 |
19.
אי אפשר בלי זה!
יעל,
אור יהודה,
21/02/06 16:42
|
יש אנשים החושבים שאלימות זה גורעה אבל הם לא מבינים שזה פורק עצביים לאלה שאני הולכת מכות כל הכעסים שלי באותו יום הולכים כי זה כיף לראות איך מישהו אחר מתעצבן ולא אתה!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
תשתוק טיפש!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ל,
תל אביב,
12/09/05 12:12
|
רוב בתי הבושת מרוויחים מחרדים שבאים!!! יש לי ידיד שעובד בסיפריית וידיאו והוא אומר שהרוב החרדי לוקחים את הסרטים למבוגרים אצל החרדים השחיתות יותר גבוה הם פשוט מסתירים את זה אתם יודעים שבבתי ספר חינוך מיוחד מרביצים לילדים ושמים להם פלפל שחור בפה אם הם אומרים מילה רעה???!!!?? תתבישו!!!!!!!!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
נוער חילוני נוער חרא
המציאותי,
מרכז,
04/05/05 11:00
|
כל היום-מועדונים,דקירות,איך ההיא נראית ואם ההיא זורמת וסטוצים ובליבולי מח.כמובן שיש ביניהם כמה אנשים טובים עם קצת שכל,אבל שימו לב-מי שקרא את מוסף ''דיוקן'' במקור ראשון היתה כתבה על אנשי ציבור שחזרו בשאלה כדוגמת אבי רצון,מני פאר,דב אלבוים וכו'.לא זוכר מי אבל היה שם אחד שהוא בכלל מתלבט אם להביא ילדים-רק בגלל החינוך.יאללה נמאס אז יאללה שלא יחנכו לא לשבת לא בתיך-חנכו לאהבת הזולת,כבוד האחר.תלמדו ש-לאאא זורקים כיסא על המורה אם הוא כעס שלא באת מוקדם לשיעור,אם ההוא התחיל עם ידידה שלך במועדון לאאא דוקרים אותו ישר אלא,איך אומרים,לדבר איתו ''יפה''.שכדי להיות שמח לאאא צריך לקחת אקסטות. אני עצמי יצאתי מן העולם הדתי(אמנם מניח תפילין ושומר כשרות)אבל מה-הרי אני אדם מוסרי.אני יודע שאם מישהו עיצבן אותי אני לא אדקור אותו.למה?כי אותי לימדו מה זה מוסר!נוער החילוני בכלל אין לו תרבות.שהייתי בישיב גבעת שמואל (כיום אני בן 25)ראש הישיבה שלנו אמר שהוא נפגש עם מנהל תיכון שלא אזכיר את שמו שאמר לו שאין לו מושג איזה חלום זה שהוא ראש ישיבה.שארבע בנות בכיתה י''א אצלו בהריון.שאם אין לו מקרה אלימות קשה פעם בשבוע אז זה היה שבוע קל,שהוא נותר ללא מענה למורות שחטפו כאפה מהתלמיד שבקריזה. אין,אין מוסר.כיבוד הורים?זה לא הורים,זה כספומט.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
שם תהא קבורתכם
מאיר,
פ''ת,
04/05/05 01:18
|
''אם אתם מקבלים את התורה מוטב ואם לאו שם תהא קבורתכם'' - למה שם? למה לא כאן?
כאשר עוזבים את התורה לא רואים לכאורה שום הדרדרות, מוציאים תארים אקדמאים, מטיפים לשינוי העולם, מייבשים ביצות, חולמים על הגשמה, מטיפים לאהבת האדם, מדברים בשבחו של עמל הכפיים וכו וכו.
רק לאחר כמה עשרות שנים אתה רואה את בניהם של אלו משתוללים במועדונים, דוקרים ורוצחים על רקע ויכוחים קטנוניים, מתפרעים ומקללים בהמוניהם במגרשי כדורגל והופכים את הריקנות וההתבהמות לתרבות.
לא מייד תהא קבורתכם, שם תהא קבורתכם...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לך לאוניברסיטה.
