 |
24.
אתר גם בעיברית
ל"ת
היי,
06/10/04 15:25
|
|
 |
23.
מה איתך?
אושר,
11/09/04 10:50
|
כתבה מענינת שמעלה שאלות,האם אתה יכול להגיד על עצמך (ולעצמך)שאתה מאושר ,''היום'',? הרי גם אתה בנוי ממספר תבניות,
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מדוע התבניות עומדות
מדוע,
13/09/04 09:02
|
|
 |
22.
ניסים, התמונה הקודמת היתה הרבה
ענת,
באר שבע,
08/09/04 09:54
|
|
 |
21.
כדאי להיות מאושר צריך
ליקה,
ת''א,
08/09/04 09:50
|
|
 |
למה אני חי
זאביק,
ת''א,
27/09/04 17:20
|
כי אני לא מת ויותר מענין אותי לשאול למה אני רוצה לחיות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני חושב בגישה שונה
דודו,
08/09/04 12:04
|
ישנו משפט שאני משנן כל יום
''משמעות החיים-פחות חשובה מהחיים עצמם''
אנשים מחפשים דרכים שונות''להארה'' לאורך כל חייהם
ולפעמים מפספסים את החיים עצמם
כל דבר במתינות :-)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
אהבתי את האמת.....
ל"ת
ayali,
08/09/04 09:13
|
|
 |
19.
האושר הוא וילה על אי יווני
נעם,
חיפה,
08/09/04 07:58
|
בקרו באתר של המטיף (הקישור בתחתית הכתבה) ותראו את הווילה היפה שבנה ביוון מעסקי הפטפוטים על אושר. ממש א.ד. גורדוניס.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קנאי
פפאלודוס,
11/09/04 10:54
|
מה אכפת לך ידיביל , אם אתה חושב שאתה מוכשר כמו.... אז קדימה,לך על זה חוץ מזה זה ,זה לא וילה ,זה מרכז רוחני,
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הפטפוט הוא רק שלך!
Oded,
08/09/04 17:37
|
זה שאתה מפטפט על דברים, שאין לך שמץ של מושג בעובדות שלהם, זאת ממש הבעיה שלך. זה שאתה מפיץ שקר, זאת רק יצירת קארמה רעה, שבדרך כלל חוזרת מטבעה בחזרה... הוילה שאתה מדבר עליה היא המרכז הרוחני Tao's. אף אחד לא צריך לתת דין וחשבון איך הוא הוקם, אך מי שיודע את העובדות האמיתיות, הם בדיוק ההפך הגמור ממה שאתה מקשקש עליו...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
אושר הוא נוצה קלה ברוח
אחת העם,
בגלגול הזה,
08/09/04 07:56
|
העצב אין לו סוף - לאושר יש ויש. אושר הוא נוצה קלה ברוח.
מתוך ''ארץ טרופית יפה''
לכל בני האנוש באשר הם אושר אינו מצב מתמשך. הוא מתלקח לזמן קצוב בנסיבות שונות המתאימות לכל אדם ואדם. יש כאלה שמזג אוויר מסוים עושה אותם מאושרים, יש נשים שלידה עושה אותן מאושרות ורבים חשים אושר כשאהבים אותם. החוכמה היא לא לשאול את עצמך בדאגה אם אתה מאושר או לא. זה מתכון בטוח לאומללות. צריך לחיות את החיים להשתדל לעשות דברים שאתה אוהב לעשות ולהודות על כל רגע שבו אתה מרגיש מאושר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה על הכנות
סתם אחד,
משום מקום,
08/09/04 20:45
|
רגעי האושר המעטים בחיינו זורעים אור ביתר הימים האפורים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
האושר הפנימי
ציפי,
ערד,
08/09/04 05:54
|
שלום ניסים, גם אותי מעסיקה השאלה הזו זמן רב, ומתוך כל מיני תהליכים פנימיים שעברתי, הבנתי שכשאנו סולחים לעצמינו על כל מיני דברים יורד מטען עצום מהלב. אך כמובן שזה לא פשוט אי אפשר להגיד אני סולח , זה אמור להיות אמיתי. רוב האנשים שאני פוגשת אומרים''העיקר הבריאות'' ובעצם הבריאות זו נגזרת של האושר הפנימי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
Is this true?
