 |
47.
טאו או דאו?
ט,
14/12/04 14:32
|
סתם הערה... כשלמדתי מבוא לפילוסופיה סינית באוניברסיטת תל אביב, המרצה - פרופ' יואב אריאל - הדגיש שיש לבטא ''דאו'' ולא ''טאו''. רק בחלק קטן אחד של סין מבטאים את המילה כ''טאו'' וזה מה שנתפס במערב. האם השתנה משהו בארבע-חמש השנים האחרונות?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
46.
סתם מחשבה...
ניר,
14/12/04 00:00
|
אם יקרה יום אחד והקומוניזם הסיני יטמוטט כמו הקומוניזם הרוסי, אם הסינים יחזרו לעסוק בטאו, ויהיו המעצמה הרוחנית הגדולה ביותר בעולם?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
45.
התרגום הכי טוב בעברית
אמיר,
12/12/04 14:40
|
מאוד, מאוד מומלץ תרגומו הנקי והפשוט של ניסים אמון ל''ספר הטאו''. מוכיח שאפשר לדלג מעל עודף ה''אקדמיות'' של התרגומים האחרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בקרוב יופיע תרגום
מדף,
13/12/04 12:36
|
|
 |
לשאלות התרגום והדת
אטמן,
תל-אביב,
13/12/04 09:23
|
התרגום הטוב ביותר לעברית הוא זה של שלמה קאלו, שיצא לאור בהוצאת דע''ת.
תרגום זה עולה בהרבה ובהכרח על כל האחרים, מן הסיבה הפשוטה שמתרגם זה הוא היחיד הנמצא בדיוק באותו ''מקום'' ממנו דיבר לאו-טסה, ולכן גם מבין במלואם את הדברים שאמר, ורואה לאשורו את שראה קודמו: האמת המוחלטת.
תרגומו של ניסים אמון, עשוי להיות נגיש ונוח יותר עם זאת לאנשים מסוימים: כאלה הבאים במגע ראשון עם תורת-אמת כמו זו של החכם הסיני, המקבילה לאחרות, שנכתבו ברחבי העולם כולו, רובן בעבר הרחוק, ואחדות, מעטות מאוד - כמו דברי ש. קאלו עצמו, שניתן למצוא בספריו - אף בימים אלה.
הטאואיזם כשלעצמו אינו דת, אולם הוא מכוון לאותו דבר אליו כוונו הדתות כולן: ה-'פרינציפ' הקוסמי הראשון, ה-'מציאות' המוחלטת, או במילים אחרות: אלהים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ומנין לך שניסים אמון
איתן,
13/12/04 14:15
|
לא נמצא ''שם'' בדיוק כמו קאלו? יש שם הרבה מקום, אתה יודע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תשובה שלמה
אטמן,
תל-אביב,
13/12/04 16:05
|
מניין לי? התשובה פשוטה: מן התרגום שלו ל-לאו-טסה.
ו... לא, אין ''שם'', בניגוד למה שאתה חושב, ''הרבה מקום''.
מי שהגיע ל''שם'', הגיע לסוף הדרך ('טאו') עליה פסע ופוסע כל אחד מאתנו במהלך חייו - העכשוויים, אלה שקדמו להם ואלה שיבואו לאחריהם - אולם רק יחידי סגולה (בדורינו, מדובר על אחד למיליונים!) חושפים במלואה את האחדות הבסיסית שלהם עם האבסולוטי ('טאו'), היא הזהות הראשונית של מהות האדם - כל אדם, גם זה שאינו מודע לכך עדיין - עם האלהים!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש הרבה מקום
איתן,
13/12/04 17:49
|
ומהתשובה שלך עולה שרק מעטים מגיעים לשם. ''שם'' זה כמו היקום עצמו, פתוח לכולם, ויותר מכך לכולם יש את זה. זה שרק מעאים מגיעים זה לא אומר כלום על שם, אלא על השיטות הלא נכונות שאנשים משתמשים כדי להגיע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איתן :)
סירניתה,
14/12/04 04:32
|
מסכימה איתך שלאדם רציני זאת לא שאלה של מקום אלא שאלה של כיון ושל טכנולוגיה,מיכיון שהזמן מוגבל למי שכונתו לעשות זאת... אך מאיין לאותו אדם רציני הכמהה לילמוד,לדעת לזהות מורה אמיתי בתוך עידן כאותי זה בו כול אחד שחזר מהודו מגדיר עצמו כמואר האים קיים בימינו מורה אמיתי? האים יש לו את הטכנולוגיה? אתה מצאת???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא קראתי
ניתאי,
13/12/04 01:07
|
|
 |
לא קראתי
ניתאי,
13/12/04 01:00
|
אבל אני בטוח שאם ניסים עשה את זהף זה חייב להיות טוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ניסים אמון רחוק מאודדדדדדדדדד!
ל"ת
ט,
14/12/04 12:52
|
|
 |
44.
טאו - אינה דת
מאיר גלזר,
12/12/04 13:04
|
אלא אורך חיים, אתה יכול להיות יהודי והולך בדרכי הטאו/דאו, או נוצרי/מוסלמי/בודהיסט וכיוב' אלו הן דתות, אבל דאו זה ''רק'' אורך חיים נכון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התכוונת כמובן
אביגדור,
12/12/04 18:15
|
לאורח חיים נכון ולא אורך. שהרי אין אורך נכון או לא נכון לחיים. הם נמשכים כמה שהם נמשכים, ואז....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וחוץ מזה
לרי,
13/12/04 14:27
|
|
 |
43.
אחלה כתבה שבעולם
ל"ת
נתי,
12/12/04 12:57
|
|
 |
42.
יותר טוב משוקולד
ל"ת
גל,
11/12/04 19:28
|
|
 |
שוקולד שוקולד או
גררר,
12/12/04 14:02
|
|
 |
41.
יפה מאד. עושה את השבת.
ל"ת
ניצן,
11/12/04 17:58
|
|
 |
40.
מעניין ביותר. תמשיכו ככה
ל"ת
דן,
11/12/04 17:17
|
|
 |
39.
סחתיין אינעל דינק!
