 |
22.
נכשלת
מזי,
16/10/04 16:48
|
בשאיפת חייך, לארז טל ואברי גלעד פשוט יש את זה, לך פשוט לא, פהית לערוץ הבידור R, ערוץ הרוחניות. גם בזה נכשלת, הרוחניות שאתה מוכר דומה ברמתה לסרט ''אנרגיה קוסמית'' - הסרט הדוקומנטרי הגרוע ביותר שאי פעם הוקרן על מסך טלוויזיה בארץ. אלא שהפעם אתה גם מכשיל אחרים. על זה - כך אומרים - נענשים ברבות הימים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
טיוהר ורפיק התחילו כדי ג'יי...
ל"ת
בדרך לאשרם משלי,
16/10/04 12:22
|
|
 |
20.
שרלטן פתטי,
רן,
16/10/04 11:51
|
פשוט מדהים איזה תת-רמה (בגלל הסמים או לפניהם ?) צריך להיות כדי לדבר כאלה שטויות, וכמובן כדי לבלוע אותן בצד השני ,כולל הנאיביות הדרושה לכך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
כמה דברים שלא ידעתם על טמיר...
חבר ילדות שלו,
16/10/04 10:18
|
בואו ואספר לכם כמה דברים על טמיר-שהוא רפיק עלק אני הייתי עם טמיר בתיכון והיה לו בראש שלשה דברים ולפי הידוע לי זה מה שיש לו גם כיום 1. להתפרסם 2.לזיין 3.סמים בזמנו בתיכון הוא שיחק אותה דיג,יי בהפסקות עם גוינט בפה וחיבב בחורות עגלגלות מאוד אח''כ בגל''צ הפך לסלב עלק והרגיש מלך העולם וכך גם אחרי הצבא אגב לגל''צ- לא רצו לקבל אותו ורק קשרים מאסיביים הכניסו אותו כיום- הוי. רפיק חמוד שלי טנטרה שטנטרה- הכל אותה מנטרה המדיטציה שהוא עושה- אצלנו קוראים לזה לזיין, והרבה, כמו שפנים- זה מה שמעניין אותך באמת יא טמיר קמחי!נ
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האנונימיות לפחדנים
ניקו,
17/10/04 16:07
|
רק טיפוס חסר ביצים לחלוטין שוטח האשמות קשות, טוען לידע אישי, אך כמובן - משתפן מלציין את שמו. למה? כמוך לא חסרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
והוא מודה בזה בפה מלא
עמית,
תל אביב,
16/10/04 15:06
|
ולפי מה שהבנתי - לא מתבייש בזה. סקס זה לא דבר רע, אולי כדאי שלפחות את השיעור הזה תיקח ממנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לעמית - שרלטנות זה דבר רע !
מציאות עגומה,
16/10/04 19:11
|
רע מאוד . לכל המקומות ה''רוחניים'' האלו, מתנקזים לא רק חובבי הסקס החופשי (שאם זה אין לי שום בעייה, שייהנו..) אלא גם כל מיני נשמות תועות ואבודות, או אנשים שמחפשים התעלות רוחנית, ומחפשי פתרונות, ועזרה, ודרכים לצאת מבילבול ותהיייה, או סתם הארה פנימית. ומה הם מקבלים בתמורה ? קדחת בצלחת (מפחי נפש). ולפעמים אפילו יוצאים משם עוד יותר עצובים ומבולבלים, שלא נדבר על מסוממים יותר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בטוח שאתה צודק 100% !
צדק,
16/10/04 15:05
|
והבנתי את זה כבר מקריאת הכתבה. ומי שלא הבין ובטוח שמדובר כאן ב''רוחניות'' יש לו בעייה בהבנת הנקרא!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שהדבר הרביעי
לא חבר אבל רואה,
16/10/04 12:19
|
האופייני לו זה תאוות פרסום בלתי ניתנת לשליטה. הטריפ הרוחני החדש מעורר גיחוך. רוח כן. הרבה. רוחני? מפוקפק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
lama?
