 |
42.
נחמד
השומר,
גוש עציון,
14/07/05 09:50
|
|
 |
41.
סיוט למצוא ש''ל
בת שרות,
תמר,
03/05/05 22:40
|
התהליך לא פשוט, אבל הוא רק הקדמה למה שמצפה לנו בחיים. מה נראה לכן, ראיון עבודה לא קטלני?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
40.
כל מילה נכונה
בת-שרות,
03/05/05 22:34
|
בתור אחת שחיפשה נואשות ש''ל במשך כל כיתה י''ב ונסעה בכל הארץ, צפון דרום מרכז...באמת בכל הארץ (באר-שבע, משגב, דימונה, ירושלים) ועוד הרבה מקומות... היחס המזלזל של האנשים, הבקורתיות המגעילה... אין לאנשים שום לב... בסופו של דסר מצאתי את מקום השירות הכי טוב לי בעולם, עשיתי את השנה הזאת, שהייתה הכי כייפית בעולם ואני בטוחה שתרמתי לעם ישראל, אבל את כל ההשפלות שעברתי בדרך אני לא אשכח לעולם... אני חושבת שכל הארגונים שגרכם עושים ש''ל, צריכים לתפוס את עצמם ולדאוג לבנות... אם זה האגודה להתנדבות אם זה בת-עמי ואם זה עמינדב...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
39.
יפה מאוד!
ירושלמית,
03/05/05 21:42
|
ענבל,תמיד ידעתי שיש עליך מהכירותי הקצרה איתך, אבל אין ספק שאת כישרון!! בהצלחה רבה בהמשך! ישר כח:)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
38.
כאימא לשביעיסטית
אימא,
אזור ירושלים,
03/05/05 11:55
|
זה ממש מקומם. ואחר כך מתפלאים שהבנות מעדיפות להתגייס...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
37.
מסכימה עם כל מילה!
ל"ת
מיטל,
03/05/05 01:31
|
|
 |
36.
עוד כוכבת דתית בהתהוות?
איציק,
03/05/05 00:20
|
מעניין מי הקומבינטור שארגן לך תכתבה הזו. ונכון את צודקת, זה אכן יביא לך דייטים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קנאי!
יעל,
03/05/05 09:39
|
קנאי אחד, איזה רדוד אתה. איכס ליכלכת... אתה מדבר משנאה ולא מידיעה. אני בטוחה בזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
35.
ענבלי!!
לנגרמן,
02/05/05 23:53
|
וואי, שכוייח! אני פשוט קצת בהלם שאני צריכה לגלות רק פה, שסגרת שרות.. (כשתתחתני או משו, תרימי טלפון..! ) ממש מזל טוב בובי, ואת כותבת משו משו, נעמי רגן קטנה לידך ;)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
34.
ענבל- בשנה הבאה בסניף עפרה!
שהם,
עפרה,
02/05/05 22:27
|
ברוכה הבאה! איך שאני שמחה בשבילך! יופי של כתבה! הכל בעצם מתחיל מ''אותיות''... שהם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
33.
יישר כוחך! :o)
מוריה,
ירושלים,
02/05/05 19:30
|
ענבל, הכתבה מקסימה! הראיה האמיתית והפשוטה שלך לדברים רק מראה כמה אנשים כמוך חשובים לתרום למדינה ודוקא בשרות הלאומי. (ח''ו שצבא לא תורם, הוא תורם והרבה אבל לפי השקפת העולם שלי זה לא המקום המתאים בשביל בנות) שתהיה לך המון הצלחה בשרות הלאומי שתזכי לתרום מתוך אמונה בצדקת הדרך ותמצי את עצמך בצורה המוצלחת ביותר ובמקום הנכון ואל תתני לשום מכשול ביוקרטי (מערכתי) לעמוד בדרכך... וכ-מ-ו-ב-ן שאני מחכה לכתבה הבאה שלך כאן. יום טוב! וחיים מוצלחים... :o)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
32.
לכותבת...
חנוש חןחנוש חן,
א''י והסביבה,
02/05/05 17:26
|
קודם כל יש לך כשרון כתיבה מהמם... דבר שני ישר כוח על הדברים הנכונים והאמיתים... ומי שצריך לקחת לתשומת ליבו שיעשה זאת כמה שיותר מהר... שיא הבהצלחה לכולם למרות הכל. בש''ל בעתיד..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
31.
אהבתי... כ''כ אהבתי...
