 |
13.
המנוסי מן החופש
Anopheles Rex,
07/04/05 14:32
|
מעניין אם גם בהומייניות ריקה, חזרה בתשובה בעקבות החרדה שזו יוצרת וכתיבה על ה''גילוי'' כמרשם לחיים הנכונים היא סוג של נרקסיזם. הנה, מה לנו כאן אם לא תרגום החוויה האישית לבבועת כל העולם הזה... עצם הכתיבה כאן היא האקט הנרקסיסטי ביותר שיש, אלא שזהו נרקסיזם של אדם דתי, נרקסיזם ''כלפי חוץ''.
ועוד הערה: משום מה מנוסי, כמו למשל גדי טאוב וכמו רבים מאסכולת האונ' העברית מבינים את פרויד בערך במידה שמי שלובש מכנסי שארוולים מבין את הבודהא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
לזיבאב. שטיינר וקרישנמורטי.
מאסטר לינפושה.,
15/03/05 09:02
|
בעיניי כל מה שכתב שטיינר הוא מרתק ומעורר תמיהה בעת ובעונה אחת. ויחד עם זאת הדרך האובייקטיבית בה מובאים הדברים, ההיעדר המוחלט של רצון לרצות ולמצוא חן, ההכרח שהוא רואה בחשיבה הגיונית חדה ובהירה ככלי שממנו ניתן להתקדם ולהבין את כל מסתורין של הקיום [בניגוד לחשיבה מיסטית מעורפלת], הגאונות והדבקות חסרת הפשרות באמת וההיקף הכמעט לא אנושי של עבודתו ומחקריו, כל אלה יחודיים ובולטים בנוף הרוחני של התקופה האחרונה. בין ממשיכי דרכו היו גם שרלטנים שניסו להשתלט על התנועה שהקים ולעוות אותה [וולנטין טומברג לדוגמא] והיו גם בעלי רצון טוב שמאמציהם מעוררי חמלה כשמשווים אותם למקור [ישעיהו בן אהרון לדוגמא] .כל זה רק ממחיש את היחודיות והגאונות של האיש.
אני מכיר את קרישנמורטי השני והוא לא ממש מעניין אותי. הוא עשה קריירה מלשנוא הכל ולא רק את קרישנמורטי המקורי.
לגבי החשד שלך. אני חייב לומר שבמשך תקופה ארוכה הייתי שותף לו וקראתי עשרות ספרים שעסקו בתולדותיו של האיש ובהשערות ומחקרים המנסים לקבוע דעה לגבי הדרך בה התגבשה המשנה שלו ובניסיון לפצח את חידת האישיות שלו ואת המעטה המיסטי שעטף את חייו.
נטשתי את המשימה כשהבנתי שהגעתי למבוי סתום. נצטרך להמתין לרודולף שטיינר הבא כדי שייפצח את החידה.
יחד עם זאת המשכתי להתעמק בשיחות שלו ובדברים שכתב מפני שהם מגנטו אותי באמת שבהם. לדעתי, ניתן לומר שאם הבודהיזם והאירוע שחולל אותו לא היו מתרחשים לפני 2600 שנה אלא במאה ה20 והיו מופיעים לפנינו בצורתם הרעננה והחיה וללא הפולחנים והכיתתיות שדבקו בה במשך השנים אז משנתו של קרישנמורטי הינה ההתגלמות המושלמת של הופעה כזו. על פניו יש סתירות רבות בין דבריו לבין תמונת העולם של רודולף שטיינר ורק לאחר תקופה ארוכה של מאבקים הצלחתי ''ליישב'' את הסכסוך הפנימי ביניהם ולהביא אותם להרמוניה. ברכות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ללינפושה
זיבאב,
ת''א,
18/03/05 00:25
|
