 |
31.
באיזה ימים המאמרים של יוסי רז?
איציק כרמי,
תל אביב,
05/09/04 09:40
|
הי
מישהו יודע באיזה ימים המאמרים של יוסי רז מתפרסמים?
ואיפה יש ריכוז של הדשברים שהוא כתב עד עכשיו ?
תודה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
לגבי הקידה והתהיות שעולות
דני,
נתניה,
05/09/04 09:06
|
בעקבותיה. למרות היותי אדם לא מאמין. !!!! אם כבר הייתי קד, אז הייתי קד רק לכוח עליון, או אלוהים או איך שתקראו לו. לא הייתי קד לאנשים, פסלים , פרות או צפרדעים, ולא הייתי רוצה להיות אחד איתם, רק עם אלוהים.
ואין כאן מה לנסות לפרש, את משמעות הקידה מכל מיני אפשרויות. לקידה יש פירוש אחד וכוונה אחת .......
למרות שהמאמר כתוב יפה- צריך קצת לשים לב - ולא להיסחף לחלומות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
תודה על הדברים שכתבת יוסי רז
ג'ולי,
ת''א,
04/09/04 22:54
|
הרגשתי מלאה ומועשרת מהמאמר הזה וגם האחרים שלך שפורסמו בשבועות הקודמים. כל הכבוד ומחכה בקוצר רוח להמשך - תודה רבה ג'ולי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
יוסי רז: המאמר מרתק ותודה!
ל"ת
מירון מינסטר,
צפון,
04/09/04 19:41
|
|
 |
27.
מעריך את הכוונות אבל להשתחוות
ל"ת
לאדם זה מגעיל,
04/09/04 08:00
|
|
 |
אתה לא מבין לדעתי
לואי,
עומר,
04/09/04 10:59
|
הי
ההשתחוות איננה לבן אדם, היא סמל לכיבוד היצורים החיים וכל מה שנברא.
שבת שלום
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני יודע על מה אני מדבר - כנס
תשובה ללואי,
04/09/04 12:40
|
אחרי שנה וחצי בהודו ראיתי איך אנשים שטופי מוח עם תקוות שווא להארה גדולה משתחווים לכל מיני גורואים למיניהם ולא רק לגורו פיזית אלא גם לתמונות של הגורו ולכסא הריק של הגורו - נאמר להם שהגורו (הפיזי לא רק הרעיוני) חשוב כמו אלוהים ואף יותר מאלוהים, המאמינים התמימים מועבדים בחינם ואף תורמים מכספם לגורו - יש אנשים שמקדישים את חייהם לעבודה קשה ותובענית כמעט ללא חופשות 7 ימים בשבוע וזאת לאחר שתרמו את כל כספם לגורו ומקבלים בתמורה מגורים בתנאים מחרידים ואוכל צמחוני ברמה ירודה - אורז פיתות וירקות מבושלים, והגורואים שהולכים בבגדים כתומים של נזירים מקיימים יחסי מין בחשאי ויוצאים לחופשות במקומות היקרים ביותר בעולם ויש להם חשבונות של מיליוני דולרים ויותר בשוויץ.
ולכן אני אומר פילוסופיה וצניעות זה תמיד חשוב אבל לא להיות תמים ומנוצל.
שבת שלום
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני מבין ידידי
לואי,
עומר,
04/09/04 18:07
|
פשוט כל מה שאתה כותב מוכר לי, אבל מה שהמאמר של יוסי רז מוסר זה ההשתחוות כסמל, הקידה כמשהו המייצג את הענווה שלנו אל האחר.
כמובן יש אנשים ולא רק בהודו - גם בארץ - אני רואה המון אנשים שנוהרים לגורו קבליסט או לגורו עם אלמנטים יהודיים ומה שאתה מתאר קיים גם כאן. לא על תופעת הגורואיזם מדבר המאמר. המאמר מדבר על הכבוד לרכוש לאלוהי של כל אחד מאיתנו. ועם זאת חשובה הערתך וראויה לציון במקום זה כדי שניזהר תמיד ונדע לבחון האם אנחנו נשאבים לסכנה רוחנית במסווה של חכמה רוחנית.
כל טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
מקסים!!! ותודה
ל"ת
אושר,
03/09/04 22:27
|
|
 |
25.