Ran Fuchs,
Sydney,
08/09/04 01:32
|
Suffering and stress have their roll. They make us grow and develop. Happy people do not grow. If we were a happy race we would still be sitting in the tress, eaten by tigers with life expectancy of less then 30 years. Is this what we want?
When someone dear to us dies we are not happy, we suffer. When someone close to us suffers or in danger we are under pressure to help them. It is inhumane to be happy in these circumstances. Wisdom is to find the meaning in everything, including suffering.
An old Buddhist story tells us about a holy man going with his disciples in the wood when they got attacked by bandits. The disciples ran away but the holy man stayed in meditation to face the bandits. For hours later his disciples could hear his cries of agony when the bandits tortured him. He was a holly man. He was suffering. This is life, just like that.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האם הירח עגול?
גל,
08/09/04 19:47
|
כשקרוב לך מת, תבכה. כשתוקפים אותך, תתגונן. כשאתה רעב, תאכל. התייחס לחלוטין להווה של חייך, שחק את המשחק, וכך, פשוט ושמח, תבלה את חייך. הסר את הסבל שאינו הכרחי, זה שבא כולו מבפנים, והרי אתה מאושר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
נהייה מציאותיים.
עשירון תחתון,
08/09/04 01:19
|
כן. אני רוצה שהילדה שלי תהיה מאושרת אבל היא נורא סובלת כבר יותר משבועיים מכאב שיניים מטורף, ואין לי כסף לשלם לרופא שיניים.
אז כרגע, במקום לחפש את האושר שלי, אני הולך לעבוד בשביל העושר שלי, כי רק אחר-כך אני ובתי נוכל להיות מאושרים.
בשבילי זה סיפור דמיוני. בשביל המון אחרים זו המציאות. חיפוש האושר הוא בעדיפות שניה לאחר מניעת הסבל הפיזי והסבל הנפשי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ושמחה.....
ל"ת
אור אהבה שלום,
09/09/04 16:29
|
|
 |
לפעמים מה שנראה לא מציאותי
דודו,
08/09/04 07:32
|
הוא המציאות בלבד
בעבר לימדתי משפחה ענייה מאוד במסגרת פר''ח של סטודנטים . למשפחה בקושי היה כסף לאוכל החשמל היה מתנתק אחת לתקופה כך גם המים הילדים היו גרים בשכונה מאוד קשה
אבל האמא תמיד חייכה לילדים והקדישה המון תשומת לב הילדים היו נהנים מוופל פשוט שהיו מקבלים פעם בשבוע בהנאה צרופה היה לי מוזר לראות כך
אך הדבר היחידי ששמרתי מהשנה שבה הכרתי את המשפחה המדהימה
שכן יש אושר ללא עושר
וכן ישנה אהבה במקום שהאיזור מאוד קשה
אני מכיר המון חברים עם המון עושר ובלי טיפת אושר -וזאת לצערי
הם תמיד רצים אחרי דברים שלא תורמים להם אושר, נראה כאילו הם מטפחים שלא במודע רק סבל
נכון ריאלי יש אנשים במצבי מצוקה
אבל ריאלי שיש אושר איכן שלא נמצא רק העושר
יום טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
תודה
שרונה, הרמוני,
זכרון יעקב,
07/09/04 23:34
|
ניסים יקר, שוב כיף לקרוא שוב, כאילו אתה עוד ממשיך לשוחח עמנו כאן מזכרון היפה. קראתי שוב מזה שנים את שכתבת, כה אמיתי, כן ויפה. יש לך ד''ש כאן מהבוגונביליה. הבוקר ב-6 כבר הייתי בים מחר בבוקר כנ''ל. זה אושר!!! ד''ש לבנות היקרות בבית. ממני
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
הרהורים נוקבים
ג'ו פלקונטי,
07/09/04 23:12
|
האם הרצון להיות מאושר אינו חטא?
האם ניתן להיות בכלל מאושר אם הרצון להיות מאושר הוא חטא?
