 |
11.
צום קל
שרית לוי הרוקדת,
רמת אביב,
24/03/05 15:10
|
|
 |
10.
תודה לרב גרוס
רפי,
י-ם,
24/03/05 14:58
|
|
 |
9.
כתוב נהדר,בצורה שווה לכולם!
ל"ת
יהדות לכל,
24/03/05 07:22
|
|
 |
8.
יש רק בעיה אחת עם הסיפור....
אינו יודע לשאול,
24/03/05 00:20
|
אין שום הוכחה שסיפור המגיךה אכן ארע במציאות. היסטורית מעבר למה שכתוב במגילה לא ידוע על מלך פרסי ששמו היה אחשורוש, ועל מלכה בשם אסתר, וזאת למרות שיש תעוד מדויק על כל מלכי פרס. אז למרות שסיפור המגילה יפה מאד, ונותן סיבה לגיטימית לדפוק את הראש על אלכוהול, עדין צריך לקחת אותו בערבון מוגבל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
על אחשורוש
טלי א.,
תל-אביב,
24/03/05 01:40
|
|
 |
קסרקסס
רובי,
24/03/05 10:50
|
אכן, אין מקורות רבים שניתן להצליב על מנת לאמת את סיפור המגילה. אבל, ישנם מקורות רבים מהם ניתן להצליב לגבי הקורות בה. לדוגמא, הפרש הזמן בין המשתה עם שרי פרס ומדי בתחילת המגילה - כנראה, משתה בו הוכרזה היציאה למסע המלחמה באיי יוון, שנכשלה לבסוף, במלחמה זו הפרסים (בראשות קסרקסס - ביוונית אחשורוש) יצאו להילחם ביוונים. לאחר כשנתיים כשחזרו - אז החלו ב''תחרות מלכת היופי'' לבחירת המלכה. ישנם עוד מאורעות דומים המראים את המאורעות הסובבים. יש לזכור - כי סיפור זה היה די מצומצם - רק ליהודים, עם נגיעה די קטנה למלך בסופו של דבר (היו לו נשים רבות, וושתי ואסתר היו רק קצת מתוכם) כך שהיתה זו ''אנקדוטה'' בחיי הפרסים (גם כמות האנשים שהרגו בשושן ובשאר המקומות עם הצלחת היהודים - היא כמות דומה לאלו שנהרגים במלחמות בתקופה זו, שכן לא לשכוח שמלכות פרס היתה רחבת ידיים) ועוד ועוד, רק שאין לי זמן לכתוב...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האם יש לך הוכחה
י,
24/03/05 01:13
|
שאלכסנדר מוקדון היה קיים ?
אל תגיד לי ע''י ספרים, כי אם אתה מסתמך על ספרים למה שלא תסתמך על התנ''ך, הוא לא ספר ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
על קיומו של אלכסנדר מוקדון
יוסי,
תל אביב,
24/03/05 08:35
|
על קיומו של אלכסנדר מוקדון יש לנו הרבה עדויות ממקורות שונים. על קיומם של כמה מגיבורי המגילה כגון אסתר יש לנו רק עדות אחת המגילה עצמה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האם יש הוכחה שיש לך שכל?
ל"ת
יוסי2,
08/03/06 22:24
|
|
 |
7.
הרבי מיכאלס מנטן
הגדול,
בתוייירה,
24/03/05 00:15
|
לא הגיע הזמן להתבגר דוסים? בגיל מסוים מבינים שזה הכל אגדות... אצלי זה היה 8... תתבגרו כבר!!! אסתר המלכה עלק... תפסיקו לברוח מהמציאווווות!!! לכו לעבוד!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
למה אסתר התחתנה עם גוי?
מוטי,
23/03/05 22:26
|
ומה הרגו את עשרת בני המן. הילדים היו חפים מפשע. אבל מי שם לב לפרטים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
על משפט נירברג שמעת ?
ר,
24/03/05 01:14
|
עשרת בני המן מקבילים לעשרת הצוררים של נירברג, ותחשוב על זה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תורה היא לא ספר סיפורים!
בערות,
23/03/05 22:59
|
כנס לבית המדרש רק כדי לדעת שאינך מבין כלום ואינך יודע שאינך יודע...ומכאן שאלות ההבל...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
ואיך היא הגיעה לארמון?
שרוליק,
גני תקוה,
23/03/05 22:05
|
לא ציינת שאסתר התחתנה עם גוי ונכנסה לארמונו ולמיטתו, כשבארמון לא היה אוכל כשר, מקווה וכו'. היא עברה על הרבה לאווים וזאת עוד בטרם נשקפה סכנה כל שהיא ליהודים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא הייתה לה כל כך בחירה
גלעד,
24/03/05 15:05
|
לאסתר לא הייתה בחירה אם להיות מלכה או לא. צריך לשים לב לפי המגילה שמלכה זה לא דבר כל כך טוב. זה לא ''מלכה'' אלא ''אישתו של המלך''. ז''א היא הכתר של המלך. הוא מתהדר בה, ומשוויץ בה.
