 |
47.
איזה תמימות?!
רועי,
מרכז,
02/08/05 22:21
|
אני במקומם הייתי מסרב פקודה באופן נחרץ ושהמפקד יחפס ת'חברים שלו אם הוא רוצה אבל אנחנו לא מורידים ציצית. ברור!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
46.
אני חייל במחלקה
ש.ב,
27/05/05 14:14
|
אני חייל במחלקת הבייניש המדוברת. ולא צריך לעשות דרמה כל כך גדולה ממה שקרה. בסך הכל הבנו שהמ''מ פועל לפי ההוראות שלו, וידענו טוב מאוד שפשוט אפשר לפנות לרב של בהל''צ שנכח בארוע, והוא כבר היה מטפל בהכל. לא עשינו זאת כי לא היה צורך המשכנו ללבוש את הציצית מתחת לבגד, ורק דאגנו יותר שלא יבלוט כלום החוצה. אין לנו שום כעס על המ''מ, ואנו מצטערים שהעניין דלף החוצה. בהנדסה קרבית אנו זוכים ליחס מצוין בכל מה שקשור לנושאי הדת יותר טוב מהרבה מחלקות בייניש אחרות בצבא. זכינו לתוספת זמן בתפילה, הביאו לנו סגל דתי שמשתתף איתנו בתפילות. המ''מ הוא בוגר ישיבה גבוהה, ולא עשה שום דבר כדי להכעיס. לפי דרישתו! כל שיחת מחלקה מתחילה בדברי תורה של אחד החבר'ה והמ''מ מוסיף דברים נוספים. ושאר הסגל תמיד מאפשר למישהו להגיד דבר תורה בזמן פנוי (בתור לאוכל לדוגמא) והם שואלים חידות על תנ''ך וכדו'. חבל לכולנו שדבר זה דלף החוצה והמ''מ המצוין שלנו סובל בגלל זה. חייל במחלקה 4. (מחלקת בייניש)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
45.
''אל תשפוט אדם עד שתגיע למקומו''
R.p/g,
Rehovot,
27/05/05 12:11
|
זו סה''כ טעות , גם זה קורה אנחנו בני אדם , צריך לזכור שאותם מפקדים עושים הכל כדי שיהיה למחלקה טוב בכל מה שכשור בדת ,בין אם זה ספר תורה בימי שני וחמישי בשטח , ובין אם זה לדאוג לכל הדתיים שבכל הפלוגה כדי שיצטרפו למניין של המחלקה, ''אל תשפוט אדם עד שתגיע למקומו''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
44.
חוצפה
סי,
17/05/05 11:46
|
חוצפה לשמה ,
מה שאחרים עשו בימים אפלים יותר
חוזר בקטנות ..היום
חוצפה מה זו נזיפה?מה זה ליטוף?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
43.
מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו
אודי,
17/05/05 11:37
|
על הקצין הדתי לקבל על עצמו להתחיל להיות דתי. ובזכות זה הבורא יתברך ירחם על נשמתו וישמור עליה למרות שהוא גרם ליהודים להתהלך ללא שמירת הציצית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
42.
גם לי הורו כך מפקדיי
נחום,
הוד השרון,
17/05/05 11:05
|
גם לי הורו כך מפקדיי באותו בסיס תירוניםץ מאחר וסירבתי בסוף אישרו לי לא להסיר את הציצית
הגב לתגובה זו
|
|
 |
41.
צבא יהודי
דליה,
ירושלים,
16/05/05 20:43
|
אם הצבא היה מתחשב בתאריכים עבריים גם דבר כזה לא היה קורה. חשיבה חילונית ללא קשר למסורת גורמת להבנה כזו.. חבל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
40.
טוב, נו, פאשלה קטנה
ל"ת
לובש ציצית,
16/05/05 12:40
|
|
 |
39.
הנה אלעזר שטרן הבא, יש עתיד
ל"ת
אכ''א,
16/05/05 11:35
|
|
 |
38.
חוצפה חילונית!
יריב,
ארץ ישראל,
16/05/05 11:21
|
|
 |
37.
המשך טבעי ''לעזה נקייה מיהודים''
ל"ת
יהודים נקיים,
מציציות,
16/05/05 11:11
|
|
 |
36.
