 |
23.
הרב עובדיה צודק
ל"ת
יוני,
05/01/05 22:20
|
|
 |
22.
הרב לפקוביץ טועה
אאא,
05/01/05 12:43
|
15 דקות לאחר ההנתקות כל סל הגזירות יפול שוב על ראש מערכת החינוך החרדית. אשכנזים סמולנים כמו לה-פיד,פינס,ברק ושיינרמן הפושע לא שונים מצוררי יהודים כמו היטלר,חמילנצקי ואחרים. רק סילוקם המוחלט מהמערכת הפוליטית יאפשר קיום עם יהודי. מטרתם של האשכנזים הסמולנים,ששולטים בישראל כמו הלבנים בדרום אפריקה,היא הטמעתו המוחלטת של העם היהודי בחברה הנוצרית של המערב. די להתבונן על הנוצרים החילונים,שרשומים כיהודים באיזה מקום,כדי להבין זאת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
why?
ל"ת
david,
05/01/05 09:06
|
|
 |
20.
למתנגדים ולרב הגאון
מנחם,
תושב מחו''ל,
04/01/05 23:36
|
סליחה לעברית אני מחו''ל יהיה חילול ה ח''ו אם הרב הגאון יהיה בעד כניסתם של החרדים,והרב יטעה אותו דבר כמו לרב עובדיה לפני 10 שנים שפסק בעד הכסף ולא כפשט הדין שאים רק יבקשו קש ותבן צריך להלחם בהם עד כדי חילול שבת וזה שאלה שלא צריכים תשובות כי יודעים כמה נרצחו מאז, חבל לחילול ה שיש ממנהיגים שבדורנו לגבי מנהיגים שהיו עד לפני 60 שנה שכמעת לא נשאר . ידוע שתדיר ושאינו תדיר תדיר קודם ז.א מה שנוגע לנו עכשיו הוא להציל ארצנו כי יש הזדמנות ומיד וכשניגמור עם זה נעבור לעניני חדרים שלנו וכוי יהי רצון שהקב''ה יתן לרב הגאון את האור של התורה בזכות האבות וצדיקים הקדושים אמן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גדול דור חדש
מאור,
לוד,
06/01/05 02:09
|
|
 |
שאני אבין
יריב,
דרום,
05/01/05 10:24
|
שאני אבין, אם גדולי התורה פוסקים מה שלא נראה לך, אז אתה טוען שהם תאבי בצע? זה לא חוצפה מצידך?!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
אל תתנו יד לגרוש יהודים!
ל"ת
רוני,
04/01/05 22:34
|
|
 |
המפד''ל והרס הדת
מאור,
לוד,
06/01/05 02:11
|
המפד''ל הרסה את שירותי הדת ואת עולם התורה ונלחמה ככל שביכולתה להרעיב את המשפחות ברוכות הילדים בבני ברק עד מוות. יש לך זכרון קצר או שאת מיתממת?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
דעת האגף החסידי, והבעות שנאה
אזרח,
04/01/05 20:19
|
האגף החסידי ביהדות התורה נוטה הרבה יותר להכנס לממשלה. אין מתקיפים את האגף הזה. זה מהוה סימן שההתקפות הגסות אינן באות מצד מי שארץ ישראל חשובה לו אלא מצד אלה שכל שמעניין אותם הוא משיחיותו של רבם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
דמויי שרלו
ז'יד,
04/01/05 20:08
|
לכל המקשקשים ב''כאילו'' דברי תורה. במה אתם עדיפים על שרלו ושאר ''דתיים חדשים''. אתם דבקים באידאולוגיה הלאומית של פעם ושרלו ושות' דבקים ברעיונות שבמודה עכשיו. כמותו גם אתם מביאים נימוקים דמויי תורה שלא הם קובעים את עמדתכם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הרב שרלו!!!
