 |
46.
הצוינות היא גזענות!
ירמי,
30/04/06 00:19
|
כי היא מבטאת את הלכי הרוח היהודיים במיושנים ששונאים את האנטישמיים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
45.
הרב רוזן
נסיך,
30/12/04 19:03
|
''ואהבתם את הגר'' לפי הרוזן זה גר שמקים 7 מצוות בני נוח (איפה זה כתוב בתורה?) הרב גם דואג לזכויות שוות של יהודים אצל הגויים. אבל הגויים אצלינו יש להם מעמד אחר א. לא תחנם-אל תתן להם חניה (ממש נבואי!!) טוב שבגויים הרוג, ומטרת הגויים לשרת את ישראל. הגויים אינם נחשבים כי הרב למד ומלמד תלמידיו '' אתם קרויים אדם ואין אומות העולם קרויים אדם'' ובא לציון גועל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תינוק שנישבה
ל"ת
בין הרבנים,
30/12/04 21:58
|
|
 |
44.
מי זה הרבי הזה?
ל"ת
רמליהו,
אזור טוב,
28/12/04 22:42
|
|
 |
43.
''מי שבוחר להיות חד-הורי...''
איזו צביעות,
28/12/04 13:17
|
בדרך כלל אנשים לא בוחרים את זה בתור בחירה ראשונה, אבל כבוד הרב הרי אטום מדי בכדי להבין- לעומת זאת , לזוג דוס ועני שמשריץ בקצב ילד אחרי ילד הוא בטח ימחא כפיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
42.
המומר מוציא שם רע ליהדות
ו אורי,
תל אביב,
28/12/04 12:05
|
למען אסר ספק, אציין כבר בפתח דבריי, כי איני מכיר בהיותו של מר רזון רב. מר רוזן הוא אוכל שולחן איזבל, הסמוך על שולחן המדינה, בותמורה אלתנן זה משיב לה בהכשרת השרצים שלה. מר רזון מתגלה אף כריקא גמור. התורה מצווה במפורש ''משפט אחד'', ''ואהבת לגר כמוך''. השלמונים, השנאה והבערות הפכו את מר רוזן למומר. לכן, הוא פסול לכל דבר שבקדושה ושבמניין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אבל למה לנבל
כמותם,
28/12/04 15:34
|
|
 |
41.
יהדות לחוד, נאורות לחוד
סתם אזרח,
28/12/04 10:26
|
בכך מראה הרב (שוב) שאין כל קשר בין הדת לנאורות, קדמה וערכי הדמוקרטיה .
מדינה דמוקרטית של יהודים, אם מדינת הלכה אנטי-דמוקרטית. הבחירה פשוטה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
40.
יהדות היא דת גזענית
ל"ת
דני,
28/12/04 09:16
|
|
 |
39.
הרס המדינה
מונדי,
28/12/04 07:59
|
אני חוזר ואומר נחוץ הפרדה מוחלטת דת ומדינה,וזה כבר כתב הרצל .כל המדינות הנאורות הגיעו למסקנה הזאת,כי אחרת זה הרס המדינה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ממש תגובה נבונה וקשורה
ל"ת
בני,
נתיב הל''ה,
28/12/04 08:10
|
|
 |
38.
לכל המטיפים בשער נגד גזענות
אהוד,
י-ם,
28/12/04 07:53
|
כולם כאן שוכחים נקודה מאוד ברורה שנח להתעלם ממנה. הערבים תושבי המדינה היו אויבים מרים של העם היהודי. הם רצחו יהודים בכל רחבי הארץ ולחמו בצה''ל ככל יכולתם. בעקבות מלחמת העצמאות הם לא ברחו או גורשו ולכן היה צורך להטיל עליהם ממשל צבאי. האם זו היתה גזענות או שכל ישר? לדעתי זה היה מתבקש בנסיבות התקופה ההיא. אם נמשיך את קו המחשבה הזה צעד נוסף שומה עלינו לבדוק האם מדינת ישראל היא עדיין ישות השואפת להיות מדינה יהודית ובמידה והתשובה היא חיובית (ואני יודע שישנם שסוברים שהערך הדמוקרטי הוא עליון על מדינה יהודית למשל יו''ר סניף בצלם בביהמ''ש העליון?) אזי הצעד הבא המתבקש הוא לבדוק האם המיעוט הערבי הינו אויב או אוהב של המגמה הזו. ןכיוון שכולנו יודעים את התשובה לכך אז השכל הישר קורא להצר את רגליהם במידת האפשר! אול הארכתי אך כל כוונתי היתה להראות שדברי הרב רוזן הינם דברי השכל הישר מבחינה אידיאולוגית! לגבי היישום המעשי בפעם הבאה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודק לגמרי!