רק מפקד חובש כיפה
יצחק,
16/05/05 11:04
|
רק מפקד חובש כיפה מעז להתנהג בצורה כזו. שוב מתברר שאוטו-אנטישמיות גרועה מאנטישמיות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
35.
כפיה אנטי דתית=תתביישו לכם
ל"ת
שני,
16/05/05 10:30
|
|
 |
34.
ציצית זה לא חיילי!! לשפצר מיד!
מ''כ עצבני,
סנור,
16/05/05 10:15
|
עם איזולירבד שחור, מסדר חוזר עם כל הפקלי''ם ליד הש.ג ב19:00, זוז!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
33.
סתם אי הבנה של מ''מ צעיר
יעקב אייכנשטיין,
16/05/05 09:26
|
לא צריך להיכנס לפאניקה צה''ל אינו עויין דתיים,הלוואי וכל החברה תהיה סובלנית כמו צה''ל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
32.
אני יהודי חילוני
חילוני,
16/05/05 06:44
|
ומדאיג אותי שלאנשים לא איכפת מהיהדות שלהם שהם לא מבינים איך שרדנו אלפי שנים הם שמים זיין אל מסורת אל דת, כל מה שאיכפת להם זה ההנאה בחיים ..... במיוחד לוחמי שלום כאלה שמתעללים בדתיים בצבה ויורקים על אחיים היהודים באזרחות בגלל שהצבא ''מתעלל בפלשתינים שוחרי השלום'' שמתפוצצים עלינו בכייף
הגב לתגובה זו
|
|
 |
31.
חשוב!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
חייל שיסרב,
פתח תקווה,
16/05/05 01:07
|
לכל מי שחושב שאם נציית לפקודת הגירוש ימנע קרע בצה''ל שיסתכל על הכתבה ויבין את העתיד, היום זה גירוש יתומים אלמנות ונכים, מחר יצא חוק שהצבא מתאמן 7 ימים בשבוע ומבטל את משגיחי הכשרות ואספקת האוכל הכשר וזה בכלל לא היפוטטי והשאלה איפה אז יהיה הקו האדום שעד אליו לא מסרבים פקודה
מי שמבצע פקודות בלתי חוקיות ומוסריות אין לו זכות אח''כ לסרב לפקודה שולית יחסית כמו חילול שבת ואכילת כשר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
תיכנסו לפרופורציה, בכיינים.
רס''ן מיל.,
15/05/05 23:38
|
כל השנים שבהן שירתתי בצה''ל, זכורות לי ככפיה דתית אחת ארוכה.
אוכל קר בשבת, הימנעות ממזון חלבי כשנמצאים בשטח ואוכלים מנות קרב, עמדת שמירה מרוחקת שבכל יום היינו נוסעים אליה בג'יפ, ובשבת נאלצנו ללכת ברגל, על חשבון שעות שינה, חיילים דתיים שהתעקשו לצום ביום כיפור ולכן עומס התעסוקה המבצעית נפל על חבריהם, ועוד ועוד...
לא זכור לי שמישהו ננזף על ההתעללויות האלה שאני עברתי במהלך המסלול שלי.
תבינו פעם אחת איך מרגיש חילוני בצה''ל, כשהוא נאלץ לעבור יום יום על עקרונותיו, למען אחדות הצבא וה''ממלכתיות''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רס''ן נכבד ואהוב
אלוף משנה. נ.,
17/05/05 11:42
|
אתה אחרון המוהיקנים. אין כבר כמוך. כולם דתיים. (ביננו, רק הם נשארו משוגעים מספיק כדי למות בשביל המדינה הזו או לפחות לבזבז שנים יקרות מחייהם בשביל זה ושאח''כ עוד ירקו להם בפרצוף)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה צבא יהודי זה?
