|
|
עד כה: 27 תגובות, ב- 10 דיונים.
|
|
|
|
|
|
הוסף תגובה
|
|
 |
10.
כמובן. אשמתנו.
רוזי,
תל אביב,
15/06/05 10:27
| הטיעון הכי מטומטם אי פעם: ''היא לא מסוגלת לצייר כי כרגע היא בארץ ויש לה מחסום.''
כן, גם בזה אנחנו אשמים. לו היא רק היתה חיה בחו''ל, היא היתה מיכלאנג'לו הבא.
ציירת My Ass... סעי לך, יא לוזרית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
i m interested to invest
yakov,
melbourne,
15/06/05 00:26
| |
 |
:) ידעתי שאצליח להשיג משקיעים!
ל"ת
PETRO ZILLYA,
15/06/05 12:30
| |
 |
8.
לאחר כ 3 שנים פה באוסטרליה
100zen,
סידני,
13/06/05 19:08
| אני יכול לומר שזהו המסמר האחרון בארון הקבורה של חיי בנכר. לפני שעברתי לגור פה הבטחתי להורי שאם לא אמצא פה את הנעלם הגדול שחיפשתי בארץ (ובארה''ב ואנגליה שדםגם שם ביליתי 3 שנים בכל פעם) אחזור בלב שלם הביתה. וזה בדיוק מה שעומד לקרות בעוד כחודשיים... כן... אוסטרליה, האאא.... כולם נאנחים מקינאה או חוסר ידיעה... איזה מקום אידיאלי... המקום הכי טוב בעולם לחיות בו.... הכי יפה... הכי חזק... שלא תבינו אותי לא נכון, יש פה נופים מטורפים, סידני היא באמת עיר עוצרת נשימה, יש פה שילוב של טבע ובניה אורבנית מדהימים, האנשים נחמדים ואומרים שלום לכל זר עם חיוך על הפנים, לא צופרים ברחובות, עוצרים במעבר חציה, לא עוקפים בתור, ועוד מניירות לכאן ולשם. אך זה לא הבית שלי. זה לא המקום שלי. אין לי תחושת שייכות. אין לי זיקה. אין לי עבר פה. אין לי חברי ילדות. אין לי משפחה. אין לי דגל. אין לי חגים. אין לי המנון. אני כמו פינק פלויד comfortably numb
ומה לעשות??? אני צריך להרגיש משהו, אפילו אם זה צעקות של אנשים ברחוב, או טלוויזיה רועשת מהשכן, או חייל שמחכה לאוטובוס, או את השלטים בעברית.
ואכן, כמו שעודד כותב בתגובתו למטה, יש פה את אותם הצרות ובעיות שקיימים בארץ (כמובן ללא הפיגועים) - אונסים ע''י שחקנים של קבוצות רוגבי, תקיפות כלבי אמסטף, בצורת קשה, בעיית מיטות בבתי חולים, אלימות של חוליגנים, ליקויי בניה, העלמות מס, שוחד אנשי ציבור, תאונות פגע וברח, הונאות במאות מיליוני דולרים, טביעות בים, שריפות בבתים עם הרוגים (לרוב ילדים) וכו. החדשות מקבילות באופן מוחלט לארץ. האם איכפת לי מכל הצרות האלה? האם לישראלים האחרים שגרים פה אכפת? מה פתאום.... זה לא מעניין אותנו כהוא זה... זאת בעיה שלהם... לא שלנו... אבל כשזה קורה בארץ משהו זז בפנים, הלב נצבט, הדמעות עולות, אני מרגיש משהו. זה ההבדל. ולמרות הקשיים, והבעיות בארץ, גם פה לא קל, ואלה שגרים פה משלמים מחיר מסוים, אפילו שהם עושים פה כסף, ואין מנוס מכך.... אם לא עכשיו אז בעוד 10 או 20 שנה.... בריחה היא לא הפתרון....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל מה שציינת
DODO,
14/06/05 18:22
| אין לי זה ואין לי ככה, לא לכולם זה מפריע - יש ישראלים שלא סובלים ישראלים, הרי ישראלים הם ברבם ''בהמות'' (לא רוצה להגיד יוצאי מזרח), יש כאלו שטוב להם הריחוק, שארץ ישראל היא טראומה, שמגלים כמה המדינה שלהם היא רעה ואכזרית, לא רק לעם הכבוש בתוכה, אלא גם לעצמה. יש כאלו שלא אכפת להם מכל החגים, שזה בשבילם באמת כלום. כל העניין של דת עבורם הוא כלום, כמו כן דגל וחברי ילדות. חברים באים והולכים. יש כאלו שהיו מעדיפים לגדל את הילדים שלהם במקום שבו אין אוטובוסים מתפוצצים. לדעתי אתה אפס, אין לה אופי ואין לך אישיות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
DODO זאת ציפור, וכנראה כך גם
100zen,
סידני,
14/06/05 20:30
| גודל המוח שלך.
