 |
24.
חמש תשובות. שלוש נקודות...
בעל תשובה,
חפץ חיים,
14/12/04 19:40
|
להלן התשובות ועיקרן תחילה: 1. יש מי שכובש את המדיה, יש מי שכובש שטחים ונוטל זכויות אדם אלמנטריות מאנשים... 2. כי אתם עצלנים מידי בכדי להפיק סרט כזה. הרבה עבודה, תחקירים, שעות צפיה, ראיונות, נסיעות, עריכה. יותר מידי לעצלנים כמוכם. קל בהרבה לכתוב טור ובו חמש שאלות, שבדרך כלל אינן החשובות... 3. מישהו מבדיל בין קורבנות וכאב לבין כמעט ומה יכול היה להיות ואוי אוי אוי מה פה לא קרה, אבל... 4. הדתיים אינם רוב או מרכז במדינה. מיעוט השווה בגודלו למיעוט הערבי. המתנחלים? הם גם מיעוט וגם שוליים מסוכנים של החברה. אם זה לא ברור לכם אז כנראה שלא הבטתם במראה לאחרונה... 5. אכן נפלה טעות. בורות, או הרגל לקרוא לשטחים הכבושים בקיצור ''השטחים'' או איו''ש/ יש''ע. מתי נקרא לשטח פשוט פלסטין?...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
על זילותו של הנס
אריאל,
חיפה,
12/12/04 19:20
|
כאשר מופיע נס בתנ''ך, הוא מאופין בהיותו תופעה על טבעית, בין במהותה ובין בתיזמונה (גיזת צמר רטובה כשכל אשר סביבה יבש, שעון שמש הנע ''נגד כיוון השעון'' או כיו''ב). להבדיל במעריב/nrg - כל צירוף מקרים הוא נס. יופי שהפצמ''ר לא פגע באנשים, אבל זה לא נס. זה ענין של הסתברות. אם הפצמ''ר היה הופך במעופו לזר פרחים, למשל - זה היה נס.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
על-פי היהדות אין מקרה או
ענת,
תל אביב,
13/12/04 05:00
|
צירוף מקרים הכל נעשה בגזרתו ובהשגחתו הפרטית של הבורא יתברך המילה מקרה בהיפוך אותיות משמאל לימין-ה -רקם דהיינו השם רקם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אלוהים גרם גם לפיגועים?
ל"ת
שרולי,
גני תקוה,
14/12/04 15:22
|
|
 |
וטיפשי בהיפוך זה ישפיט
מרווין,
14/12/04 14:42
|
|
 |
להבדיל מהמילה רקם המילה ישפיט
זיו,
רמת השרון,
14/12/04 23:35
|
היא מילת סלנגגג שלא קיימת בשפה העברית. כרגיל כשאין מה להשיב אז משמיצים מזלזלים ולועגים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
אחידות מחשבתית
מלא פליאה,
חיפה,
12/12/04 17:34
|
האם כל מי שקורא מדור זה בעד כיבוש ?? ואם נקרא לנוכחות שלנו בקרב מיליון בני עם אחר -נוכחות כופה /כפויה - זה בסדר ??? זה מוכיח משהו על יהדותי ???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין קשר ל''כיבוש''
אלעד,
אונ' ת''א,
12/12/04 18:45
|
השאלה המרכזית כיום היא: האם למדינה דמוקרטית מותר להלחם בטרור היוצא משטחי אוכלוסיה, או לא.
לא אכפת לי מכיבוש, מ''ארץ ישראל'' ,ומ''שטחים''. השאלה היא ביטחונית-פרגמטית.
השמאל הקיצוני, ששולט בתקשורת, מתנגד לכל הפעלת כוח. ובכך מוביל לחיסול מדינת ישראל. הרי ''פשעי המלחמה'', כביכול, יכולים להיות מבוצעים גם כשישראל אינה כובשת את השטחים - אלא ע''י לחימה בשטח בנוי ללא כיבוש בפועל. מה אז יאמר לנו השמאל ההזוי?
הבנת?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
,תגובה לתגובה
מלא פליאה,
12/12/04 19:06
|
בטרור ובאויב אכזר יש להלחם בכל הכלים לא שייך לעובדה שיהודים לא אמורים לשלוט בעם אחר אנחנו אמורים להיות מוסריים , חכמים , ולנהל מדינה נאורה כך - שתמשוך לכאן עוד ועוד יהודים מכל התפוצות ( במציאות הנוכחית -אין סיכוי)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כיבוש???