רחל,
פתח תקוה,
16/05/05 18:17
|
בס''ד מה השטויות הללו? צה''ל זה צבא של כל העולם? נשאלת השאלה מה באמת יש לנו לחפש בצבא שמפקדיו אינם מבינים מימינם ומשמאלם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
העם היהודי שהולך ונעלם
יהודי,
16/05/05 14:45
|
אדיוט!!!! זה מדינה שקמה למען העם היהודי. במה בדיוק מתבטאת יהדותך?? אם יש דברים שלך קשה לקים לפחות תעריך את השני שהוא לא בטלן כמוך!! וכל הסיפורי מסכנות שלך זה כי חפשת להיות מסכן בכח!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חבל שפספת הזדמנות להתעניין
וללמוד יותר על,
עצמך,
16/05/05 12:39
|
ועל מנהגים, שאילו סבא שלך לא שמר, לא היית זוכה להיות רס''ן בצה''ל, כי לא היתה קמה מדינת ישראל.
כמי שאינו בד''כ שומר, דווקא לקחתי את ההווי הדתי בצבא כחלק מעיצוב הדמות שלו ושל החיילים המשרתים בו.
חבל שבחרת להשתרש ב''אנטי''. כחייל אני מבין. אבל אחרי זה כקצין לא חבל?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא מדוייק...
רס''ן מיל.,
16/05/05 15:03
|
ראשית, אני לא צריך את הצבא כדי שילמד אותי יהדות. אני אמנם לא נפגש עם גדולי הרבנים, אבל הידע שלי בנושא עולה על זה של מרבית חובשי הכיפות שאני כן פוגש .
דרך אגב, אני יודע גם הרבה דברים על הצבא הסורי, למרות שאני לא משתייך אליו...
בקשר ל''אנטי'' שלי - אין לזה קשר אם הייתי קצין או חייל. כך או כך יש לי זכות לדעות משלי, ממש כמו שיש עלי חובה לכבד את חוקי מטכ''ל .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואולי בזכותם אתה חי
ל"ת
מבט מבחוץ,
16/05/05 02:04
|
|
 |
''ההתעללות'' שעברת מעוגנת
זקן אשמאי,
16/05/05 00:09
|
בפקודות מטכל, ואילו המקרה המוזכר כאן סותר אותן. מובן?
גם עקרונות חילוניים, כוללים קצת יותר מאכילת אוכל חם.
''תבינו פעם אחת איך מרגיש חילוני בצה''ל, כשהוא נאלץ לעבור יום יום על עקרונותיו''
ה''עקרון'' של אכילת אוכל טעים, משותף לכך בעלי החיים, האם זה העקרון החילוני שנאלצת לעבור עליו מסכן שלי?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מותר לך לכרוע מול צלב ?
רס''ן מיל.,
16/05/05 08:35
|
מה פחד לא מובן מביצוע תנועה פשוטה מול שני קרשים היא היהדות שלך?
לפעמים, יש מעשים שיש להם גם חשיבות סמלית ועקרונית. בטיולי שבת שלי, הרבה פעמים אני אוכל סנדוויצ'ים במקום ארוחה חמה, אבל זה נעשה מבחירה אישית שלי.
אני מכופף את העקרונות שלי, כשאני נשמע לצו הלכה שאני לא מכיר בו . ולא ממש משנה מה נאמר בו.
פקודות מטכ''ל ? מה אתה אומר.... אז אולי בכל זאת הצבא מתחשב קצת בדתיים ?
ובגלל זה בדיוק אני מגדיר את רוב התגובות פה כבכיינות מיותרת. הצבא תמיד יודע להתחשב בדתיים, ואני אומר את זה כמי שלא רק מקבל פקודות אלא גם נותן אותן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רס''ן (שלא שווה) מיל.,
בז נודד דיגיטלי,
16/05/05 00:01
|
אני חושב שכל יהודי חרדי/דתי/חילוני חייב לשרת בצה''ל.
אבל איך אמורים דתיים שכמוני לרת אם אין אוכל כשר וללא ציציות?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אף אחד לא אמר לך לשרת בלי...
רס''ן מיל.,
16/05/05 00:39
|
...אוכל כשר וציציות. כוונתי היתה להסביר שגם החילונים שמשרתים בצבא, נאלצים לעבור יום יום על עקרונותיהם בשביל השירות המשותף.
ופה לא מדובר באיזו ''חריגה'' שמישהו ננזף בגינה, אלא במצב מתמיד שאנחנו נאלצים להשלים עמו.
ולכן, המחאה המוגזמת כאן על מקרה שכבר הובהר שבטעות יסודו, נראית לי חורגת מפרופורציות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לרס''נ במיל.