אוהב צ'י-צ'י,
מ. רחוק,
11/12/04 15:46
|
אינעל בבור אילי ג'בקום שיחקתם אותה יא רוח-ניים בחצי גרוש עם חור!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
38.
מתי הפרק על הדאלי לאמה ה- 14?
ל"ת
למה ככה?,
11/12/04 15:30
|
|
 |
37.
בגדול
dao,
11/12/04 11:51
|
|
 |
36.
תגובה בעניין השמצת הציונות
חן,
10/12/04 17:00
|
זוהי תגובה למילר בתגובה מס.21: לולא הציונות ש''קלקלה רעיון טוב'' כדבריך, האופציה להרוג,לשרוף,לאנוס ולבזוז יהודים באשר הם,הייתה ריאלית מאוד ,גם כיום. הציונות-או הקמת מדינת ישראל-נולדה והתפתחה בתנאים בלתי אפשריים של מרחב ערבי ענק ועויין וחותר להשמדת ישראל,התנגדות בריטית לעליה,קדחת,ביצות ויתושים ועוד קשיים רבים, והצליחה למרות הכל להקים מדינה עם רמת חיים מהגבוהות בעולם, הדמוקרטיה היחידה באזור. (לא אומר שהכל טוב בישראל-אבל איפה כן?) ובקשר ל''כיבוש''-(תרשה לי לנחש שזה אחת מהסיבות שאתה מגדיר את הציונות כקלקול)-יש לזכור שמלחמת ששת הימים שבה תפסנו את שטחי יו''ש ,נכפתה עלינו (כמלחמות אחרות) ואם היינו מפסידים בה היינו נשחטים פשוטו כמשמעו. נזכור גם את תגובת הפלסטינים כאשר אהוד ברק הציע להם 94% משטחי יו''ש... אפשר להמשיך ולפרוס כאן כתב הגנה על הציונות אך כיוון שאינני ניחן במיומנות הקלדה אני יכול פשוט להמליץ לתפוס שיחה עם מישהו מהזקנים שעדיין חיים בינינו אשר ''זכה'' לחיות במזרח אירופה בראשית המאה העשרים... ולסיום אומר רק שה''קלקול'' הציוני הוא המאפשר לנו לשבת בבית החם והבטוח שלנו מול המחשב לקרוא את המדור המעניין של הניו אייג ולהשמיץ את הציונות בקלות כל כך מקוממת...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חן היקר
מילר,
10/12/04 19:05
|
תודה על התייחסותך הרצינית להערתי הקצרה. לא התכונתי לפסול את הציונות עצמה, אני מחזיק את עצמי כציוני, אלא לקלקולים שחלו בה מראשיתה ועד למצב העגום שבו אנחנו נמצאים עכשיו. ללא ספק אנו חלוקים בדעותינו, אבל נראה לי שבאכסניה כזו אנחנו יכולים להתעלות מעל דעות פוליטיות ולדבר, או לכתוב, מתוך נקודת מבט הומנית.
אני אפילו מסכים עם חלק מדבריך. אין ספק שהיה עדיף לו היינו שכנים של בלגיה והולנד אבח אנחנו לא. הערבים הם שכננו, ואתם אנחנו חייבים לחיות בשלום, אם אנחנו רוצים לחיות בכלל. ולא יהיה שלום כל עוד קיים הכיבוש. זה הכל. לעולם לא ננצח במלחמה. אתה באמת רוצה לחיות על החרב לנצח?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לחן
מילר,
10/12/04 19:04
|
תודה על התייחסותך הרצינית להערתי הקצרה. לא התכונתי לפסול את הציונות עצמה, אני מחזיק את עצמי כציוני, אלא לקלקולים שחלו בה מראשיתה ועד למצב העגום שבו אנחנו נמצאים עכשיו. ללא ספק אנו חלוקים בדעותינו, אבל נראה לי שבאכסניה כזו אנחנו יכולים להתעלות מעל דעות פוליטיות ולדבר, או לכתוב, מתוך נקודת מבט הומנית.
אני אפילו מסכים עם חלק מדבריך. אין ספק שהיה עדיף לו היינו שכנים של בלגיה והולנד אבח אנחנו לא. הערבים הם שכננו, ואתם אנחנו חייבים לחיות בשלום, אם אנחנו רוצים לחיות בכלל. ולא יהיה שלום כל עוד קיים הכיבוש. זה הכל. לעולם לא ננצח במלחמה. אתה באמת רוצה לחיות על החרב לנצח?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
35.
ניסיון אמיץ, אם כי לוקה בשטחיו
הילה,
10/12/04 15:22
|
שטחיות - וזה הרי בלתי נמנע. רק על אסכולת היין והיאנג (שצמחה מהדאואיזם אך התפתחה לאסכולה בזכות עצמה) שווה לכתוב כתבה נפרדת. כנ''ל לגבי חמשת האלמנטים. הכתיבה יפה, וזה רעיון נועז לנסות לכתוב כתבה על דאואיזם. שלא כמו המגיב/ה הראשונ/ה, איני שוללת את הרעיון שמישהו ''מבחוץ'' יכתוב על התחום - להיפך. אולי דווקא מישהו שלא לומד את התחום יכול לעשות זאת. יש יתרונות וגם חסרונות לפרספקטיבה החיצונית. כמישהי שלומדת את הטקסטים המדוברים וגם עוסקת בכתיבה עיתונאית, איני חושבת שהייתי מסוגלת לסכם את הדאואיזם בכתבה אחת. אבל סדרת כתבות - אולי כן. אם כי לא הייתי מחלקת אותה לבישול וכו' כפי שהחליטו ב-nrg, אלא כותבת בכל פעם על עקרון דאואיסטי אחר, ומנסה להראות את הרלוונטיות שלו לחיי היום יום. מחכה לקרוא עוד...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
34.
הערה חשובה, לאורי לוטן, ולעורך
אחת,
10/12/04 12:50
|
בדרך כלל אני אוהבת את הסדרה הזאת שלך ואת סגנון כתיבתך. לצערי מאמר זה לא מגיע לרמה הראויה לך.