קובי,
ת''א-שיינקין,
12/12/04 23:33
|
מי קבע אקסיומה זו? כיצד אדם יכול להיות כובש בביתו? אכם פלואה בעיניי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
אחד מחמש קשור ליהדות
ל"ת
סופר,
יהודים,
12/12/04 16:24
|
|
 |
20.
למה אתם לא נותנים קרדיטים?
ישראל,
יש''ע,
12/12/04 16:07
|
שאלה מספר אחת לקוחה כמעט מילה במילה מהטור של חגי סגל ב''בשבע'' אפילו השאלה האם בתוכנית הבאה יביאיאו את נשות ווטש. אז בבקשה קצת קרדיט.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עם כל הכבוד לחגי סגל (ויש)
מידע פנימי,
12/12/04 19:04
|
|
 |
אנו קוראים את סגל ולוז גם אז..
התנתקתי מהמאפיה,
13/12/04 12:53
|
תשתדלו שלא תהיה חזרה על אותו רעיון. גם אני יכול לקורא את מקור ראשון בערב שבת ולכתוב חצי מדור מצוטט. גפ אם חשבתם על כך מישהו הדפיס זאת לפניכם. ותגדילו את שאלות ותעשו תחקירי עומק עבודה יותר קשה, אך חשובה. והערה לגבי הישיבה. בתור חובב סרוגים, אני חושב שדמסקי יכול היה למצוא זוג מוצלח יותר, ואנשים יותר מעניינים ועמוקים. חבל. ולגבי הבימאי הקנדי. אז אם צפיתם הוא יהודי. פרט חשוב. יהודי אוהב ישראל לא כמו אלה שאצלנו בתפקידי הגשה עריכה ושטיפת מוח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
כבר אין ויכוח כן/לא שטחים אלא
איך עושים את זה,
הויכוח הוכרע,
12/12/04 15:18
|
היה ויכוח כ 40 שנה והרב הכריע-2 מדינות ל 2 עמים-גבולות 67' פחות או יותר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
זה לא קשור רק ליהדות
דיייייייייייייי,
12/12/04 12:54
|
זה בושה למדינת ישראל שרק הדתיים ימניים,
זה קשור לתרבות ותקשורת כללים, לא רק הדתיים ימניים!!!!!!!!!
למה אף פעם אין ביקורת על מעריב?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
נכון מאוד
טל,
תל אבחב,
12/12/04 12:47
|
|
 |
16.
5 תשובות
מש,
פלג,
12/12/04 12:34
|
1. התוכנית היא לא פוליטית, ולא אקטואלית, אלא תוכנית ראיונות אישית, שנועדת לספר סיפורים אישיים. מה שייך שמאלנים או לא? וגם אם כן, מה דוחפים איזון שמיזון? עברו 2 תוכניות. תרגעו. כשתעבור עונה שלמה ותרצו לדבר על האיזון, אז בסדר.
2. כי כל הימנים בתקשורת הישראלית עסוקים בלכתוב לךמה קובי מידן האז לראיין שני שמאלנים בשתי התוכניות הראשונות ולמה לא כולם מכירים פסוקים מהתנ''ך. או, כי כנראה מי שחי פה מכיר את המציאות טוב יותר מאיזה קנדי רדיקלי שבא לפה פעם אחת וחושב שהוא יודע.
3. אתמול נפל לי הטלפון על הריצפה ולא נשבר. לא דיווחו על זה. האישה ההיא במחזמר נפצעה בגלל כשל בטיחות. פה נפל פצמ''ר שנופל גם ככה כל יום. גם על תאונות דרכים כבר לא מדווחים כל כך הרבה. יכול להיות שהיה פה גם שיקול מסחרי, אבל בטח לא שייך לאיפה הם גרים.
4. קודם כל רותה לא מבינה בטלוויזיה בכלל וכל כתבה שלה מלאה קישקושים וטעויות עובדתיות בסיסיות באופן כללי. היא אומרת שהסדרה עשויה טוב ומראה באופן שגרתי דברים שאנחנו השמאלנים אוהבים להתרחק מהם. לא הבנתם את האירוניה הקלה.
5. כן. הם בכוונה כתבו שומרון כדי להשמיץ את צה''ל. זה בדיוק זה. (אירוניה - הנה אני מסביר לכם). או שזו סתם טעות שיכולה לקרות לכל מי שלא מכיר את האיזור, או קשב ששמע דיווח במקום אחר והתבלבל כשכתב את המבזק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני אנסה להסביר לאט יותר
ניר,
12/12/04 16:06
|
1. משום מה הסיפורים האישיים שמידן מביא קשורים כמעט כולם לתפיסת עולם פוליטית ברורה ולא אישית. לא שאסור לו - ובאותה מידה מותר לכתוב שזה מעט משונה.
