 |
34.
המכינות הקד''צ-רמה מעל ההסדר.
אריק,
גוש-עציון,
14/10/04 15:32
|
|
 |
33.
קיראו את המקור (הלא מעוות)
חיים,
יהוד,
14/10/04 13:23
|
בכתובת: http://www.machonmeir.org.il/article.asp?id=8
הגב לתגובה זו
|
|
 |
32.
קודם חוסל המפד''ל ועכשיו למכינו
משה,
קריות,
14/10/04 08:25
|
לפני שבוע, הרב עשה סיכול ממוקד למפד''ל. השבוע עבר למכינות. מענין מי בשבוע הבא. האם תלמידי עטרת כוהנים מתגייסים יחד בטהרה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
31.
הוצא מהקשרו כהרגלכם
אמיתי,
13/10/04 20:18
|
הרב אבינר לא התכוון לבטל את המסגרת המכינתית אלא את סגנון השירות בצה''ל שיהיה שיתופי-דתי כדי שיהיה תנאים דתיים יותר טובים. מי אם לא הרב אבינר יודע את הצורך במכינות- הכותרת צריכה להיות ''הרב אבינר נגד בנות ביחידות קרביות-במיוחד כמד''סניקיות''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
איזה צדיק? כמה שהוא מחמיר?
אברי,
13/10/04 17:54
|
קודם שיפסיק להשמיע שירי אהבה לנשים, ואחר כך שידאג לצניעות שלנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
זאת טעות!
אדוה,
מהגולן,
13/10/04 16:42
|
יש חבר'ה שהם צריכים מכינות. ישיבה זה מקום שכל הזמן לומדים תורה ומיכינות זה גם הרבה אמונה (שהרבה חבר'ה בזכות המיכנות התחזקו יותר!!!!) וישיבה בגלל שלומדים בה רק תורה זה עושה אנטי. צריך להשאיר את המכינות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
הרב אבינר צודק.
חזי רוחם,
בת ים,
13/10/04 13:02
|
הצבא שוחק ומקלקל את מיטב בחורינו ולכן עדיף לעשות שירות של ביינשיםנושאי הדגל במגזר הדתי לאומי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
שילוב!!
דודי,
ג.שמואל,
12/10/04 20:14
|
למה צריך לקצר ? שייעשו 3 שנים כמו ''בשילוב'' של הקיבוץ הדתי . שייתגייסו בחבורות אמנם חלקם יוותרו ולא יגיעו לכל הסיירות אבל יש מספיק מה לעשות ביחידות הקרביות ''הפושטיות''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה הקיבוץ מקצר בתורה?
ירון,
חיפה,
13/10/04 10:24
|
כמה שנים מסלול שילוב? 3 בצבא וכמה בישיבה? כמה שנים מהחיים זה? ומה יעשו הנשואים והנשואים +? כבר חשבו על זה אחי. חוץ מזה שביחידות ה''פושטיות'' מקסימום מסלול לוחם הינו שנה וחודשיים ואחרי זה האימונים והשירות רק חוזרים על עצמם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
צבא או תנועת נוער?
ששש...,
12/10/04 19:15
|
הגיע הזמן להחליט, האם צבא איכותי ומוסרי חשוב לנו או שזה סתם מקום לעבור את גיל ההתבגרות. הצבא השתנה מאוד בשנים האחרונות. בעבר היתה הפרדה בין בנים לבנות, ששמרה על מינימום כבוד לבנות ועל אוירה רצינית בקרב החיילים. הפינוק של חוסר מצב לחימה במשך זמן רב גרם לרפיון ולרוח של קלות ראש, שגברה בתקופת מופז, כדי למצוא חן בעיני התקשורת. מישהו רוצה ליצור אשליה של תנועת נוער, ולהשכיח שאנחנו כאן במלחמה, ובכך להחליש את כח העמידה של העם והצבא. ומכאן הדרך קצרה לנסיגות ולהתנתקויות. האם יש בנות בתפקיד טבח? רס''ר? מ''פ או מג''ד קרבי? רודפי הפרסום הפכו את צה''ל למועדון קומזיצים, פלירטים והרפתקאות רומנטיות. מה צריך לקרות כדי שייזכרו שזה צבא? רק מלחמות גדולות מביאות לאיפוס ערכים? בת המכבדת את עצמה, דתית או חילונית, צריכה לבחור מסלול ראוי לתרומה לחברה שישמור על כבודה. וכל מי שהיה בצבא מבין. הפקרות כזו אין באף צבא בעולם. אפשר להקים יחידות של בנות, בכל תחום. אבל לא לערב בנות ליחידות כדי לעשות ''שמח לחבר'ה''. זוהי השפלה של החיילות, שרובן רוצות בתמים לתרום לצבא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
והעובדות? מה יהא עליהן?
אריאל,
חיפה,
12/10/04 21:28
|
בארצות הברית, לא בדיוק מן הצבאות הנחשלים, יש אינטגרציה מלאה של נשים בצבא, לוחמות חי''ר, טייסות, כל מקצוע - ובלא הפרדה. ''כבודן'' כפי שאתה מכנה זאת, נשמר. שירות של נשים אינו גורם הפקרות ואינו אמור לגרם הפקרות. שירותם של גברים שחונכו בהסגר, ומגיעים לראשונה בגיל זה לשירות עם נשים - הם הבעיה. לא ראיתי שצבא ארה''ב מתקשה במשימותיו.
אז אנא, יש לך בעיה של אמונה, (ושל חינוך מבודד) לא של איכות הצבא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואיך אתה יודע זאת? שירתת שם?
ירון,
חיפה,
13/10/04 10:27
|
יש להם בנות ובנים בטנק בג'בליה 3 ימים רצוף או באימון של יותר מ12 שעות? יש להם מגורים משותפים? יש להם כללים נוקשים הרבה יותר מאצלנו זה כן, וגם כסף ותנאים ושטח יותר מאיתנו אז? ולהביא לך בהפוכה ראה את הצבא הרוסי שאין בו ''תומכות לחימה'' כלל וכלל ובעיקרון של ''צבא מקצועי לא חושב כל היום על בנות''... תתבגרו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה ענין של צלם אנוש
אבי,
ירושלים,
12/10/04 23:20
|
העירוב בין המינים בצורה שנעשה היום בצבא הוא תופעה בהמית שמדרדרת את האדם כמה וכמה שלבים במורד סולם האבולוציה. וזאת בלי שום קשר למה שקורה או לא קורה בצבאות אחרים. אני לא מכיר את הצבא האמריקני, אני מכיר את צה''ל, וזה הרבה יותר ממה שאני רוצה להכיר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לירון ואבי
אריאל,
חיפה,
14/10/04 01:46
|
בצבא ארה''ב - בחלק מהיחידות המגורים משותפים (אותו ביתן), בחלק אחר - מופרדים, כמו בצה''ל.
המשמעת בצה''ל היא בבואה של חוסר ההקפדה על החוק, וחוסר האכיפה, במדינה בכלל. זו בעיה אמיתית הדורשת פתרון לעומק.
אם זה היה תלוי בי - לא אני ולא ילדי היו אמורים להכיר צבא כלשהו. אבל הצורך בצבא קיים וחבל להכביר מלים על הברור.
