 |
27.
האם לפנטזיה אין תבניות?
פרופ'רוג'ר שיין,
כרמל צרפתי,
05/11/04 15:49
|
אני מוכרח להודות שהופתעתי,ונהנתי מאד לקרוא את המאמר.יש בו רעיונות לא מעטים המהווים חידוש עולמי. השפה הפופלרית הנדרשת מהמדיום מקהל היעד לא עימעמו את המסר.עם זאת שאלתי לד''ר ברזילי היא:האם לפנטזיה אין תבניות ? האם כשאנשים מפנטזים על אוכל,סקס,וכו'האם הם מפנטזים פנטזיה ייחודית להם?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
איפה אפשר לשמוע עוד....
אחד,
05/11/04 12:57
|
תודה מאמר יפה ומעורר חשיבה...יפה לראות איך דרך המדע ואחרי הרבה מאמץ וחשיב ונסיון אינטנסיבי של המיינד להכניס לסדר דברים ולהשתמש בהגיון...מגיע המחבר למסקנה שכבר ניתנה לו בבודהיזם על מגש של כסף לפחות בזן......מני מגיע למסקנות סופיות שהן ממש הלימוד והדרך של הזן....להוריד ולהניח בצד את על הדעות והרעיונות ובוא נקי לכל סיטואטציה על מנת שיהיה אפשר להגיב לה נכון. האמצעי השני שיש להשתמש בו זה הצמדות לעובדות לאמת ושים בצד רצונות ופנטזיות שמערפלות אמת זו.....יפה יפה...תודה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
יפה!
ל"ת
ריקי,
04/11/04 20:35
|
|
 |
24.
הנושא מדהים, הפעם יצא קצת יבש
ש''ס,
ת''א,
04/11/04 00:22
|
|
 |
23.
הגעתי בפוקס
יריב,
לןטם,
03/11/04 23:41
|
למה לא מיידעים את המנחים שיש מדור של מיכאל ,הגעת ממש בפוקס וחבל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
למה זה לא נלמד במיכאל
בני,
03/11/04 23:39
|
למדתי בספיר בירוחם אצל גלעד לפני הרבה שנים ,וענין כוח הפנטזיה בכלל לא הוזכר,חבל כי רק עכשיו נפל לי האסימון ממה אפשר לקחת ממיכאל בקטע של השפעות אוטמטיות של הדימיון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
מתאים למדור פסיכולוגיה
גליה,
רמלה,
03/11/04 23:34
|
מענין מאד חבל שהוא נחסך מקוראי מדור מדע או פסיכולוגיה הם בטח היו לומדים מזה משהו חכם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
סבבה
ל"ת
רינגו,
אוטרכט,
03/11/04 23:06
|
|
 |
19.
פשוט מקסים.
מישל,
סורבון פריז,
03/11/04 21:12
|
רק היום שמעתי מאורן על המאמרים איזה כייף,מתגעגעת לשיחות המדהימות ולכל החברה,שמעתי שמיכאל כבר בחול מתי תגיעו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
מה הקשר בין המאמרים
בטי,
03/11/04 21:04
|
אשמח ואודה אם מני יוכל להסביר את החוט המקשר שבין המאמרים בסידרה,אני בטוחה שיש כזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הקשר הוא
מורה לרגע,
05/11/04 18:48
|
שכל הידע בעולם הוא אותו הידע, פשוט קראו לו בכל פעם בשם אחר.
מעבר לכך, יש ללמוד קודם כל את המכונה האנושית, ולאחר מכן - לנסות להוציא ממנה את הקסם הרדום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
צריך ללמד בוניברסיטה
נועה,
03/11/04 21:01
|
אני שורפת ימים ולילות בלימודי פסיכולגיה משעממים,שבוחנים בני אדם דרך זכוכית המגדלת ,כמו חולדות,ואתם מלי הרבה יומרה ובמקום שבו לא ציפיתי לזה עושים לי בית ספר מהי הפסיכולוגיה ההומנית והבאמת רלונטית לחיים,התרגשתי מאד תודה עשיתם לי את הלילה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
איפה אפשר לשמוע הרצאות בנושא
ל"ת
רננה,
03/11/04 17:32
|
|
 |
15.
שיחקתה אותה, יא מני.
ל"ת
הקליבר,
03/11/04 17:30
|
|
 |
14.
חסר רפרנס
ל"ת
אמנון,
03/11/04 17:28
|
|
 |
13.
איפה ההמשך
קוקו,
03/11/04 17:27
|
|
 |
12.
עשר
ל"ת
ימין,
03/11/04 17:23
|
|
 |
11.
דברי חוכמה שמעניקים השראה.תודה
ל"ת
ליאת,
03/11/04 11:38
|
|
 |
10.
מאמר מורכב ,גאוני וקשה.
שמואל אדור,
קרית ביאליק,
03/11/04 08:14
|
האבחנות של המאמר הן מדהימות וחדשניות בכל קנה מידה מוכר ,ובמובן זה אני מאד מופתע למצוא אותן כאן,נארה לי עם זאת שהמאמר קשה להבנה לקהל הרחב,כי הוא דורש פירוט ופישוט.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
כולנו רדומים
שולי,
רשפון,
03/11/04 08:05
|
|
 |
8.
רעיון נפלא, תודה
ל"ת
רועי,
ים,
03/11/04 07:59
|
|
 |
7.
