 |
53.
לאורי- בעניין תגובה 50
רם,
06/12/04 23:49
|
לפחות אתה יכול להיות גאה בעובדה שגרמת לכמה אנשים לעבוד קצת פחות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
52.
אחלה בייבי
ל"ת
ענת,
06/12/04 12:11
|
|
 |
51.
אם כבר הזכרת
רמי,
06/12/04 09:55
|
את פינק פלויד מה בדבר כתבה על ניו אייג' מיוזיק, קיטארו וכו?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
50.
מעניין...
עודד הנודד,
06/12/04 09:18
|
כי בדיוק התחחלתי אתך את יום העבודה... זו הרוטינה שלי כל יוםף שעה ראשונה קפה ואינטרנט. וכך הגעתי בשבועות האחרונים לסידרה המרתקת הזו, ואני מבטיח לךלבקר כל יום לפחות באחת מהכתבות שלך. למי יש כוח לעבוד בשמונה בבוקר כשאפשר לקרוא חומרים כל כך מעניינים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
49.
כף לסגור אתך יום עבודה
ל"ת
שרה,
05/12/04 19:34
|
|
 |
48.
יונג
אבי,
05/12/04 18:03
|
היה מגחך אמנם, כמו שאמרת, לעומת התראפיות החדשות של הניו אייג', אבל הוא היה מן הסתם משפשף את בטנו בהאה. ''אני אבי הניו אייג?'' טיוב שכל התרפיסטים החדשים יקרט קצת על יונג (הכתבה אגב מצוינת למרות אי דיוקים קלים, אבל לא חשדת בך שאתה מומחה ליונג דווקא) ויותר מכך אם יעברו קורס ריענון בתורתו. אני טופלתי לפני כעשר שנים אצל מטפל יונגיאני ואני חייב לומר שהוא עזר לי המון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
47.
יונג
אבי,
05/12/04 18:02
|
היה מגחך אמנם, כמו שאמרת, לעומת התראפיות החדשות של הניו אייג', אבל הוא היה מן הסתם משפשף את בטנו בהאה. ''אני אבי הניו אייג?'' טיוב שכל התרפיסטים החדשים יקרט קצת על יונג (הכתבה אגב מצוינת למרות אי דיוקים קלים, אבל לא חשדת בך שאתה מומחה ליונג דווקא) ויותר מכך אם יעברו קורס ריענון בתורתו. אני טופלתי לפני כעשר שנים אצל מטפל יונגיאני ואני חייב לומר שהוא עזר לי המון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
46.
לא הבנתי
ניצהבחלון הציצה,
05/12/04 07:32
|
איך יונג השפיע על המוסיקה של פוליס והפינק פלויד , אני יודעת שיצא לפוליס אלבום בשם סינכרוניסיטי, שזה אחד ממצבי התודעה שיונג מתאר ,אך עם כל הכבוד אין לזה שום קשר להשפעות המוזיקליות של פוליס במקרה הזה , או פינק פלויד .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
45.
ונאציזם....
לילה,
צפון,
04/12/04 17:30
|
מוזר שאדם שבוחר לבחון אנשים ותורות בהקשר של חייהם הפרטיים של יוצרי תורות אלו, שמכל מה שאושו יצר למשל בחר לעסוק ברולקסים ורולסרויסים לא עוסק בשותפות של יונג עם המשטר הנאצי. מי שמתעניין בצד הזה של הסיפור מוזמן לעיין בספר בגנות הפסיכוטרפיה. כדי שכל אדם יגיע למסקנה (בעיקר בתור כותב) האם בבאונו לבדוק את משמעות עבודתו של אדם מסויים יש חשיבות לדרך שבה הוא ניהל את חייו או לו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שלי נעלייך מעל רגלייך!
אנטי נאצי,
05/12/04 00:44
|
יונג לא היה נאצי. נכון, הוא לא היה במחתרת ולא נלחם נגדם, אבל בזה הוא לא שונה מכל הגרמנים האחרים. הוא שמר על פרופיל נמוך, וידוע שהמשטר הנאצי לא אהד פסיכיאטרים. אבל מכאן להסיק שהוא שיתף פעולה זה סילוף הסטוריה ואפילו חוצפה. ולא אכפת לי, בניגוד לשלושת קודמיי, אם את סיינטולוגית או סתם בורה, אבל כדאי שתסתמכי על מקורות קצת יותר מהימנים לפני שאת פוסלת את אחד האנשים היותר חיוביים שהתרבות הגרמנית המודרנית תרמה למאה העשרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נ.ב.
יואל,
04/12/04 22:16
|
שכחתי להוסיף. הרמיזה כאילו קארל יונג היה נאצי היא נבזות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האמת, הוא פנה אליי
אדולף ה.,
05/12/04 00:53
|
אבל לא רציתי אותו במפלגה כי היו לו יותר מדי חברים יהודים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פאטתי.