2. טענתו של ''הקנדי הרדיקלי'' היתה שהתקשורת העולמית דווחה על טבח בג'נין ומאות אזרחים הרוגים, למרות שהסתבר שמנין ההרוגים הסתכם בחמישים, כמעט כולם לוחמים, והוא מביא גם דברים של אישים פלשתינים שמודים שלא היה טבח. התוכנית היתה מצוינת, והתראיינו בה אנשים רציניים (כמו אלן דרשוביץ למשל) שהדגימו יפה כיצד הסיקור העולמי היה מוטה לחלוטין - אבל כמובן רק רדיקלים יעזו לומר דברים שכאלה.
3. אם אתה משווה את הטלפון שלך לפצמ''ר ליד גן ילדים... תהיה בריא, מה אני אגיד לך.
4. כמי שקרא את ''הארץ'' יום יום בשלושת החודשים האחרונים, אירוניה עצמית הוא בערך הדבר האחרון שמאפיין את הכתיבה שם.
5. הענין הוא שלילדי גל''צ אין מושג איפה נמצא כל מקום שהוא מזרחית לדרך פתח תקווה (ואיתם גם לרוב העיתונאים החדשים. לא מזמן קראתי כתבה שהתלהבה מ''הנוף הגלילי'' שנשקף מקיבוץ בית אורן). אני מוכן להמר שיש מתאם לא רע בין אנשים שאומרים ''הגדה'' לאילו שלא יודעים להבדיל בין יהודה לשומרון לעמק יזרעאל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אולי תכתוב להם שאלות.
הערה לניר,
13/12/04 12:55
|
אתה כותב היטב. בעצם אולי זה שפ עט של רועי שרון, אז...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני אסביר יותר מהר
מש,
פלג,
12/12/04 19:33
|
1. אני לא רואה את זה ככה. הוא מביא אנשים מעניינים שיש להם מה להגיד. אם היה לי כוח הייתי מביא לך רשימה של אנשים ''ימניים'' שהתארחו אצלו. מותר להגיד שזה משונה אבל השימוש הדמגוגי ב''מה הלאה'' הזוי. רוצים לטעון שהוא מביא אורחים שמאלניים שיגידו את זה ויגבו את זה ביותר מ-2 תוכניות. יש מספיק עונות אחורה ואפשר לתת נתונים מדוייקים. כשהטענה מוצגת ככה היא נראית סתם כמו רדיפה.
2. אלן דרשוויץ הוא עורך דין. הוא גם אומר דברים מאוד יפים ורציניים על קבלנים ששוכרים את שירותיו ומשלמים לו כסף. זה לא הופך את הטענות האלה לנכונות או לאמת במלואה. אני לא מתווכח על הטענות בסרט, אני רק אומר שזה שזה היה מישהו קנדי אומר שאו שהטענות שם מופרכות מדי, או שהעיתונאים הימניים פה עצלנים מדי. יכלו גם להפיק תחקיר עצמאי ולהציג אותו באינטרנט או בכלי תקשורת אלטרנטיביים מה''ממסדיים''. לא חסרים כאלה. ואפילו חוקיים.
3. אם הם משווים מישהי שנפצעה ופונתה לבית חולים בגלל כשל בטיחות לגן ילדים שלא קרה בו כלום (למזלנו) אז לבריאות להם. זה גם לא סיפור זה לעומת סיפור זה. בעיתון גם כותבים על כלב בדנמרק שהלך 3 ימים ברגל ונבח רק על מכוניות של סוברו. כי זה שמעניין. זה עצוב שהעניין הפך לשגרתי, אבל השיקול המערכתי הוא כזה (והוא מטופש גם לדעתי, ולכן ההשווה המוגזמת שלי) ולחלוטין לא על פי איזור המגורים. התשובה שלי התייחסה באופן ישיר להאשמה של העיתון באפליה.
4. אז הנה. גם אתה מופתע. היא לא באמת אמרה שהדת הוא לא משהו שצריך להסתיר בשוליים. צריך להבין את הקונטקסט של ביקרות טלוויזיה.
