 |
13.
השיטה הכי יעילה
עוברת אורח,
תל אביב,
25/11/04 21:10
|
כאחת שעשתה הרבה דברים בתחום והייתה במצבים קשים אך לעולם בלי כדורים, הויפאסנה הייתה גיהנום עבורי בכל שלושת הפעמים אבל כשיצאתי חוייתי אושר אמית וחיי השתנו וממשיכים להשתנות. אני משתנה. לא כדאי ללכת אם לוקחים תרופות או סמים. בהצלחה ומי יתן וכל היצורים החיים יהיו מאושרים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
בניגוד לכרגיל, פה איכזבת
ארז,
רמת השרון,
16/11/04 22:46
|
הדברים החוויתיים שאתה מציין לגבי הויפאסנה הם ממש שוליים, זה יקרה בכל התבודדות שהיא ל- 10 ימים - השתיקה, הזכרונות שעולים, האיטיות. זה לא הויפאסנה אלא אולי הסחות הדעת של הויפאסנה. העיקר של הויפאסנה שלא נאמר הוא להסתכל על תחושות הגוף (ובכלל על עצמנו) מבלי להגיב במנגנון האוטומטי של השתוקקות או דחיה - זהו!
ואגב, גואנקה לא למד אצל נזיר בודהיסטי - או בה קין, מורו ,היה החשב הכללי של בורמה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
קורסי ויפאסנה בישראל
Old student,
מרכז,
05/11/04 16:53
|
קורסי ויפאסנה בני עשרה ימים מתקיימים בבי''ס שדה חצבה כפעמיים בחודש. הקורסים ניתנים חינם וממומנים מתרומות של תלמידים ותיקים. אתר העמותה לויפאסנה הוא: www.il.dhamma.org ניתן לקבל באתר פרטים על המדיטציה ועל זמני קורסים ולהרשם on line.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
הכותב לא ישב ויפאסנה מעולם...
אחד,
05/11/04 12:28
|
ניסים באמת....כבר נגמר לך על מה לכתוב? הרי מעולם לא ישבת ויפאסנה והכתבה הרדודה רק מראה את זה בצורה מאוד מביכה...אולי תתרכז במה שאתה כן יודע???,,,,,אהה סליחה שכחתי מה זה היה שאתה יודע??? זן??? חה חה חה איזו בדיחה....אושו כן כן אושו זה אתה אתה יודע לחבק ולהקפיד על טון דיבור רך ועדין...כמה אנרגיה אתה משקיע בעטיפה....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
ויפסנה
ת.,
05/11/04 01:16
|
כן, גם אני עשיתי מספר קורסים, ובטח אעשה בעתיד. אין ספק שזהו קורס חשוב ומעורר, אולם לפי דעתי, הקורס גם לא חוסך בשטיפות מוח בודהיסטיות, וזה קצת מוריד מערכו בעיני. אך כמו שאמרתי, הקורס הוא אחת החוויות החזקות יותר שהיו לי בחיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
זה מסוכן !!!!!!
תמר,
03/11/04 11:43
|
בתור אחת שעשתה ולקח לה כמה שנים טובות להתאושש - החויה עלולה להיות מסוכנת אם אתם לא מתורגלים מספיק במדטציות החויה מאד קשה ואני ראיתי בהודו בחורה שההורים שלה היו צריכים לבוא לקחת אותה אחרי כי היא התחרפנה ! זה קורה ל 10% מהאוכלוסיה למה לא מזהירים מהסכנות ?????? הייתי רוצה לשמוע דוקא תגובה של ניסים אמון
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בחירת שיטה להתפתחות
יוסי,
05/11/04 18:41
|
תמר יש לבחור שיטה להתפתחות רק לפי ההרגשה האישית ולא לקבל המלצה מאף אחד. המטרה של התפתחות רוחנית היא להפוך ל''מסטר'' כלומר לבחור בעצמך. יש מגוון גדול של שיטות וקשה לבחור לפני שמתנסים. אי אפשר להתנסות בכל שיטה ולכן המלצתי לדבר עם ממליצים שיש לך אמון בם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עדיין לא למדת להיות עם עצמך!
