|
|
עד כה: 35 תגובות, ב- 19 דיונים.
|
|
|
|
|
|
הוסף תגובה
|
|
 |
19.
טורים בנושא ''הורות''
רננה,
08/04/05 22:46
| טוב עשתה עינת, שניתקה עצמה מהטוקבקיה המרגיזה, המעיזה לשפוט לגרדום כל טור שלא סיפק או סתר דיעה קיימת. הטוקבקים הולכים והופכים לאלימים לא פחות מילדים מסויימים ושרות מסויימות. לו הייתי ישי לא הייתי מתקרבת לתגובות כאן.. לא יכול להיות שכותב, המסוגל לכתוב על המתרחש בחייו האמיתיים ועל העובר בראשו ביומיום (וזה לא ממש פשוט להתחבר לאנטי-גיבור שבתוכנו ולהזדהות בשם ותמונה!), צריך לקרוא נאצות וביטולים על הסף ברשימת התגובות לטור שהוא כתב. התגובות נועדו לפתח דיון, לעורר שיחות פנימיות, ויכוחים אידיאולוגיים או כל דבר שקשור בשיח. מה שקורה כאן מזכיר לי קהל המשליך לתוך זירה מאובקת עוד ועוד חפצים על ראשו של גלדיאטור קשור ידיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא התגובות אלא הכתבה אלימה
הפוסל במומו,
10/04/05 10:21
| תקראי שוב את הפסקה הראשונה ותראי כמה אלימות ורוע בלתי מוסבר ובלתי נחוץ נשפכות שם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
יפה כתבת, מסכימה איתך
ליזה ליזה,
חיפה,
08/04/05 09:28
| ישי אדר, אני מסכימה עם רוב דבריך, מלבד בעניין הגנים הפרטיים. אפשר גם בבית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
ד''ר קובי צודק
קרחת,
ירושלים,
07/04/05 20:47
| ד''ר קובי צודק. ויש עוד משהו. המגיבים המבקרים מעוותים את הדברים שנכתבו, לכדי משוואה עקומה: יותר חינוך (ליבנת, המערכת) מול פחות חינוך (ישי אדר, ליברלים באופן כללי, האנשים שהורסים לנו את המדינה).
גם כאן מדובר בטעות בהבנת הנקרא. אדר לא מדבר על פחות חינוך. בטור הזה, ובאלה שקדמו לו, גם הוא מדבר על ''יותר'' חינוך. אלא שהחינוך שהוא מציע - לא פחות מושכל, מנומק, מובנה (ואולי יותר) - שונה מהותית מהחינוך שמציעה ליבנת. על פי החינוך שהוא מאמין בו, התוכנית החדשה של לימור ליבנת היא תכנית חינוכית רעה, לגופה - ולא בגלל שנולדה במשרד החינוך, או בגלל שהוא מתנגד לתכניות חינוכיות באשר הן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הבנת הנקרא, ועוד קצת.
קורא,
10/04/05 10:18
| כנראה לא קראת את הכתבה שלמעלה... אתן לך כמה ציטוטים: ''במקום לשים את כל הכסף על יום לימודים ארוך - תנו לנו עוד כסף במשכורת'' ''הפניה לאינטלקטואליות מגיל צעיר היא תהליך שמעקר את המהות של להיות ילד''
אדר כתב טקסט שלא מציע שום סוג של חינוך. יכול להיות שהוא רצה להציע, יכול להיות ששמעת ממנו הצעות אחרות בהזדמנויות אחרות, אבל שום דבר ממה שכתבת לא מופיע בכתבה הארסית והמבולבלת לעיל.
וקצת יותר לעניין - אז מה ההצעה שלך לחינוך ''לא פחות מושכל'' ? אך שונה מהותית מהחינוך של לבנת?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האינטלקט: בס''כה מרכיב אחד
ד''ר קובי,
תל-אביב,
10/04/05 17:00
| האינטלקט, או הקוגניציה - מרכיב אחד, חשוב ורב כוח ובכל זאת, אחד מיני אלמנטים רבים שביחד מגדירים את השלם שהוא אדם (קווי התפתחות נוספים, רשימה חלקית: מוטוריקה וקואורדינציה, תקשורת בין אישית, מוסר, אינטיליגנציה רגשית, תפישה חושית). התכנית של ליבנת מעוניינת ''להעיר'' את המרכיב האחד הזה ודווקא אותו, בשלב שבו, על-פי תיאוריות התפתחותיות רבות, דווקא יכולות וכישורים אחרים הם הדומיננטיים והבשלים יותר בעולמו של הילד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
תודה על דברים נבונים
ל.נ,
07/04/05 15:19
| אנחנו אכן צועדים בכיוון מפחיד.
