• 45.

    טוקבקים זה רעל - ושוב כולם מרעילים את כולם (ל''ת)

    לא רוצה להרעיל, 26/10/14 21:49


    IP: 87.68.213.226דווח על תגובה זו

  • 44.

    אסור להפקיר נפש מישראל

    משה חסדאי, 26/10/14 18:18

    אני מבקש לצאת כנגד כל המשבחים את הפקרתה של תמר אריאל. אסור היה להפקיר אותה. יש לכך סיבות הלכתיות ברורות: 1. תמר בשירות צבאי פעיל בתפקיד חיוני לאומי. הצלתה הוא ערך עליון מבחינה לאומית. 2. לתמר יש גדר של תלמידה חכמה בתרומתה העתידית לבניין הרוחני והחינוכי של העם היהודי. יש לכך ערך הלכתי מובהק. 3. יש מושג שנקרא שעת מלחמה. אנו במלחמה מול אויב אכזר. תרומתה של תמר להכרעת האויב עולה על כל הניצולים גם יחד. 4 יש מושג שנקרא קידוש השם. אמנם אי אפשר לכפות על הצלתה. אך אי הצלתה הוא חילול השם.

    IP: 194.90.66.15דווח על תגובה זו

  • 43.

    מנהג האינדיאנים-לנטוש את הזקנים בשלג

    דניאל24, 26/10/14 15:50

    אם ככה.האם האינדיאנים פעלו נכון.
    כאשר הזקנים כבר חלשים,סניליים ולא מועילים.
    נוטשים אותם ביער ובשלג.וגם בתחילת השואה, נטשו את הזקנים היהודים ברחובות הקרים של פולין,למשך ימים.

    IP: 109.253.159.36דווח על תגובה זו

  • 42.

    לא תעזורנה כל ההתפלספויות ההלכתיות עידן הפקיר את תמר בעודה בחיים

    , 26/10/14 11:56

    ועליו לתת את הדין על כך. להורים אין שום זכות לסלוח לו כי תמר היתה שייכת למדינה לחיל האויר.

    IP: 93.172.141.247דווח על תגובה זו

    • חוזק נפשי לא קונים נולדים עם זה !!

      אפי, 26/10/14 18:25

      בפעם הבאה נאפשר לך בלי בעיה להישאר עם מי שלא מסוגל להמשיך.
      רק אנשים חזקים נפשית יכולים לעשות את המעשה רובנו היינו נשארים ונהרגים .

      IP: 62.0.34.152 דווח על תגובה זו

  • 41.

    איתן הוא איש אשכולות מלח הארץ

    גדי, 25/10/14 22:53

    ראיתי את איתן מתפקד בשטח. ואין לי ספק שבכל שלב הוא קיבל החלטות שקולות ותפקד בצורה המיטבית.
    בחור אכפתי עם לב גדול. אוהב אדם ואהוב על מכריו.
    ולכל "שופטי הכורסאות" אבקש רק זאת.
    הלל הזקן אמר: "אל תדין את חברך עד שתגיע למקומו"(אבות ב:ה)
    לא לנו לשפוט ולדון .
    מדובר בסיטואציה לא פשוטה, מורכבת מעשרות פרטים שמשתנים בכול רגע נתון. רגע, השונה מהותית מקודמו.
    ובכול רגע יש צורך בהערכה מחודשת של עצמך, הסביבה וחבריך. וכול זאת בלחצים, גופניים ונפשים, חזקים ביותר.
    רק אהבה

    IP: 5.29.241.92דווח על תגובה זו

  • 40.

    לי ניראה שהיא לא היתה בחיים שהרימו אותה..ועזבו אותה למות (ל''ת)

    אמי, 25/10/14 19:40


    IP: 2.29.152.69דווח על תגובה זו

  • 39.

    זו לא הלכה, אלא דעה פרטית של רב

    , 23/10/14 17:22

    זו לא הלכה, אלא דעה פרטית של רב. שהוא כנראה במקרה דומה היה נוטש את אמו או את בתו או את חברו כדי לא לסכן את חייו. אבל אלו לא דברים מהתורה. לדעתי, אדם עם ערך עצמי לא היה מפכיר את תמר,ומאוד כואב לדעת שבחור יהודי וישראלי עשה זאת. כפי שהדוובר "בשם ההלכה" היה עושה כפי הנראה. לפחות היה מדבר בשם עצמו ולא בשם "ההלכה". כנראה שאין חשיבה ורגש עצמי, והוא נתלא בדעת אחרים.

    IP: 198.84.208.133דווח על תגובה זו

  • 38.

    אמנון בזק, תתעסק בביצה שנולדה בערב חג (ל''ת)

    מנחם כהן, 23/10/14 09:37


    IP: 87.68.219.228דווח על תגובה זו

  • 37.

    פיקוח נפש ,תמר הייתהבמצב פיקוח נפש מובהק, ניתן היה להצילה.