למרות שקראתי מזמן את שטיינר .הדברים שכתבת החזירו את תחושת הקסם מצד אחד וחוסר אונים מצד שני שאתה חווה כשאתה קורא אותו. אני זוכר אתצ עצמי מתחבט בעוצמה המאיימת של השאלה ''אולי מה שהוא אומר זה נכון'' .אני לא חושב שבעיני הבשר שלי אני יכול ליישב את הבעייה ואני באמת לא יוודע אם הוא מין טולקין שהשתגע. כלומר קלט כמו רדאר גופים ושבבים של כל ידע אפשרי ורקח מהכל את האנתרופוסופיה לטוב ולרע און שהוא ''באמת'' סוג של נביא .אולי זה לא עניין של שחור לבן.אני באמת לא יודע. מה שנשאר לי בסופו של דבר זאת הדרך שהוא השאיר אחריו ואיתה קשה לי בגלל שהיא דרך סלולה,גרמנית,דוקטרינית שמציעה נכון מול לא נכון ,ראוי מול לא ראוי.זה עניין של טעם באופן אישי אני מעדיף חכמים פרועים יותר שמחייבים את החיים. מן העל אנושיות של שטיינר עולה אימת מוות.תראה.בריקוד האנרופוסופי ובשירה יש משהו מלאכי כבוי.במובן הזה כבר נוח לי יותר אפילו עפ פולחני הטנטרה של אושו על כל השרלטנות שלהם.אניח לא נאבק פה על האמת אלא על העדפה.בסופו של דבר אני יהודי שלא לוקח את הדברים יותר מידי ברצינות ומאמין שגם אלוהים לא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
אפרופו שטיינר
יוסף.ש.,
צפון,
15/03/05 07:02
|
אחד הדברים שרודולף שטיינר הדגיש בספריו כתנאי בל יעבור בתהליך החניכה להארה הוא הכבוד למי שלא יודע. בתהליך ההתפתחות שלנו , בכל שלב שאנו מתקדמים, יש סכנה שנאבד את הרגישות שלנו לזולת בגלל בורותו. לכל שטיינר המליץ לתלמידיו לעסוק באופן קבוע בנתינה לחברה ולא להסתגר. לגבי הרדוף, כמי שמכיר אותם מקרוב, אפשר בהחלט לכבד את עשייתם המבורכת כמו קרישנמורטי, בנוסף לאינטליגנציה הגבוהה של שניהם, המאפיין העיקרי הוא אהבה לזולת ללא תנאי. אם יש ספק לגבי האמירות שלהם זה טבעי אבל את הרגש קשה לרמות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אפרורפו הארה
אלכס,
15/03/05 12:45
|
בספר של שטיינר ''כיצד תקנה דעת העולמות העליונים'', ההארה מתוארת רק כשלב בדרך החניכה לאמת, ולא כסוף הדרך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ערבוב מושגים.
מאסטר לינפושה.,
15/03/05 14:32
|
שטיינר משתמש במושג הזה באופן המתאים לשיטת הלימוד וההתקדשות הרוזנקויצרית שחשף לעולם ולא באותו מובן שבו המושג משמש בבודהיזם.
בהרצאותיו על הבודהא הוא משתמש במושג באופן שונה מאשר בספר ''כיצד קונים'' . הבעיה במדור הזה היא שכולם בו רואים את עצמם נאורים במובן הבודהיסטי.
ראה גם תגובה מספר 3 בטור הרפתקאות שיווה בעולם היחסי.
אהבתי את תגובתך לטור של ניסים אמון. קצר וקולע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הספק הוא רגשי
זיבאב,
ת''א,
15/03/05 09:00
|
מספרים שקרישנמורטי אהב ללא תנאי את אשתו של חברו הטוב ביותר.אני לא מתכוון להיות סמכות מוסרית שופטת אבל זה בכל זאת ראוי לציון.דוגמא לא שיפוטית נוספת שברצוני לתת היא המוצרים האורגניים שממשווקים ע''י הרדוף .מזה שנים מגדלים ומוכרים תוצרת חקלאית אורגנית של הקיבוץ.עד שהרדוף הפך להיות מותג מוכר ואיכותי.כך שחברי הקיבוץ התחילו למכור תחת אותו המותג תוצרת שלא הם מגדלים.בזה הרדוף לא שונה מכל קונצרן קפיטליסטי אחר.זה אמנם לא רלוונטי ישירות לשטיינר אבל המסקנה היא שלא משנה כמה חכם הגורו ,החסידים לעולם יהיו אידיוטים ולו רק מעצם חסידותם ומנטייתם הלא מרוסנת להגיד ''שטיינר/אושו/קרישנמורטי/הרב ברג,,,אמר...''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני אומר שוב,
מאסטר לינפושה.,
15/03/05 12:38
|
החסידים לא מעניינים אותי.
