 |
16.
your perception
dove,
u s a,
25/02/05 08:54
|
the world is your perception ofit . inside and out side always match . they are reflections each other . the world is the mirror image of your mind. every one is a mirror image of yourself. you can see only what you belive . nothing else is possible.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
יפיפה. עושה טוב
ארז,
24/02/05 23:35
|
|
 |
14.
אהבתי
ל"ת
אורלי כהן,
24/02/05 20:46
|
|
 |
13.
ליוסי רז
יוני גור,
פתח תקוה,
24/02/05 18:06
|
הי
הצלחת לנסח היטב את שתי הגישות בפלוסופיה המזרחית. מדוע לדעתך יש כאלה שבכל זאת מתעקשים לתרגל ולתרגל מדיטציה ועוד ועוד לפי הגישה שאומרת אם נתרגל נגיע להארה? אם כולנו ממילא מוארים מה הטעם לתרגל?
תודה על המאמר הזה ועל הקודמים, מהנה ומעלה המון נקודות למחשבה חדשה.
יוני גור, פתח תקוה yonigur33@walla.com
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
יופי של טור
רביד,
24/02/05 17:05
|
|
 |
11.
מאמר רדוד מאוד
איילת,
ה''פ,
24/02/05 15:16
|
כל מה שנשאר בי אחרי הקריאה זה הדים של הצירוף שחוזר בה שוב ושוב, הרבה יותר מדי, מראה מבריקה... מראה מבריקה... טוב הבנו, המראה ממילא מבריקה, תמיד מבריקה, גם אם יש כתמים של אגו, היא מבריקה. נא להחליף את רוב הכותבים בניו אייג' במגיב יוסף .ש, ולתת לו משכורת 30 אלף שקל לחודש. לאלתר!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה שוב
ל"ת
יוסף.ש.,
צפון,
25/02/05 23:30
|
|
 |
10.
יכול להיות שפספסת את הקואן?
ליעד,
24/02/05 12:21
|
המורה לא אומר שהמראה כבר מבריקה ממילא.
המורה אומר: אין מראה. אין אבק. אין צורך למרק.
''אין בכלל עץ בודהי ולא ניצבת תחתיו שום מראה. כיוון שהכל ריק מראשיתו, איפה יוכל האבק לשקוע?''
(חוי ננג, הפטריארך השישי של הזן)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
מרתק מאוד
ל"ת
ש''ד,
24/02/05 11:16
|
|
 |
8.
Nice, but until the end of
Arie,
23/02/05 23:43
|
this article, I didn't know that bees have feathers like birds do...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
איפה המראה?
יוסף.ש.,
צפון,
23/02/05 23:38
|
זאת אולי שאלת השאלות. יש טוענים שכל מה שבא דרך החושים שלנו למודעות שלנו הם רק השתקפויות של עצמנו. אי אפשר לראות רע עם אין רע בתוכנו ולהיפך. למעשה אין שום דבר בחוץ ןהכל השתקפות של עצמנו. התרגול לא מביא אותנו להארה כי הכל קורה ספונטני וללא שליטתנו. הארה היא רק הבנה פנימית שאין לנו שליטה על כלום והחיים הם משחק מכור של אלוהים וכשאתה מוותר על הרגשת השליטה אז אתה נהנה מהתוכנית שהותאמה במיוחד בשבילך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
mirror image
dove,
usa,
25/02/05 08:44
|
every one is a mirror image of yourself , your own thinking coming back at you. you can see only what you belive , nothing else is possible.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא נראה לי שלזה התכוון
שי,
ת''א,
24/02/05 11:22
|
|
 |
6.
אהבתי מאד!! תודה!!
ל"ת
נועה,
קרית שמונה,
23/02/05 23:05
|
|
 |
5.
תודה
ל"ת
yogly,
מרכז,
23/02/05 22:51
|
|
 |
4.
קרישנמורטי אהב
מאסטר לינפושה 6,
23/02/05 22:02
|
להשתמש במשל הזה כדי להדגיש שתרגול מביא רק למכניות ולא להבנה וכי רק הבנה יכולה להביא לשינוי.
לא ברור לי אם מדובר בטעות בהגהה בפסקה הראשונה אך במשל המקורי הנזיר הוא זה שמודט והמאסטר הוא זה ששואל אותו למה הוא עושה זאת.
אך מעבר לכך, הכותב מספר את המשל ואז הופך את הנמשל על פיו כשהוא אומר שתרגול מדיטציה יומיומי מבריק את המראה.
הרי זה בדיוק מה שהמשל מתנגד לו.
האם מדובר באי הבנת המשל ע''י מר רז או בתרגיל זן מתוחכם שנועד להראות כי הכותב נטש כבר לחלוטין את השימוש המיותר בשכל ?
ואם זה כך אז למה לא לכתוב את המאמר מהסוף להתחלה ?
או בכלל בג'יבריש ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לשם שינוי אני מסכימה עם המאסטר
חוהל'ה,
24/02/05 10:07
|
לשם שינוי אני מסכימה עם המאסטר כאן. זהו באמת ג'יבריש. בכלל הנטיה של האנשים לטבוע בג'יבריש, ללא מודעות וביקורתיות, ולחוש שהם חווים ניסים ונפלאות, ובעצם סובבים את עצמם בלבד ולא מתקדמים/ זזים לשום מקום. במקור ,משל הברקת האבן הוא אחת המשימות שניתנו בפועל לתלמידים במנזרי זן, שיבריק את האבן עד שתימוג. זאת כדי לקעקע את תבניות החשיבה המקובלות, לקראת מודעות חדשה מחוצה להן. אין לי מושג איך זה התגלגל לסיפור שרז מביא כאן, ובהחלט במאסטר פינושה האיר יפה את הבעיתיות שבמשמעות שכל אחד יקח איתו מסיפור זה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מדברת על ג'יבריש?
איילת,
ה''פ,
24/02/05 15:09
|
|
 |
3.
תודה!
ל"ת
ליאת,
23/02/05 21:28
|
|
 |
2.
יוסי - תודה
יובל ניב,
23/02/05 20:36
|
|
 |
1.
מאמר מעולה
ל"ת
איציק,
23/02/05 19:42
|
|