 |
9.
מנקודת מבט אישית
נוגה,
30/01/05 12:09
|
גם אני חושבת כי בן אדם שטורח לפרסם לשון הרע על רעהו חיב להזדהות בשמו .אבל היום בעודי יושבת במדיטציה של הבוקר ומחפשת או לא את הרווח שבין המחשבות.החל המקרר שלי לזמזם ואני נרעדתי לרגע ואז הבנתי שאתה זה בעילום שם אינו אלא זמזום כזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תשובה יפה, נגה (-:
ל"ת
רן,
צפון,
31/01/05 14:24
|
|
 |
8.
ניסים, מתעקש לא להתבגר...
.,
29/01/05 15:40
|
ניסים ניסים, מילא אם אתה תקוע בהסתכלות הרומנטית והשטחית שלך על עולם התרגול אבל למה להפיל לשם עוד אנשים....אם יש בך חמלה...אז אולי תשקול לשתוק קצת...נראה שכבר הרבה זמן אתה פשוט יותר מדי מדבר, יותר מדי חושב על עצמך כמורה ושוכח להיות תלמיד ויש לך עוד כל כך הרבה מה ללמוד.
תראה איזה בלבול אתה מייצר בעניין ויפאסנה שלא עשית מעולם. תראה איזה בלבול אתה מיצר במושא זן שאת התואר זן מאסטר קנית ממורה זקן ביפן שעשה את גיל אלון לפטריאך שלך.....
תשובותיך בפורום עוד יותר מפלילות אותך...למה לא תספר ש- 12 שנה תרגלת תחת מורה שלא הסכים אפילו להסמיך אותך כמורה שלא לדבר על זן מאסטר ואז הלכת למורה היפני כדי לקבל נייר שכתוב עליו ''ניסים אמון = זן מאסטר''...כמה בורות כמה עצוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רוע
רן,
30/01/05 13:50
|
אתה שקרן , קנאי, ורקוב מבפנים. עשית טוב? נמנעת מלעשות רע? המחשבות שלך נקיות? לך, טפל בעצמך, חפש את הרוחניות האמיתית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה לא אני כתבתי...
רן,
צפון,
30/01/05 22:48
|
|
 |
Stand for what you belive in
Yoel Nitzani,
Italy,
29/01/05 20:36
|
If what you say is true and valid and if your motivation is the compassion for others who are being missleaded, why are you not identifying yourself
הגב לתגובה זו
|
|
 |
names are just names
shlomo,
30/01/05 10:45
|
better read the content of who is the great zen master who is talking here.
a man who buy's a paper in japan after his original teacher chase him away from the school he belonged to for 12 years, saying he is a no good teacher and cannot understand the zen teaching.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טימור, דווקא כן עשיתי ויפסאנות
ניסים אמון,
30/01/05 18:57
|
פעמיים של גוהנקה, פעם נשארתי לעזור, וגם ויפסנות אחרות (מהאסי). לגבי התואר, לא קניתי, לא עלה לי לירה. באמת. לרבי המורה הקוראני, נפרדו דרכינו מזמן, ועכשיו בכלל הוא מת. יש לך עניין לא סגור איתי? כתוב לי ישירות. ואם פגעתי בך, אני מצטער.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הכתיבה של ניסים
ניקו,
01/02/05 11:31
|
ניסים, סתם רציתי לנצל הזדמנות שאתה מגיב להגיד לך אישית כמה אני נהנה מהכתיבה שלך. במיוחד נהניתי לקרוא על 'הכלב שרודף אחרי העצם'. הסיפור הזה נתן לי חוייה מיידית של חזרה לעצמי והולך איתי מאז. כל מדי פעם אני קולט את עצמי רודף אחרי איזה עצם. זה מעיר, זה מצחיק, זה נחמד. תודה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
תודה על האירוח והתשובות החכמות
רן,
צפון,
27/01/05 09:11
|
ניסים היקר, זאת עוד הזדמנות להודות לך, לא רק על הספרים הנפלאים, והטורים הנפלאים שלך, אלא גם על התשובות החכמות והרגישות שלך, בפורום.
תודה והמון אהבה רן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
מה ההבדל בין סוגי הבודהיזם?