בכל זאת, מה שאתה מציין בנוגע לקרישנמורטי ידוע ויחד עם זאת לא סותר דבר במשנתו. הוא מעולם לא הטיף להתנזרות ממין אלא להבנת התשוקה או השאיפה באופן כולל וממצה כחלק ממכלול התודעה.
מה שאירע ל''הרדוף אורגני'' לא אירע באשמתם והוא תוצאה של מדיניות חברת תנובה שרכשה אותם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה רואה רק צד אחד.
מאסטר לינפושה.,
15/03/05 08:14
|
יחד עם זאת תראה אצל שניהם חוסר סובלנות כלפי שקר עיוות והונאה עצמית. אהבה שאין בה חוכמה אולי מרגשת ורומנטית ומספקת מאד את האוהב, אבל הנזק שלה בסופו של דבר גדול מאוד. ''מי שמרחם על אכזרים סופו שמתאכזר לרחמנים'' זה תמיד סופה של ''אהבה חובקת כל'' כשהיא משוללת יכולת אבחנה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למאסטר לינפושה
עדי,
15/03/05 10:59
|
|
 |
לצערי לא.
ל"ת
מאסטר לינפושה.,
15/03/05 12:42
|
|
 |
10.
לניל וללינפושה
יותם,
אילת,
15/03/05 01:29
|
ניל- אתה מפליא את ליבי . ללינפושה- אתה נשמע כמו אחד שיודע אך האם אתה אוהב?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בוודאי שלא.
מאסטר לינפושה,
15/03/05 08:15
|
|
 |
9.
מקסים, תודה על ההשגה.
ל"ת
הילה,
14/03/05 18:29
|
|
 |
8.
סיום מאכזב
חי,
14/03/05 10:14
|
התחלת בתופעה חברתית/תרבותית/היסטורית מרתקת וסיימת בנפיחה פסיכולוגיסטית.
חבל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
פוטנציאל רוחני
Nוקיון,
14/03/05 10:04
|
לאדם אין שום פוטנציאל רוחני. לכל היותר, יש לו פוטנציאל ריחני, כפי שמוכח שוב ושוב במדור זה ובתגובות לו.
אדם הוא בהמה עם מספר רב של ניורונים. ציור בבואות רוחניות לגשמיות הטהורה שלו הוא אימון לתאי המוח במקרה הטוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
לניל ולללינפושה
זיבאב,
ת''א,
14/03/05 08:43
|
מהמהלך המעניין והמושכל של ניל עולה טעם לוואי חזק שמאיר לאחור את המערומים המבישים של כל סדרת המאמרים. ניל לוקח אותנו ביד למוזיאון ''הניצחון'' מוזיאון פדגוגי המציג את תולדות האיוולת '' האדם המודרני'' ,שובר את הספה של פרויד ועוקר את העץ תחתיו יושב הבודהא. כשאנו מגיעים לקצה המוזיאון,נזופים ואכולי בושה נוכח מסכי הפלאזמה בהן ברצדות בחורות עם ''פירסינג'' ואף אדום מקוקאין הרוקדות באמוק של ביטול עצמי לצלילי השיר''אני אפס'' היאוש באמת בלתי נסבל ואנו מבקשים את נפשינו למות, אבל אז מזיז עבורינו ניל את אחד המסכים ומאחוריו נחשף מסדרון צר שבקצהו אור. אור התורה! (או הקבלה).חוץ מאור התורה חיכה בחדר גם ליפנושה ומיהר לצעוק לנו שעבדו עלינו.מה רב הבילבול. ליפנושה היה מוכן לשבוע מאכילת כובעו אם היו מעמידים לו בקצה את שטיינר שהוא אבי הרוחניות האנאלית או את קרישנמורטי שהקדיש את חייו להסביר שוב ושוב לרבבות חסידיו שהוא לא גורו. לי לא נראה שאלה אופציות בהכרח עדיפות, מרגיז אותי שניל התייחס בביטול לבודהיזם על סמך זה שהוא ''התעכל במערב באופן חלקי'' אבל אותו מאמר שלא חוסך בדוגמאות של ''תרבות עדכנית'' לא שואל את עצמו מה המניעים של מדונה וההמון הנבער והקפיטליסטי שלומד קבלה אצל הרב ברג. אם אתם שואלים אותי מה הדרך האמיתית אענה שהתשובה האמיתית נמצאת אצל שבתאי צבי ונתן העזתי.בקרוב בכ''ב באדר נחגוג, חברי הכת השבתאית את חג הכבש בו אוכלים כבש ועורכים אוריגיה .הילדים שיוולדו בעקבות הטקס יהיו מנהיגינו הבאים. אתם מוזמנים להשתתף.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חסרון של דבר אחד לא אומר כלום
גליה,
14/03/05 12:08
|
על דבר אחר.