המציאותי,
מרכז,
04/05/05 10:33
|
התאור למדעי הטימטום מחכה לך. מה זה קשור?אז לגיטימי שכן- ידקרו במועדונים,לא לשים על ההורים,ידפקו מכת גנבות כל שבוע,יסניפו אקסטות,יזרקו כיסאות על המורים וכו' ואח''כ עוד 10 או 15 שנה יהיו אקדמאים?תאמין לי,אפשר את כל זה בלי הזבל של הגיל הזה-למה בבני ברק אין שום תחנת משטרה?למה אפעם לא תשמע בחדשות ''בבני ברק נתפס מבוגר החשוד במעשים מגונים בביתו של אחותו''?כי מחנכים לכבוד(אולם מכעיס גם אותי שהם זורקים אבנים בשבת על מכוניות)ליושר,למוסריות ולכבוד המורה וההורה.ובאמת חבל שהם לא עושים אוניברסיטה וכו',כי באמת הם היו מצליחים.לך,סע למנהטן-כל החרדים שם-יהלומנים,אנשי עסקים,כלכלנים. הם היו מסניפים אקסטות?זורקים כיסאות על המורים?אז אל תזבל את השכל של ''לא רואים שום התדרדרות.''ושוב-חבל שעם כל השכל וחכמה שיש בספרים אחינו החרדים לא עושים כלום,כי אם היו עושים-היה פה את כח של עורכי הדין,כלכלנים וכו'.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נראה שאתה כבר ממזמן התקבלת...
מאיר,
פ''ת,
04/05/05 12:35
|
כנראה שמחלקת מדעי הטמטום אינה מחכה לך היות ולבטח הנך בורג מאוד משמעותי בה.
ניסיתי לקרוא את שכתבת כמה פעמים ולא הצלחתי להבין מה אתה מנסה להביע בכתיבתך העילגת המבולבלת והמפוזרת.
החרדים מצליחים היות והם לומדים תורה ויורשים חיי נצח, לא אלו באוניברסיטה שבקושי יש להם את העולם הזה ועל עולמם הבא ראוי שלא להרחיב. אצלך הצלחה מתבטאת בתארים אקדמיים בעוד שלימוד תורה הנו ביטוי לכשלון פרזטיות וחוסר מעש. יש מי מגדולי התורה שמסכים עם הגישה שלך? יש מי מגדולי התורה שיפקפק האם אתה אפיקורס או לא? ראה גמרא בסנהדרין ד''ה ''ואלו שאין להם חלק לעולם הבא'' אחד מהם זה האומר מאי אהנו לן רבנן?מה התועלת בתלמידי חכמים (למרות שהמשנה פותחת בכל ישראל יש להם...).
אתה לא רוצה להכיר בעובדה שחוט השדרה המרכזי והחשוב ביותר בעם היהודי הם אלו שלומדים תורה. הם מבטיחים את המשך קיומו של העם והם מבטיחים את המשך העברתה של התורה מדור לדור.
אלו שעובדים נחוצים בכל עם, אבל לא בהם תלוי העם. שכבת עמי הארץ נחוצים בכל עם להבטחת קיומו במשור החומרי אולם הם אף פעם לא השכבה המרכזית והחשובה בשום עם (אולי אצל היפנים או הגרמנים אך לא אצלנו). אנו יהודים וככאלה ראוי שנעריך את אותם אלו שמוותרים על מנעמי העולם הזה מתוך רצון וכוונה לעסוק בסיבת הסיבות לקיומנו הנצחי - התורה.
זה שהתורה משלמת ללומדיה גם בעולם הזה זה ברור ואפשר להשוות כפי שאמרתי בין החברה החילונית לחרדית. עובדתית ברי שככל שהחיבור לתורה חלש יותר כך גם הזיקה לתרבות החילונית גוברת יותר על כל מאפייניה ולהיפך.
הדברים פשוטים וברורים ועל כן כלל לא ברורה לי טענתך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מאיר אתה קשקשן ברמות.
משה,
רחובות,
04/05/05 19:03
|
בוא נראה: אם אתה טוען שללומדים תורה אין צורך בעולם החומרי , מדוע הם נסמכים על תקצבי המדינה ? אם אתה טוען שהם מוותרים על מנעמי העולם, כיצד זה יש מעורבות רבה כל כך של גורמים חרדים בפוליטיקה שבאה לידי ביטוי גם בשררה ? איזו הגות דתית אתה מכיר שנכתבה בשנים האחרונות ? מה התרומה האמיתית שיש לגדולי התורה בעידן הנוכחי ? איזו השפעה על כלל האנושות ולא באופן מגזרי אתה יכול לציין ? בכלל , מאיפה לך הביטחון שלך חלק בעולם הבא? מישהו חזר מן העולם הבא עם רשימות של מי נמצא שם ומה היה עיסוקו ומה הוא למד ?
נראה שהדברים לא כל כך פשוטים. אולי רק אם אתה שטוף במוח ואז אין הבדל בינך ובין מסוממים אחרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
אתה מדבר על אלימות??????????
יוחנן,
י-ם,
03/05/05 09:06
|
מאירק'ה פרוש אני עד לאלימות מצד בנך שהייתי עד לכך במו עיניי. וזו לא הפעם היחידה. חנך את ילדייך לפני שהנך מטיף מוסר על חינוך לאחרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
לא ''פתרון קסמים''.