5. אתה יודע איפה זה צופר ומיתר? יכול להיות (בדרך לאילת, אגב). אני גם יכול להניח לפי ההגיון שלך שהרבה מתנחלים מכירים רק את שיינקין בתל אביב, ואפילו לא יודעים אילו רחובות הוא חוצה, אבל אני לא מניח את זה. מה שייך גדה לעניין ומה ההכללה המטופשת של ילדי גל''ץ? הייתה פה טעות עריכתית נקודתית של מבזקן ומנפחים את זה לפרופורציות של האשמת כל העולם בזה שלא אכפת לו מה קורה בארץ. שבוע שעבר הייתה פה בטור טעות בין ''סוגריים ו''מרכאות'', הערתי על כך והטעות תוקנה. אני יכול להגיד ש''נוער הגבעות'' לא מכיר מילים שהן לא מהתנ''ך? לא, כי אתה תאשים אותי בבורות וגזענות. כולה טעות גיאוגרפית. קורה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תראה, תשמע..
ניר,
13/12/04 23:45
|
בלי לחזור ולהתווכח על כל נקודה ונקודה, אני מסכים שהטיעונים כאן לפעמים נראים קטנוניים (ולעתים הם באמת כאלה), אבל העניין הוא שכל הנקודות הקטנות האלה, שכל אחת נראית אולי שולית כשלעצמה, הן בדיוק אלו שמצביעות על הטון בתקשורת בישראל.
ברור שאפשר להביא דברים יותר משמעותיים (לדוגמה, אפשר לעשות פעם סקר הצבעה בין עיתונאים בשלושת העיתונים הגדולים: כמה מנדטים לדעתך יקבל הליכוד? כמה ''יחד''?) אבל למדור כזה נראה לי שהם עובדים נכון סך הכל - עובדה שהם מצליחים מדי פעם לעקוץ יפה.
ורק דבר אחד לגבי התוכן - במקרה יצא לי לראות את הסרט המדובר על ג'נין. הטיעונים היו חזקים והובאו בבהירות, ותאמין לי שהיה ברור שהתקציב שבו נעשה הסרט כולו לא מדגדג את התעריפים של דרשוביץ. ''העיתונאים הימניים בארץ עצלנים מכדי לעשות אותו''? ומי אלו בדיוק? דאום, סג''ל ומאיר עוזיאל?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
חריף!!בהחלט 5 נקודות למחשבה !
ל"ת
איילת,
הרצליה,
12/12/04 12:31
|
|
 |
חריף?
ל"ת
תשתי כוס מים,
12/12/04 16:09
|
|
 |
14.
5 תשובות והערה כללית
איל,
ירושלים,
12/12/04 12:04
|
המדור הקבוע (והמשעשע) הזה שומט מתחת לרגלי הימין את הטענות בדבר ''שמאלניותה'' של התקשורת. אין ספק שהתקשורת נוטה לשמאל אולם דווקא הדוגמאות הקטנוניות הללו מגמדות את העניין האמיתי והוא נימת הדברים הכללית.
תשובות: 1. אכן לא מאוזן, למרות שיש הבדלים משמעותיים בין השניים.
2. איזו טענה טפשית. אם אתה רוצה תעשה סרט בעצמך! כל אחד עוסק במה שמעניין אותו. לא מספיק שערוץ 1 שידר את זה? מה גם שהטענה הזו מתעלמת לחלוטין מכך שבעניין ג'נין, התקשורת הישראלית נטתה בבירור לצד אחד בלבד, והוא הצד הישראלי, והדבר נכון לכל הערוצים.
3. טענה 3 גם מגוחכת ומעידה על חוסר הבנה בשיקולי עריכה (מסחריים), דבר שמפתיע כשבא מצד עיתונאים במעריב. לא כותבים על נס, כי זה פחות מעניין מאסון. לא כותבים על פצמ''ר כי היו כבר אלפים כאלה. באותה מידה, לא כותבים על תאונת דרכים, אלא אם היא מחרידה. האירוע שהיה בפסטיגל היה שונה, חריג ומוכר עיתונים, שזו מטרת העיתון.
4. רותה קופפר הגזימה בהחלט. כנראה בנתה על זה שאיש לא קורא את מה שהיא כותבת בעמוד האחורי של ''גלריה''. אבל כמו שציין כאן מישהו אחר - דווקא מבקרים ''שמאלנים'' אחרים שיבחו את הסדרה.