יואל,
04/12/04 22:14
|
הפסיכיאטריה היא לא מדע מושלם, היא עדיין מתפתחת, אבל עזרה למיליוני אנשים בעולם כולו. הרבה יותר מאשר הנביאים בגרוש מסוג רון ל. האברד, אושו ודומיהם. זה גם לא מפליא שהפסיכיאטריה נתפשת כאויב אצלם, מכיון שהיא מהוה תחרות. אבל צריך לשים דברים בפרופורציה. הרמב''ם אסר על לימוד מדעים פרט לרפואה. גם היום יש אנשים שלא מאמינים ברופאים, ולא לוקחים את הילדים שלהם לחיסונים, טיפולים וכו' בגלל אינדוקטרינציה כוזבת של משיחי שקר עם אג'נדה נסתרת. יש לך איזשהם טיעונים בנוסף לספר שאת מזכירה? יש אגב אין ספור ספרים כאלה. הם לא עזרו לאף אחד חוץ מאשר אולי למי שכתב אותם.מה השלב הבא? אנטי מתמטיקה? ואולי נפסיק ללכת לרופאי שיניים בגלל שהם חלק מקונספירציה כלשהי? ואולי בכלל נפנה עורף למדע כולו?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לילה היקרה
יעוז,
04/12/04 18:43
|
1. בואי נניח את הדברים על השולחן קודם כל. מטרת ההערה שלך היא למשוך לכיון האנטי-פסיכיאטרי. יונג הוא רק תירוץ. 2. זה כשלעצמו לגיטימי - להתנגד לפסיכיאטריה. השאלה החשובה היא למה. האם זה מבוסס על ידע או על שטיפת מוח. במקרה שלך אני לא יודע, אבל על פי הפתיחה של דברייך, יש לי הרגשה שמדובר כאן בהמשך של הרזחסטנס הסיינטולוגי אם כי אני כמובן יכול לטעות. 3. מתוך כל מה שאושו יצר וכו'. המאמרים על אושו לא עסקו רק ברוןלס רויסים. את בחרת לקרוא או לזכור רק את הפסקאות על הרולס רויסים. 4. כן, יש קשר נדוק מאד בין חייו הפרטיים של אדם ותורתו ואם אינך מסוגלת לקבל את זהב את ראוייה לחמלה ותו לא. 5. יונג לא היה נאצי. הוא משצמש בתיאוריות שלו ומסביר את ההתפרצות הכוחנית של שנות הארבעים, כדוגמא לאחד הארכיטיפים שלו. זה שהספר שלך בגנות הפסכיאטריה אומר שהיו לו קשרים עם הנאצים זה עוד לא אומר שזה נכון. גם את רבין ציירו במדי נאצי. 6. אם את רוצה שמישהו יקרא את הספר הנ''ל הואילי לציין מי חיבר אותו. כי אם זה רון ל. בולשיט או רז'נישושו, זה לא רציני. 7. אם יש לך חומר אמין יותר בנושא, נשמח כולנו לדעת. אותי בכל אופן זה מאד מעניין. 8. אושו עצמו הביע לו אחת את הערכתו להיטלר ואף קרא לו גאון. 9. ולסיום: משהו קטן המשוה בין רון ל. האברד ואדולף היטלר www.ronthenut.org/hubbard-.htm
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יעוז היקר וכל השאר גם...
לילה,
01/01/05 11:09
|
כמה מעניין שאף אחד מכם לא שם לב ששם הספר הוא בגנות הפסיכוטרפיה ולא בגנות הפסיכיאטריה. האם זה אומר משהו על כמות ההשלכות כאן שמונעת כל דיון שיכול להכנס לעומק? אני לא סנטיולוגית,אני בקושי יודעת מה זה. אני עובדת סוציאלית במחלקה הפסיכיאטרית כך שאני מאמינה שהפסיכיאטריה היא בררת מחדל יחידה עבור הרבה אנשים. אני גפ עוסקת בפסיכוטרפיה ואני חושבת שאנשי מקצוע חייבים לעסוק בבקורת בתוך תחומם למען לא ימשיכו לקרות דברים שקרו פעם בתדירות גבוהה. ובקשר לספר כתב אותו חוקר מכובד שהיה פסיכואנליטיקאי ושמו מייסון ג'פרי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
44.
טעות במאמר
ליאור,
04/12/04 15:16
|
יונג לא השפיע מוזיקלית על להקות הרוק פוליס או פינק פלויד
זה פשוט אבסורד לכתוב כזה דבר .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
43.
