 |
11.
ראיתי וחלמתי
יוסי,
ים,
18/12/04 02:49
|
|
 |
10.
ניסים
satriani,
guitar land,
24/11/04 17:11
|
אין ספק שאתה בן אדם ממש ממש מיוחד מעביר תובנות עוצמתיות!!!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עוצמות
יוסי,
ירושלים,
25/12/04 03:22
|
אכן ניסים בעל עוצמות בלתי ניתנות לעירעור מתי יבוא יום אראה אותו במציאות בחלום טלפון אימייל?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
יש סיכוי שניסים יגיע קצת לארץ?
גלי,
23/11/04 11:49
|
יש כל כך הרבה שהיו רוצים ללמוד איתו קצת. אולי ניסים יגיע לכאן מידי פעם?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
בודהיזם ויהדות
ofir,
בת ים,
20/11/04 15:58
|
בבודהיזם יש דברים יפים וביהדות יש דברים יפים צריך לקחת מכל דת את הדברים היפים שבה ומה שטוב לך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
נדמה שניסים עזב את המנזר מהר..
טרה,
20/11/04 00:23
|
נדמה שניסים עזב את המנזר מהר מדי...אומרים לנזירים לא להרחיק בשנה הראשונה כי הקארמה שלהם עדיין חזקה והבית שהוא הקארמה החזקה ביותר יכול לערער את הסנטר שלהם ולגרום להם לעזוב את נזירותם.....
אבל תודה על התזכורת החשובה כל כך להרפות ולקבל את כולם כמו שהם ...אבל באמת ללא שיפוט, ניסים!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ללא שיפוט אלק
צחי,
20/11/04 21:15
|
התיאור של ניסים הוא התיאור המדויק של המפגש עם הקארמה. הגדולה של ניסים היא יכולתו לבטא את הפן הפשוט, הרגשי, של מה שבלעדיו הוא מושג תיאורטי. רוחניות היא המציאות הפשוטה של נזיר שחוזר הביתה, לא ההסבר המלומד וגם לא השיפוט שמשתרבב כמו בעל כורחו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואתה מדבר מנסיונך כנזיר?
ל"ת
ווו,
21/11/04 12:28
|
|
 |
מנסיוני כבן-אדם
צחי,
21/11/04 14:11
|
|
 |
ומה זה להיות בן אדם באמת?
ל"ת
ווו,
22/11/04 00:25
|
|
 |
6.
אני רוצה ללמוד עם ניסים אמון
יותם,
אילת,
18/11/04 13:15
|
מישהו יודע אם אפשר ואיך? תחזירו לי תשובה ב''תגובות''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תשובה ליותם
tao's,
18/11/04 18:29
|
ניסים אמון מלמד במרכז Tao's, שנמצא באי פארוס, יוון. המרכז עומד להיפתח בימים אלו ממש. תיכנס לאתר Tao's (יש קישור בסוף המאמר), תירשם לרשימת הדיוור ותעודכן לגבי תוכנית החורף שם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
חופש לכל אדם - בודהא היה מתנגד
ערן,
16/11/04 23:23
|
הרי בודהא עצמו יצא להפיץ את תורתו בכל האזור שבו הוא חיי. הרי הוא עצמו שלח את התלמידים שלו להפיץ את תורתו. בנוסף הבודהיזם הוא אחת הדתות המיסיונריות ביותר, יחד עם הנצרות והאסלם שהתפשט רק תודות לנזירים שיצאו להפיץ את הבשורה.
אפילו בסוטרה ממנה לקוח המשל, סוטרת הלוטוס, מודגשת בחשיבות של הפצת התורה של הסוטרה. ובכלל אם יש לך משהו שאתה חושב שהוא טוב ומועיל למה לא להפיצו? הרי מר אמון עושה זאת בהצלחה בעצמו....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
you are right but..
Hagay P,
South Africa,
17/11/04 09:30
|
teach an go, dont hover arround insisting for the implementation of what you teach.
for yourself you will be creating expectations and expectations are the source of disapointments....
love and light
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
תודה, נהנתי לקרוא
יוסיפון,
16/11/04 22:59
|
כהרגלך ניסים מידי שבוע גם הפעם יפה אמרת. אני מוצא את עצמי ממש מחכה לטור השבועי שלך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
בול פגיעה
ג.ע,
16/11/04 14:28
|
|
 |
2.