נהנה מהמאמר ומהתגובות המלמדות
ל"ת
בן,
חולון,
03/09/04 16:03
|
|
 |
24.
הרעיון המרכזי של הקידה הוא...
כן,
גורו,
03/09/04 10:22
|
ה ת ר ו ק נ ו ת , על מנת להתמלא או לקבל אנרגיה חדשה עלינו להתרוקן והקידה מסמלת את זה . כך זה לפחות בתאוריות לחימה ותנועה מזרחיות(לפני תנועהאו קרב). בנוסף לכך בדתות מסוימות התרוקנות היא מצב של חיסרון כלפי בורא או שלמות כל שהיא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
העניין בקידה הוא
לא,,
גורו,
03/09/04 12:30
|
שכשאתה קד אתה מוכן להתייחס אל כל דבר אליו אתה קד-אדם- מקום- דומם- חי- צומח-כאל דבר מכובד לא פחות ממך, ואת זה אני מבין שיוסי רז הדגיש במסר שלו במאמר, ועל ידי כך, שאתה ''מנמיך'' או מקטין את עצמך בפני האחר - אתה מתרוקן ונותן לאחר להיכנס אליך.
לא, גורו,
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
עוד עוד עוד ותודה!
ל"ת
רוח,
מערבית,
02/09/04 14:48
|
|
 |
22.
תובנות חזקות,
רביד סער,
קבוץ כ.,
02/09/04 09:28
|
|
 |
התובנות האלה עזרו לי
לינה,
כפר סבא,
05/09/04 18:11
|
את רוצה לדעת איך זה שקידה עוזרת? מלבד המודעות שעולה, ניסיתי יום שלם כמו שיוסי רז כתב לקוד בלבד לכל מי שאני פוגשת וזה עשה לי יום נפלא שבו כולם היו ממש מוקסמים ממני, אפילו בלי להגיד לי הרגשתי שהם רואים שאני רקורנת
תודה ליוסי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
למה לחפש רחוק?
אוהד,
רמת גן,
01/09/04 23:38
|
ידידיי, קשה לי להאמין כמה זה פשוט וברור, ובכל זאת נעלם מעיני רובנו.
בעוד המערב מקדש את בחינת ה''לקיחה'' המתמדת, את ה''אני'', את הצריכה האישית, את הגדילה החומרית, ובעוד המזרח מקדש את ההיפך הגמור כפי שעולה בצורה יפה ממאמר זה - את בחינת ה''נתינה'', את האחדות עם הטבע וביחוד את ביטול והתבטלות ה''אני'', הרי שיש פרקטיקה נוספת שממזגת בין השניים, בין מזרח למערב, בין הצורך לתת לבין הצורך לקבל. מה שמה של פרקטיקה זו?
נכון, יהדות.
בעוד שרבים מסתייגים בצדק מתרבות המערב בגלל קידוש ה''אני'', הרי שביטולו או מיזעורו בתרבות המזרח גם כן אינו התשובה, מפני שהוא נוגד את הדבר הכי בסיסי שטמון בבסיס האדם - הרצון האנושי לקבל. כמו כן שלא כדברי הבחור הנחמד מהמאמר - בני האדם בהחלט עליונים על שאר יצורי הבריאה, מפני שכך רצה הבורא.
מהות העניין נעוצה במהות הבריאה.
בעוד לנבראים יש רצון לקבל וגם רצון לתת, לבורא יש רק רצון לתת. הבורא לא שם אותנו כאן על מנת להיות נזירים ולהימנע מכל תענוגות העולם, להיפך! הבורא שם אותנו כאן עם רצון לקבל על מנת שנהנה מהעולם שברא בשבילנו (ולכן אגב, הנצרות הקתולית כל כך טועה...).