זה שיש חסרונות במערב לא אומר שהתשובה היא להיות יהודי דתי. בדיוק כמו שזה לא אומר שהסיינטולוגיה נכונה או כל דבר אחר נכון.
תוכיח שהדת נכונה ואז נדבר.
חוץ מזה שהטענות שהעלית נגד המערב הן לא נכונות. החילוניים הם הראשונים שרצים לעזור כשיש אסון בארץ אחרת ואפילו באותה ארץ. כך שהם לא כל כך נרקיסיסטים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קצת חוש הומור, גליה,
איילת,
14/03/05 14:42
|
|
 |
עוד באסטה בשוק הרוחני
כרוב,
14/03/05 11:15
|
|
 |
וגם,
מאסטר לינפושה.,
14/03/05 09:26
|
חשבתי שאחרי אושו ופונה כבר עברנו את השלב שבו אנחנו צריכים תרוצים ''רוחניים'' בשביל סתם להזדיין. מה רוחני במה שאתם עושים. אתה בטח מרגיש ממש מורד ונונקופורמיסט גדול, אבל כל השיטות שאתה מכיר, העושות תעמולה לשיטה של ''גאולה דרך הביבים'' הם משחק ילדים חובבני לעומת הזוועות שבוצעו בהיסטוריה האנושית בשם הרוחניות והאלוהות. אשמח מאוד אם עוד לפני תחילת תהליך ההתנתקות תגיש בקשה רשמית למשרד ראש הממשלה לעבור עם כל חסידיך ליישוב של קבע במקום הולדתו של נתן העזתי. אצל הפלשתינאים תוכל להחשב כמחדש אמיתי של תרבות עתיקה וכמורה רוחני ואולי גם תזכה למימון ממשלתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה התכוונת ברוחניות אנאלית?
אלכס,
14/03/05 09:21
|
כתבת ששטיינר הוא ''אבי הרוחניות האנאלית'', למה התכוונת?
אשמח אם תאיר את עיני לגביו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קטונתי
זיבאב,
ת''א,
14/03/05 14:28
|
שטיינר הוא איש מרשים ביותר ואני חושב שאין תחום שהוא לא הבקיף במחקרו.למרות שקראתי כמה מכתביו אני לא מרגיש שאני יכול להוות סמכות שיפוטית לגביו.כיניתי אותו אנאלי כיהתרשמתי שהחסידים שלו בהרדוף מפעילים זה על זה טרור של צדקנות.וגם בכתביו של שטיינר יש עודף תיאוריזציה שלעין שעוד לא הוארה נראות התאוריות האלה ספקולטיביות ואקלקטיות באופן חשוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני כבר רואה בעיניי רוחי את
מאסטר לינפושה,
14/03/05 09:01
|
הילדים שיוולדו לכם. מזכיר קצת את סרט האימה ''כפר הארורים''. אני מוכן לתרום אמצעי מניעה, ואפילו עיקור קבוע, על חשבוני.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כנראה שלמאסטר קשה לעכל את הכוב
זיבאב,
ת''א,
14/03/05 14:21
|
ליפונשה אהובי,המבט שלך חודר,מעמיק ומגיע עד למקומות הכמוסים ביותר בנפשי,הרב רנטגן פראייר לידך.שמעתי כ''כ הרבה מורים וחכמים אבל תודעה כזאת שזוהרת באור צלול ובהיר כמו שלך .לא ראיתי.תן לי הארה.אני לא זז מהפורום עד שלא תתן לי!(חבל שאתה לא רגיש להומור)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם יש איש רוח אחד ויחיד,
מאסטר לינפושה.,
14/03/05 14:58
|
שאם מצמידים אליו את התואר ''תיאורטי'' עושים לו עוול אמיתי הרי זה רודולף שטיינר. הוא פיתח ויזם פרקטיקות חדשות ומועילות כמעט בכל תחומי החיים, חקלאות, רפואה, חינוך, אומנות, דת, כלכלה, פסיכולוגיה ועוד. אני לא יודע מה קורה בהרדוף אך לשפוט אותו או את קרישנמורטי לפי החולשות וחוסר ההבנה של החסידים שלהם עושה עוול לשניהם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בסך הכל אני מסכים אתך