בחיים של כל אחד יש גם אושר וג
אנונימי,
16/11/04 13:03
|
וגם סבל, גם אני התנסיתי תקופה ארוכה במינזר בהודו ואני מבין את המאמר מהתנסות אישית, אבל היום במבט מפוקח לאחור, אני יודע שאין מקום בו יש רק אושר - כי גם במינזר יש סבל (ואולי הרבה יותר מאשר בחיים מוצלחים בעולם המודרני) וגם הבודהה סבל בחייו הנזיריים וזה לא נכון שמי שלא בודהיסט, אזי בהכרח הוא כל היום כועס ומקנה וסובל, אז מספיק עם האשליות, החיים הם מגוון של רגשות ותחושות וחויות. ניסים זה לא ביקורת עליך, מפני שאני מעריך אותך מאוד ונהנה לקרא את המאמרים שלך ואני יודע שאתה דווקא מאוזן בגישה שלך - לא כמו הרבה ''אסטרונאוטים ומעופפים אחרים''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
בדיוק מתאים לבעלי תשובה
הצופה,
16/11/04 12:16
|
הלו ניסים אתה יהודי. עם כל הכבוד לא לסבול זה לא מספיק.העולם הצלול שאתה מדבר עליו הוא כלום לעומת האור שזורח ביהודי שעובד ומתקן את עצמו. קנאה ,גאוה,תאוה,כעס....את כל אילו מתקנים גם ביהדות אבל עושים עוד הרבה הרבה מעבר לכך. אני יודע שהיית פעם דתי. בודאי לפחות פעם אחת חווית תפילה זכה אמיתית.אתה יכול להתכחש לזה? ישיבה מול קיר כדי לנצח את עצמך? אתה יכול הרבה יותר אחי היהודי. נתנו לך המון המון שפע גדול ובלבד שתוותר על הדבר היקר ביותר. חבל אחי חבל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה ההתנשאות הזאת?
יוסי,
16/11/04 17:43
|
צופה יקר,
אנחנו שמחים מאד בשבילך. טוב לך. למה לא תספר לנו מחוויותיך האישיות, רצוי ברמה תואמת לזו של ניסים?
אבל למה ההתנשאות הזאת? מה כאן ''חבל''?
לתחושתי, לא הבנת את המאמר. תן לאחרים את הזכות לאושר בדרכם שלהם. למה הכל צריך להיות כמו שאתה מבין?
אתה כמו הנזיר המתלמד בסיפור של ניסים. אתה רץ החוצה לשנות את כל העולם. להטיף.
גישת ה''אתה בחרתנו'' לא קובעת אוטומטית שאם אתה מצטט מובאות חכמות, זה אומר שאתה חכם. זה רק אומר שלמדת לדבר בשפה מסויימת.
וכל מי שלא מדבר בשפה שלך הוא נחות וחבל עליו.
בשביל מה ה''אחי''? ככה לא מדברים לאח. ככה מדבר הורה לילד סורר. אתה יכול לומר ''בני היקר''. אז יהיה ברור לכולם שאתה מתנשא ומתיימר בלבד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין ליהדות מה להציע....
שפינוזה,
16/11/04 15:21
|
1) ניבולי פה של עובדיה יוסף? 2) קנאות פנאטית של חרדים שמתפרעים בגלל ש''מחללים קברים'' אבל שותקים מול עוני, אלימות ואי צדק חברתי? 3) גזענות פוטנציאלית אימננטית שתופסת את היהודים כעם סגולה? 4) גזענות בפועל של קבוצות מתנחלים שבשל ''קדושת הארץ'' מרשים לעצמם להוריד את המוסר לרמת שפל שלא נראתה עוד בארץ?
בקיצור אשמח לשמוע מה יש ליהדות להציע, בינתיים בודהיזם נראה הרבה יותר אטרקטיבי....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה כן יש ליהודים להציע
טובה,
16/11/04 23:26
|
זה ממש קול לבעוט בעצמנו ולהגיד כמה הכל רקוב .. וזה נכון.. אבל מעבר לריקבון מסתתרת אמת נסתרת שאבד לנו הקשר הפנימי איתה.. זה לא היהדות מקולקלת זה היהודים שמקולקלים.. ואולי בכל זאת יש לנו שליחות קולקלטיבית בעולם הזה..?? תפקיד שנועד להשפיע לכל העולם , וזה לא אומר שאנחנו יותר טובים אלא רק שזה תפקידנו .. העולם זה נשמה אחת כולם מחוברים לכולם אבל לכל אומה בעולם יש את התפקיד שלה שנועד לתמוך ולתרום לכלל.. לפרטים נוספים הכנסו לאתר הקבלה הגדול בעולם www.kabbalah.info
הגב לתגובה זו
|
|
 |
don't kill the message
hiloni,
us,
16/11/04 20:44
|
|
 |
יש גם יש ליהדות מה להציע
שמעון,
יסוד מלכות,
16/11/04 20:20
|
הדוגמאות שהבאת הן פופולוסטיות, שטחיות מגמתיות וחד צדדיות. אם כך אתה רואה את המציאות הרי שאתה חסר יכולת מחשבה עצמאית או שפשוט נח לך לדקלם כמו מנטרה המוזנת משנאה עיוורת - את כל הטיעונים השחוקים נגד הדתיים.