דתי,
16/05/05 11:21
|
לי כחייל דתי (לא הסדרניק) זכור כי יותר פעמים קמתי לפני השאר כדי להתפלל, אכלתי מנות קרב כי חיילים לא שמרו על הכשרות של הכלים (להזכירך- חוק- כמו שאסור ל''השלים ציוד''- לגנוב). ואף קבלתי על רס''נים כוחניים כמוך שהחליטו שאימון בצה''ל (לא מבצעית)- חשוב יותר בניגוד לחוק מקריאת מגילה למשל- וננזפו בצדק על כך- שכן גם אם אתה רס''ן כוחך אינו מעל לחוק אז תסתכל על עצמך קצת- שונא דתיים בהגדרה- ואחרי שתראה שאתה שטוף שנאה תבין שכדי להתאחד כל צד צריך להתפשר עם השני והלא שלום עושים עם אויבים!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כוחני ? שונא דתיים ?
רס''ן מיל.,
16/05/05 14:53
|
קודם כל, אני מציע שתעבור על מה שכתבתי, ותבדוק מהיכן לקחת את האבחנות האלה.
לא אכחיש שאני שונא דת (כל דת) אבל מה גרם לך לחשוב שאני שונא דתיים ?
מימיי לא התלונן חייל על כך שהפרתי איזו זכות שלו, בין אם כזו שמקורה בדת, ובין אם לא.
ואחרי שתבין מהיכן הגיעה השנאה שלך, אולי תבין שאתה צריך לעשות איזה חשבון נפש קטן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מעניין אצלי ההיפך
גם רס''ן כמוך,
16/05/05 10:46
|
שירתתי במוצב בלבנון כולם אכלו אוכל חם שבושל בשבת השמיעו רדיו בקולי קולות ועישנו חופשי בשבת ואני הדתי היחיד שהיה בחדר שאי אפשר היה לצאת ממנו עקב הגשם השוטף בחוץ לא אשכח יום זה כל חיי רק תנסה לתאר לעצמך את הרגשתי לזה אני קורא: כפיה אנטי דתית
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שתי שאלות לי אליך :
רס''ן מיל.,
16/05/05 12:24
|
הראשונה - מדוע לא תשכח את השבת הזאת כל חייך ? אולי בגלל שמכל השבתות שהעברת בצבא, זו היחידה בה נעשו כאלו עבירות ?
השניה - במה בדיוק נפגע חופש הדת שלך , בזמן שאדם אחר מדליק סיגריה , רדיו או מחמם את ארוחתו ? (מעבר לעובדה שגם ביום חול, חיילים השוהים ביחד בחדר סגור צריכים להתחשב קצת בחבריהם, ולהימנע מעישון ושמיעת מוזיקה רועשת)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מדהים. איך ידעת ? ''מאז שחרב..''
ל"ת
רב''ט בקריה.,
16/05/05 19:23
|
|
 |
נו, אז תעזור לי להבין.
רס''ן מיל.,
16/05/05 19:21
|
רעש ועשן סיגריות בחדר סגור, זה גורם מפריע בכל יום,ללא קשר לדתיים וחילוניים. (אני יודע, כי כשאני הייתי בקורס, רק בשבת היתה לי מנוחה מעשן הסיגריות של המעשן היחיד מבין שישה- והדתי, שבחדר)
אני מבין כי השבת הזאת היתה רחוקה מהשבת שאתה רגיל אליה מהבית, אבל נראה לי שכחילוני הייתי סובל שם לא פחות ממך.
נכון, אם היו איתך עשרה דתיים, לא מעשנים ששרים זמירות שבת בנועם, בוודאי היית נהנה יותר מהשבת. אבל העובדה שלא היו, לא הופכת את זה ל''כפיה חילונית''. אז העברת שבת יחד עם אנשים לא מתחשבים, אבל האם מישהו כפה עליך להתנהג כחילוני ? מנע ממך להתפלל ? חייב אותך להדליק לו סיגריה ?
''חלל שבת אחת, כדי שתשמור שבתות הרבה''. נראה לי שהכלל הזה מתאים כאן יפה.