    נעם מנחם-יקנעם, 22/10/14 23:04

    בס"ד
    יהודי מוסר נפשו עבור יהודי אחר,
    אין פה שאלה ?נדב נהג נכון
    איתן דאג לעצמו , תמר הייתה עושה הכל למען איתן,
    הייתה כאן החלטה שגויה שבאה מחוסר אמונה,
    יהודי אמיתי שמתפקד ויש בידו למשוך אז הוא מושך,
    אם לדוגמא היה מצב שתמר הייתה נעלמת לתוך הים והים היה סוער עם מערבולת אז מובן שחייו קודמים, אך כאן היה ניתן להתקדם איתה היא הייתה בידים שלהם וברגעים כאלה לא נוטשים, יכול להיות שתמר מתה מכל הפחד שהיא ננטשה.
    מבחינה הלכתית חייו קודמים נכונים דבריי הרב לחלוטין,אך יחד עם זאת את ההחלטה היו צריכים לקחת שניהם ולא איתן לבד.נדב פעל נכון עם אמונה ותושיה ראוי לציון לשבח,
    ישראלים יקרים בבקשה צאו לטיול בנחל השופט או בנחל אחר בשבילי ישראל חבל לעבור למדינה זה שכן ארץ הקודש!

    IP: 87.69.44.69דווח על תגובה זו

    • אתה חתיכת טמבל (ל''ת)

      , 23/10/14 06:51


      IP: 77.125.132.89 דווח על תגובה זו

  • 36.

    לא! לא! לא! לא! הרב אמנון בזק איש קטן אמונה! בשום פנים ואופן לא לנטוש! (ל''ת)

    אוי לעיוור הרועה עוורים אחרים, 22/10/14 10:52


    IP: 84.228.221.152דווח על תגובה זו

  • 35.

    מי שפוסק היום עפ"י הלכה שנקבעה לפני אלף ויותר שנים, מגוחך.

    אביב, 22/10/14 09:23

    כול כך הרבה דברים השתנו בעולם מאז שקפאה ההלכה. מגוחך לחפש גיבוי להתנהלות עכשיו על בסיס הלכה שהתעצבה וקפאה לפני אלף ויותר שנים. האמצעים, השיטות, התקשורת ומה לא השתנו מאז לבלי הכר. לגופו של עניין, הרי לא היה ידוע מראש שסופו של כול אחד שנותר שם למות. עובדה. היה שם בחור שהעיד כי היה קבור 13 שעות בשלג ושרד. האיתן הזה הפקיר את תמר למרות שלא בהכרח שהיה קופא שם למות. הוא בחר להציל את עצמו בהסתברות של 50% שאחרת ימות גם הוא. מה נאמר על חיילים בקרב שמסכנים עצמם כדי להציל תחת אש חבר שנפצע? האם הנורמה צריכה להיקבע עפ"י ההלכה של אמנון בזק, שנכון להפקיר חיילים פצועים אם קיים חשש לחיי מי שאמורים להיות מחלציהם? האם רועי קליין פעל בניגוד להלכה כשקפץ על רימון כדי להציל את חבריו?

    IP: 87.69.168.112

    • נחמד לבקר אחרים מתוך הכורסא במשרד-אתה (המבקר) היית נוהג כמוהו (ל''ת)

      , 22/10/14 12:47


      IP: 2.54.138.244 דווח על תגובה זו

    • בצבא זה אחרת

      אלעד, 22/10/14 13:52

      שאלתך לגבי חיילים בצבא במקום, אולם עליך לדעת כי כבר נכתבו תשובות רבות וארוכות לשאלה זו. סיכום הדברים שבמלחמה המציאות שונה מטיול כיון שלנטישת פצוע בשטח יש משמעות מבצעית במעגלים רבים נוספים מעבר לשמירה על חיי חייל בודד.
      קל לדון לכף חובה את איתן, אני בטוח שבשעת מעשה ההחלטה התקבלה מתוך חיבוטי נפש וייסורים גדולים. ממקום מושבי החם והנעים בירושלים נראה לי שלקח החלטה נכונה. מי מאתנו יכול לעמוד במקומו?

      IP: 194.114.146.227 דווח על תגובה זו

  • 34.

    יעניקו לגיטימציה הילכתית גם לשואה כל עוד זה לא פוגע בקופת צדקה שלי (ל''ת)

    רב תמר הוט, 22/10/14 08:33


    IP: 79.178.55.199דווח על תגובה זו

    • חוץ מהשמצות רדודות וחסרות שחר יש לך טיעון ענייני ? (ל''ת)

      , 22/10/14 12:48


      IP: 2.54.138.244 דווח על תגובה זו

  • 33.

    אפילו הר ציון ודוידי שהיו גיבורים השאירו את ג'יבלי בעזון עם רימון

    , 22/10/14 06:39

    יש מצבים שכל אחד תופס ת'תחת שלו, ובורח. ככה זה בחיים, ואסור לשפוט

    IP: 87.68.97.149דווח על תגובה זו

  • 32.

    מה היה עוזר לנו אם גם הוא היה גווע שם? תפסיקו לשפוט (ל''ת)

    , 22/10/14 06:35


    IP: 87.68.97.149דווח על תגובה זו

  • 31.

    הבעיה של הנוטש

    , 22/10/14 06:25

    בסך הכל לשכנע את עצמו ולחיות. עם עצמו והחברה.
    לא אנו נשפוט

    IP: 190.10.166.191דווח על תגובה זו

  • 30.