אני רואה את ההשפעה
אדם,
03/12/04 22:28
|
גם בכיוון ההפוך. כלומר ההשפעה שהייתה לפסיכולוגיה המערבית על המזרח כפי שהתבטאה בעבודתם של אושו וקרישנמורטי למשל. מפת הנפש שצייר יונג היא הרי מפה אוניברסלית וביסודו של דבר אין הבדל בין נפש וימאית לנפש הודית. למעשה אפשר לומר שהיה כאן מעין ברטר ברמה הרעיונית. מה שהפוליטיקאים מחפשים, או לפחות אומרים שהם מחפשים, השלום העולמי הזה שקרוב לוודאי לא יקרה לעולם הוא בעצם מה שקורה בקטן בדבר הזה שנקרא ניו אייג'. כל צד נותן את שלו בתקווה שמשהו חיובי יצמח מזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
42.
יונג צדק
חני,
03/12/04 19:21
|
אלוהים הוא חוויה אינטר אקטיבית. הוא חזה את הולדת האינטרנט.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
41.
פרויד יושב משמאל למטה!
אנה ליזה,
03/12/04 18:17
|
ולא באמצע!!!
יונג נמצא בדיוק בצד ההפוך לו - פינה ימנית תחתונה (הצעיר מכולם)
NRG קבלו תיקון!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הוא כל הזמן זז
כוכי,
03/12/04 19:40
|
|
 |
40.
הדבר היחיד שאינו מובן
מזל טלה,
03/12/04 18:03
|
לי בקשר שבין יונג ומיסטיקה היא אהבתו לטסטרולוגיה. אני בהחלט יכול להבין כיצד מי שלומד את ההכרה האנושית מתרשם מהשקפת העולם הבודהיסטית למשל. תמיד חשבתי שבודהה היה למעשה הפסיכולוג הראשון אבל אסטרולוגיה? עם כל הכבוד אני לא מבין מה הוא ראה בה אלא אם כן זה היה מעין תחביב לא רציני. לדעתי אסטרולוגיה זה קשקוש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אבל קשקוש נחמד
ל"ת
מזל דגים,
04/12/04 00:59
|
|
 |
39.
יפה
ל"ת
שחר,
03/12/04 17:09
|
|
 |
38.
אין קשר לבודהיזם
הדלאי ככה,
רעננה,
03/12/04 12:27
|
''המילים אקסרוברטי ואינטרוברטי - מוחצן ומופנם - מקורן בקונספט היונגיאני הזה. לשיטתו המקורית של יונג הטיפוס המוחצן מוצא את המשמעות מחוץ לעצמו, בעוד שהטיפוס המופנם מוצא אותה בפנים. נשמע כמו גירסה מערבית לבודהיזם?''
!?!?!? - אין לזה שום קשר עם בודהיזם. רק מי שאין לא מושג על בודהיזם יכול לטעון על קשר כזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הערה
מישה,
03/12/04 22:53
|
הספק הוא תגובתו של השכל לכל דבר שהוא איננו מסוגל להבין.
ואגב, יש לומר מי שאין לו מושג, ולא מי שאין לא מושג. ברשותך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אבל הרבה פעמים
הדלאי ככה,
04/12/04 15:40
|
השכל אינו מסוגל להבין משהו, כי מי שכתב אותו בעצמו לא מבין אותו ואני חושד שזה המצב פה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
החושד במומו הוא חושד
ל"ת
מישה,
06/12/04 15:50
|
|
 |
ועוד איך
איתן,
03/12/04 14:42
|
יש. זה בדיוק ההבדל בין הדוגמטיות הפרוידיאנית והפתיחות הינגיאנית. הקשר הוא ברוח הדברים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש
מוריאל,
03/12/04 13:49
|
אין ספק שתיאוריית האבטיפוס או הפונקציות איננה קיימת כלשונה בבודהיזם, וזה גם לא נאמר בפירוש בכתבה, אבל אתה יכול למצוא את ההשפעה באופן יותר רחב, בצורה אבולוציונית אם תרצה. למשל שלוש )או אולי היו אלה ארבע) אמיתות היסוד הבודהיסטיות, האבחנה בין המציאות הפנימית והמציאות החיצונית הם למשל דברים שאתה יכול למצוא אצל יונג ובודהה אם כי לא מילה מול מילה. בכל סוג של השפעה צריך לראות את התמונה הגדולה ולאו דוקא את הפרטים האינדיבידואלים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין קשר
הדלאי ככה,
03/12/04 14:42
|
ארבעת האמיתות של הבודהא: הסבל, הסיבה לסבל, האפשרות לשחרור מהסבל, הדרך. מה הקשר ביניהן לציטוט שהבאתי? אני לא רואה קשר כזה גם תוך הסתכלות ב''תמונה הכללית''.
כל מי שאינו סכיזופרן גמור מבחין בין מציאות חיצונית ומציאות פנימית. מה הקשר לבודהא, או ליונג?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
37.
