 |
9.
אלוהים אדירים!!!
יעלי,
גוש דן,
15/10/05 16:32
|
כל עוד ימשיכו להתקיים דבילים ומטומטמים כאלה ימשיכו להתקיים שרלטנים חסרי תקנה כאלה. בעצם למה להאשים אותם אם יש כזה צרכן? אף אחד לא הכריח אותו להיות דביל הוא מוכן לקנות אשליות וההוא מוכן למכור לו. תתעוררו דבילים!! שינוי אמיתי יכול לעשות רק האדם בעצמו עם עצמו!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
אכן צודק אחיך!
דידי רתם,
תל אביב,
04/01/05 23:37
|
כתבה ככל קודמותיה מעניינת ומשעשעת כאחד.מדהים כמה מידע אתה יכול להעביר בכזאת קלילות..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
aren't you tired?
Premdasi,
29/12/04 05:39
|
puna is good, puna is not good, what's going on guys? too much energy for the word everything is so individual, who are we to judge?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
עומריקו, יופי של כתבות מהודו
ל"ת
אחיך,
28/12/04 22:49
|
|
 |
5.
בפונה יש זיהום אויר רציני
מגיב,
ישראל,
27/12/04 06:01
|
למי שמתכוון לנסוע לפונה יש שם זיהום אויר רציני מאוד יושבים באשרם ומשתעלים... למי שנוסע להודו אני ממליץ על מקומות כמו רישיקש, פושקר דרמסלה. גואה ,המפי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
לרונה ולעומר (הכתב)
אושי,
פלורנטין,
26/12/04 23:56
|
רונה, פונה זו עיר די מפותחת ומערבית בהודו. האשרם של ''אושו'' הוא מוקד המשיכה למערביים. הרבה אנשים מצהים שהם באים לאשראם לתהליך רוחני, הרוב הגדול מגיע לשם כי האשרם ידוע כמקום מתירני שאפשר למצוא זיונים בקלות בלי מחוייבות. אם זה מה שאת מחפשת - קני כרטיס לבומביי ומבומביי זה שלוש שעות. עומר ציטוט ''הראשונה אומרת שההארה יכולה להינתן, או לפחות להתחיל, בחסדו של מורה מואר בעל כוחות. השנייה אומרת שכל אדם חייב לעמול ולהשיג את ההארה שלו בכוחות עצמו. השלישית אומרת שהארה היא לא דבר שלוקחים או מקבלים. הארה קורית (או שלא) ואין לנו שליטה בעניין.'' איפה הסתירה ? מה ההבדל ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
על טיבעה של ההארה
אורן אנטין,
26/12/04 20:12
|
המושג ''הארה'' הוא אחד המבלבלים ביותר בדרך הרוחנית, ורבים מנצלים את העמימות שלו לאחז עיני תמימים. אנסה לתת אוריינטציה קצרה: ישנם שני סוגי מצבים שיכולים להיות מוגדרים כהארה - זמני וקבוע. הארה זמנית יכולה להיות תודעה חזקה של הרגשת אחדות עם כל מה שקיים, מלווה לפעמים באור לבן חזק ובתחושה פיזית או אנרגטית חזקה. מצב זה הוא זמני, ומה שאדם לוקח ממנו תלוי בפרשנותו והבנתו האישית את מה שקרה. בדרך כלל זה קורה במפתיע, או לעיתים במהלך מדיטציה, וכשזה בעוצמה חלשה יחסית זה נקרא ''קנשו'' ויכול לעבור מבלי שישנה את החווה באופן מהותי, שהרי מה שמשותף לכל סוגי חווית ההארה הזאת הוא העדר זה שחווה אותה. כשזה בא בצורה חזקה יותר, ניתן לקרוא לזה ''סאטורי'', וזה מלווה בגלי מוח שקיימים בדרך כלל בזמן שינה עמוקה (גמא). גם סאטורי הוא זמני מעיקרו, אם כי בדרך כלל הוא משנה באופן מהותי את תפיסת חייו של אדם. הארה קבועה, או מושלמת, כמו שמתואר לגבי בודהא, ישו, הדאלי למה (שמכחיש כמובן) ועוד מתי מעט, היא דבר נדיר ביותר (אם בכלל הוא קיים ) בין המצב של תודעה ''רגילה'' לבין ''קנשו'', ''סאטורי'', והארה מושלמת, יש קשת של מאות מצבים, ושוב, יש לזכור לשים לב לכך שהאופן בו יבין האדם ויתקשר את החוויה שונה מאוד ותלוי תרבות, התפתחות אישית, וגורמים נוספים. העובדה שמדובר בחוויה חולפת איננה מקטינה את חשיבות ההארה, כמו שמסביר המשל הבא: אדם נמצא במערה חשוכה מדמה קצה חבל כנחש המאיים עליו, לפתע נזרק אור למערה והוא רואה שבחבל מדובר, אבל אז הוא בכל זאת ישנה את תפיסתו ולא יפחד שוב מ''הנחש'' גם כשיכבה האור.