red,
16/10/04 05:07
|
tagidoo, lama kol hapinim batmoona lemala notim smola?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
הייתי באחד האירועים שלו
ג',
16/10/04 03:14
|
בשיטין. בחיים שלי לא שמעתי סאונד כל כך גרוע. זה היה לפני למעלה משנה אני מקווה ששיפרת את הסאונד מאז. סקסי זה לא היה. אמרו לא להביא חומרים נרקוטיים, אבל אמרו שערק זה בסדר. היה מביך. וזה אנדר סטייטמנט.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
אדם שטחי וריק מתוכן
ל"ת
משה מששי,
15/10/04 22:51
|
|
 |
מעניין באמת מי שטוח
מיכאל,
חולון,
20/12/04 13:58
|
נראה לי שהתבלבלו היוצרות רפיק האיש הרוחני שטוח ואתה יא חתיכת שעמום שבכלל חושב את עצמו למשהו האמא של האנשים המרתקים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
אוהב ומתגעגע אליך רפיק
ל"ת
שלומי סנדק,
15/10/04 09:27
|
|
 |
14.
ההארה האמיתית
ג'ו פלקונטי,
14/10/04 20:32
|
מצטער מאד חביירים וחביירות, אבל אין שום דרך להגיע להארה אמיתית ללא ביטול גאוות ''האני'' בלי לסגף את הגוף בצורה מלאכותית.
הדרך היחידה שאני מכיר לביטול העצמי בלי להתכחש לו היא ע''י קיבוץ נדבות. ולא מזמן השתתפתי בסדנתו של גדול הגורואים בתחום, שאת שמו אסור לומר אבל הכינוי שלו הוא הזמיר האתיופי. עברנו יום אחד את כל רחוב אלנבי וביצענו קיבוץ נדבות תוך השמעת שירים מיוחדים שנועדו גם לעזור במלאכה עצמה וגם להכניס אותנו ל''מוד'' המתאים.
מי שלא ניסה לא יודע איזו חויה רוחנית מצפה לו. ולא מפתיע הוא שכל האלים בכל הדתות אמרו שליבם נוהה אחר העניים ושומע דווקא להם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לכמה זמן ניתן לבטל את ה''אני'' ?
מישהיא,
16/10/04 03:13
|
בוא נגיד שביטלת את גאוות ה''אני''. והגעת להארה המיוחלת (שאישית אני לא מאמינה בקיומה, אבל אנחנו לא דנים בזה כרגע).
אז מה עכשיו ? תחייה לנצח בלי ''אני ''? ולמה בעצם ? תהייה אדם יותר טוב לעצמך ? לסביבתך ?
נכון שהרהב וגבהה הלב הם אם כל חטאת, אבל קשה לי להאמין שאנשים מסוגלים לבטל תכונה בסיסית כמו : אני. (איד, אגו...)
''שמיעה'' לעניים יכולה להעשות באין ספור של צורות, מלבד קיבוץ נדבות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תקראי שוב
ג'ו פלקונטי,
18/10/04 19:11
|
את מה שכתבתי ותראי שזה שונה מאד ממה שאת הבנת. תודה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם יש משהו שרפיק לא ביטל
אני,
18/10/04 00:08
|
זה את ה''אני'' שלו. אגו בגודל מדבר סיני ורוחניות בגודל רצועת עזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
כל הכבוד גילי
גיל,
ת''א,
14/10/04 17:45
|
|
 |
12.
אני אוהבת אותך רפיק:)
ל"ת
מור,
14/10/04 11:54
|
|
 |
11.
עוד אגוטריפיונר
ל"ת
הצלף,
14/10/04 11:49
|
|
 |
10.
יהדות
....,
13/10/04 15:39
|
המטרה של החסידות היא להגיע ליש, היש המוחלט והאין סופי, לאמת ולא לאין. לקחת מהיהדות את ההלכה וקיום המצוות, זה לעקר ולעוות אותה לגמרי. ממקומי הפשוט והתמים חשבתי כי השם ברא לנו את יצר המין על מנת להגיע לפריה ורביה ולא כל מיני התאפקויות וכו. להפוך את האמצעי בהתבודדות, כך קוראים לזה, לעיקר- כשזה האמצעי להתקרב לבורא עולם. אני רואה בניו אייג' עוד אמצעי, גם אם רוחני, לספק את עצמך, להשיג לעצמך. כשהיהדות מדברת שהכל קיים על מנת לעבוד את השם. אמת יש אחת, ואני מאחלת לכול יהודי ויהודיה למצוא אותה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
רפיק תודה
שחר,
רמת גן,
13/10/04 08:46
|
אני חושבת שאתה עושה עבודה טובה עם עצמך ותודה שאתה מצליח גם להעביר את המסר לאחרים,אמנם לא כולם ואף חלק קטן מבינים על מה אתה מדבר וזה בסדר כי מה לעשות 2 יהודים 3 דעות,בכל אופן הייתי באשרם בפסטיבל זורבה האחרון והיה מדהים תודה לך שוב ובהצלחה בדרך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
רפיק=אגו
ל"ת
אתי,
13/10/04 02:12
|
|
 |
7.
rtyety
tyerty,
eryerty,
12/10/04 09:02
|
|
 |
הא?