יפעת,
ת''א,
05/11/04 09:04
|
איך יכול להיות מסוכן להיות עם עצמך בלבד??? צריך להזהיר מדבר כזה??? תראי מה כתבת!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
להיות עם עצמך
יוסי,
05/11/04 18:43
|
יפעת כמובן שלהיות עם עצמך זה דבר טבעי אבל רק עם זה בא טבעי. ברגע שאדם נכנס למערכת לא טבעית (קבוצה של אנשים במסגרת קשוחה) אזע התוצאות בהתאם. התפתחות רוחנית היא בינך לבין עצמך והקבוצה היא לצורך תמיכה שקטה בלבד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מנסיון אישי, זה יכול להיות לא
דני,
ירושלים,
03/11/04 15:06
|
טוב. לפני כ-6 שנים עשיתי קורס ויפאסנה בהודו, כאשר הייתי במצב נפשי קשה (רק לאחר שחזרתי מהודו הבנתי לי שהייתי בדיכאון קליני, טופלתי בכדורים והחלמתי). החוויות הנפשיות שעברו עלי שם היו מאוד מאוד קשות. לא יודע איך, אבל איכשהו הצלחתי לשרוד את הקורס עד הסוף. מה שאני רוצה להגיד זה שאסור לבוא לקורס מתוך מצוקה קשה . אני בכוונה לא משתמש במילה ''מצוקה'' בלבד, כי הרי כולם באים לשם מתוך מצוקה כלשהי. חשוב שאדם יברר לעצמו את יציבותו הנפשית לפני שהוא מצטרף לקורס. מלבד החוויוה הפרטית שלי, אני מאוד מעריך ומכבד את מה שמלמדים שם וממליץ לאנשים שמסוקרנים כן להתנסות בקורס. יש לי הרגשה שגם אני יום אחד אחזור לשם.
דני.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חייבים לדעת מה המטרה שלך
ותיק בתחום,
03/11/04 13:20
|
ה10% שאת מדברת אליהם הם לרוב אנשים שמחפשים תרופות פלא או תולים תקוות שווא,או לחלופין אנשים שסבלו בעבר מבעיות נפשיות אך הסתירו את זה בשאלון הקבלה, מי שיודע לאן הוא הולך (ויש חומר כתוב שכל משתתף חייב לקרוא לפני הקורס) לא יוצא בנזק מקסימום פורש באמצע. מנסיון של הרבה שנים ושיטות - זו השיטה הכי אמיתית משמעותית ועמוקה שקיימת, למרות שכמובן עצם ההתמודדות עם פנימיותך היא לעיתים קשה מאד
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אושר מביא אושר
יוסי,
05/11/04 18:47
|
לותיק בתחום. עצם הגדרת הקורס כ''קשה'' סותרת את הדרך הרוחנית שמטרתה העקרית היא השתחררות מסבל. אושר מביא אושר וקושי מביא עוד קושי. רק שיטה שנותנת אושר תוך כדי השמוש בה היא שיטה שתביא אושר נוסף אחר כך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה עצלן עם אידיאולוגיה
ארז,
רמה''ש,
16/11/04 22:52
|
מה זה הבילבול בייצים הזה. אושר מביא אושר וכו'. אתה מסוג אלו שחושבים שיש ארוחות חינם וקיצוריי דרך וממשיכים כל החיים ''לסוע בסוברו'' (זו רק אלגוריה). תסתכל פנימה ותראה כמה הנחות אתה נותן לעצמך. כדי להתגבר על המיצבור הענק של ההתניות שצברנו וגורמות לנו כל כך הרבה סבל דרושה משמעת עצמית וכן, עבודה קשה מאוד, למי שבאמת מעוניין להשתנות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני לא שיכת לאף אחד מאלה
תמר,
03/11/04 16:44
|
ובכל זאת היה לי משבר מאד קשה זה לקח לי שנים להתגבר על זה רק לידיעתך כיום בארץ לפחות יש או לפחות היתה ועדת קבלה לויפסנה המורכבת עם פסיכולוגים וזה לא סתם פשוט תבעו אותם ! זה תהליך מאד קשה ואין שום תמיכה נפשית אחרי-באמצע - או למי שפורש באמצע ( והרי לא סתם הוא פרש באמצע - קרה לו משהו שהוא לא יכל להתמודד איתו ! ) למי שמנוסה בתחום ועבר כבר חויות כאלה או אחרות יכול אפילו להנות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הרווח אדיר,פגיעה היא דבר נדיר