ל"ת
ליאור,
05/01/05 19:28
|
|
 |
לכל זמן ועת לכל חפץ-היום יהודי
יעקב-הרביעי,
כפר הרב י.מי,
05/01/05 13:59
|
היום הגוי משתמש בז''יד לחסל יהודי---אתמול השתמש ביהודי כדי להתנכל לז''יד-----הרבה תורה יכול הרב שרלו ללמוד מהרב לפקוביץ--אבל אם הרב לפקוביץ באמת חושב כפי שכתוב בכתבה-----אז כנראה שהוא יכול ללמוד משהו גם מהרב שרלו וגם מאריה אלדד וגם מניסן סלומיאנסקי---היהודים והז''ידים במקום להלחם זה בזה צריכים ללמוד לקח ולהלחם יחד בעומדים עלינו לכלותינו ואז הקב''ה יצילנו מידם. שהז''ידים לא יחיו באשליות. הדבר הראשון שיקוצץ בעקבות החורבן שיבוא עם הכניעה לאויב והבריחה וגירוש היהודים-הוא התקציב המועט חרדים. שלא יחשבו הרב לפקוביץ ודומיו להמלט בית הפריץ מכל היהודים. ואם החרש יחרישו לעת הזו רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר-- וחס וחלילה ההמשך.....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שנאת חינם
MOMOT,
05/01/05 13:38
|
|
 |
למומות--הפוסל במומו(ת)פוסל
ל"ת
ישראל-בן אברהם,
מרכז הארץ,
05/01/05 14:03
|
|
 |
16.
גם אני בעד!!!!!
Arafat,
Gaza,
04/01/05 20:03
|
you guys are f--kin out of your mind ,say that he is a גדול בישראל and then say thad a gadol beyisroel goes against the torah !!! where is your common sence
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
לשלום המגיב מ-13
ברק,
04/01/05 19:40
|
|
 |
14.
שום דעת תורה, רק בצע כסף
ל"ת
חטא,
המרגלים,
04/01/05 16:53
|
|
 |
חוצפן
יריב,
דרום,
04/01/05 19:48
|
איזה בדיחה אתכם. הלהיטות שלכם לכבוש שטחים העבירה אתכם על דעתכם. אין שום ערך לארץ ישראל ואפילו להר הבית ללא חינוך טהור, כפי שמסרו לנו אבותינו. לך תלמד תורה , אחר כך תדבר. ותנקה את הפה שלך לפני שאתה מדבר על גדולי התורה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
לפקוביץ , קים מיט אונץ.
אופנהיימר,
04/01/05 16:19
|
בוא תתגייס לפלנגות של ''שלום עכשיו''. תקבל חולצה חומה ודרגות של קורפורל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
משיח משיח טרלללה
ל"ת
משיח,
04/01/05 19:29
|
|
 |
איך אפשר לדבר כך על רב גדול
אוהד,
04/01/05 19:02
|
|
 |
בושה וחרפה
שלום,
04/01/05 18:14
|
של נעליך כשאתה מדבר על גדולי תורה אמיתיים הצעתך מתאימה אולי לרב שפירא
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
מנהיג או רב
אסף,
רעננה,
04/01/05 15:42
|
ארשה לעצמי להעיר בכמה נקודות: א כמו שאדם חולה הולך לרופא כדי לחפש מזור למחלתו ואם לא מצא תרופה הולך הוא לרופא מומחה ובכיר יותר ולא הולך הוא למנהיג זה או אחר כדי להתרפאות או כדי להתייעץ איתו על הטיפול הרפואי כמו למשל בברית מילה שצריך לתת למוהל מומחה אפילו לא כל כך ירא שמים מאשר למוהל ירא שמים אבל לא מומחה השאלה עכשי היא שאלה בטחונית האם מותר לסכן מיליונים של יוהודיםבארץ ישראל על ידי מתן שטח שהפוך אחר כך לערי מקלט ובסיסים למחבלים ועל זה ההלכה אומרת בשולחן ערוך הלכות שבת סימן שכט שעם מישהו בא לערי ספר- גבול אפילו על עסקי קש ותבן יוצאים עליהם אפילו בשבת - פשוט לא רק שמותר אלא צריך לצאת עליהם לגרשם אפילו אם הם אומרים שהם באים רק לצורך עסקים...