ל"ת
ג',
16/10/04 03:14
|
|
 |
6.
טנטרה שמנטרה my ass
Cut That Shit,
12/10/04 08:01
|
מביאים זבל מהודו ואתם אוכלים את הזבל ב''סדנאות'', רחמנות עליכם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
רפיק אתה חמוד ומתוק
שחר,
תל מונד,
12/10/04 04:19
|
וחבל שאולי קשה להעביר בן אדם שלם בראיון קצר באינטרנט... שתה לרווייה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
rafik, gufo venafsho, murkavim
shanan,
puna,
12/10/04 02:31
|
|
 |
3.
I wouldn't
שני,
12/10/04 02:20
|
|
 |
2.
תסביר לי למה קשה לי להאמין לך?
טרפיק,
11/10/04 22:51
|
ולקנות את הפאסון החדש, הרוחני הזה שלך עם כל המשפטים הקוסמיים וכו'?
היית בפונה ורצית כזה בשבילך. מאה אחוז. יש לך. עכשיו מה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה מעולה ושנונה
נדב,
צוללת צהובה,
16/10/04 03:19
|
משום מה, הרפיק הזה עושה לי גירודים בגב בכל פעם שאני רואה אותו.
אולי אני טועה בו לגמרי, אבל כל מה שאני קולט ממנו הוא נפש אגוצנטרית, המרוכזת בעצמה בצורה מוחלטת. אולי אפילו - מאוהבת בעצמה.
הטענה לרוחניות ולהארה מתנגשת לי תמיד בחיוך הזחוח והמרוצה מעצמו בעליל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
צר לי לאכזב אותך רפיק
עידו,
רעננה,
11/10/04 21:29
|
אבל יש רק מעיין אחד.
כל השאר נובעים ממנו, ומהווים אשלייה נחמדה אבל מזוייפת.
זה כלל לא הגיוני שהבורא ייצור כל מיני תורות שסותרות אחת את השנייה.
הבורא נגלה פעם אחת בצורה פומבית ( מעמד הר סיני) ושם העניק לנו את המעיין האמיתי.
אם טנטרה או בודהיזם או כל נתיב אחר היו נכונים מעיקרם (יש בהם רעיונות נחמדים, אבל בבסיסים הם שקר) אז הבורא היה מוסר אותם במעמד הנ''ל. היות והן לא חלק מהמעיין המקורי, הן לא נכונות. הבורא לא משנה את דעתו, לא מוסיף עידכונים, ולא מתחרט. הוא לא בן-אדם הוא הכל יכול. אם היה רוצה שנלמד טנטרה, היה מעניק אותה בהר סיני.
חדל לחפש אמיתות ותובנות במקומות רחוקים. המעיין המקורי, האמיתי והיחיד נמצא מתחת לאפך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כמה שכולכם קשקשנים
ל"ת
סייג לחוכמה,
16/10/04 01:46
|
|
 |
היית במעמד הר סיני.?
אדם וחוה,
גן עדן,
11/10/04 22:13
|
השחצנות של ''העם הנבחר הורסת אותנו, אלוהים נמצא בכיס הקטן שלהם, הם המציאו אותו ולהם המונופול. אלוהים היה קיים לפני כל הדתות ואת הדתות נתן האדם לעצמו. התורה על רגל אחת-'' ואהבת לרעך כמוך'' אם נעשה רק את זה מה משנה כל השאר ואיך שזה ישנה את כל העולם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בוודאי! וגם אתה היית!
עידו,
רעננה,
11/10/04 22:43
|
לפי היהדות כולנו היינו שם, וכולנו אמרנו ''נעשה ונשמע''. מן הסתם אני מתכוון לגלגול אחר של כולנו ולא לגלגול הנוכחי...