מדע ודת
תוהה,
03/12/04 02:14
|
|
 |
מה שבטוח ששניהם
יוני,
03/12/04 14:14
|
|
 |
ומהי בעצם השאלה?
ל"ת
שמולעק,
04/12/04 16:11
|
|
 |
36.
יאללה אורי, כתבה על שטיינר
ברונית,
02/12/04 21:11
|
|
 |
אני גם בעד
ברון,
03/12/04 16:15
|
למרות ששטיינר הוא מה זה מסובך. נכנסתי קצת לשטיינר ואנתרופוזופיה, האיש עושה רושם אדיר, ממש שובה לב בתיאוריות ובראיית העולם שלו, אבל הוא נורא מורכב וקצת כבד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
35.
יונג ואלוהים
הלל,
02/12/04 21:08
|
הגדולה של יונג היא בעיקר בכך שהעיז לצאת נגד האוטוריטה הפרוידיאנית שכבר הפכה לכמעט דת. זה גם האבסורד בהתחשב בעובדה שהוא הוסיף את האלמנט הדתי לפסיכולוגיה. הפסיכולוג, או הפסיכיאטר, בעיקר באמריקה, ממלא את מקומו של הכומר או נציג האל אצל האדם החילוני.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
34.
יופי. תודה
ל"ת
נירית,
02/12/04 19:06
|
|
 |
33.
כתבה ממוחזרת כפי שאחד פה כתב
ל"ת
בננה ביץ',
02/12/04 18:43
|
|
 |
ממה בדיוק?
ל"ת
ארצ'אן,
05/12/04 00:11
|
|
 |
32.
JUNGADOL
ל"ת
אסף,
02/12/04 18:06
|
|
 |
מכולם!
ל"ת
רודי,
02/12/04 22:37
|
|
 |
31.
כתבה מצוינת לסגור
רון,
02/12/04 15:51
|
|
 |
30.
תודה, גם מעניין וגם מחכים
טלי,
02/12/04 15:07
|
|
 |
29.
well done.KEN YEERBOO.
ל"ת
benjamin,
02/12/04 14:17
|
|
 |
28.
מה הקשר של ''חולית'' ליונג?
קורא,
02/12/04 13:28
|
אני מכיר את ''חולית'' מצויין, ולא יצא לי לראות את הקשר. אתה יכול להסביר בבקשה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
www.jitterbug.com/origins/dune
ל"ת
פ. הרברט,
02/12/04 15:59
|
|
 |
ומה הקשר למוסיקה של פוליס
אחת,
02/12/04 15:45
|
|
 |
הם מתייחסים אליו
שר המשטרה,
02/12/04 20:25
|
|
 |
אז מזה להגיד עליו שהוא השפיע..
אחת,
02/12/04 21:33
|
|
 |
איך בכלל אפשר לאהוב
רונן,
באר שבע,
03/12/04 03:02
|
|
 |
עכשיו גם באר שבע מפריעה לה
רונן,
04/12/04 23:26
|
|
 |
איך בכלל אפשר לגור בבאר שבע?
אחת,
03/12/04 09:03
|
|
 |
תקשיבי למילים
שר המשטרה,
03/12/04 01:35
|
אחר כך תקראי קצת יונג, או עליו אם את מתעצלת, יש גם באינטרנט, ונמשיך את הויכוח כשתגמרי. כלומר כשתסיימי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תפסיקי להתווכח כל הזמן
ש''מ,
05/12/04 22:32
|
המילים הם חלק מהמוזיקה. חוץ נזה את סתם מחפשת סיבות להתוכח. יונג (נושא הכתבה להזכירך) כבר היה מסביר לך למה, אבל לא היית נותנת לו לדבר עם ההתנצחויות האוויליות שלך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מתנשא שחצן, עדיין לא ענית לי
אחת,
03/12/04 16:46
|
איפה ההשפעה המוזיקלית של יונג על הפינק פלויד או פוליס?
ואל תענה לי שוב שזה במילים , כי זה לא נקרא השפעה מוזיקלית
נו טוב, לפחות אני מספיק אינטיליגנטית להבחין בפרט החשוב הזה , הלא כך?, מר שחצן עלוב .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גברתי הנכבדה והמלומדת
ש''מ,
03/12/04 14:34
|
את בכלל יודעת מי זה יונג או שהמומחיות שלך זה פוליס? כי התשובות שלך מה זה אינטליגנטיות. בפרט האחרונה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תפסיק לבלבל את המוח..