תוך כדי חילול שבת...וכל שכן וקל וחומר שצריך לצאת ולחלל אפילו בשבתאם רוצים לחבל ולהרוג יהודים פשוט מצד פיקוח נפש..והשאלה חלילה אינה זה לעומת זה אלא פשוט שואליפ מפקד צבא-- תגיד על ידי ההתנתקות זה יקרב את המחבלים חלילה למלא את רצונם להרוג יהודים או לא ואם כן אסור חלילה לעשות את זה...ומה קשור אם מבטיחים כסף לישיבה או לא חלילה להשוות בין זה בכללכאן זה על חיים של יהודי....וכאן זה כסף.. אז על הרבנים רק לשאול דבר אחד זה מסכן יהודים או לא... ואם כן.. אסור באיסור לעשות שום דבר שיסייע לזה לקרות ב איך רב יכול בכלל לדון בשאלה כזאת הרי הוא נוגע בדבר הרי הוא מקבל כסף מהממשלה אז הוא נוגע בדבר ואסור לא לדון בכלל.. אולי כדאי לקת מישהו של תלוי בתקציב זה או אחר או אפילו רב מחו''ל כדי שהוא יראה את הדברים בלי נגיעה אישית ג מכיוון שזה שאלה הלכתית ולא פוליטית או שקשורה לעסקנות אז צריך ללכת פששוט לרב שהוא כל יומו מתעסק בהלכה ולא ברב חשוב ככל שיהיה אבל עסוק בעניין אחר הו מלמד תורה ואומר שיעורים בתלמוד לבחוריםאבל לא יודע עד כמה המומחיות שלו היא בפסיקת הלכה.. ואחרי הכל עוצו עיצה ותופר דברו דבר ולא יקום.. כי עימנו א-ל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
הזהרו בכבוד חכמים
ל"ת
דוד,
דרום,
04/01/05 14:49
|
|
 |
10.
מי זה בכלל הלבפקוביץ הזה
שפרה,
04/01/05 13:55
|
הכל יעשו החרדים תמורת שוחד, אין להם בושה, אצלהם משחק העיקר הכסף!! נראה אותם בבחירות הבאות שתהיינה ולא נשכח את מרדפם אחרי הכסף!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
החילונים הצדיקים
מאיר,
פתח תקווה,
06/01/05 02:18
|
החילונים הצדיקים (או הדתילונים, אין הבדל כידוע), אוהבי החסד ורודפי התורה. מי יתן ונהיה עפר תחת רגליכם. מי ידמה לכם ברציחות בפאבים, מי ידמה לכם במכות למורים, מי ידמה לכם בקללות מכל עבר,מי ידמה לכם בכמויות הסמים והאקסטזי, מי ידמה לכם בבהמיות ובהתבהמות. מי? מי?! ומי מפריע לכם להנות עד הסוף מבהמיותכם? מי עיקר הבעיה שלכם? אה, החרדים שיש להם בראש רק כסף....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כבוד
חיים,
כ''ס,
05/01/05 11:10
|
גם אני לא מסכים אם כבוד הרב. אבל אותי למדו לכבד רבנים ולא להיתבטא בזלזול כמו שאת מפגינה. אפילו שאני לא מתלמידיו וגם לא נימנה על המיגזר שלו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אדוני היקר
יהודי,
04/01/05 18:56
|
כנראה לא ראית את הרב ליפקוביץ או הרב שטיינמן או הרב אלישיב כולם שליט''א במציאות. כי אם היית רואה לא היית מדבר כך. הרב ליפקוביץ כמו השניים האחרים הוא ענקקקק כמו הענקות שלו הוא צנוע, עני, עניו ואינו נגוע במציאות הכלכלית. כמו כן שאר הרבנים הגדולים שהזכרתי בהתחלה. לכן לפני שאתה מדבר שטויות, (ומה גם שהרבה חילונים בזמני מצוקה הולכים לאותם רבנים לבקש ישועה) אנא בדוק ואם הינך רוצה לראות , אתה מוזמן. אותת לי שזה כך ואקח אותך לשם לראות אותו ולדבר איתו. דעתך תשתנה לצד השני.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נראה לי שהכותבת היא שפרה...
צבי,
גוש דן,
04/01/05 23:26
|
|
 |
9.
אבישי בן חיים מבלף ומקשקש.
יונתן,
04/01/05 13:34
|
|
 |
נמק
ל"ת
תן דוגמאות,
04/01/05 14:22
|
|
 |
8.
הרב מי?