ל"ת
יאעוזי,
28/12/04 18:42
|
|
 |
37.
3 הערות למבקריי
ישראל רוזן,
גוש עציון,
28/12/04 00:51
|
1. במגילת העצמאות מופיע הביטוי ''מדינה יהודית'' 4 פעמים, כמדומני. למה הכוונה? כמו כן בחוקי היסוד המונח ''מדינה יהודית'' קודם לדמוקרטית. למה הכוונה?
2. שנים רבות היתה נהוגה בישראל קיצבת ילדים ל'יוצאי צבא' בלבד. האם זו כסות יפה ל'גזענות'? אני בעד לחדש נורמה זו.
3. לפני כשבועיים מדינת ישראל (משרד המשפטים, הפרקליטות) הגנה כנגד עתירה בבג''צ על הקרן הקימת לישראל המתנה מסירת אדמות ליהודים בלבד, כולל 2 מיליון דונם שקיבלה (רכשה) מהמדינה. אני בצד של הפרקליטות.
4. קראתי כי במיגזר הערבי גביית המסים היא כ 10% בלבד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הביקורת לא עליך אלא על מלמדיך
ש.,
28/12/04 09:10
|
אתה בסך הכל מצטט/מפרש את ההלכה היהודית. הבעייה היא שלימדו אותך מגיל צעיר כי זה מה שקובע ונמצא מעל החוק ומעל המוסר האישי. הביקורת היא על מוסדות המדינה הדמוקרטיים שגם מעודדים לימודים כאלה וגם גורמים לדברים כמו שלך לקבל חשיבות מעשית, בהעניקם לדוברים סמכויות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פוליטיקה במסווה של דעת תורה
יהודי,
28/12/04 07:05
|
הרב רוזן הנכבד,
אנא הבחן בין דיעותיך הפוליטיות, המובעות בתגובתך לבין מעין ''דעת תורה'' שהופיע בשבת בשבתו.
הנני מתנגד לדעתך הפוליטית, היא לא נכונה, לא ראויה בעיניי - אך בעיקר כל כולה מבוססת על קריאה רדודה של הביטוי יהודית ודמוקרטית. מדינתנו היא גם יהודית וגם דמוקרטית - ורק ככזאת יכולה להיות אור לגוים.
אך חמורה שבעתיים היא תפיסתך הדתית. נאמר בתורה ''חקה אחת תהיה לכם ולגר ולאזרח הארץ''. בעולם של זמן מתן תורה ועד לפני זמן לא כל כך רב היה בכך משום חידוש עצום. האם ברצונך באמת לסובב הגלגל אחורנית ?
חוששני כי ''דעת תורה'' שלך נובעת מהשקפה פוליטית. אין זה ראוי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שחור ולבן
איפה אפור,
28/12/04 02:24
|
1. חוץ משחור ולבן יש אפור, בנוסף לשני האפשרויות שהצגת ישנה אפשרות שלישית, מדינה יהודית דמוקרטית, זאת אומרת שאף על פי שמדינת ישראל מדינה של יהודים היא אינה שוללת אזרחות לזרים, לא מקפחת אותם, ולא מפלה בינם לבין אזרחים אחרים, הנקרא בלשון המקרא עינוי ולחץ הגר. 2. קיצבת ילדים ל'יוצאי צבא' בלבד זו לא כסות יפה לגזענות כי אם הטבה למשרתי המדינה, הנהוג לא רק במדינת ישראל. 3. הקרן הקימת לישראל עמותה פרטית שהוקמה עוד לפני שלהרצל עלה הרעיון למוח להקים מדינה ליהודים בישראל, ומטרת העמותה הפרטית הזאת לאסוף תרומות על מנת לקנות אדמות בארץ ישראל עבור יהודים בלבד, וזכותם , מפני שאלו שתורמים להם מכספם לשם כך תורמים. שוב מדינה זה לא אירגון פרטי או עמותה העוסקת בצדקה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
36.
against stupidity
menashe,
amsterdam,
27/12/04 21:58
|
the so caled raby, is filling me with shame- that I am conected, historicaly, with sutch people
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Against corruption
and fallacies,
27/12/04 22:18
|
You are historically connected to a people who bu majority never accepted these unsubstantiated minority opinions nor their of the cuff interpretation
הגב לתגובה זו
|
|
 |
35.