5. ??? אני מניח שקשה למתנחלים להכיר בכך, אבל הרבה מאד אנשים בארץ לא יודעים איפה השומרון ואפילו איפה בית לחם וחברון. הדבר מעיד בעיקר על בורות מעציבה, אך לאו דווקא על שמאלנות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
שיפור ניכר - הערה עניינית אחת
הגה''צ,
12/12/04 11:53
|
לגבי רותה קופפר. כל היתר - קשקוש בכייני ומאולץ. עדיין - השתפרתם - הגעתם למצב של יותר טוב מכלום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
שוב, טור מדויק וחריף של המדור
אלעד,
אונ' ת''א,
12/12/04 11:37
|
אנא, המשיכו במסורת המצוינת של הטור, החושף בפעם הראשונה בצורה מסודרת ושיטתית, את ההטיה השמאלנית הרדיקלית הגלויה שבכלי התקשורת הישראלית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה בשנה ראשונה?
לוגיקה למדת?,
12/12/04 16:07
|
מה הטעם ''לחשוף'' את ההטיה השמאלנית אם היא ''גלויה'', לדבריך?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תשובה
אלעד,
אונ' ת''א,
12/12/04 18:38
|
תגובה נחמדה.הנה התשובה:
ההטיה גלויה וברורה לכל בר דעת.
חשיפתה, עם זאת, היא אקט פוליטי של *הטלת אשמה* שאמורה ליצור דה-לגיטימציה להטיה זו ולהראות את התנגדות הציבור לגישה מגוייסת זו של התקשורת.
(לשאלה הראשונה: לא אני שנה שמינית (תואר שלישי)).
להית'
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ועדין לא מדת שאין טעם לתגובות.
ל"ת
nhav,
15/12/04 13:44
|
|
 |
11.
הערה שלוש פשוט כל כך מטופשת
רשת גימל,
12/12/04 11:25
|
עד היום נפלו 5000 פצמרים בגוש, אי אפשר לצפות לסיקור מלא של כל ''כמעט ונפגע''. הארוע באלאדין היה משמעותי כיוון שמדובר במחזה עם המון סיקור תקשורתי ובמקרה קשה ביותר: לנערה האמורה נתלשה חלק מהקרקפת!!! צופים שחזו במקרה איבדו את ההכרה והמהומה הייתה גדולה. הסיקור הוא פרופרציונלי לחלוטין למאורע בטבלויד. מה גם שזה בוודאי לא הזיק למפרסמים. כותב ההערות הוא חסר הבנה עיתונאית בסיסית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה בגלל...
אלעד,
12/12/04 14:00
|
שהנערה האמורה אינה יהודיה, היא כופרת, כיצד ייתכן להעלות מחזמר ועוד בחנוכה, ועוד אלאדין (אלף לילה ולילה, מוסלמים, ימח שמם וזכרם טפו טפו טפו), אין להם בושה לתקשורת העוינת שמאלנית יפת נפש
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אלעד, זה נסיון לפארודיה?
ל"ת
או שזה אתה?,
12/12/04 15:53
|
|
 |
מה פתאום פארודיה?
אלעד,
12/12/04 20:16
|
יש לי צמרמורת מהשמאלנים האלה, רק מבט אחד בהם ואני מרגיש חזרה במעברות, כולם בוגדים ושונאי ישראל, אז מה אם אני גובניק שיצא על קבן, לפחות אני ממשיך לעודד את חיילי צהל האמיצים מתחת למיטה, שיראו לערבים האלה, כבר אי אפשר לחיות פה בשקט, כולם לים כולם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
כותב המדור הוא אבי סגל {בדוק}
ל"ת
דוד,
ב''ב,
12/12/04 10:54
|
|
 |
טעות - הכותב הוא אריאל שנבל
ל"ת
שי,
מודיעין,
12/12/04 13:39
|
|
 |
תבדוק שוב
ל"ת
אריאל שנבל,
12/12/04 15:35
|
|
 |
תבדוק שוב
ל"ת
אבי סגל,
12/12/04 11:52
|
|
 |
אריאל, התבדוק שוב זה שלי
אבי סגל,
12/12/04 20:17
|
|
 |
לאבי סגל - האבי סגל זה שלי.
אבי סגל,
האמיתי,
14/12/04 18:21
|
תמצא לך שם אחר.
(נ''ב - אתה צודק, התבדוק שוב הוא שלי)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
אני מתנדבת לתת סטירה כל שבוע
סטירה?צביטה ?,
העיקר שתבכו,
12/12/04 10:53
|
הרי ברור שאין ממש סיבה להתבכיינות , אני מתנדבת לתת סטירה הגונה לאנשים שכותבים את הדבר המגוחך הזה - כדי שתהיה להם סיבה אמיתית לבכי . תגידו זה לא קשה לחפור כל שבוע?זה נורא משעשע לראות את עורך המדור חופר בכל שבוע ולא מצליח להוציא שום דבר בעל ערך . זה נהיה מצחיק משבוע לשבוע !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אוי מותק, את קשוחה!