ניכר מהכתבה כי כל אזור המזרח הרחוק הכולל טאו וזן סין יפן קוריאה וכדומה הם מחוץ לתחום שלך ואתה שוחה שם במים עמוקים מאוד ולא בהצלחה.
כפי שאתה אומר בעצמך מעולם לא ביקרת בסין ולא בקוריאה ואם היית ביפן זה רק היה אולי בעסקאות סמים של אושו....ולכן נסיון שלך לסקר את כל התחום הזה נדון מראש לכשלון...אז זהירות.
זה ברור כי תחום ההתמחות שלך הוא בתחום הרוחניות במילעיל ולא במילרע...אם אתה מבין למה אני מתכוונת. זה היה מעולה שכתבת את כל האמת על אושו וזה בא מתוך החיים שלך...אבל פה אח יקר צריך להיזהר. כמו שאתה בעצמך אומר אם קארל יונג דרש זהירות אז פה מדובר בהיקף של מיליון קארל יונגים ואישתו ביחד....
האם אתה מתרגל אטי-צ'י? האם אתה מתרגל זן? כמה שעות אתה יושב כל יום? כמה שעות אתה מקדיש ביום לתרגול פורמאלי?
אתה מבין זו בעיה וזה פוגע באיכות ורצינות המדור שאדם יספר ממקור שלישי או רביעי או מתוך קריאת ספרים ומדיות אחרות על מסורות כל כך עשירות המצריכות ניסיון אישי עצום כדי בכלל לפתוח את הפה לדבר עליהן.
ולכן המאמר שלך מבולבל לא מסודר לא מעביר את תמצית הטאו וההבטחה להמשיך לגעת בזה ובטאי-צ'י ובזן בהמשך מאוד מדאיגה.... טאו וזן הן מסורות שעובדות על חלקים של התודעה שאדם שלא תרגל לא יודע ולא מכיר. הדרך שלהן לגשת לתודעה או להביא אותץנו אל מעבר אליה חייבת לעבוד דרך התרגול ואתה לא שם.
לכן אתה כושל במילים ולא יודע איך להתמודד עם בריכה ללא מים במשמעותה האמיתית....חבל...עדיף להתמקד במה שיודעים באמת...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
משמיצה ללא תקנה
פרם שי,
17/12/04 15:24
|
מה שכתבת מעצבן מאוד. את כותבת שם בפנים על עסקאות סמים של אושו ביפן. אושו, היה בהודו ובארה''ב ולא ביפן. מעולם הוא לא עסק בסמים ואף היה נגדם בשל היותו רודף אוטנטיות ועומק, וסמים הם בריחה. את מתבררת, יודעת עוד פחות כנראה, מכותב הכתבה, אם את יכולה לבלבל בין אושו ויפן..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את צודקת
ענת,
12/12/04 14:37
|
גם אני חושבת שאורי ניגש לנושא קצת כמו עיתונאי לא מעמיק. אין בזה שום דבר רע, אבל יש הרבה פיסות אינפורמציה שלא מעבירות את רוח הטאו.
אני מאמינה שאורי יודע על טאו אבל לא את הטאו (מחלה נפוצה אצל אינטלקטואלים).
לכן הטור, הפעם, נראה קצת שטחי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כמה אנרגיה את מבזבזת
דינה,
11/12/04 23:13
|
|
 |
כאן שם ובשום מקום
בלהה,
11/12/04 12:41
|
אחת יקרה (אין לך שם? יש לך מה להסתיר?) הצלחת לעורר כמה גלים במים שקטים בדרך כלל. נשאלת השאלה למה? לענייות דעתי זו היומרה המבצבצת מבין דברייך. ''אתה לא שם'' את כותבת למחבר המאמר, וכמשתמע גם לקוראיו. ואת? את ככל הנרמז כבר שם. אז בינינו, את לא שם. מי ששם לא אומר את זה, בטל לא כך. וגם אם כן מי שמך לשפוט למי מותר לכתוב על טאו ולמי לא? האם עיתונאי חייב לתרגל במשך שנים כל נושא שהוא כותב עליו? ומה בכלל עושה אדם עתיר ידע כמוך ליד המחשב? היית צריכה לשבת עכשיו בזזן. ואגב מאיפה את יודעת מה הוא (המחבר) עושה בשעות שהוא אינו כותב? אולי הוא עושה מדיטציה? אולי הוא כן מתרגל טאי צי? במקרה אני יודעת עליו כמה דברים שהיו מפתיעים אותך ולכן התשובה שלך כל כך מגוחכת בעיניי.
אשר למשפט ... ''וההבטחה להמשיך לגעת בזה ובטאי-צ'י ובזן בהמשך מאוד מדאיגה.... '' זה אינו מצדיק פניה למשטרה כמו שכתב כאן מישהו, אני מקווה שנותר בך קצת חוש הומור להבין זאת, אבל לי זה מראה שאפשר לשבת אלף שעות בזן ולתרגל את כל המסורות שבעולם ובכל זאת להישאר פולניה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בלהה את נהדרת : )
ל"ת
אהבתי מאוד!,
17/12/04 09:41
|
|
 |
לפולנייה היקרה...
אחת,
11/12/04 21:05
|
אני לא אמרתי שאני שם...כל המשפט הראשון של התגובה שלך זה את שואלת ועונה לעצמך ומתקיפה אותי על רקע ההנחות הלא מבוססות שלך עלי...את קולטת??? משהו שכמעט גובל באי שפיות...
לא טענתי שאני בשום מקום בטח לא ''שם'' כפי שאת אומרת ואני כלל וכלל לא עתירת ידע זה בדיוק כל העניין....כל הידע שבעולם לא יעזור כדי להבין זן וטאו...נהפוך הוא כשאתה ניגש לזן וטאו אתה אמור לשכוח את כל מה שלמדת וידעת אם למדת וידעת...ואם לא למדת ולא ידעת...אשריך!!!!!