אם כך אז איך אנחנו אור לגויים
אילן,
חיפה,
27/12/04 20:58
|
אם מדינת היהודים משמעה הפליית האחר אז מהו הערך המוסף שמדינת היהודים הוסיפה לאונושית? לפי הרב רוזן יוצא כי לא רק שאנו לא אור לגויים אלא מכשלה לערכים אנושיים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אז בא ניבא עוד עובדים זרים
ירון,
חיפה,
27/12/04 21:21
|
|
 |
34.
עניי עירך קודמים
מדובר בצדקה,
27/12/04 20:01
|
לא מדובר בממון צרכי ציבור על ידי הממשלה, אחרת כל ראש ממשלה חיב יהיה לממן קודם את צרכי עירו לפני צרכי הישיבות למינהם, וצרכי העם בכלל. ראש ממשלה במדינה דמוקרטית לא נבחר לדאוג קודם לצרכי עצמו ולשלו, או להפלות בין אזרח לאזרח, זאת כימדומני נקראת מנהיגות טוטליטרית, ראש ממשלה בכל מדינה דמוקרטית אינו מחלק צדקה, כפי שאתה רוצה להשוות כי אם ממן מכספי הציבור שבחר בו לדאוג לצרכי העם כולו באופן שווה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
33.
Ghosen , Rghosen ? i
Bolivar,
27/12/04 17:41
|
Is he Jewish ? Sounds somewhat different ! Rghosen ! Is he a Rabbi ? and he dare arguing with Maran Obadia Yosef of shaving . R' Yosef small toenail surpasses this person ? in compassion , honesty , knowledge & wisdom . Rghosen, is he Jewish ? i
הגב לתגובה זו
|
|
 |
32.
רייכמן אין לך תקנה
עליזה,
מרכז,
27/12/04 17:37
|
לא התייבשה הדיו מעל המילים וההתבטאות בגין תושבי יש''ע וכבר יש לך שוב רייטינג שלילי ביותר. אני לא קונה מוצרי תנובה,יש לכם מספיק מתחרים מעולים. ועכשיו בודאי ובודאי שאין מה לקנות מוצר מחב' שעוסקת בבשר טריפה. למה שאתן להם פרנסה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חחח.... חובה לקרוא!! מחורפנת!!
ל"ת
הרב''ט סמואל,
27/12/04 21:57
|
|
 |
31.
כל הכבוד לרב רוזן
עליזה,
מרכז,
27/12/04 17:31
|
יישר כח על כתבתו זו. הארץ היא ארצנו ורק לנו יש זכויות עליה ולא לשאינם יהודים-הכוונה לערבים. ואין מה להתבייש באמת הזו!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
נראה לי שהוא צודק
בן חלוץ,
27/12/04 15:52
|
מתוך ההנחה הבסיסית שברגע שנהיה בסדר אחד לשני ונשכין שלום חברתי וכלכלי בתוכנו, רק אז אפשר להתחיל להיות בסדר ולדאוג לאחרים, כל הכבוד לרב שלא מתבייש להביא את דעותיו אפילו אם הם לא פופולריות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
ומה עם החכם לעומת הפיקח?
מיכל,
27/12/04 15:29
|
נדמה לי שחכם הוא זה שלא נכנס למצב שפיקח יודע לצאת ממנו? והרב רוזן- הוא כנראה לא חכם וגם לא פיקח. ואגב, הרב רוזן, כאשר ילד ערבי נפגע כי התשתיות בישוב שלא קורסות (אין מדרכות, מגרשי משחקים, תחזורת ביה''ס וכד') - אם הוא תובע המדינה משלמת את הוצאותיו ובודאי שביטוח לאומי ישלם את נזקי הפגיעה. אז אפילו בסכום הכלכלי זה לא מי-יודע-מה חכם. וגם לא פיקח. ועל אנושי עוד לא דיברנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם את לא חכמה במיוחד.
ל"ת
שרון,
27/12/04 19:49
|
|
 |
28.
התורה מצווה אחרת
מוכיח בשער,
27/12/04 15:29
|
גזענות לשמה.
תורתנו הקדושה צוותה ''חקה אחת יהיה לכם ולגר ולאזרח הארץ''
פשט רבותי, פשט - מה כאן לא מובן ??
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
כתום אזל, אך נותרו צבעים לטלאי
ל"ת
ש.,
27/12/04 14:52
|
|
 |
אפשר טלאי אדום שחור ירוק לבן
רונן,
27/12/04 15:09
|
|
 |
26.