תלמיד,
05/11/04 10:43
|
קודם כל - אין ולא היתה מעולם ''ועדת קבלה'' לויפאסנה ובטח שלא עם פסיכולוגים. כל מי שרוצה להצטרף לקורס מתבקש למלא טופס ובין היתר להצהיר בו על כל בעיה נפשית שהוא סובל/סבל ממנה בעבר. הקורס אכן אינו מיועד לאנשים בעלי מצב נפשי קשה במיוחד. לעתים אנשים מסתירים את ההיסטוריה הרפואית (הנפשית) שלהם ולא עונים באמיתות על הטופס, ואז אכן יכולות להיווצר בעיות.
לאדם מן היישוב, שאינו סובל מבעיה נפשית קשה, אין מה לחשוש מקורס כזה, כל עוד הוא בא בגישה כנה.
הרווח מתרגול השיטה פשוט אדיר, ומקורס לקורס מבינים יותר את הברכה בה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
במקרה אני מכירה את הפסיכולוג
תמר,
08/11/04 17:53
|
שעבד עם העמותה בארץ והוא דוקא חובב ''ויפסנות'' ותגיד נראה לך ש 10% מכל אלה שעושים את הויפסנה שמתמודדים עם קשיים והולכים אח''כ לטיפולים זה מעט אנשים ? 10% זה אומר 1 מ 10 אנשים ז''א לפחות 4-5 מכל קורס ! זה המון ! זה לא רק אנשים עם מחלות נפש - מחלות נפש קימות בתדירות הרבה יותר נמוכה באוכלוסיה !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לתמר
מישהי שחוותה,
06/11/04 01:48
|
את מדברת על מקומות קשים (או בלתי ניתנים) להתמודדות. אני רוצה לשתף מנסיוני שלי,בפעמים הלא מעטות (כן, גם בויפאסנה) כשהייתי בטוחה שאני לא יכולה בשום אופן להתמודד עם מצב כלשהו (כי אני אשתגע או אמות או ווטאבר...) ובכל זאת עברתי דרך המצב,דרך פחד כלשהו - אני יצאתי מזה בשלום. גיליתי...שהמון פחד בא מהמיינד.ורוב ה'סכנות' אינן באמת מסוכנות.ותאמיני לי...התהומות שקפצתי אליהם גבוהים ונראו מסוכנים מאוד. ועדיין יש כאלה. מה שאני רוצה לאמר לך - אל תוותרי בגלל אותם רגעים שהמיינד הקשקשן שלך אומר לך 'את לא יכולה לעבור את זה' או אומר לך 'לא תוכלי להתמודד' - מה כבר יכול לקרות??? מקרים של שגעון אמיתי כתוצאה ישירה מקורס ויפאסנה - הם בודדים ואף אפסיים וכנראה שקרו כתוצאה מהסתרת פרטים כמו עבר פסיכיאטרי (מחלת נפש) וכדומה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לתמר
תלמיד ותיק,
מרכז,
24/11/04 14:08
|
אני מסכים איתך בנקודה שאין תמיכה ואין הדרכה מספקת. המורים שמעבירים את הקורסים אינם מאסטרים מוסכמים הם רק עברו קורסים ארוכים יותר. הם לא פסיכולוגים ולא מומחים ולא גורואים עם יכולות לכן יש לדעת למה אתה נכנס. אני מראש לא חיפשתי תמיכה או מורה אמיתי רק את השקט של ה10 ימים ומסגרת לתרגל. אחרי 6 קורסים אני יודע ומכיר את המערכת. לפי מה שנראה לי את צריכה לחפש הדרכה ממורה אמיתי. נראה כי הקורס הותיר בך טראומה ויש לזה סיבה. אל תפחדי לחפש ולמצוא, תפתרי את הנושא. האדם הוא יצור מאד מורכב אין נוסחאות כלליות לאושר. לא ויפסנה או כל דבר אחר. על האדם למצוא את דרכו ורצוי עם מורה אמיתי לעזור לו בקשיים. אם את רוצה את יכולה ליצור איתי קשר במייל שציינתי למעלה. בהצלחה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תמר, ממה את מפחדת?