שים לב אגב לסתירה בדברים שלך - אתה טוען שליהדות אין מה להציע, אך אפילו אחת מן הטענות שלך אינה נגד היהדות עצמה אלא כלפי אנשים כפרטים או כקבוצה.
בקיצור - למרות שאתה טוען כי ''תשמח'' לשמוע מה יש ליהדות להציע, אתה עדיין לא מוכן באמת. אתה סובל מדיסוננס קוגניטיבי חריף.
אם תחליט שמציאת האמת האוביקטיבית היא אכן משימה ראויה וחשובה, ותחליט באמת, אבל באמת לתת צ'אנס ליהדות לענות לשאלות אני מבטיח לך שהמורה הנכון יגיע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין יהדות אחת יש הרבה קולות
שפינוזה,
16/11/04 23:18
|
''הטענות שלך אינה נגד היהדות עצמה '' כותב שמעון, אך מהי אותה יהדות? האם יהודי רפורמי בניו יורק יסכים על מהי אותה יהדות עם חרדי מבני ברק? האם מתנחל מתפוח יסכים על מהי אותה יהדות עם נציגי נטורי קרטא שמבטלים את זכות קיומה של ישראל?
הנה, שמעון אני נותן צ'אנס...תהיה המורה שלי ותאמר לי אילו דברים יפים אתה מוצא ביהדות?
נכון מניתי למעלה הרבה דברים שליליים משתי סיבות. א) לא משנאה עיוורת אלא מכאב. ב) כיוון שאני לא מאמין שקיימת ''יהדות'' אחת טהורה מעבר לאלו שנושאים את הדגל. אני חושב שפני הדת כפני מנהיגיה ואמונותיה. אגב הייתי שמח לשמוע איפה טעיתי בכל אחת מה-''הטיעונים השחוקים'' שלי.
אחרון חביב, קראתי היום בעניין את דבריו של הרב פרומן ב-וואלה. (http://news.walla.co.il/?w=/76/626794/@placation). זו דוגמא ליהדות יפה יותר, עדינה יותר ועמוקה יותר. זה ששמו את פייגלין לידו רק ממחיש מה הסכנה שטמונה ל''יהדות''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש יהדות אחת, הרבה קולות (2)
שמעון,
יסוד מלכות,
18/11/04 21:47
|
המשך:
ועתה לטיעונים הקודמים שלך: לגבי הגזענות - אנחנו אכן עם סגולה מפני שאלוקים אמר כך. לא בגלל שאנו חושבים שאנוי יותר טובים, אלא בגלל שאלוקים הועיד לנו תפקיד שונה בעולם, ולכן גם יצר אותנו שונים (פה ההסבר הופך לרוחני מידי, אז זה לא המקום). אני מסכים שלמרות הכרתינו בכך, זה לא אומר שצריך לנהוג בחוסר מוסריות שלא עולה בקנה אחד עם ערכי היהדות. אין לך מושג בכלל מה המשמעות של חילול קברים, אז בוא נעזוב נושא זה. האמירה שהחרדים שותקים מול עוני אלימות וכו' היא פופוליסטית. אתה הרי לא קורא עיתונות חרדית, ולא הולך לבית כנסת בשבת לשמוע את הדרשה של הרב אז איך אתה יודע שהם שותקים? רק בגלל שהם לא מתראיינים ב''מעריב'' וערוץ 2? לגבי הר' עובדיה יוסף - אבקש ממך להיות מתלמידי הרב פרומן מהכתבה שציינת - כמו שהוא מגן בצדק על החילונים ומציין את נקודות האור שלהם בלי להתעקב על נקודות החושך, כך אבקש אותך לשפוט את הר' יוסף רק לפי נקודות האור שלו. ויש רבות רבות כאלו (היתרים הלכתיים רבים בניגוד לזרם המרכזי, מעשי צדקה וחסד רבים מספור וכו'). הבעייה כמובן שמעשים טובים לא יגיעו לידיעתך כי ''זה לא מוכר את העיתון''.