דיווח,
הוגן,
03/05/05 03:01
|
אבל פתרון טוב.
התיאור הציני של הכתב מנחם רהט, מיותרת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
לא מערכת החינוך אשמה אלא החברה
דן,
02/05/05 22:42
|
מה רוצים ממערכת החינוך? החינוך מתחיל מהבית. ההורים אחראים לכך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי יחנך? ההורים גדלו באותה
ל"ת
מערכת!!!!!!!!!,
קצת הגיון,
02/05/05 22:47
|
|
 |
12.
He is right, he is correct
ל"ת
AMR,
02/05/05 22:20
|
|
 |
11.
אם החינוך של החרדים כל כך טוב
תם שלא שאל בפסח,
02/05/05 18:41
|
בשביל מה צריך את ''משמרות הצניעות'' ? בשביל מה צריך למנוע את הקשר בין דתיים לחילוניים ? לדוגמה בצבא בשביל מה צריך למנוע טלוויזיה ו/או אינטרנט ? בשביל מה צריך למנוע את גיוס הבנות ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וסוחרי סמים, פרוצות ושתיינים?
מאיר,
פ''ת,
04/05/05 01:00
|
על מה ולמה למנוע מילדיך ביקורים בבתי בושת? מדוע לדאוג לנתק בין ילדיך לבין סוחרי סמים? למה למנוע מילדיך סרטים פורנוגרפיים? בשביל מה לשאוף שילדיך לא יסתובבו עם נערים בעלי תיקים פליליים?
גם אתה מסכים עם העקרון לפיו חינוך תלוי, בין השאר, במניעת חשיפה לתופעות שליליות. היות ולחרדים חינוך חשוב יותר מלחילונים די ברור מדוע מידת הנכונות שלהם לחשיפה נמוכה יותר. מי שמתעסק עם ביוב מסריח בסופו של דבר.
גם אצלכם אדם משכיל אינטיליגנטי ואיש רוח אינו מתרועע בחברתם של שתיינים וסוחרי נשים מאחר ואין לו מאומה במשותף עימם. זה מתקבל אצלך כנתון טבעי והגיוני אולם ראוי שתבין כי כך בדיוק רואה החרדי את הרחוב החילוני ותרבותו. אולי אינך מסכים עם גישה זו אולם העובדות הן שהחינוך החרדי מצליח בעוד שהחילוני אינו מפסיק לשבור שיאים בדרכו לתהום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אלוהים ישמור - איזו השוואה...
רונית,
04/05/05 18:52
|
באת לברך ויצאת מקלל. אתה אומר (אפילו לא רומז) שחילונים מבחינתך שווים לפרוצות, סוחרי סמים, שתיינים ובעלי תיקים פליליים. תתבייש !!! החינוך חשוב לכולם. תתפלא גם לחילונים הבזויים בעיניך.
במה החינוך החרדי כל כך מצליח ? בלימוד דפי גמרא ? במערכות כפייתיות של אם לא תהיה תלמיד חכם לא ימצא לך שידוך הולם ? באינוס נערים בבתי מדרש רק בכדי להמנע מגיוס ? מזלנו שבמדינת ישראל יש אפיקי חינוך נוספים. רחוק לא היינו מגיעים אם רק היה החינוך החרדי ואני מוכנה לחתום על כך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם החינוך
מוטי,
03/05/05 15:55
|
אם החינוך הכללי כל כך טוב, למה צריך בתי סוהר? למה מפטרים 4500 מורים? למה צריך מקלט לנשים מוכות ולמה צריך ולמה צריך.......?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שוב עונים לי בשאלות.
עדיין תם ואולי,
גם תמים,
04/05/05 00:45
|
דרך יפה אך לא מקדמת לשום מקום.
לא אני טענתי שהחינוך הכללי הוא הטוב ביותר, לא אני נתתי פתרונות קסם, לא אני האשמתי את החרדים בכשלונות של החברה הישראלית.