לעצם העניין, אני מסכים מאד עם חלק מדבריך, ולא מסכים לחלוטין לשאר: שחצנות - אכן מידה רעה ושלילית. עם נבחר - בהחלט, אם הבורא בחר בנו מכל העמים בשביל לתת לנו את התורה, הרי שאנחנו ''העם הנבחר''. אלוקים בהחלט היה קיים לפני כל הדתות. את רוב הדתות נתן האדם לעצמו, מלבד דת אחת שניתנה לאדם ע''י הבורא בעצמו - יהדות. מדת זו התפתחו דתות אחרות (נצרות, איסלאם) שאין בהם ולו קמצוץ של ניצוץ אלוקי, והן כולן מעשה ידי אדם. ואהבת לרעך כמוך - בהחלט מהעקרונות היותר חשובים ביהדות. אני מסכים שהעולם יראה הרבה יותר טוב אם כולם יקיימו אותו, אבל יש בעייה אחת עם המשאלה הזו - האדם נולד עם יצר הרע. אנחנו יותר מידי אגואיסטיים, רודפי תענוגות, קנאים ומחפשי כבוד, בשביל לכבד ולאהוב כל אחד כמו את עצמינו. התורה שידעה זאת הגדירה כללים ברורים לגבי איך לקיים כלל זה, ועוד יותר מכך הגדירה כללים כיצד להתגבר על היצר, ועל התאוות הגשמיות. הבורא יצר אותנו בדרך מסויימת ונתן לנו ''הוראות הפעלה'' עם כללים מדויקים כי רק הוא בתור ''היצרן'' ידע בדיוק איך אנחנו עובדים. דתות אחרות לפיכך, מהוות הוראות שגויות ושימוש בהן לא יוביל לתוצאות אופטימליות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין עמים נבחרים
ג'ון,
12/10/04 02:34
|
|
 |
יש עמים וכולם נבחרים
ל"ת
שחר,
תל מונד,
12/10/04 04:15
|
|
 |
תן צאנס
ש,
16/10/04 03:26
|
תחזור אחרי : '' אלוהים אם אתה שם או כאן תן לי סימן - רבונו של עולם אני לא רואה כלום אם אתה קיים ויש בך אמת תן לי סימן - תן לי אמת'' נסה את זה - אל תדקלם. תתכוון לפי מידתך .. ותראה בעצמך את הפלא. הסתר פנים גדול לקבה - אך תוכל להבחין בו רק אם תבקש. מקסימום דברת עם הקיר - מה כבר יכול להיות? 15 - 20 שניות של בקשה אמיתית. כמה בזבוז זמן זה יכול להיות? תן צאנס.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דודו שבת שלום
עידו,
רעננה,
15/10/04 20:13
|
אנסה לענות:
1. הקשר עם הקב''ה מבחינה רוחנית כל דור נמצא בירידה מתמדת לעומת הדור שקדם לו. היכולת לתקשר עם הקב''ה דורשת יכולת רוחנית שאיננה קיימת כבר הרבה דורות, אנו פשוט לא מסוגלים להכיל את המסר. לצורך ההמחשה חשוב על נורה שמעבירים בה זרם חשמלי הרבה מעבר ליכולה - היא לא תאיר אלא תתפוצץ. אבל זה לא הכל, יש סיבות נוספות. אחת מהן היא האתגר של הדור שלנו. לכל דור יש אתגר מסוים שעליו להתמודד איתו. בימי בית המקדש הראשון הקב''ה דיבר חופשי עם המון נביאים ובכל זאת אנשים עבדו אלילים ובגלל זה חרב הבית. הסיבה היא שהאתגר שלהם היה יצר הרע חזק לעבודה זרה (שכיום כבר לא נמצא). ולכן העובדה שאז הקב''ה ''לא נטש'' כדבריך, עדיין לא עזרה להם להמנע מלחטוא. אני חושב שאחד האתגרים המשמעותיים של הדורות האחרונים הוא המדע וההשכלה. המחשבה שאפשר להסביר הכל בלי קיומו של אלוקים. הקב''ה בכוונה אינו מתגלה אלינו וזאת כדי שנוכל להתגבר על האתגר של השכל ומה שחונכנו אליו מילדות=מדע והשלכותיו, ונשים את מבטחינו באמונה. שמעתי פעם משפט חכם בהקשר הזה - האמונה מתחילה היכן שנגמר ההגיון. וזהו האתגר שלנו.