לאמור לעיל יש שתי הסתייגויות: אלף, הבורא מתוך ידיעתו את האופי האנושי לא רצה שננצל את כל תענוגות העולם כי זה היה משחית אותנו ולכן ברא לנו מערכת של חוקים ואיזונים על מנת ש''נצרוך'' את העולם בצורה מאוזנת ובריאה. מערכת זו נקראית - התורה. בית, המטרה הסופית של הבריאה איננה שהנבראים יהנו מתענוגות העולם החומריות, אלא שיתקרבו למקור - לבורא. כיצד עושים זאת? על ידי נסיון להיות כמוהו, משפיע במקום מושפע. כלומר, הבורא אמנם יצר אותנו בתור כלים (שמטבעם הם כלי קיבול), ונתן לנו את העולם ואת היכולת לקבל ממנו כל מה שאנו צריכים, אך המטרה האמיתית שלנו היא להשתמש בעולם על מנת לתת לאחרים, להיות צינור במקום כלי, ובכך לדבוק בבורא ולנהוג כמוהו בחסד.
לסיכום, אין צורך ללכת רחוק ולחפש תובנות במקומות אחרים. הבורא נתן לנו את ה''אורגינל'' , את התורה. כל מי שמעוניין בצמיחה אישית, כל מי שמרגיש שחייב להיות משהו מעבר לקיום החומרי שלנו פה, ראוי שיהיה כנה (כן?) בצורה ברוטאלית עם עצמו וישאל - האם באמת נתתי ליהדות צ'אנס? האם הידיעות שלי עליה באות מחברים/עיתונות/טלוויזיה או מספרים/שיעורים/הרצאות או אפילו שיחת הבהרה עם רב סבלן כלשהו? האם הפחד ממנה נובע ממוסכמות חברתיות או מהפחד משינוי? האם זה באמת הגיוני שכל מערכות המוסר, התורות והדתות שהתפתחו ממנה (בראהמה=אברהם) יותר נכונות מהמקור? היו כנים עם עצמכם, חיקרו את האמת, אל תעשו לעצמכם הנחות, מגיע לכם לדעת את האמת. בהצלחה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה לקודמי
רחל,
שפלה,
02/09/04 16:57
|
שלום מסכימה עם כל מילה שנאמרה בפסקה זו. הרי כל העיניין שעליו כותב יוסי הוא הערכת מצבו של אדם ביחס לעולם/יקום לפעמים עלינו להיות ''בטלים'' כלפי הבורא כדי שנוכל לחוש את החיבורשלנו להיות חלק ממנו .כיון שהאדם באשר הוא אדם מורכב מכול מרכיבי הבריאה. דומם,חי צומח-והעיקר מדבר. אנחנו יודעים זאת היטב רק צריכים לזכורשללא אותה נשמה שבאה ממנו והיא בעצם ''חלק אלוה ממעל '' לא היינו מה שהננו. רחל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יהדות
fox_x,
קרית אונו,
02/09/04 08:16
|
באיזו שהיא נקודה חשבתי על כך שאם לכל דבר יש משמעות, או יותר מזה - כל דבר שקרה אני יכול למצוא בו את המשמעות שתעזור לי להתקדם בדרך הרוחנית - איך אני מתייחס לעובדה שנולדתי יהודי כחלק מדרכי הרוחנית ?
התחלתי לקרוא טיפה את התנ''ך וקצת את הקבלה, קשה לי עדיין להתחבר לזה בעיקר בגלל הנעלות של היהדות על הלא יהודים ועל הלא בני אדם, משהו בקשר ליחס של היהדות לקולטיב, אבל בקשר ליחסם ליחיד ויחסו לעולם יש לא מעט דברים שגרמו לי למחשבות רבות על דרכי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נקודה מצויינת
אוהד,
רמת גן,
02/09/04 16:07
|
הצעד הבא לאחר ההבנה שלכל דבר יש משמעות הוא ללמוד מה לעשות עם משמעות זו, כלומר להבין שלכל דבר יש מטרה, משימה, שליחות.
יש לקבל כעובדה את הרעיון שיש מדרגות שונות בבריאה, ישנן מטרות שונות להשגה ולכן ברואים שונים שישיגו (או לפחות ינסו) להשיג אותן. מתוקף כך, ניתן להבין כי הבורא לא יצר אותנו שווים. בני אדם שונים מבעלי חיים (ששונים מצמחים וכד'), ויהודים שונים מלא יהודים. מדוע? מפני שיש לנו תפקיד שונה בבריאה. אני לא טוען שאנו ''יותר טובים'' וגם אם במובן מסוים אנו יותר מתקדמים מבחינה רוחנית זה לא בגללנו, אלא בגלל שכך הבורא רצה, וכך הוא ברא אותנו - מפני שלנו יש תפקיד שונה בבריאה, והבורא יצר אותנו בצורה מסויימת על מנת שנוכל למלא את התפקיד שלנו על הצד הטוב ביותר.