האם ניתן להיות מאושר לחלוטין ביודעך שיש סבל בעולם ליצורים אחרים?
האם ניתן להיות מאושר ביודעך שהכל הוא לתקופה קצרה שתחלוף כהרף עין?
האם ניתן להיות מאושר ביודעך שבמקום כלשהו חי ופועל יצור מכוער פיזית ורוחנית כמו יולי עופר?
האם ניתן להיות מאושר כאשר אחת לכמה שעות חייבים ללכת לשרותים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ללא כותרת
ימה,
בין האומות,
07/09/04 23:32
|
|
 |
ha!! יש!!
ל"ת
הלו,
13/09/04 08:45
|
|
 |
משפט נפלא
איציק,
תל אביב,
12/09/04 09:44
|
ימה - המשפט נפלא, רשמתי אותו על לוח ''משפט השבוע '' שלנו בבית. כל-כך נכון. יום קסום ומאושר...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
אושר
שאלה קלה,
07/09/04 23:06
|
מלשון אישור. אם יש לך אישור הרי אתה מאושר. והדרך לקבל אישור היא לעשות את הדבר הכון-כלומר להיות צדיק. ואכן עוד לא ראיתי צדיק לא מאושר בדיוק כמו שלא ראיתי רשע מאושר לאורך זמן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה הופך צדיק להיות צדיק?
יאור,
תל-אביב,
08/09/04 15:05
|
אם צדיק הוא אדם מאושר, מה הוא עושה בכדי להיות צדיק?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איך להיות צדיק ?
ימה,
כל מקום,
08/09/04 18:13
|
אחד השקרים המקובלים הוא שאפשר להיות צדיק. לדעתי יותר קל להיות דג מאשר להיות צדיק - וגם זה מיותר. ל''ו צדיקים, אומרים יש - ואני לא סומך על אף אחד שיגיד לי ההוא צדיק.. האמביציה לצדיקות לא שונה מזו לכסף - אבל אין לה שום סיכוי - אפילו לא מליונית. אתה לא תהייה צדיק גם אם תעזה את כל הדברים הטובים האלה - כי פשוט, צדיק כמו הירח, הוא ישות קיימת ושלמה - ושאיפה להיות ירח יותר ריאלית אפילו.. ולמה תגידו לי, בחברה כל כך חמרנית ואלימה רוצים כולם רוחניות? מה השקר הגדול הזה? אני לא יכול להתייחס לכל התרבות שואפת הטוב הזו ברצינות. וזה כולל את כל המורים והמוארים..אי אפשר לחיות בחרא ולדבר על מטעמים..לא מאמין. sorry
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
yafe meod ve-me-la-med.
ל"ת
likro velilmod,
07/09/04 22:38
|
|
 |
10.
אמרו חז''ל
רבקה,
ירושלים,
07/09/04 20:59
|
|
 |
9.
בטח הוא מאושר
צביקה,
07/09/04 19:50
|
למה לא? לפזר שטויות במיץ ועוד לקבל על זה כסף וזיונים חינם מבהמות דקות מטופשות. למה שלא יהיה מאושר המכוער הזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צביקה, לך תעשה..
יוסף,
ת''א,
08/09/04 09:47
|
ניתוח להגדלת הפין. כך תהיה פחות חסר ביטחון ואולי יצא ממך פחות רוע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צביקה, אתה נראה לי מאושר.
ל"ת
מישהו,
07/09/04 21:44
|
|
 |
מטיפים מכוערים
ג'ו פלקונטי,
07/09/04 22:08
|
זה נכון.שמתם לב שכל המטיפים ומתקני העולם הם יצורים מכוערים שאין להם סיכוי לקבל זיון מבחורה שנראית נורמלית?