ל"ת
נעים!,
12/12/04 15:51
|
|
 |
היי עבד ,לא קיבלת רשות להגיב
העיקר שיכאב,
12/12/04 17:15
|
אני מחממת את הנר , טיפה לך וטיפה של שעווה רותחת לסגל .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
הדתיים הם לא רוצים את ''הישיבה''
מ,
12/12/04 10:50
|
יש הרבה דתיים שלא אוהבים את עניין הסדרה הזו הישיבה . נחשפים דברים שהיה עדיף שלא יוצגו כך , כמו הזוג והשיחות בינהם, כמו עניין ההפגנה , או בצילומים של המחלוקות בין ההורים לילדים. דווקא החילונים יעשו חגיגה מהדברים האלו . אז לדעתי התקשורת עויינת ליהדות כי משדרת את הסדרה שלא מפארת הישיבה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
מידן, ברוך השם ילך הוא וטלעד
סמדר,
12/12/04 10:44
|
|
 |
6.
בסדרה ''הישיבה''-שחיתות מצולמת
דריה,
12/12/04 10:09
|
נראה שם ס.מנהל הישיבה כאשר הוא מברר כמה מתקציב הישיבה הוא יצטרך להפנות לממן את ההפגנה ואיזה חלק יסובסד. תקציב הישיבה אינו מיועד לפעילות פוליטית - זו שחיתות ! עוד דבר מוזר שאב ובן מנהלים את הישיבה - מה זה פה ירדן ? מעבירים שלטון מאב לבן ? בכלל להוציא את הילדים האלו מהבית בגיל הזה נראה מעשה נורא. מה הקטע שלכם דוסים שאתם ממהרים לזרוק את הילדים מהבית ? מטעמי חיסכון ? יש שם נערים שברור שאינם בוגרים מספיק וזקוקים ליד של אמא . לא לכולם מסגרת כזו מוסיפה לחלק זה יגרום נזק לנצח .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האמת, עם שם כמו ''דריה''....
בקטוס,
12/12/04 15:51
|
אפשר לצפות מראש את הטיעונים העאלק-אינטלגנטים שאת מביאה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה הקשר השם שלה?
מרווין,
14/12/04 14:35
|
אם אין לך מה להגיד אז אל תגיד. אגב השם שלך הוא דווקא בחירה טובה, יא חיידק
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חיסכון?
חנה,
12/12/04 12:00
|
אתה יודע כמה עולה לשלוח ילד לישיבה תיכונית או אולפנא? זו אחת הטענות העיקריות המופנות נגד המוסדות האלו - שהם אליטיסטיים מכיוון שהם יקרים מאד. אגב, מלבד שכר הלימוד, ילד שנמצא ''מחוץ לבית'' צריך מימון תמיד ישל כסף לנסיעות (הלוך וחזור, פעמיים בחודש) וקצת כסף כיס למקרה הצורך... אפשר להגיד הרבה דברים על ישיבות תיכוניות ואולפנות, אבל חיסכון כספי להורים אין כאן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אף פעם לא תביני..
דתל''ש,
12/12/04 11:50
|
כמה תורמת הפנימייה בישיבה להתפתחות ועיצוב נפש המתבגר. הדבר בא לידי ביטוי במיוחד בצבא,בה ניכר יתרונם של בוגרי הישיבות,לפחות בכל הקשור בהסתגלות למסגרת. אגב,אבי ואחי למדו גם הם באותה מסגרת,כולם בעלי משפחות,שני רופאים ועו''ד.אני לא חושב שנגרם נזק לנצח..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רק אפס מזכיר שיש לו אח רופא
דריה,
12/12/04 17:20
|
כמה פתטיים האנשים שמספרים על בן או אח שהוא עו''ד . מה זה קשור ? זה שמישהו רופא או עו''ד זה מוכיח משהו על חוויות ילדות שלו ? אתה לא מכיר כמה רופאים שגדלו בבית והיו ביחידות קרביות בלי שיהיו או בישיבות או בכלל דתיים ? אני מכירה אנשים שסבלו קשות בישיבה , כמו שיש ילדים שגדלו בקיבוץ והיה להם קשה עם הלינה המשותפת ללא ההורים. ילדים לא נולדו באותה שבלונה לכל אחד יש צרכים ויכולות אחרים. הורים איומים יש שם, שהילדים חורקים שיניים רק לא לאכזב אותם .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רק אפס קורא למישהו אפס
ל"ת
קריוס,
13/12/04 23:46
|
|
 |
5.
