 |
7.
לזקוף קומתנו הלאומית
אברום,
23/12/04 08:39
|
ההמלצה הרגילה של הימין שמקורה בימים החשוכים בגרמניה, איטליה והונגריה. בכל הארצות האלה גמרו רע מאד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
די עם הרב אבינר, על כל שטות
נתי,
22/12/04 13:32
|
די די די דבריו תמיד בנאליים וצפוים
החל מההומואים דרך ללקק גלידה עם בחורה דרך מה זה היה אתמול כבר לא זוכר והיום
די די די. (תגידו הוא לא אמור לשבת בישיבה וללמוד ו/או ללמד)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא מוצא חן בעיניך?
?,
22/12/04 14:27
|
|
 |
מפגר!!! נו מה הוא עושה??
מישהו,
22/12/04 14:22
|
הוא לא מלמד ככה?? כשהוא אומר מה כדאי לעשות ומה לא כדאי???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הרב
007,
צפון,
22/12/04 16:05
|
|
 |
5.
מה יותר נורא ?
רוני ו.,
22/12/04 13:31
|
-לנתק קהילות שלמות המונות 10000 איש מביתם ומארצם, ולתת להם מקום מגורים חליפי, עקירה בלתי מוסרית בעליל ? -לכפות את שלטונך על 1-2 מיליון ערבים בלי זכויות אזרח במדינתך,צעד בלתי מוסרי בעליל? -לגרש לים,למדבר את אותם 1-2 מיליון איש,בלתי מוסרי בעליל? -לצרף את אותם 1-2 מיליון ערבים להיות אזרחים שווי זכויות בארצך, זה כבר מאוד מוסרי בעליל? -להוציא את צה''ל מעזה ולתת לאותה קהילה גדולה של 10000 איש להחליט על גורלה, מה שיהיה,שיהיה ?
לפניך 5 אפשרויות , אנא בחר את העדיפה ביותר, יש לך רשות להציע אף הצעה אחרת שלא מופיעה ברשימת האפשרויות .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כנראה שההיגיון ממך והלאה...
מוטי,
22/12/04 15:20
|
או ששכחת?
מזמן אנחנו לא שולטים על עזה. עזה הנמצאת תחת השלטון של הרשות הפלסטינית!
עכשיו תגיד לי מהם האפשרויות? לנתק קהילות שלמות המונות 10000 איש מביתם, ממולדתם ומארצם (דבר שלא היה כדוגמתו בהיסטוריה) כנגד לרצונם? כולל ''העברה'' של אותם אנשים שנרצחו ושהלכו לעולמם בארץ זו וקבורים בה...
זהו ממש פוגרום של יהודים ע''י יהודים רח''ל ואם היה קורה עשירית מזה בגולה מיד היינו צועקים אנשימיות.
לעומת מה...?
למה עושים זאת? אתה יכול לומר לי למה?
מעזה כבר יצאנו! צה''ל נמצא שם כדי לשמור בעיקר עליך! שלא יצאו מקן המרצחים הזה רוצחים לכיוון תל-אביב, גוש דן, ירושלים וכו'.
אז בשביל מה ''מתנתקים''? ומימה?
אני יגיד לך חלק מהתשובות:
1. מתנתקים מחלק מהמולדת שלנו. 2. מתנתקים מהציונות. 3. בעיקר גורמים לדרוך ולהרוס את ''המתנחלים'' אלה עם הכיפה על הראש. 4. עושים רעש בעולם שכאילו יש ''שלום'' וגורמים לבורסה לעלות לטווח הקצר. 5. מתחברים להצלחת הטרור ונותנים להם רוח גבית.
אם יש לך עוד סיבות/אפשרויות אתה מוזמן להוסיף.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא שולטים בעזה כבר
דודו,
22/12/04 15:14
|
10 שנים. גוש קטיף הוא איזור שמעט ערבים גרים בו. תפסיק את הדמגוגיה על ''1-2 מיליון ערבים''. מדובר בגירוש יהודים מבתיהם ללא כל תמורה מדינית או בטחונית. מעשה אווילי ומרושע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
רב גדול וחכם
ל"ת
דתי,
22/12/04 13:30
|
|
 |
3.
דברי טעם. ניכר שהאיש איש רוח
ל"ת
של ממש,
שלומי,
22/12/04 12:59
|
|
 |
2.
שימוש בשואה - השנאת חינם!
מתי,
22/12/04 12:38
|
לא פעם בעבר הרחוק יותר ווהקרוב נקלע עם ישראל למחלוקות ויש שהן קשות ממש והדי הוויכוחים נמשכים עד ימינו. שימוש בסמלים קטסטרופליים והאשמות מובלעות שאזניים תצילנה לשמען (שרון הוא קפו, הממשלה, ממשלת זדון נאצית?) - מעידה יותר מהכל על אובדן הדרך של מי שמשתמש בהן. יתר על כן, מי שלא עוצר באדום בכעסו יכול גם לדרוס. אין העניין קל כלל ועיקר. למה לנו להתפלא כי זהו העניין שמתגבר על פני הנושא המקורי שעל הפרק. כאן כבר נכנסות חרדות קיומיות ממשיות לתמונה. כבר היינו כעם לא פעם על פי פחת. לא פעם בשל פלגנות והעדפת האמת החלקית על אמיתו של העם כולו. גם בטעויות (ועל כך ישנו הלו וויכוח) עלינו להשאר ביחד. השתלחויות תוך שליפת כל מה שנורא ומזעזע כנגד הצד האחר בויכוח, למטרות של השפעה על דעת הקהל יכולות להזכיר בדימוי זה גם שליפה של חרבות. וזה מבהיל יותר מפינוי/או לא, כזה או אחר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
לא הבנתם כלום - הרב בעד הטלאי!