לא צריך לקרוא למשטרה בשביל שום דבר וכולם יכולים להרגע...וזו צורת ביטוי שאני מצפה מאדם שכותב טור על נושא מסוים שזה יהיה מניסיונו...וכפי שאמרתי זה דיי ברור ואורי גם לא מסתיר זאת בכתבה שהוא וסין זה לא ממש חיבור שקרה....ואולי לא על כל נושא צריך להיות מאסטר כדי לכתוב עליו אבל...צריך קצת ניסיון בטאו או זן כדי לדעת לדבר או לא לדבר עליהם....אבל כמו ש''אאא'' אמר....אולי הטור הזה לא כזה רציני והכותבים לא אמורים באמת להבין על מה הם מדברים...אז סליחה על הטעות...
ןכן לגבי אוורית ה''מים שקטים בדרך כלל'' של המדור הזה...כנראה לא ביקרת פה כשאורי כתב על אושו...ואז כן כתבותיו היו משובחות....כי הוא ידע על מה הוא מדבר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אחת ויחידה
היילה סילאסי,
12/12/04 00:44
|
מצאת את מי לצטט. אאא משוטט ברחבי האינטרנט ומפיץ דברי שטנה כנגד. ''האשכנזים הסמולנים'' בכל חור שהוא מוצא לנכון. גם כאן התגובה שלו היא התרסה בלבד. ללא התייחסות פרטנית לתוכן הדברים שלך, שהוא פשוט חסר הגיון, הסגנון והטון הנובע מדברייך הוא אחד המרגיזים שבהם נתקלתי. אני לא בן אדם אלים, אבל אם הייתי יכול, הייתי מעיף לך עכשיו איזו לטמה אלקטרונית
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לאנשים לא אלימים אין צורך...
בבב,
12/12/04 13:19
|
להעיף לאטמות משום סוג לשום אדם...איזו ישראליות מכוערת רק בגלל שמישהו אמר משהו שלא מתאים לך...בגלל זה נראית ככה המדינה שלך....מכוער מכוער מכוער....
מה בסך הכל אמרו פה שלאורי אין ניסיון עם טאו וזן? איך זה מעורר אלימות אצלך ואצל חבריך...מה קרה נגעו לכם הגבינה...או בגורו....
אורי מצוין, הגעת למעמדו של אושו יש לך אנשים שמוכנים להרביץ לאנשים אחרים כדי להגן עם כבודך...
ודרך אגב...בטח יש מלא ''אאא'' ברשת...לא חשבת על זה???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חבל שגם זאת לא צונזרה. אלימות!
ל"ת
ח,
14/12/04 12:56
|
|
 |
אני גם לא ראיתי
רסטה G,
13/12/04 14:24
|
|
 |
אולי עכשיו?
היילה סילאסי,
13/12/04 04:02
|
משום מה עדיין לא פרסמו את התגובה שלי, אולי בגלל שמאוחר. לא הייתה שום סיבה לצנזר אותה. בכל מקרה, הדבר העיקרי שרציתי להגיד הוא שהכעס שלי הוא ללא שום קשר לאורי. זהו בסה''כ עוד עיוות שאת מוסיפה - את, כן - למרות שאת כותבת בבב, זו אותה אחת, עם רווחים בין השורות ושלוש נקודות בסוף כל שורה... הסגנון שלך פשוט מרתיח, זה הכל. ושום דבר שתגידי על אורי לא יכול להכעיס אותי אם לא היית מגיבה בצורה כזו מעצבנת. והאלימות? אלקטרונית בלבד - אם היית מעצבנת אותי ככה מול פני, אולי הייתי אומר לך פפפפפפפפ, ובזה זה היה מסתכם. אך מכיוון שאני יכול כביכול ''להכאיב'' לך אלקטרונית, אני עושה זאת. אם הייתי מקיים איתך סקס וירטואלי, היית מרגישה זאת במבושייך?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תמיד יש יוצא מן הכלל
היילה סילאסי,
13/12/04 00:31
|
היא יכולה להגיד לאורי מה שהיא רוצה, והלאטמה האלקטרונית היתה מעין מטאפורה. לא הייתי מרים יד בחיים שלי על מישהו, בטח לא בגלל שהוא אמר משהו שאני לא אוהב. יש לי דעה די מגובשת על הרבה דברים ומשום כך תמיד יש מסביבי אנשים שאומרים דברים שהם לא בדיוק כוס התה שלי. הבעיה היא לא מה שהיא אמרה לאורי, או על אורי, ואני לא חושב שאני צריך להגן על כבודו, נראה לי שהוא עושה את זה מצוין לבדו, כאשר יש צורך. אבל הסגנון של כתיבתה, ההתנשאות שבצחנתה מבלבלת אפילו את המעגלים החשמליים של המחשב, פשוט בלתי נסבל. לא בכדי הוא מעורר כל כך הרבה אנשים להגיב על תגובתה. יש פה עוד אנשים ש''פוגעים'' באורי לוטן ואף אחד לא מגיב על כך. וכן, חשבתי על זה. זה נראה לי אותו אאא. לא אני ולא את/ה יכולים להפריך את הטענה הזאת. כמו שאף אחד, מלבד אורי עצמו, לא יכול להפריך את הטענה שהוא לא מבין בטאו, לא מתרגל טאי צ'י, לא מתרגל זן - הנחות שאחת העלתה ועליהן התבססה, ולאחר מכן טענה שבלהה גובלת באי שפיות משום שהיא עושה אותו דבר (''שואלת ועונה לעצמך ומתקיפה אותי על רקע ההנחות הלא מבוססות שלך עלי'').
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני מציע לפנות למשטרה
יוגב,
10/12/04 22:42
|
וההבטחה להמשיך לגעת בזה ובטאי-צ'י ובזן בהמשך מאוד מדאיגה (ציטוט מדברייך)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התגובה שלך מוזרה בלשון המעטה
יעל,
10/12/04 21:58
|
ויש בה יותר מנימה של התנשאות. מה שבעצם את מנסה לרמוז זה שאת מבינה יותר. זה לגיטימי בהנחה שעל כל נושא שמסופר עליו בתקשורת יש אנשים שמבינים בו יותר מהכותב.
הטענה שצריך להיות בפנים מגוחכת לא פחות מהנחת היסוד שלך שצריך ''להבין'' בטאו. אם היית כזו מבינה היית רואה כמה התגובה שלך מיותרת.