ובאותה הזדמנות קראתי גם את הכתבה על פוקס קידס
והסכמתי בצער עם דבריך שם. !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
יותר הורים, פחות ''מערכת''
ד''ר קובי,
תל-אביב,
07/04/05 12:40
| כל זמן שכתב על הורותו שלו, על אמונותיו, רצונותיו, חששותיו ומה שבינהם - על סמכותו ה''מוגבלת'', ה''חובבנית'', ה''נסיונית'', המודעת למגבלותיה באירוניה דקה - כל הזמן הזה, נתנו לו המגיבים לחיות בשקט ואף כיבדוהו באהדה סלחנית. ברגע שהחליט לתקוף את הסמכות ה''טוטאלית'', ה''מקצוענית'', הכל יודעת, המערכתית, הפכו עליו המגיבים את הבאסטה. אחת מקריאותיו של הקטע שלמעלה היא: יותר הורים, פחות ''מערכת''. נראה שהרעיון הזה כשלעצמו מהלך אימים על ליותר קוראים מכפי שניתן היה לצפות. ממלכתיות צייתנית זה כנראה בכל זאת מה שהרוב רוצה, גם עבור ילדיו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה הקשר לממלכתיות צייתנית?
התבלבלת,
10/04/05 10:19
| אם מישהו רוצה שילמדו את הילד שלו לספור עד עשר, במקום רק לשחק כדורגל כל היום,זה ממלכתיות צייתנית?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
או הנה
המודיע,
מרכז,
07/04/05 15:21
| אחד שמבין,
בדיוק בדיוק בדיוק. השרה לבנת, את יכולה לשמור לי תא במעשיהו? כי אני, המודיע מהמרכז, לא מתכוון לשים את ילדי בין ציפורנייך החדות...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודק
שישוף המלך,
השרון,
07/04/05 14:40
| אבל רוב המגיבים לא מסוגלים להבין מה כתבת. זה בטח כי לא היתה תוכנית העשרה ב''הבנת הנקרא'' בגיל חודשיים...
;-)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
תרגיע, אף אחד לא לוקח שום דבר.
אמא ל3,
06/04/05 09:52
| אפשר ללמוד תוך כדי משחק, גם אם אתה סופר עם הקטנצ'יק כמה מסטיקים הוא זלל היום או את השלבים בסולם למגלשה, אתה מקנה לו כישורי חשבון... זה סתם מילים מפוצצות לדברים שכמעט כל אחד מאיתנו עושה. אבל מכיון שיש מעט הורים שלא עושים זאת צריך להכניס את זה בצורה מסודרת למערכת החינוך, כדי שלא יווצר מצב שילד בן 5 לא יודע לגזור או שילד בגן חובה לא יודע לזהות מספרים עד 10.
ובקשר ליום לימודים ארוך, הוא ממש לא חייב להיות אפור, זה הולך להיות בדיוק כמו בצהרונים היום, ילדים אוכלים צהרים אח''כ יושבים ועושים שיעורי בית עם חבר/ה או לבד, כשיש מדריכות שמסתובבות ביניהם ועוזרות להם, לאחר מכן הם משחקים או משתתפים בחוג העשרה. זה כיף לילדים, זה משחרר את ההורים ממריבות על שיעורי בית והכי חשוב שהילד מגיע הביתה ב 16:00 הוא יכול להנות בכיף בלי עול של שיעורי בית נמרחים!!! יום חינוך ארוך מקובל בכל העולם והוא מאפשר לנשים להתקדם בחיים ולא להיות תקועות בבית או לבחור מחוסר ברירה במקצוע ההוראה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ומה רע בלהיות מורה???