    החילונים מוגדרים כחיות על ידי תלמידות בית רבן ברעננה, ברוטליות ברעננה (ל''ת)

    , 22/10/14 04:47


    IP: 149.78.216.137דווח על תגובה זו

    • הכדורים נמצאים במדף העליון... (ל''ת)

      , 22/10/14 12:49


      IP: 2.54.138.244 דווח על תגובה זו

  • 29.

    כבוד הרב

    שלמה, 22/10/14 04:22

    אולי במקום מציאת אסמכתאות הלכתיות כדאי שהרבנים יצאו בקריאה לא לסכן חיים במקומות מטופשים? האם יש סימן בשולחן ערוך שמתיר להסתכן בשביל שטויות ובשביל החבר'ה?
    כואב הלב לראות את הצעירים היפים הללו שקיפחו את חייהם בשביל כלום אחד גדול.

    IP: 173.206.247.66דווח על תגובה זו

    • למה במקום ? אפשר גם וגם... (ל''ת)

      , 22/10/14 12:51


      IP: 2.54.138.244 דווח על תגובה זו

      • לרבנים יש המון משימות . מצניעוץ עד ביטול מצעדי גאווה

        כלכלן, 22/10/14 23:06

        השקל יקורס בגלל זה
        קונה דולרים

        IP: 87.69.44.69 דווח על תגובה זו

    • כל אדם

      מיאו, 27/10/14 10:44

      כל אדם בוחר את דרכו, כל סוג של סיכון יש אדם שיקרא לו מטופש, ליסוע באוטובוס או לצאת מהבית יכול להיות סיכון מיותר... אתה כנראה לא נפש הרפתקנית או מחובר ביותר לאדמת ישראל, אבל תבין שלכל אדם ערך משלו מה שבעיניך מיותר, בשביל אדם אחר- הכרחי, מה שבעיניך מטופש- בעיני אדם אחר -טעם החיים, ואם אדם היה בא ומכריז שמה שאתה אוהב הוא דבר מיותר? ומטופש? אין לשפוט בניאדם כלהזמן..עדיף לשפוט את עצמנו קודם, מי אתה שתקבע מה מיותר לאדם שהוא לא אתה , אין פעולה בלא סיכון...מבחינה סטטיסטית יותר מסוכן ליסוע בכל כביש בינעירוני בישראל, הסיכון שתאבד הוא גדול יותר בהרבה...את זה לא תבקר כי זה פחות הרפתקני, אני גם מנחשת שאתה אומר את הדברים מנקודת מבט לאומנית משהו...חבל על הילדים, מיותר לנהל דיון על ה"נטישה" אדם בסכנת חיים פועל מתוך אינסטנקט, חבל שהרב מחפש צידוק הלכתי ולא מדבר על נפש האדם, על לנו לשפוט ואולי נחשוב על המלצות להצלת חיים במצבים דומים.

      IP: 79.183.122.198 דווח על תגובה זו

  • 28.

    יש כאן מגיבים שיש להם את החוצפה לשפוט אדם במצבו

    אזרח, 22/10/14 01:21

    איש לא יכול לשפוט אותו!!!

    IP: 79.176.179.154דווח על תגובה זו

  • 27.

    הלכה ואין מורין כן בפרהסיית האינטרנט

    בועז, 21/10/14 22:11

    בס"ד
    גם אם הרב צודק- בהנחה שכל הנתונים הובאו בפניו
    לא היה מקום לתת גושפנקה קונקרטית למציאות המסובכת ששררה שם.
    ממילא אף אחד לא ביקש להעמידו לדין.....
    מתי פשוט תהיה שתיקה צלולה כדי שהתשובה הקונקרטית הזו לא תוכל לשמש ראייה ותמוכין לראשים קטנים חלילה בתסריטים עתידים-ר"ל.
    שולחן ערוך חמישי זה לדעת מתי בכלל לא לפרסם את הפסק-גם אם במקרה הייחודי הזה בהנחה שכל הנתונים הרלוונטים הובאו לידיעתך.אולי הרב בזק לא טועה.

    IP: 212.76.115.230דווח על תגובה זו

    • אהה.. לרבנים אסור לדברבאינטרנט? להביע דעה? ואגב דעתם אינה פסק הלכה!!! (ל''ת)

      בס''ד, 22/10/14 00:45


      IP: 46.210.195.51 דווח על תגובה זו

    • מסקנה:: רבנים הם בני אדם (קטנים) ככל האדם וכך יש להתיחס לדבריהם

      מסכים, 22/10/14 12:21

      מי שהולך לשאול רב שיקח זאת בחשבון. את מי הרב צריך לרצות באותו רגע? מי הוא המטופל באותו רגע? למה הוא זקוק עכשיו? זאת השאלה המכריעה וכך צריך להתיחס לכל הנאמר

      IP: 5.102.234.147 דווח על תגובה זו

      • מסקנה מטופשת וחסרת שחר שאינה נתמכת במאמר ההלכתי שכתב הרב (ל''ת)

        , 22/10/14 12:53


        IP: 2.54.138.244 דווח על תגובה זו

  • 26.

