• 5.

    אשמח לעזרה בביאור

    רפיק, 16/06/14 14:12

    איני 'מיטיב לכת' ב'יהודית' או 'ארמית-יהודית' [וגם לא בנבכי ההלכה כפי שמכנה זאת פרופ' הכהן].
    מה פשר המושגים 'חובת גברא' ו“אפקעתא דמלכא”?

    וגם מה פשר המילה 'ודעימיה' [...לאור שיטת הרמב”ם ודעימיה]?

    תודה.

    IP: 62.128.48.84דווח על תגובה זו

    • תרגום

      תלמיד, 16/06/14 22:32

      חובת גברא - חובת האיש - דהיינו החובה מוטלת על האדם עצמו.
      אפקעתא דמלכא - הפקעת המלך - דהיינו הפקעת החוב שהמלך=הקב"ה הפקיע בשמיטת כספים.
      ודעימיה = ושעימו - אותם מפרשים שהולכים בשיטתו.

      IP: 95.86.83.77 דווח על תגובה זו

  • 4.

    נו, באמת

    מר אופניק, 12/06/14 19:54

    ציטוט מהמאמר:

    "עיון בסוגיות השונות מלמד על קו מאפיין אחד: ניסיון לברר וללבן את העקרונות שמתוכם ובהם צומחים ועולים הפרטים. לשם כך נזקק הרב לכל מרחבי ההלכה, מן המסד ועד הטפחות."

    איזה תיאור מרשים... אבל כל מי שלא בור בנושא הזה יודע שהתיאור מתאים באותה המידה (כמעט) לכל ספר שו"ת מקטן עד גדול.

    חוץ מזה, יש שגיאה בפיסוק כאן: "שכירות ליומיה – ממכר הוא". הנכון הוא: "שכירות - ליומיה ממכר הוא".

    IP: 62.210.149.19דווח על תגובה זו

  • 3.

    איך זה קשור לשו"ת סמס? לרב אבינר עשרות ספרים מעמיקים, אם לזאת הכוונה (ל''ת)

    , 09/06/14 09:42


    IP: 31.44.128.169

  • 2.

    ממליץ לידידי הספקן לקרוא את הספר מבקשי פניך או לחילופין לדבר עם תלמיד (ל''ת)

    , 08/06/14 22:54


    IP: 2.55.119.205דווח על תגובה זו

  • 1.

    האם הוא מרגיש בבורא עולם או רק אוהב ללמוד כתבי קודש? (ל''ת)

    ספקן לגבי כוונות, 08/06/14 19:06


    IP: 2.54.230.255דווח על תגובה זו

    • שאלה טובה וכואבת. היתכן שיש כזה דבר "אהבה קרה"? (ל''ת)

      ר, 09/06/14 08:04


      IP: 31.44.128.169 דווח על תגובה זו

      • הכוונה באופן כללי, איני מכיר את הרב אישית (ל''ת)

        , 09/06/14 09:40


        IP: 31.44.128.169 דווח על תגובה זו