כל כך הרבה שבתות אני אכלתי צ'ולנט צבאי קר בשבילך, אז לא נורא אם שבת אחת אתה תאכל תירס בשבילי...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אסביר לך
גם רס''ן,
16/05/05 17:44
|
אני מדבר על חדר עם 10 מיטות עשן כבד וסמיך, רדיו בקולי קולות ואני אוכל תירס מקופסא כי כל האוכל חומם בשבת נראה לי שקשה לך לתפוס העובדה שבשבילי סיטואציה כזו היא כמו לשים אותך לישון ,להבדיל אלפי הבדלות, בתוך חדר שכל הזמן מקללים את האמא שלך ונותנים לך לכרסם לוף קר כאשר כל היתר מחסלים סטייק חם אין לי שום דבר נגד תפיסתך החילונית מציק לי חוסר ההתחשבות אני ספרתי את הדקות שהשבת כבר תעבור. אני באמת לא מאשים אותך, ואני לא אומר זאת בציניות, לדעתי פשוט קיימת בורות באשר לתפיסתך את מהות השבת עבור היהודי הדתי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לרס''ן המתחזה
יוני,
16/05/05 16:38
|
|
 |
29.
תמונות מטקס ההשבעה השערוריתי
נחשול,
15/05/05 23:02
|
לחץ על הקישור הבא כדי לצפות בתמונות.
אם צריך סיסמה, לחץ: 1234
http://www.pic4u.co.il/share/album.aspx?a=1a6811d5d89640a4b24b7446bec126c4&s=2085881665
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
מפקד מפגר. מתאים לא ?
ל"ת
my,
15/05/05 22:33
|
|
 |
27.
מפקד המחלקה הוא דתי ?אנחנו לא
חילוני,
15/05/05 22:29
|
הקוראים אינם מטומטמים ,עצם איזכור שהמפקד דתי אני מטיל ספק בכך.בכל אופן יש לרענן וללמד את המפקדים קצת הילכות ציצית שהוא הבגד היהודי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
איזה מפקד דתי איזה נעליים?
עליזה,
גוש דן,
15/05/05 21:32
|
הבחור המפקד הזה אולי יש כיפה לראשו אבל דתי הוא בטח שלא !!!!!!! בושה וחרפה במדינה יהודית שזה מה שמפריע למפקד - הציצית !!! בזמן שאפשר להכניס הציציות למכנסיים והמפקד לא יראה כלום (כי זה מפריע לו כנראה). איזה רישעות גדולה יש כאן. ואח''כ מתפלאים למה החרדים/ הדתיים לא מתגייסים. בבקשה הנה לכם התשובה. המפקד הוא חרא של בן אדם ומקנא בבחורי ישיבות ההסדר-זו מסקנתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
הכי חשוב: הורידו או סרבו?
כנסו לקרוא,
כנסו,
15/05/05 18:23
|
שמישהו יספר לנו מה בפועל עשו החיילים הדתיים מכרם ביבנה הורידו את הציצית או סרבו פקודה??? אם הם הורידו את הציצית בשביל טקס, אז החיילים הדוסים יפנו את קטיף בלי לצייץ וכל המהומה סביב סירוב פקודה סתם חארטה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הם סרבו! לפחות רובם אם לא כולם
ל"ת
הייתי שם,
03/06/05 11:50
|
|
 |
לא הורידו
ד,
27/05/05 13:30
|
|
 |
24.
השתלטות הדת על המדינה
אוריה,
15/05/05 17:28
|
בעוד כמה שנים יחייבו את כל החיילים ללכת עם ציציות וכיפות ואת החיילות בכלל לא יגייסו. עובדות במשרדים ממשלתיים יצטרכו לחבוש פאות ומטפחות ראש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
HALVAY
ל"ת
GERARD,
FRANCE,
15/05/05 19:57
|
|
 |
תקראי שוב חמודה
אני,
כאן,
15/05/05 19:38
|
|
 |
תקרא שוב מתוק...
טלית,
16/05/05 05:14
|
|
 |
דתי= חילוני לכל דבר
ל"ת
שני,
16/05/05 10:35
|
|
 |
23.
המפקד שמאלני ושונא דתיים-להדיח
ל"ת
מכירה את ה''מפקד,
15/05/05 17:27
|
|
 |
המפקד דתי. אולי תקרא את הכתבה?