מורה,
15/04/05 16:02
| מורות רבות בוחרות במקצוע מתוך אמונה ורצון אמיתי, לחנך וללמד את דור העתיד!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
מסכימה איתך ...אבל הדרך שאתה מ
שרון,
דרום,
06/04/05 08:54
| חבל שדרך ההתבטאות שלך לא ממוקדת ואתה הולך סחור סחור , אם תהייה יותר ממוקד יבינו אותך ויקרא את כל הכתבה בדרך שאתה כותב כביכול צינית אין סבלנות להגיע ללב ליבה של הכתבה ולדברים הנכונים שאתה מציג , וחבל . כבר במעון רוצים שהתינוקות שלנו יגדלו מהר , יאכלו לבד יגמלו אותם מכל מעשי התינוקות מהר וכו' כמו מוצץ , חיתול שישחקו ויצבעו ויעשו הכל מהר כדי שיהיו גדולים בארץ הזו לא נותנים לתינוק להיות תינוק .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
דמגוג חסר הבנה
אב לשלושה,
06/04/05 08:50
| כותב נכבד, כאב לשלושה ילדים מאושרים ומוצלחים, הרשה לי לומר לך שאתה טועה, מטעה ומסית לחינם, תוך שימוש בטיעונים פופוליסטיים זולים ומשוללי היגיון. בכל גן שמכבד את עצמו , הילדים לומדים ''שפה וכישורים לשוניים'' - דרך שירה, האזנה לסיפורים ומשחקי מילים, ''מתמטיקה ומדעים'' - תוך כדי משחק לומדים לספור, לזהות צבעים, לומדים על חיות הבית והמשק ועל עונות השנה והחגים, עושים ניסויים מעניינים ומשעשעים וכו', ''אומנויות'' - ציור, הדבקה, עבודה עם חומרים שונים, ''כישורי חיים'' - הכוונה אינה לתפעול מעצורים ברובה, אלא חינוך לסובלנות ושיתוף, איפוק ודחיית סיפוקים, כבוד לזולת וכד'. לצערי ישנם גנים רבים המשמשים רק כ''אמצעי אחסון'' עבור הילדים. הרבה יותר קל לשלוח את הילדים לשחק בחצר, לזרוק להם כמה צעצועים על הרצפה, ולהתייחס אליהם רק אם הם זקוקים לאוכל או החלפה. גננת ראויה, יוזמת, עובדת לפי סדר יום ועם תוכנית מסודרת, מציבה בפני הילדים גבולות וחוקים של מותר ואסור (לפני שתתלהם למשמע המילה חוק, כוונתי אי שאסור להרביץ לילדים או להשחית את הגן). הילדים מעבירים את הזמן במשחק, אך תוך כדי הם לומדים ומתחנכים. הורים שאכפת להם, עושים סבב מפרך בין גנים ולעיתים קרובות משלמים יותר עבור גן עם ''תוכנית ליבה''. יתרה מכך, אנו מוציאים מאות שקלים על צעצועים מפתחים. החל מ ''פעלולון אוניברסיטה'' לפעוטות, דרך פאזלים ומשחקי לוח וחשיבה, קומפי ולומדות מחשב, ערכות יצירה ועוד - הרבה יותר זול לקנות לילד כדור ו''אוטו'' (ושוב לפני שתתנפל גם עלי, יש לנו גם כדורים, מכוניות ובובות בבית). הילדים אינם רואים בפעילות מפתחת כמו ''משחק הזכרון'' למשל, שיעור או מטלה, אלא משחק נטו. בדרך הם מפתחים כישורי זכרון וחברה - האם יש בכך פסול? יש לך מושג כמה אושר וסיפוק יש לילד כאשר הוא מביא הביתה עבודת יצירה מהגן, או כאשר הוא מצליח במשימה ? ''יועצות הסתר'' רוצות בסה''כ להבטיח שגם ילדיהם של הורים כמוך, שאינם נותנים את הדעת על ההתפתחות השכלית והחברתית שלהם, יזכו לילדות עשירה יותר. שילדים לא יעבירו את יומם בגן של ''חאפרים'', ויגדלו להיות בני נוער חסרי תרבות ודעת. בטוחני, שלימור לבנת אינה זוממת לסדר את ילדיך בשלשות ולשטוף את מוחם, ושרונית תירוש לא מתכננת לערוך להם מבחנים ולחלק להם תעודות עם ציונים, ובכלל, נותר בי הרושם כאילו סתם חיפשת סיבה להשתלחות פוליטית. אילו משרד החינוך היה מודיע שהוא מתנער מהפיקוח על הגנים ואחראי רק על בתי הספר, הייתי מנסח כתבה עם טיעונים הפוכים לאלו שהצגת כאן, ומשכנע את כולנו שהשרה הנוראית רוצה לגדל פה דור של חוליגנים אוהדי בית''ר...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכימה עם כל מילה, צודק בהחלט!