אשר לכתבה עצמה, אני חושבת שהיא אחת הטובות בסדרה. אף אחד לא כשל כאן במילים. את פשוט קראת אותן ען המיינד ושכחת שמילים הו רק מילים.
טאו נעים לך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את מפספסת
שחר,
10/12/04 17:14
|
כאן זה אינטרנט כלומר עיתון אלקטרוני. זו לא אוניברסיטה ולא אשראם ולא קורס לרוחניות. מטרתן של כתבות היא לספק אינפורמציה ולעורר עניין. גם מי שכותב על ספורט הוא לא בהכרח אלוף הארץ בריצה. בתור כתבות על נושא לא שגרתי אני חושב שהן מצוינות, הן פותחות פתח למקורות ידע שאינם מקבלים ייצוג בתקשורת. מעבר לזה מה שאת אומרת בקשר לטאי צ'י וזן זה - ברשותך - שטויות. אף אחד חוץ ממך לא חושב שאפשר או צריך ללמוד את זה מקריאה. זה גם לא כל כך מסוכן כמו שאת חושבת. לגמרי במקרה אני בעצמי עושה טאי צ'ח כבר למעלה מחמש עשרה שנים, ואני שמח שתנתן לאדם מן הישוב הזדמנות לשמוע על הפרקטיקה המופלאה הזו. רדי מהמגדל יקירתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למגיבים המבוהלים....
אחת,
11/12/04 13:25
|
המגיבים הינם בעלי מיינד מערבי שחושב בתחומי הדואליות והמילים. חושבים שבמילים ותאוריות אפשר לשנות או להוסיף לעולם.
לעולם לא תצליחו להבין את הטאו והזן מעבר למיינד שלכם ללא תרגול. ולכן לעולם לא יצליח אדם שלא מתרגל להעביר תובנות ששוות את מאמץ הקריאה ללא להיות אחד עם הטאו או עם הזן.
להיות אחד משמעו לתרגל, בלי זה הכל מילים שבאות מדואליות ובורות.
כן זה מתסכל ואולי בגלל זה טאו לא פופולארי פה כמו אושו כי בניגוד לכל שאר הדברים טאו וזן לא מאפשרים לכם להתפלסף ולהרגיש חכמים ולהזין את האגו שלכם אלא תוקע את כל המיינד ומבקש ללכת מעבר.
מי שלא מתרגל לא יבין זאת לעולם!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא מבוהלים
יוש,
11/12/04 22:37
|
פשוט הסגנון שלך מעורר דחייה. אבל לזה את בטח כבר רגילה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שמעת על הביטוי
אחד,
11/12/04 15:54
|
|
 |
it is tao...if you don't mind
ל"ת
א,
11/12/04 20:53
|
|
 |
not really
Maya,
NJ,
10/12/04 16:53
|
regardelss to whether the piece is good or bad, i believe one can become even an expert within the etheoretical realm, i.e.,: you can find Gershom Sholem for example, who was one of the greatest scholars for Kabala, yet, only from the theoretical point of view, he didnt practice it in any way. same can go for dao, or any thing that has its body of knowledge, and not only ts practice. granted, it might be lacking some aspect, nevertheless, it is possible.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ההערות שלך לא במקום
רמי,
10/12/04 14:41
|
אורי פותח לכולם חלונות ומי שמוצא עניין יכול לחקור בעצמו הלאה.
אם אתה מצפה מכתבה באינטרנט להיות תחליף להתנסות, אתה ממש לא בכיוון.
ואורי הוא לא מאסטר לכל הדברים שהוא כותב עליהם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה צודק...
אאא,
11/12/04 13:30
|
אתה צודק...בעצם זו בכלל אמורה להיות כתבה רדודה ולא ממצה כי זה אינטרנט ועתון אלקטרוני ולא הכותב ולא העורך הם אנשים רציניים שאמורים לכתוב רק על דברים שהם מבינים בהם באמת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לאחת
י,
10/12/04 14:10
|
|
 |
33.
When the shoe fits
ל"ת
P.Lesh,
Mill Valley,
10/12/04 04:48
|
|
 |
32.
תודה רבה ולילה טוב (טאו)
ל"ת
רון,
10/12/04 01:59
|
|
 |
31.
איזה שלווה
עינת,
10/12/04 01:00
|
|
 |
30.
לאורי
ירון,
09/12/04 17:04
|
אהבתי את הדימוי של בריכה בלי מים, אבל אני רוצה להוסיף - מי שקופץ לבריכה בלי מים שייזהר לא לשבור את הראש
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
לאורי
רונית,
09/12/04 16:48
|
|
 |
28.
מעניין נורא
שי,
09/12/04 15:32
|
|
 |
27.
אולי עוד קצת
שרי,
09/12/04 15:21
|
|
 |
26.
טאו של כתבה
ל"ת
רונן,
09/12/04 14:19
|
|
 |
25.
נכון ,גם הפנג שואי
נוגה,
תל אביב,
09/12/04 13:38
|
מבוסס על הרבה מזה והגיע חזק אל הניו אייג' היישר מסין או מטאייוון
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מתי באמת
מיקו,
13/12/04 18:07
|
|
 |
24.
הטאו הוא מתנה. שווה להתעמק בו
ל"ת
טאואיסטית,
09/12/04 13:38
|
|
 |
שאלה לטאואיסטית
רון,
09/12/04 16:52
|
|
 |
Tao IS the real world
ל"ת
maya,
NJ,
10/12/04 16:55
|
|
 |
23.
אהבתי
ל"ת
מזי,
09/12/04 12:58
|
|
 |
22.
איך מיישמים את זה
יניב,
09/12/04 12:38
|
כמה חבל שבעולם המודרני אין מקום לתפישות מושלמות כל כך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש
ל"ת
ליאת,
09/12/04 15:26
|
|
 |
פרטים בבקשה
יניב,
10/12/04 04:09
|
אני מחפש את הטאו כבר שנים אבל כנראה הטאו שמחפשים הוא לא הטאו האמיתי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ליניב מתגובה 22
תיאוביבי,
תל-אביב,
10/12/04 10:14
|
את ה-'טאו' האמיתי אין מחפשים. ה-'טאו' האמיתי מחפש אותנו.