זו הדרך שלהם לקבל זיונים, כל החרטא ברטא הזו. כל הרוחניות המזוייפת הזו. בנות מקסימות שלא היו שמות זין וכוס על הפרצופים המגעילים של המטיפים - רבות עכשיו מי תזיין את המגעיל, רק בגלל שהוא התחיל להיות מטיף רוחני. תראו את הפרתוף של הניסים הזה. תיזכרו איך נראה שלמה קאלו. איך נראה רפיק. איך נראים כל הגורואים המכוערים והמגעילים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מר פלקונטי אתה טועה
שילי,
07/09/04 22:52
|
זה עניין של טעם, לדעתי ניסים אמון נראה טוב, והוא גם נשוי. אושו למשל היה מדהים ביופיו, ובצעירותו היה שחקן. קרישנמורטי היה נאה, מי אמר שכל הגורואים הם מכוערים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את צודקת באופן חלקי
ג'ו פלקונטי,
07/09/04 23:05
|
אכן, יש גם כאלו כמו שאת תארת.
אבל עדיין יש מספר ניכר של מעוותי צורה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אולי הכיעור
יש?,
13/09/04 08:49
|
|
 |
8.
ניסים תודה
דני,
ירושלים,
07/09/04 18:55
|
תמשיך לכתוב על הדברים האלו. אלו הדברים החשובים בחיים. למעשה אלו החיים עצמם. זה מדהים איך כמעט כולם מתעסקים בדברים החיצוניים ולא במקור האושר, שהוא פנימי. תמשיך להזכיר לנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
ניסים, אנשים כן מודעים ומחפשים
ימה,
כל מקום,
07/09/04 18:04
|
רוב האנשים ערים לשאלה של האושר והאמת. ההתעלמות היא בנקודות שהשאלה נוגעת בחיים, ברגע, ואז אין התמודדות. ההתמודדות קיימת ברמת התפיסה. להיות זה להיות מאושר. רק להיות מספיק. האם אני נמצא פה עכשיו? זו השאלה הטובה היחידה. לא - האם אני מאושר פה עכשיו. אם אני נמצא באמת, מיד אני מאושר. כי האושר הוא טבעו של הקיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
ניסים, ואתה מאושר?
יאור,
תל-אביב,
07/09/04 15:41
|
מאמר לעניין וכתוב יפה, אבל... חינוך רוחני - לאן הוא יוביל אותי? אושר - האם הוא נשלט? ניסים, האם יש תשובות מוחלטות, נוסחה מדעית להגיע אל האושר? אם כן, אני בפנים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לאן שתלך- לשם תגיע
דודו,
08/09/04 07:36
|
אדם מציב לעצמו מטרות בחיים
בדרך לשם הוא שואף ומשיג חלקם
הנתיב שבחרת זוהי הדרך
בחר נתיב של אושר ואתה נמצא במסלול טוב
הדבר לא נוגד הישגיות או עושר
זוהי מהות בין כל הנתיבים שאתה בוחר בחיים בחר בנתיב של אושר
מקווה שלשם תגיע
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אבל מה גורם לאושר?
יאור,
תל-אביב,
08/09/04 15:02
|
בכדי לבחור נתיב צריך לדעת מה גורם לאושר לא? איזה פעולות יכולות לגרום לאושר הולך וגובר? מדוע מה שגרם לנו לאושר אתמול, לא מספק אותנו היום?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מתכון לאושר
עדנה,
י - ם,
08/09/04 19:27
|
לא תמיד אפשר לתת מתכון של עשה ואל תעשה. נסה לא להתאמץ להיות מאושר. אולי זה יקרה לך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שאלת את שאלת מליון הדולר$
דודו,
08/09/04 17:47
|
ישנם הרבה תפיסות לגבי מהו אושר
הייתי משתמש במושג-''נתיבים לחיים טובים''
להגדרה זו ישנם הרבה דרכים
ואפשר להמשיך כמו: ''כל הנתיבים(נחלים) זורמים אל אותו הים''
כי ישנם הרבה נתיבים לחיים טובים ומאושרים
בודהה לדוגמה חשב בדרך שונה
הוא הגדיר את החיים כסבל, ויש דרך מסויימת להשתחרר מהסבל . דרך זו ,נקראת 8 נתיבי דרך לחיים טובים
למעוניינים ניתן לקרוא בקצרה כאן
http://ccc.domaindlx.com/meditatecenter/MEDITATE/8%20simple%20steps%20for%20good%20life.htm
באופן עקרוני אני חושב שהגדרה של המילה אושר פחות חשובה
חשובה התחושה האישית, הסיפוק הפנימי, השלמות פנימית\חיצונית
אני חושב כשתראה אדם מאושר בד''כ תזהה:חיוך ,שלמות, שלווה בהרבה צורות וגוונים
כמו לראות אדם מאוהב:-)
כל הדרכים כשרות, אני חושב שיש לחיות במודעות, בדרך לחיים מאושרים
מודעות לאושר ,הליכה בנתיב של אושר- תתרום לאושר :-)
בהצלחה לכל מחפשי השלווה
דודו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
האושר בטח לא נמצא בטלויזיה
ותרבות הקניות,
07/09/04 12:51
|
תרבות הקניות והאופנה טובה לעשירים שיש להם עודף כסף אך לרוב האנשים זה יוצר שיעבוד להרוויח יותר ויותר כסף כי גם משכורת ממוצעת לא מספיקה להכל, וכך נוצר לחץ כלכלי שהופך ללחץ נפשי שהורג את האושר. וכמובן צפיה בטלויזיה רק שורפת את הזמן אך מנוונת ופוגעת בשמחת החיים הטבעית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התכוונתי שאורח חיינו היום ....