אין לי ספק שאחת מאבני היסוד של כל מדינה מתוקנת היא החינוך. כאן נשאלת השאלה מהו החינוך הטוב ביותר בעידן המודרני? אני בהחלט מעלה את הספקות לטענת פרוש שהחינוך החרדי הוא הטוב ביותר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כי צריך לחצוץ-- בין קודש לחול
ל"ת
בין טהור לטמא,
בין זהב לזבל,
02/05/05 19:27
|
|
 |
הופה...איזה ביטחון עצמי
רחמים,
חולון,
02/05/05 23:56
|
אתה לא מבחין בין זהב לזבל ? הטהור כל כך מפחד מהטמא ? בכלל איך תוכל להבחין ב-קודש אם לא יהיה לך חול ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם הרפואה כל כך טובה למה לא
ל"ת
לשתות רעל??????,
תם ומפגר..,
02/05/05 19:11
|
|
 |
כל כך אופייני למי שאין תשובה
דרורה,
יהוד,
03/05/05 02:04
|
|
 |
יש תשובה !תורה תורה תורה תורה
ל"ת
ועד פעם תורה,
חבל''ז,
03/05/05 08:47
|
|
 |
בהנחה שהתייחסת אלי בכבוד
עדיין תם,
02/05/05 19:35
|
ושאלתך רצינית ... הוספת השאלה שלך לא גורעת כלום מהשאלות שלי. גם לי יש הסתייגות רבה (מנסיון אישי) , אז מה ? אני לא אומר שהרפואה הזו או האחרת מושלמת...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
חילוני שיודע תפילה אחת שיקום.
נס די-נור,
דרום,
02/05/05 18:23
|
כן, הוא צודק, הרב פורוש, חלקית. הנה בארץ ישראל נעשה עם ישראל לגוי גדול. עם זכוכית מגדלת אפשר למצא חילוני שיודע ולוא תפילה אחת במלואה. מה זה חשוב? בלי שורשים, גם עץ הסקויה הגדול שחי 5000 שנה, פשוט יפול. לא לימדו אותנו, החילונים, לימודי יהדות. לא צריך להיות דתיים כדי לדעת מאין באנו ולמה אנו כאן. זה רק יכול לחזק אותנו. ונכון שהחינוך החרדי גם הוא רחוק מלהיות מושלם. הצעה: חינוך להיות בני אדם, לתת כישורים וכלים, ועם ידע בלימודי יהדות. לכולם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
מר פורוש
מוטי,
02/05/05 13:18
|
מה לעשות, אבל מר פורוש צודק במאת האחוזים. אני העברתי את ילדי לחינוך דתי-חרדי ומאז אני רווה רק נחת. למשל, כיבוד אב ואם זה דרך חיים ולא משפט הסטורי נבוב. האידיאולוגיה ברורה ולא משתנה לפי קפריזה או פוליטיקה כזו או אחרת. אני הגעתי למסקנה כי במצב החינוך של היום לא נשרוד ללא מוסר וערכים שמקורם בתנ''ך ובתורה, ניגש למקור ולא למזוייף.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מר מוטי
משלם מיסים,
02/05/05 15:03
|
יופי, אבל מי לדעתך יפרנס את ילדיך בבוא העת? פורוש, , שיוציא עוד כמה מיליארדים לקיצבאות הילדים? אתה דן את ילדיך לבורות ולעוני, בהנחה שלעולם יהיה ''חמורו של משיח'' שישלם מיסים וילך לצבא וישרת אתכם. אל תבנה על זה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בעניין בורות...
איש,
אחד,
03/05/05 02:46
|
אולי יענין אותך לדעת שהחינוך הדתי/חרדי מקדיש יותר שעות ללימודים והישגיו גבוהים יותר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וכמה עולה משטרה לשמירה על הסדר
אלי,
ירושלים,
02/05/05 19:42
|
אמנם אין זה ראוי שציבור שלם יתמך ע''י המדינה, אך קודם כל זה לא נכון לחלוטין, וחוץ מזה , הרי יש כל כך הרבה דברים שהדתיים משלמים עליהם מיסים למרות שהם לא כל כך צריכים: כדורגל וספורט, חינוך (מה לעשות אבל חינוך עצמאי מקבל הרבה פחות כסף מהמדינה), ו... משטרה, שהחרדים היו מעדיפים שבענייני סדר היתה מקבלת הרבה פחות תקציבים. (גם כדי שלא תעשה פרעות בבתי כנסת).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מר משלם מיסים
מוטי,
02/05/05 19:33
|
אדון נכבד! הציבור החרדי מחזיק את המדינה לא פחות ממך ואף יותר... חינוך ממומנים 55%. תקציבי תרבות שואף ל-0 ספורט - 0 בתי סוהר - 0 וכך אלך ואמנה עוד ועוד סעיפים עבור שאינם דתיים פרופר... למרות זאת אין סכינאות ומראות חולות אחרות וד''ל. לעומת זאת, קצבאות כמעט בציבור החרדי כ-75% עובדים (בדוק) אז מה אתה מקשקש? ועד מתי תמשיכו להסית? אני הייתי ישר ובעיקר אמיץ! הודתי בטעות שבחינוכנו ואף עשיתי מעשה והעברתי. האמן לי אני מכיר כיום את שני צידי המיתרס ובוחר בשימחה בצד שמולי בתקוה אולי יהיה לי את הכח להישאב לתוכו. אנא פיתחו את העיניים ובעיקר את הלב... ההודאה בטעות היא הגבורה וסוף הכבוד לבוא...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
משלם מיסים!!חחחחח..big diil
לב לבייב דוס,
העשיר בארץ,
02/05/05 16:53
|
|
 |
אל תשרת בצבא ואל תעשה טובות
ל"ת
סא''ל אביב גפן,
דמות לחיקוי,
02/05/05 16:50
|
|
 |
קצבת ילדים 120 ש''ח לילד..!!!!!