ל"ת
יפית,
מנצ'סטר,
15/04/05 16:00
| |
 |
11.
Let Them Be Little
שיר,
06/04/05 08:30
| I can remember when you fit in the palm of my hand. You felt so good in it; no bigger than a minute. How it amazes me you're changin' with every blink. Faster than a flower blooms, they grow up all too soon.
So let them be little, 'Cause they're only that way for a while. Give 'em hope, give them praise, Give them love every day. Let 'em cry, let 'em giggle, Let 'em sleep in the middle, Oh, but let them be little.
I never felt so much in one little tender touch. I live for those kisses, your prayers an' your wishes. An' now you're teachin' me how only a child can see. Tonight, while we're on our knees, all I ask is:
Please, let them be little, 'Cause they're only that way for a while. Give them hope, give them praise, Give them love every day. Let 'em cry, let 'em giggle, Let 'em sleep in the middle, Oh, but let them be little.
The so innocent, precious soul: You turn around, an' it's time to let them go.
So let them be little, 'Cause they're only that way for a while. Give them hope, give 'em praise, Give them love every day. Let 'em cry, let 'em giggle, Let them sleep in the middle, Oh, but let them be little.
Let them be little.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ישי, קראת? איזה יופי!
ל"ת
שפילמנית,
מעבר לים,
09/04/05 00:34
| |
 |
10.
מסכימה איתך
אורנה,
06/04/05 07:23
| הילדים בגילאים אלה צריכים לרכוש כלים סוציאליים....משמעו....ללמוד מי הם, איזה בן אדם הם......ואיך הם מתחברים לסביבה.....לחברים בגיל שלהם ולגננות ולהורים....... וכמובן שהכי חשוב לתת להם זמן להיות.... פשוט להיות ילדים....... לשחק ולחקור את העולם שרווי בגירויים גם ככה.... אני מאוד מקווה שתכנית זאת תתפוגג...... ותשאירו את הגוזלים לפחות עד בית ספר לגדול בנחת..... שאלוהים ירחם על ילדי הגן וגם על הילדים הגדולים......
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
אולי אם היית יודע לדבר לעניין
די לבכיינות,
06/04/05 07:17
| אז מישהו היה מעלה לך את המשכורת... תעשה נסיון, במקום להפיץ ''פצצות טורפדו ארסיות'' ולהרעיל ביקורת, תעשה משהו קונסטרוקטיבי, ואז גם תוכל להיות עם הילדים שלך יותר. במקום להודות לאנשים כמו דברת, שמשקיעים מהחיים שלהם בשביל כולנו, אתה מתבכיין ש''יעלו לנו את המשכורת''. חביבי ,ב שביל כבוד צריך לעבוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודק - במיוחד בעניין המשכורת
כמה רוע וארס,
בכתבה אחת,
06/04/05 09:12
| מה קשורה לימור לבנת למשכורת של הליצן הזה? אם הוא רוצה העלאה שילקק לעורך שלו או שיתחיל לכתוב כמו עיתונאי רציני. טוב שהוא לא האשים אותה גם במצב מערכת הבריאות ובזה שאשתו לא נותנת לו... כזה גיבוב של שטויות מזמן לא קראתי, ודווקא עד עכשיו הוא עשה עלי רושם של כתב ליגה ב' חביב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
דווקא אהבתי את הטורים שלך
יאללה תירגע,
06/04/05 07:12
| עד עכשיו. היה נראה לי שאתה אבא רגוע יחסית. ופתאום ... מה זה הלחץ הזה. מה אתה לא מלמד את הילדים שלך לספור עד עשר? אז יקראו לזה מתמטיקה, מה הלחץ? אם זה מפחיד אותך אז תקרא לזה חשבון.
ואם אתה לא יודע, בית מטבחיים זה מקום שבו לוקחים עגלים ושוחטים אותם, זאת אומרת חותכים להם עם סכין את הגרון. זה נראה לך נורמלי לקרוא למשרד החינוך בית מטבחיים? יאללה תירגע!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
אני איתך
אבא,
05/04/05 23:46
| צודק בכל מילה, כל מה שהילדים תריכים זה חופש לשחק, חופש להתפתח חופש ליצירתיות
יהיו מספיק שנים להכניס אותם לשטנץ
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
מז זה החרטא הזה?