אני מבין מתגובתך שאתה מעוכרי ישראל. סבבה. אין לי בעיה עם זה, אבל זה כנראה מכיוון שאני אפס חסר אישיות. לגופו של עניין, כמובן שגם אני מעדיף מדינה ללא אוטובוסים מתפוצצים או ילדים שסובלים מטראומות וחרדות אבל הטרור קורה בכל מקום, וגם ל190 אוסטרלים שנרצחו באינדונזיה לא מזמן. הנקודה היא שכמה שלא תנסה להתערבב ולהתערות בחברה אתה תמיד תהיה שם אף אחד, אפס מאופס, יהודי וישראלי. אתה תהיה יותר נחות מהם כי אתה לא משלהם, לא נראה כמוהם, לא מדבר כמוהם, לא משחק רוגבי כמוהם ואין לך את הרקע שמקבע אותך למקום. אני לא מדבר על אנשים שנוסעים לטייל לתקופה זו או אחרת, כמו שאתה כנראה עשית, ואז הרושם שנוצר הוא אחר (הרי בחופשה הכל נראה ורוד, אבל לאחר כמה שנים של שהייה, שאתה כבר מתחיל לתכנן משפחה וקריירה). מה אתה חושב, שהכל קל ונוח פה באוזי? אין מס הכנסה? אין הוצאות למכביר? אין מזג אוויר חרא? אתה באמת רוצה לגדל את הילדים שלך במנטליות שונה ממה שאתה גדלת וחונכת? אתה חושב שתוכל לתקשר איתם באותה רמה? הם ילמדו בבית ספר אוסטרלי ויחוו דברים שאתה לא תוכל להבין. אתה מזלזל ב2000 שנות גלות שבהם העם היהודי סבל רדיפות בלתי פוסקות וחוסר וודאות לגבי העתיד והזהות שלו. ועכשיו אחרי 57 שנה, אתה, וכל שאר המקטרים והבכיינים, חושבים שהכי טוב בכל מקום רק לא בארץ. תתבייש לך. אתה יכול לשבת היום בניחותא מהאולימפוס שלך ולהעביר בקורת על כולם ועל המדינה ולא לחשוב ולו לרגע על הקלות של הקיום שלך ולקחת הכל כמובן מאליו. אתה סתם פראזיט גזען.