למגיבים ל - 5,
07/09/04 23:54
|
הוא לא מושלם בהקשר של תמיכה ועידוד לאושר הפנימי שכן למרות כל היתרונות הידועים של ההתפתחות הטכנולוגית יש גם חסרונות - אם עד לפני המאה העשרים היה ניתן לבנות בית פשוט בכמה ימים ולשים בתוכו כמה מיטות שולחן וכסאות וזהו פחות או יותר היום צריך לשלם משכנתא 25 שנה רק בשביל הבית לא כולל איןסוף פריטי ריהוט וחשמל ואלקטרוניקה וכו' וזה יוצר התחייבויות כספיות ודאגות כלכליות ולחץ שלא מוסיפים אושר. כמובן שלאדם עשיר יש בזה בעיקר יתרונות של נוחות ובידור והנאה אך למי שאין הרבה זו מעמסה קשה מאוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למס' 5 - אתה טועה
דנה,
07/09/04 19:10
|
אתה מדבר על חומרנות (כסף, קניות טלויזיה וכו') אבל אנשים מאושרים לא תולים את האושר שלהם בכל הדברים האלה, הם מאושרים על עצם העובדה שהם חיים, והם מתעלמים מכל החומרנות שיש מסביב וכך, נשארים עם שמחת החיים והאושר לא מאחר להגיע. האושר הוא עניין של החלטה בלבד. תחליט שאתה מאושר וכך גם תהיה וכל השאר יהיה טוב יותר, כי העיניים שלך יראו צבעים ורודים ולא שחורים וגם העולם יחזיר לך בצבעים האלה וכך, תיכנס למעגל של חיוביות וגם ה''קארמה'' שלך תהיה חיובית. זה עובד, אצלי בכל אופן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סבבה
ל"ת
ברברה,
08/09/04 10:47
|
|
 |
נו באמת..
אמיר,
07/09/04 17:07
|
|
 |
4.
אנשים לא מתעלמים מהאושר
דוד,
~י-ם,
07/09/04 12:07
|
אנשים לא מתעלמים מהאושר - הם הלכו לאיבוד במטרות הביניים, אותם הפכו למטרות מוצהרות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
תודה
ברברה,
07/09/04 11:43
|
הלוואי ואתה ואחרים ידסקסו עוד ועוד על אושר, שניחשף לכך יותר, ניגע בכך יותר, נרגיש זאת יותר וזה יהפך לדגש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
מסכים על כל מילה
דודו,
07/09/04 11:35
|
הפכת את המחשבות הפנימיות שלי למילים פשוטות
עדין אין לי ילדים אבל אני מקווה שאקח את המהות הלאה
אני חושב שאדם מאושר נמצא בנתיב להצלחה
תודה על המאמרים המאירים והמחכימים
דודו:-)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
ניסים תבורך!!! תודה!!
ל"ת
Karen,
07/09/04 11:00
|
|