חבר הקיני,
חיפה,
04/01/05 13:12
|
מי זה הרב לפקוביץ', ומאין הוא צץ? נראה לי שכשם באינפלציה בישיבות ובאברכים גרמה לירידה תלולה באיכות, כך גם האינפלציה ב''רבנים גאונים'' פגעה ברמה הכללית. ואמר על זה אדמו''ר אחד - כי זה ביאור הפסוק ''ופרי הארץ יהיה לגאון'', כרל קרטופלע (תפוח אדמה) קורא לעצמו ''גאון''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גדולי הכדורגל והסטנדאפ
מאיר,
פ''ת,
06/01/05 02:21
|
המשך להתעניין בגדולי הכדורגל והסטנדאפ. לך ולשכמותך יאה ונאה להתעסק עמם. את הרב לפקוביץ' השאר לאלו שלא הדרדרו לתהומות הסחי והמיאוס שאתה נמצא בם. (אם אתה דתילוני ועוד לא שמעת עליו מצבך חמור לאין שיעור)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה שאתה לא מכיר אותו לא אומר
יונתן,
04/01/05 13:32
|
כלום. אגב, אבישי בן חיים לא יודע מהחיים שלו, הוא ממציא ומקשקש דיעות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא כל ראש ישיבה הוא פוסק הדור
חבר הקיני,
חיפה,
04/01/05 15:35
|
עם כל הכבוד, BA ברשב''א או MA בריטב''א, וזה מה שעושים היום בישיבות הליטאיות (האמן לי, מהיכרות קרובה, בני אברך בכיר בישיבה כזו), לא נותן לאדם סמכות של סנהדרין. ייכבד וישב ליד סטנדרו, ויעשה עבודת דוקטורט על גישת ה''שאגת אריה'' לסוגיות במסכת זבחים. ואם הוא רוצה להיות פוסק בעניני ''העולם'', כדאי שיבין גם יותר בעניני ''העולם'', רצוי על ידי שירות בצה''ל (יכול להיות בנקל רב צבאי בכיר, לא חייב לדלג על ההרים במסעות כומתה).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קשה לי להאמין
מישהו,
04/01/05 18:59
|
שמישהו שבנו באחת הישיבות האלה מדבר דברים כאלה. לידיעתך לימוד הגמרא ואפילו חילוני יגיד זאת, (כלומר חילוני שראה זאת במציאות ונכח בעובדה) שהפלפול בגמרא ופתירת הסוגיות הקשות ביותר, מביאות לדעת תורה עצומה ולראית מהלכים קדימה, שאחרים עוד לא הולכים כמה צעדים לפני. עדיף, לדעתי, לא לעשות חילול ה'.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אדרבא!
חבר הקיני,
חיפה,
04/01/05 23:01
|
אין לי ספק בכוחו של לימוד הגמרא לשפר כשרי חשיבה ברמה האישית. אני חולק על הזכות לפסוק בסוגיות מדיניות ובטחוניות, בנימוקים של הצלת עולם התורה. לימוד התורה הוא מצווה, אבל רק אחת מ- 613. מאלא אם כן, הוא לימוד כדי ללמד, לשמור ולעשות, ולא כדי להתפלפל. אני מכיר את בני, ומעריך את הידע העצום שלו בש''ס ובנושאי כליו, אבל גם הוא יודע ומודה בכך, כי השיעור אשר מעביר רב של ''בעלבתים'' לעשרה עמי הארצות מחללי שבת - מביא יותר זכויות מאשר הפלפול לשמו. הלימוד בישיבות היום - ממוקד סביב הישגיות לימודית ולא סביב מדידת הערך לכלל ישראל. ועם כל הכבוד, מי שסבור כי תקציבים ללימוד תורה חשובים יותר מבטחון המדינה - אין לו כל זכות להתנהג כ''אורים ותומים''. התקצו הממשלתי ללימוד התורה, לא נוצל למען הייעוד האמיתי של לימוד התורה - קיומה ועשייתה, אלא רק להרחבת מעגל הלומדים. ואני אומר בעדינות, ולא אכבס עוד כביסה מלוכלכלת על גבי אתר זה, כי הכמות באה בפירוש על חשבון האיכות, והרבה ''אינשי דלא מעלי'' הסתננו אל תוך הישיבות, וחלק מהם - למרבה הצער - גם למעגלי הניהול וההנהגה של ישיבות אלה. וד''ל. ההסתמכות על התקצוב הממשלתי, אשר