תבדקו את הרב הזה תמצאו שהוא גנ
יוסי,
מרכז,
27/12/04 14:36
|
בושה לקרוא לחיה כזאת רב כי הוא מלכלך את היהדות כדת תקנית כי דת לא קוראת לאפליה בין בני אדם וגם תבדקו את החיה הזאת תמצאו שהוא גנב וגונב כספי ציבור
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא רק שהוא רב
אלי,
ירושלים,
27/12/04 15:07
|
הוא גם מהנדס והוא אדם ישר מבחינה ממונית ומבחינה חשיבתית.כל אדם פרטי ידאג למשפחה שלו יותר מלאנשים זרים ,וגם עם ידאג לעצמו יותר מאשר לעמים אחרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
הרבה צודק מבחינה הילכתית!
שפוי,
27/12/04 14:27
|
כמו דתיים רבים, הוא לא מצטט את עצמו, אלא את ההלכה היהודית (שהמדינה לימדה אותו במימוני).
חשוב שכמה שיותר רבנים יעשו זאת, כיוון שאם עושה זאת ''סתם חילוני'' כמוני שלמד קצת הלכה, מיד מכנים אותו ''אנטישמי''...
''לנכרי תשיך [תקח ריבית], ולאחיך לא תשיך ...'' -- דברים, פרק כ''ג, כ''א ''העכו''ם [עובדי כוכבים ומזלות, לא יהודים] וגר תושב, לווין מהן ומלוין אותן ברבית, שנאמר: 'לא תשיך לאחיך' - לאחיך אסור ולשאר העולם מותר. ומצוות עשה [חובה] להשיך לעכו''ם, שנאמר 'לנכרי תשיך'. מפי השמועה למדו שזו מצוות עשה וזהו דין תורה.'' -- הרמב''ם, הלכות מלווה ולווה, פרק ה', הלכה א'
''המחזיר אבידה לנכרי - עליו הכתוב אומר (דברים כ''ט, י''ח), 'למען ספות [הוסף] הרוה את הצמאה לא יאבה ה' סלוח לו'.'' -- תלמוד, מסכת סנהדרין, דף ע''ו ב'
''... שצוונו לאהוב את הגרים והוא אמרו ית' (דברים י', י''ט), 'ואהבתם את הגר' ... לפי שזה הגר גר צדק [מדובר בגר שהתגייר ונהיה יהודי], אבל בעבור שנכנס בתורתנו הוסיף לו האל אהבה וייחד לו מצוה נוספת.'' -- הרמב''ם, ספר המצוות, מצוות עשה ר''ז
''מפרנסים עניי עובדי כוכבים עם עניי ישראל מפני דרכי שלום ... אין כל הדברים האלו אמורים אלא בזמן שגלו ישראל לבין העובדי כוכבים, או שיד עכו''ם תקיפה על ישראל, אבל בזמן שיד ישראל תקיפה עליהם אסור לנו להניח עובדי כוכבים בינינו, ואפילו יושב ישיבת עראי או עובר ממקום למקום בסחורה, לא יעבור בארצנו אלא עד שיקבל עליו שבע מצות שנצטוו בני נח, שנאמר, 'לא ישבו בארצך' - אפילו לפי שעה.'' -- הרמב''ם, הלכות עבודת כוכבים, פרק י', הלכות ה'-ו'
''כי גוים הם כבהמות ... והחושב אותם לכלום אסף רוח בחפניו.'' -- הראב''ד (ר' אברהם בן דוד), משנה תורה, הוצאת אלומות (מחודש ע''י הוצאת אשכול)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תיקון
סילופים,
27/12/04 16:45
|
דברים כ''ט, י''ח מדובר ביהודי שעושה לו עבודה זרה ותולה על זכות הרבים
דברים י', י''ט מדובר בכל גר שאינו עובד עבודה זרה, אחרת איך יתישבו דיברי דברים י''ד,כא ''לֹא תֹאכְלוּ כָל נְבֵלָה לַגֵּר אֲשֶׁר בִּשְׁעָרֶיךָ תִּתְּנֶנָּה וַאֲכָלָהּ אוֹ מָכֹר לְנָכְרִי,'' ממתי לגר צדק מותר לאכל נבלות? ואיך יתישבו דברי עצמו להלן ''לא יעבור בארצנו אלא עד שיקבל עליו שבע מצות שנצטוו בני נח'' זאת אומרת שגם הוא מודה שגר שאינו עובד עבודה זרה יכל להיות גר בארצינו. ואם כן אז המצוה שצוונו לאהוב את הגרים מדבר באותם גרים שמותר להם להיות גרים בארצינו ושצוונו לתת להם לאכל מהנבלות, ולאו דוקא גרי צדק
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש לך 2 אפשרויות
דן,
27/12/04 15:07
|
1) להאמין למסורת שעוברת בעם ישראל בכל קהילותיו דור לדור במסירות נפש, שהאנשים האלה היו גדולי עולם אמיתיים ושהם יכוונו באנמת לדברי אלוהים בורא העולם.