כל משמעותה של ה''עבודה'' הרוחנית - ז''א, במילים אחרות, מהות הפרקטיקה הדתית - אינה אלא הפתחות האינדיבידואל לקראת הבנת עובדה עקרונית זו, אירוע מכונן, המתרחש - בכל אחד משלביו, למן העליה הראשונית על הדרך (ה-'דהארמה') הרוחית, ועד להגעה לשלביה הגבוהים ביותר - בחסד, ואך ורק בחסד, חסדו של אלוהים. חשוב להדגיש: כל ''רוחניות'' אחרת, במיוחד זו הנפוצה בימינו, הנקנית בבצע כסף, היא שקרית, בעיקרון ובהכרח! אלוהים עצמו, אם ניתן לדבר כך בלי חילול קודש, ''אינו אלא'' נתינת חינם אינסופית, בדיוק כמו המורה הרוחני האמיתי, לאו-טסה במקרה דנן.
אלוהים ''מחפש'' את האדם, קורא לו, מזמן לו אינספור אפשרויות להכיר את עצמו, לרדת לחקר טבעו ולהבין אחת ולתמיד מיהו, או בטרמינולוגיה יהודית: לדעת מה פירוש היותו ''עשוי בצלם''. תובנה זו, והיא בלבד, עשויה - אם להשתמש הפעם בעגה המזרחית - ''לשחרר'' אותו, להפוך אותו למאושר.
''שאלו וינתן לכם, דרשו ותמצאו, דפקו ויפתח לכם'', נכתב - בין היתר! - בברית החדשה (מתי, ז'-7). אל דאגה: אם תחפש באמת ובתמים, אם תשקיע את כל כולך בחיפוש, מובטח לך שמתישהו, ברגע הנכון, ה-'טאו' ימצא אותך!
בברכת אלוהים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
טאואיזם
יצחק,
09/12/04 12:00
|
התנועה הזו היתה והינה קקיונית ביותר אך בעלת השפעה רבה בגלל איכות ערכיה והתבוננותה... בעידן העכשיוי ה''חמר רוז''' היגדירו עצמם כתאואיסטים... זה נגמר במותם של כ2 מליון אנשים וחיסול כל האקדמיה והכלכלכה.... בקיצור זה נחמד בתאוריה... במציאות... כמו כל אידיאולוגיה.... זה פחות מוצלח.... בלשון עדינה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
the gap between theory and int
Maya,
NJ,
10/12/04 16:58
|
often pple take a theory and do whatever they want it to justify their deeds. u can take the Nazis and how they abused Nitzsche. u can take Marxism and what the Soviets (and chinees..) did with it etc. the fact that the Cemer Rug did all the horrors they did., and justified it ''taoistically'' desnt say a thing about the book and the ideas.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא בהכרח
מילר,
09/12/04 17:16
|
לא ידעתי שחמר רוז' הגדירו עצמם כטאואיסטים, אבל הם לא דוגמא. מי שרוצה יכול לקלקל כל דבר שהוא נכון ביסודו, ראה הציונות. מה שאתה מתאר אומר משהו על המין האנושי לאו דווקא על הטאו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
אחלה כתבה!
ל"ת
גיל,
09/12/04 11:55
|
|
 |
19.
טאו צואנג צו
satriani,
guitar land,
09/12/04 11:51
|
יש ספר יפה של אושו שנקרא ''כשהנעל מתאימה'' הרצאות על סיפורים של צואנג צו ספר חזק ויפה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גרייטפול דד
שחר,
12/12/04 18:31
|
כתבו ב1994 שיר ברוח סיפורו של צואנג צו, When the shoe fits הם עשו אותו בהופעה כמה פעמים אבל לא הספיקו להקליט מפני שג'רי מת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
א פרופו ג''ד
מייק,
12/12/04 22:50
|
אני לגמרי מסכים עם אורי שמבחינה מוזיקלית הם היין/יאנג המושלם. אני גם חושס שסתוקף היותם קליפורניים מושבעים, היה להם חיכוך מתמיד עם אהשי הניו אייג'. טרנס נק'קנה, םילוסוף היו אייג'י אמריקני מעניין, היה חבר שלהם, וגם אנשים כמו לירי, ראלף מצנר ג'וזף קמבל, ראם דאס הסתופפו בחברתם. גם ספריו של מיקי הארט על תיפוף, קיטארו, מחשובי המוזיקאים של הניו אייג' הופיע אתם, והכי חשוב, רוברט האנטר, התמלילן, הוא איש כלבבנו. והכי חשוב הם גרמו שמחה והנאה למיליוני אנשים. וזה מה שקובע. כל אדם נוסף שאתה גורם לו הנאה ולא פחד או כוח שחור אחר, הוא כוכב בהילה שלך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נ.ב. הנה המילים, אם אתה מעונין
שחר,
12/12/04 19:29
|
Will your high hopes get you there Goal so far and yet so near You can't ignore the writing on the wall Every time you rise you fall End's nowhere in sight at all Why should you pick it up and try again
Chorus Give it up, 'cause you can't win Let it go while you still can Gave it all you had, now you're feelin' bad So you're gone, ready to roam You come on so strong with that same sad song Wherever you go Run along, take your ball and go home
Promised yet another chance Forbidden just a single glance So much rides on what you say and do Discarded truths and famous myths Tales that life deceives you with Certain things you always thought you knew
[chorus]
Helpful hands that pull you down (note 1) Smaller minds turn you around Friends in need are never really true So why should you put trust in this The bridge above the dark abyss You never learned you can't make all the rules
[chorus] Run along, take your ball and go home Take a hike, we ain't got all night Take your ball, get out my house, go home
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סחתן על הידע שחר
אבנר,
ירושלים,
12/12/04 20:54
|
ואני מצטרף לקריאת שני מגיבים קודמים. לג''ד יש קשר עצום עם תנועת הניו אייג', והגיע הזמן שהם, ובפרט ג'רי, יקבלו כתבה, אפ כי אני בטוח שיהיו בין המדקדקים שיעקמו אף, זה לא ניו אייג', זה מוזעקה של סמים. אבל מה הם יודעים. חוץ מזה, ד''ר לוטן כידוע לכולנו, לא יכול בלי לכתוב נדי פעם על גרייטפול דד כך שאני חושב שהעניין בעדיים הנכונות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי בכלל מכיר אותם
גבי,
13/12/04 13:07
|
|
 |
דיברתי על הארץ
גבי,
14/12/04 08:41
|
|
 |
כמה בודדים
שחר,
13/12/04 18:09
|
שמספרם כמה מיליונים ברחבי העולם. זה שאתה לא מכיר אותם, זה כבר משהו אחר לגמרי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
עוד דרך לסמם ולהרגיע
תורת האבטלה,
09/12/04 11:18
|
כל הפילוסופיות מהסוג הזה מתאימות לנזירים שמנמנים שיכולים להרשות לעצמם לשבת על התחת ולהרהר.
