 |
14.
יישר כוח!!!
יהודי חילוני,
04/01/05 18:58
|
סוף סוף נשמע הקול הנכון גם בנושאים שאינם קשורים ישירות לדת או לארץ ישראל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אלו הם ערכי היהדות!!
..........,
06/05/06 21:42
|
אתה צודק שטוב שלא מתעסקים רק בא''י או דברים שאתה קורא להם ''קשורים ישירות לדת'' אבל אתה טועה בזה שאתה חושב שהם לא קשורים ישירות לדת-זו הוא היהדות! ביהדות יש המון מצוות בין אדם לחברו והמון מצוות הנוגעות לעניינים חברתיים.והרבה מהנביאים דיברו בדיוק על זה-שהעם חשב שהוא יכול לחטוא לרצוח ולעשוק ואז פשוט להקריב קורבן ולכפר-אז הנביאים אומרים שה' שונא ומואס בקרבנותיהם..(יש הרבנה נבואות חברתיות בספר עמוס והרבה מצוות חברתיות בכל התורה)פשוט כדאי שנזכור שבשורשים שלנו יש ערכים גדולים וכדאי קודם כל להסתכל וללמוד מהם..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
ומה עם התחשבות בנשים?
רעות,
חיפה,
27/12/04 22:15
|
דואגים יפה לזקוקים לעזרה-נכים,עובדים וכו''-כמה נשים באחוזים השתתפו בשיח הנ''ל?איפה הרבנים ושאר המשתתפים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
תפסיקו עם השטויות
קובי,
27/12/04 22:06
|
למה לכנות אישור בשם כשרות מאיפוא צץ הראש העקום של רבני המפד''ל =ציונות עוד מעט נראה תעודת כשרות של אריאל וחבריו בני לאו ותעודת כשרות אמיתית על כשרות המאכלים לא איזה מזל שהוא לא הרב הראשי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
פתח לתקלות מרובות
אברום,
23/12/04 20:18
|
ראינו בפרשת הרב אפרתי כיצד השליטה על מנגנון הכשרות מאפשרת לרב לסחוט בעלי עסקים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זו טעות מה שאתה אומר..
...,
06/05/06 20:53
|
מה הקשר?אנשי הארגון ''במעגלי צדק'' שצויין בכתבה שהם המארגנים של זה עושים את זה בהתנדבות-המשגיחים לא מקבלים על זה כסף.. (אני יודעת את זה בודאות-אני מכירה אחד מראשי הארגון וניסיתי גם לפעול דרכם..)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
למה התמונה כל כך ישנה?
ינון,
23/12/04 19:23
|
התמונה של הרב אלון היא מלפני יותר חמש עשרה שנה בערך. תתעדכנו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עשר שנים
דולפין,
ריף הדולפיני,
26/12/04 14:17
|
התמונה היא מלפני כ10 שנים, כאשר היתה לי הזכות ללמוד אצל הרב אלון ב''שמינית'' בישיבת חורב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
כל הכבוד
יוסי,
ת''א,
23/12/04 14:25
|
כל הכבוד ה גיע הזמן שרבנים לא יראו פנטים וקיצונים שמתעסקים בא''י אלא חברתיים הומניים ורגישים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה הערכים של היהדות..
מעעעעיייין,
המרכז..,
06/05/06 20:49
|
אתה צודק שלא צריך רק להתעסק בא''י,אבל התעסקות בא''י זה לא סתם פנאטיות,א''י זה גם ערך נעלה, אחרת היינו נשארים בגלות או באוגנדה ושם עושים מהפך סוציאליסטי ומלחמת מעמדות!כמובן שזה לא שווה שתהיה לנו מדינה גדולה וחזקה אם היא תהיה מושחתת מהיסוד מבחינה חברתית..אבל הכל יונק מאותו שורש,הערכים ההומניים האלה הם לא חיצוניים ליהדות-והכל קשור אחד לשני-חלק מהחשיבות של א''י היא בכך שלעם היהודי יהיה מקום בו יוכל להתפתח כעם שיהיה בעז''ה ''אור לגויים'' ותהיה מדינת מופת מבחינת החברה הטובה שלה!! בעזרת ה' שנזכה שכך תהיה מדינתנו..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
זה בכלל לא פשוט...