סע חזרה לארץ המובטחת - אוסטרליה - אבל רק תזכור דבר אחד, כשהשואה הבאה תגיע, ושלא יהיה לך ספק, היא תגיע (אתה מן הסתם חושב עכשיו שאני ממש לוזר, אבל היתה כבר שואה אחת, והיא פתחה את הדלת, המעשה כבר נעשה ומכאן הפעם הבאה רק יכולה להיות גרועה יותר...) אני אחכה לך בפתח נמל התעופה בן גוריון (אם תצליח להימלט בזמן) עם הדגל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה צודק וזו הסיבה שאני רוצה
PETRO ZILLYA,
14/06/05 11:24
| להגיע לשם. הצרות שם הם לא הצרות שלנו, ולכן, אפשר לחיות יחסית בשקט בלי דאגות. שייכות והיסטוריה אין, אבל, זה מתפתח אם יש בך סקרנות ומוטיבציה ללמוד תרבות אחרת. הייתרון של אוסטרליה על ארה''ב למשל, שאפילו שומעים פחות על ישראל, ואז הלב פחות נצבט. נופים יש גם בארץ, אבל, שם החרא יותר נח. הבריחה היא טעות הגהה של בחירה. אל תגיד לי שהחרא שם זה שווה ערך לחרא פה, את זה אי אפשר למכור לי: הילדים האוסטרלים לא גודלים בתנאי חרדה והלם כמו הילדים שלנו. אצלהם תמיד יש זמן להכל ובמיוחד לעצמך. גם אני רוצה להיות אוסטרלית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין על הילדים הישראלים....
100zen,
סידני,
14/06/05 16:54
| את גם רוצה להיות אוסטרלית, אבל את בחיים לא תהיי אוסטרלית!!!! את לא מבינה.... הם לא יקבלו אותך בחיים.... וזאת האמת.... אין מה לעשות... בסופו של דבר את תימצאי את עצמך מוקפת בישראלים. שזה לא דבר שלילי, אבל זאת המטרה שלך בחיים? את משלה את עצמך שיהיה לך זמן, פה עובדים כך יום עד 6 בערב מינימום... אז אין משפחה שצריך לבקר פה ושם, נכון, אבל עדיין יש את אותם התחייבויות, סופר, חדר כושר, חברים וזוגיות.... אבל אין פה נפש... והילדים פה גודלים עם טראומות אחרות, חינוך אירופאי קר. בחייאת ראבאק, ילדים ביסודי הולכים פה עם עניבות וחליפות של הבית ספר... זה לא טבעי. אני מקווה שתמצאי את השלווה שאת כה משתוקקת להגיע אליה, אך תזכרי שללא מדינת ישראל השלווה שלך תהיה בסכנה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכימה עם כל מילה
ל"ת
PETRO ZILLYA,
14/06/05 20:40
| |
 |
אשכרה בריחה היא לא הפתרון
עודד, סין,
14/06/05 05:16
| |
 |
7.
תסעי ותישארי שם!
צח,
חיפה,
12/06/05 22:30
| סתם מדינה , אוסטרליה.. רק מי שלא ראה עוד מקומות,יכול להתלהב ממנה... השירות שם על הפנים, אוכל?הם לא יודעים לאכול כלום , חוץ מהאופורטו הזה שנמאס אחרי יומיים.רוצים להנות?סעו לאמסטרדם , ניו יורק... אוסטרליה היא סתם חור, אבל חור גדול.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
כבר 3 שנים מאז שחזרתי ....
שרון,
ת''א,
12/06/05 19:37
| אני חושב על אוסטרליה. ברור לי שבעצם נולדתי בטעות בישראל. ואני בטוח שדרכי עם אוסטרליה תיפגשנה שנית...והפעם זה יהיה לעד. בחצי שנה שם למדתי על עצמי ועל העולם כל כך הרבה שמילים לא יוכלו לתאר את זה.. לכן איש איש בעיניו יעשה אני את ילדיי (כשיהיו..) אגדל באוסטרליה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
אין כמו אוסטרליה..
dodo,
12/06/05 17:39
| זכרונות, געגועים...כל יום כבר שנה ורבע... אוסטרליה ידועה לישראלים הרבה יותר ממה שחושבים, ולאט אט גם הם מגלים אותנו...
אבל בסופו של דבר, אם הייתי צריך לבחור מקום לגור בו - רק אוסטרליה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם היו שואלים את ציפור הדודו
עודד, סין,
18/06/05 11:45
| מאוסטרליה בטח היתה עונה כמוך.
רק חבל שהאוסטרלים הכחידו אותה לפני הרבה הרבה זמן.