במקום אחר כתבתי כי מי שגדל בחינוך מעורב מצעירותו לא מתרגש מן ה''עירוב'' הזה. תגובתי שם זכתה לתשובה שהבהירה לי כי לא ניתן לאחות את מה שנשבר.
אם למרות זאת אני נגד לדרישתכם, הרי זה משום שהפרדה בשירות, ככל שהיא רצויה לכם - פוגעת בנשים המשרתות בצה''ל, שרוצות, כמו כולנו, לתרום להגנת המדינה. ונשים - עולות בכמותן על דורשי ההפרדה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
הרב אבינר וטהרה????
שלומית,
ירושלים,
12/10/04 18:48
|
הרב אבינר שומר על טהרת הבנים??והבנות?? יש לפעמים הרגשה שמי שעסוק כ''כ הרבה בעניני צניעות וטוהר מעסיקים אותו מאד דברים הפוכים. כמו''כ עוד תירוץ לקצר שירות המגזר - שוב מתחמקים(דתיה)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כן.
אבי,
ירושלים,
12/10/04 21:53
|
|
 |
24.
עולם הפוך ראיתי ?????????
דן,
ת''א,
12/10/04 16:30
|
איזה בלגן !!!! מה הקשר בין אורך השרות לדתיות על בני ישיבות ההסדר לעשות 3 שנים מה ההבדל בין החלק הראשון של השרות לשאר אם אפשר להתחיל אפשר גם לסיים
חוץ מזה לרב אבינר יש אובססיה לעניני צניעות הוא שכח שפעם בנות ישראל היו מחוללות בלבן כדי שיחופו אותם,רק אל תתפלאו שאח''כ יש בעיה של רווקות יתר בציונות הדתית איפה החינוך הטבעי ??? זה החינול לשגעון אובססבי???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
בני המכינות לא יסתדרו בהסדר.
עמיחי גולדנברג,
קרנ''ש,
12/10/04 15:54
|
הם חברה שיורידו את הרמה בישיבות ההסדר ואי אפשר להפוף חברה כאלה לביינישים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איזה מין יחס זה לחבריך???
אבישי,
ישראל,
13/10/04 13:37
|
אני מקווה שאת היחס הזה לא למדת מרבותיך. תבוא ותראה את החברה במכינות שחלקם הגדול עולים בכמה רמות על כל בני''ש ממוצע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא נכון כלל. צריך רק יחס
ירון,
חיפה,
12/10/04 19:25
|
והתיחסות בהתאם והשקעה בהתאם. כולם מסוגלים להיות ''בני''שים''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
צריך לחזק את הדת בתיכונים
ירון,
חיפה,
12/10/04 13:12
|
שם נעוצה הבעיה האמיתית. אין סיבה שבנינו ילמדו דת מהי רק בהגיעם למכינה או לישיבה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
צריך שהביינ''שים יעשו צבא כמונו
מכיניסט,
עצמונה,
12/10/04 12:05
|
להפוך את ישיבות ההסדר למכינות.ולשלוח את כל הבטלנים ששם אחד אחד.אין אצלנו את הלוקסוס שיש בישיבות ההסדר.יש עצלנים שהם לא עושים שם כלוםדבר שהוא מעצבן וגם מרגיז.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה עדיין במכינה. אל תתלהב.
יוסף,
12/10/04 23:16
|
|
 |
במקום לחפש את הקצה כמו עמלק
ירון,
חיפה,
12/10/04 13:08
|
אולי תואיל לומר שיש להשגיח יותר בישיבות ההסדר? איזה לוקסוס מדובר? במכינות לא מתבטלים ואין תלמידי 'קצה'?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
הרב אבינר הוא גדול הדור.
ל"ת
בני,
יש''ע,
12/10/04 11:12
|
|
 |
19.
כנסו.....
מכיניסט מעלי,
ירושלים,
12/10/04 10:18
|
אנחנו אליטיסטים מובחרים וכל היתר מצ''וקמקים ומעפנים ושירות של בן ישיבת הסדר זה לוקסוס שלא מתקבל על הדעת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם מכיניסט מעלי...
עידו,
הושעיה,
15/10/04 12:07
|
אני גם לומד בעלי ואוהב את המקום אך יש עוד הרבה ישיבות ומכינות טובות מאד שלומדים בהם ברצינות כל אחד ע''פ רמתו... אני סובר שהדרך לטיפול בבעיה היא על ידי חינוך חזק ואמיץ יותר לצניעות פרטית של האדם ולא על ידי ויתור עצמי והפחתת זמו השירות...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תירגע!!!
מכיניסת במיל.,
ישראל,
13/10/04 13:41
|
חשוב שתציין שאת הדברים האלו אתה אומר על דעת עצמך. בטוח לא שמעת את זה מרבותיך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שחצן מעפן.
צחי,
רעננה,
12/10/04 13:12
|
|
 |
קצת שחצן לא???
מה זה משנה???,
12/10/04 12:10
|
|
 |
''הגאוה התאוה והכבוד
ירון,
חיפה,
12/10/04 10:48
|
|
 |
18.
יש הרבה ביי''נשים שמתבטלים...
אבנר,
אלקנה,
12/10/04 10:12
|
|
 |
צודק....
רז,
קבוצת יבנה,
12/10/04 12:00
|
יש המון בטלנים בישיבות ההסדרפעם היו רציניים היום רובם בטלנים.רק המכינות הביאו כבוד למגזר הדתי לאומי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נשאר רק להחליט האם זה לשון הרע
ירון,
חיפה,
12/10/04 13:10
|
או הוצאת שם רע. זה כמעט כמו לומר שרוב המכיניסטים נשבזים ונופלים מהיחידות המובחרות אליהם הם מגיעים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל אחד והמתאים ביותר לו
ירון,
חיפה,
12/10/04 10:49
|
|
 |
17.
הדרכה מינית גם חלק מהאמונים
ל"ת
sandalin,
12/10/04 09:19
|
|
 |
16.
דין אחיד לכולם
פ. פ.,
פתח תקוה,
12/10/04 08:33
|
עד מתי נצטרך לרוץ אחרי גחמות הרבנים! שירות צבאי לכול שלש שנים. מי שלא ירצה לשרת, לא יקבל זכות הצבעה ולא יקבל ביטוח לאומי ולא יהיה זכאי לשום קצבה. כנ''ל לגבי הבנות. המדינה לא צריכה לרוץ אחרי הגחמות הפרטיות של כל מגזר, דין אחיד לכולם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האם המדינה והצבא רק שלך?
ירון,
חיפה,
12/10/04 10:53
|
התחשבות בכולם. דין אחד להאחזויות וגרעיני הנח''ל שעושים יותר מ-3 שנים, אך בפועל פחות? גל''צ שזה מדרגה לתוך האזרחות העליונה? קד''צ? סיירות שחותמים 3.8 שנים? טייס? תפסיק לקשקש שטויות. ישנם מסלולים כה רבים שהתיחסות בסיסית לכל מגזר הינה אפשרית בהחלט. עד מתי הכמות תעוור את האיכות?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
הרב אבינר צריך להיות הרב הראשי
ל"ת
שר,
12/10/04 06:11
|
|
 |
רק זה חסר
ל"ת
נתי,
12/10/04 10:34
|
|
 |
14.
חשוב מאוד ישר כח
ל"ת
אלי,
נהריה,
11/10/04 23:46
|
|
 |
13.