לא סתם הן לא מונהגות במערכות הקיימות באף מדינה, גם לא בהודו. הן מתאימות רק לדימיון ולא למציאות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא מדויק.
ינון,
12/12/04 21:03
|
אני מכיר מדינה ים תיכונית קטנה שבה מונהגת שיטת ''אל תעשה כלום'' ולפעמים, עשב דווקא את הדבר הלא נכון, מן הסתם כדי להראות כמה תפלה היא האבחנה הממיושנת שבין נכון ולא נכון. לדוגמא: זהם את הים, רמה את בוחריך, בנה גשרים מתמוטטים, תן כסף לעשירים וקח מהעניים, את תקיים אף הבטחה והיבחאר שוב! בין המנחשים יוגרל חידון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ומה עם כל הבטלנים החרדים
ל"ת
שיר,
09/12/04 13:48
|
|
 |
קודם כל
שרון,
09/12/04 13:38
|
אתה בטח מתכוון לבטלה. אבטלה זה משהו אחר לגמרי. דבר שני הכוונה אינה לבטלה אלא לחוסר עשייה - כלומר הפסקת המירוץ האובססיבי אחר השגים והצלחה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
תודה לאורי על כתבה מדהימה
ל"ת
גיא,
פונה,
09/12/04 10:54
|
|
 |
16.
או.קיי
ניתאי,
09/12/04 10:46
|
אני טאואיסט בנשמתי, זה מה שאני מבין מהכתבה. איך זה שאני לא יכול להימנע מאכזבות?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא לטפח ציפיות
ל"ת
נטע לי,
09/12/04 13:10
|
|
 |
אי אפשר להימנע מהן
טל,
09/12/04 12:47
|
|
 |
אבל אפשר לשמור על פרופורציה
ל"ת
ליאור,
10/12/04 01:19
|
|
 |
15.
טוב שהשיטה
אורן,
09/12/04 10:18
|
הזו לא התפתחה ביהדות. כבר היינו מוצאים דרך לקבע אותה ואז כל המיץ היה יוצא ממנה, שהרי עשייה באי עשייה היא תהליך דינמי ומשתנה בדיוק כצו עשייה ''טהורה''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה גם
יון,
09/12/04 17:53
|
|
 |
ועם התוצאות אנחנו חיים
ל"ת
יונתן,
13/12/04 18:10
|
|
 |
the Tao is also intellectial
Maya,
NJ,
10/12/04 17:00
|
more than emotional. in fact, u can easily say that Judasm is much more of a ''heart'' than of a ''mind'' than the Tao is
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Even though we're neighbors
Jerry,
Passaic NJ,
13/12/04 21:52
|
I allow myself to disagree. As a discipline Judaism is very intellectual. Perhaps the most intellectual of all religions. All of it is geared around understanding and interpreting, often in contradictory ways, sometimes discussing one word endlessly. That is not to say that Jews are not emotional. Paradoxically they are very much so. But the religion itself is basically cerebral as opposed to Tao which is basically heart oriented.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
כמה הערות
תיאוביבי,
תל-אביב,
09/12/04 09:41
|
1. מהדברים שנאמרו בכתבה ניתן להסיק בקלות שה-'טאו' אינו אלא אחד השמות שהעניקו השפות השונות לאבסולוטי, לטרנסנדנטי, לאלוהים. אין ממה להתבייש, וחשוב לומר את זה, במיוחד לנוכח ה''אימוצים'' האתיאיסטיים, הבלתי אפשריים כמובן, של הטאואיזם - שאינו אלא הליבה של הדת הסינית העתיקה, מול הקונפוציאניזם, הוא הקליפה החיצונית (בדיוק כפי שביהדות מצויה הקבלה במקום שונה מזה של חוקי ההלכה) - לצורך פרקטיקות ניו-אייג'יות למיניהן.
2. אין ''הרבה יותר'' מדת, משום שבבסיסה של זו, ז''א, במקרה הסיני, בטאואיזם, ניתן למצוא הכל!
3. וו-ווי (wu-wei) אינה ''אמנות'' - למרות שברמה האנושית, אכן ניתן לתרגל ''חיקוי'' של המצב הראשוני אותו מנסה מילה זו להבהיר - אלא תיאור הסטאטיות של האלוהות, המהווה בסיס לכל תנועה שהיא, ''אי-עשייה'', ממנה יוצא כל מה שאי פעם נעשה, נעשה כעת, ויעשה.
4. מכל האמור לעיל נגזר ש''נחת רוח'' אמיתית, ניתן למצוא אך ורק באלוהים, בקרבה אליו, המאפשרת גם אצל האדם רוגע ואושר.
5. כדאי היה להזכיר את הטאואיסט החשוב הנוסף, מן השלישייה המייסדת: ליה-טסה (Lie-Tzu), שספרו, כמו אלה של לאו-טסה צ'וואנג טסה, מומלץ מאוד לכל שוחר רוח.
6. מן הטאואיסטים המודרניים יותר, קיים תרגום -גרוע! אבל בכל זאת כדאי להציץ - לעברית של ספרו של הואנצ'ו-דאורן (Daoren), בו ניכרות כבר השפעות בודהיסטיות, שאינן פוגעות באווירה הכללית, אלא להיפך, משלימות את ההרמוניה שהחכם משדר.