נקודה נוספת שצריך להניח עליה את הדעת היא מצבה הנפשי של אסתר לאורך המגילה. במגילה, קל להסיק מה זה להיות נתין בממלכה הפרסית (אפס), אישה בממלכה הפרסית (חפץ), ויהודי בממלכה הפרסית (נידון למוות). אסתר - הייתה גם נתינה, גם אישה, וגם יהודיה! הדבר גרם לה לביטול עצמי של עצמאותה ''לֹא בִקְשָׁה דָּבָר--כִּי אִם אֶת-אֲשֶׁר יֹאמַר הֵגַי סְרִיס-הַמֶּלֶךְ'' (אסתר ב' טו), להתסגר ולהחביא את עניין יהדותה ועוד ועוד. למעשה, לא היה לה בכלל מודעות עצמית, וזו אגב, מתפתחת בצורה יפה לאורך המגילה. אם אתה מעוניין שארחיב בנושא אאלץ לכתוב על כך מאמר שלם....
ונקודה נוספת חשובה והכי מתקשרת לשאלתך: אסתר *נחטפה* לארמון. אף אחד לא שאל אותה אם היא רוצה להיות מלכה - היא הרי נתינה, ואישה. כאמור, חפץ. ולראיה: ''וַיְהִי, בְּהִשָּׁמַע דְּבַר-הַמֶּלֶךְ וְדָתוֹ, וּבְהִקָּבֵץ נְעָרוֹת רַבּוֹת אֶל-שׁוּשַׁן הַבִּירָה, אֶל-יַד הֵגָי; וַתִּלָּקַח אֶסְתֵּר אֶל-בֵּית הַמֶּלֶךְ, אֶל-יַד הֵגַי שֹׁמֵר הַנָּשִׁים'' (אסתר ב' ח'). ועוד: ''טז וַתִּלָּקַח אֶסְתֵּר אֶל-הַמֶּלֶךְ אֲחַשְׁוֵרוֹשׁ, אֶל-בֵּית מַלְכוּתוֹ, בַּחֹדֶשׁ הָעֲשִׂירִי, הוּא-חֹדֶשׁ טֵבֵת--בִּשְׁנַת-שֶׁבַע, לְמַלְכוּתוֹ. יז וַיֶּאֱהַב הַמֶּלֶךְ אֶת-אֶסְתֵּר מִכָּל-הַנָּשִׁים, וַתִּשָּׂא-חֵן וָחֶסֶד לְפָנָיו מִכָּל-הַבְּתוּלוֹת; וַיָּשֶׂם כֶּתֶר-מַלְכוּת בְּרֹאשָׁהּ, וַיַּמְלִיכֶהָ תַּחַת וַשְׁתִּי.'' כלומר - אין כל פעולה אקטיבית מצד אסתר, היא נלקחת, שמים עליה כתר, ממליכים אותה. כאמור, איש לא שאלה אם היא רוצה בדבר, וגם אם לא רצתה בזה, מזל ששתקה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
תודה לרב! החכמתי
G,
רעננה,
23/03/05 22:04
|
|
 |
3.
תודה לרב - כתוב יפה
ל"ת
דוד,
23/03/05 20:56
|
|
 |
2.
הרבי מליובוויטש מצטט אם אני
עוד א',
23/03/05 20:49
|
לא טועה את ה''אבודרהם'' שזה על יום המלחמה.
ומאריך לבאר מה עם יום המלחמה של עמלק פלשתים וכיוצ''ב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
לידיעת הרב, הצום היה בניסן...
נועה,
ת''א,
23/03/05 17:12
|
לא בדיוק הסברת אם כך למה אנו צמים באדר. בכל אופן, לפי מה שאני יודעת זה בגלל שבאותו היום היהודים הפסיקו מהלחימה או משו כזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש כמה גישות לענין הצום הזה
אישיהודי,
23/03/05 18:17
|
זה מעבר למה שאפשר לכתוב פה 2 הגישות העיקריות הן: 1. זכר לאותו צום שבאמת היה בניסן בפסח ואז אי אפשר לצום 2. זכר ליום הלחימה בי''ג באדר יש עוד מה להוסיף, אבל זה נושא לכמה עמודים...... שיהיה פורים שמח, וכמו שאז נגאלו היהודים מצריהם, ניגאל גם אנחנו
הגב לתגובה זו
|
|