 |
26.
הסיבה האמיתית לניו-אייג'
תומר,
28/06/04 15:33
|
כנראה שאחת הסיבות העיקריות להתפתחותו של העידן החדש היא מלחמת העולם השניה, שאחרי מה שקרה, העולם בחר בדרך חדשה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
על איזו דרך חדשה בדיוק?
שלום,
נתניה,
02/07/04 23:04
|
מאז העולם לא נהיה יותר בטוח ובטח שלא יותר טוב (ע''ע החימוש הגרעיני, העוני באפריקה ומדינות נחשלות והגלובליזציה ההרסנית שנחתה עלינו...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
Yofi!!!
Nurit,
Frankfurt,
22/06/04 18:13
|
Great , Herr Lotan I really liked your article. Leider streikt mein Hebräisch gerade!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
השפעת הניו אייג' על בחירת מקצוע
אחת,
15/06/04 11:05
|
לאורי - מה דעתך בעניין צעירים שחוזרים מהמזרח, לוקחים כמה קורסים בהילינג והופכים למטפלים אינסטנט ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה. מסכימה איתך לצערי מאוד.
ל"ת
אותה אחת...,
26/06/04 19:35
|
|
 |
תשובה
אורי לוטן,
תל אביב,
25/06/04 14:21
|
בבדיקה שעשיתי לא מזמן גיליתי שאחד המומחים העיקריים בארץ למחלות לב לוקח רק 1600 ש''ח לביקור בעוד ש''מתקשרת '' לוקחת תמורת תראפיה הכוללת בעיקרה לבישת בגדים כתומים והמהומים ממושכים 180000 ש''ח. זה אומר משהו לא?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
כתבה מצוינת! רק חבל...
אבנר,
11/06/04 23:46
|
|
 |
מצטרף לדברים!
שאול ק.,
19/06/04 20:40
|
הרגע קראתי את הכתבה השניה בסידרה. נראה לי שהסידרה הזו צריכה להיות מודפסת לספר, כשהיא תסתיים.
איכותית, מרעננת ועם הרבה חן וסגנון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תשובה
אורי לוטן,
תל אביב,
25/06/04 14:22
|
|
 |
מסכים איתך!
שי,
12/06/04 22:41
|
|
 |
22.
good vibes in the east
shakshuki,
herzalia,
11/06/04 18:55
|
nice summary of events... what about zeev revach and the maharish's visit to israel???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה
אורי לוטן,
ת''א,
13/06/04 01:35
|
I am not sure I remember that, however I do remember that Guru Maraji was banned from Israel by the then Minister Miriam Tassa Glazer
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
לעורך האתר - האם תוכלו להרחיב
רישקיש,
11/06/04 18:00
|
|
 |
תשובה לרישיקש
אורי לוטן,
ת''א,
10/07/04 18:45
|
|
 |
20.
ומה עם גורו מאהאראג'י?
ל"ת
פרמי,
10/06/04 23:29
|
|
 |
תשובה לפרמי
אורי לוטן,
ת''א,
11/07/04 00:04
|
גורו מרג'י הידוע כיום כפרם ראוואט הגיע למערב בשנות הששים. בעוד חמש-שש כתבות יגיע גם תורו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
המאהארישי
a meditator,
10/06/04 22:36
|
רציתי רק להוסיף שהמאהארישי יוגי מאהש הוא היום בן 93!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רמאי
פרופ' בנימין,
י-ם,
11/06/04 15:36
|