הוא משענת קנה רצוץ (ועיין בפירוש המלבי''ם על הפטרת וארא), הביאה להזנחת המקורות האמיתיים של לימוד התורה, ולהמעטת מספר ה''זבולונים'' העוסקים במסחר ובתעשייה ותומכים מכספם בלומדי התורה. שלא לדבר על העוני הבלתי מוצדק, אשר כופים על עצמם אנשים טובים וחרוצים, אשר לימוד התורה אינו בדיוק התחום בו יכולים הם להוציא את כישוריהם אל הפועל. וכך יוצא עם ישראל קרח מכאן ומכאן. ואם קצפו של הקורא יצא על ההצעה לשרת בצבא, אומר בלי בושה, כי נוכחות של תלמידי חכמים בדרג הבכיר בצבא, כמו יעקב עמידרור למשל, מועילה הרבה יותר לרמתו הקוחנית של עם ישראל מאלף סוגיות במסכת זבחים. כן, למדתי את המסכת הזאת, ואני מוכן להעיד כי בעת הזאת - יש דברים העומדים בסדר עדיפות גבוה יותר. עת לעשות לה' - הפרו תורתך. כתיבת תפילין במחיר שווה לכל פש, ושירות לאומי כמשגיחי כשרות - חשובים יותר היום מלימוד תורה המוני.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דברי אמת ניכרים
ל"ת
יעל אשת,
05/01/05 22:48
|
|
 |
7.
התנתקות
לאה,
04/01/05 13:08
|
לפי רבני הליטאים, לא כלל הציבור החושב, העיקר שלא יתנתקו מר' עקיבא פינת חזון אי''ש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
האם גם גירוש חרדים היה עובר
שירי,
04/01/05 12:48
|
|
 |
להעביר אתכם לעזה, לא לישראל!!
ל"ת
יגאל,
תל אביב,
04/01/05 17:54
|
|
 |
5.
השאלות האמיתיות
חיותה,
04/01/05 12:46
|
מה עם הרס של ת''תים, ישיבות, הוצאת מתים מקברם, סיכון חיי אדם, והרס חייהם של אלפי אנשים? האם לא נוכל להמשיך ללמוד תורה גם בלי הגרושים של משרד החינוך?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שאלות דמגוגיות
רונן,
מודיעין,
04/01/05 13:08
|
שוב להשתמש בטיעון הדמגוגי הזה? את הישיבות והת''תים (ממתי לציונות הדתית יש ת''תים? עוד סממן של התחרדות) יעיברו למקום אחר. כל זה נעשה על-מנת למנוע שפיכות דמים גדולה עוד יותר ולכן זה מותר!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מניעת שפיכות דם?שמעת את דיכטר?
ל"ת
מיקי,
04/01/05 15:03
|
|
 |
4.
יישר כוח לרב לפקוביץ
מוטי,
ירושלים,
04/01/05 12:32
|
עוד רב אורתודוקסי עצום מצטרף לקבוצה הגדולה והאיכותית של רבנים אורתודוקסים שאינם משיחיים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה טיפש.
מאיר,
04/01/05 13:21
|
מי שמתנגד להתנתקות הוא משיחי ומי שבעד הוא שפוי?
מי שמך??????
גם ראש השב''כ שמתריע על הסכנות הוא משיחי?
אתה אדם חשוך במסווה של ''נאור''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה עניין משיחיות לטרנספר?
ל"ת
המגיב,
04/01/05 13:12
|
|
 |
3.
ה' כופה על הליטאים לצאת מהגלות
יצחק,
ירושלים,
04/01/05 11:19
|
כתגובה לדבריו של הרב לבקוביץ, שלארץ ישראל ללא תורה אין ערך, הייתי אומר שאין לתורה ערך ללא א''י.
מלבד זאת, אין ערך לתורה ולשאר חלק א''י כאשר עוקרים יתום ואלמנה מביתם. מדובר על פשע נתעב, והרבנים הליטאים עלולים להיות שותפים באחד מחילולי ה' הגדולים ביותר שהתרחשו אי פעם בהיסטוריה היהודית. המחזות שכל העולם יראה של יהודים הורסים בתים של יהודים מפני שאותם יהודים דבקים בארץ אשר ה' נתן להם הינם חילול ה' עצום וקטרוג גדול על עם ישראל, שהרבנים הליטאים יצטרכו לתת את הדין עליו.