תודה, ויום טוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תיאוביבי - תגובתך מעניינת
מישהיא,
09/12/04 19:35
|
ומוסיפה הסברים בניחוחות של ידע רב. ולדרורון - אם ברצונך לחמול על ישבנך הענוג, קצר לעצמך את שעות השיטוט באינטרנט, ואל תשליך על אחרים את כאבי אחוריך השבריריים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קיצור טאו אקולוגי ומסך מסרטנ
דרורון,
09/12/04 15:27
|
אבקש לקצר לקצר לקצר לקצר ולקצר מידיה מסך אלקטרוני של המחשב מתרוצצת במהירויות אלקטרוניות שמעצבנות את האישון העצל וגם יש כול מיני קרינות אלקטרומגנטיות שמציצות לנו בבריאות גם אם מדבכותבים על דברים נורא חששובים צריך לרחמם עלינו ועל החלקים הרכים של גוף
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
בקר טוב ותודה רבה
ל"ת
מיטל,
09/12/04 09:11
|
|
 |
12.
איזה כף
TM,
08/12/04 23:05
|
|
 |
11.
הטרנד הסיני תפס חזק בארץ
אבנר,
הרצליה,
08/12/04 21:43
|
יש מרכזי רפואה רבים (ואפילו אחד מיוחד לילדים), בתי ספר לאמנויות לחימה רבות (יש אפילו עמותה שמאגדת את כולן), מדיטציות נשימות ותנועה (צ'י קונג) ועוד.
בלי יותר מדי פילוספויה, למי שלא מעוניין, והרבה תכל'ס.
מומלץ להתנסות!
יופי של מאמר!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אםשר לקבל פרטים
תרצה,
09/12/04 09:15
|
|
 |
בשמחה!
אבנר,
הרצליה,
11/12/04 00:50
|
תנסי בלינק המצורף של העמותה לאמוניות הלחימה הסיניות. מומלץ להתייעץ עם אבי מוריה ולמסור לו ד''ש מתלמידו הוותיק: http://www.wushu.co.il/images/top_top.jpg
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תיקון לינק
אבנר,
הרצליה,
11/12/04 14:14
|
|
 |
10.
איך
אסף,
08/12/04 16:00
|
|
 |
תשובה
טל,
08/12/04 19:44
|
|
 |
9.
הסלע הלא מסותת
גליה,
08/12/04 15:56
|
הכוונה היא לחזור להשתמש (בטבעיות מתוך אי כוונה - וו ווי) במהות המקורית שלנו שלפני הדפוסים שתוכנתו בנו. הכתבה מעבירה את רוח הדברים בהצלחה. כל הכבוד. ואיפוא אפשר להשיג את התרגום של הטאי צ'י צ'ואן ג'ינג?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
אורי, כתוב מעניין ...
ניצה,
08/12/04 15:56
|
|
 |
7.
אבל זה פראקטי?
ל"ת
שמוליק,
08/12/04 15:43
|
|
 |
מאוד!!
אבנר,
הרצליה,
08/12/04 21:38
|
תנסה לגלות את הפרקטיות באמצעות אמנויות לחימה סיניות - טאי צ'י, קונג פו ואחרות.
שם תגלה שהעקרונות עובדים חזק מאוד. מניסיון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגדיר ''פראקטיות'' בבקשה
ל"ת
ארז,
רמה''ש,
08/12/04 21:27
|
|
 |
לא לדחות למחר
ענת,
09/12/04 12:50
|
|
 |
והשאלה הזו היא פראקטית?
ל"ת
חולמן,
08/12/04 18:02
|
|
 |
כמו כל השאלות
ל"ת
טאו,
08/12/04 22:29
|
|
 |
CAN you answer
RH,
09/12/04 13:06
|
yes I can But what woud be the answer the the answer then
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
נושא מופשט
עדית,
08/12/04 15:23
|
קשה לתאר במילים, אבל התחושה עוברת. אני לא יודעת הרבה על טאו, אבל זה תמיד נראה לי אחלה דבר ועכשיו עוד יותר. ושאלה/בקשה אפשר לקבל פרטים נוספים בדבר טאי צ'י?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טאי צ'י
י,
10/12/04 13:57
|
|
 |
5.
טוב שהגענו לסין
הקיסר האחרון,
08/12/04 15:10
|
תמיד העדפתי את הנורשת הסינית. יש בה משהו דקיק ומגרה. כמו מחטים של אקופונקוטרה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
כופר אידיוט
אלישע,
08/12/04 14:59
|
|
 |
אלישע, אולי תלך לשרוף ספריות?
אבנר,
הרצליה,
08/12/04 21:35
|
אנשים יכולים לקרוא ספרים ומי יודע מה ימצאו שם...
אלוהים, אנא שמור אותנו ממאמיניך...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אוי אלוהים, כמה שאתה מסכן :)
ל"ת
ארז,
08/12/04 21:28
|
|
 |
תפתח את העיניים
עידן,
08/12/04 19:25
|
|
 |
עיניים להם ולא יראו
ל"ת
רז,
09/12/04 17:54
|
|
 |
3.
יפה מאד כרגיל
ל"ת
רז,
08/12/04 14:37
|
|
 |
2.
סבבה של היסטוריה
בילי,
08/12/04 12:42
|
אני מקווה שתכנס יותר לפרטים בכתבה הבאה בישולים/מאכלים לפי אלמנטים/טיפוסים וכו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
אורי המדהים, פספסת משהו בגדול
עמית,
08/12/04 11:16
|
טיבט שייכת לסין בערך כמו שירדן שייכת לישראל (הרי הן היו מאוחדות פעם). טיבט היא מדינה עצמאית שנכבשה באכזריות יוצאת דופן על-ידי הסינים בשנות החמישים. הסינים השמידו למעלה ממיליון טיבטים, אלפי מקדשים, עינו, התנחלו, ועושים כל מאמץ להשמיד את תרבות טיבט.
רצח העם הטיבטי, אולי המופלא והטוב שבעמי תבל, נמשך בימים אלה ממש. אולי תקדיש לזה את אחד הפרקים הבאים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בסופו של דבר
אריאל,
08/12/04 20:09
|
|