 |
12.
ל-2 מתי אתה גדול
ל"ת
עודד,
02/09/05 04:20
|
|
 |
11.
ספר ענק שמאוד ראוי לעיון וחקיר
ליאור,
ר''ג,
08/02/05 18:31
|
אני קראתי את הספר ולעניות דעתי הוא אחד הספרים הטובים שראינו בין ספרי העיו לאחרונה. הספר נותן הסברים בשפה פשוטה בנושאים של קבלה שרק חלמנו לדעת אותם. הספר פרס לפני את תפיסת הזהר על בריאת העולם ואת המסלול שאני כאדם עברתי עד שהגעתי לכאן, והוא גם נותן הסברים מאוד פרקטיים על התנהלות האדם והכוחות הפועלים בו. הדיון כאן הוא רק ההתחלה והוא מייצג רק קצה קצהו של קרחון ענק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
אז מיהו המשיח?
חבדניק מבולבל,
08/02/05 15:04
|
|
 |
כל אדם הוא שליח האל
אמיר,
רמת אביב,
08/02/05 19:13
|
המשיח יכול להיות שניהם. ע''פ מה שקראתי בספר המשיח הוא בכל פינה, כל אדם הוא שליח האל לאדם האחר. לפי לביא, כל החיים הם שרשרת ניסיונות שמטרתם להביא אותו לחזור לגן עדן. מבחינה רציונלית השיטה המוצגת בספר מאוד רציונלית אבל היא לא הוכחה עדיין בניסיון, והשאלה האם בכלל ניתן להוכיח אותה. מכל מקום שווה קריאה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
תהיות
אלי,
08/02/05 12:07
|
עם כל הניסיונות של השתת החשיבה הרציונלית על דברים שהם בפועל חשיבה ספקולטיווית -מטאפיזית - הרי שהן אנו יוצאים ידי חובתנו משאלת הקבלה כרעיון אמוני או כשיח המבוסס על הידיעה. אורצל עושה מאמצים - ולהוותי לא ממש מצליח בכך - של ניסיון כינון הקבלה על ידע מורש. במובן זה הוא לא ענה על השאלה הטורדנית שלביא הציג בפתיחה (וגם לביא לא עשה מאמצים ניכרים להציק לו בכך ) : שאלת מקומה של הקבלה. האמביוולנטיות שבהצגת הקבלה כגוף ידע מורש ויחד עם זאת תורה המכילה את סוד היקום והבנת האלוהות כמכלול הנובע מהאלהות עצמה, ולא כפרי רוח של האדם -- נותרת כשאלה לא פתורה. באופן זה הניסיון ליצור גזירה שווה בין מדע לקבלה מאולץ שלא לומר מגוחך ; אחרי הכל את התפיסות המטאפיזיות לא ניתן להעביר בכור הניסיון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
''כשסבא שלי מספר לי.....''
פרדוקס האמונה,
08/02/05 03:15
|
אורצל אומר ''כשסבא שלי מספר לי שקיבלנו את התורה מסיני האם אני מחשיב את זה לידיעה או לאמונה? כמובן לידיעה. '' כלומר אורצל מקבל כידיעה את כל הכתוב בתנ''ך - לרבות ''שמש בגבעון דום''... '' עם הידיעה שהשמש נעה סביב הארץ... שהארץ שטוחה, וכו'... אז אחת מן השתיים, או שאורצל אינו באמת מתכוון לאשר אמר, והוא יודע שאקסיומת הבריאה ומתן תורה בהר סיני אינן ניתנות להוכחה מכיוון שהן אקסיומות האמונה, או שהוא באמת מאמין שהארץ שטוחה, והשמש מקיפה אותה....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
יפהפה
רחמים,
צפון,
08/02/05 00:09
|
אני הולך לרכוש את הספר :) נהניתי מכל מילה של שניהם...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
מוזר 'אורצל' אתה נראה חבדני''ק
לביא צודק,
07/02/05 22:01
|
אתה לא יודע שכתוב כמה פעמים בחסידות חב''ד ש'שכר מצוה מצוה' הכוונה שהשכר של המצוה היא המצוה עצמה. ?
אתה הרי נראה חבדני''ק איך אתה לא יודע כזה דבר.
אתה לא חייב כל דבר לומר את דעתך . לפעמים גם אחר יכול לחשוב טוב גם אם הוא לא 'רב' כמוך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
מוזר 'אורצל' אתה נראה חבדני''ק
לביא צודק,
07/02/05 22:01
|
אתה לא יודע שכתוב כמה פעמים בחסידות חב''ד ש'שכר מצוה מצוה' הכוונה שהשכר של המצוה היא המצוה עצמה. ?
אתה הרי נראה חבדני''ק איך אתה לא יודע כזה דבר.
אתה לא חייב כל דבר לומר את דעתך . לפעמים גם אחר יכול לחשוב טוב גם אם הוא לא 'רב' כמוך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
תניא
משה,
07/02/05 20:04
|
בראש המאמר השתמשתם בתמונה של האדמו''ר הזקן מיסד תנועת חסידות ח''בד, משמאלו פסל מטומטם.בהמשך קיקשתם והתפלספתם וקראתם לזה קבלה,-כל זה מהווה קידום מכירות לספר חלש. היתחלתם טוב-תמונת האדמו''ר, מן הראוי להמשיך אולי בלימוד ספר התניא קדישה ,מה שיבהיר את הסוגיות בגוף המאמר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חבד אלילות פרימיטיבית
ל"ת
שניאור ממש,
08/02/05 14:01
|
|
 |
הפסל משמאל נראה כמו אריסטו
יוסי,
גושדן,
08/02/05 00:56
|
|
 |
מצטרף לדבריו של משה
ל"ת
רז,
07/02/05 22:28
|
|
 |
גם אני!!!!!!!
ל"ת
ricky,
08/02/05 01:07
|
|
 |
גם אני
ל"ת
אשר,
08/02/05 10:08
|
|
 |
3.
מאלף
אלדד,
07/02/05 19:46
|
הדיון הזה ממש מאלף לביא מחדד את ההבנה בשאלותיו והערותיו והרב אורצל מאיר מוחות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יא מתיפיף הומו!
ל"ת
אני מושלמת!,
08/02/05 01:08
|
|
 |
2.
אם היוצר הוא שלם, ואינו מקבל
נעמה,
07/02/05 19:22
|
לשם מה הוא יצא את הבריאה ? מה הוא ''מקבל'' מהיצירה הזו ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תשובה -כדי לתת(ניראה לי)
ל"ת
מתי,
19/07/05 04:56
|
|
 |
1.
לביא והקבלה
הבעשט,
07/02/05 16:23
|
ההגות של ישעיהו ליבוביץ היתה עמוקה ומורכבת מידי עבור לביא הרדוד והוא עבר לקבלה
הגב לתגובה זו
|
|