אשר לאלקסיס ולסוואמים מהכתבה, אני מאמין ביכולתו של אדם לגרום לאדם אחר לחוות חוויה רוחנית במגוון גדול של שיטות ואמצעים, אבל מורה שמבטיח לתלמידיו הארה במגע יד של שתי דקות, הוא סביר מאוד להניח אדם עם אינטגרטי פגום המשתמש בכוח של המילה ''הארה'' למשוך אליו אנשים.
מי יתן ועוד ועוד אנשים יחוו את התחושה הזאת ויפרשו אותה באופן נכון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה מצוינת
sus,
תל אביב,
28/12/04 15:28
|
נדירים האנשים בעלי הכנות האישית ברמתך. כנות אישית אני מתכוון לכנות שלך עם עצמך. שלא מתפתים להאמין במיתוסים כדרך לפתרון בעיותיהם. רק עוד דבר בקשר להארה הקבועה. הדלי לאמה שמצהיר כי אינו מואר. עצה קטנה ממני, אם הבנאדם אמר שהוא לא מואר תאמין לו אין שום סיבה אמיתית לחשוב שהוא משקר. אין אדם חי שמואר תמידית אדם זה שמגיעה לדרגה של ההארה הסופית והאחרונה להיות אחד עם היקום. פשוט מפסיק לחיות או במילים אחרות מת וחדל מלחזור בגלגולים. שכן, מסכת האשליה של העולם הזה איבדה את תוקפה לגביו תקנה לחלוטין את נשמתו ואין עוד מקומו בין החיים. לגבי ישו . אין לי מושג למה החלטת שישו היה מואר. חוץ מכמובן הנפילה הדי טבעית לתוך השקר הנוצרי שיצר את ישו, שאנשים מכירים היום. לך תחקור קצת מי היה ישו וכיצד חי תגלה אדם בעל רעיונות מהפכניים חלקם פנטסטיים לחלוטין ובאותה מידה חסרי אחיזה במצאות. על כך יעידו התוצאות הכלל עולמיות של מחשבתו. הנצרות הרגה ואימללה יותר אנשים מכל אמונה אחרת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ישו מואר או לא
אורן אנטין,
28/12/04 17:19
|
אני מסכים לכך שאין שום הוכחה שישו היה מואר או שאפילו התקיים באמת, והשערתי מבוססת אך ורק על ההבנה שלי את מה שאמר ועשה, אבל אני חושב שלא במקום לשפוט את ישו על פי הדת שהיתה אחריו. ההיסטוריה מלאה באנשים שהביאו לעולם דברים מדהימים שהושחתו לחלוטין אחרי מותם. דוקא חקרתי מעט מי היה ישו ומה אמר, והמסר והפעולה שלו הופכים אותו ליהודי הכי אמיתי, מצפוני וטוב, לפחות בעיני. קרא שוב את הסיפור על הנואפת שישו הציל מסקילה, ועל הדרך בה עשה זאת, ואולי תבין שאין דבר שהיהדות היתה ועדיין זקוקה לו יותר, מאשר הגישה של יושקה... פאנטיים יש לנו די והותר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הארה קטנה
גליה,
27/12/04 11:01
|
אני חוויתי מה שאתה קורא ''קנשו'' ואני לא חושבת שזה נדיר במיוחד. זה קורה אצל הרבה מתרגלים וגם כאלו שזה קורה להם בהיסח הדעת בלי שיידעו מה זה.
אחרי שזה נגמר זה די מתסכל כי אתה (האגו) רוצה עוד מאותו דבר.