ואם יש קושי, צריך לשבת וללמוד את כל ההיקף ואת כל ההסתכלות לעומק וממבט על ולא בשטחיות ולא קטע פה קטע שם. מתוך נקודת הנחה שאלה ענקי עולם.
2) לא להאמין להם, כולם טעו/כולם שיקרו. תבחר לבד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה טועה לוגית באפשרויות
שפוי,
27/12/04 21:22
|
לא זאת ולא זאת נכונה.
לא ''כולם טעו או שקרו'' ולא עברו דברים באופן אינטגרטיבי ושלם במשך אלפי דורות.
מסורות מתפתחות ומשתנות בהדרגה עם השנים ועם המגמות החברתיות. כך היה ביהדות וכל היה גם במאות ואלפי עמים ותרבויות אחרות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
''מקרב אחיך תשים עליך מלך, לא
ספר דברים,
פרק י''ז,
27/12/04 14:03
|
|
 |
''בלי הבדך דת גזע ומין''
מגילת העצמאות,
27/12/04 15:04
|
כאשר נהיה חלילה מדינת הלכה, יחיו הנשארים פה על פי עקרונות ספר דברים.
עד אז אנו מדינה דמוקרטית המונחית על פי חוק ואמנות בינלאומיות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש לך 2 אפשרויות
דן,
27/12/04 16:02
|
1) לסמוך על אלוהים שהוא מקור האמת והצדק המוחלטים, שהחוקים שלו הם באמת.
2) לא לסמוך עליו חס ושלום.
תבחר לבד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה עצם העניין
שי,
27/12/04 16:01
|
אין כאן הבדלי גזע - כל גזע יכול להיות יהודי, ולא חייב להיות יהודי.
כל דת שהיא לא התורה- היא דת שקר.
מתי תבינו את זה ?
עקרונות הדמוקטיה לא קדושים אם הם תומכים בעבודה זרה, ואם הם נגד התורה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
האם המוסד והרב זוכים למימון
ספי,
27/12/04 13:52
|
ממשלתי ? אם כן יש צורך בהסרת המימון הזה. המדינה לא צריכה לממן גזענים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בדיוק כמו הפרופסורים המסיתים
דוקטור,
אונ' ת''א,
27/12/04 15:28
|
לדוגמה יו''ר בצלם, ראש החוג לפילוסופיה באונ' ת''א, חתומה על עצומה סמי-אנטישמית, הקוראת לאקדמיות בחו''ל להחרים את חברי האקדמיה הישראלית.
כמו טניה ריינהרט מאונ' ת''א המקבלת כמו יו''ר בצלם את כספי משלם המיסים, ועוד טוענת שישראל אינה דמוקרטיה אלא שקולה לדרא''פ ועל כן יש לנקוט כלפיה בסנקציות כלכליות.
ועוד, ועוד, מסיתים אוטו-אנטישמיים על חשבון משלם המיסים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וממתי רשע מצדיק רשע?
ל"ת
צדק צדק תרדוף,
27/12/04 17:20
|
|
 |
הוא דיין!
יותר חמור,
27/12/04 14:03
|
בכתבה מצויין שהוא דיין, זה כמו שופט!!! איך נותנים לו?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
Oy Vei
Doss,
27/12/04 13:00
|
First are the Arabs then it is the Mizrahim and last it is you and me.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
אבל שימו לב זה מבוסס על חז''ל
ל"ת
לא על התורה,
27/12/04 12:49
|
|
 |
ברור
צועד,
27/12/04 14:08
|
כי בתורה כתוב בעשרת הדיברות ''.. אתה והגר אשר בשעריך...''
אבל מה לעשות, אם אלוהים היה פה היו קוראים לו שמאלני, יפה נפש
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
נבל וגזען עם כיפה על הראש
ל"ת
ג.לוי,
לוד,
27/12/04 11:51
|
|
 |
19.
יהדות=גזענות?
תלוניוס,
27/12/04 11:37
|
מה עם מגילת העצמאות?הרי המדינה מחויבת לכל אזרחיה ללא הבדל דת גזע ומין.כל הרבנים הגזענים כמו הרב הלא נכבד רוזן הורסים כל חלקה טובה ביהדות ועם רוזן היה נוצרי בארצות הברית בטח היה מוצא מקום של כבוד בקו קלקס קלאן,נראה לי שמצנפת לבנה וגדולה על פרצופו תהלום אותו מאוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למס סתם להשמיץ?