שפינוזה, צא מהמסגרת. אתה שבוי בידי קונבנציות חשיבתיות שמקבעות אותך ומונעות ממך להתקדם שכלית ורוחנית. ברגע שתתחיל להודות שיתכן ואתה טועה, או שאולי אתה לא יודע הכל על הכל, רק אז תתחיל את המסע לעבר האמת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יהדות אחת, הרבה קולות (1)
שמעון,
יסוד מלכות,
18/11/04 21:46
|
''שפינוזה'' מעלה נקודות חשובות רבות. אנסה לענות לך:
אני מסכים איתך שמגזרים רבים מחזיקים בגרסה שונה של היהדות. אך שים לב שיש הבדל בין גרסה שונה לאותו מקור, או החלפת המקור ומכאן - שינוי הגרסה. למה אני מתכוון? מתנחל מתפוח, נציג נטורי קרטא, אברך מירושלים, וכיפה סרוגה מתל אביב חולקים את אותו מקור - התורה. הבסיס שלהם היא קיום 613 מצוות ואין ספור הלכות. השוני ביניהם נסוב סביב הפירוש ההלכתי למצווה כזו או אחרת, ואפילו סביב המשקל היחסי של סוגיות חברתיות/פוליטיות. אבל לכולם אותו מקור! הרפורמי מניו יורק לעומת זאת הוציא עצמו מן הכלל ברגע שטען שהתורה נכתבה ע''י אדם. כלומר יש לו מקור שונה לחלוטין ולכן גרסה שונה איך לחיות את חייו, וכיצד להגדיר את היהדות.
הבעייה עם בני האדם היא שיש לנו זכרון פרטי קצר, וזכרון קולקטיבי עוד יותר קצר. הרי משחר היהדות קמו להן כל מיני כתות מכתות שונות שרצו להוסיף/לשנות/לבטל וכו' מטעמים שונים. מטעמי התבוללות (להיות כמו כל העמים) מטעמי בטחון (אם נשנה את המנהגים שלנו ונהיה כמו כל הגוים סביבנו הם כבר לא ישנאו אותנו יותר. נסה לספר זאת ליהודי גרמניה שהתבוללו לפני כמה דורות). מטעמי מודרניות, ועוד ועוד. הזכרון הקצר שלנו לא מאפשר לנו להפנים שכל קבוצה שניסתה לשנות את היהדות המקורית נעלמה ממפת ההיסטוריה. איפה הצדוקים? איפה השבתאי צביים? אנחנו פשוט לא מסוגלים ללמוד את ההיסטוריה של עצמינו וחוזרים תמיד על אותן טעויות. סטייה מהיהדות הדתית-מסורתית-חרדית לא תצלח בטווח הרחוק.
אילו דברים יפים אני מוצא ביהדות? בשביל לענות על שאלה זו הרשה לי לציין כמה נקודות - אלף, אין דבר כזה מוסר אנושי. לכל אחד יש אמות מוסר פרטיות שנגזרות מהמשפחה/קבוצה/סביבה/תרבות/עם אליהם הוא משתייך. אני טוען שהמוסר האמיתי יכול לנבוע רק ממקור אובייקטיבי והוא אלוקים. בית, למרות שבני אדם אוהבים לעשות טוב לסביבה שלהם, ביסודינו אנחנו יצורים אגואיסטיים שמחפשים כמעט תמיד את טובתינו האישית, ואין לנו נטייה טבעית חזקה לעשות טוב לאחרים. כעת אני מגיע לנקודה - אז מה טוב ביהדות? אלוקים שמכיר את האופי שלנו (בכל זאת הוא די אחראי לבריאה שלנו..) כתב את התורה עם מערכת חוקים (מצוות) שתעזור לנו להתגבר על היצר האנוכי שלנו ו''תכריח'' אותנו לעשות טוב. למה ''תכריח'' ? כי חלק מהסיפור הוא יכולת הבחירה החופשית. אם בחרתי להיות יהודי מאמין ושומר מצוות, היהדות ''מחייבת'' אותי להיות אדם מוסרי, חברתי, רודף שלום, צנוע, ולמדן. זה שרבים לא בדיוק עונים על הקריטריונים (חלק ממי שאתה ציינת) עדיין לא אומר שהתורה לא נכונה. הם פשוט לא מקיימים אותה כמו שצריך. נכון שיש ''חילונים'' ולא-יהודים רבים שעושים הרבה חסד לזולת, וזאת בלי חיוב כביכול, אבל האמת היא שכאמור ללא הוראה מגבוה, הנטייה הטבעית היא להיות אנוכי. אז מה יפה ביהדות? - היהדות הייתה הראשונה שמיסדה רעיונות נעלים כגון צדקה וחסד, ערכי משפחה, צניעות, למידה לצורך למידה (ולא לצורך שימוש מסחרי או אחר), רדיפת שלום ועוד ועוד. שים לב שבניגוד לנצרות ולאיסלאם, לנו מעולם לא היו מסעות צלב ומסעות ג'יהאד בהם ניסינו להעביר אנשים על דתם בכח תוך כדי עינויים מזעזעים, רציחות, אונס, שריפת כפרים וכד'.
המשך בתגובה הבאה (ארוך מדי...)
הגב לתגובה זו
|
|