    ההתעסקות והדיונים במה היה צריך לעשות....

    נח, 21/10/14 22:07

    הדיונים הינם מיותרים מאחר ואינינו יודעים בוודאות מה היה קורה אילולי היו נוטשים אותה. כפי שהובהר אחר כך עידן בחר להישאר במקום מסוים כמה שעות וניצל ולעומתו נדב שהמשיך לצעוד לא שרד מה שאומר שלא היה איזה שהיא לוגיקה ברורה שמי שיבחר בה ינצל ולכן גם אני חושב שמוטב ועידן היה חושך מאתנו וגם ממנו את כל הפרטים המיותרים והיה מספר אותם למשפחתה בלבד. בסופו של דבר תמיד לאחר מעשה קל לכולם לומר מה היו בוחרים לעשות. אך אמונתי האישית שבסופו של דבר שום אירוע איננו מקרי ומי שהיה אמור להינצל ניצל בדרך לא דרך גם כאשר בחר בדרך שנראית לא הגיונית......

    IP: 79.183.125.134דווח על תגובה זו

  • 25.

    לא שופטת אף אחד, זכותו להציל קודם את עצמו, השאלה כמה היה קרוב אליה (ל''ת)

    ליאת, 21/10/14 22:07


    IP: 71.125.32.137דווח על תגובה זו

  • 24.

    תמר הצילה אחרים והסכימה להינטש? (ל''ת)

    , 21/10/14 19:49


    IP: 212.143.124.106דווח על תגובה זו

  • 23.

    תמר ונדב הצילו אחרים ואתה עזבת (ל''ת)

    , 21/10/14 19:48


    IP: 85.250.177.134דווח על תגובה זו

    • תגובה מטופשת (ל''ת)

      , 22/10/14 01:10


      IP: 79.176.179.154 דווח על תגובה זו

  • 22.

    הגישה היהודית -עדיף כלב חי על אריה מת.

    קוזמו, 21/10/14 19:43

    הגישה הנכונה וההגיונית. לכל מי שלא מתאים,מוזמן למות כאריה.

    IP: 46.210.247.43דווח על תגובה זו

    • אין פה שום גישה כן או לא יהודית מיוחדת

      , 21/10/14 19:54

      ואגב
      תמר התנהגה כ'אריה' בצבא,לא?

      IP: 79.176.33.232 דווח על תגובה זו

      • בטח שיש גישה. על כך הסוגיה בכתבה.

        קוזמו, 21/10/14 20:09

        ומה הקשר לצבא? אז בגלל שהיא נלחמה בצבא כמו אריה הוא היה צריך למות רק בגלל שאתה תכתוב אחר כך "פששש כל הכבוד לו"

        מכל מקום-גם כשאתה תצטרך להחליט אם למות לשווא או לחיות, הרי שתבחר בחיים.

        IP: 46.210.247.43 דווח על תגובה זו

        • משפריצים 'סוגיה' 'הלכה' ו'יהודי' במתכון מאולץ מלאכותי

          רב רב, 22/10/14 10:13

          הביקורת על הרב,לא על הבחור .

          וגם אתה ישר קפצת עם 'יהודי' ככה וככה עם האריה וכו' חח.
          תמר עצמה (בצבא)לקחה את מודל האריה המסתכן,לא? היה לא 'יהודי' מצדה?

          מרוב מאמץ לדחוף שיח יחודי 'יהודי' 'הלכתי' מקשקשים שטויות

          IP: 79.176.33.232 דווח על תגובה זו

    • זו לא גישה יהודית זו גישה אלילית. היהודי האמיתי לעולם לא נוטש! לעולם! (ל''ת)

      מראה מראה שעל הקיר, 22/10/14 10:56


      IP: 192.117.13.78 דווח על תגובה זו

      • הגישה היהודית הבסיסית קובעת כי זכותו של אדם להצלת חייו קודמת (ל''ת)

        , 22/10/14 12:57


        IP: 2.54.138.244 דווח על תגובה זו

        • די כבר ! הגישה הבסיסית של כל אדם עלי אדמות להציל חייו (ל''ת)

          יהודי שמהודי, 22/10/14 14:07


          IP: 79.176.33.232 דווח על תגובה זו

          • וגם הגישה הבסיסית של בעלי חיים ! (ל''ת)

            כולל אמבות, 22/10/14 14:10


            IP: 79.176.33.232 דווח על תגובה זו

  • 21.

    היה צריך לתת תשובה עקרונית בלבד במנותק מהמקרה

    חבל, 21/10/14 19:37

    משתי סיבות:
    א. רגישות למשפחות אריאל ושוהם.
    ב. זה לא דומה ב100% למקרה שמוזכר בתלמוד. המציאות של המצב הגופני של כל אחד מהם + נתוני שטח + מזג אוויר + כוחות חילוץ בדרך היא משוואה עם המון נעלמים.
    אף אחד לא יכול לתת תשובה אובייקטיבית האם הוא פעל נכון או לא.
    ההחלטה של הבחור הייתה סובייקטיבית ככה שלא ניתן להסכים/לא להסכים איתו. אפשר לתמוך בו נפשית בדיעבד במגבלות סעיף א' הנ"ל.