ל"ת
בנימין,
16/05/05 09:15
|
|
 |
22.
מפקד=ילד בן 19
hyh,
15/05/05 17:13
|
בוא נסים את זה קצת בפורפורציות מפקדי טירונים לא מבוגרים מהם ביותר משנה.
ילדים. זה הכל. התנהג לא בסדר ננזף.
בצבא שיורים בילדות קטנות לארוחת בוקר אפשר גם מפעם לפעם לדבר שטויות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
כל הקצינים מהמכינות אותו זבל!
אריאל,
15/05/05 17:13
|
|
 |
אצלינו זכור לי שהמפקדות
מילואימניק,
15/05/05 21:53
|
היו בלי חזיות בטקס. ההנחיה היא להוריד כל מה שלא חייב להיות - והמפקד פשוט לא ידע שיש ''פטור'' על ציציות. נתקלתי בטעויות יותר גדולות של מפקדים, שלא עשו מהן טררם תקשורתי, ושנמשכו שנים על גבי שנים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
ככה זה התחיל גם בגרמניה
רמי,
רמת גן,
15/05/05 16:50
|
לפני השואה הנאצים גם התחילו ככה, אין מילים להוסיף לזוועה שקורה במדינת היהורים לכאורה, אבל למה את זה לא שומעים בתקשורת כל היום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
גם בהתנתקות זה מה שצפוי
איציק,
15/05/05 16:45
|
|
 |
18.
להעיף את האדיוט מהצבא.
רלי,
חדרה,
15/05/05 16:41
|
|
 |
17.
ישראל מדינה איסלאמית/יהודית
ל"ת
שרון נמאסת!,
15/05/05 16:31
|
|
 |
16.
מעניין שהם לא סרבו
אילן,
15/05/05 16:28
|
אני למשל הייתי מסרב על המקום דבר שני הייתי תובע את הצבא על גרימת נזק נפשי והפרת זכויות כך לוודא שזה לא יקרה שוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
אני לא מתפלא שממדובר במפקד דתי
ברני - הסדרניק,
15/05/05 15:40
|
גם אני הייתי חייל בישיבת הסדר, ומה שאני הולך לומר זה דבר ידוע, בד''כ המפקדים הדתיים שאינם הסדרניקים, נותנים את היחס הגרוע ביותר לחיילי הסדר. אולי זה נובע מאיזה תחושה מטופשת שהם מרגישים צורך להוכיח שהם יותר טובים, יותר דתיים וכו' וכך זה מגיע למצב אבסורדי שמפקד דתי הוא זה שדורש דרישה מקוממת כזו, ודוקא מחיילי ישיבות ההסדר. אני בפרוש לא מקבל את הטענה שזה נובע מכך שמנסים לדחוק החוצה את רגלי ההסדרניקים בפרט והדתיים בכלל מתוך הצבא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לברני ההסדניק (כמה אופייני)
אחד שנמאס לו,
16/05/05 16:37
|
הגיע הזמן שההסדרניקים יפסיקו לבכות ולבכות ולבכות...שירות בצבא הוא גם להסביר למפקד על חשיבות הציצית ולא לבכות ולרוץ לתקשורת. ודווקא מתוכם נובעת הגזענות הגדולה ביותר לחובשי כיפה-כל חובש כיפה שלא מתנהל ע''פ דרך מחשבתם הריהו כמוקצה מחמת מיאוס! אולי תתחילו לשרת 3 שנים במקום לבכות שנה וארבע?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אדיר זיק דיבר על המפדלניקים...
אריה,
ירושלים,
15/05/05 18:16
|
|
 |
החיילים הדתיים יהיו המפנים
דובי,
15/05/05 17:32
|
בעוד אנחנו מתברברים לגבי שאלת סירוב הפקודה, וחלקינו מכריע שחשוב לא לקרוע את הצבא, ולכן ''למרות הכאב...'' וכל הבלה בלה בלה הזה - אתם תראו שהחילונים ישבו בצד. הדתיים המורעלים יפנו את הגוש. זו אותה גישה, של מה שמתואר בכתבה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה צודק - תסמונת יאיר נווה
חשוך ימי בינימי,
15/05/05 16:01
|
התופעה שאתה מתאר זכורה גם לי משירותי הצבאי. למעשה היא ידועה מתולדות ישראל. יש סוג שפל של יהודים (שלא לומר ''יהודונים'') שכאשר הם עולים ל''גדולה'' בחצר הפריץ הם מנסים ''להוכיח נאמנות'' וממציאים חדשות לבקרים התעללויות חדשות באחיהם דאתמול. (ע''ע יאיר נווה, אלעזר שטרן).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התכוונת לתסמונת אלעזר שטרן...