סוף למחשוף?
אבי ,הנר לגויים,
שטעטל,
11/10/04 22:05
|
האין זו הפעם הראשונה שבה הרב אבינר אינו עוסק בחצאיותיהן של בנות ישראל ובצמידות חולצותיהן? בעצם, אפילו שזה בדרך כלל פרוורטי, לאור הדברים שהוא אומר על המכינות-מוטב שישוב לעיסוקיו הרגילים בגודלם של מחשופים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פעם אחת בלבד דיבר על המחשוף
ירון,
חיפה,
11/10/04 22:20
|
בין שאר גידרי הצניעות, ומאז אתה לא עוזב אותו. סימן שיש לך בעיה עם מחשופים. מצב קשה הא? תלמד ותחכים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
ש ק ר ! ! ! הרב בעד המכינות!!!
יהודה,
שומרון,
11/10/04 20:32
|
|
 |
אמור טעות, או ''לא נכון''
ירון,
חיפה,
11/10/04 22:41
|
|
 |
11.
הכותרת משקרת הרב בעד המכינות
משה,
11/10/04 19:28
|
כל מי שיקרא את דבריו של הרב אבינר יראה מייד שהרב בעד המכינות. הרב כותב שכדי למנוע מלשרת בנים ובנות יחד, יתכן שצריך להפוך את המכינות לישיבות.. ובכלל אתר יהדות של מעריב הוא מגעיל , שמטרתו להבאיש את היהדות ולסכסך בין הפלגים בה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
היום לא נהוג להשתמש בלשון כזו
ירון,
חיפה,
11/10/04 22:38
|
אל תאמר ''משקר'' אלא ''מטעה'' או ''מגמתי'' או ''לא אובייקטיבי'' או ''לא משקף בצורה טובה את תוכן הכתבה'' וכו' היה דיפלומטי, מחונך ונאור.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שלום לך אינטלגנט מורה ללשון...
SUS,
12/10/04 20:26
|
|
 |
אכן התיחסתי לתוכן :-)
ירון,
חיפה,
13/10/04 10:21
|
כבר התיחסנו כאן לנושא זה רבות ומה לעשות מצפצפים עלינו בNRG
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
ואם רוצים להמשיך בצבא?...
יוני,
שרון,
11/10/04 19:18
|
הרב מדבר על שירות של שנה ארבע חודש אבל הוא לא חושב שכדאי שיהיו גם קצינים חובשי כיפה? הרי א''א להיות קצין בלי לעשות קורסים משותפים לשני המינים. עד שלא יפתחו בה''ד 1 לבנים בלבד כדאי להמשיך להגיע למכינות ולעשות שירות מלא. לפחות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נו וזו בעיה נוספת
ירון,
חיפה,
11/10/04 21:09
|
הסדרניק שרוצה להיות קצין מתחייב אוטומתית לעוד שנתיים שירות. ככה זה. שנה צבא נוספת גוררת שנת ישיבה נוספת. אבל אבוי אם יהיו בנות בבה''ד 1 גם ובאותו מצב אבסורדי, אזי באמת ישנה בעיה נוראית. ואולי באמת הצבא מפחד מ''השתלטות'' הכיפות, ואולי זה הבג''צ של מר''ץ שמכניס דווקא שרץ... והיה מחנך קדוש!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
והיה מחנך קדוש
ל"ת
ירון,
חיפה,
11/10/04 19:07
|
|
 |
אתה מתכוון ''והיה מחנך טהור''
ל"ת
אריאל,
11/10/04 19:23
|
|
 |
קדוש. קדושה היא השלב אחרי
ירון,
חיפה,
11/10/04 21:11
|
הטהרה. קדוש היא רמת השלמות המירבית. ראה ספר מידות כמו ''מסילת ישרים'' לדוגמא בו שער הקדושה נמצא אחרי שער הטהרה. כמו כן אדגיש שכמו שאין על חייל צה''ל לעשות צרכיו באמצע הבסיס כך ישנם עוד דברים שאין ראוי שיעשו אותם באמצע הבסיס.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
תהום שאינה ניתנת לגישור
אריאל,
חיפה,
11/10/04 17:02
|
במהלך תשובתו, בה קורא הרב הנכבד להוצאה מוחלטת של הנשים מן היחידות שבהן ישרת צאן מרעיתו, הוא כותב כי: ''כמובן, באותם גדודים נהיה יחד כלל ישראל, דתיים וחילוניים גם יחד.'' ובכן, מי הדיר מ''כלל ישראל'' את מחציתו - כבר לא יכול לדבר על ''יחד''... מצער, במקום שהרב ייאבק על מעמד הדת בחיים המודרניים הוא נבהל מן הקיצוני ממנו ונסוג אחור.
לשואל ראוי היה לענות: ''אל תהיה צדיק הרבה''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ולא תתורו
ירון ליטון,
13/10/04 01:52
|
אגב יש משהו שאני לא מבין. בנות זה אסור כי הרי נאמר שלא לתור אחרי העיניים, אבל לשרת עם חילוניים שדעותיהם כוזבות, ומושכים כלפי מטה את המשרתים עמהם מבחינה אמונית זה כן מותר? הלא התורה מצווה ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם, האם הלב איננו מספיק חשוב ומותר לשרת עם בנים הגורמים לתור אחרי הלב אבל לא עם בנות אחריהם תרים בעיניים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה טפש בור ועם הארץ גמור
חיים,
11/10/04 22:38
|
אתה לא מבין שום דבר מדברי הרב אבינר. אני מציע לאנשים טפשי\ם כמוך לא להגיב על דברים שהם אינם מבינים בו, אלא רק רוצים לקנטר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה קשה ואתה מוסיף?
ירון,
חיפה,
11/10/04 19:13
|
מה הרב הוא זה ש''חותך''? הוא מסביר שהצבא מאלץ את המצב בחוסר התחשבות שלו. אין עיניין של להיות צדיק הרבה בלאסור מדריכות מלגעת בך ולכוון אותך שלא לדבר על מדסניקיות שמסבירות את עושים תרגילים ספציפיים... אריאל הפעם בהחלט הגזמת אחי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גוזמא היא לעולם עמדת הצד האחר
אריאל,
חיפה,
12/10/04 08:54
|
גדלתי והתחנכתי בחברה מעורבת, שירתי ביחידה בה היו גם נשים - והריני חי בשלום עד עצם היום הזה. יסולח לי על כן אם קשה לי להזדעזע מכך שגברים משרתים בחברת נשים. להיפך, מי שחי בחברה מעורבת אינו מתרגש עוד מעצם הנוכחות של של בני המין האחר בחברתו, ומוחו פנוי לדברים מהותיים יותר. זכורני מקרה מנעורי בו הוצרכנו, 3-4 צעירים, להיכנס לבי''ס לבנות. את סימני החריכה ממבטיהן אני נושא על עורי עד היום. למותר לציין כי בבית הספר המעורב בו למדתי, החיים היו פשוטים יותר. להבדיל מעמדתך, (שלא לדבר על מר חיים ואבחנותיו) עמדתי היא שעם בעיות החיים יש להתמודד. התנתקות אינה פתרון אלא דחייתו, - עד שייכפה עליך על ידי החיים, בתנאים נוחים פחות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אכן כן אך לכתחילה לא.