זיבאב,
ת''א,
14/03/05 18:27
|
תחת השם רודולף שטייר הופיעו בערך 300 כותרים.את רובם לא קראתי,חלק מהדברים שקראתי היו מרתקים.חלק מעוררים המון תמיהה. ממשיכי דרכו הם דוגמטיים ולא קם אף הוגה ממשיך דרך בעל שיעור קומה כרודולף.מה גם ששיטה שאמורה להקיף את כל תחומי החיים נוגדת את השקפת עולמי השבתאית.קרישנמורטי זה סיפור הפוך לגמרי .אם אתה שואל אותי הוא קצת חשוד בעיני למרות שקשה שלא להסכים עם דבריו.כדאי לך לברר ברשת יש הוגה נוסף שנקרה גם קרישנמורטי שביסס את דרכו הרוחנית על שנאתו לקרישנמורטי המקורי.אני לא זוכר את שמו הפרטי אבל הוא תופעה מעניינת.אני מקווה שהפסקנן לצחצח חרבות ושהתחלנו לדבר. כמו שאמר רבי עקיבא ''ואהבת לרעך כמוך''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שחרור
צחי,
צפת,
16/03/05 22:34
|
שחרר מאסטר שחרר, אתה בונה מעקפים על מעקפים על מעקפים, בסוף זה ימאס לך ואז רוח נעימה תישוב על פניך...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לזיבאב. שטיינר וקרישנמורטי.
מאסטר ליפושה,
15/03/05 09:01
|
בעיניי כל מה שכתב שטיינר הוא מרתק ומעורר תמיהה בעת ובעונה אחת. ויחד עם זאת הדרך האובייקטיבית בה מובאים הדברים, ההיעדר המוחלט של רצון לרצות ולמצוא חן, ההכרח שהוא רואה בחשיבה הגיונית חדה ובהירה ככלי שממנו ניתן להתקדם ולהבין את כל מסתורין של הקיום [בניגוד לחשיבה מיסטית מעורפלת], הגאונות והדבקות חסרת הפשרות באמת וההיקף הכמעט לא אנושי של עבודתו ומחקריו, כל אלה יחודיים ובולטים בנוף הרוחני של התקופה האחרונה. בין ממשיכי דרכו היו גם שרלטנים שניסו להשתלט על התנועה שהקים ולעוות אותה [וולנטין טומברג לדוגמא] והיו גם בעלי רצון טוב שמאמציהם מעוררי חמלה כשמשווים אותם למקור [ישעיהו בן אהרון לדוגמא] .כל זה רק ממחיש את היחודיות והגאונות של האיש.
אני מכיר את קרישנמורטי השני והוא לא ממש מעניין אותי. הוא עשה קריירה מלשנוא הכל ולא רק את קרישנמורטי המקורי.
לגבי החשד שלך. אני חייב לומר שבמשך תקופה ארוכה הייתי שותף לו וקראתי עשרות ספרים שעסקו בתולדותיו של האיש ובהשערות ומחקרים המנסים לקבוע דעה לגבי הדרך בה התגבשה המשנה שלו ובניסיון לפצח את חידת האישיות שלו ואת המעטה המיסטי שעטף את חייו.
נטשתי את המשימה כשהבנתי שהגעתי למבוי סתום. נצטרך להמתין לרודולף שטיינר הבא כדי שייפצח את החידה.
יחד עם זאת המשכתי להתעמק בשיחות שלו ובדברים שכתב מפני שהם מגנטו אותי באמת שבהם. לדעתי, ניתן לומר שאם הבודהיזם והאירוע שחולל אותו לא היו מתרחשים לפני 2600 שנה אלא במאה ה20 והיו מופיעים לפנינו בצורתם הרעננה והחיה וללא הפולחנים והכיתתיות שדבקו בה במשך השנים אז משנתו של קרישנמורטי הינה ההתגלמות המושלמת של הופעה כזו. על פניו יש סתירות רבות בין דבריו לבין תמונת העולם של רודולף שטיינר ורק לאחר תקופה ארוכה של מאבקים הצלחתי ''ליישב'' את הסכסוך הפנימי ביניהם ולהביא אותם להרמוניה. ברכות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
ואללה?