נו טוב. אתמול זה היה הבית שלה ושל האבוריג'ינים, היום זה הבית של האדם הלבן. מי סופר. העיקר שימשיכו לבקר את ישראל על המדיניות בשטחים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
ללא
qwer,
12/06/05 07:38
| קשה להסביר זאת , אבל קשה לי לומר שאוזי-לנד היא מקום מומלץ להגירה ..אולי לשנה שנתיים אבל יותר מזה הקרירות שלהם תחזיר אותך הבייתה. אבל שיהיה בהצלחה ותמסרי דש לאדמה האדומה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
היא מקום טוב להגירה
עודד, סין,
12/06/05 16:51
| אם אתה רוצה לחיות בהכחשה של כל מיני דברים כמו היסטוריה, בעיות אישיות, בעיות בבית...
אפילו את היערות כיסחו שם משך שנה כי לא רצו לדבר על הבעיה של ''כרתנו יער שלם וגידלנו דשא, אחרי שלוש שנים היבול צונח כל שנה בחצי''. כנס שימושי קרקע הראשון באוסטרליה היה בשנות השבעים אחרי 200 שנה של כריתה והכחשה...
וכמות המשתמשים בסמים פסיכולוגיים למיניהם בקרב בני הנוער?
שלא נדבר על הכלכלה הבועתית שצומחת שם...
או על מערכת החינוך הציבורית שרק עכשיו מתחילה לנער את עצמה (נו באמת מדינה דוברת אנגלית ולא מלמדים דיקדוק בבית ספר)...
או על ה-CASUALISATION של שוק העבודה...
או אי המחוייבות במערכות יחסים...? ואחוז הגירושין הגבוה...
אבל חוץ מזה - גן עדן של מקום.
חוץ מהאלכוהוליזם.
ובעיות המים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חום האנשים, הוא לא המוטיבציה
PETRO ZILLYA,
12/06/05 15:24
| להגר לשם, ולכן, לא נראה לי מלכתחילה שזו סיבה להכריז על כישלון ולחזור.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כמובן שלא
עודד, סין,
13/06/05 16:51
| קרב שמוכרז ככישלון לפני שהתחיל הוא גול עצמי וניצחון טכני לאוייב.
אם המגיבה היא באמת האושייה (שסליחה אבל לא הכרתי עד הכתבה הזו) אז שיהיה בהצלחה.
אושר של אדם זר חשוב לי גם כן. לא ניסיתי להכשיל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רק בישראל,
PETRO ZILLYA,
14/06/05 11:35
| חיים בהכחשה עצמית של טעויות שעדיין נעשות, ומבקרים היסטוריה וטעויות של עמים אחרים. סמים ואיכות סביבה ירודה, הם שני דברים שקיימים גם כאן, בארץ באחוזים גבוהים. שלא לדבר על הכלכלה ...באמת שלא לדבר על הכלכלה כאן... וגם לא על העבודה שאין... אההה וכן, עדיף גם לא לדבר על מערכת החינוך שלנו... אי המחוייבות במערכת יחסים לא רלוונטית אלי... אההה ובעיות המים אצלנו הם באמת סיבה טובה להישאר ולחיות בארץ... אוסטרליה היא מדינה מתפתחת שקולטת אנשים ורוצה להגיע לאן שהוא, פה אנחנו עסוקים בללקק את הפצעים.
אתה מצחיק אתה :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש לי הרגשה שלא נראה אותך
עודד, סין,
18/06/05 11:42
| מוותרת על האזרחות הישראלית כל כך מהר.
אני צודק או שהגשת כבר טפסים במשרד הפנים?
ועוד משהו חביבתי, לכל מדינה יש את הבעיות שלה, נכון. אבל תגלי שחצי מהחיים לפחות זה לא דברים גשמיים, אלא בעיקר הרגשת שייכות מלאה (שהרבה מחפשים ולא מוצאים מחוץ לבית)
את מדברת כל כך הרבה אוסטרליה, עוד אחשוב שחיית שם בעבר...