2. אמות מידה אלוקיות כאן אני חולק עליך באופן מהותי. לפי אמונתי התורה (חמשת חומשי תורה) אולי נכתבה פיזית בידי משה רבינו, אך היא הוכתבה מילה מילה, אות אות, טעם טעם ותג תג ישירות על ידי הקב''ה. משה היווה מכונת כתיבה לצורך העניין. לא סתם נכתב עליו שהוא האיש העניו ביותר שהיה, כי רק עניו אמיתי לא יכניס פרשנות ולא ישנה פסיק אחד מדברי אלוקים. בגלל שאני מאמין שהקב''ה כתב את התורה, כל אמות המוסר שכתובות שם הן אלוקיות, ולכן נכונות. אם אתה לא מאמין שהתורה נכתבה ע''י הקב''ה, אין טעם להתווכח על כך, כי לא אוכל להוכיח לך זאת (זוכר? מדובר על אמונה ולכן אף פעם לא תהיה הוכחה אמיתית). אגב, נביאים וכתובים אכן נכתבו בלעדית ע''י בני אדם אך עם השראה אלוקית. בקשר לעם הנבחר - אתה בעצם עוזר לטענות שלי. אם עם ישראל הוא היחיד שהסכים לוותר על דרכיו הישנות הרי שהוא היחיד שראוי לקבל את התורה, ולכן היחיד שנבחר!
3. כתבים הודים אף אחד לא טען שהתורה נכתבה פיזית לפני דתות אחרות. כרונולוגית התורה הייתה קיימת לפני בריאת העולם, אך לא נכתבה עד משה רבינו. אם מתישהו בין בריאת העולם למתן תורה איזה הודי חביב כתב מגילה או שתיים - כל הכבוד לו. הדת היהודית היא הדת המונותאיסטית העתיקה ביותר, כי עד אליה כולן היו עבודות אלילים.
4. יהדות ומוסריות תמיד הולכות ביחד, מפני ששוב - מדובר במוסר אלוקי ולא במוסר אנושי. אני לא יודע מאיפה הבאת את המידע על כך שהקב''ה אסר על בני ישראל לאכול מן החי והם עברו על זה - אנא כתוב לי מקור. לעצן העניין - מבריאת העולם עד המבול הקב''ה אסר על בני האדם לאכול בעלי חיים. אחרי המבול הוא התיר זאת (פתח את פרשת השבוע). אם הקב''ה התיר זאת, זאת אומרת שזה מוסרי לאכול אותן. אני לא אכנס לעניין השחיטה שלהן. דתות אחרות יכולות לעשות מה שהן רוצות, מפני שהן דתות מעשי ידי אדם. כמו בתגובה הקודמת שלי אני אומר לך שלכל אדם יש מוסר שונה - לפי דעתי זה כן מוסרי לאכול בעלי חיים. האם אני טועה? האם אני לא מוסרי? לפי דעתי זה לא משנה מה אני חושב ומה הדעות שלי בעניין כי אני לא מכתיב את המוסר.
נראה לי שעניין המוסריות מאד קרוב לליבך. אני בהחלט מציע שתנסה לחשוב מהו המקור של המוסר, ואם בכלל יתכן זבר כזה - מוסר אנושי.
אני גם לא יודע לאן הדיון מוביל, אבל אני נהנה ממנו עד כה!
שבת שלום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עידו שלום
דודו,
15/10/04 17:21
|
נראה לי שהדיון המהותי לא יכל להתקיים ברשת כי מדובר במהות ולכן אשתדל רק בנקודות להסביר את דעתי
1בכל רבדי התנ''ך מצויין הקשר של ה' עם העם א עשרת הדיברות ב השיחות עם משה אברהם הנביאים ג ודרכים נוספות (חלומות וכיו''ב)
למעשה היה קשר בין המנהיגים לפי ה' שהתבטא גם במעשים 10 מכות ויציאה לגאולה ,שכר ועונש וכיו''ב
היום כל זה לא קיים לכן שאלתי האם אלוהים נטש אותנו ?