מרדכי,
22/12/04 12:20
|
הרב כותב ''יחד עם זה, יש לתמוהה על כך שאנשים רציניים משתמטים מלדון בבעיה הנוראה של עקירת הקהילות, ומחפשים מחסה בשאלה של דימוי לשואה או לא''
מי אלה האנשים הרציניים? זאת השאלה לו. ובכן האנשים הרציניים הם כל אלה שמדברים נגד הטלאי ולא מדברים על הענין עצמו שבגללו נעשה שימוש בטלאי.
כל השמלאנים מתיחסים לטלאי כאסור כי... אבל לא מתייחסים לעובדה האמיתית...
זה כמו שפסיכולוג יתייחס למשהו חיצוני ולא לבעיה עצמה.
נו מה לא ברור? הרב בעד הטלאי או יותר נכון בעד הדברות על הבעיה האמיתית שזה לא מוסרי ולא אנושי לנתק 10000 יהודים מעל אדמתם.
כולם מדברים על שטיות ואף אחד לא מדבר על המוסר השקרי ועל כך שאנו נותנים מתנות לטרורויסטים. הלאה גוש קטיף. בקצב הזה הם יגיעו לאשקלון וגם לתל-אביב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את בבעיה חמורההההההה מאוד
007,
22/12/04 16:09
|
רצוי שתעמיק את הידע של בהבנה של הרבנים. אם הוא היה רוצה לומר שזה תקין ללבוש טלאי כתום [צהוב] הוא היה אומר. טוב מאוד שהרב לא אמר. על החתום : בן לניצולי שואה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש לך בעיה בהבנת הנקרא!
ברני,
22/12/04 15:04
|
הרב כותב במפורש שהוא מתנגד לטלאי הכתום ומתנגד לכל דבר שמזכירים את השואה כי אין כל דמיון כלל וכלל, אולם כואב לרב שהתקשורת והפוליטיקאים בוחרים להתמקד בעניין הטלאי ולא בעניין המהותי של ההתנתקות!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טעות
מרכי,
22/12/04 15:33
|
הרב לא כותב בשום מקום שהוא נגד זה שילבשו את הטלאי (תרא לי שהוא כותב את זה!!).
וזה שאין דימיון כלל וכלל - זה הרי פשוט שאין דמיון. נכון שזה לא מוסרי ושקרי ושזה רחוק מאוד מהמעשים של הנאצים ימ''ש.
אבל זה שאין דימיון זה לא אומר שאסור לשים את הטלאי!
ותקרא שוב את ''הנקודה השניה'' שהרב כתב. אנחנו סובלים היום בגלל השואה. יש לנו צלקות מהשואה - כלומר יש קשר בין המצב היום לבין השואה! לא האופן ביצוע הדברים ח''ו אלא בהשפעה בגרורות ובצלקות.
לכן, יש מקום להשתמש בטלאי ולהראות את הצלקת שלנו והגיע הזמן שיתחילו לטפל בצלקת הזו ולא רק יזכירו אותה ב''יום השואה והגבורה'' זאת צלקת שהולכת אתנו כל הזמן.
אנחנו מפחדים להודיע לעולם כולו מי אנחנו. אנחנו מפחדים להודיע של מי הארץ הזו. כמו שאומר הרב אנו חסרים ''חוסר העוז והעוצמה להודיע קבל עם ועדה לעולם כולו שיש לנו זכות קיום מלאה של העם בכל מלוא ארצו. השואה רצתה לשלול את קיומנו בתור עם, ועמים אחרים הצטרפו למהלך הזה, כל אחד במידתו, כגון הבריטים שלא נתנו לנו לממש את זכותנו וחובתנו להקים מדינה וכן הערבים שבמידה זו או אחרת רוצים לשלול או להמעיט את תוקף קיומנו בארצנו. אלה הן תופעות נלוות והמשכיות לשואה. זו העת מאז קום המדינה לזקוף קומתנו הלאומית, להאחז בארצנו ולהגן על כל קהילותינו''
תקרא שוב ושוב ותגיד לי למי יש בעיה בהבנת הנקרא? או יותר נכון מי לא רוצה לראות מה שכתוב! מי מתעלם! מתעלם מעמו, ממולדתו, מרבניו, ממורשתו וזהותו!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עוד אחד שמבין מה זה שואה...
עובר ושב,
איו''ש,
22/12/04 19:39
|
אין לי כוח להתחיל להסביר לך מה זו השואה ובמה כולנו יצולים, ארבעה דורות אחרי, ובמה השואה משפיעה על כל אחד מאיתנו כחוויה המעצבת המרכזית של הדורות הנוכחיים.
אני רק מציע לך, כתרגיל קטן, לצפות בסרט ''הפסנתרן'', שהוא, לטעמי, כמו ''רשימת שינדלר'' לפניו, מצליח באופן יוצא דופן בחריפותו, להמחיש מה זו השואה (כמובן, פינה קטנה ממנה, פסיק, סיפורו של אחד ממיליונים), מהי האימה הנוראה מפני האפשרות למות בכל רגע מידי קלגסים. אני יצאתי מהסרט אדם ציוני יותר, מבין יותר מהי משמעותה של מדינת היהודים כמקלט בטוח. אני מקווה שלא רק אני.
עכשיו, אם תסריט הגירוש, הטרנספר, העקירה הנורא ביותר שעולה על הדעת, מזכיר ולו במשהו את הדברים שתראה בסרט הזה - אז כנראה שבאמת אבדה הפרופורציה.
הגב לתגובה זו
|
|