צריך להבין , הסיטואציה הזו שהרבנים הליטאים צריכים לתת עמדה בעניין ההתנתקות היא סיטואציה מבורכת מה', שדחק אותם לפינה שממנה אין להם ברירה והם צריכים להתחיל לקחת אחראיות בהנהגת האומה. דבר שהרב אלישיב בורח ממנו כל עוד נפשו בו. אין להם ברירה כעת, והם צריכים להוציא את התורה שלהם מהגלות ולחבר אותה כעת לחיי המדינה והארץ.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יישר כח
הדס,
04/01/05 19:01
|
אכן, הגיעו ימות המשיח. אני שמחה שהממשלה וההנהגה הישראלית מושתת על הבל פיהם והחלטתם של גדולי התורה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לפני השואה מאסו בארץ ישראל
hgec,
04/01/05 15:07
|
אנחנו לא נשכח כמה קרבנות נשרפו, ונחנקו ונקברו חיים באירופה לפני השואה, בגלל ציות לרבנים ואדמורים לא לעלות ולהיאחז באדמת הקודש בארץ ישראל.
מרנן ורבנן חגרו שק על שבר בת עמי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גדול המחטיאו מההורגו
מאיר,
פ''ת,
06/01/05 02:26
|
שם בשואה הם מתו לפחות יהודים ולא הפסידו חיי נצח. מנגד, רובם המוחלט של אלו שמרדו בדעת התורה עלו לכאן התפקרו ואיבדו את עולמם הבא. ''גדול המחטיאו מההורגו'' את זה כנראה לא הספיקו ללמד אותך ב''ישיבה'' התיכונית שלך...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אולי
567,
04/01/05 14:21
|
אולי תחשוב קצת למה חלקי א''י נלקחים מאיתנו למרות ההבטחה שכל הארץ תהיה שלנו? אולי יש לזה קשר לכך שהעם במדינה הזאת כולל הרבה מתנחלים שכח את חובותיו כלפי בורא עולם? אולי זה בגלל שהזניחו את התורה ואת השבת לטובת כיבוש הארץ???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם זה נכון
אאא,
05/01/05 12:45
|
התנהגות החילונים מצדיקה שואה נוספת? המתיישבים לפחות יהודים וחיים כיהודים,להבדיל מהנוצרים דוברי העברית המכונים חילונים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ליצחק מירושלים-מס' 3
עליזה,
מרכז,
04/01/05 13:53
|
צודק ב-100%, כל מילה שלך בסלע! חבל רק שהרבנים מרוב זקנתם המופלגת לא מבינים ענין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כן בטח, 200 שנה התורה צמחה
רונן,
מודיעין,
04/01/05 13:11
|
בלי א''י. החיבור התורני הכי עצום שיש לנו - התלמוד הבבלי - צמח והתפתח בבבל ולא בא''י, מאות ספרי הלכה, מחשבת, הגות ומוסר נכתבו בלי קשר לא''י ואתה מטמטם לנו את המוח עם עובדה נבובה שלמדת מאיזה מרכזניק. עשה טובה, לך חבוש שוב את ספסל הלימודים ואנא בקש מרבך לתת לך קצת שיעורים בחומר אחר פרט ל''אורות''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ולכן רבי זירא התענה שתשכח
אבי,
חיפב,
04/01/05 13:54
|
|
 |
שפתיים ישק
מאיר,
פ''ת,
06/01/05 02:28
|
ותורת ארץ ישראל של המזרחניקים שפתיים ישק (בקולנוע, בבני עקיבה ובישיבות התיכוניות המפוארות?)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
על זה בכו כל הנביאים
מני,
י-ם,
04/01/05 12:50
|
|
 |
הציטוט המדויק הוא. על מוכרם
חתן תנך,
04/01/05 19:43
|
|
 |
אוי לך שאתה מתקן ומטעה
אהרן,
ירושלים,
05/01/05 06:04
|
אתה טועה הציטוט המדויק הוא ''על מִכְרָם בכסף צדיק..'' ראה עמוס ב' ו' וכל זאת מאתר ממרא http://www.mechon-mamre.org/i/t/k/k1502.htm שלא יסולא בפז !!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
הרב לפקוביץ-תחזקנה ידיך
ל"ת
י.הללי,
חדרה,
04/01/05 10:22
|
|
 |
1.