סיון-קומונרית..,
מרכז,
02/05/05 15:41
|
זה מסוג הדברים שצריך לתת לכל בת בתחילת השמינית... שנה הבאה, בע''ה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
המוקד של בת עמי הכי טוב שיש
שירן,
צפון,
02/05/05 15:35
|
אני ממש הייתי בהתלבטות אפה לשרת שנה הבאה היחס השירות המקצועיות שנתנו לי שפניתי למוקד הטלפוני ממש נפלא ועוד שממש שיגעתי להם את השכל וזה גם שיחת חינם!! ישר כח לארגון
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
סוף סוף
תהילה,
ירושלים,
02/05/05 15:25
|
ענבל!! אין עלייך את פשוט מלכה סוף סוף מישהו פתח את הפה..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
שליחות קטלנית
נועה,
תל-מונד,
02/05/05 13:01
|
נהנתי מאד לקרוא את הכתבה. הציניות הטבועה בך נראית לעין! :-) אין ספק שהנושא מעורר תגובות רבות, ולא כולן תומכות ומבינות, אך לכל אחד הבחירות שלו בחיים והחוויות שהוא עובר בדרך שבחר. המון הצלחה בדרך שבחרת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שליחות קטלנית, תיאור מדוייק.
עדי,
ירושלים,
02/05/05 23:29
|
ועכשיו מצטערת שלא חשבתי בכלל על האופציה של הצבא.
לא מתחשבים, לא מבינים, אירגון לוקה בחסר בלשון המעטה, סיוט, הורדת הביטחון העצמי, סבל, כסף מבוזבז לשווא,
צריך לשנות שם משהו. המצב לא יכול להימשך ככה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
אהבתי
שמיניסטית,
02/05/05 12:01
|
|
 |
26.
ענבל אחלה כתבה
פיוטרן,
02/05/05 11:31
|
ואחלה כתיבה אני צופה לך עתיד שיהיה לך בהצלחה ומקווה לראות פה עוד כתבות שלך!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
שרות לאומי
שמשון,
מרכז,
02/05/05 11:05
|
עלי להזהיר מפני שירות לאומי ב''בת עמי''. מנהל הארגון ידעיה לוין מכסה על מעשים שלא יעשו. הוא מסובב בכחש את חברי ההנהלה. הוא מאיים על בנות השירות בניגוד לחוק. אין לבחורה השוקלת לשרת בשירות לאומי כל ביטחון באיש ובארגון שהוא עומד בראשו.
ראו הוזהרתן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה לשמשון
יפה גיסר,
עפרה,
05/05/05 23:33
|
מאחר ואתה עלום שם. או עלומה?ובכל זאת מוצא לנכון להחפיש את ידעיה לוין מנכ''ל בת עמי בדברי הבל ושקר. אודה אם תפנה באופן ראוי ואחראי ותזדהה. לפורומים באינטרנט יתרונות רבים. אולם היכולת לה''הסתתר'' ולומר ככל העולה על רוחך הינה אחד החסרונות והחוליים של כלי זה. בברכה יפה גיסר יו''ר בת עמי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מספיק
ע,
02/05/05 23:50
|
|
 |
שטיוות
מנשה,
מרכז,
02/05/05 14:36
|
נראה לי שהתבלבת מדובר במאפיה הרוסית לא בבת עמי. ביתי שירתה באירגון זה ורק שבחים בפי.
יום טוב לכולם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
כתבת לענין....
נעם,
מרכז,
02/05/05 10:04
|
1. דבר ראשון רציתי לפרגן על הכתבה. קבלי מברוק!!! יש לך עתיד! 2. דבר שני- לכל אלו שמתבכינים שהמיונים בצבא זה יותר קשה, אתם צודקים! אבל הכתבה לא נועדה להשוות בין הצבא לשרות לאומי! היא רק באה לגלות עוללם חדש.... 3. אין ספק שמשתלם יותר להיות דתי!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
כתיבה טובה. רואים עתיד.
ל"ת
עיט,
הרים,
02/05/05 09:59
|
|
 |
22.
כתיבה מעולה
רפי,
י-ם,
01/05/05 23:26
|
|
 |
21.
הי
קאופמנים,
תל אביב,
01/05/05 22:47
|
סחטיין, אבל לא מדוייק לגבי הצבא! כל הכבוד על הכתיבה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
ענבל-
שירה.ז.,
ירושלים,
01/05/05 19:58
|
אחלה כתבה!! אהבתי מאוד ! למרות שזה לא מדבר אלי כרגע....שירה(זרצקי!)=)יומטוב!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
האגרוף הזה אה- לה- כהנא...