מיליארדים עאלק,
שנאת חינם,
02/05/05 15:50
|
אולי נמק איך אתה מפרנס את החרדים איך זה מתבצע... שכולם עובדים ומיעוט קטן מאד שמקדיש חייו לתורה בת הזוג עובדת.. זה מה שמטריד אותך???????.קומץ לומדי תורת ישראל????דאג לבתי הסוהר המפוצצים בתוצרת חילונית רקובה ...ובתי כלא לנוער מלאים..ומה יצמח משם????פתח את העינים אומלל.. לומדי תורה מציק לו!!!!!נבער....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הייאוש מקריסת חינוך חילוני הוא
הגורם לשנאת,
העם החרדי!!!,
02/05/05 16:39
|
|
 |
8.
פורוש על תבלבל לי את המוח
גיא,
02/05/05 13:10
|
הכיבוש אשם באלימות,כשכל המשאבים הולכים להתנחלויות ולביטחון אז לא נשאר כלום לחינוך תרבות בריאות וכל שרות אחר שהאזרחים צריכים כדיי לחיות בלי להתחרפן.גם החיילים שחוזרים מהשטחים באים עצבניים ואלימים הרבה יותר משהיו כשהתגייסו.כל מי שתומך בהמשך השליטה על הפלשתנאים ממשיך להפקיר את המדינה ואזרחיה והתוצאות(חברה אלימה)אכן מגיעות. מר פורוש הנכבד אני עוד זוכר את המחנך הדגול הרב רביץ מתפאר בראיון 7 ימים איך הוא היה מכה תלמידים ''עד שהיה כמעט יצאה לי מהמקום'' מעשה שבעיני כאב לשתיים רק אדם חולה יעשה .אתם החרדים מנציחים את הבורות והפנטיות וחוסר הסובלנות למי ששונה וחושב אחרת,ואתם בטח לא יותר טובים מאף אחד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
החשוך האמיתי הנו דווקא אתה!
מאיר,
פ''ת,
04/05/05 01:36
|
מר גיא הנכבד,
1. אלימות מאפיינת את הנוער המערבי בכללו כלומר אין שום קשר לכיבוש.
2. אתה רוצה להשוות את תקציבו האגדי של משרד החינוך החילוני לשיירים העלובים הנזרקים מתחת לשולחן לחרדים וזאת לאחר התבזויות אינסופיות וכותרות שטירמריות ארסיות? האם יש מי שחולק כי התקציבים המיועדים לחינוך החילוני גדולים לאין שיעור מאלו המועברים לזה החרדי?
3. החרדים מנציחים חוסר סובלנות? ערכת פעם השוואה בין הקריקטורות של היהודי בדר שטירמר הגרמני לאלו המופיעים דרך קבע בעיתונים היומיים שלך? בדקת אילו עיתונים בעולם משתמשים בכינויים מוצצי דם, עלוקות, פרזיטים, טפילים בתדירויות הגבוהות ביותר? אתה מדבר על צרות אופקים וקבעון מחשבתי חמור?
4. החרדים מנציחים את הבורות? גש לבית חרדי ממוצע ובדוק כמה מן הספרים הנמצאים בספרייתו אתה מכיר. היכנס לישיבה לבחורים צעירים, הטה אוזן ונסה להבין מה הם לומדים שם. אני מבטיח לך שלא תבין מילה.
מה תטען, שידיעת התרבות המערבית לבדה מעידה על רוחב אופקים ופתיחות מחשבתית בעוד שידיעת התרבות היהודית לבדה מעידה על בורות וחושך תרבותי? מה לעשות שאנו היהודים חושבים בדיוק להיפך (וזה אולי מה ששמר עלינו כעם שאינו כלה מן העולם?). עליך ועל שכמותך אנו מרחמים, לא יותר.