ברני - הסדרני,
16/05/05 16:22
|
יאיר נווה דוקא יחסית בסדר, אלעזר שטרן ניסה לסגור את ישיבות ההסדר ובסוף התקפל כי ראשי הישיבות הפעילו שריר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
הדבר תוקן ,ב''ה , אין צורך לדון
גלית,
15/05/05 15:36
|
|
 |
צודקת
jak,
15/05/05 16:42
|
|
 |
13.
בלי דתיים רק הקריה היתה מתפקדת
ליאור,
15/05/05 15:33
|
|
 |
בלי תרופות גם אתה היית מתפקד
מילואימניק,
חילוני,
15/05/05 18:13
|
תמשיך עם חזיונות הגדולה שלך ותגיע רחוק (בהנחה שאתה גר רחוק מאברבנאל)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
באמת?
צ,
15/05/05 15:51
|
|
 |
גם וגם...
ל"ת
מ,
מ,
15/05/05 18:18
|
|
 |
12.
ואם היה הפוך????
מוטי,
15/05/05 15:25
|
אתם מתארים שאם הטעות היתה הפוכה והמפקד היה מחייב לכולם ללבוש ציציות התגובות בשעה כזאת היו מגיעות לחמש מאות לפחות..חחחחחחח טוב שיהיה....זאת מדינתינו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
הדג מסריח מהראש
דן,
נוה כיבוש,
15/05/05 15:25
|
ראש הממשלה מייצר עוד ועוד ספינים נגד הימין, הדתיים, המתנחלים, ראשי המשטרה והשב''כ רודפים אחרי כל מי שפותח את פיו נגד הממשלה, ומ''מ מרשה לעצמו להורות לחיילי הסדר להוריד ציציות. דתיים יקרים, מתי תבינו שהמדינה מנסה להוציא אתכם אל מחוץ למחנה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה כל כך מטומטם!!
דוד,
15/05/05 16:17
|
כולה מדובר באי הבנה שתוקנה והובררה והמפקד ננזף עליה מה קשור ראש הממשלה???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
עוד הוכחה כמה צריכים את הדתיים
ד,
15/05/05 15:20
|
|
 |
9.
אבל בכלל אין חובה ללבוש את זה.
קצת מבין,
15/05/05 15:07
|
לפי מה ששמעתי (ואם אני תועה אז כבר בטח יתקנו אותי) החובה היא רק שאם לובשים בגד שלו יש ארבע כנפות צריכות להיות ציציות. אבל אין חובה ללבוש את זה כל הזמן. אז אל היה קורה אסון אם למשך הטקס הם לא היו לובשים את זה . שיפסיקו להתבכיין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם לא יקרה כלום אם ילבשו...
חילונית,
16/05/05 05:11
|
אני חושבת שהמפקד אדיוט, למה כל כך הפריע לו שילבשו ציצית ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ל''קצת מבין'' -בהמשך לתגובת יובל
נתי,
15/05/05 17:17
|
|
 |
יש לך שתי טעויות
יובל,
15/05/05 15:40
|
א. יש מצווה ללכת כל הזמן עם ציצית, ולפי הבנתך והעובדה שהתמשת במילים ''ארבע כנפות'' כנראה שהנושא לא זר לך במיוחד...
ב. ''טועה'' כותבים כך ולא ב-''ת''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא נכון
אפרתי,
15/05/05 16:30
|
''קצת מבין'' בהחלט צודק. החובה ללבוש ציצית היא רק לבגד בעל 4 כנפות. במידה ואינך לובש כזה אין מחובתך ללבוש ציצית. הסיבה לדבר הינה שמצוות ציצית הינה מצוות ''עשה'' שתלויה בתנאי והתנאי הינו בגד המכיל 4 כנפות. בידיוק כמו שלא צריך לאכול תפוח על מנת לברך ברכת '' בורא פרי העץ'' ( אלא במידה ואוכלים תפוח יש לברך ) המנהג הקיים היום ללבוש ציצית באופן קבוע נובע מפרשנות לא נכונה הרוצה ליצור בידול בין הציבור הדתי לחילוני ולהציגו ככאלה שמשתדלים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עוד מייבין...