    IP: 134.191.232.71דווח על תגובה זו

  • 20.

    רועי קליין שמסר נפשו כדי להציל את לוחמיו הוא יהודי אמיתי

    א, 21/10/14 19:25

    שפיכות דמים- יהרג ובל יעבור.

    IP: 84.229.141.157דווח על תגובה זו

    • he was certain that he saves others

      this is different, 22/10/14 00:57

      In this case, the death of this guy most likely would not save her.

      IP: 68.33.70.78 דווח על תגובה זו

  • 19.

    הדתיים תמיד ימצאו הצדקות לדרכיהם הנכלוליות

    דתי = נוכל, 21/10/14 19:23

    קחו למשל איסור ריבית ושנת שמיטה. מצאו להם הדתיים פטנט: היתר עסקא.

    קחו למשל חובת הגיוס שבחוק. כאן מצאו הדוייסלך פטנט איך להשתמט, תוך מעשיות שהם ממיתים את עצמם באוהלה של תורה.

    לכל תועבה הדתיים ימצאו תירוץ. לעומתם הקוד של. אדם החופשי אומר שלא משאירים פצועים בשטח, אפילו תוך סיכון עצמי. כך פעלו למשל הכבאים שנכנסו תוך חירוף נפשם לבנייני התאומים והצילו אנשים שנלכדו.

    אם היתה להם כיפה הם בטח היו מתחילים להתפלפל ומוצאים תירוץ לברוח...

    IP: 79.181.161.156דווח על תגובה זו

    • כנראה שאתה סובל מדמנציה, אחרת היית זוכר את רועי קליין

      ציוני, 21/10/14 19:31

      או סגן איתן ורבים חובשי כיפה אחרים שסיכנו את חייהם כדי להציל את חבריהם.

      דווקא מה שתואר עלידי הבחרו מתקבלת בקלות ע"י חילונים, היא יותר מערבית אינדבואליסטית עכשויסטית, ופחות תרבות יהודית של ערבות ואחריות הדדית.

      וזה שבזק דחף את האף שלו לעניין לא משנה את העובדה הזו.

      IP: 77.125.167.134 דווח על תגובה זו

      • תשובה מצויינת (ל''ת)

        , 21/10/14 19:58


        IP: 213.137.80.1 דווח על תגובה זו

      • לא דיברתי על רועי קליין...

        דתי = נוכל, 22/10/14 05:42

        דיברתי על השימוש הציני והצבוע שעושים הדתיים בהלכה.

        כלוחם שסיכן את חייו בקרב אני נמלא בחילה כשאני שומע את עו״ד יעקב וינרוט טוען שקשה יותר ללמוד בפוניבז׳ מאשר לעשות מסעות בצבא.

        לא זו בלבד שהוא משווה דברים ממישורים שונים, אלא שהוא מסיט את הדיון מהעובדה שבצבא אתה מסכן את חייך! מה שלא קיים בישיבות המשתמטים. אתה מסתכן בצבא באיבוד כל קיומך, ולמצער בהפיכתך לנכה - מה הקשר ל״קושי״? מדובר בממדים שונים לגמרי בד

        IP: 79.177.194.150 דווח על תגובה זו

        • ברור שלא דברת על רועי קליין כי הוא סותר את מסקנתך היונקת משנאת ישראל (ל''ת)

          , 22/10/14 13:02


          IP: 2.54.138.244 דווח על תגובה זו

          • מעניין...

            דתי=נוכל, 22/10/14 16:45

            שדווקא הדויסים שמשתמטים משירות צבאי, ומפקירים את אחיהם-ישראל למול האוייב, יוצאים בהאשמות.

            תמר ז״ל לא היתה צריכה לסמוך על דוס. זו הטעות שלה.

            מי שסומך על דוס, סופו לקרוס. כי הדוס יברח ברגע האמת, בדיוק כמו שהדוס משתמט מצה״ל, ובדיוק כמו שהדוס (ש״ס) גונב מהקופה הציבורית, ונציגיו עבריינים מורשעים.

            IP: 79.178.171.188 דווח על תגובה זו

            • רק תזכורת שתמר היתה דוסית.

              ישראלי, 25/10/14 21:44

              גם שמרה נגיעה וכו'.. אופס...

              IP: 212.76.107.133 דווח על תגובה זו

    • אי אפשר לשפוט מה שקורה לאדם בסכנת חיים (ל''ת)

      , 21/10/14 19:48


      IP: 84.108.182.48 דווח על תגובה זו

    • לפי השנאה שלך לדת בטוח שהשורשים שלך לא יהודיים. (ל''ת)

      דתי ונוכל, 21/10/14 19:49


      IP: 79.182.197.219 דווח על תגובה זו

    • הקוד של האדם החופשי?

      קוזמו, 21/10/14 20:25

      אתה טוב בלדפוק משפטים בלי כיסוי. הא?
      אם כבר הקוד של האדם החופשי זה " כסף,הנאות ושהעולם ימות מצידי"

      ואגב,קבל טיפ- אתה חייב למצוא לעצמך עוד אוייבים דמיוניים חוץ מהדוסים כדי להצדיק את המרמור הזוחל בך,יש מלא, רק תחפש.