2 אמות מידה אלוקיות ? מאיפה אתה יודע -ספר התנ''ך נכתב בידיי אדם ולא בידי ה' אני מבטיח לך שאם אספר לך סיפור ואבקש ממך לכתוב אותו פעם אחר פעם 10 פעמים הסיפור העשירי יראה אחרת
הפלייה בין בנים לא נראה לי תרבות ,מעמד וכיו''ב בהודו ישראל או בכל מקום זה לא מוסרי
לפי מה שנאמר לי שה' עבר בין העמים הכוונה ב,עם הנבחר'' שלא בני ישראל היו הטובים ביותר ,אלא הם היחידים שהסכימו לוותר על דרכיהם הישנות ,זוהי מהות העם הנבחר
3 כל הזמן מדובר על הכתבים היהודים כתורה העתיקה ביותר הכתבים ההינדים שהם מעיין תורה להינדים נכתבו לפני שנכתבו מגילות ספר התנ''ך כפי שאנחנו מכירים כיום
4 יהדות ומסוריות לא תמיד הולכים ביחד
לדוגמה: ה' אסר על בני ישראל לאכול מן החי והם עברו על העבירה מספר רב של פעמים
מה ה' החליט לוותר לעם ולהיות טמע לאכול חיות זה מוסרי !!!
דתות אחרות(ואני לא נקשר אליהם) הם טבעוניות מתוך מודעות מסוריות ערכית שלא קיימת ביהדות
ובבקשה לא לדבר שאנחנו הורגים אותם בסטייל זה רק בשביל שזה ישמע טוב היית בבית מטבחיים (אני הייתי וזה לא מחזה מלבב)
אני לא טבעוני אבל מאוד הייתי רוצה שבדתות יאמצו מוסריות לשמה
אני לא יודע לאן הדיון מוביל אבל הרגשתי רצון לומר דברים אלו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דודו ידידי
עידו,
רעננה,
13/10/04 19:45
|
שאלות כבדות משקל אתה מעלה. אני לא בטוח שאוכל לענות על כולן לשביעות רצונך, אולם אשמח לנסות.
1. היכן אלוקים? קודם כל לא ברור לי כיצד הגעת להנחה שהוא נטש אותנו. מנין לך שהוא בכלל היה איתנו לכתחילה? ולעצם העניין - אולי אתה מכיר את השאלה העתיקה - האם אלוקים יכול לבוא סלע כ''כ כבד שהוא עצמו לא יוכל להרים? זו שאלה מתחכמת שאמורה להניח שאם הוא לא יכול לבוא סלע כזה אז הוא אינו אלוקים כל יכול! ואם הוא מסוגל לבוא סלע כזה, אז הוא כמובן אינו כל יכול, כי הרי אינו יכול להרים את הסלע. התשובה לשאלה זו היא גם התשובה לשאלה שלך - אלוקים נמצא בכל מקום, וכל מקום הוא ''שלוחה'' של אלוקים. הכוונה היא שהשאלה על הסלע אינה נכונה מיסודה כי היא מניחה שיתכן קיום של דבר כלשהו ''מחוץ'' לאלוקים. אך זה לא נכון, כי אלוקים הוא הכל, גם הסלע שיברא יהיה חלק מאלוקים. ולכן גם אנחנו בתור בני אדם מהווים ''חלק אלוה ממעל'' (עם יכולת בחירה וכו'). אלוקים לא נטש כלום, כי אלוקים הוא כל דבר מסביבך.