ירון,
חיפה,
12/10/04 11:03
|
לא תשים חובשת לאימונים עליך, אלא אם כן ח''ו אתה באמת זקוק לטיפול, ולהפך. על זו באה הצעקה. אתה לא תתאמן בהזרקת מזרקים אל תוך הירך של חובשת נוספת לקורס לא? חוץ מזה שקורס החובשים חלק נכבד מהזמן מתבצע בתחתונים. וזו רק הדוגמא הראשונה. ההזדעזעות אינה מעצם העובדה של שירות מעורב. הרי גם בעבודה אזרחית העבודה מעורבת. ההזדעזעות הינה מהמצבים שנוצרים מכורח נסיבות היחידה שאינם ניתנים לטיפול, וגם מנסיבות שקורות וכן ניתנים לטיפול נוסח מקלחות הבנות שמול מגורי הבנים (ולצערנו חיילותינו אינן יודעות להכנס ולצאת בצניעות בלשון המעטה). לא ניתן לקיים קורס חובשים ביחד עם קורס חובשות ברוב האימונים, מפאת הבעיות הנ''ל. כמובן שזה רק האימונים ובמציאות כל אחד יעזור לכל פצוע אמת ללא מחשבה על המינים. עמדתי היא גם שעם בעיות החיים יש להתמודד וזה מה שעושים, אך כשכופים עלינו צרה כזו מה תעשה? תשרת עם עיניים סגורות?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
עוול משווע
מתן,
מרכז,
11/10/04 16:45
|
מר אבישי בן חיים היקר, יפה מאד שעשית אתה עבודתך כעיתונאי והוצאת כותרות פיקנטיות שבכלל לא קשורות לתוכן הכתבה... הרב אבינר נגד המכינות שטויות במיץ, מקריאה מעמיקה עולה אחרת. הגיע הזמן שתזהר בלשונך ובכבוד תלמידי חכמים, שכן זה לא איזה סקופ חדשותי, אלא עניין אמוני מהותי ועקרוני, וכמו''כ כל חבריך העיתונאים....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מתן צודק בהחלט
ירון,
חיפה,
11/10/04 19:14
|
אתה צודק בהחלט מתן. תמיד מנסים לנגח פה את הרב אבינר והפעם שוב בהחלט הגזימו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה העורך שנותן את הכותרות
ל"ת
נחום,
11/10/04 19:09
|
|
 |
6.
time to decide
chayal,
11/10/04 16:28
|
either do a real army service or go to hesder. Hesder is not really serving Israel but is a short form to please your concience.
Real Zionists do real army. NOT Hesder
הגב לתגובה זו
|
|
 |
real zionist?!
mindy,
israel,
11/10/04 22:25
|
belive me the hesder boys dont do those two years to clear their concience. They do it because they want , with passion, to serve and protect their country. The Hesder program is the right one for them, religiously, so that's what theyre doing. The fact that they serve the army for a year less than accepted, is a fact that allows them to bring this nation up, religiously. And maybe they, and not only the soldiers, will be the next to save us from war. ''לא בחיל ולא בכוח, כי אם ברוח אמר ה'''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Real soldiers hug girls?
ירון,
חיפה,
11/10/04 19:19
|
I think you are missing the point. Any how real Zionist worry for the quality not just the quantity...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
ד' אמותינו (אולי מספיק?)
עמית,
רחובות,
11/10/04 16:25
|
אתמול יצא לי לשבח את דבריו של הרב הגדול הרב אבינר, והיום אני מוצא לנכון להביע דעה שיכול להיות שלא כ''כ תמצא חן בעיניו. כמה באמת אנחנו יכולים להישאר מחוץ לחיים הישראלים? (שלצערנו, לא כ''כ דתיים-בלשון המעטה.)גם אם אנחנו נעשה שירות בישיבות ההסדר,אנחנו ''נאלץ'' (לשמחתי)להפגש עם חיי החברה הסובבת אותנו. מבית מדרשו של הרב אבינר יצאו חיילים וקצינים מעולים שלא שירתו במסגרת ה''הסדר'' (למי שאינו יודע, משך השירות הוא כשנה וחצי לימוד בישיבה שירות צבאי שאורך כשנה וחצי וחזרה לישיבה לתקופה של שנתיים)ואני שואל :למה בני הישיבות לא יוכלו לשרת שירות מלא עם אחיהם החילוניים? למה שלא יצטרפו לפרויקטים של העלאת המורל בגדודים (מינוח אחר להשבחת גדודים)אני חושב שאנו מחויבים לשירות מלא כמו כולם ומתוך זה לדרוש הפרדה מוחלטת בין המינים בצה''ל (ולא, אין כאן קריאה לשוביניזם חס וחלילה.)עמית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואכן זה נעשה
ירון,
חיפה,
11/10/04 19:23
|
אך הרב מדגיש שרק בקבוצות ישנו כח לדבר. בתור מי ששרת ביחידה הסדרניקית ניתן לומר שגם היינו חלק מהחיים הישראלים, אך גם נשמרנו, ועל כל תקלה שהתגלתה התלוננו ובדר''כ בזכות הקבוציות והגב היה לנו כח לשפר ולשנות לטובת כולם ובהתחשבות מירבית ל''שני החלקים'', אך בזמננו לא היו תומכות לחימה שהתחלקו איתנו בנגמ''ש והיו מספיק מד''סניקים בנים וכיוצ''ב. והיה מחנך קדוש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שירות משולב - חלק מן החיים
אריאל,
חיפה,
11/10/04 17:38
|
ראה, אתה דורש להשתלב מצד אחד - ומתנגד לשילוב של מחצית האוכלוסיה - מצד שני. החיים מלאים פיתויים אסורים לכולנו. אם על פי הכרתך הדתית הם כוללים גם איסור נוסף, הרי לעניות דעתי עליך להתמודד עימו, ולא לדרוש מכולנו שנתמודד בעבורך. נשים שולבו בשירות למרות התנגדויות רבות, ובעקבות פסיקת בג''ץ שכפתה זאת על קצונה שמרנית (לא צריך הלכה אורתודוכסית כדי להתנגד לשוויון). נסיגה עתה - אינה מעשית ואינה הוגנת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טעות בידך! אי אפשר לשים
יצחק,
11/10/04 20:03
|
עוגיות חמות וריחניות מידי יום ליד מי שעושה דיאטה ולומר לו אל תאכל. לשים פיתויים ליד חייל ולומר לו לפי אמונתך אסור זה לט עובד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כאן זה יותר מזה
ירון,
חיפה,
11/10/04 21:28