לתלוניוס,
27/12/04 15:54
|
|
 |
היהדות זה לא גזע, אלא עם ודת
שי,
27/12/04 13:22
|
|
 |
להעמיד דברים על דיוקם
ניצן,
27/12/04 14:56
|
היהדות היא תרבות עתיקה ועשירה.
הדת היהודית, המהווה חלק ממנה, כוללת גם יסודות גזעניים רבים.
הגדרתה של הדת היהודית ל-''יהודי'' אינה בהכרח ההגדרה המקובלת עליך או עלי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
גם אין הכרח לשווין בין יהודים
מר ינשוף,
ציון,
27/12/04 11:20
|
לא ככה? הרי אפשר לסדר את המדינה כך שלא יהיה שוויון בין יהודים ליהודים אחרים. נניח, שמי שגר בעיירות פיתוח יקבל פחות תקציבים ממי שגר בהתנחלויות... רגע... זה כבר ככה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
בושה בושה בושה
בן אדם,
ישראל,
27/12/04 11:07
|
האיש המכנה עצמו ''רב'' מביע דיעות שמקומן בפח האשפה של ההיסטוריה. בפעם האחרונה שמישהו הציע להפלות בין בני אדם על פי גזעם, זה נגמר בתאי גזים. בושה, בושה, בושה - לא שמישהו חושב ככה, זכותו של כל אחד להיות גזען פרימיטיבי. הבושה הגדולה היא שהאיש מתכנה ''רב'' ועומד בראש מכון מכובד, ושדקה לאחר שדבריו פורסמו הוא לא מפוטר ברוב קלון, המכון לא מתנער מדבריו והחברה התרבותית לא מקיאה אותו מקירבה - - כפי שהיה קורה בכל אחת ממדינות העולם המערבי שאנחנו כל כך אוהבים לשנוא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
לא כלכליות אלא שלטוניות
שי,
27/12/04 10:47
|
אני דווקא הייתי נותן לכל מי שגר כאן זכויות כלכליות שוות, אבל את הזכות שלא הייתי נותן לערבים - זה הזכות לשלוט. כי זו מדינת העם היהודי, ולא ניתן שהממשלה תהיה של עם אחר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
לדידי אין הכרח כי במדינה...
אדולף,
27/12/04 10:23
|
לדידי אין הכרח כי במדינה גרמנית יתקיים שוויון מלא בין יהודים לשאינם כאלה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ההבדל ברור
שי,
27/12/04 11:14
|
תורת הגזע היא שקר.
תורת ה' היא אמת.
על פי תורת ה' השולט היחידי על ארץ ישראל הוא עם ישראל.
לעמים אחרים מותר לגור כאן אך ללא זכות לשלוט על עם ישראל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה אלוהים בעצמו אמר לך?
גיא,
27/12/04 13:05
|
|
 |
כן
אאאאא,
27/12/04 14:01
|
''מקרב אחיך תשים עליך מלך, לא תוכל לתת עליך איש נכרי אשר לא אחיך הוא'' (דברים, י''ז)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ספר דברים נכתב ע''י...
תתתתת,
27/12/04 14:34
|
... ירמיהו ומקורביו (מקובל לייחס קטעים מהטקסט לברוך בן-נרייה) במאה ה-8 לפנה''ס, תקופת בית ראשון מלכות יאשיהו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קשקשן נשאר קשקשן
ל"ת
אאאאא,
28/12/04 02:05
|
|
 |
לא - תלמד על מקורות המקרא
תתתתתתת,
27/12/04 21:25
|
ספר שמות, כמו רוב הטקסט התורני שלפני ספר דברים, נכתב ע''י מספר מקורות במשך האלף הראשון לפנה''ס, ביניהם המקורות המכונים ''אלוהי'' (מזוהה עם מלכות ישראל הקדומה) ו-''יהוויסטי'' (מזוהה עם מלכות יהודה הקדומה), והמקור הכהני המאוחר יותר, כנראה מתחילת תקופת בית שני.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וספר שמות נכתב ע''י משה אופניק?
ל"ת
די לקשקש בשכל,
27/12/04 15:04
|
|
 |
14.
צודק גם לגבי החרדים
י,
27/12/04 10:15
|
''מי שבוחר בהוריות כזו מתוך שיקול דתי אנטי–חברתי, כדאי לו שיביא בחשבון גם את 'המחיר' כפשוטו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
לרב רוזן מקום של כבוד: באיראן
יחיאל,
27/12/04 10:09
|
אין מקום בישראל הדמוקרטית והמתקדמת לרבנים חשוכים ואלימים, שרוצים להחזיר אותנו לימי הבניים.