5. לא טובים מאף אחד? ערוך השוואה בין רמות האלימות בריכוזים חרדיים לריכוזיים של כל אוכלוסיה אחרת בעולם. קח גם בחשבון שישנה קורלציה ברורה בין רמה אקונומית לרמת הפשע, ונסה להסביר לעצמך מדוע דווקא אצל החרדים הקורלציה הזו אינה רלוונטית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
משאבים אינם חסרים
מחנך,
ותיק,
03/05/05 02:49
|
לחינוך, מה שחסר הוא, מחנכים שיתנו דוגמה אישית, ותוכנית לימודים המחנכת לערכים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא יותר טובים?
מיכל,
אפרת,
02/05/05 21:55
|
למיטב ידיעתי לבית כנסת בליל שבת או לשיעורי תורה אף אחד לא בא עם סכין /שיכור / מסומם. ומי שהולך למועדונים בליל שבת מסתכן!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בכל אשמים ההתנחלויות?! אולי
ל"ת
תקחו אחריות?!,
ירושלים,
02/05/05 19:44
|
|
 |
גיא - אתה כל כך צודק
ל"ת
רינה,
02/05/05 18:37
|
|
 |
סליחה על שגיאת הכתיב בכותרת
ל"ת
גיא,
02/05/05 14:23
|
|
 |
ביקורת חילונית על חינוך חרדי
ל"ת
נשמע בדיחת,
המילניום!!!!,
02/05/05 14:14
|
|
 |
הבעיה שלך משתקפת בתגובה שלך
גיא,
02/05/05 14:56
|
אתם החרדים כל כך בטוחים שאלוהים בחר בכם ושהחרא שלכם לא מסריח,שאתם לא מבינים שאתם הפרמטיבים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אלוהים בחר גם בך
דוד,
ירושלים,
03/05/05 10:07
|
אל תעלב, ועד משהו גיא ניפגש שהילדים שלך יגדלו או שאתה תגדל תקבל שכל תבין ותפסיק להתלהם כמו הדיוט.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בעיני הרוצח הפושע והפורץ הוא
הפרימיטבי! הבנת,
הדיוט...,
02/05/05 15:40
|
אין רוצח חרדי מקום המדינה.. גם לא פורץ או שודד בנקים... ימותו הקנאים ......רק תורת ישראל מחנכת ומרסנת את נשמת היהודי ..לך ללמוד מחשבת ישראל .. תינוק שלי אומלל...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה צודק
גיא,
02/05/05 16:40
|
אתם לא רוצחים אתם רק מתפללים לאלוהים שייחסל את מי שאתם לא מחבבים.אבל חוץ מזה יש גם יש חרדים גנבים,אנסים,מכי נשים ושאר גזענים כמו אצל החילונים. אני לא תינוק שלך ובטח לא אומלל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גיא !!רמת טיעון של מפגר!!!!חבל
השופט אזר ז''ל,
קרבן אומלל,
02/05/05 17:13
|
לא רוצחים !!!!תודה לאל... גם להתפלל אסור???????????? מי גנב תן שם...בחייך על מה אתה מדבר..אריה דרעי???? מכי נשים תן שם.....עובדות .. מה החילונים עשו מהאשה??נאנסת ונבגדת יום יום..אין חיי משפחה אין בית כל זוג 3 מתגרש חלק ניכר לא מתחתן..גבר נשוי לגבר..חד הוריות בלי סוף.....פתח עינים עשה מה שאני עשיתי אני בא משם.....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
צודק
יריב,
ארץ ישראל,
02/05/05 12:23
|
צודק במיליארד אחוז! אצל החילונים, כשיטה, מחנכים שהכל מותר: מותר להיות סוטה, מותר להמיר דת, מותר לקלל ולבזות כל דבר שקשור ביהדות, וכ''ו. ובסוף יצא מה שיצא.
ובחינוך התורני: כשיוצא מופרע או עבריין ברור שזו תקלה , עיוות. אצלנו בניגוד לחילונים, זו לא שיטה לחנך להפקרות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
זה לא נכון
דתי,
ציוני,
02/05/05 12:20
|
זה לאו דווקא ללחנך ליהדות, אלא לחנך לחיים מוסריים. (זה כלול ביהדות אבל זה בכלל לא הכרח). לא רק אצלנו יש את הדברים האלה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טעות נפוצה!
נקודה למחשבה,
02/05/05 19:03
|
לא מזמן שוחחתי עם ערבי בנוגע לתרבות הרצח שלהם, ואז הוא החל להתווכח איתי אם יש מוסריות בלא לרצוח!!! ותאמין לי שאין אפשרות להסביר מה ההבדל בין להרוג נמלה ללהרוג בן אדם על פי כח ההגיון ללא התורה, וכיוון שמוסריות היא סובייקטיבית וכל אחד מפרש מוסר לפי הבנתו ולפי הרקע ממנו בא, לכן היכולת לחנך ע''פ המוסר האוניברסלי היא יכולת קלושה שעל תוצאותיה ח''כ פרוש מדבר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
אין מה לעשות. צודק
ל"ת
גיא,
ראש פינה,
02/05/05 12:10
|
|
 |
4.