אחת,
03/12/04 08:35
|
מילים זה עדיין לא השפעה מוזיקלית, תעשה סדר בדברים שר המשטרה ,כנראה שאתה לוקה בפיגור קל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
מצד ימין שלנו או מצד ימין של
הלו,
מה קורה,
02/12/04 13:23
|
פרויד? יונג זה הצעיר מצד שמאל של פרויד או המבוגר מצד ימין שלו? יש לו או אין לו זקן? תעשו טובה, תהיו רציניים עם הכיתובים המצ'וקמקים לתמונות, אי אפשר להבין מזה כלום. לפחות שיפרתם קצת את הכיתוב לעומת הדבר הדבילי של אתמול, ''שלישי משמאל'' בשורה של שלושה, אבל גם עכשיו אי אפשר להבין אם הוא המבוגר או הצעיר, המזוקן או הלא, המקריח או עם התסרוקת-הלוואה.. גוועלד חבר'ה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יונג יושב מצד ימין למטה
מכירה מקרוב : ),
03/12/04 17:34
|
|
 |
26.
כתבה שטחית ביותר
גליה,
02/12/04 09:27
|
דווקא יונג היה ראוי לשש כתבות. העקבות שלו נמצאים בכל התורות של הניו-אייג' ובכלל בשיח המודרני בכלל, וזה כולל את כל אלו השוללים את הפסיכולוגיה בתשובות שלמטה.
זה נכון שפסיכולוגים ופסיכיאטרים רבים די מאכזבים. הם אפילו לפעמים מקלקלים עם שיפוטיות שמוסתרת בכל מיני הגדרות קלישאיות. זה גם נכון הקשר המוזר בין יונג לנאצים שכדי לשמור על עצמו הוא לא התנגד להם, אבל הוא גם לא היה חבר שלהם.
מצד שני, גדולי הפסיכולוגים כמו פרויד ויונג פתחו את השער לעולם המודרני. הם הראשונים שהתחילו להתייחס למין בצורה הגיונית. הם התחילו להראות שלהתנהגות האנושית יש כל מיני סיבות. הם התחילו לחבר את הפילוסופיה הגבוהה לעולם המציאות. הם הביאו בעקיפין חוכמה של העולם העתיק ושל עולם המזרח כמו הבודהיזם, הטאו, האינדיאנים וכן הלאה, לעולם המערבי, והעשירו כך את המחשבה האנושית. הם גם גרמו לויכוחים שהם פילוסופים ממש לכל בית, למשל, הויכוח על מה זה דת ומה היא משרתת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודקת.
ל"ת
מה שנכון,
נכון,
03/12/04 12:27
|
|
 |
25.
מספר 2 צודק - פסיכולוגים
נתפסת אורי,
02/12/04 05:56
|
ופסיכיאטרים נכשלו לגמרי.
לכן אנו קוראים לזה ''ניו'' אייג'.
ניו.
כלומר לא זה.
האדם לא חייה. ויונג ותורתו הולכת ומתה.
רק מר אורי לוטן טורח להביא לנו סדרה של דברים שלא קשורים בכלל רק בגלל שהוא מצא את החומר הזה כבר כתוב במקום אחר.
אם לא שמתם לב, הוא ממחזר חומר מהאינטרנט.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שוב אתה
רו,
02/12/04 14:47
|
עם הםסיכיאטרים שלך. תגובה ראשונה ב-5:53 ותגובה נוספת שלוש דקות אחרי כן. אם זה מה שיש לך חעשוצ בחמש בבוקר, לחשוב על פסיכיאטרים ולדקחםן סיינטולוגית אז אני מאד מרחם עליך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ומה לך יש לעשות???
אחד,
02/12/04 15:42
|
לבדוק את הפרשי הזמנים ביו תגובה לתגובה ????
שנית, אני לא מבין מה אתה כותב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא חשוב
ל"ת
רו,
02/12/04 21:24
|
|
 |
24.
אורי לוטן לוביסט של פסיכיאטרים
גועל נפש,
02/12/04 05:53
|
יונג נתן לנו את ה-''אדם הוא רק חיה'' והגישה שהתירה את תורת הגזע הנאצית.
אורי לוטן דוחף לנו פסיכיאטרים שפלים במדור של ניו-אייג' כשאנחנו לא שמים לב..
כל החברה ''הטובים'' הללו, לא הביאו שום דבר חיובי לאנושות פרט לפשיעה הולכת וגדלה, סמים, חוסר כלים לטפל בבעיות האמיתיות, ''אוטוריטות'' שלא יודעים כלום על המיינד האנושי ואת אורי לוטן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני מבין
יואל,
02/12/04 15:53
|
שעכשיו אתה עושה מלוטן נאצי. מה הדבר הבא בתור? תמונה שלו במדי אס.אס. ורצח בככר רבין? אתה באמת אדם חולה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אולי טיפה נסחפת?
