 |
17.
Charging money??!!
Dov,
Israel,
25/04/06 10:04
|
I would hope that one can get the text of this megillah for free- especialy if the authors/founders want it to become as accepted as eichah and eshter.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
לכל המגיבים והעוסקים במגילה
פרופ' אביגדור ש,
ירושלים,
09/05/05 10:09
|
אני מתעלם מדברי ההבל של מי שאינו מכיר לא אותי ולא את המגילה (מה מצער שאנשים מדברים על מה שאינם מבינים) ומקבל באהבה ביקורת הוגנת. לגופו של דבר: רק מי שקרא את המגילה כולה, או השתתף בקריאתה בציבור, רשאי לומר דברים לעניין. כל האחרים הם, לדעתי, מהירי הקלדה אך רק בזה כוחם. חבל חבל חבל. השואה ראויה להתייחסות רצינית יותר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
שכחה מקרית...
אורח,
08/05/05 11:37
|
''NRG יהדות'', שכבר הביאו לנו את אמנון לורד ושאר עניינים שקשורים ליהדות בערך כמו התוכנית ''צולם ביום חול'', שכחו לציין שה''טקסט הדתי'' הנ''ל חובר על ידי מרכז קונסרבטיבי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
עידן, נו באמת...
מנשה,
07/05/05 23:01
|
זה בהחלט מגילה/טקסט טוב, נכון וראוי.
אבל מה הקשר לדת?!
למגילה הזאת יש מסורת חכמי ישראל? כמו''כ ספרי הקודש נכתבו ברוח הקודש, האם ה''מגילה'' הזו גם כן?
נו, בשביל זה יצאת מאיפה שיצאת? בשביל מה למדת תורה כל כך הרבה אם זה בשביל לכתוב כאלה שטויות?
עידן יוסף היקר, אל תוסיף לנו דברים ליהדות. אתה עובר על בל תוסיף, הדת היהודית אינה מסטיק. זאת לא דת-האדם כפי שאר הדתות.
היהדות היא דת שנינתה ע''י בורא עולם (ולא ע''י איש בשר ודם כלשהו) ולא מוסיפים מצוות, ספרי ''קודש'', כלאחר יד.
חודש טוב. חברך משכבר הימים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
מכון שכטר הופך את השואה לפעלול
יחסי ציבור, לא,
קונה,
06/05/05 15:16
|
מכון שכטר לא מתיחס ברצינות לא-לוהים ולתורה. יש חובה ברורה לשמור שבת, אך אצלם התורה זה לא פונקציה, הם מרשים לנסוע בשבת לטמפל הקונסרבטיבי, וגם בחזרה וגם לכל מקום.
הכל אצלם זה כזה כאילו. אז הם עובדים עלינו בעיניים ומתחזים כאילו באמת הם מתיחסים לא-לוהים של היהודים ברצינות. לא קונה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
היכן משיגים
צי,
06/05/05 14:19
|
|
 |
היכן משיגים את מגילת השואה
עליזה ענברי,
ירושלים,
15/05/05 11:46
|
ניתן להשיג את מגילת השואה במכון שכטר למדעי היהדות . נא לפנות לעתליה גוטביר בטלפון: 02-6790755 שלוחה 111
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אפשר להזמין מאתר אנטרנט
שושנה,
שרון,
06/05/05 17:36
|
|
 |
11.