אם עדיין קשה לך להתחבר לזה אין דבר, זה טבעי לחלוטין (ואפילו מהווה יתרון - אתה מפגין ענווה שהיא תכונה מאד רצויה ומבורכת). פשוט שים בצד את הנושא הזה, אך אל תתן לו להרתיע אותך מלחקור את האמת. תוכל תמיד לשוב אליו כאשר תצבור עוד ידע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
מאמר מרתק ויוסי כותב מעולה
אורן23,
נהריה,
01/09/04 23:02
|
|
 |
19.
תרגול גאשו
לב יונתן,
דרום,
01/09/04 22:23
|
הי יוסי רז - תודה רבה על כתיבתך המקסימה! רואים שזה בא ממקום מלא אור.
אני מעונין לדעת האם גאשו זה חלק מתרגול הרייקי בסגנון היפני. ואיך זה מתקשר לרייקי?
ר ק טוב יונתן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
נהנה, מעריך וקד קידת תודה :-)
ל"ת
אלון א',
תל-אביב,
01/09/04 21:26
|
|
 |
17.
נורא נהנה מהטור המרתק שלך
רן בר שלום,
נתניה,
01/09/04 20:30
|
יש לי שאלה:
יוסי - זה אפשרי שהאדם המערבי יוכל להגיע למצב של התרוקנות מלאה רק מתירגול השתחוות?
או שהאדם המערבי צריך תרגול אחר מערבי יותר התואם את מבנה המיינד שלו
תודה רבה, רן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
צרוף מופלא
ליליאן,
קרית אונו,
01/09/04 19:25
|
הי יוסי -
יש לך צרוף מופלא של כשרון כתיבה, יצירתיות וחוכמה. מלאי מזל הם תלמידיך וקוראיך. שתהיי מלא כרימון וניגר כמו דבש.
אוהבת, ליליאן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
תודה לעורכת המדור תודה יוסי
אריק,
ב''ש,
01/09/04 19:20
|
הי
הטור הזה מקסים ובכל פעם מדהים מחדש. שווה לחכות. מזמן לא נתקלתי בהנאה צרופה מקריאה שגורמת לי לפעולה. אהבה ואור, אריק, ב''ש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
תודה ואהבה!
ל"ת
צופית,
01/09/04 19:10
|
|
 |
13.
אני חושבת שהכוונה היא המפתח
לילך משה,
בנימינה,
01/09/04 18:22
|
הי יוסי
תודה על המאמר המופלא באמת מרגש בכל שבוע לחכות לדברים המעניינים והנוגעים שלך. אני רוצה להגיד שאני חושבת שהמפתח הוא הכוונה הפנימית. לא משנה אם מישהו משתחווה לפסל, או למשהו אחר, או מדליק נר, כי הטכניקה היא רק הגשר אל הדבר האמיתי
באהבה, לילך בנימינה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
אחלה. אני נהנה מאוד מהקריאה
איתי שמואל,
ממרכז הארץ,
01/09/04 18:13
|
הי יוסי רז,
אחלה מאמר, ובכלל אני עוקב אחרי המאמרים שלך. מתי הם יוצאים? האם פעם בשבוע? האם יש יום קבוע? למה אין הפניה מהדף הראשי של המדור?
אני מאוד מקווה להגיע למצב בו אני לא שופט ולא מפרש כל תגובה שקוראת לי בחיים פשוט שאוכל להשתחוות לעצמי הפשוט שלי בצנעה וללא גאווה.
חיבוק ואהבה איתי שמואלי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
מאמר טוב ומעניין. תודה רבה לכם
ל"ת
בטי אלנבוגן,
חצור,
01/09/04 16:43
|
|
 |
10.
לא ברור לי
ברי,
טבריה,
01/09/04 16:27
|
|
 |
9.
יוסי רז המאמר הוסיף לי תודה
ל"ת
ליאה,
רמת גן,
01/09/04 16:15
|
|
 |
8.