אריק,
ת''א,
27/01/05 00:50
|
יש בודהיזם טיבטי,סיני,זן... למה צריך כל כך הרבה סוגים,והאם לא מדובר על אותה התורה מאותו הבודהה? אני לא מבין..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
ניסים אמון
ז'קלין,
צפון,
26/01/05 21:54
|
במקרה ( או לא)מצאתי בהומסנטר כמעט בחינם וקניתי קלטת של מדיטציה בהדרכת ניסים אמון - פשוט מדהים! לכל אחד שמעונין לטעום קצת מהנושא. שם גם מסבירים את נושאה הרווח בין המחשבות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
עלול להיווצר
ע,
26/01/05 10:29
|
עלול להיווצר בילבול כאשר מפרשים את טכניקת הוויפאסנה בעזרת מונחים של זן-בודהיזם. הקישור שהוספת, ניסים, אינו מתאים לכתבה. בפעם הבאה, הוסף את הקישור של העמותה לוויפאסנה בישראל (כפי שמופיע בתגובה קודמת), וכך יוכלו קוראיך להרחיב את הידיעות על הנושא. כל טוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
מה ההבדל
שמאי,
26/01/05 01:32
|
בין טרוואדה לבין זן בודהיזם?
האין שניהם סובבים סביב ישיבה ללא תזוזה?
האם ויפאסנה נחשבת לזן או מנוגדת לו?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
ניסים , אתה אחלה והכל, אבל...
האיש,
25/01/05 18:33
|
... הקישור הרלוונטי הוא לאתר עמותת ויפאסנה בארץ שבה עוברים את הקורסים הכפי שתארת, בחינם וכו'. http://www.il.dhamma.org/ סאאאדו סאאאאדו סאאאאדו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כדאי מאוד להיכנס לאתר העמותה
עוד המלצה,
25/01/05 23:53
|
כדאי מאוד להיכנס לאתר העמותה לויפאסנה בישראל www.il.dhamma.org שבו ניתן לקבל מידע על קורסי מדיטציה במסורת של סיאג'י או בה קין, שהיה מורה בורמזי לויפאסנה ומהמורים הדגולים בעולם למדיטציה. יש לקחת בחשבון שבעולם מלמדים מדיטציה בהרבה דרכים וכן גם בבורמה, והתיאור של ניסים אמון מאפיין הן את ההתנסות האישית שלו והן טכניקה אחת. בויפאסנה ההתמקדות היא לא במנטרה אבל קיימת טכניקה מסוימת וזהו לאו דוקא חיפוש של מרווח בין מחשבות. מאחלת לכם שתמצאו את האושר, ומי יתן וכולם יהיו מאושרים!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
מה זה ''הרווח בין המחשבות''?
ל"ת
גליה,
25/01/05 14:29
|
|
 |
הרווח בין המחשבות
יוסף.ש.,
צפון,
25/01/05 19:17
|
אדם שלא מתרגל מדיטציה קשה לו בדרך כלל להבחין ברווח בין המחשבות. פשוט כי אצלו אין רווח כזה אלה רצץ שלא נפסק אפילו בשינה ורק בשינה עמוקה זה מפסיק. כאשר עוצמים עיניים מתחילים להחין איך המחשבות באות משום מקום ונעלמות כמו ענן חולף. המדיטציה מאפשרת להרגיע את המחשבות הנ''ל שאינם נחוצות לנו לתפקוד היום יומי (הם כמו רעש) ואז פתאום מגיעים למצב שבו יש מין קפיצה בזמן בין מחשבה אחת לשניהץ בשלב הבא אפשר להיות ער למצב של חוסר מחשבה אבל עם מודעות לכך (מודעות היא לא מחשבה)ץזה הזמן כמעט היחיד שבו המוח נח וצובר כח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הרווח
רון,
אשדוד,
25/01/05 19:15
|
כפי שהבנתי הוא שכאשר את צופה במחשבות שלך, ו''רואה'' שאת כל הזמן חושבת על משהו וחושבת על החשיבה, ופשוט כל הזמן חושבת בלי הפסקה, אז הרווח הוא הרווח בין מחשבה למחשבה, הרווח הוא קטע ללא מחשבה, שבו את מרגישה שלווה, עד שבאה עוד מחשבה, אז עלייך להשתחרר ממחשבותיך לא לחשוב עליהן, פשוט לנתרכ בנשימה, פשוט לנשום בלי לחשוב, להירגע, להרפות, אך ללא הרצון לישון, לא להירדם, כך תגדילי את הרווח שבין המחשבות, ככל שתתקדמי כך יהיה יותר קל. עליי לציין שעדיף שתקבלי חוות דעת אחרת כי למרות שקראתי על זה קצת אני בעצמי הצלחתי רק פעם אחת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא עובד
יוסף.ש.,
צפון,
25/01/05 22:25
|
לא ניתן לעצור מחשבות או/ו לרווח אותם על ידי מאמץ. כל מאמץ או חשיבה גורמת לעוד חשיבה וכד. אחת השיטות של מדיטציה היא להשתמש במנטרה - מחשבה מיוחדת שהיחוד שלה מול מחשבות אחרות שאין לה משמעותץמנטרה כזאת כאשר חושבים אותה בצורה מסויימת גורמת להרגעת המחשבות האחרות ובסופו של דבר להעלמות גם של המנטרה עצמה. זה עובד נהדר
הגב לתגובה זו
|
|