נתראה בעוד כמה שנים כשתחזרי. בינתיים תמשיכי לפרסם את הבלוג כדי שנשמע מה מזג האוויר באוסטרליה וכמה מהר נעלם פער הציפיות שתגלי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
אוסטרליה לשעבר
דניאל,
12/06/05 07:18
| ואני חזרתי הביתה עם זוגתי האוסטרלית אחרי כמה שנים בניכר ... נחמד ונעים באוסטרליה אבל בסופו של דבר אין כמו בבית .. (ולא כי לא הצלחתי למצוא עבודה טובה :) אגב, לא מעט מהישראלים שהכרתי באוסטרליה גם הם חזרו או בתהליכי חזרה ... טוב לראות קצת עולם, תמיד טוב להביא קצת מהדברים הטובים שיש בחו''ל (ולהשאיר שם את הרע) ולבנות את המדינה שלנו ...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין כמו הבית...
dodo,
14/06/05 18:25
| הקלישאה הכי מטומטמת ששמעתי מאז שחזרתי, חלק מהשטיפת מוח שאנשים שגודלים פה מקבלים.
ישראל זה חרא של מדינה עם חרא של אנשים ותרבות, הכל פה ח-ר-א!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אולי אתה צודק,
PETRO ZILLYA,
12/06/05 15:28
| ואולי באמת אין כמו בבית: לטוב ולרע מצד שני,בבחירה באוסטרליה, נראה לי נכון לבנות שם בית. יכול להיות שבגלל הניסיון האישי שלך, והחזרה שלך לארץ, אתה קצת משליך על אחרים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האם המשפט''אין כמו הבית'' נכון
סתם אחת,
12/06/05 14:58
| |
 |
המשפט ''אין כמו בבית''
דניאל,
15/06/05 05:15
| אומנם המשפט ''אין כמו בבית'' נשמע מעט נדוש וריקני - אך לפחות לדעתי הוא מתאר בדיוק את התחושה. יש הבדל משמעותי מלטייל או ללמוד בחו''ל וממש ''לגור'' שם. אני חייתי בסביבה אוסטרלית לחלוטין (ללא ישראלים וכמעט ללא יהודים) ואני שוב חייב לציין שלמרות שישנם יתרונות רבים לאוסטרליה בעיקר הקלות היחסית של החיים, אני חשתי בעיקר ריקנות. משהו שחסר לי ... כדי לא לשגות ולפול בפח הפנטזיות התחלתי בלבלות כמה חודשים בשנה בארץ ולראות איך אני מרגיש. ומוזר ככל שזה ישמע, בארת חשתי ועודי חש את אותו חלל מתמלא. לעניינה של זוגתי - ראשית לנהל מערכת יחסים כזו זה לא עניין פשוט כלל. מראש היא עצמה לא הרגישה ''בבית'' באוסטרליה - היא חשה את החסרונות של אוסטרליה - חוסר עמוק ברוח ואינטלקט ובמקום התעסקות ובעיר שפיטה של האחר בדימוים ובחומר ... עם זאת , היא איננה יהודיה ומדובר במעבר חד - אבל אני חושב שבסופו של דבר היא אכן מרגישה כאן ''בבית''. יש לנו הרבה מה ללמוד מאוסטרליה אבל יש לנו גם הרבה שאוסטרליה אינה יכולה להציע - השאלה היא מה מחפשים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
בוווואו שווה ביותר!!!!! :)
ל"ת
לוטן,
OZ, SYDNEY,
12/06/05 03:50
| |
 |
1.
באוקטובר 2000
שי,
ראשל''צ,
12/06/05 00:43
| אני ו3 חברים שלי עזבנו את ארה''ב החמה ואת החיים הטובים וחזרנו לארץ.במטוס היו איתנו עוד 75 ישראלים שחזרו לאותה מטרה.לא ,הם לא חזרו כדי שהיא תוכל לרדת מהארץ,הם חזרו כדי שיהיה להם ארץ לחזור אליה. נמאס מהמפסידנים האלה!!! בהצלחה שיהיה לך בניכר,וזה מכל הלב.
הגב לתגובה זו
|
|
|
|
|
|
|