ודים,
חיפה,
05/04/05 19:56
| ''עוד פצצת טורפדו ארסית שוגרה מבית המטבחיים של לימור לבנת ויועצות הסתרים שלה''
אנשים רציניים לא כותבים בצורה כזאת. כותבים רציניים בודקים אם דעתם נתמכת על ידי מאמרים מקצועיים או מחקרים. אבל למה? כאפשר סתם לכתוב כמה עמודים על כלום?! איפה ההתיחסות לתוכנית עצמה? איפה הנקודות הבעיתיות? לה הן בעיתיות? מדוע הכותב סבור שהן אכן יגרמו ל''הנזק הבלתי הפיך לנפשו של כל ילד מתוכנית כזו הוא עצום. הפניה לאינטלקטאוליות מגיל כה צעיר היא תהליך הרסני, שמעקר את המהות של להיות ילד''?!?!
הכותב לא אוהב את לימור לבנת, ליגיטימי - אבל לא כולם שונאים אותה באופן אוטומטי, ככה סתם. חלקנו צריכים סיבות, סיבות שציפיתי למצוא בכתבה הזאת. במקום זאת, נאלצתי לקרא על ''תוכנית הליבה החדשה לגני הילדים לגילאי 3-6 היא הסתעפות רעילה של תוכנית דברת בניצוחה של רונית תירוש''... כאמור - חרטא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הרי ברור שלא תצמח טובה לילדים
צחי,
06/04/05 00:10
| מלבנת. היא מעולם לא עשתה שום דבר טוב למען התלמידים וגרמה רק נזק. איך יש לה חוצפה לפתוח את פיה בציבור כשכל תרומתה היא קיצוץ פושע בתקציב החינוך. באיזו מדינה נורמלית היו מקצצים בחינוך?! אנחנו באמת זקוקים למשהו אחר מלבד חינוך במדינה הזו?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עוד אחד שלא סובל את לבנת...
אמא ל3,
06/04/05 09:31
| האם אתה יודע שישראל מדורגת במקום הראשון/שני בעולם בהוצאה לחינוך פר ילד??? האם אתה יודע שישראל מדורגת במקום ה30+ בהשגי תלמידיה??? המסקנה המתבקשת היא כמו כל דבר בחיים, זה לא רק ''כמה'' (כסף אתה משקיע) זה ''איך'' (אתה משקיע) !!!
כאמא לילדים במערכת החינוך הכושלת של מדינת ישראל, אני מרגישה שסוף סוף יש שרה שאכפת לה ושעושה שינויים אמיתיים גם אם זה במחיר התעמתות עם ארגון מורים. להגיד ש''היא מעולם לא עשתה שום דבר טוב למען התלמידים וגרמה רק נזק.'' זה לא רק חוצפה, זה שקר עלוב ודמגוגיה בגרוש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
אבא שצודק
יעל,
צפון,
05/04/05 19:40
| בתור גננת אני ממש שמחה לקרוא את הכתבה ולאשר כל מילה שכתובה בה.אכן תפקיד הגננות הוא להגן על זכותם של הילדים לשחק ולהיות ילדים.ללמוד מספרים,אותיות ושאר עינינים אקדמים משעממים יהיה להם כל החיים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
לישי אדר למרות שבטח לא תקרא את
ליה,
05/04/05 18:51
| התגובה . קודם כל לא יזיק קצת חינוך במדינה הזו !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! שמת לב איך הנוער של היום מתנהג ???????????? שכחת שילדים קטנים ירקו על אישתך ????? תאמין לי שזה לא היה קורה אם הם היו מחונכים קצת יותר . בושה וחרפה לאן שכל הנוער של היום התדרדר, אם תשים לב יש אתר של ערוץ הילדים נתחיל בדוגמא קטנה שאומרת של 95% מהם יש שגיאות כתיב ברמה היסטרית !!! תפסיק לשלול כל דבר , הציניות שלך פשוט דוחה תתאפס על עצמך ומהר אל תבינו לא נכון אני לא כל כך בעד לבנת , אבל אם זה מה שצריך בשביל להחדיר לנוער שלנו קצת שכל כן יהי אין שום דבר רע במשמעת !!!!! ושהילד ישאר ללמוד עד מאוחר !!!הרי יש היום מועדוניות בשביל שילדים יוכלו להשאר עד 4 בבית הספר אז אין שום שוני אלא רק עצלנות . תפסיקו עם הציניות ותראו לאן המדינה הולכת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
kids need to be kids
Anat,
Los Angeles,
06/04/05 08:17