.......,
01/05/05 19:04
|
קצת מטריד אותי.
אולי עדיף שלא תתעסקי בלחנך את הילדים שלנו...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
באמת לרחם עלייך...
.,
01/05/05 19:00
|
תגידי תודה שאת בכלל יכולה לבחור אם ללכת או לא, לאן ללכת, לכמה זמן ללכת... (שנה? שנתיים?).
לחילוניות אין כלום מהפריבילגיה הזאת, והפתעה, גם הן תורמות למדינה.
''הממסד מרשה לעצמו להציב רף גבוה במיוחד והנפגעות היחידות הן רק הבנות''?!?...
תגידי תודה על מה שיש לך, ותפסיקי להתלונן ולהתבכיין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי מתבכיין?
רחל..,
02/05/05 12:11
|
אפאחד פה לא התלונן על האפשרות שיש לעשות שירות לאומי... היא רק כתבה, בהומור, אל תהליך המיונים הקשה, והמעצבן... לא ביקשו רחמים... היא גם לא טענה שהחלוניות לא תורמות למדינה או משהו כזה... כל אחד תורם בדרכו ... וש''ל לבנות לא טוב פחות מצבא לבנות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
תגובה לענבל
שולה,
תל-אביב,
01/05/05 18:50
|
קראתי את הכתבה והתרשמתי ממנה וממך מאד. הכתבה משקפת את החיים העכשויים ואת רואה אותם עם הומור מנצח. תמשיכי לכתוב ולגרום לקוראייך לחייך , להנות ולהשאר עם טעם של עוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
הההה
אני,
-,
01/05/05 18:38
|
|
 |
15.
לחילוניות 2+1
בכיין מקצועי,
01/05/05 18:00
|
בתי רוצה ללכת לשנת שרות - תעשה שנה ואח''כ עוד שנתיים צבא בלי יכולת בחירה. והכותבת לבטח תפגין בינתיים נגד ההתנתקות ותבצע כל מיני פעולות נגד ביטחון המדינה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
''בצבא, הפרופיל....'' קשקשנית
דודידו,
01/05/05 17:59
|
לא היית בצבא ואין לך מושג ובכל זאת את קובעת עמדה בכזו נחרצות.
כמה שזה נפוץ אצל הדתיים (ובמיוחד נשים) לקשקש על דברים שאין להם מושג בהם.
אה, נכון להתקבל לשירות לאומי קשה יותר מאשר לקורס טייס....
הא, הא, הא....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה נראה לך שלא יודעים כלום?
איילת,
06/05/05 14:53
|
אתה היית פעם בסיירת של ש''ל?(אני מנחשת שלא..) לעמת זאת ראיתי חבר'ה שמתגייסים, וראיתי מה שעובר עליהם. בוא נאמר ככה: אין מה להשוות. ש''ל זה דבר אחד וצבא זה דבר אחר!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דודידו.....
חן,
א''י והסביבה.,
03/05/05 14:04
|
|
 |
למה ככה?
רננה,
02/05/05 00:31
|
אני לא חושבת שיש לך ממה להיפגע, ולכעוס כ''כ.. אף אחד לא השווה את השרות הלאומי לסיירות, היא דיברה על שירות פשוט ורגיל אצל הבנות בצבא. וחוץ מזה אל תחיי בבואה ותחשבי שבנות דתיות לא יודעות מזה צבא, גם אנחנו לא מסתגפות מזה ויודעות מה הדרישות!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
אלה ''צרות של עשירות''!
נטע,
01/05/05 17:51
|
חופש בחירה יוצר לך בעיות? תגידי תודה שנולדת למגזר שיש לו את חופש הבחירה הזה, לרוב השמיניסטים והשמיניסיות לא ניתן החופש הזה. יש כאלה שאוטומטית מחויבים למסגרת הנוקשה של הצבא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה את מדברת
שהם,
עפרה,
02/05/05 22:25
|
לא נכון! לכל בנות ישראל מכל המגזרים יש חופש בחירה מלא אם ללכת לצבא או לש''ל- הבחירה נתונה לבת והכל עניין של כח רצון!
וחוצמיזה- זה כזה סיוט שכדאי מאוד לבדוק את הדברים לפני שאומרים אותם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
יפה לך...
