 |
14.
ניערת את העץ ניסים
ראובן,
27/02/05 22:11
|
|
 |
13.
אינסוף
רמיקרישנה,
24/02/05 12:42
|
בלי שום קשר לשפינוזה, האם באמת יש צורך לערוך מחקרים ע''מ לגלות שמח האדם מוגבל? הרי זה מובן מאליו! המח, כמו כל שאר אברי הגוף, התפתח עד לדרגה מסוימת ומעבר לה אין לו יכולת להבין מאומה. אינסוף הוא רק דוגמא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
בוקר טוב אינטלקטואלים
אמיר,
24/02/05 12:25
|
נו, מורה רוחני העז לכתוב על שפינוזה. במקום להתעורר, אתם מתווכחים. מתי תבינו שאינטלקטואליות יתר היא רק עוד מחלה ממשפחת מחלות הבורות, ברוך ש. מת ממנה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
גם חלוצים גדולים מפספסים פנדל
ל"ת
יואב,
23/02/05 18:48
|
|
 |
10.
עלי אתה לא עובד ניסים
מחפש האמת,
23/02/05 10:47
|
|
 |
9.
מישהו יודע מתי ניסים
ברברה אלה,
23/02/05 10:26
|
אמון מופיע ברדיו (ציפורי לילה)? אם בכלל???????
אודה על תשובה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
יפה מאד
ברברה אלה,
23/02/05 10:24
|
|
 |
7.
תודה רבה-אהבתי
ל"ת
שי,
מרכז,
23/02/05 10:16
|
|
 |
6.
ניסים, שפינוזה מואר שחבל''ז
תומר,
23/02/05 09:24
|
שפינוזה היה מגדולי גאוני הרוח, והיה לא רק מואר בשלמות, אלא גם חכם מאוד (שני דברים שלא תמיד הולכים היחד, לצערנו). קרא את ''אתיקה'', ספרו הגדול ביותר (אל תסתפק ב''מאמר על...''), ותיווכח בכל האמיתות שהבודהה גילה 2000 שנה לפניו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
Total ignorance
David,
23/02/05 04:53
|
I do not think that the writer ever read Spinoza. And even if he read him he did not undersrand anything. Spinoza was a great believer in the human reason and all his philosophy is based on the assumption that the human mind can, with great difficulties, nderstand our world, our infinite nature and God.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לדוד הטוטאלי
צבי,
23/02/05 18:15
|
אתה תותח, טוטאלי לחלוטין. כיוון ששליטתך שבשפינוזה ופרשנותך אותו היא מוחלטת ואמיתית, הרי שאין בלבדה. רן סיגד קורא את שפינוזה באופן אחד, ירמיהו יובל באופן לגמרי אחר, וניסים אמון, ללא כל יומרה לשחק במגרש האקדמי, מציע משהו נוסף. אחלה! לטעמי מקורי, מרגש, וגם עומד יפה מאוד במבחן רוח הדברים השפינוזיסטית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איזה שטויות, ניסים הוא מואר
אין אני,
23/02/05 08:57
|
ולכן הוא לא צריך ממש לקרא את שפינוזה כמו אנשים רגילים. הוא פשוט מתאחד עם היקום, מתבונן לתוך עצמו - ויודע כל מה שצריך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ענק , קרעת אותי מצחוק.
מאסטר לינפושה 6,
23/02/05 22:07
|
|
 |
4.
לסיכום...
פרדי,
ארה''ב,
23/02/05 00:19
|
האינסופי אינו ניתן לידיעה, ואת זה כולנו יודעים (ובודאות)!...
איזה שטויות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
תמצית לא מתומצתת
אין,
22/02/05 22:47
|
לראות את הגלידה ולא לטעום ממנה, כך גם המאמר על שפינוזה. לא נמצא כאן המשפט שימצא את שפינוזה. במאמר כה קצר שלהלן, יכולת להעביר מסר מאדם דגול באופן יותר ממצה וברור. חבל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין, אין עליכם..
צבי,
23/02/05 18:09
|
..מגיבים נשגבים, גאונים, חדי לשון ומהירי תגובה שכמוכם. מדבריך עולה שחסר פה מסר שהוא תמציתי וברור יותר. נו אדרבא, ספק את הסחורה, תן לנו משפט אחד או שניים, חלוק איתנו מתובנותיך אודות שפינוזה. תודה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
ניסים נסחפת !
ד.,
תל אביב,
22/02/05 21:54
|
בדרך כלל כתיבתך מהנה והדרך בה אתה מטפל בשאלות הקיומיות היא מעניינת ומעוררת מחשבה...
אבל שפינוזה ??? גדול עליך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
ברוך אתה ה'
שימפונזה,
22/02/05 19:17
|
המאמר בהיר וברור, כוונתו יפה ועניינו נאצל. ובכל זאת, נראה שהמשנה של שפינוזה פורשה והוערכה על-פי אמת מידה מזרחית - האם ''חצה'' את גבולות המחשבה והאם ''הואר'' או לא - יש בכך זווית מגמתית - שמחטיאה לגמרי את העקרונות של שפינוזה. אצל שפינוזה השכל הוא חלק מאלוהים - ויותר מכך - הוא הכלי שדרכו אלוהים יכול להכיר את עצמו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נסים היקר
אילון,
23/02/05 01:46
|
אם תשאל את האבן מדוע היא נופלת, היא תענה: כך אני רוצה. שפינוזה מגדולי חכמי הזן של כל הימים האיר הואר ואיך שתרצה לקרוא לזה. את תשובת האבן לא מסוגל לגלות אדם שלא מבין את האינסוף, וכן, בכוח המחשבה. גם המחשבה היא אלוהים, גם היא אינסופית. אל תכתיר חכמים ולא יריב העם ובצניעות אוסיף: לא כל שכן אל תנסה לגזול את כתרם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הערת המשך
גלאוקון,
23/02/05 00:37
|
בניגוד לניסים ולתורות המזרחיות שמנסות להפחית באופן תמידי מחשיבות השכל. קפץ על העגלה וצבע אותה בצבעים משלו...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא מחשיבות השכל
ariel,
09/03/05 08:59
|
לא מחשיבות השכל מנסים להפחית, אלא בשכל כפרשנות למציאות. השכל, לפי המסורת המזרחי הוא כלי, שברבות הזמן הפך לאדון. לא מתנגדים לשכל מתנגדים לשליטתו.
הגב לתגובה זו
|
|