      IP: 46.210.214.154 דווח על תגובה זו

    • מכפיש חינם-אתה אדיוט (ל''ת)

      , 21/10/14 21:03


      IP: 85.64.230.104 דווח על תגובה זו

    • מס 19. אתה נוכל בריבוע, שמחפיש ציבור שלם כי אתה שונא אותם. (ל''ת)

      מס 19= שונא ישראל., 22/10/14 00:47


      IP: 46.210.195.51 דווח על תגובה זו

    • חילונים גזענים כמוך מגעילים אותי !

      חילוני אפיקורס, 22/10/14 01:12

      ואגב ההנחיה שלו מאד הגיונית וחכמה. אבל נמוך מצח שכמוך ודאי לא יבין

      IP: 79.176.179.154 דווח על תגובה זו

  • 18.

    השאלה הבאה: האם אפשר להמציא סיפורי גבורה?

    שני ינ-אי ניצולה, 21/10/14 19:13

    הסיפורים שפורסמו בשם אחת מהניצולות שונים מסיפורי אחרים.

    IP: 77.126.231.216דווח על תגובה זו

  • 17.

    הוא לא צריך להתנצל על כך שגם הוא לא נהרג...

    , 21/10/14 19:13

    לפי המצב בשטח, שהוא ראה ולא אתם!, לא היה כל סיכוי שהוא יישאר בחיים אם הוא יתעכב בנסיונות להרים את תמר.
    אם הוא היה "גיבור" ונשאר בשטח - לא עוזב אותה...- היה נהרג ביחד איתה. לא היינו משיגים דבר.
    כל המגיבים הקיצוניים שהתהלמו כאן, לא היו נותנים שקל עבור הזולת! אבלמטיפים מוסר על "אכזריותו" של המטייל.

    IP: 147.161.1.49דווח על תגובה זו

    • אף אחד לא דורש מאף אחד להיות גיבור.רק לא לעטוף ב'הלכות' מאולצות (ל''ת)

      , 21/10/14 19:19


      IP: 79.176.33.232 דווח על תגובה זו

  • 16.

    אם הבחור היה חילוני הדתיים היו קורעים לו את הצורה (ל''ת)

    אזרח, 21/10/14 19:12


    IP: 193.106.206.10דווח על תגובה זו

  • 15.

    דיון מביש

    אוליבר טוויסט, 21/10/14 19:05

    יש כאן משפחה, כואב לה, ואתם דנים ומספרים איך ולמה עזבו אותה בשלג. כל הדיון הזה מביש. חבל בכלל שהראו את הכתבות האלה כחדשות.

    IP: 79.179.105.102דווח על תגובה זו

    • לא היו דנים בזה כאן בלי הכרזת 'הלכה' מיותרת (ל''ת)

      , 21/10/14 19:22


      IP: 79.176.33.232 דווח על תגובה זו

    • צודק (ל''ת)

      אחד, 22/10/14 12:25


      IP: 5.102.234.147 דווח על תגובה זו

  • 14.

    אתם כאלה בורים ועמי ארצות

    נעמה, 21/10/14 18:57

    זה לא הרב הזה שפסק את ההלכה. זו הלכה שנפסקה על ידי רבי עקיבא (מעניין אם אתם בכלל יודעים מי הוא) וזוהי הלכה פסוקה! בקיצור, במקום לכתוב שטויות, לכו תלמדו קצת יהדות.

    IP: 147.237.70.103דווח על תגובה זו

    • זו את שלא הבנת, יקרתי

      רבא, 21/10/14 19:28

      ההלכה היא אמנם של רבי עקיבא, אבל ההחלטה שזו ההלכה שמתאימה למקרה הספציפי של נטישתה והשלכתה של תמר למותה בשלג היא של הרב הנכבד.

      לכן באים בטעות לרב.

      נ.ב. לא צריך להבין בהלכה בטענתך, שהרי בטקסט מוזכר רבי עקיבא. בקיצור, מי שלא הבינה זו את.

      IP: 79.177.194.150 דווח על תגובה זו

    • נעמה, יונתן אוריך הכותב היה העורך של אתר "כיפה" הוא דתי. (ל''ת)

      , 21/10/14 19:38


      IP: 77.125.167.134 דווח על תגובה זו

    • גם כאשר ההלכה הגיונית להפליא מצאו שונאיה היונקים ממקורות בעלי ניחוח

      , 22/10/14 13:06

      אנטישמי מקום להשמיץ אותה.

      IP: 2.54.138.244 דווח על תגובה זו

  • 13.

    צודק לגמרי במעשה

    , 21/10/14 18:20

    אין סיבה להקריב את חייך על מנת להציל של אדם אחר. החלטה נבונה.

    IP: 79.181.10.219דווח על תגובה זו

    • גם מוישה השכן אומר ככה . בשביל מה צריך רב (ל''ת)

      , 21/10/14 18:48


      IP: 79.176.33.232 דווח על תגובה זו

  • 12.