צודק אבל רק חלקית.
אלי,
02/05/05 11:56
|
הבן אדם צודק בחלק מדבריו אבל הנוער החרדי לא תמיד כל כך מנומס ולא אלים. לדוגמא כל המפגינים נגד כביש 6 והמפגינים נגד ההתנתקות שחלקם קיבלו חינוך חרדי. בקיצור שכל אחד יסתכל לתוכו ולא לתוך האחרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אלימות אידיאולוגית מול בהמית
מתן,
04/05/05 01:10
|
אתה משווה אלימות על רקע אידיאולוגי לאלימות פלילית בהמית הדוניסטית? גם צה''ל הוא ארגון אלים שרצח מאות בני אדם במהלך קיומו ואינו בוחל בשום אמצעי כוחני להשליט את דעתו על קבוצה גדולה של בני אדם. גם לכך אתה קורא אלימות או שההשוואה מעוררת בך פלצות?
האלימות החילונית היא דווקא תוצאת ריקנות רעיונית המעמידה בראש המניעים של האדם את האינסטינקטים הבהמיים חייתיים שבו והמורידות אותו לרמה של בהמה שפלה.
אין זה המקום לטפל באלימות שמקורה אידיאולוגי אבל חשוב להדגיש כי ההבדל בין שני הטיפוסים הוא תהומי וכלל אינו בר השוואה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יחי ההבדל הקטנטן
המבדיל בין,
קודש לחול,
03/05/05 02:53
|
יש הבדל בין ''לא תמיד כל כך'', לבין ''כמעט תמיד לא''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
יש הבדל בין ערכים לבית מצוות.
שושה141,
02/05/05 11:47
|
החינוך צריך להיות לאהבת הזולת, כיבוד הורים ומשפחה, נדיבות, אורך רוח וכו' אבל אין לזה שום קשר ל''מצוות'' דתיות כלשהן. אין שום קשר לדת! אדם יכול להיות שומר מצוות אבל חסר חינוך ולהפך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
המצוות מצרפות את מעשיו של אדם!
דני רביץ דוס,
רו''ח מודיעין,
02/05/05 12:31
|
התורה ..אלוהית..ובהבנת מבנה ונפש וחולשות הנבראים היא פשוט מדהימה ונכתבה על ידי יוצר האדם המכיר את בעיותיו של האדם והתמודדותו ..ובכוחה ליישר ולחנך ולהגביה את היהודי וכפי שראינו בגאוני וגדולי ישראל שהיוו מושא לקנאה במשך הדורות..ורק כאן הקימו מערכת חינוך מטורפת וללא מטרה ערכית ..המתעלמת מתורת ישראל במודע ...ואת תוצאותיה אנו אוכלים יום יום באלימות וצניות ותסכול וייאוש בעניים..האמינו לי אני בא משם.... אל תהיו דוסים אבל לפחות תבררו מה באמתחתם הרי זו שאלה קריטית שאין למעלה ממנה ..כי אם תורת ישראל אמת? היא מחייבת כל יהודי!!! ירחם האל.....!!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מצוות לעיתים גורמות להפך.
שושה141,
04/05/05 14:20
|
מצוות לעיתים הן כל כך קשוחות שאנשים מוצאים את עצמם עושים בסתר או מחפשים כל מני פרצות הלכתיות מעוותות, כי יש דברים שהציבור לא יכול לעמוד בהם. דוגמא טובה אנחנו רואים בשערוריה שפרצה כשבני עשרים וחמש לא נשואים צעקו שהם לא יכולים יותר בלי לפחות לגעת בבן הזוג.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה מבינה שושה בתורת ישראל?????
ל"ת
???????????????,
בערות.......,
04/05/05 16:15
|
|
 |
2.
באמת, מר פורוש?
מופתע,
02/05/05 11:43
|
איזה ערכים מלמדים במערכת החינוך שלכם? לירות על ערבים? לעקור מטעי זיתים? להשליט טרור על זקנים וילדים? לירוק על חיילי צה''ל? להשתלח בשנאה עיוורת בכל מה שמסמל חילוניות, נאורות והומניזם? לא תודה. מעדיף את ''נוער המועדונים'' על ''נוער הגבעות''. האלימות מזעזעת, אבל סיבתה אחת: השליטה על עם זר והכיבוש האכזרי שאתה וחבריך מתעקשים להמשיכו בכל מחיר, שפירותיו הבאושים מחלחלים לחיינו ומרקיבים אותנו מבפנים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אחי,כנס ותבין!