ל"ת
נעם,
חיפה,
14/03/05 08:41
|
|
 |
וואלה !!!
ל"ת
מואר.,
14/03/05 13:39
|
|
 |
4.
שאלות
רוס,
14/03/05 08:02
|
תגיד, ''חוקים נכונים'' זה למשל שאסור לגעת או אפילו ללטף את אשתך שבועיים כל חודש ואפילו אחרי שהיא יולדת כי היא ''טמאה''? ו''סמכויות ראויות'' הם יונה מצגר או עובדיה יוסף? או אולי בכלל צבי יהודה? או יצחק גינצבורג? ודבר אחרון, אתה כותב ש''שאיפתם הגדולה ביותר של פילוסופים ומיסטיקנים היא להידמות לאל: להתקרב אליו באמצעות חיקויו'' אבל מיסטיקנים בכל הדורות, כולל בקבלה ובחסידות, רצו להתמזג עם האל, חביבי, ולהתרוקן מעצמם תוך כך. אל תתאים את העובדות לתיאוריה שלך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
הדרמה של הילד המחונן
איילת משתו,
14/03/05 06:26
|
שלום מאסטר. עדיין לא השתחררת מהדרמה שלך, תמיד אותה הדרמה, אחרי כל כך הרבה שנים? מה יהיה? מה עוזרת כל החוכמה הזאת? (ולא שאני לא מסכימה עם כל מילה שכתבת ושמחה שהכנסת לניל, אבל גם המניפולציות שלך גלויות לעין). יאללה, איך אנשים לא משתנים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וואו, אני כמו ספר פתוח בשבילך.
מאסטר ליפושה,
14/03/05 08:18
|
|
 |
זה דווקא מצער
איילת המשתוללת,
14/03/05 14:30
|
שזרקת אותי, כי כשצריך להפעיל את הגוף ולא את השכל, אתה אכן מאסטר(לתשומת לבכן, ימית, גליה וטל).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם אין לך משהו חכם להגיד
ימית,
באר שבע,
14/03/05 08:13
|
אז עדיף שתשתקי. המאסטר הוא נקודת האור היחידה במדור.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וכנ''ל גם את, ימית
ל"ת
איילת משתו,
14/03/05 14:24
|
|
 |
אמרתי זאת בעבר, ואומר זאת שוב
ת.פ.,
14/03/05 08:13
|
|
 |
הנה אחד שמבין
איילת משתו,
14/03/05 14:37
|
|
 |
2.
התה נשפך
סמי,
סביב,
13/03/05 16:28
|
|
 |
1.
המרצע יוצא מהשק !!!
מאסטר לינפושה.,
13/03/05 15:42
|
טפיחה ותפיחה נעימות מאד לאגו שלי התפוח ונפוח מאליו. על אף שאני יכול להסכים עם חלק ניכר מהביקורת שלך, ניתן היה, כפי שתראה מתגובותיי הקודמות ,לצפות מראש את הכיוון הכללי אליו אתה הולך עוד מהמאמר הראשון שלך. אני שמח לראות במאמר המסיים שאתה נרקסיסט ילדותי כמו כולנו.גם אתה כמו כל הילדים מעוניין להתמזג עם ההוויה ולחזור לרחם.פשוט תשוקותיך הנרקסיסטיות מצאו להן מפלט אחר - את החסידות והקבלה - וכילד לכל דבר אתה משוכנע שהמפלט שאתה מצאת טוב ממפלטם של אחרים. מעניין שאחרי ניתוח מתנשא של התרבות המודרנית אתה מוצא מפלט בחשיבה מאגית ברמה הילדותית ביותר כפי שהיא מופיעה בגימטריה בצורתה הפופולארית. מרגיזה מאוד הטרמינולוגיה שבה אתה מסתיר את כוונותיך האמיתיות כמו במילים ''כינון סמכויות ראויות'' המסתירות מאחוריהן את סמכותם של הרבנים המשרתות תמיד רק את עצמן ולעולם לא את הכפוף להן ולא חשוב לאיזה כת ביהדות הן משתייכות. מעניין גם שפתאום, כשמדובר בקבלה, אז ''נסיונות השיבה אינם ראויים לגנאי כלל. נהפוך הוא: הם בוקעים מהרובד הגבוה ביותר