2. ''העם הנבחר'' צריך להבדיל בין אמות מוסר אנושיות לאמות מוסר אלוקיות. כל אדם חושב שהוא יודע הכי טוב מה נכון, מה מוסרי ומה לא. למה? מפני שכך אנו בנויים, אנו תמיד חושבים שאנחנו צודקים. הבעייה היא שלכל אחד יש אמות מוסר, העדפות, נטיות, מחשבות, רעיונות שונים משל אחרים. חלק חושבים שהפלה זה מוסרי כי זכות האישה לקבוע מה לעשות עם גופה, וחלק חושבים שזה לא מסרי, ואפילו רצח. חלק חושבים שזה מוסרי לשקר כדי לא לפגוע במישהו וחלק חושבים שזו צביעות. ועוד ועוד אלפי דוגמאות. השורה התחתונה היא שהמוסר האנושי אינו דבר אחיד ובר הסכמה. ולכן אני באופן אישי כאדם מאמין, בחרתי לאמץ את המוסר האלוקי. אין לי ספק שאלוקים שהיה לו את ה''שכל'' לברוא את כל העולם וכל מה שבתוכו, יודע יותר טוב ממני מה מוסרי ומה לא. אי לכך, היות ואלוקים קבע שהוא מעוניין בנו בתור העם הנבחר, הרי שזה מוסרי מבחינתו לקיים את ההבחנה הזו. מעבר לכך, אלוקים לא זרק אף אחד לקרשים (עיין ערך ספר יונה קראנו ביום כיפור - אלוקים רצה שגם הגויים יחזרו בם מהחטאים שלהם, ואף אמר ליונה הנביא - אני יצרתי אותם, ולכם ברור שאכפת לי מהם!). אלוקים יצר כל ברייה עם מטרה ומשימה. המשימה שלנו (בין אם אנחנו עומדים בה או לא) היא שמירת התורה והמצוות שקיבלנו בהר סיני מאלוקים בכבודו ובעצמו. לעמים אחרים יש תפקידים אחרים בבריאה. הדגש הטא כאמור על שתי נקודות: אלף, אלוקים קובע מה מוסרי ומה לא, לא בני האדם ששונים אחד מהשני ולכן לא אובייקטיביים. בית, החשיבות של כל ברייה נקבעת לפי התפקיד שהיא אמורה למלא בבריאה. לעם היהודי אלוקים הועיד תפקיד חשוב יותר מאשר לשאר העמים.
3. כתבים הינדיים מה כתוב בכתבים אלו? לא הבנתי מדוע אתה מציין אותם.
מצפה לתשובה (תרתי משמע...)
עידו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בנימה פילוסופית חסרת משמעות
דודו,
13/10/04 16:54
|
אני אנסה להמשיך 1 נגיד שאלוהים קיים והוא בורא עולם איפה אלוהים עכשיו ?
הוא נטש אותנו!!! שאלתי את השאלה הזו רבנים גדולים ולא קיבלתי תשובה אתה רשאי לשכנע אותי לחזור בתשובה (כמובן תשובות לעניין)
שוב אני לא שואל אם אלוהים קיים ,כי אני מאמין שהוא קיים (בתפיסה מסויימת),אני שואל איכן אלוהים בדרך מוחשית ולא פילוסופית
2 אם אלוהים בחר עם אחד ולמעשה כל בני האדם הם כמו בניו (בהנחה שה' בורא עולם וכך את בני האדם)
האם אלוהים עושה הפלייה בין בניו?
כל סוג של הפלייה היא דבר רע מיסודו .תאר לך שיש לך אח וההורים שלך אוהבים אותו והוא הנבחר ואותך זורקים לקרשים האם זה טוב, נכון ,מוסרי. !!!
3ישנם כתבים הינדים שנמצאים היסטורית לפני שנמצא ספר התנ''ך (יותר נכון מגילות) ייתכן והיו לפני כן לא שזה מעניין אותי אומרים שמשתפרים במשך השנים :-)
אם תענה בחיוב על השאלות כנראה שתצליח להחזיר בתשובה לפחות עוד 10 אנשים
ושוב תשובות לעניין ,כל הרבנים שדיברתי איתם ''נתנו'' לי תשובות מיסטיות ''דמיוניות''
אשמח בכנות להמשך דיון
תודה מראש
דודו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
העומק שאתה רואה-הוא אתה עצמיך
רונן,
רמת-גן,
12/10/04 11:16
|
כל השאר: תשובה, דת, אלוהים, טנטרה שמנטרה, זו רק תפאורה. אלוהים הוא הכל וכל חלק מהכל הוא אלוהים. עם נבחר? זו גם תפאורה מלאכותית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
משעשע אותי שאנשים בורחים מהבית
שלומי,
ברוקלין,
12/10/04 07:18
|
שלהם ומחפשים תורות שמציגות חלק קטן מהפאזל, ולא מוכנים להבין שהאמת כבר כאן, והליכה אחר היצר באמצעות טנטרה סותרת את הרעיון המקורי שלשמה נוצרה הטרנטרה
אישית הייתי בפסטיבל של רפיק, ומצטער מאוד- היה שם רק יצר במסווה של רוחניות
כעת היני בתהליך של תשובה, ואני רואה עומק כה גדול ששום זרם אינו מסוגל להציע, אינו מסוגל להתקרב, וחבל לי כלכך שיהודים טובים ורבים פשוט לא רואים את היופי המסנוור הזה
שלומי
הגב לתגובה זו
|
|