לוביסט עלק,
02/12/04 13:35
|
אין כל קשר בין תורתו של יונג לבין תורת הגזע הנאצית. פשוט מדובר בדבר שלא קיים. ולשים את כל הפסיכיאטרים בכפיפה אחת זה כמו לשים את כל הפסיכים בכפיפה אחת, מהגברת הזקנה שאוהבת לחפוף את הפודל כל יום, דרך מגיבים קוהרנטיים-למחצה באינטרנט, וכלה ברוצחי המונים. אין שום ''חבר'ה'', יונג נבדל מאוד מפרויד, פרויד נבדל מאוד מאחרים, יש הרבה מאוד גישות - חלקן הפוכות לגמרי זו לזו (כך שלא ברור איך אתה יכול להתייחס אל כולן באותה נשימה), ואם תתקוף פחות ותפעיל קצת יותר רגישות תוכל למצוא הרבה מאוד חוכמה וטוב במקום שכרגע אתה מספר לי עליו שהוא רק זר ומבעית. הרי בסך הכל כל מי שקורא את דבריך בעיניים מפוקחות רואה שאתה מגדיר בהם את עצמך, לא אף אחד אחר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שאריות סרטן הסיינטולוגיה
רמי,
02/12/04 12:53
|
|
 |
סיינטולוגיה
גועל נפש בריבוע,
02/12/04 14:50
|
לא כל אחד שמגיב נגד המאמרים והכותב הוא סיינטולוג או אושואיסט , צא מזה רמי .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם זה נראה כמו סניאסיינטולוג
עדי,
02/12/04 19:29
|
|
 |
הוא סיינטולוג
רמן,
02/12/04 21:29
|
ואת התגוסב הזו אתה יכול למצוא בעוד עשרים כתבות אחרות.
מעניין מה הוא עבר באשפוז האחרון שלו שעשה אותו לכזה לוחם עז בפסיכיאטריה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
איינשטיין ומיסטיקה
זיו,
02/12/04 02:49
|
|
 |
22.
יין יאנג יונג
ל"ת
דורון,
01/12/04 22:47
|
|
 |
21.
ממש ממש ממש לא נכון! לצערי
אבי,
ת''א,
01/12/04 22:47
|
אלו ממש לא ההקבלות בין יונג לבין הניו-אייג'. הדבר היחיד הנכון הוא שיונג ינק מהמזרח בעיקר מהבודאיזם אבל פה נגמרים הטיעונים הנכונים של המאמר.
לא הארכיטיפים (מה בבודהיזם מקביל לזה????) ולא מוחצנות/מופנמות - מה זה השטויות האלו?
יונג לקח כהשראה (כדבריו הוא!) מהבודהיזם את הדבר הבסיסי (והחשוב) ביותר בבודהיזם: המודל של בודהה למקור הסבל וביטול סבל זה (כולל ההקשרות, הרגשות השליליים וכו') וכן אי קיום האני כישות בלתי-תלויה - כל כך פשוט, אפשר למצוא את זה במספר מאמרים מעניינים שמצויים גם באינטרנט
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הרעיון הבולט שקושר את יונג עם
רונן,
ר''ג,
04/12/04 23:36
|
עם הניו-אייג', הוא עקרון התת-מודע הקולקטיבי, שאר הנושאים פחות קשורים . אשמח לשמוע מאורי לוטן על הנטיות המיסטיות של איינשטיין (הדבר היחיד שידוע לי בנושא זה שהוא נראה פעם מעיין באחד הכרכים של ''הדוקטורינה הסודית'' של מאדאם בלבצקי, האם התכוונת לזה)?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא לגמרי מסכים אתך.
אריאל,
03/12/04 02:00
|
יונג הושפע מהמחשבה המזרחית, על זה אנחנו מסכימים. אין ספק שתיאוריית האבטיפוס או הפונקציות איננה קיימת כלשונה בבודהיזם, וזה גם לא נאמר בפירוש בכתבה, אבל אתה יכול למצוא את ההשפעה באופן יותר רחב, בצורה אבולוציונית אם תרצה. למשל שלוש )או אולי היו אלה ארבע) אמיתות היסוד הבודהיסטיות, האבחנה בין המציאות הפנימית והמציאות החיצונית הם למשל דברים שאתה יכול למצוא אצל יונג ובודהה אם כי לא מילה מול מילה. בכל סוג של השפעה צריך לראות את התמונה הגדולה ולאו דוקא את הפרטים האינדיבידואלים. אם תרצה זה כמו חיקוי והתבוללות של אחד העם. יונכ לא חיקה את בודהה, גם עם זה בטח תסכים. הוא יצר משהו חדש שלא היה פרוידיזם ולא בודהיזם. לילה טוב. אריאל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גנבת את המילים מפי! צודק!