מיכל,
ירושלים,
01/05/05 17:44
|
ענבל! ממש נהניתי לקרוא את מה שכתבת.. חבל שלא כתבת איפה סגרת ש''ל. בהצלחה שיהיה לך!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
מקבלים משכורת כמו חיילים ?
בהתלבטות,
01/05/05 17:08
|
מה התנאים של השרות הלאומי ? זה כולל נסיעות חינם בתחבורה ציבורית ? לכמה זמן צריך להתחייב ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תשובה למתלבטת
אפרת,
01/05/05 18:29
|
ההתחייבות היא לשנה לפחות. יש אפשרות לעשות שנתיים אבל זה רשות. מגורים במקום השירות בדירה או בבית- תלוי איפה את משרתת. תחבורה ציבורית- רק מי שלא בבית. את כל התשובות את יכולה לקבל באתר של האגודה להתנדבות חפשי במנועי חיפוש. וברור שעדיף ש''ל! אין ספק שלבנות (בפרט דתיות) אין מה לחפש בצבא. בהצלחה רבה לך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איפה שאת מרגישה יותר תרומה...
חני,
ירושלים,
01/05/05 22:58
|
אני עשיתי שנתיים שירות לאומי ומאוד נהניתי בשנתיים האלה, הן בנו אותי המון אך יש בנות שירגישו שלא ימצו את היכולות שלהן במסגרת שירות לאומי, כמו כן אני לא מקבלת את הטיעון שלבנות דתיות אין מה לחפש בצבא!! מי שמרגישה שתוכל לתרום יותר בצבא מאשר בתחומי השירות הלאומי, שתלך לצבא. מדובר בשני תחומים שונים, ולכן אחד לא בא במקום השני. אגב, המשכורות של החיילות יותר גבוהות באופן משמעותי (שלא בצדק לדעתי...)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
משכורת של חיילת זה בקושי400ש''ח
תמרה,
02/05/05 08:56
|
איך יתכן שהבנות בשרות מקבלות פחות מזה? זה כלום . והדירה שמקבלים - מי מממן את שכ''ד ,מים , חשמל וכו' ? ההורים ? כי בצבא רק חיילים בודדים מקבלים עזרה בשכ''ד ,שאר החיילים מקבלים כמה מאות ש''ח עזרה בשכ''ד רק אם הם משרתים יותר מ100ק''מ מהבית ואת השאר ההורים משלימים . עוד שאלה - אם בעייה של שרות צבאי היא צניעות , איך מגורים בדירה לבד רחוק מההורים ולא במקום סגור כמו אולפנא(ה) מסתדרים עם צניעות ? זה לא מקור לבעיות ? תודה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה
חן,
ת''א,
03/05/05 12:05
|
בנות ש''ל מקבלות קצת פחות מ-700 ש''ח שזהו התקציב שמספקים להן לאוכל וצרכים אחרים, שכן הן לא בבסיס. כמו שבצבא ככל שאתה יותר עצמאי בתפקיד שלך ופחות בבסיס סגור, כך אתה מקבל יותר כסף (למשל מדריכות טיולים דרך הצבא מקבלות 1200 ש''ח ועל אותו תפקיד בדיוק בש''ל מקבלים 700), מים חשמל ושכ''ד הם משלמים, בערך 8 בנות בדירה, והדירה היא לא בעיה מבחינת צניעות כי המשגרת של הש''ל כן שומרת ומחייבת ויש איסורים כמו שאסור להכניס בן לדירת שרות. יש כל שבוע בערך פגישות עם הרכזות כך שהמסגרת שומרת על הבת ולא נותנת לה לעשות ממש מה שבא לה. מה גם שהשרות הרבה פעמים תופס את רוב היום, ויש דירות שהן כן במקום סגור, כמו בשערי צדק בירושלים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
את מטעה בקשר לצבא
גליה,
01/05/05 17:07
|
הפרופיל נקבע רק לפי מצב פיסי . הקב''א - זה כבר נקבע לפי מכלול של גורמים . מבחן פסיכוטכני , שיחה אישית , ציונים בבית הספר , תנועת נוער , מוטיבציה לשרת ........ קצת יותר קשה ומורכב מהבחינה לשרות הלאומי . אולי היה לך רצון להמעיט בחשיבות תהליך המיון הצבאי , אבל טעית בגדול. שלא לדבר על מי שהולך ליחידות מיוחדות כמו טייס , משרד הבטחון ....שפוגשים כחלק מהמיון פסיכולוג ואנשים מיחידות שמגיעים לראיין את המועמד .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בקשר לפסיכולוגים...