אבל מה שהכי כואב, זה השפלת התורה. איפה התורה שלי, של מגילת רות, ואיפה החושך הזה? למה להשפיל את היהדות בפרשנות מלוכלכת ועקומה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התורה שלך מסתכם במגילה אחת
יואל,
27/12/04 10:31
|
לעומת דברי הרב רוזן שמעוגנים היטב בהלכה היהודית-גם אם מפרנסין עניי עכו''ם עם עניי ישראל, העיקרון הקובע בתמיכה בעני הוא קיום לפי רמתו. הרב רוזן צודק באמרו שהרמה של ערבי לפי כל קנה מידה אינו תואם את הרמה של יהודי, ולכן התמיכה צריכה להיות בהתאם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
על איזה יהודי מדובר
ספי,
27/12/04 13:55
|
על כזה שהגיע מהאוהל מתימן ? מבקתת הבוץ מאתיופיה ? ועל איזה ערבי ? כזה שהגיע מנסיכויות הנפט ? רב טיפש וגזען. בושה לעם היהודי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גזענות והתנשאות אינם חלק מהותי
יחיאל,
27/12/04 12:46
|
|
 |
לצערנו, לא רק שהם כן, אלא גם..
נ.,
27/12/04 14:30
|
...אלא גם כך מחנך משרד החינוך שלי ילדים מסכנים, ומייצר אנשים שמדברים כמו הרב ותומכים בדבריו.
ועוד אני משלם על זה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
עניי עירך קודמים באיזה מחיר ?
אנושיות רבותי,
27/12/04 10:03
|
גם בגרמניה הנאצית , להבדיל אלפי הבדלות, היה מי שחשב שלא מגיע ליהודים שיוויון זכויות במדינת הגזע הארי . מעבר לכך איך אפשר להתייחס לאמירה שמתייחסת למים זורמים וחשמל כמותרות ולא כזכויות אדם בסיסיות בעידן המודרני
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ההבדל ברור
שי,
27/12/04 10:49
|
תורת הגזע היא טעות.
תורת ה' היא אמת.
לפי תורת ה' השולט על ארץ ישראל הוא עם ישראל.
לכן אי אפשר לתת לעם אחר זכות שללוט כאן. אמנם זכויות כלילותוחברתיות כ לתת לו, אבל לא זכות לשלוט.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה זה... ''ה' '' ??
ל"ת
אחלה ברור,
27/12/04 14:44
|
|
 |
זה כינוי
שי,
27/12/04 16:03
|
|
 |
יופי... ומה זה ''אלוהים''?
ל"ת
עוד יותר ברור,
27/12/04 21:25
|
|
 |
11.
אין זכויות ללא חובות
מוטי חיפה,
27/12/04 09:37
|
|
 |
10.
אז מי צריך לענוד טלאי?
רונן,
מודיעין,
27/12/04 09:36
|
הרב רוזן שוב מוכיח לנו עד כמה הוא נאור ומתקדם. עשה לנו טובה, כבוד הרב, המשך להמציא לנו פטנטים במכון צומת והשאר את הגיגיך למעבדה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
המוסלמים הכובשים מנצחים מבפנים
שתי מדינות,
לשני עמים,
27/12/04 09:35
|
|
 |
אנמי מעדיף כובשים כאלה
דני ב.,
השרון,
27/12/04 10:37
|
על פני ''הרב'' עם הדעות של גבלס.
אם זו היהדות כפי שמייצגים אותה המתנחלים עם הטלאי הכתום והנבל בשרות התורה רוזן אזי אני מתחיל להבין את וענונו שהתנצר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תצטרף אליו, כולם ירויחו.
ל"ת
קיפי,
27/12/04 11:13
|
|
 |
8.
מוסר כפול - מצוה מהתורה ?
איילון,
27/12/04 09:28
|
''...במדינת היהודים יש מקום לשרטט את קו העוני כלפי האוכלוסייה הערבית בהתאם לרמתו ב... ארצות ערב השכנות''. ''הרב'' המכובד היה לבטח שווה נפש אם משפט זה (בשינוי המילה ''ערבים'' ל''יהודים'' ו''ארצות ערב'' ל''ישראל'') היה מתפרסם באחת מארצות הניכר .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
איש גדול!
ל"ת
בוב,
27/12/04 09:23
|
|
 |
6.
ישר כח
בנימין,
מרכז,
27/12/04 09:19
|
סוף סוף רב שמתבטא בפומבי בנושא ערביי ישראל ומעמדם בלי להשתפן ולהיות פוליטקלי קורקט, אלא נותן דעת תורה רצינית
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא ''ערבים'' אלא ''לא יהודים''.