|
תסרב פקודה לאימון כושר עם מד''סניקית שמסבירה איך עושים מתח לדוגמא? שדוחפת אותך לעלות בחבל? תסרב להכנס לנגמ''ש עם קשרית וחובשת? והרי בנגמ''ש מצוי שכולם עפים מדי פעם ועלולים לגרום דברים לא נעימים. כמו כן אין עדיין פתרון להרבה מצבים כמו שירותים כפולים, מארבים ארוכים וכו'. ברור שבשעת קרב לא נסתפק בדיעבד (כלומר לא ראוי לכתחילה שהרי ''והיה מחנך קדוש'', אך בשעת קרב אם יש לך קשרית וחובשת אזי קדימה נוע נוע אין זמן) אבל לכתחילה וכן באימונים ברור שאסור בלי ספק. בתור לוחם קרבי אין ספק בדבר. ישנם מקצועות תמיכה תקינות לבנות ומתאימות, אך ישנם קווים אדומים על כולם להתחשב. כאשר שמו את המקלחות של הבנות מיחידת החילוץ מול המגורים של ההסדרניקים עשו רעש גדול ובצדק. אין לזה הצדקה ואין לזה סיבה. כאשר בפעילות מבצעית אותה יחידה היתה צריכה לפעול (קרי לחלץ) הם פעלו יחדיו. חוסר ההתחשבות במקרים פשוטים גורמים לרב לומר את דבריו. בדיוק כמו שישיבות בזמנו הפסיקו לשלוח חיילים ליחידת החילוץ בגלל חוסר ההתחשבות ולאחר מחזורים רבים, כשחזרו להתחשב וביקשו מהישיבות לשלוח שוב חיילים אל היחידה, הישיבות שוב שולחים ליחידה זו חיילים. אם מחר יכניסו בנות לצריח הטנקים הישיבות בצדק יפסיקו לשלוח חיילים ליחידה מכיוון ששלוש ימים בטנק אחד ללא שירותים וללא מקום צנוע אינו מאפשר רבות... וזהו הכוח של ישיבות ההסדר עליהם הרב מדבר, בנוסף לתמיכה הקבוצתית (כגון שלא יעצרו לאכול במקומות לא כשרים כמו מקדונלדס. כחייל קרבי נשארתי רעב במקרים אלו, אפילו לא היה מנת קרב. וכן כמובן התמיכה הקבוצתית לגבי תפילות במנין עשרה אנשים, התחשבות בזמני תפילות ולו''ז בכלל שהינו קל יותר לארגן בקבוצה, ואין חייל שצריך להספיק או לדאוג. שירה קבוצתית מתאימה ולא השיר על הפקידה הפלוגתית הנדוש. דאגה אחד לשני שאין בפלוגות אחרות, ועוד יתרונות רבים לחיילים בפרט וליחידה בכלל).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
תמימות מופלאה
א.זרח,
איזור א,
11/10/04 16:11
|
בעצם הוא מבקש שני דברים האחד להכשיר את השרץ שירות מקוצר ליוצאי ישיבות ההסדר והשני לקבל לידיו תוספת תקציב בגין הגדלת מספר תלמידי הישיבה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תתבייש לך! מה פתאום?
ירון,
חיפה,
11/10/04 19:26
|
כל תלמיד נוסף זה הרבה הוצאות מעבר לתקציב. הרב התיחס עיניינית ואם אין לך דבר עינייני לומר אל תתיחס. שרות מקוצר הינו כורח המציאות ואינו מקוצר כי הוא מעבר לזמן המסלול של הלוחם בכל היחידות הקרביות. יוצאי יחידות נח''ל עושות עוד פחות זמן שירות ולא הבאת תלונות לרגע. להזכירך שהרב אבינר הינו ראש מכינת (מקד''צ) עטרת והישיבה הגבוהה עטרת כהנים, שאינם ישיבות הסדר פרופר, אך הוא עתה קורא להם ולכולם להצטרף למסלול ההסדר מכורח המציאות ולא התקציב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
אולי תלמדו כבר?
חרדי,
בני ברק,
11/10/04 15:45
|
הזיגזוגים של הרב אבינר וכמוהו רבנים נוספים במגזר הדתי לאומי, נובעים מן התמימות הנוראית שלהם שהפילה חללים רבים בין תלמידי מגזרם. מדוע לא לומר ולפסוק בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים שהצבא במתכונתו הנוכחית איננו מקום הראוי לחיילים וחיילות דתיים? מדוע כל ההתפתלויות הללו שגורמות לאובדן הבתולים האמוני ולפעמים הפיזי? כאשר תקום צעקה אמיתית, גם שלטונות הצבא יתייחסו קצת אחרת לחיילים הדתיים ויתחשבו בצרכיהם המיוחדים. ייתכן שההסבר היחידי לכך שרבנים כדוגמת הרב אבינר אינם מוציאים פסקים חדים וברורים הוא שלאחר שנים שבהם הרב אבינר וחבריו השניאו את הרבנים החרדיים על ציבור תלמידיהם, השנאה לא מודעת שהחל בה רבם ומורם הרב צבי יהודה,(ודרך אגב, הרב צבי יהודה היתה אישיות מדהימה שזכיתי להיות במחיצתה מספר פעמים בלתי נשכחות) הצלחתם היתה כה מדהימה עד שתלמידיהם מפקפקים בכל סמכות תורנית כולל רבותיהם הם. זו לעניות דעתי הסיבה לפריקת העול הרחבה של הציבור הדתי לאומי, אשר למרבה הצער אין בו את האומץ להישיר עיניו למראה, ולהכות על חטא.
המכינות הן מרפאות החירום לציבור הדתי לאומי, אבל בשום אופן אין ביכולתן ליצור את בית היוצר של שיטה סדורה הנחוצה כל כך לקיומה של כל קהילה דתית ביחוד כזאת הנאלצת מעצם הגדרתה לחיות על גשר צר של תורה מעל מים סוערים של חיים מודרניים. כמובן יהיו כאלה שתגובתם תהיה אתם החרדים וכו', אז לכל המתלהמים בבקשה קחו בחשבון שלמדתי תקופה לא קצרה בישיבת מרכז הרב, וכן, היתה לי גם קרירה די נכבדה בצה''ל, ורק אז החלטתי לחצות את הקוים משום שראיתי שבפרספקטיבה היסטורית היהדות הדתית לאומית תהיה לא יותר מזכרון נשכח ואפיזודה בת חלוף. אז אנא מכם הגיבו בנימוס ובטעם. תודה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קודם כל תלמד הלכות לשון הרע
משה,
12/10/04 20:31
|
כמה לשון הרע כתבת. המציאות בצבא אינה מספיק טובה ואנו נלחמים בכדי לשפר מצב זה. מאידך גיסא השרות בצבא הוא מצוה גדולה מאד, שאתה לא מבין אותה כנראה. רובם המוחלט של החיילים הדתיים בצבא יוצאים מחוזקים מהצבא ומהווים דוגמא אישית עצומה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל מלה אמת
אבי,
ירושלים,
11/10/04 21:14
|
הציונות הדתית פשטה את הרגל. לדעת הרב אבינר אי אפשר לשרת כיום בצבא, אבל במקום להרים קול זעקה, הוא בלחש בלחש מתחנן על נפשו ונפש תלמידיו. ואם הרב אבינר כך, מה יגידו אזובי הקיר?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ולהפך הוא הנכון!!!