לא ידוע בדיוק מתי נולד מַהאֵש פּרַאסַד ווָארְמַה הנודע בשם מָהַרִישִׁי מהאש יוֹגִי ונכון בין 1911 ל-1920) - הביוגרפיה של המהרישי לפני ה"הארה" לוטה בערפל. מה שכן הוא נחשב לרמאי: מה שלומדים חסידיו של מהרישי הוא פשוט לקפוץ ולאחר שהם מתרוממים אין הם יורדים אלא נופלים (לפי עדות עצמם). והם יכולים להינזק אם אין נפילה זו מתבצעת כשורה. לדוגמה נביא את הכתוב בעיתון "מעריב" מתאריך 12995, אודות העובדה כי המהרישי נתבע (בארה"ב) ע"י 7 מאנשיו לשעבר, על שלא הצליח ללמד ריחוף. בנוסף התובעים טענו כי שיעורי המ"ט גרמו להם נזקים גופניים ונפשיים שאינם ניתנים לתיקון... מהרישי מאהש יוגי מואשם במרמה, הפרת אמונים וגרימת מצוקה נפשית. כבר באפריל 1978, הגורו וישנו דוואנאנדה הגיש תביעה נגד המהרישי, על שהפר הבטחתו להציג את "מרחפיו" בפני עשרה מדענים, תמורת תשלום של עשרת אלפים דולר. הוא תבע אותו לדין על שעשה שימוש לרעה במסורת העתיקה של ההינדואיזם ומחלל את קדושיה. מתוך רעיון עם ג'ו קלי, שהיה מהבולטים בין חסידי המהרישי, מסר ל-Washington City Paper, כי "הרחיפה היוגית של המ"ט הינה תעלול. זוהי פשוט מיומנות אתלטית ולא תוצאה של מדיטציה". לדברי בילי קליטון ורוברט מקקוצ'ן, מזכיריו של מהרישי לשעבר, הוא משתמש בתרגיל הרחיפה כדרך לעשות כסף במהירות ולהפיח תקוות שווא באנשים בעזרת הבטחות שווא. ב. קליטון הסביר כי הסיבה שהמהרישי מונע מתלמידיו להדגים לפני הציבור את רחיפתם היא מפני שאין הם מרחפים אלא קופצים בלבד. והוא מוסיף כי "אלה הלומדים בקורסים המתקדמים הללו בשווייץ, (אז מעונו של המהרישי), חיים תחת לחץ פסיכולוגי עצום לחוות חוויות. כך, שיוכלו לספר לציבור על תגליותיו הגדולות, לכאורה, של המ"ט, ואם המהרישי אומר להם, שהם יכולים לעוף, הם חושבים שהם יכולים, ואם הוא אומר להם לומר זאת במסיבת עיתונאים, הם יעשו זאת. הם מאמינים לכל דבר אשר יאמר להם" (מתוך סידרה של כתבות בעיתון הקנדי "סאנדיי אקספרס" בין החודשים מאי ויולי 1978)
חוץ משני הרצאות המבוא הניתנות חינם, מתברר, שאצל המהרישי אין דבר המתבצע ללא תמורה מכובדת כיד השגותיו. עלות הקורס של המ"ט (4 מפגשים של שעתיים כ"א) בישראל:7630 ₪ (או 950 ₪ לשעה ולאיש).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תשובה לפרופ' בנימין
אורי לוטן,
ת''א,
10/07/04 18:49
|
תודה על הבהרותיך לגבי המאהארישי. הוא הותיק מכולם - לדעתי הוא כיום למעלה מבן תשעים - וטענותיך כלפיו מוכרות. הרבה אנשים מחזיקים ממנו כרמאי למרות שהמדיטציה הטרנסצנדנטלית היא סוג המדיטציה הפופלארי ביותר בעולם. בעוד שבועות מספר, כשנגיע לשנות השישים, נתייחס אליו בהרחבה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
הכל התחיל ביהדות
יהודית,
ראשון לציון,
10/06/04 22:12
|
למעשה הכל כבר נמצא ביהדות. ואהבת לרעך כמוך - זו כל התורה על רגל אחת. כל הגוארואים החדשים חייבים להרכין ראש בפני הגורו האמיתי - הקב"ה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גורו פירושו מורה..
רונן,
-,
14/07/04 12:49
|
|
 |
17.
שאלה
אני ואתה,
10/06/04 21:53
|
|
 |
תשובה לאני ואתה
אורי לוטן,
תל אביב,
11/06/04 02:12
|
אני לא חושב עליו וישי הרגשה שלו חשבתי עליו הוא לא היה נהנה לשמוע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
חנטריש
עידן חדש,
נס ציונה,
10/06/04 21:34
|
|
 |
תשובה לחנטריש
אורי לוטן,
ת''א,
11/07/04 00:06
|
יש משהו חנטרישי בכל קטע לא? לצערנו חנטרישיות היא אחד הדברים הבודדים שאין בהם מחסור בעולמנו...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
סחתן
יורם,
תל אביב,
10/06/04 21:25
|
נורא מעניין. ושאלה: האם אתה חושב שכל זה היה קורה גם בלי המצאת הל.ס.ד.?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
מברוק
rocken,
10/06/04 14:55
|
יפה מאוד אתה כותב על הסלט המפוזר הזה ששמו העידן החדש (ואני מאלה שמתרגמים כל מה שזז).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
כתבה בשאנטי
eddie,
10/06/04 14:39
|
|
 |
12.