ארז,
רמה''ש,
16/11/04 22:57
|
הרי 10% זה לא מה שבאמת מעסיק אותך, ואם זה היה 8% או 3%, את יודעת כמה אנשים משתגעים במלחמות? 30%? ובעבודה? 20%? אז מה?
ויפאסנה מפחידה והמיינד מייצר אינסוף התנגדויות כי הוא רוצה להמשיך לשלוט. זו לא שיטה של זבנג וגמרנו, נהפוך הוא. ומי שבא לשם יציב יצא יציב, מי שבא לשם עם שק שהסתיר היטב במשך שנים, תוכן השק עלול להתפזר על הריצפה...
שום פסיכולוג או ועדה של פסיכולוגים - פה סוף סוף אתה הוא הפסיכולוג והועדה והגורו והמסטר של עצמך - אין יותר, תמר, על מי להטיל את האחריות מלבד על עצמך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את צודקת אבל
תמר,
08/11/04 18:03
|
כן הרבה פחד בא מהמיינד וזה גם הדרך שלנו להגן על עצמנו נכון אני גם מאמינה שמעטים ממש משתגעים מהויפסנה ( אם כי אני הרגשתי קרוב לשם מאד ) אבל כמו שכתבתי קודם 10% לוקחים את זה למקום לא טוב ! 10% ! זה המון ! 1 מ 10 !!!! אני אישית מאמינה בתהליכים איטים יותר - למשל שמעת על שיטת ימימה ? אני לא מתאימה לתהליכי ''זבנג '' שכאלה אבל חבל שהייתי צריכה ללמוד את זה בדרך הקשה ! ודרך אגב להבדיל - יש אנשים שלוקחים טריפים ומאד מרוצים מהתוצאות אז מה זה הופך את הטריפים למשהו טוב ? כל נפילה שלך אם הצלחת להתגבר עליה היא טובה ? אשמח לתגובה גם במייל האישי בעיקר כי זו - כמו שאת שמה לב נקודה שממש לא סגורה אצלי עדין . אולי באמת הייתי יכולה לסיים את הסדנה ולקחת ממנה משהו טוב ? ( פרשתי ביום השישי ) ומצד שני איך אף אחד לא עזר לי לעכל את מה שקרה לי שם ? איך זה גרם לי לפחד מכל סדנה קצרה ( כולל I IM למשל ) האם זה רק כי פחדתי ואם פחדתי אז מה ? זה לא אומר שהייתי צריכה להגן על עצמי אני מקוה לתגובה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודק
ל"ת
.,
03/11/04 15:26
|
|
 |
7.
אין כמעט קשר לויפאסנה
ל"ת
ויפאסנה,
03/11/04 11:04
|
|
 |
6.
כתבה חלשה ולא משקפת יחסית...
י,
03/11/04 10:02
|
יחסית למאמרים וכתבות שבד''כ ניסים כותב זוהי כתבה חלשה שלא מספרת דבר לקורא המתעניין ולא יודע מהי ויפאסאנה. חבל שדווקא בנושא כ''כ חשוב ,רציני ויעיל יש חוסר רציניות ואולי חוסר רצון משום מה להרחיב. בקיצור כתבה שלא משקפת דבר.