| If kids are not allowed to be kids, as this article states, their development will be ruined, resulting in early burnout and a large percentage of high-school drop outs
הגב לתגובה זו
|
|
 |
education
hamptonian,
NY,
06/04/05 02:51
| discipline and education are two different issues. 'unbehaved' kids will continue to behave disrespectfully even if they are well educated. children need to learn about diversity, acceptance and respect. and the learning process should be done via games, songs and playful activities. the math olympics can wait...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
טוב שיש משרד החינוך
מיכל,
05/04/05 17:27
| אחרת היה סיכוי אמיתי שהתכנית אכן תצא לפועל. אבל משרד החינוך הוא גוף כה יעיל שאין מה לדאוג - לא יצא מזה כלום. אני בטוחה שהתכנית רק תגדיל את הפערים בין עניין לבין עשירים. ויותר גרוע - היא עלולה לגרום נזק של ממש. כל גננת מוסמכת ללמד תנועה ויציבה נכונה? ומי יממן הכשרת אלפי גננות בנושא זהירות בדרכים (כיום זו הכשרת רשות, שנמשכת שנה מלאה)? וכיצד בדיוק מלמדים ''יצירתיות'' בגן של 35 ילדים? הרי העובדה שכולם חוזרים הביתה פחות או יותר שלמים ובריאים מראה עד כמה הגננת והסייעת יצירתיות, לא? אבל רוב התכנית היא פשוט מילים יפות לדברים שנעשים ממילא. כך יוכל הצמג תירוש את לבנת להתהדר ב''הישגים'' זה מה שחשוב. לא?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
דווקא להיפך
נעם,
השרון,
05/04/05 17:26
| יותר פיקוח וקצת להכתיב לגננות מה לעשות, זה דווקא מצויין. מי שהולך לראות מה נעשה בגנים - נחרד מה-תת-רמה של חלק מהגננות. אז קדימה - קצת ''תוכנית לימודים'' מחייבת. וזה לא הרבה - זה המינימום שצריך לעשות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
כמה היסטריה
שרה,
05/04/05 15:44
| ורק בגלל שמישהו העיז להזכיר את המילים ''מתמטיקה'' או ''למידה'' בהקשר של ילדים.
מה בסך הכל רוצה התכנית? כל גננת ראויה מלמדת את הילדים לספור עד עשר וגם להבין שלא מדובר בסתם דיקלום אלא בספירה של חפצים. כל גננת ראויה מנסה ללמד את הילדים לשטוף ידיים לפני האוכל, מלמדת אותם לשבת בשקט בשעת הריכוז, להבין שמישהו אחר משחק בצעצוע ואי אפשר סתם לחטוף אותו, ולזהות את השם שלהם על חפצים. זה נקרא במילים גבוהות מתמטיקה, כישורי חיים, ומוכנות לקריאה.
כל מה שהתכנית אומרת זה שמהיום יהיה פיקוח על הגנים שהם באמת עושים את הפעולות האלה. שלא יהיו גנים שמתפקדים סתם כבייביסיטר לאחסנת הילדים בשעות העבודה של ההורים.
התכנית לא אומרת להכניס לגן לוח ושולחנות ירוקים ולהפסיק את המשחק בחצר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון מאוד!!!
מסכים!!!,
06/04/05 07:13
| |
 |
צודקת 100%
ג'וי,
05/04/05 20:15
| מי שחושב שללמד את הילדים דברים על העולם מסביבם או חשיבה מתמטית (שזה לא אומר שהולכים ללמד אותם דיפרנציאלים) זה לשלול מהם את ''הילדות'' סתם לא מבין כלום בילדים, אני מצטערת. ברוב הגנים כבר מלמדים את הילדים לספור, אם ילמדו אותם גם לקרוא, אז הילדים יהנו יותר בילדותם מקריאת ספרים מהנים ולא רק מלראות ''לולי'' (למרות שזה גם בסדר, אין בזה רע, רק לא יותר מדי). ילדים מסוגלים לקלוט הרבה יותר טוב ממבוגרים, והם גם נהנים מזה. משחקים שגם מפתחים את החשיבה לילדים, מעניינים יותר. ילדים הרי שואלים המון שאלות, לא יקרה שום דבר רע אם מעת לעת מישהו גם יענה להם לחלק לפחות, ואם התשובות גם תהיינה נכונות - עוד יותר טוב.
הגב לתגובה זו
|
|
|
|
|
|
|