רעיון חיובי. התוצאה לא ברמה
א.,
06/05/05 06:27
|
למקרא טקסט הפרק , לא מרשים מספיק. יומרני מידי לכנות זאת כהגדה או מגילה. שפת הכתיבה אינה נשגבת ואינה מתעלה למעלות שיזכירו קדושה, אינה פיוטית מספיק ואין בה ייחוד . טעות היתה להכניס שמות פרטיים -כי זה פוגם בכלליות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
הגדת השואה
David,
NYC,
05/05/05 20:46
|
בניו יורק בכמה בתי כנסת אורטודוקסיים מקיימים מדי שנה ''סדר'' שואה והטקסט נקרא ''הגדת השואה''.בדומה לפסח,קריאת ההגדה מלווה במעשים שונים -החל מישיבה על הארץ וכלה בהורדת כל התכשיטים והפרדת ילדים מהוריהם-שמטרתם מעורבות מלאה של כל המשתתפים ,ובכלל זה הילדים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
is there such an haggada
efrat,
06/05/05 00:28
|
is there such a written hagaddah? Where can you get it?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הגדה
David,
08/05/05 04:40
|
you can get it from the Hebrew institute of Riverdale HIR
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
ד''ר שנאן
שלמה,
05/05/05 20:08
|
בלי לדעת שום דבר אני חושב שלא קשה לדעת איך יצא העגל הזה. איזה יהודי עשיר וקונסרבטיבי או רפורמי, שרואה את החוייה המעצבת של יהדותו בהיותו ניצול שואה, חיפש דרך להנציח את השואה. פסלים כבר יש מוזיאונים כבר יש, אבל מגילה? זה רעיון מבריק. אם היה מציע לרב אורטודוקסי לכתוב את זה, אז הוא היה אומר לו שזה רעיון מענין אבל שירד מזה, אז הוא הלך לד''ר שנאן שהוא איש אקדמיה וגם ידען גדול של טקסטים יהודיים, שילם בטח איזה חצי מיליון דולר לפחות, והרי לך מגילת שואה למהדרין. להשוות למגילת איכה? ירמיהו מתהפך בקברו למקרא העברית העילגת אם משוים את זה למגילתו. מכאן אני מניח שזה ששילם על המגילה גר בחו''ל כי אם היה מדבר עברית לא היה נותן לדבר כל כך רדוד וילדותי משהו לעבור.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דיברי הבל יוצאים מיפי שלמה
דוד,
06/05/05 02:38
|
רק טיפש יכול להגיב בצורה כל כך פוגעת בנושא כל כך רגיש , חצי מיליון דולר שולם לכותב כך אתה טוען (אינני יודע מאיפה לקחתה את הסכום) מה הכסף כל כך מענין אותך, לצערינו כל דבר מעורב בכסף גם המות ואם הכותב קיבל תשלום הרי זו עבודתו כמו כל אנשי דת רבנים וכדומה מקבלים תשלום כספי עבור עבודתם. ובהקשר לשפה העיברית מה רציתה שיכתוב בשפה תנכית אם אתה לא יודע אנו בשנות 2000 השפה הישתנתה באלפים השנים האחרונות ולצערינו הרב לא מעט יהודים אין ביכולתם ליקרא ולהבין את שפה התנכית ,ליפגוע ולעליב מאוד קל הרי כל טיפש יכול לעשות ,לתת ביקורת רלבנתית ובונה רק בל דעת יכול לתת קח לצומת ליבך .בפעם הבאה תן ביקורת בונה ולא העלבות במיוחד לא בנושא כל כך רגיש חמור (כפל לשון על עגל)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
ראוי להערכה ועם זאת-דתי??
SMV,
05/05/05 19:58
|
אינני רואה בטקסט זה דתי. הוא אכן מדבר אל העם היהודי אך אינו מסורת חכמי ישראל. כמו''כ מקובלנו שספרי הקודש נכתבו ברוח השכינה משא''כ ב''מגילה'' זו.
ושוב, זה בכל זאת ראוי להערכה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
לא הטקסט הראשון
רפי,
י-ם,
05/05/05 16:43
|
כבר יש טקסטים דתיים בנושא השואה. רבנים, ראשי ישיבות מפורסמים של הציבור החרדי, כתבו קינות על חורבן קהילות אירופה - הן צורפו למחזורי הקינות לתשעה באב. עם זאת, זהו צעד ראוי ביותר - שימור אירוע שכזה בזכרון קולקטיבי מחייב מרכיבים דתיים, כגון טקסטים מקודשים וטקסים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
לקרוא עם ברכה?
ל"ת
ציוניים,
טיפשים!,
05/05/05 16:21
|
|
 |
5.
מומלץ לקרוא
גדי,
05/05/05 15:01
|
מכון שכטר הוא מכון של כת הקונסרבטיבים, כך שממילא כל דבר שיוצא מתחת ידם הוא בחזקת פסול. הכת הזאת מנסה בכל כוחה וכספה הרב לדחוף את טלפיה ולהתחזות ליהדות האמיתית. שומר נפשו ירחק מהם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
כל המוסיף גורע
רחלי,
05/05/05 13:41
|
לשנן וללמוד את הנושא ובכלל אמרו חכמינו: ''כל המרבה הרי זה משובח''
לקדש עוד מגילות, ספרים להרבות במילים אני חושבת שעל כך מאמר: ''כל המוסיף גורע''.
ביום הזה צריך להקשיב לעדויות האנשים שנשארו בתוכינו כמו קדושים ללמד אותנו מה ערך החיים.
ביום הזה נהייה כולנו שותקים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
אם לא היתה שואה ההתבוללות ...
-ל חביבי,
05/05/05 13:30
|
|
 |
2.
תיקון-המגילה הוצאה לאור ב-2003
ל"ת
שושנה,
שרון,
05/05/05 13:23
|
|
 |
1.
מגילה?
מני,
בתים,
05/05/05 10:18
|
לא כל פסיכי יכול לעשות מה שהוא רוצה מהשואה ולהמציא טקסטים וטקסים!
הגב לתגובה זו
|
|