ברצוני לשבח את תרומתו של המחבר
אסקיה,
03/11/04 01:24
|
בנוגע לפרוייקט מיכאל,אונים זה לא נושא המאמר,אולם זהו פרוייקט חריג בעוצמה לו במערכצ החינוך,וקרו אור אמיתית בבתי הספר,אני יוכל להעיד כבוגר הפרויקט שיש לו ערכים נהדרים המעצבים את אישיותי גם כיום,כמעט עשור לאחר ההשתפות בפרוייקט מיכאל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
לבני אדם רדומים אין רצונות !!!
סורה,
חושך,
02/11/04 18:45
|
או לפחות אי אפשר לקרא להם רצונות או פנטזיות. יש להם צרכים כמו לבהמה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
מה שברור לך ולכולם
ימה,
ניו יורק,
02/11/04 16:37
|
וכל ההבנות לגבי ''החיים'' ושלל ההסברים הקנויים - ואין לך אלא לקנות ולמכור את ''ההבנות'' שהגעת אליהן - מצחיקים כולם - רק זאת לדעת שהאמת מתחילה במקום שאין לו הסבר ואין אליו דרך. חפש את האמת ע''י שתתחמק מכל מה שעולה בדעתף לגבי כל מה שאתה חושב שיש או שאתה או שהיית או שרצית או שחלמת או שביכלתך לדמיין. האמת מתחילה מאיפה שאינך מבין ומאיפה שלעולם לא תוכל להבין. כמה מאכזבת האמת שאי אפשר לעשות איתה מאום. כמה מאכזב שכל ההסטוריה האישית והכללית אין בהן קצה קצהו של חוט לשום מקום חוץ מעוד טעות. חסל סדר הסברים- רד מהעץ אדוני וחפש טוב טוב למה אתה צריך ומשתמש בידיעותיך ובחייך - בהבנתך - למה אתה משתמש? חפש על עצמך - זה לא רחוק !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
הגשר המשמעותי
נעה,
מצפה רמון,
02/11/04 14:24
|
הנושא של כוח ההיגיון לעומת כוח הפנטסיה, בעל משמעות כל כך עמוקה. הוא מעורר, כל פעם מחדש, תובנות חדשות וזוויות ראייה חדשות לגבי הגעגוע לעבר, החלום לעתיד, ובעיקר - איך ''ללחום'' בהווה. תודה מני!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
להוריד לאלתר!
משה,
02/11/04 13:31
|
בושה לכתיבה כזאת בנאלית ומתייפיפת במילים - לא תוכן ולא צורה. להוריד לאלתר אם רוצים לשמור על איכות.
משה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
על מה אתה מדבר?
אבי,
02/11/04 14:15
|
איפה ההתייפיפות פה? סוף סוף יש כאן כתבה שנוגעת באמת אובייקטיבית, שמסבירה באמת איך אנחנו תופשים את המציאות, איך אנחנו תופשים זה את זה, למה אנחנו מתנהגים כמו שאנחנו מתנהגים - אמנם ראשיתה של נגיעה, אמנם התייחסות שלא יכולה להיות אלא אפס קצה של התנסות אמיתית, אבל נגיעה כזו היא דבר מכובד מאוד ופתח של עשייה, פתח של שינוי אמיתי. תגובות כמו שלך, שלא מסבירות למה כוונתן אלא הן שטחיות לחלוטין, לגמרי נטולות הבנה, בלי שום רצון לשנות משהו בחיים של עצמך באמצעות הבנת מה שנאמר לך ותגובה לפי ההבנה הזאת - ולא ''מהמותן'' - תגובות כאלה מעידות על מגיביהן ומאיצות בי לשפר את עצמי אל מחוץ למקום האומלל שאתה נמצא בו. תעבוד יותר קשה, חביבי, גם למענך וגם למען מי שאתה חושף לראיית העולם שלך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
רדוד, ידידי, רדוד
ל"ת
נעם,
02/11/04 11:48
|
|
 |
חומר למחשבה
אייל,
ראשון,
03/11/04 00:40
|
תראה, הבן אדם העלה תיזה ופיתח אותה. בין אם אתה חולק עליה ובין אם לאו, לפחות תפרט מדוע אתה רדוד לפני שאתה חורץ... זו הדרך להיות רדוד - להפיץ השמצות ללא משנה סדורה שחולקת עליה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Is it
Altair,
02/11/04 12:49
|
|
 |
אתה רדוד ידידי
ל"ת
יוני,
02/11/04 12:31
|
|
 |
1.
???
פינחס,
י-ם,
02/11/04 11:42
|
מה הקשר בין הכותרת לתוכן?מה זה הפילוסופיה בגרוש הזאת?הדברים הכתובים ברורים לחלוטין בעולמנו פשוט צריך להרגיש אותם ,אין חדש תחת השמש ידידי...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בכמה שמות עוד תגיב, ''ידידי''?
פףףףףף,
02/11/04 14:18
|
''משה'', ''נעם'', ''פינחס'' (אגב, ''פינחס'', פנחס כותבים בלי יו''ד), כמה רדודות יכולות להיות התגובות שלך שמנסות לתאר חוויה רדודה שחווית בעולמך הרדוד? ואיך אפשר בכלל להתייחס לממצאיך המלומדים כשאין בתגובות שלך שום טיעון פרט לחוסר שביעות רצון מסיבה אלמונית? ואיך, אם מותר לשאול, אתה מציע שהכותב ישביע את רצונך? למה היית רוצה שיתייחס? פףףףףף.. פףףףףף.. פףףףףף.. שלושה נאדים בערפל, אלו הן תגובותיך, ידידי.
הגב לתגובה זו
|
|