סה''כ תודה לניסים על רוב כתבותיו המאלפות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ויפסנה
אורנה קרן צור,
מושב בית לחם,
03/11/04 13:28
|
אני בת 47 עשיתי שלוש פעמים ויפסנה בשלוש השנים האחרונות לאחת שמכירה את הנושא, הכתבה די משקפת קשה לתאר את הויפסנה יותר - כי זה כרוך בתחושות ומסעות פנימיים שכל אדם עובר לבדו בקורס- מתוך השתיקה והמדיטציה. חוויה אישית ביותר בימים הראשונים בעיקר(הכללה) המסע קשה ביותר אח''כ באה הבנה שמביאה איתה שמחה או/ ושלווה שווה המון , לדעתי האישית הסובייקטיבית כללית , תחושות קשה לתאר...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נו אז אולי תגיד מה חסר..
ל"ת
אמיר,
03/11/04 12:09
|
|
 |
5.
ויפאסנה
דוסלה,
03/11/04 09:28
|
אם אתה באמת רוצה לדעת איך לחיות בלי לפרוש מהעסק ומהמשפחה ועדיין להיות מאושר ושליו בלי מגרנות ובלי להסחף בזרם ללא חשיבה.
אם אתה מחפש אמת.
אמת כזו שתאפשר לך לרוץ במרוץ החיים.לגדל משפחה עם כל הלחצים ועדיין לשמור על איכות לך ללמוד תורה. התורה היא הדרך היחידה לא לפרוש מהחומר אלא להשתמש בו נכון וזו המעלה הגדולה ביותר לאדם. לא הניתוק אלא החיבור הנכון. בברכה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא קשור לדת
א,
05/11/04 14:23
|
אפשר להיות דתי בכל דת ועדיין לעשותמדיטציית ויפאסאנה, זה לא סותר (חוץ מביום שישי שאי אפשר להדליק נרות להתפלל וכו'). מדיציית ויפאסאנה אינה תחליף לדת, זה יותר כמו דרך חיים.
מומלץ מאוד! זה ממש עוזר ומחזק אותך- בלי אלילים, בלי קמיעות, בלי מנטרות, רק אתה, המודעות שלך לעצמך והאהבה שלך. (שהם יחד עולם ומלואו).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שקט אפשר למצוא רק בסוכה במדבר
דניאלה,
05/11/04 11:29
|
|
 |
רק מהמחיר המופקע, השקט מופרע
ארז,
רמה''ש,
16/11/04 23:00
|
השקט יכול להיות גם ברחוב אלנבי באמצע היום...
ואם כבר במדבר אז לא ללכת על חיקויים אלא על הדבר האמיתי: סיני!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
מילים מילים ואת משמעותן
swami,
pastrami,
02/11/04 23:53
|
|
 |
3.
הקיץ בחרתי בויפאסאנה
old student,
02/11/04 21:36
|
כחופשה שלי. זה כבר הקורס השלישי שעשיתי, והפעם החלטתי לא לשבת בקורס אלא לשרת ולעזור.
היתה התלבטות גדולה איך להעביר 10 ימי חופש מהעבודה - בסיני או בקורס בחצבה. אבל בסוף החלטתי על הקורס, ובדיוק כמו בסיפורים של גואנקה - הבחירה בויפאסאנה הסיטה אותי לכיוון הנכון -והרחק מהתופת שהיתה בסיני.
תודה בודהה...
ממליצה לכולם על החוויה המעשירה של הקורס הזה - מי יודע איך התרומה שלו תתבטא בחייכם שלכם : ) be happy
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
איפה זה קיים בארץ?
ל"ת
קארן,
ת''א,
02/11/04 12:42
|
|
 |
אתר ויפאסנה
סמדר,
02/11/04 13:16
|
יש חומר באינטרנט באתר www.il.dhamma.org או שתחפשי ''ויפאסנה''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
תודעה
תודעה,
תא,
02/11/04 11:46
|
אכן ויפאסאנה אחד המסעות האמיתיים והאןתנטים שאדם יכול לחוות. הדבר האמיתי בלי חארטות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חארטות
Altair,
02/11/04 13:01
|
|