ל"ת
דורית,
הרצליה,
02/12/04 21:03
|
|
 |
הבנת הנקרא
רונית,
02/12/04 14:33
|
|
 |
20.
גברים
ליאת,
01/12/04 22:15
|
פועלים בעיקר דרך השכל ונשים דרך הרגש או האינטואיציה. אני אומרת את זה א פרופו ארבע הפונקציות שאתה מזכיר במאמר. מנסיוני כמעוט כל גבר מתחיל עם השכל, ובשלב מסוים מגיע אל הרגש. אצל האישה התהליך הוא הפוך. היא מתחילה עם הרגש ורק אחר כך היא נותנת לעצמה דין וחשבון שכלי למה שעשתה. ילדים משום כך עוברים בשלב הראשון את הפאזה הנשית משום שעולם התגובות שלהם מבוסס תחילה על רגשות בלבד. בשלב מסוים הפונקציות משתנות, ורק אז נקבעת המיניות האמיתית )לא הביולוגית).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
If Chamberlain invented snooke
adam,
01/12/04 22:02
|
in 1975 then he must have been a genius since he was only 6 years old!!!! Well, well
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Moart
G.Enius,
01/12/04 22:29
|
wrote symphonies and operas at the of six so I guess everything is possible and by the way it's 1975 but 1875
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Moart (Mozart) didn't write
adam,
02/12/04 02:17
|
symphonies at 6 but he did compose some songs and possibly a sonatina. And anyone can make typos.....:) So
הגב לתגובה זו
|
|
 |
It was actually 5
Wolfgang Amadeu,
Ey Sham,
02/12/04 02:12
|
Mozart wroye his first symphony at age 5 and played before the Austrian Royal Family for the first time at the age of six. And yes, everything IS possible.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
He had to hurry
G. Enius,
03/12/04 02:35
|
He was only given thirty something years to fulfill his mission on earth
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
על יונג וזן
אביעזר,
גוש עציון,
01/12/04 21:29
|
רציתי לציין כי יונג כתב הקדמה לספרו של סוזוקי, מבוא לזן בודהיזם. המעיין בהקדמה מגלה כי יונג לא רק גילה התעניינות אינטלקטואלית ביחס לזן, אלא ראה בה ברת שיח עמוק, ודאג להבליט את נקודות הדמיון וההשראה שהוא מוצא בזן (ואין בכך לשלול את שוני בין יונג ובין סוזוקי)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
מאמר מצוין!
אבנר,
הרצליה,
01/12/04 18:43
|
צלילה יפה למים עמוקים הבאת לנו כאן. בימי ד', יש לנו כאן את הזכות לתרומם מעט מהשלולית הרדודה של כל השבוע. תבורך!
ושאלה קטנה - כתבת ש''הפרידה בין המורה הנערץ והתלמיד המבטיח היתה קשה וטראומטית לשניהם ובעקבותיה פרש יונג מהציבור ובילה ארבע שנים בבידוד שכפה על עצמו''.
כיצד פרויד לקח את הפרידה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובתו של פרויד
השערה,
01/12/04 19:38
|
בתור משתמש ידוע בקוקאין, אני מרשה לעצמי להניח שהוא הריץ כמה שורות, הקשיב למרלן דיטריך (היא כבר נולדה אז?) וחשב שהוא ציפור.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טכניקת ההרצה
ריץ,
01/12/04 22:46
|
לא היתה מקובלת בתקופתו של פרויד השיטה המקובלת היתה כמובן עישון
הגב לתגובה זו
|
|
 |
והתוצאה הייתה דומה אני משער
ל"ת
קוקו,
01/12/04 23:11
|
|
 |
16.
who is standing above freud?
yaniv,
01/12/04 18:38
|
|
 |
His
Roy,
01/12/04 20:18
|
name is Mr Bean but the really scary one is the on his left. How would you like to meet him in a dark alley?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
Respect
ל"ת
רסטה ג'י,
01/12/04 18:34
|
|
 |
forsure
ל"ת
hj,
ny,
02/12/04 01:17
|
|
 |
14.
אולי בתור איזון
תומר,
01/12/04 17:43
|
|
 |
פרויד וניו אייג'?
אלכס,
01/12/04 21:22
|
כם כל הכבוד, וכמובן שיש, זה כמו להכניס את אלביס פרסלי למדור בטראנס. מצד שני אם נתנו את פרס נובל לעראפת הכל אפשרי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
You mean Arafuck
ל"ת
אלן,
02/12/04 14:36
|
|
 |
13.
אני לא חושב
גונן,
01/12/04 17:34
|
שאני צריך פסיכולוג, אבל על פי הכתבה הייתי בשמחה מזמין את קארל לשיחה על כוס תה. וגם אותך אורי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
אחלה כתבה
טל,
01/12/04 17:04
|
|
 |
11.