    עדיף שהיה שותק כבוד הרב. מסתבר שצריך הלכות שתיקה לרבנים (ל''ת)

    , 21/10/14 18:07


    IP: 147.237.70.61דווח על תגובה זו

  • 11.

    אם הייתי רב הייתי מוציא איסור הלכתי ללכת למקומות המטופשים האלה (ל''ת)

    שעות עולים על הר כדי לרדת. ...נו דא....., 21/10/14 18:02


    IP: 93.173.132.55דווח על תגובה זו

    • למה לקשקש? בד"כ מדובר במקום בטוח ובטיול יפה

      טל, 21/10/14 18:20

      מדובר בסה"כ באנשים שרצו לצאת לטיול יפה במקום בטוח, שהרי בד"כ לא מתים שם אנשים (מאות אלפים מבקרים שם מדי שנה).

      לא מדובר באיזה חולי אדרנלין שיצאו במודע למשהו מסוכן שידוע שיש סיכוי קטן לחזור ממנו בשלום.

      IP: 79.176.122.100 דווח על תגובה זו

  • 10.

    לא הגון ולא ראוי. עדיף לשתוק במקום לרוץ ולפסוק הלכות פופוליסטיות.

    יהודה, 21/10/14 17:46

    איש מלבד מי שהיה לא יודע מה התרחש בוודאות על ההר וגם אצל אלה תשמעו יותר מגרסה אחת כל אחד על פי ראות עיניו כנראה שלעולם לא נדע אם הייתה אפשרות או לא להציל את תמר. יותר מכך, איש מלכתחילה לא ידע מה יהיו תוצאות מעשיו בוודאות חוכמת
    הבדיעבד היא חוכמה קטנה מאוד... איש לא יכול לשפוט את עידן על מעשיו אולם החכם יחריש בעת הזו.

    IP: 109.66.33.248דווח על תגובה זו

  • 9.

    יומרה קשקשנית לקבוע 'הלכות' היכן שאי אפשר (ל''ת)

    , 21/10/14 17:45


    IP: 109.66.33.248דווח על תגובה זו

    • במקרים הכי סבוכים וקיצוניים ההלכה מדברת מה עושים (ל''ת)

      , 21/10/14 17:48


      IP: 85.65.115.241 דווח על תגובה זו

      • עובדה שלא!אי אפשר לקבוע 'הלכה' מתי ועד כמה לסכן עצמך כדי לסייע לאחרים (ל''ת)

        , 21/10/14 17:59


        IP: 79.176.33.232 דווח על תגובה זו

  • 8.

    נו טוב נתן הכשר 'הלכתי'..רק שאי אפשר במקרים כאלה ל'קבוע הלכה' חח (ל''ת)

    , 21/10/14 17:40


    IP: 10.138.50.16דווח על תגובה זו

  • 7.

    טוב שקבלנו את אישור ההלכה, כעת הכל בסדר, אפשר לישון בשקט. (ל''ת)

    חי, 21/10/14 17:39


    IP: 213.57.165.103דווח על תגובה זו

  • 6.

    מצבה התודעתי של תמר

    מועדי, 21/10/14 17:29

    במשך היום נכתבו מספר כתבות ושלל דעות של אנשי תורה ואנשי רוח אחרים בשאלה המוסרית.

    ונניח גם שהעדות של החי על מצבה הפיזי של הנפטרת בשעת עזיבתה גם הוא נכון ואוביקטיבי. ( אני אומר שרק נניח כי אין לנו שום אפשרות לדעת זאת. נתון זה יהיה לעולמי עד בין הנותר החי לבין בוראו)

    אך מה היה מצבה התודעתי של הנפטרת? האם היא קיבלה על עצמה את העובדה כי הולכת למות?
    גם בדילמה התלמודית ובמאמר חז"ל " חייך קודמים.." אין היתר לעשות הונאת דברים בנפטר.

    במילים אחרות - חשוב היה לי לשמוע שהנפטרת הסכימה עם החי הנותר על כך שהיא נעזבת אל מותה..

    זה קר כמו הקרח בהמלאיה. אך זו היא התודעה האוביקטיבת היחידה שיכולה לעמוד באמת המידה המוסרית של "חייך קודמים לחיי חברך". וגם אמת זאת תשאר לעד בין הנותר החי לבין בוראו.

    IP: 84.109.91.30דווח על תגובה זו

    • תגובה יפה וראויה

      א.ב. של אהבה, 21/10/14 18:36

      דברי דעת ללא אהבה הם שווי ערך לקורבן שעבר זמנו.
      תודה על דברי האמת.

      IP: 95.120.56.3 דווח על תגובה זו

      • עידן עשה לעצמו מה שקבע לתמר

        אני, 21/10/14 23:25

        ביקש שיעזבו אותו על מנת שינצלו. הבחירה הייתה טהורה לעולם אין לדעת מה היה ואין לדון אדם בעיקר שלא היית במצבו.
        שנזכה לאחדות ואהבה בעם ישראל

        IP: 85.250.183.63 דווח על תגובה זו

    • בו אסביר לך את ״מצבה התודעתי״ של תמר

      , 22/10/14 16:15

      מה זה חשוב אם תמר ז״ל הסכימה להיזרק למותה?