אריאל,
23/12/04 12:01
|
אני מסכים מאוד עם הדרך, וחושב שזו אמירה אמיתית מאוד. אבל- צריך לברר טוב טוב כמה דברים: 1. לפני שיוצאים בהכרזות מה כשר ומה לא יש לקבוע בזהירות עצומה מהי פגיעה בעובד ומה לא. 2. בעיקרון- אין איסור הנאה במוצר שמעביד ניצל עובד בשבילו, לכן לא תמיד טוב לתקן תקנות מוגזמות. 3. יש הרבה דרכים לטפל בבעיות מוסריות, אבל ברור שהדרך האמיתית ביותר באה מהשטח, עבודה פנימית על המידות, ולא חרם צרכנים שיפעל רק במישור המעשי. 4. לפעמים נראה שהציונות הדתית מחפשת ערכים אופנתיים לעסוק בהם, סוג של יחצ''נות או ריפוי בעיסוק שכזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה מעולה-ולמה לסבך??
מעעעעעעיייין,
אזור המרכז..,
06/05/06 20:43
|
זה נכון שהעבודה האמיתית צריכה להיות בעבודה על המידות וכו'..אבל זו יוזמה מעולה למישור המעשי-אפשר לדבר הרבה גבוה..אבל בתכלס-אם אנחנו לא נקנה ונתן יד למקומות שעושקים עובדים ונעזור ונלך דווקא למקומות עם התעודה-אז עשינו תיקון ומנענו מעשחיתות חברתית אצל מעסיקים ממש בעצם הקנייה!איזה בעייה יכולה להיות בזה??זה יוזמה מעולה וחכמה!!יישר כח!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכימה עם הערות 1,2,3 אבל..
בעד!!,
23/12/04 14:28
|
הערה 4 לא במקום לדעתי. נראה לי שיש פה מניע טהור ואני מזדהה איתו בכל לב. יש כאן תיקון גדול וקריאה לעשיית צדק שכל ירא ה' צריך לשאוף לכך. ''לתקן עולם במלכות שדי''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
לצעירים הדתיים
שונא שמאל,
עפולה,
23/12/04 09:27
|
בבקשה לצאת בקריאה להחרמה כל המפרסמים חברות ומוצרים בערוץ 2 ו10.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה?
ל"ת
דויד,
בית שמש,
23/12/04 14:51
|
|
 |
6.
כל הכבוד
יהודה,
23/12/04 08:57
|
רעיון מצוין. ואני מקווה שציבור הצרכנים גם ירגישו אחריות חברתית ויעבוב רק עם חברות שיקפידו על ''כשרות חברתית'' (כמה שאפשר).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
גם על השחיתות הדתית ידברו!?
ל"ת
ישראלי,
23/12/04 03:26
|
|
 |
מה הקשר??
מעעעייייייין,
אזור המרכז,
06/05/06 20:36
|
מה זה השחיתות הדתית?! אנשים מושחתים יש בכל מגזר ופושעים יש בכל מגזר..ידונו בשחיתות באשר היא זה בכלל לא שייך לאם הם דתיים או לא..אתה סתם מכפיש וגורם לשנאת אחים בביטויים כאלה. אנחנו עם אחד..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
יישר כוח
רה,
שטחים,
22/12/04 22:48
|
טוב שיש יוזמה כזו, ועוד יותר טוב שהיא יוצאת מהמגזר שלנו. כל הכבוד ליוזמים, למארגנים ולתומכים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
טעות גדולה
פנחס,
22/12/04 21:36
|
אנא מכם הוציאו מין הלקסיקון שלכם את המונח הסמולני הנאור שהשמוש הכי אינטסיבי שלו הוא באנטי יהודיות ואנטי ציוניות. כוונתי למונח זכויות אדם. אנא החליפו אותו במונח מצוות שבין אדם לחברו. אל תתביישו פן תחשבו לחוצנים. חזרו וחזרו על המונחים היהודיים בהם אנו מאמינים עד שכולם יגיעו למסקנה שמספיק כבר להיות גרופיס של המערב קוף אחרי המערב,ולנו יש את הדרך שלנו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
מה זה הקשקוש הזה?
אבי,
ירושלים,
22/12/04 21:21
|
|
 |
מה קרה?