כשמורה כופה על תלמיד הפגנה
גליה,
12/12/04 10:05
|
איך אפשר לקרוא לתופעה שבישיבה כופים על התלמיד להשתתף בהפגנה ? זה חיובי ? אין דבר כזה בשמאל לכפות על איש להופיע להפגנה , זו כפיה פוליטית מהסוג הגרוע , במיוחד שהנער ישן אוכל ולומד בישיבה כך שהוא מ א ו ד תלוי באנשים שם . אז זו תופעה שאסור לחבק , אלו מחנכים שצריך לזרוק .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כפיה?
יוני,
12/12/04 13:35
|
כמי שלמד בישיבת כפר הרא''ה ושמע שיחות הרבות העוסקות בא''י ופחות בפוליטיקה - אין לך מושג על מה אתה מדבר. נכון, לא ניתן לנתק את השיחות על אהבת הארץ עניינים פוליטיים, אבל מלכתחילה השיחות לא עוסקות במפלגות ובפוליטיקאים. אני בחרתי בניגוד לרוב המוחלט שלא לצאת להפגנות, אף אחד מהמחנכים או ההנהלה לא אמר דבר, לא התנכל או כל דבר אחר שאתה רומז לו. גם מצד החברים, היו שאלות היו תהיות, אבל לא מעבר לכך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ובכן כך זה נראה בסדרה
ל"ת
גליה,
12/12/04 17:21
|
|
 |
4.
לחזק ידי רותה קופפר
מיכאל,
12/12/04 09:56
|
שאכן הדת, ולימוד בישיבה וכיוצ''ב הם תופעות שראוי להן להיות בשולי היהדות, וחוצפה היא ללמד עליהן זכות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
michael, drop dead
ל"ת
=)()&%,
12/12/04 18:19
|
|
 |
''הדת היא תופעה בשולי היהדות''?
ניר,
12/12/04 15:46
|
הממ... אני מבין... שמע, אתה גאון אתה. (אני מתערב שאתה מנוי קבוע של ''הארץ'')
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
דיקקטורה של ''התשקורת''
אור,
תא,
12/12/04 09:37
|
מה חדש בכתבה זו? הרי ברור לכולם שהשמאל שולט ''בתשקורת'' הישראלית. אנשים קטנים מאוד הקוראים לעצמם ''עיתונאים'' סופרים''' עושים צחוק מרוב רובו של הציבור בישראל. להם יש את הכוח לכתוב מה שהם רוצים ,לראיין את מי שהם רוצים , ותנחשו את מי הם רוצים? אך ורק את אנשי שלומם, המייצגים תפיסת עולם שמאלנית, רופסת תבוסתנית ועלובה. נכון,לעיתים הם עושים ראיונות לאנשי ימין אבל שימו לב, תמיד בצורה מגוחכת מעליבה ומתנשאת,או מתוך כוונה להשפיל או לבזות. מה שעצוב בכל הסיפור הזה הוא הממסד בישראל.כידוע הימין אוחז בשלטון שנים רבות ואינו מצליח להשפיע במאומה על '''התשקורת'' השמאלנית,שתהיה קצת יותר מאוזנת ןתייצג בנאמנות את דעתו של הרוב בישראל. כמה עצוב ,כמה מגוחך אבל זו המציאות בישראל ,מי ששולט באמת בדמוחרטה הישראלית זו ''התשקורת''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
הערה בעניין ''הישיבה''
אלעד,
12/12/04 09:30
|
רותה קופר מהארץ היא דוגמא חריגה. רוב התקשורת הישראלית מרענן שקד בידיעות ועד דבורית שרגיל בריטינג קבלו את הסדרה בחיבוקים חמים מאוד
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חיבוקים חמים אבל
אבי,
12/12/04 11:48
|
כמו שבני כדור הארץ מחבקים חייזרים (או קוסמים - שקד השווה את בני הישיבה להארי פוטר), כאילו החברה הדתית היא איזו מוטציה שהעולם החילוני צריך סדרת טלוויזיה כדי להכיר ולחבב (או לפחות לא לשנוא), וכאילו ידיעות אחרונות שייך לסבתא של מבקר הטלוויזיה ולא מיועד גם לציבור הדתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה רק להראות לך..