      ברוב המצבים הקשים האדם מצוי בתשישות. דווקא אז הוא זקוק לעזרה!

      אלא שאיתרא מזלה של תמר הקדושה שהיא נפלה לידיים של דוס ״מפולפל״ שמצא אמתלה להשליך אותה למותה כאשפה בשלג.

      וזה שום דבר חדש, אותם הפלפולים ״מצדיקים״ את אחינו הדוייסים להשתמט משירות צבאי ולגנוב מהקופה הציבורית.

      IP: 79.178.171.188 דווח על תגובה זו

  • 5.

    הרבנים עובדי האלילים האלה אשכרה פרשני כדורגל. (ל''ת)

    מעדיף את ארבל העיוור וכלב הנחיה נוימן, 21/10/14 17:16


    IP: 77.126.93.66דווח על תגובה זו

  • 4.

    לא מסכים ולא נכון

    בעז, 21/10/14 17:14

    בחיים לא הייתי עוזב אותה
    אנשים מקריבים חיים במצב וודאי על מנת להציל את חברהם ואפילו על מנת לחלץ גופות של חברים
    במצב כזה? זה לא נכון לא ראוי ולא מוסרי

    IP: 46.116.108.58דווח על תגובה זו

    • היהדות נגד הקרבת חיים. (ל''ת)

      , 21/10/14 17:20


      IP: 85.64.6.47 דווח על תגובה זו

      • נגד הקרבת חיי אדם. (ל''ת)

        , 21/10/14 17:20


        IP: 85.64.6.47 דווח על תגובה זו

      • טוב אז תגידו שרועי קליין פעל בניגוד להלכה (ל''ת)

        , 21/10/14 17:42


        IP: 79.176.33.232 דווח על תגובה זו

    • אז היית מת ביחד איתה בסופה

      ח, 21/10/14 17:26

      הם היו צריכים לנוע כמה שיותר מהר מהאיזור עם קור אימים ואויר דליל למעלה והם עשו חישוב שהיא הייתה פצועה והיא לא תחזיק מעמד להליכה של 4 שעות והצילו את עצמם שגם הם לא היה בטוח שהם ניצלים

      IP: 85.65.115.241 דווח על תגובה זו

      • נהגו כפי שנהגו,לא מאשימים אותם (ל''ת)

        , 21/10/14 17:47


        IP: 79.176.33.232 דווח על תגובה זו

        • לא מאשימים,אבל גם אין מה להתגאות, בטח לא לצבוע ב'הלכה דתית' (ל''ת)

          , 21/10/14 17:53


          IP: 79.176.33.232 דווח על תגובה זו

  • 3.

    רוב הרבנים ברחו מירופה ערב השואה והשאירו את מאמיניהם למות (ל''ת)

    סאטמר,,בעלז,לובביץ...., 21/10/14 17:12


    IP: 79.176.108.115דווח על תגובה זו

    • גם רוב האקדמאים והרופאים .... אז? (ל''ת)

      , 21/10/14 17:19


      IP: 85.64.6.47 דווח על תגובה זו

      • ראשי קהילה ,מה שייך 'אקדמאים' (ל''ת)

        , 21/10/14 17:55


        IP: 79.176.33.232 דווח על תגובה זו

        • נכון שלא כל אחד יאנוש קורצ'אק (ל''ת)

          , 21/10/14 17:56


          IP: 79.176.33.232 דווח על תגובה זו

    • אתה מסוג האנשים שאם רב היה אומר שהיה צריך להישאר גם אז היית נגד (ל''ת)

      כך שדעתך לא נחשבת, 21/10/14 17:59


      IP: 93.172.61.27 דווח על תגובה זו

    • ומה זה ההשתמטות מצה״ל? אותו הדבר!

      מה חדש?, 21/10/14 19:34

      גם הדתיים היום מפקירים את אחיהם היהודים בשדה הקרב, תוך שהם בורחים בפחדנות ומשתמטים משירות.

      לפני כמה חודשים דרס ערבי דוס בירושלים, מה אמרו חבריו? לו היה יודע הערבי שהנדרס שנא יהודים ציונים - לא היה דורס אותו.

      IP: 79.177.194.150 דווח על תגובה זו

  • 2.

    חבל וכואב ומיותר. (ל''ת)

    ==================================================, 21/10/14 16:52


    IP: 93.173.139.99דווח על תגובה זו

  • 1.

    עזיבה.

    ב.מ., 21/10/14 15:54

    כולי תקווה שבכל פעם שתעצום את עינייך תראה את תמר ותכה על חטא ותיענש על רשעותך.

    IP: 109.66.8.105

    • ב.מ. אתה, או את פשוט דפוק ללא תקנה. (ל''ת)

      ., 21/10/14 16:47


      IP: 93.173.139.99 דווח על תגובה זו

    • לא היה שייך להציל אותה ואני מאחל לך שלא תעמוד בכאלה ניסיונות

      דני, 21/10/14 18:11

      שאתה צריך להחליט או להציל את עצמיך או למות שניכם שם בהר

      IP: 85.65.115.241 דווח על תגובה זו