ירון,
חיפה,
11/10/04 19:34
|
הרי הרצי''ה קוק זצ''ל השניא? להפך הוא קרא לתקן ולהרבות אהבה (ובדרך אגב הרב אבינר הינו בין ממשיכי דרך זו הקוראים להרבות אהבה ולא שנאה). מי שהשניא שנים על גבי שנים וממשיך אפילו כיום הינו רבני החרדים הידועים בכינוי ''גדולי הדור'' שלא התביישו מלהוציא שם רע לאחר שהרב הראשי של צה'' ל לא פסק כמותם בנושא מורכב של השבויים והנעדרים (ולו היתה יותר גישה למידע). כל חרדי בירושלים ידע להמשיך ולהוציא שם רע על כל רבני צה''ל ומשם לכל הציונות הדתית רק בגלל זה אז מי אתה מר בני ברק שמעיז לספר לנו על שנאה? הרי החרדים שנים ליכלכו על ציוני דתי. היו שנים שלא הסכימו אפילו להציל חייו בשבת מפאת ''חוסר יהדותו'' כביכול. ואל תספר לנו סיפורים על בודדים. כיכר בר אילן יוכיח. הרב אבינר אינו מזגזג כלל אלא מתיחס לבעיה ברצינות, דבר שהחרדים אינם מסוגלים לעשות מפאת חוסר רצונם להתמודד אלא לברוח ולכן היינו צריכים לבנות בשבילכם את הנח''ל החרדי. ומה עשו בנח''ל החרדי? רבני העדה החרדית הסכימו ונתנו ידם שיגייסו ''פליטי ישיבה'' אשר חוץ מהלבוש לא היה קשר לדת, ואז כאשר גייסו אותם הוציאו לעז ושם רע על כל היחידה ועל רבני הציונות הדתית (כמובן שתמיד אשמים). מה לעשות ורוב מוחלט של הפלוגה החרדית הראשונה חזרו בתשובה והינם ברובם בעלי כיפות סרוגות ומלומדים ולומדים בבית המדרש... מאז הנח''ל החרדי הינו רק מקבל תלמידים טובים ולא ''פליטי ישיבות''... זוהי תוצאה של הוצאת שם רע. אז קשוט עצמך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל מילה בסלע
משה,
ת''א,
11/10/04 17:39
|
צדק המגיב הנכבד. אני, כאב לבנים בגיל גיוס, מוצא את עצמי נקרע בין המחוייבות הצבאית לבין המחוייבות הדתית.
השבר הקשה הפוקד כיום את בני הציונות הדתית, מתעצם לחלוטין בבואם במגע עם המסגרת הצבאית, עד כי נשבר חוסנם שם, ועמו נשבר (לאמונתנו) גם חוסן העם כולו.
אם לא ימצא פתרון, שאינו כופה (כמעט) חילוניות על בנינו, אזי אולי מוטב יהיה אם ננהג, לראשונה, כמו החרדים, ואז, בראותם את מצוקתנו, בודאי תפתחנה המסגרות המתאימות, כולל כל הפתרונות לבעיות הקיימות כיום (שחלקם הוזכרו בכתבה).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זו לא פיתרון זוהי בריחה
ירון,
חיפה,
11/10/04 19:35
|
כמו כל הרעיון החרדי שנסדק יותר ויותר עם השנים. הרבה הצלחה לבניך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עצבני או מה?
ה. ברכיה,
11/10/04 21:16
|
חמודי, הציבור החרדי לא רק שלא נסדק, הוא הולך וגדל בעזרת ה' למורת רוחו של הציבור הדתי לאומי ההולך ומצטמק. אל תתן לכעסך לגבור על שכלך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זו לא כעס זו מציאות
ירון,
חיפה,
11/10/04 21:30
|
הציבור החרדי אוהב להעלים עין, אך זוהי המציאות אותה רואים בכל מקום. ההסתגרות של החרדים והאנטי ציונות שלהם נסדקת. לזו היתה כוונתי. סליחה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכים ומוסיף פרספקטיבה
משה,
ירושלים,
11/10/04 19:24
|
הציונות הדתית חשבה להקים יהודי חדש, יהודי לאומי. מה שהיא עשתה למעשה היה: אימוץ לאומיות אירופאית חילונית ונתינת הצדקה רוחנית לה. כיום הדתיים הלאומיים חוזרים לחיק היהדות, לא מזמן הייתה פגישה של ראשי המכינות (פאר ההשתלבות בחברה הכללית) שדרשו להקים יחידות נפרדות- בכך למעשה הם סתמו את הגולל על מטרת מוסדותיהם וצעדו צעד גדול קדימה - חזרה לחיק החרדיות החמימה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הציונות הדתית לא הקימה חדשות
ירון,
חיפה,
11/10/04 22:28
|
החרדים התבדלו ויצאו מהעדה (שאל את הרש''ר הירש, וכמו כן ראה את השבר שנוצר ב1906 בקונגרס הציוני שגרם לבריחה של ה''חרדים'' והשאיר את הציונות הדתית, המזרחי דאז, לבד במערכה). הציונות הדתית מעולם לא באה להקים חדש אלא כרמח''ל במסילת ישרים ''להוציא לאור את הידוע כבר''. לאחר שהציונות התנתקה בטעות מהדת ב1906 והחרדים ברחו, הרב קוק הודיע למזרחי שמעכשיו תפקידם הינו להחזיר את הדת לציונות (כלומר לחבר חזרה את הקצוות). סה טו. מעולם לא נוצר דבר חדש, ראה: דברי הרב קלישר (שנים לפני הרצל), באותה הזדמנות דברי הרב מוהליבר, הרב אלקלעי וכו', שלא לדבר על הרמב''ם, הרמב''ן, ר' עובדיה מברטנורא, אור החיים הקדוש וכל היהודים שסיכנו חייהם לעלות לארץ ולגור בה למרות כל הסכנות כי ידעו שזה לא פיקוח נפש הדוחה מצוות חשובה זו אלא שורש בעבודת ה' יתברך, ומעולם לא דובר על הסתגרות. ראה ערך הגר''א שאמר לתלמידיו שיעלו לארץ ולא יתגודדו (למרות שעלו לארץ מאות) אלא יקבלו את מנהגי היהודים בארץ (מבחינת היתר הדת כמובן ולא המעבר על איסורים). בפעם הבאה שתברך את ברכת המזון שים לב לדבריך שאתה אומר בברכה השניה והבן והבא אל ליבך. בברכה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הקיצוניות לעולם עקבית
אריאל,
חיפה,
11/10/04 17:26
|
השאלה היא מדוע החיים המודרניים הם האויב. בעולם קבוצות מספר (לא רק חרדים)המעדיפות את השלמות הרעיונית על פני החיים הרגילים (מה שקראת כאן ''המודרניים'') שמטבעם מלאים בסתירות רעיוניות (אני מתנגד להרג חיות, אבל נהנה מסטייק, אם ניקח דוגמא בנאלית). בעיניך זו העדפת ''אמירה חד משמעית'', בעיני זהו סוג של בריחה. אורח חיים חרדי הוא פתרון אפשרי לפרטים, לו כל המדינה חרדים - המדינה לא היתה קמה, או שהיתה מתמוטטת. כלומר - מבחינתי, החרד מתכרבל בפרוותו - ושכל האחרים יעשו את העבודה. אשר למעמד היהדות הדתית לאומית - גם מרקס חשב שעתיד מעמד הביניים להישחק בין המעמדות האחרים. הוא גם צפה שיום יבוא ולמעמד הנמוך יימאס לשרת את הגבוה - ואז ימרוד...