של הנשמה''. כל כך עצוב שמאחורי המילים הגבוהות מסתתרת אותה טכניקה פשוטה ומאניפולטיבית המשמשת את המחזירים בתשובה מהרמה הנחותה ביותר. הייתי אוכל את הכובע בשמחה אם מסקנותיך היו מובילות אותך לעבר משנתו של קרישנמורטי [ואני מתכוון למקור ולא לחיקויים הנלעגים של שי טובלי] המראה כיצד האינדיבידואל יכול להתבגר דרך חקירה עצמית מתוך חופש מוחלט וללא תלות בסמכות חיצונית שתמיד תעצב אותו בתוך מסגרת מסויימת - חיצונית ופנימית - של רעיונות שווא ואמונות תפלות. הייתי אוכל אותו בשמחה פעם נוספת אם חקירתך הייתה מביאה אותך למשנתו של רודולף שטיינר המראה כיצד ניתן להתקדם מהחשיבה המדעית המודרנית ובהסכמה מלאה עמה אל חקירת טבעם הפנימי והרוחי של האדם והעולם, כולל כל העולמות התחתונים והעליונים. לצערי התבדתי התבדות ידועה מראש. לא יתכן שתתקיים חקירה אמיתית כשאתה מתחיל אותה מהמסקנות שאליהן אתה רוצה להגיע מלכתחילה וחקירתך מעולם לא הייתה חקירה אמיתית אלא רק דרך מתוחכמת להוביל אותנו סביב סביב על מנת להחזיר ולכבול אותנו לאותה הנקודה שרק אם נצליח להשתחרר ממנה נוכל להגיע לגילוי אמיתי כלשהו.
הצהרתו של אריסטו: ''יקר הוא אפלטון, אך האמת יקרה ממנו'' היא הלך הרוח היחיד שממנה חייבת לצאת כל חקירה המקווה להגיע לאמת ולא לתיאוריה חדשה/ישנה שאולי מספקת כמיהות פנימיות נסתרות [להשיב עטרה ליושנה?] אך היא למעשה עיוות של האמת או סתם אמונה תפלה.
אם אתה רוצה להגיע לאמת לא יכול להיות שיהיה לך דבר יקר ממנה !!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בלאסטר לינפושה
אלכס,
14/03/05 10:06
|
בוא נזרוק איזה ''קרישנמורטי'' לביקורת שלנו ונתבל באיזה ''רודולף שטיינר'', ונקנח עם ''אוספנסקי''.
מה אתה מפחיד ילדים קטנים?
לו היית מבין מה רודולף שטיינר כותב, היית מזהה במאמר הזה עקרונות שרודולף שטיינר דיבר עליהם בספריו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה גם מדהים אלכס, עד כמה
מאסטר לינפושה,
14/03/05 14:44
|
כושר האבחנה יכול להתעוות. למצוא משותף בין המאמר לבין רודולף שטיינר זה כמו למצוא משותף בין צמח דאטורה רעיל לבין ורד. אחרי הכל שניהם צומחים מהאדמה, לא ? שניהם זקוקים למים, לא ? לשניהם יש עלים ירוקים, לא ? שניהם צומחים כלפי מעלה, לא ? נראה לי שהתחרפנת לגמרי , לא ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בוא נהיה רציניים, בלאסטר
אלכס,
14/03/05 15:35
|
לרודולף שטיינר יש סדרת הרצאות בשם ''GENESIS''', שבה הוא מרצה על ספר בראשית ומפרש אותו לפי הא''ב העיברי.
רודולף שטיינר האוסטרי, מפרט בהרצאות אלו את התכונות של האותיות העיבריות והיכולת שלהם לשאת תדר גבוה יותר משל השפות המדוברות היום. מדוע שהתדר הזה לא יתבטא גם בגימטריה של השפה?
עקרון נוסף שהוצבע עליו במאמר זה והוזכר אצל שטיינר זה עקרון ''החותם והמטבע'', שטיינר טען שעולם הרוח פועל על החומר כפי שהחותם פועל על השעווה.
שאלת אותי אם התחרפנתי לגמרי, אז התשובה שלי היא שאתה פלצן.
עכשיו תגיד לי אתה , התחרפנתי?