שרון,
02/05/05 00:12
|
במקומות רבים שעושים בהם ש''ל יש גם פגישות עם פסיכולוגים ואנשי מקצוע דומים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
ברוכה הבאה לעולם האמיתי
אריאל,
חיפה,
01/05/05 16:48
|
רק במיתולוגיה הנוצרית, הענווים יירשו את הארץ. בעולם האמיתי מסתכלים קודם כל בקנקן, ואם אינו מרשים - לא טורחים על מה שיש בו. אכזבתך מן השירות הלאומי מקבילה לאכזבתם של רבים מן השירות הצבאי, אבל אכזבה זו נבראה לתכלית - כדי שכאשר תגיעי ללימודים גבוהים ועבודה - תדעי כבר למה לצפות ולא תיפלי שם. עכשיו את מבינה שאולי למורים עוד היה איכפת ממך - אבל בעולם האמיתי, רובם דואגים לעצמם. אם לא תוכיחי - ומהר - שאת מכשיר מועיל עבורם, הם יחפשו מכשיר מועיל אחר. וכיוון שלא את המצאת את הכללים, ולא בידייך לשנותם - אין לך אלא לפעול על פיהם. לימדי לשווק את עצמך, ותצליחי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
חוץ מהאגודה להתנדבות
שמיניסטית,
01/05/05 15:45
|
אני מסכימה איתך, גם אני עברתי את זה, עד שהגעתי למוקד האגודה להתנדבות, הייתה שם בחורה שממש עזרה לי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה היא עזרה לך? הכרת אותה?
ל"ת
פרוטקציונרית,
01/05/05 22:02
|
|
 |
7.
נהנתי לקרוא
שרון,
פתח תקוה,
01/05/05 14:56
|
ממרומי גיל 32, לא אתווכח האם העובדות נכונות או לא, כי מאז שאני עשיתי שירות לאומי, הרבה מים עברו... (למרות שאת משחק החיות גם אני זוכרת...) רק רציתי להגיד שאת כותבת יפה, ממש נהניתי לקרוא!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
צודקת!
רחל,
י-ם,
01/05/05 14:11
|
ענבל, כמה שאת צודקת... אני מסכימה איתך לגמרי... יש בעיה שיש כל כך הרבה אופציות שאם מהתחלה אין לך כיוון אחד ברור אתה מאבד את עצמך.. הנושא של הפרוטקציות כ''כ מעצבן! חוץ מהעובדה שזה פוגע בבנות שיותר מתאימות לאותה התנדבות זה עלול לפגוע גם באוכלסיה איתה אותה בת, שהתקבלה רק בזכות פרוטקציות, תעבוד.. וגם כל העניין שכל אחת ממציאה על עצמה שהיא כישרונית וחולת ניקיון עולה על העצבים ולדעתי, חבל שלא הזכרת את הנושא שיש 3 אגודת, מה שמסבך את הענינים הרבה יותר... לא כמו בצבא.. הגיע הזמן להתייעלות כל המיונים האלו...עם כל המשימות המופרכות שאת מתבקשת לבצע... שיתחשבו קצת בבנות שבסה''כ רוצות לתרום למדינה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
את כותבת יופי
מיכל,
01/05/05 13:58
|
וגם פרוטקציה לא מזיקה במקומות הנחשבים... שיהיה לך הרבה הצלחה. ותזכרי, שגם במקומות ''הכי''י ש הרבה ימים אפורים. אז אולי דווקא במקומות האפורים יותר שבהם אין כל כך ציפיות, דווקא שם אולי יהיו הפתעות לטובה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
וואי,
שמינסטית ללא,
מרכז הארץ,
01/05/05 13:55
|
|
 |
3.
נכון בהחלט!
אני...,
01/05/05 13:50
|
התפנקות? בית אבות סיעודי בעניים הראיונות והפרוטקציות קודם נכון בהחלט..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
יאללה - 3 שנים צבא
רן,
ירושלים,
01/05/05 13:27
|
|
 |
1.
לא נכון
יהודית,
ירושלים,
01/05/05 12:26
|
זה חיפוש נחמד מאוד ופרוטקציות בצבא יש יותר, גם ביישניות מוצאות את עצמן. מה שאת מתארת זה הדרכה, אך אל תשכחי שיש גם תחומים נוספים אפשריים לש''ל ןחוצמיזה יש מלא מקומות ולא כמו שאת מתארת שבגלל שאין, יש תחרות נוראית
הגב לתגובה זו
|
|