כאתאיסט על פי אמונתו, איני יכול להיות דתי לאומי, אך מטבע הדברים אני מעריך יותר אותם, שמתמודדים עם העולם האמיתי - מאשר את אלה המסתגרים ממנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יפה דיברת
ירון,
חיפה,
11/10/04 19:40
|
רק אדגיש שאין סתירה בסטייק, כי אומנם צער בעלי חיים אסור מדאורייתא (הכוונה לאיסור מהתורה), ולכן כל צורך של שחיטה למען אכילה נעשית במינימום כאב ומקסימום כבוד והתחשבות. לפי היהדות הרי מותר פגיעה בבעל חיים רק כשהיא לצורך נצרך של האדם (כמו אכילה, או מטרד כמו יתושים וזבובים או כמו פיקוח נפש מנחשים ועקרבים ויש סוברים גם ג'וקים...).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
החיים זה לא שחור-לבן
נחום,
11/10/04 16:09
|
המציאות מורכבת, והרב אבינר מתייחס לכל היביטיה וגווניה בחכמתו הרבה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא אמרתי אויב
חרדי,
11/10/04 21:12
|
החיים המודרניים אינם אויב ולא אמרתי דבר מעין זה. החיים המודרניים על כל צדדיהם, יש בהם דברים אשר יכולים וצריכים להכנס לעולם התורה-יפיפותו של יפת באהלי שם-אבל יש דברים המנוגדים לחלוטין לתורה ולכל ערכיה. ההתעלמות של הציבור הדתי לאומי מן הסכנות שיש בהתערות לתרבות חילונית אינה מעידה על אומץ או פתיחות, אלא מעידה או על זלזול במצוות או לחוסר מודעות לעוצמת הסכנות. מי שרץ לתוך שדה מוקשים בחזה נפוח אינו פתוח ואמיץ אלא שוטה וחסר שכל, ולדעתי העולם המודרני כמוהו כשדה מוקשים-יש לחצות אותו אבל יש לדעת את הסכנות האורבות תחתיו. ביחס למגיב הראשון. גדולי התורה לא נקטו עמדה מסוימת בגלל פסק הלכה כזה או אחר של הרב וייס, הרב גורן וכדומה . גדולי הדור, עיני העדה פשוט רואים קצת מעבר לאף , ומחויבותם לעתיד העם היהודי גדולה יותר מכל דיבורים על ערכים חשובים כגון פתיחות וכיו''ב,והם רואים בשיטה הדתית לאומית שיטה מסוכנת ביותר שהישגיה אינם עומדים ביחס שוה לסיכוניה. (ראה את מצב הנוער הדתל''שי כדי להיווכח עד כמה חדה ראייתם) נדמה לי שבמבט לאחור ניתן לראות את עומק הראיה של גדולי ישראל בעצם העובדה שעם ישראל כיום איננו שונה מהותית מזמן מתן תורתינו, וזאת אך ורק תודות לעקשנותם, חזונם ועמידתם על העיקרון שיש לעמוד על המשמר בטרם מכניסים חידוש לתוך עולמה של היהדות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
השגות עליך
ירון,
חיפה,
11/10/04 21:49
|
ראשית מהסוף: העדה החרדית הינה חידוש בעולם היהדות וד''ש לרש''ר הירש. ההסתגרות הינה דרך חיים מאז ימי החזון איש זצ''ל כמובן והשגות עליו רבות בנושא. צבא אינו חידוש בעולמה של היהדות, ורק המחשבה כך מדגישה את הקילקול שהגלות עשתה. הלבוש החרדי הינו כמובן חידוש שמעבר לההיגיון האקלים הים תיכוני (לבוש שחור מקורו דוקא במזרח אירופה, שם היה מקובל על המגיע ל''גבוהה'' ללבוש שחור. היום כל הנולד לאב חרדי מקבל ''גדולה'' זו. היו מקומות בו שיטת הלימוד במוסר אמרה ''לרדת אל העם'' ולכן לבשו כלבוש העם במוקומות אלו. ביהדות שחור מתקבל כלבוש החוטא, שהרי מהו ציווי חז''ל? מי שמתגבר עליו יצרו ילך וילבש שחורות? אולי ישבר יצרו ואולי לא יראה אלא כלא יהודי כשחוטא ולכן גם ישבר יצרו וגם לא יחלל שם ה'. צבע האבלות על בית המקדש היה השרוך האדום שקשרו בסנדל (הלא מסומר). אדום היה סמל האבלות והגלות. ישנו מנהג לא עתיק יומין בו כל הישיבה נוהגת ב''חומרות'' או ב''נורמות חברתיות'' אשר בסופו של תהליך כופות עצמן אף על רבני הישיבה ויוצרות נורמה חברתית). לזרוק עלינו את הדתל''שים זה על חוסר חינוך, לזרוק על החרדים את השבאב זה על חוסר השגה. גדולי הדור שלך התנגדו לציונות הדתית ויותר נכון לציונות, לאו דוקא בגלל הסכנות (זה רק תקופת החזון איש כמובן), אלא התנגדות עקרונית לדרך שהתבטאה בצורה מעוד חריפה מאז הקונגרס הציוני ב1906 המפורסם בו התנתקו בטעות מהדת. היו בתי כנסת חרדים אפילו לפני 1906 שלא היו נותנים לציוני דתי להכנס וזה גבל בסכנת נפשות ממש. זה פשוט חוסר ראיה מעבר לאף ואף גובל בעבודה זרה כדעת הרמב''ם. גם אני לבשתי פעם שחורות וכובע שחור ולמדתי בישיבה המתאימה לכך (לא בבני ברק אלא בואכה ירושלים עיר הקודש), ויודע אני מתלמידי ישיבות על ההוצאת שם רע שנעשה לרבני צה''ל במגמתיות (ולא רציתי להדגיש זאת). אתה נקטת לשון הרב וייס ומכאן שאתה מכיר בדבר גם. אגב הרב וייס זיכה רבים בברכה שנתקימה במהירות ואני חושב ללא ידיעתו. בזכות פועלו הצדיק והרב ללא לאות למען עם ישראל הקב''ה מתחשב בדברו המון, אפילו בנאמר בהערת אגב. דאגתו הרבה לנושאים רבים כגון הנושא המדובר שגרם לו לכתת רגליו אל רבנים רבים כולל ''גדולי התורה'' שלך רק מוכיחה לדבר. ההוצאת שם רע היתה מגמתית להרחיק עוד ''תלמידים'' ממחשבות על חס וחלילה ''ללכת לצבא'' ולהתבטל מהרישום לישיבה. מה שהוצאת שם רע יכולה לעשות בשני הישיבות הענקיות בירושלים אינך יכול לתרץ
הגב לתגובה זו
|
|
 |
השגות עליך
ירון,
חיפה,
11/10/04 21:49
|