באהבה ובהכנעה, אלכס.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא התחרפנת, אני חוזר בי.
מאסטר לינפושה.,
14/03/05 17:04
|
נראה שזה המצב הטבעי שלך. אם היית מבין את משל הצמחים שלי לא היית עושה השוואה בין דברים שוליים ומסיק ממנה השוואה בדברים מהותיים. ואם תרשה לי לתבל שוב במעט אוספנסקי הרי שלא ניתן להמציא שקר שאינו מתבסס ולו על מעט מהאמת כפי שאינך יכול לדמיין חיה שלא ראית מעולם מבלי שהיא תהיה מורכבת מחלקי חיות אחרות שאתה כבר מכיר.
אני פלצן גאה והתסכול שלי לא קשור לגרזנים אלא עולה בקו ישר עם הטפשות שלך ועם הבחילה שהאהבה שלך מעוררת בי.
ואולי אתה לא טיפש כמו שאני חושב ?
אולי אתה שותף במודע למניפולציה שניל עושה ?
הייתי רוצה לאחל לך שכולם יאהבו אותך כפי שאתה אוהב אותי אבל זה אכזרי מדי אפילו בשבילך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הלוואי והייתי מבין מה אמרת.
ל"ת
לינפושה,
15/03/05 15:01
|
|
 |
הכל לשם אהבה
אלכס,
15/03/05 13:06
|
כתב רבי שמעון בר יוחאי.
האהבה שלי אליך , מאסטר, אינה אישית. איני מכיר אותך כלל.
האהבה שלי אליך, היא כלי שאני משתמש בו כדי לא לחוות אותך דרך האגו שלי (דבר מאוד מאוד קשה, כי המניפולציות שלך על האגו הן מהמשובחות שניתקלתי בהן.) אשמח תמיד לדיאלוג איתך.
באהבה (לא אישית),
אלכס.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אלכס, אם אתה לא ילד קטן,
מאסטר לינפושה.,
14/03/05 13:33
|
אז אין לך ממה לפחד לא?
לו היית מבין משהו ממה שרודולף שטיינר כותב אז א. היית מבין שחצאי אמיתות גרועות יותר משקר. ב. לעולם לא היית שואל זב חוטם פלצן מדוע הוא מתאר אותו כאבי הרוחניות האנאלית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בלאסטר לינפושה
אלכס,
14/03/05 14:58
|
אני אחפש את האמת אצל ''זב חוטם פלצן'' בדיוק כפי שאחפש את האמת אצל מאסטר פלצן.
אתה מגדיר את זיבאב כ''זב חוטם פלצן'', מבלי שאתה מכיר אותו כלל.
אם אתה מנסה לחתוך עגבניה עם גרזן, אל תתפלא שאתה מתוסכל.
עזוב את רודולף שטיינר בשקט, תקרא ריצא'רד באך.
באהבה ובכניעה,
אלכס.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שיר ללימפושה
רוס קופתמיר,
14/03/05 08:05
|
פרופ' מאסטר לימפושה כמו מוחמד או משה מנהל את העולם והוא עצמו כלל לא קיים
הוא יודע בדיוק הוא זכה להארה הוא מכריז ללא פיקפוק מהו טוב ומהו רע
וכל זה - ראו זה נס הוא עושה - לא מהסס גם באומץ לא מצוי: אך ורק בשם בדוי!
אוהבים אותך לימפי!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שיר מדהים
אני,
14/03/05 11:00
|
|
 |
ואוו, איזה חכם לינפושה
טל פחים,
בת ים,
13/03/05 19:38
|
ואוו, איזה חכם הלינפושה הזה, שימו לב כיצד, שלא כמו כולם, כל כך קשה לקנות אותו ולהפיס את דעתו. זה מראה שמאחורי השם והחזות הקלילים והלא יומרניים מסתתרת שאיפה אמיתית ובלתי מתפשרת לאמת, ואינטגריטי שנוגע בשמיים... איך יש לו את האומץ להודות בחולשותיו שלו, בהיותו נרקסיסט... דבר כל כך יפה ונדיר... ולקרוא לשי טובלי חיקוי נלעג לקרישנמורטי - זו הרי גם גאונות שנונה ואמת צרופה בנשימה אחת. הרשמת אותי, חבר. פתח אשרם והם יבואו כמו זבובים
הגב לתגובה זו
|
|