השתחוות
טלי,
חיפה,
01/09/04 15:19
|
יוסי אני מודה לך על המאמר הנפלא והמרתק שקראתי זה הרגע. המאמר נכתב במילים של היום יום ומאוד קריא וזה דבר חשוב משום שלפעמים אתה משתמש במילים שאני לא יודעת את פשרם וקצת קשה לי. הרעיון ללחוץ יד לחייך לאהוב לצחוק מאוד חשוב. אנחנו לוקחים זאת כמובן מאליו, ומאוד חשוב שאנשים כמוך יזכירו לנו כמה זה חשוב ועוד להרגיש שאתה באחדות ברגע זה. עלינו לתרגל זאת ולא לעשות זאת רק באופן אוטומטי עלינו לכבד להעריך ולהוקר את זה שהשמש זורחת אבל למה תמיד אנחנו די שוכחים זאת. תודה לך יוסי שאתה תמיד מזכיר לנו דברים מעניינים כאלה . באהבה טלי תכתבו לנו יותר תכוף
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
מאמר חזק ומדהים, אבל
יותם,
ניו-יורק,
01/09/04 15:15
|
זה קשה מאוד להיות במצב מכופף. אתה צודק יוסי.
אני יכול להגיד שעכשיו כעשרה חודשים של עבודות בניו יורק כשליח ועוד עבודות מזדמנות אני מרגיש כפוף, מושפל כפי שלא הרגשתי מעולם. יש לי עוד הרבה להתפתח.
המאמר שלך חזק ומרגש יוסי. לכן תודה שאתה מחזק אותי עכשיו כשאני כל כך זקוק לחיזוקים
יותם, ניו יורק
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טאו
fox_x,
02/09/04 08:11
|
בספר הטאו ניסים אמון כתב משהו יפה מאוד, משהו כמו לאיש הטאו לא אכפת להתכופף, הוא תמיד נשאר ישר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
אוהבת את המאמרים שלך. תודה
ל"ת
ליאנה,
אשדוד,
01/09/04 15:00
|
|
 |
5.
מאוד נהניתי מהדברים.
יורם,
01/09/04 13:32
|
יוסי רז המאמרים שלך ממש מרתקים ברעננות הרוחנית שלהם ואיך שאתה פורט רעיונות גדולים למשהו יומיומי.
תודה וישר כח
יורם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
כתוב מצוין, אבל מדוע צריך
דני,
נתניה,
01/09/04 13:04
|
|
 |
הקידה היא לעצמך
יורם,
חיפה,
01/09/04 13:31
|
הי דני
הכוונה במאמר לדעתי היא הקידה או ההשתחוות לעצמי, להתחבר עם האלוהי שלי. אולי התמונות שצורפו למאמר מטעות קצת, אבל גם במזרח ההשתחוות לפסל מסמלת את ההשתחוות לבודהא האישי, העצמי
יורם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הי, יורם- תגובה.
דני,
נתניה,
05/09/04 08:57
|
ניתן להצדיק הרבה דברים, מעוותים במציאות ולנסות למצוא להם הגיון.
אבל את הסיבה האמיתית, יודעים היפנים,ההודים, ולא הישראלים, שבד''כ לא נכנסים לעומק- קוראים רק את הכותרת. תשאל אותם מדוע הם משתחוים לפסל ועושים פולחן שלם מסביבו- לעניות דעתי,התשובה מובנת- נבערות,ועבודת אלילים לשמה !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני מסכים עם יורם. נראה לי
יותם,
ניו יורק,
01/09/04 15:17
|
שהכוונה היא להשתחוות לעצמך ולראות בכל הסובב אותך את עצמך, לקדש כל דבר שסביבך כאילו זה אתה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
מהנה וכתוב מצויין תודה
ל"ת
gunr,
01/09/04 11:55
|
|
 |
2.
מאמר נורא חזק. תודה
ישראל צבי,
אריאל,
01/09/04 11:19
|
יישר כוח ליוסי רז ולשאר הכותבים במדור המצויין של nrg
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
מאוד נהנית לקרוא את הטור שלך
צביה גור,
חדרה,
01/09/04 10:52
|
תודה רבה לך יוסי רז, מאיר ומעלה מחשבות גם על התנהלות החיים שלנו בארץ, היינו צריכים לאמץ קצת צניעות וענווה ביחסי היומ יום.
צביה
הגב לתגובה זו
|
|