יניב,
מרכז,
22/12/04 21:40
|
היהדות צריכה להתייחס רק לחרדים? היהדות היא היא הדת החברתית. אני מופתע שלא עשו זאת קודם!!!!!!!!!!! נעים לך במצב של היום? שאנשים מועסקים בתנאים מחפירים? או שאתה אחד מהמעסיקים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני לא מעסיק אף אחד
אבי,
ירושלים,
22/12/04 22:55
|
לצערי, טרם. אבל כשרות היא דבר מוגדר. מאוד. אלפי שנים עמלו להגדיר אותו. בכלכלה אין שום דבר מוגדר. אף אחד לא יכול להגיד לי שבגלל שאני מחזיק בהשקפה כלכלית דומה לשל ביבי נתניהו אני פחות יהודי מעמיר פרץ. או להיפך. לכן הדבקת התוית 'יהדות' ליוזמה הזו (שאגב, די ילדותית כשלעצמה) היא נשיאת שם היהדות לשווא. וחבל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תשובה לאבי
מזדהה,
23/12/04 22:01
|
אבי מירושלים,
אם תעיין במצוות התורה תשים לב שקימות הרבה (ואני מתכוון להרבה הרבה) יותר מצוות ''כלכליות'' מאשר מצוות הנוגעות לכשרות. וד''ל. לא חרבה ירושלים אלא על - כשרות הבד''ץ ??? לא ולא - על הנפילה החברתית גר יתום ואלמנה -
מי שרוצה לחדש ימינו כקדם - שילמד את החומר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
''ביומו תתן שכרו'' -זו לא יהדות?
ט,
23/12/04 14:31
|
ועוד מאות חוקים חברתיים אחרים. נשך וריבית, הוצאה מכובדת של הוצאה לפועל, כבוד לעובד, שעות מנוחה לעובד, כבוד לזר ועוד ועוד ועוד. חבל שיהדות מוצגת רק כגדרות של צניעות ואסור לחטט באף בשבת. הפן החברתי הרבה יותר חשוב והרבה יותר מוזנח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איזו רדידות!
ע,
מרכז,
23/12/04 11:38
|
לא כל דבר קשור בהכרח לדיונים פופוליסטיים, יש דברים כמו אי תשלום משכורת בזמן או איסור ללכת לשירותים וכדו' שהם לא נתונים לוויכוח ערכי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
שכחתם עוד סוג של אפליה!
דני,
נהריה,
22/12/04 15:32
|
מה עם מתמחים בראיית חשבון או בעריכת דין שטוחנים שעות על גבי שעות במשרד שלהם ומפחדים להיתלונן שמא זה יפגע להם בהמלצה!!!! ומפחדים שמא הבוס לא יראה את רצונם לנוח לא יראה זאת בעין יפה!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עו''דים ורו''חים רודפי בצע,
המגיד,
23/12/04 11:57
|
אף אחד לא הכריח אותך להיות עו''ד או רו''ח מלבד רדיפת הבצע והכבוד.
תסתדר בעצמך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כעו''ד...
דויד,
בית שמש,
23/12/04 14:48
|
כעו''ד (שכלל אינו רודף בצע או כבוד-- באמת, אך שמעתי שיש כמה כאלה...) ועובד במשרד גדול אשר מעסיק מתמחים רבים, הריני חייב לציין כי תקופת ההתמחות הינה תקופה קצרה ואינטנסיבית ביותר (סה''כ שנה אחת); ככל שישקיע מתמחה אשר שואף להתקדם במקצועו בתקופה זו כך יניב פירות בהתאם (בבחינת הזורעו בדמעה ברינה יקצורו) בהנחה שמעסיקיו דואגים לאתגר לו בעבודה חשובה שאמורה לספק לו הכשרה מקצועית מתאימה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לעו''ד
אילן,
מהשכונה,
03/01/05 22:57
|
|
 |
תגובה מכוערת ומעליבה שאין כאן
חופש העיסוק,
כבוד האדם,
23/12/04 14:33
|
זכותו של אדם לעסוק בכל מקצוע שלבו חפץ. הסטיגמות שהזכרת כאן מעליבות ומכוערות וההפך הגמור ממגמת ''כשרות חברתית'' זכיתי להכיר עו''ד ורו''ח ישרים ולעומתם מורים ורופאים מושחתים. לדעתי הכל מסור ללב האדם ולבחירתו האישית הנורמות התנהגות , ולא קשור כלל לעיסוק בו בחר. אגב, אני לא עו''ד ולא רו''ח.
הגב לתגובה זו
|
|