מעודד
שושנה,
באר שבע,
10/06/04 13:26
|
עושה רושם שכתבותיו של לוטן , יוסיפו לא מעט עניין לפורמט החדש והמרענן של מעריב. בהצלחה ת שושי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
כתבה מצוינת
אידה רולף,
09/06/04 17:45
|
|
 |
אורי יודע
חכים,
09/06/04 18:15
|
א.ד.נ הנכבדה רציתי רק להזכיר, שקיימים ספרים בעולם, אתרי אינטרנט, סירטי קולנועטלויזיה, אנציקלופדיות, מורים וכו'. ערוצי המידע פתוחים ומחכים לאנשים שינברו בהם. אומנם אורי היה שם לפני שרוחניות הפכה לרוחק'ה, והוא יודע יותר מרוב אנשי ישראל ובעל אי קי גבוה משלהם, עדיין, המידע ניתן לקריאה בספרייה הקרובה למקום מגורייך. הייתי ממליץ לבדוק מה שלום הספרנית
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לחכים
אידה רולף,
11/06/04 17:56
|
אני, בניגוד אליך, לא חושבת שהעין האנושית נועדה לקריאה מאומצת
(-:
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
זה התחיל כמה עשרות שנים קודם
yoavbd,
08/06/04 23:21
|
אמנם בשנות הששים התנועה הפכה להמונית, כפי שמתואר בכתבה, אבל כל המרכיבים שלה התחילו קודם בתנועות שוליים שיצרו את השפה והמונחים.
את הקשר עם הודו הרוחנית התחילה התנועה התיאוסופית של ילנה בלבאצקי בסוף המאה ה 19.
את רעיון העידן החדש עם המאפיינים העיקריים שלו ניסח אליסטר קראולי ב 1904 ואילך (הפרצוף שלו מופיע על עטיפת התקליט סרג'נט פפר, שני משמאל בשורה האחרונה). המרכיבים נלקחו משיטת מסדר שחר הזהב שפעל בלונדון בשנות התשעים של המאה ה 19, ושהושפע מהקבליסטים הצרפתים של אמצע המאה ה 19.
ראה מאמרים באתר שלי www.bendov.info
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
ימינה באור אדום
Sachi,
ת''א,
08/06/04 23:16
|
התרומה הגדולה של קליפורניה לתרבות היא האפשרות לפנות ימינה ברמזור אדום, ולא שמאלה כפי שנכתב. אורי, אתה בסדר....אבל כדי שתקרא את הכתבה סחי פעם אחת לפני שאתה שולח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה לימינה באור אדום
אורי לוטן,
ת''א,
09/06/04 14:29
|
|
 |
גם מיקרוסופט לא מקליפורניה
יובל,
תל אביב,
21/07/04 16:55
|
|
 |
(-:
ל"ת
איזה צחוקים,
11/06/04 17:57
|
|
 |
8.
כתבה מעניינת!!!
casey,
08/06/04 22:08
|
|
 |
7.
האוקינוס השקט - טמבל
ל"ת
לנון,
08/06/04 20:15
|
|
 |
התנצלות
אורי לוטן,
ת''א,
08/06/04 23:47
|
אתה צודק, כמובן שזה האוקינוס השקט.
טעיתי סליחה, אבל טמבל אני לא תאמין לי .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
כתבה מעניינת מצפה לקרוא את המש
ל"ת
אסף,
08/06/04 18:46
|
|
 |
5.
אורי, הארת את עיני
עופר,
08/06/04 15:18
|
|
 |
4.
יופי.יופי.יופי
א. פלד,
08/06/04 14:48
|
|
 |
3.
Welcome Uri
Moshe,
IL,
08/06/04 13:58
|
Welcome Uri, “Where have you been my blue eyes son?..” Another very good reason to stay with Maariv. www.106fm.co.il every Thursday between 1:00 – 2:00.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
הביטלס והמאהרישי
רונן,
גונן,
08/06/04 12:28
|
הביטלס עזבו את המהרישי וחבורתו אחרי שהם טענו שהיו שם ניצולים מיניים ושאר אירועים לא נעימים (טוב, רינגו היה הראשון שחזר, הוא אמר שהוא לא אהב את האוכל). Sexy Sady הוא שיר על ההתפכחות שלהם מחלום המהרישי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
הערות
גלעד,
ת"א,
08/06/04 10:58
|
נראה לי נאראטיב קצת פשטני, אני לא מומחה לנושא אבל עולים לי בראש כמה דברים. הקשר עם המזרח תמיד היה קיים אבל הפריחה הגדולה שלו הייתה בתקופה הקולניאלית של המאה ה-19 ולא רק אחרי השתחררות הודו. השפעות של מחשבה מזרחית אפשר למצוא אצל משוררים כמו קולדרידג' (קובלה קאן) ושופנהאור. מעבר לזה, היו מספר מורים משפיעים מהמזרח בתחילת המאה ה-20 , מורה הזן סוזוקי שיונג אף כתב לספרו הקדמה.
הגב לתגובה זו
|
|