המציאותי,
מרכז,
04/05/05 11:30
|
קודם כל,יש בינם קיצונים אידיוטים באמת שכל הזמן יוצאים מנקודה של-מוות לערבים וצריך להיכנס עם ג'יפ ומאג ולרסס את כל הכפר ומי שבעד שלום האו סתם שמאלני מסריח שיישרף היום(בעיקרון אלו בני הנוער שלהם)ואני בעד שלום,רק חבל שהשלום,איך אומר סאבלימינל בשיר שלו ''זה רק נתיב באיילון'' אנשים אלו,חיים בכוכב אחר.
אז בוא אני יגיד לך מה מלמדים אותם ומהו החינוך שלהם.מלמדים אותם הרתעה,אידאלוגיה-ירית עליי כדור-אני אירה עליך מחסנית.שכן-אתה הורג לנו ילדים ,נוציא לך את כל הזיתים ותמכור את זיתי בית השיטה בקופסאות שימורים.שאם חייל אחד שלי יהיה מותקף מכל הכפר-אין לי בעיה להפציץ את כל הכפר והחייל ייצא בלי שריטה.מה לעשות,זו מלחמה,ובמלחמה לא מחלקים סוכריות.
עכשיו-אין שום שנאה עיוורת בנוער הגבעות כלפי חילוניות,נאורות והומניזם.נתייחס להומניזם-אתה מדבר על טרור בזקנים וילדים?הסתכל בפיסקה לעיל.לירוק על חיילי צה''ל?הסתכל בפיסקה הראשונה.חילוניות-בתור מה אתה מגדיר חילוניות?לסוע בשבת?לעשות פירסינג?מה אתה חושב,שכל מי שבלי כיפה בגוש קטיף פתאום כולם נועצים בו עיניים?אישה עם מחשוףה שם תחטוף אבן בראש?לא.אנשים פתוחים.אולי קצת פחות מהחילונים,אבל פתוחים.אל תדאג,ציבור המתנחלים לא כל היום בספר.ומה הם ערכי החינוך החילוני?אין ערכים.המורים פוחדים ללכת במסדרונות. פתח עיניך ותראה!הפיסקה הראשונה שלך נראית כמו ציטוט מן העיתון.תשאל,תבדוק.אל תגיד סתם יום נפלא אחי,תבדוק לפני שאתה אומר :-)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טעות
מיכל לוין,
אפרת,
02/05/05 21:58
|
נוער הגבעות אינו הנוער של פרוש. חוץ מזה את מי הרגו נערי הגבעות? נוער המועדונים שיכור/ מסומם/ אלים שטוף בזימה. תעקוב אחרי החדשות מיד אחרי שבת!!! אין שבת בלי תקרית. בבית הכנסת בשיעורי תורה זה לא קורה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודקת בהחלט !!!
ל"ת
קיראו תגובת,
מיכל,
03/05/05 02:57
|
|
 |
החרדים יורים על ערבים?????
שנאת עולם לעם,
עולם,
02/05/05 12:44
|
החרדים עוקרים מטעים???????????????התבלבלת..אולי המתנחלים הדתילונים..מה הקשר לחרדים... המשיכי לשנוא אך לא בטפשות.... שנאת חינם ...מוכרת.....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה, פורוש נגד זה?
מופתע,
02/05/05 15:00
|
ידוע לי היטב שיש חרדים ויש חרד''לים ויש סתם ד''לים. הבעיה היא שכולם מזדהים זה עם זה ועדיין לא שמעתי את מר פורוש או רב חשוב אחר יוצא בקריאה כלשהי נגד הגזענים האלימים עם הכיפה והציצית, או מציע להטיל עליהם חרם, או מכריז שמבחינתו הם אינם יהודים ורבניהם אינם רבנים לפי דין תורה, או דעת תורה, או כל הבבל''ת שאתם יודעים להנפיק חדשות לבקרים. די להיתמם - החרדים לא ניערו את חוצנם מחבורת החוליגאנים-ברשות-התורה האלה ונראה שהם די מזדהים איתם. אל תצפו שאנחנו נעשה את ההבדלה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מופתע!אני מציע לך להתעסק במרץ
בחינוך החילוני,
הקורס,
02/05/05 15:56
|
עזוב את העם החרדי ..אתה עלוב וקטן מלהבין את דרכו.ומעלתו...............!!!!!!!!!!!!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
צודק בכל מילה! איבדנו את הראש
ל"ת
רועי,
צפון,
02/05/05 11:38
|
|