אלעד, אבל אחר,
12/12/04 13:55
|
כי קיים ניכור רב בין החברה הדתית לחילונית בארץ, ולדעתי זו חוצפה להאשים את הציבור החילוני (או השמאלני, אשכנזי וכו' - בגלל שפה מאגדים את כולם באותה קבוצה) בניכור הזה. ידוע כי הטלוויזיה היא יותר מדיום חילוני מדתי, לא בגלל שאנחנו בעטנו את הדתיים החוצה, אלא משום שהם בחרו לא להתקרב. לכן התקרבותם הפתאומית למדיום כזה יוצרת תגובת הפתעה כאילו הם היו מוטציות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה הקשר לטלוויזיה?
אבי,
12/12/04 19:16
|
האם הניכור בחברה קשור לטלוויזיה? למה החילונים לא יכולים להכיר את הדתיים בלי טלוויזיה? האם גם סדרה על ערבים היתה מתקבלת באותה השתאות? האם רענן שקד מחבב איזשהו דתי שכן עוסק בתקשורת?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם לא הבנת...
אלעד (האחר),
12/12/04 20:19
|
אז תקרא חזרה את התגובה שלי. הניכור לא שייך לטלויזיה. אבל הניכור גם לא מוטל על כתפי החילוניים. לכל מטבע יש שני צדדים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
ושוב אתכם
שי,
מודיעין,
12/12/04 09:17
|
1. או.קיי. מה הקשר ליהדות? 2. אז גם כשיש תופעה חיובית כמו הקרנת סרט פרוישראלי יש לך טענות? חוץ מזה - מה הקשר ליהדות? 3. שמעת פעם על כך שכשכלב נושף אדם זה לא אייטם וכשאדם נושך כלב זה כן? זה בדיוק המצב עם פצצת המרגמה המי יודע כמה שנופלת בגוש קטיף. עם כל הסימפטיה, זה לא מעניין את הציבור. ולמה לא קראתי או שמעתי אותך מתלונן על הקטל בתאונות הדרכים, שמספר הנפגעים שלו משאיר בסיבוב את כל נפגעי הטרור? חוץ מזה - מה הקשר ליהדות? 4. וואלה, סוף סוף קשר ליהדות, גם אם מתובלת עמוקות בפוליטיקה. אז במשפט אחד: בהחלט עדיף לכולם, גם לדתיים, שהדת לא תעמוד במרכז חיינו אלא תיוחד לקשר שבין אדם לבוראו. דת היא לא חזות כל. 5. או. קיי. ניתן לכתב ציון נכשל בגיאוגרפיה. מה כאן עוין? וחוץ מזה, כמובן - מה הקשר ליהדות?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הקשר ליהדות הוא
קשר,
ליהדות,
14/12/04 00:37
|
|
 |
איפה אתה רואה מישהו כזה?
קובי,
נתניה,
14/12/04 09:15
|
אם אתה קורא לשלום עכשיו ''מי שבעד רוצחי יהודים'' אתה שייך לזן האנשים הילדותיים שרואים את העולם בשחור-לבן ולא מבינים מימינם ומשמאלם. תתעורר, חבוב, העולם קצת יותר מורכב ממה שאתה מצייר אותו!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
shay you are an idiot
ל"ת
einstein,
12/12/04 18:16
|
|
 |
I don't think so, but
שי,
מודיעין,
12/12/04 20:10
|
|
 |
מה יהיה, שי?
ניר,
12/12/04 15:48
|
תשמע, אני לא עיתונאי אבל נראה לי שההחלטה לפרסם את במדור הזה תחת ''יהדות'' היא לא בידי הכותבים. אולי תכתוב מכתב לדנקנר במקום לנדנד כאן כל שבוע?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ניר, אני משוכנע שאריאל שנבל
שי,
מודיעין,
12/12/04 16:30
|
יכול לעשות זאת בקלות. בעיה מבחינתו להגיע לדנקנר ולומר לו זאת? אבל נוח לו לקשור יהדות לימין פוליטי - הרי מה יהיה על המפד''ל והמתנחלים, אם עם ישראל יבין שיש יהדות אחרת, לגיטימית לא פחות? אז אני אמשיך לנדנד, ואני מקווה שגם אחרים, כדי שגם אם ישאירו את הטור במדור יהדות, שהקוראים יהיו ערים לכך שהמשוואה ימין=יהדות אינה אקסיומה או תורה משמיים, אלא מעשה בני אדם, ובצורה מכוונת (ואפילו פטרונית).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מצטרף לשי: מה הקשר ליהדות?
ל"ת
אני,
12/12/04 14:51
|
|