במקום שיש חילול השם...
חשוך ימי בינימי,
04/01/05 10:20
|
אין חולקין כבוד לרב!
ואין חילול השם גדול יותר מלקיחת שוחד בפרהסיה על ידי ראשי העדה, כביכול למען התורה. והלא כבר נאמר ''כי השוחד יעוור עיני חכמים ויסלף דברי צדיקים''.
האם סבור הרב לפקוביץ' שהוא יוכל להציל את החינוך ואת הישיבות ''שלו'' במחיר חורבן החינוך והישיבות של ''ההם''? ומה אני מקיים ''לא תעמוד על דם רעך''? ו''לא תאכלו על הדם''? ומאי חזית דדמא דידך סומק טפי, ותורה דידך חשובה טפי, ותפילה דידך מקובלת טפי מדמא, מאורייתא ומצלותא דיהודאי דצפון הנגב?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שינוי והמפדל
מאיר,
פ''ת,
06/01/05 02:30
|
את זה שכחת כשהמפד''ל חברה לשינוי? המפדלניקים הם האחרונים שיכולים לדבר על חילול השם, מאז הקמתם הם לא עושים מאומה חוץ עשיית צחוק מהתורה. של נעלך...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נבלה וטרפה
חשוך ימי בינימי,
07/01/05 09:49
|
המפד''ל נבלה, שינוי טרפה, וכעת יהדות התורה פיגולים.
מעולם לא הצבעתי למפד''ל, אינני סנגורם וממילא אין לי אף מילה טובה לומר עליהם ועל התנהלותם בממשלת שרון, פרט לעובדה אחת - רבני המפד''ל לא היו שותפים למעללי אורלב. כעת מדובר ב''גדולי התורה'' החוברים לרשעים ומכשירים את כל שרציהם תמורת אתנן זונה ומחיר כלב.
ומי אתה בכלל שאשיל נעליי מפניך?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכים עם כל מילה
אורי,
05/01/05 11:53
|
די כבר לחשוב על אנ''ש (החרדים). וכבר אמר הרב קוק זצ''ל - ''לפי שהוציא עצמו מן הכלל כפר בעיקר - שעצם ההוצאהשל אדם את עצמו או את אחרים מכלל ישראל היא היא הכפירה''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חוצפן
567,
04/01/05 14:16
|
דור ששופט את שופטיו ומלמד תורה לרבותיו... אתה לא מתבייש? אז יש מחלוקת בין איקס מהאינטרנט לבין אחד מגדולי התורה.... ואתה חושב שאת הציטוטים שלך הרב אינו מכיר?? וזה נקרא שוחד לנסות להציל את עולם התורה?? חוצפן!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כן, זה שוחד גמור!
חשוך ימי בינימי,
04/01/05 15:32
|
לא אבק שוחד, לא מראית עין של שוחד, אלא שוחד ממש. (עיין כתובות קי''א).
כאשר רבנים (גדולים? ניחא), מוכנים לתמוך בגירוש יהודים, בהחרבת יישובים, בהרס ישיבות ובתי כנסת ובחילול בתי עלמין תמורת 290 מיליון ש''ח למוסדות מ''צבע'' מסוים, הרי ''דמים בדמים נגעו'' ואין לך חילול השם גדול מזה. התורה קבעה ש''השוחד יעוור עיני חכמים'', לא טפשים, צדיק שלי, אלא חכמים. גדולי תורה אינם חסינים מהשפעתו המעוורת של השוחד וצדיקים אינם מחוסנים מסילופי דברים תמורת שוחד. לא אני קבעתי זאת, אלא הקב''ה בתורתו. אולי הוא החוצפן?
בוא וראה כמה גדולים דברי חכמים שאמרו שזקן פסול לדיני נפשות!!! וד''ל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לקחת את הכדור היום?
ל"ת
חן,
04/01/05 21:28
|
|