ל"ת
אדולף,
27/12/04 14:49
|
|
 |
5.
דברים פשוטים.
ל"ת
ש,
27/12/04 09:19
|
|
 |
4.
אין חובה לשיווויון
צועד,
27/12/04 09:17
|
אין חובה לשיוויון בין יהודים לאלו שהם גם יהודים.
ובכלל לבעלי דעות כאלו, אין חובה לתת להם זכויות שוות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
מגוחך
iceviper,
27/12/04 09:11
|
כבר קראנו את מאמרו ''המאלף'' בעניין ''המוסר היהודי והטבעי'',וגזענות מפיו של הרב איננה דבר חדש,במיוחד אשר היא עטופה בצדקנות מוסרית-הלכתית,כביכול. ובעניין דבריו האחרונים,כנראה שכח הרב ש''מפרנסין ומכסין עניי עכו''ם עם עניי ישראל מפני דרכי שלום.''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דברים כדורבנות מס' 3
אילנה,
27/12/04 10:06
|
ישר כח מס' 3 ואוסיף גזענות ורדיפות הם מנת חלקם של יהודים שהיו בגולה ודווקא זאת אין לשכוח...ואולי שכח כבוד הרב, שתכלית הסוף אנו אמורים ליהיות אור לגויים ולא אור לגזענות...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
לדידי אין הכרח לשיוויון זכויות
דודידו,
27/12/04 09:08
|
בין דתיים לבין חילוניים במדינה חילונית. במדינה חילונית לא צריך להתחשב בדתיים ובדעותיהם הפרימיטיביות, הקיצוניות והגזעניות. גם אין הכרח לשיוויון זכויות בין מתנחלים לבין לא מתנחלים מצידי שימותו בשטחים הגנה תהיה רק לחילוניים במרכז ת''א.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה טועה, מן הסתם
צורי,
27/12/04 10:46
|
לדידך, יקירי, כחילוני הגר בתל-אביב, ושאני מניח שדעותיו ליברליות-דמוקרטיות, צריך להיות שוויון זכויות בין כל הגופים, כל הקבוצות, כל האנשים, הכל ללא הבדל גזע, דת, מוצא ומין. דווקא לדידו של הרב רוזן, שאינו מסתיר את העובדה שהוא מסתמך על כלל הלכתי/חברתי/תורני קדום שהגיונו עוד בצידו, אכן אין מקום לשוויון זכויות בין כל האנשים ללא הבדל גזע, דעת, מוצא ומין. אחריותו הראשונית של העם היהודי היא לקימומו ולקיומו של העם היהודי - מזה נובע חוק השבות ומזה גם נובעת דעתו שהובאה לעיל של הרב רוזן.
אתה, כמובן, רשאי לחלוק עליו, אבל ''דעתך'' כפי שהובאה בתגובתך נשמעת כתגובת בטן, ומן הסתם איננה באמת דעתך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה לעשות
iceviper,
27/12/04 13:14
|
ולצערך ולצערו של ה''ה רוזן ויתר הגזענים הקטנים,מדינת ישראל הוקמה כמדינה יהודית ודמוקרטית. במדינה כזו אין מקום לאבחנה בין יהודים לשאינם כאלה,לפחות בכח הנוגע לשוויון זכויות וחובות.
האבסורד הוא שמדינת ישראל הוקמה דוקא משום שבכל שנות הגלות הפעילו את הכלים האלה כנגדנו,ועתה הגענו לתקופה שבה קמים יהודים,ובעיקר מי שמתיימרים להיות מנהיגיה הרוחניים ומשתמשים באותם כלים ממש. דבר מעניין נוסף,שהמשטמה הזו לגויים ובעיקר לערבים באה משום מה מקרב הציונות הדתית ופחות מקרב החרדים שאמורים לתת יותר משקל להלכה בחייהם ובהשקפתם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם הנאצים לא טעו
דודידו,
27/12/04 11:34
|
שהרי צריך לפעול לקיומו ולקימומו של העם הגרמני הארי הטהור.
אבל... אופס, סבא שלי נשרף בתהליך. לא נורא לא למדנו כלום.
אדיוט
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כנראה שלא הבנת אותי.
צורי,
27/12/04 13:04
|
|
 |
1.
כבוד הרב צודק מאד
ל"ת
קראתי וחשבתי,
27/12/04 09:08
|
|
 |
אין לך כללים לחשוב.
ל"ת
ספי,
27/12/04 13:56
|
|
 |
תחשוב עוד פעם
ל"ת
צועד,
27/12/04 10:53
|
|