לפי התמונות הוא נראה
בני,
01/12/04 16:46
|
הרבה יותר חעניין מפרויד. יש לו משהו אוהב, מלא חמלה וחכמה בפנים בעוד שפרויד נראה כמו אשמאי זקן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הוא אפילו מזכיר
מיכל,
01/12/04 17:17
|
|
 |
10.
הפסיכולוגיה היונגיאנית
עדן,
01/12/04 15:38
|
|
 |
9.
אתה תמיד מפתיע מחדש
דידי,
01/12/04 15:33
|
|
 |
8.
הציון: מצוין+
ל"ת
אלה,
01/12/04 15:18
|
|
 |
7.
פששש...איזה אחלה גבר היונג הזה
ל"ת
ליאת,
01/12/04 14:49
|
|
 |
ואף יותר מכך
ל"ת
דלית,
01/12/04 16:11
|
|
 |
6.
תורת יונג נותנתפתרון לטיפול ..
יוסף,
כרמיאל,
01/12/04 14:29
|
הפסיכיאטרי,דרך שיחות נפש,ללא תרופות וכו,לכן לא מקבלים אותו הפסיכיאטרים ואת תורתו.לפי יונג ,שאכן מתחבר מאוד לעידן החדש רוב הפוביות שלנו נובעים מהעבר,והם אכן ניתנם לריפוי בגישה אנושית ומעניינת.הפסיכיאטריה אכן מיושנת ולאור חוקי היסוד החדשים,כיבוד זכויות האדם וכבודו,תעבור להערכתי מהעולם.יונג בתורתו ,להערכתי והעידן החדש יגרום לנו לאורח חיים בריא וללא תרופות.כתבה מעולה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני דווקא
אליה,
01/12/04 19:50
|
בעד שילוב של טיפול תרופתי וטיפול הוליסטי. מניסיוני, זה עובד מצוין. אי אפשר לשלול לגמרי את התרופות המודרניות מסוג פרוזאק ונגזרותיו, אבל רצוי לא להסתמך רק על זה ולתגבר את האפקט התרופתי במשהו אישי יותר, שיחות, קבוצות תמיכה - והכי חשוב: אהבה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כבר אמרתי בעבר
ג.לנון,
02/12/04 17:17
|
|
 |
מסכים אתך.
הלל,
01/12/04 16:06
|
הרבה מהתרפיות הניו אייג'יות לא היו מתקיימות בלי הבסיס היונגיאני.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
כתבה מצוינת
רון,
01/12/04 14:26
|
|
 |
4.
תוספת מעולה ולא צפויה לטור.
עמיחי,
01/12/04 14:02
|
אני חלא מבין גדול ביונג או בפסיכולוגיה בכלל, אבל הכתבה נראית לי מצוינת ואמינה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני דווקא
מוטי,
01/12/04 14:48
|
כן מבין קצת בפסיכולוגיה, בעיקר משום שהפסיכולוג שלי הוא יונגיסט מושבע (ואיש נחמד להפליא) ואני חייב לומר שהכתבה, בהתחשב בעובדה שמדובר בכתבה עיתונאית ולא עבודת מחקר, עושה שירות נאמן לקארל גוסטב. תודה קורא נאמן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
אורי לוטן
satriani,
guitar land,
01/12/04 13:37
|
אני ממש אוהב את הכתבות שלך הם תמיד מעניינות :-) תמיד
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
פסיכולוגיה וניו אידג'
יצחק,
01/12/04 12:02
|
למה למה למה למה להכניס את הפסיכולוגיה מה אתה פסיכי יונג- פטיש בראש
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה הקטע שלך
רסנת,
01/12/04 13:50
|
חשבת שניו אייג' זה רק פעמונים וקטורת? מה רע אם תדע קצת יותר?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תרמודינימיקה כנראה...
ל"ת
Caseyjones,
01/12/04 18:48
|
|
 |
I prefer
J. Page,
London UK,
02/12/04 01:52
|
|
 |
איזו כתבה מעולה
ל"ת
מיקי,
01/12/04 12:51
|
|
 |
1.
FOR EVER YUNG
דדי,
01/12/04 11:40
|
האם החתך המקובל בין מערבי למזרחי לעולם עומד? בהסמלה מוכתבת מסורת תרבותית אני מניח שכן אבל בין ההוגים היוצרים הארכיטיפים נחלקים במידה רבה ל''מתנגדים'' ו''חסידים'' דהיינו אנליטים ואינטואיטיבים, מצדדי הארה בעבודה מתמשכת ומצדדי הארה בהבזק. אין יוצר גדול שאין לו תמונה או חזון הנחשב למיסטי ויש לו את זה. כתבה מצויינת כמו תמיד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Righ on
ל"ת
דודי,
01/12/04 16:00
|
|