דוד הכי טוב,
15/05/05 22:46
|
החיוב דאורייתא הינו כפי שכתבו הנ''ל אולם דרבנן יש חיוב תמידי (ביום, ולפי החסידות גם בלילה עם בגד מיוחד לכך) ללכת עם בגד המחייב ציצית
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הוא בטח מ''הביצה''
אתה צודק,
16/05/05 11:27
|
שמה גם מותר לחלל שבת בשביל הכיף- דרבנן,דרבנן ולקיים יחסים וכו' וכו' ד''א במקרה גם כל אלה כותבים באתר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
מפקד גס רוח
מימי,
15/05/05 15:06
|
|
 |
7.
עד מתי????
זיו,
אילות,
15/05/05 15:01
|
זו מדינת ''היהודים'' מה אתם מתפלאיםבמדינה שלנו הכל יכול להיות נגד הדת אני לא יתפלא אם יגידו לחיילי הסדר להסיר כיפות בזמן טקסים אין מה לעשות מזל שאי אפשר לגזור להם פיאות כי את זה לפחות לא יכולים להוריד בושה וחרפה לסדום היינו לעמורה נדמינו אוי לה לבושה נ.ב אני חילוני
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה חילוני כמו שאני הולנדי
ל"ת
יאללה יאללה,
15/05/05 18:16
|
|
 |
6.
יאללה כל החמומים תגיבו.
דניאל,
ירושלים,
15/05/05 15:00
|
אבל לפני זה שימו לב שהמפקד הוא קצין דתי, שבסה''כ פירש את הפקודות שלו לא במדוייק.
אבל תגיבו. חופשי. בטח גם זה קשור להתנתקות, לא?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
''בס''ה פירש לא נכון?''''
שמיל,
הקיבוצניק,
15/05/05 18:23
|
איך הפכה הנחיה ''להוריד חולצות לבנות'', להסרת ציציות?.
צה''ל מוכר לוקשים ואתה אוכל. בתיאבון !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
אין בצבא מקום לדתיים
+ דוגמא,
15/05/05 15:00
|
הצבא במהותו הוא כור היתוך שאמור להשיל את הציציות והכיפות מהדתיים (גם אם לא בכפיה מפורשת) ולהשאיר אותם ריקים מתורה ומצוות!
(להמחשה מה זה ריקים ראו בסוף התגובה:)
.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כמה שאתה צודק..
פישל,
פילוזוף,
15/05/05 18:26
|
מישהו ערך מחקר כמה דתיים/דתל''ים הסירו את כיפתם עקב השירות הצבאי?.
התוצאות יפתיעו אתכם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שמע, מעולם לא חשתי כזאת
ל"ת
ריקנות.,
15/05/05 15:48
|
|
 |
4.
אני קצין הנדסה ובטקס סיום קק''צ
עמדתי עם ציציות,
בחוץ !!!!,
15/05/05 15:00
|
ההערה היחידה שקיבלתי היתה מרס''ר טאיטו שאקפיד שתהיה לי ציצית נקיה- כך שהפתילים יהיו לבנים וייראו לרחוק
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טאיטו עוד לא יצא לפנסיה?
ל"ת
אישיהודי,
15/05/05 15:18
|
|
 |
3.
אני חילוני
אבא ללוחם,
15/05/05 14:56
|
|
 |
2.
איך הוא עבר קורס קצינים?????
ל"ת
מודאג,
15/05/05 14:55
|
|
 |
כנראה היה במחזור של אפי איתם
ל"ת
טעויות קורות,
15/05/05 18:42
|
|
 |
1.
מה קרה בפועל?!
ר,
15/05/05 14:49
|
|
 |
צודק! זו השאלה הכי חשובה
ל"ת
אם הורידו,
אז גם יפנו,
15/05/05 18:24
|
|