|
|
עד כה: 13 תגובות, ב- 7 דיונים.
|
|
|
הוסף תגובה
|
|
 |
7.
לכל מי שהנושא מעניין אותו
מאמא מאוהבת,
אשדוד,
09/07/04 14:26
| מומלץ להיכנס לאתר הקהילתי של באופן טבעי - יש המון חומר לקרוא. על הרבה מאוד היבטים של חינוך ביתי, בין היתר - מה עם נושא החברה לילדים, עצמאות, פיתוח כישורי החיים ומה לא :)))
כולם מוזמנים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
בית הספר באמת גרוע - אבל...
גליה,
09/07/04 11:44
| הפתרון להשאיר את הילד בבית ולהוסיף עוד עבודה ורגשי אשמה להורים גרוע לא פחות. צריך לשנות את בית הספר והרשימה ארוכה, כולם יודעים אותה. אחת הסיבות לטובת בית הספר שמתעלמים ממנה זה שהורים יכולים להיות גרועים וטוב שהילד ידע שיש עוד דברים חוץ מההורים. אבל מה יבוא במקום? לדעתי, עדיף לשנות לגמרי את הכיתות. אין לי בעיה עם כיתה פרונטלית אבל אפשר לשלב בה גילאים שונים לפי הנטיות, אפשר להתייעץ עם הילד ועם ההורים מה הם רוצים ולהתחשב ברצונם. כדאי לחשוב שחשבון עד כתה ד' הוא בהחלט מספיק לחלק ניכר מן הילדים. ועוד דברים שניתן לשנות. מצד אחד לתת לילדים טיפול אישי, ומצד שני, לתת הזדמנות למיגוון אפשרויות שהחברה מעניקה, ולהתחשב באפשרויות החברה שאין לה ברירה אלא לתת חינוך המוני.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
בית הספר = התנערות מאחראיות
יצחק,
ירושלים,
09/07/04 08:59
| הבעיה העיקרית במערכת החינוך כלשהי, היא בכך שהילד מקבל את הרושם שאת הערכים ודרך החיים עליו לאמץ מהחברה, ולא מהבית שבו הוא גדל. כמובן שלהורים כיום ישנה השפעה רבה על הערכים שהילד גודל עימם, אבל הרושם שהוא מקבל מהוריו שהחברה היא זו האחראית בסופו של דבר להקנות לו את החינוך, וההורים הם רק שני מבוגרים מיושנים, ולא מתקדמים כמו המורים שיש בבית הספר.
צריך להפריד בין חינוך ערכי לחינוך מקצועי. אפשר לשלוח את הילד בגיל מתקדם לקורסים מקצועיים בהתאם לרצונותיו. בסביבת מגורים קהילתית אין כל בידוד לילדים מפני שתמיד יש את החברים מהשכונה, או מהיישוב שמשחקים איתם בחוץ. בכלל רצוי לתת לילדים לעבוד כבר מגיל צעיר (13-14) במשך היום, ואחר הצהרים לתת להם חינוך נוסף. אלו הגילאים שמתחיל מרד הנעורים, שנובע בעיקר מאנרגיה חיובית של עשיה, שאינה מתועלת לשום מקום, ובסוף הופכת למרד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יצחק כתב דברים חכמים וחשובים
ל"ת
רן,
ירושלים,
09/07/04 15:15
| |
 |
4.
לכל לובשי השטיחים
עמי,
צפון,
08/07/04 19:24
| אולי תנסו לפרסם פעם משהו שנוגע לקצת יותר מ-0.002 אחוז מהאוכלוסייה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
מעורר מחשבה
נועה,
מודיעין,
08/07/04 17:36
| תודה. אני בדיוק מתחבטת בשאלות האלה. אולי הכי נכון זה לעשות הומסקולינג ביחד עם עוד כמה חברים ככה שלא נדרשת מכל הורה כל כך הרבה הקרבה (קריירה וכו'). בכל מקרה - רעיון מעורר מחשבה. ושוב תודה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
אבל אבא ואמא אמרו לי...
עודד, אוז,
08/07/04 16:38
| ילד שגדל לבד בבית, בלי אינטראקציה חברתית מגיל אפס, לא ישתלב בשום חברה אלא בקשיים עצומים וניפוץ מיתוסים אישיים בגיל מבוגר.
אולי מבחינת חומר אקדמי הורים יכולים להחליף מורים. אולי ילדים גם מגיבים יותר טוב לסמכות הוריהם מאשר לאנשים זרים שסמכותם נובעת ממערכת לא-טבעית.
אבל ידוע שהחברויות הכי חזקות נוצרות במסגרות משותפות ו-מ-ג-ו-ו-נ-ו-ת. איך אתם מצפים שילדיכם יתרגלו את עקרון השיוויון החברתי כשהם נעולים בבית או רואים ילדים אחרים בימי טיול לסופרמרקט? איך אתם מצפים מילדיכם להשיג עצמאות מהוריהם אם אתם איתם 24/7? ובמידה ולא תוכלו להמשיך לשמש כמוריהם, איך אתם מצפים שיוכלו להשתלב במסגרת לימודית? אזי מן הסתם תאשימו את המערכת שהיא לא גמישה מספיק לקבל את השונה. הכי קל.