בקשר לדוגמא שנתנו כאן אפשר למצוא בלי סוף כאלו שחושבים שהם יכולים לשנות את האחרים וגם גובים כסף בלי שיהיה שום כיסוי למה שהם אומרים. חבל על הזמן אפילו לכתוב עליהם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גליה - את יכולה לתאר איך זה קרה? מה עשית לפני זה?
ל"ת
רמה,
19/01/06 16:06
|
|
 |
2.
שמישהו יסביר לי מה זה פונה
רונה,
תל אביב,
26/12/04 16:51
|
אני שומעת על המקום הזה פתאם מיותר ויותר מקומות, ונורא בא לי להבין מה זה כדי לנסות, מישהוא שהיה שם יכול להסביר לי מה זה? איך מגיעים, איפה מזמינים, לכמה זמן מינימום? איך התנאים? אוכל לינה. נראה לי שאני רוצה ליסוע ולא ממש יודעת איך מישהו יהיה נחמד ויספר לי?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם כבר פונה
רון,
שרון,
27/12/04 11:48
|
המקום היחיד עם קצת שפיות ,הרבה רוחניות, ההארות, וטוב לב אמיתי. בית חב''ד ליד הג'רמן בייקרי המקומי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פונה
עינב,
27/12/04 00:30
|
עיר הנמצאתבדרום הודו, מרחק של חצי יום נסיעה בערך מבומביי, מרכז רוחני מפורסם בעולם ויש בה מלא ''אשראמים'', ביניהם האשראם המפורסם של אושו (אשראם זהו מקום בו נערכות כל מיני סוגים של מדיטציות ותרגילים למיניהם להתפתחות ומודעות רוחנית). איך מגיעים? נוסעים להודו, נוחתים בבומביי ו''צ'לו'' פונה (צ'לו בתרגום מהודית זה הולכים או נלך או משהו כזה)איפה מזמינים? לא מזמינים, מגיעים לשם ונותנים ללב להוביל, מנסים להרגיש ולא לחשוב. לכמה זמן מינימום? אני ממליצה על כרטיס פתוח לשנה...ואיך התנאים? הודו! בהתחלה מזעזע, אח''כ מוזר, אח''כ מרתק ואח''כ, התאהבות טוטאלית, מסריחה אבל לומדים להתגעגע לריח הג'יפה הזה, תזכרי! אם תיסעי ויהיה לך ריחות באף- תפנימי! עוד תתגעגעי, אז נותר לי לאחל בהצלחה אבל חכו קצת עם הבלאגן שם...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פונה זה בעברית צפת
י,
26/12/04 17:10
|
תחליפי כל מקום במלה צפת, ותקבלי תשובה לכל השאלות שלך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא הבנתי?
גיא,
רעננה,
26/12/04 19:53
|
|
 |
המואר עם הכוחות זה אתה
יהודיה,
27/12/04 00:18
|
בצפת, עיר קודש. ישנם צדיקים והרבה שומרי מצוות ומרגישים את השכינה קצת יותר קרוב. הכוחות הם מהשם. הכל ממנו לאדם עצמו אין שום דבר. הוא רק צינור המעביר את השפע הנכון. והכלי הנכון לכל יהודי לקבלת השפע הוא פשוט להיות יהודי. לא צריך לסוע לפונה וכו... למצוא דבר שהוא חלקי כשהאמת נמצאת פה קרוב בארץ ישראל. רבנו נחמן אמר שבכל יהודי יש נקודת צדיק ונקודת משיח ונקודת אלוקות. אז האדם עם הכוחות זה אתה. רק תמצא אותם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אבל
חם ויפת,
-,
27/12/04 12:24
|
פונה היא עיר תעשייתית ומסחרית ענקית. יש בה גם(!) את האשרם של אושיק. לא מכיר עוד הרבה אשרמים, ובטח זה לא מאפיין את העיר.
כמו שכתבו קודם, יש מקומות אחרים של רוח בהודו - רישיקש למשל, ששם באמת יש הרבה אשרמים וכיו''ב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
אין גבול לטימטום ולתמימות
ל"ת
בעל ניסיון,
26/12/04 14:04
|
|
 |
אתה צודק
sus,
תל אביב,
28/12/04 15:30
|
|