ראשית מהסוף: העדה החרדית הינה חידוש בעולם היהדות וד''ש לרש''ר הירש. ההסתגרות הינה דרך חיים מאז ימי החזון איש זצ''ל כמובן והשגות עליו רבות בנושא. צבא אינו חידוש בעולמה של היהדות, ורק המחשבה כך מדגישה את הקילקול שהגלות עשתה. הלבוש החרדי הינו כמובן חידוש שמעבר לההיגיון האקלים הים תיכוני (לבוש שחור מקורו דוקא במזרח אירופה, שם היה מקובל על המגיע ל''גבוהה'' ללבוש שחור. היום כל הנולד לאב חרדי מקבל ''גדולה'' זו. היו מקומות בו שיטת הלימוד במוסר אמרה ''לרדת אל העם'' ולכן לבשו כלבוש העם במוקומות אלו. ביהדות שחור מתקבל כלבוש החוטא, שהרי מהו ציווי חז''ל? מי שמתגבר עליו יצרו ילך וילבש שחורות? אולי ישבר יצרו ואולי לא יראה אלא כלא יהודי כשחוטא ולכן גם ישבר יצרו וגם לא יחלל שם ה'. צבע האבלות על בית המקדש היה השרוך האדום שקשרו בסנדל (הלא מסומר). אדום היה סמל האבלות והגלות. ישנו מנהג לא עתיק יומין בו כל הישיבה נוהגת ב''חומרות'' או ב''נורמות חברתיות'' אשר בסופו של תהליך כופות עצמן אף על רבני הישיבה ויוצרות נורמה חברתית). לזרוק עלינו את הדתל''שים זה על חוסר חינוך, לזרוק על החרדים את השבאב זה על חוסר השגה. גדולי הדור שלך התנגדו לציונות הדתית ויותר נכון לציונות, לאו דוקא בגלל הסכנות (זה רק תקופת החזון איש כמובן), אלא התנגדות עקרונית לדרך שהתבטאה בצורה מעוד חריפה מאז הקונגרס הציוני ב1906 המפורסם בו התנתקו בטעות מהדת. היו בתי כנסת חרדים אפילו לפני 1906 שלא היו נותנים לציוני דתי להכנס וזה גבל בסכנת נפשות ממש. זה פשוט חוסר ראיה מעבר לאף ואף גובל בעבודה זרה כדעת הרמב''ם. גם אני לבשתי פעם שחורות וכובע שחור ולמדתי בישיבה המתאימה לכך (לא בבני ברק אלא בואכה ירושלים עיר הקודש), ויודע אני מתלמידי ישיבות על ההוצאת שם רע שנעשה לרבני צה''ל במגמתיות (ולא רציתי להדגיש זאת). אתה נקטת לשון הרב וייס ומכאן שאתה מכיר בדבר גם. אגב הרב וייס זיכה רבים בברכה שנתקימה במהירות ואני חושב ללא ידיעתו. בזכות פועלו הצדיק והרב ללא לאות למען עם ישראל הקב''ה מתחשב בדברו המון, אפילו בנאמר בהערת אגב. דאגתו הרבה לנושאים רבים כגון הנושא המדובר שגרם לו לכתת רגליו אל רבנים רבים כולל ''גדולי התורה'' שלך רק מוכיחה לדבר. ההוצאת שם רע היתה מגמתית להרחיק עוד ''תלמידים'' ממחשבות על חס וחלילה ''ללכת לצבא'' ולהתבטל מהרישום לישיבה. מה שהוצאת שם רע יכולה לעשות בשני הישיבות הענקיות בירושלים אינך יכול לתרץ
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זעקו! והיה מחנך קדוש!
ירון,
חיפה,
11/10/04 22:36
|
בחזרה לעינינינו מדוע לא יתחברו החרדים אל אחיהם הזועקים ''והיה מחנך קדוש!''? האם מותר לזעוק רק על שבת וחילול קברים וחזיר וזק''א? כמובן שהשאלה חוזרת על הציונות הדתית לזעוק על שבת, חילול קברים, חזיר וזק''א, וכאן ההקשר חזרה לנושא שלנו: הרב אבינר זעק וקרא לזעוק על נושאים אלו ועוד רבים (עושק שכר שכיר, התעמרות בפועלים זרים, יחס דרך ארץ בטרמפים וכו' וכו'). האם יצטרפו אליו ''גדולי התורה'' וחכמי בני ברק בזעקה ''והיה מחנך קדוש!'' או האם יברחו בחזרה אל הסתגרותם באוהלי שם הרב? האם אין דומה זה לנשיאי בני ישראל בכניסה לארץ ישראל ממצרים שהעדיפו את חיי המדבר בם לא דאגו לדבר חוץ מלימוד תורה, מאשר לכניסה לארץ ישראל ומחויבותיה המעשיות? האם רצונם להמשיך לינוק ללא נשיאה בעול עם אחיהם אינה אלא ''תינוקיות'' של מי שקיבל את הכל מאבא ללא תמורה חוץ מלימוד התורה? האם באמת הקב''ה זקוק ללימוד תורה או האם האדם? ומכאן במשך לבד... גם אני עברתי מסלול זה. צריך לחקור ולהבין כדין מחשבת ישראל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
לינק לדברי הרב אבינר
ירון,
11/10/04 14:37
|
לא יותר פשוט לתת לינק לאתר ''מכון מאיר'' בו מופיעים דברי הרב במלואם, במקום לקצצם ולדחוף כמה מילות קישור?
http://www.machonmeir.org.il/article.asp?id=8
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קראתי ואתה צודק
א מגנצא,
ירושלים,
12/10/04 08:20
|
אכן כאשר קוראים את הלינק המצורף כאן רואים תמונה אחרת לגמרי. הרב אומר שכאשר אין שום אופציה יש לעשות כדבריו. זהו עוול לתת כותרת כזו לכתבה כאשר הרב הביא זאת רק כברירת מחדל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
אפשר לתת לי קרדיט...
נחשול,
11/10/04 14:20
|
עורך יקר, הכותרת אינה מדויקת. הרב בעד מכינות קדם צבאיות, הוא עצמו מעביר שיעורים במכינת עטרת ואף הקים אותה. יש לשנות: הרב אבינר קורא להפיכת מכינות קדם צבאיות לישיבות הסדר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה בין אלה לאלה?
דני,
11/10/04 14:55
|
נראה יותר שמאמר זה של הרב בא עקב הלחץ בו נמצאים ישיבות ההסדר, שרבים מהפוטנציאל שלהם פונה אף הוא אל המכינות הקד''צ, ומשם עוברים לשרות קרבי בצה''ל, תוך שהם מתקדמים לפחות עד רמות המ''פ. אך המכינות הקד''צ בבניות בעיקר מבני נוער שאין להם ולו מעט בכדי להוות חלק מההסדר, יתרה מכך משהו בדק את שיעור ''החוזרים בשאלה'' במכינות? - מחוזקים ודאי דתיים יותר שאינם יכולים לעמוד מול חיילת ? לא ולא
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה לחץ? ההסדר בפול
ירון,
חיפה,
11/10/04 19:45
|
אין ישיבת הסדר עם חוסר תלמידים ולהפך, אז ממה אתה נלחץ? חוץ מזה שישנם חיילי הסדר שמגיעים לרמות של מ''פ (חוץ מאקי אבני כמובן)... המכיניסטים נכנסים ליחידות הצבאיות כבודדים, ולכן צריך אישיות מתאימה. הסדרניקים נכנסים כקבוצה, ולכך יש השלחות עליהם הרב מדבר, למרות שהוא עומד בראש מכינה צבאית (מקד''צ עטרת) וישיבה גבוהה (עטרת כהנים) ברובע היהודי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למקום סכנה
אין להכנס,
11/10/04 15:55
|
לפי שיטתך אפשר גם לארגן מנין מתפללים במלתחה של הבנות - החברה חזקים אל דאגה... - אל תשלה את עצמך! מה שקורה בצבא זה גם נוגד את ההלכה בוודאיות!
הגב לתגובה זו
|
|