ספרים מומלצים: ''איך לפורר מרקם חברתי'' ''עצמאות של הילד? לא בבית סיפרנו'' ''סיבון מערכות כללי: פטור לילד ולהורה'' ''מדריך להורה: אני? מה אני עשיתי?'' כל הספרים בהוצאה פרטית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
With all due respect
Ron,
Washington,
09/07/04 03:58
| Seems like your parents didn't know.
My kids are homeschooled (there is no such thing as Unschooling...) and they have daily activities with other kids who are homeschooled as well.
Homeschooling doesn't mean being locked at home! They have playgroups where they learn how to do practical daily activities, they learn other languages and adjust to other - more relaxed, educated and polite - kids their age.
My three old can speak Hebrew, English and is trained in sign language, where he can communicate since he was four months old without crying... He is not the only one...
Homeschooling is a fulltime job! It is NOT easy and requires immense dedication - if the parents want to really do it right. The school-year is full of activities, tasks, projects and interaction with others... The kids are treated with great respect and no one challenges them with stupid TV crap (they are not allowed to watch TV until they are at least two years old, and even then, not more than 30 minutes a day... guess what: they read!)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וושינגטוןישראל
עודד, אוז,
09/07/04 05:54
| תודה על תגובתך, למרות שהיא לא אובייקטיבית.
אני לא מביט הצידה מההשגים המינימליים של הומסקולינג. סביר מאוד להניח שאחרי כמה שנים הילדים אכן יגיעו לרמה מסויימת של ידיעות.
אבל מבחינה חברתית, אני אנחש שהקבוצה בה לומדים הילדים היא קטנה ומורכבת מילדים פחות או יותר כמוהם.
כאן נעלם אפקט הגיוון החברתי שדיברתי עליו.
מי היה איתי ביסודי ובתיכון? אשכנזים, ספרדים, רוסים, דתיים, חילונים, עשירים, עניים, ימנים, שמאלנים, רוקרים ופאנקיסטים, אנשים עם בעיות השמנה, ילדים יפים, ילדים פחות יפים, מורעלים, פציפיסטים, בעלי באסטות לעתיד ואנשי מינהל עסקים לעתיד, ועוד. היה גיוון חברתי, היתה אינטראקציה יומ-יומית כמו במציאות החברתית בישראל. בסביבות כאלה הילד לומד לסמוך, ויותר חשוב, לומד ליפול ולהתמודד עם דברים לבד, בלי הורים.
השאלה היא מה יותר חשוב: שהילד ידבר שמונה שפות בגיל כיתה ד', או שיצליח להשתייך לחברה שבה יחיה. כמה חברים יש לילדיכם *מחוץ* למסגרת הלימודית שלהם?
וכמובן שיש לזכור שהדינמיקה החברתית בוושינגטון אינה זהה לזו בישראל. לא כל מה שעובד שם יעבוד בישראל, שהיא מקום עם מנטליות קיצרת פיוז וחברה שאני מעריך הרבה פחות פתוחה ומקבלת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין גיוון והגיוון לא טבעי
ענת,
תל אביב,
09/10/04 00:09
| ראשית בכיתה שבה למדתי היו למעלה מ- 30 תלמידים מתוכם רק שניים שאינם אשכנזים לגמרי... ואז באתי לצבא ושם היו אנשים מכל מיני מקומות בארץ ועם כל מיני התנהגויות. אלא מה זה היה המקום הראשון והאחרון שבו ראיתי את הגיוון. מסקנה- העולם הוא כפר קטן רק באינטרנט. ואם אתה נשאר לגור פחות או יותר איפה שנולדת תפגוש אנשים שדי מזכירים אותך בפרמטרים הכמותיים. וזה בסדר! לא אהבתי את בית הספר, במילא את כל הלימודים למדתי בעצמי ורק הצטרכתי להתמודד עם המורים על נושא חוק חינוך חובה. בצבא היה כיף אבל כל ה''גיוון'' הזה שמשמעותו מפגש עם כל הערסים של המדינה, היה גם הוא מיותר מבחינתי. יכולתי להשאר בבית בשני המקרים. כולם יודעים היטב, בית הספר הוא רק בייבי סיטר זול לילדים המסכנים ומפעל משכורות למורים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי אמר שבי''ס רגיל מפתח חברתיות
בוגרת המערכת,
13/07/04 10:36
| או שהוא מגוון אין ממש גיוון בשום ביס. יסודי הוא בדרך כלל קצת יותר מגוון מתיכון. אבל רב התיכונים בהחלט לא מגוונים. זה נכון יותר דבקה לגבי בתי ספר מיוחדים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
אם יש פחות מ-200 משפחות בארץ
נ,
08/07/04 14:40
| |
 |
היום זה רק 200 משפחות
רונית,
חדרה,
11/07/04 22:22
| אבל זו מגמה שרק תגדל עם השנים במיוחד לאור זה שמערכת החינוך לא משתנה באופן מהותי וגם לא יכולה להשתנות יחד עם הורים יותר מודעים ופחות אוטומטיים
הגב לתגובה זו
|
|
|
|
|
|
|