 |
14.
לאיילת.
מאסטר לינפשה.,
27/03/05 16:35
|
כפי ש-י, ניסה להסביר, התכוונתי לחיפוש האמת. כשאדם מחפש את האמת אודות דבר מה, הוא אינו קובע לו מראש את מטרתו הסופית של החיפוש, ונותן לעובדות שהוא מגלה, לקבוע בעצמן את התוצאה הסופית.
ואז, זה כמובן כבר לא חיפוש במובן המקובל, אלא לימוד אינסופי, ללא התחלה וללא סוף.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התחלה דוקא יש...
ל"ת
י,
27/03/05 23:01
|
|
 |
אה!
ל"ת
איילת,
27/03/05 20:02
|
|
 |
אופס...נדמה לי שהייתה לך
מאסטר לינפושה.,
27/03/05 21:27
|
|
 |
13.
ליוסף ש. ול-י.
מאסטר לינפושה.,
27/03/05 15:17
|
ליוסף, בעניין המייל, התבדחתי איתך וכנראה לא הובנתי כהלכה. אם מישהו יצור איתך קשר בשמי, או בשם ימית, הוא מתחזה. ודע לך, שאני אוהב אותך מאוד.
לי-, כמובן שאני עצמי לא הייתי משתמש במילה הימור בעצמי, והיא נגזרה מתוך התשובה ליוסף.
בהימור אמיתי, תמיד יש ציפייה לזכייה בסוף ולכן זה לא סוג ה''הימור'' שהתכוונתי אליו.
לכן גם תיארתי ''זכייה'' אבסורדית שבה ה''מהמר'' מפסיד הכל, כ''זכייה'' האולטימאטיבית.
מההסבר שלך לאיילת, נדמה לי שבסופו של דבר הבנת למה התכוונתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
מה זה החרטא הזה
?,
27/03/05 09:03
|
מי שמהמר הוא פסולת של האנושות ולפי חז'ל גם פסול לעדות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
גיבוב של שטויות
דודידו,
26/03/05 21:23
|
איך יכול להיות שיש אנשים בוגרים שמסוגלים להאמין בכל השטויות הללו ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דודידו
דפנה,
27/03/05 11:14
|
|
 |
10.
gambling
elli,
26/03/05 20:51
|
The jewish law does not in anyway oppose gambling or say it is a sin- what it says is that persons who gamble are not allowed to bare witness for the new moon, as it is possible that they may have an ulterior motive to bare false tesimony because of gambling debts- it posts a moral code that says gambling is not good- which is not the same as making it illegal.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
ל -י.
מאסטר לינפושה.,
26/03/05 20:40
|
אהבתי מאוד את ההסבר שלך לתוצאות ההימור של איילת, אבל אין סיכוי שהייתי מבין אותו בעצמי אם לא היית מסביר אותו בעצמך. אנא השתדל להצמיד בעתיד את ההסברים שלך להצהרות. אני שונא חידות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
yep
jc,
26/03/05 18:36
|
זה קורה עכשיו,
הכאוס התובנתי ו, התובנה הכאותית.
בכדי למצוא את ישותו, עליו לאבדו, תחילה.
שקר האמת, ונכונות השלילה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
פנינים, יהלומים, מרגליות.
מאסטר לינפושה,
26/03/05 14:14
|
יוסף, מעניין שהטור על הימורים הוציא ממך יותר מכל טור אחר. עלה בדעתי שמלבד פנינים, מרגליות, והרבה הרבה זהב, יש לך בבית גם כמה שולחנות, מכוסים בלבד ירוק :-)
ועכשיו ברצינות. המתפתח הרוחני כפי שאתה מתאר אותו, למעשה אינו מהמר כלל. הלוואי והיה. להפך, ניתן לחזות מראש את תוצאות חיפושיו.
כשאדם יוצא לחקור מבלי להחליט מראש מה ימצא, זה אכן הימור. אלא שהרוב הגדול של המחפשים, יודע מראש מה הוא מחפש, והבשורה ה''טובה'' היא, שמבוקשו תמיד יינתן לו. לא, לא על ידי ישות עליונה מלאת רחמים, אלא על ידי תכונה פלאית הנמצאת בנפשו של כל אדם, והיא היכולת האינסופית שלה להשלות את עצמה.
זו הסיבה שמי שמחפש גורו, מוצא עד מהרה גורו ''מואר'', שמי שרוצה להיות גורו מגלה בתוכו פתאום להט ו''הבנה'' חדשים ויכולת לסחוף ''מחפשים'' אחרים, שהנוצרי רואה לאחר שנים של ''הימורים'' את דמותו של ישוע הצלוב, שליהודי, על פי מיטב המסורת, מתגלים בחלום לאחר שנים של תפילה זכה, צדיקים יודעי ח''ן, שניסים אמון גילה אחרי ארבע שנים של ''חקירה'', ''מי זה שמארח את המחשבות שלו'' (ודרך אגב, אני מת על ניסים, הוא באמת חמוד), שמי שהמילה ''הארה'' מעבירה בגופו רטט משכר, מרגיש פתאום ''מואר'' ויודע להסביר שנכון, כלפי חוץ אנחנו כמובן לא רואים שינוי, אבל בתוכו התפתח ''עד'' מסתורי שאינו מעורב עוד בעולם ולכן הוא יכול לעשות ככל העולה על רוחו. כן, כן, יש לו עכשיו ''מרכז'' יציב שאינו מושפע מהאשליה המשתנה תמיד.
הלוואי והיו יותר מחפשים שיוצאים לחיפוש באומץ, מבלי שיחליטו מראש, באף חלק חבוי של הכרתם, מה הדבר שהם יוצאים למצוא. מהמרים אמיתיים, היודעים שהזכיה הגדולה ביותר המצפה להם, היא שישארו אפילו ללא חתיכת בד אחת על עורם שתסתיר מהם את האמת אודות עצמם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לינפושה מהמרי
איילת,
27/03/05 11:04
|
כל זה טוב ויפה וכתוב סוחף, אבל תסביר מה בדיוק הגדולה בלצאת ולחפש משהו בלי להחליט מראש מה אתה מחפש? לי זה נשמע קצת מטומטם וחסר פשר. מי קבע חוק כזה למשחק, שאסור שיהיה לך מושג קלוש מה אתה מחפש? רק בשביל שחס וחלילה ושלום וטפו טפו טפו לא יהיה סיכוי קל שבקלים שתשלה את עצמך? ככה לא מנפצים אשליות או מונעים את היווצרותן. מה שכתבת הוא אשליה שלך עצמך, שקיים יצור אנושי כלשהו שיוצא לחפש באומץ דבר מה חסר הגדרה, ומהמר על כל הקופה. מין סרט על מואר-על חסר חולשות אנושיות, שלמעשה מחליט מראש שהוא לא יודע מה הוא מחפש, ויוצא לחפשו. אבל גם זאת החלטה שהאשליה אורבת לה. אין דבר כזה כמו שאתה מדמיין. אם כבר, צריך להחליט שלא מחפשים כלום, פשוט חיים, ונראה מה יהיה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה שהמאסטר תיאר
י,
27/03/05 11:23
|
הוא תכונה אנושית מאד פשוטה. הסקרנות.
הוא יודע בדיוק מה הוא מחפש. את האמת.
את החוקים כל אחד יכול לקבוע.
האופציה שהעלית בסוף - פשוט לחיות, היא אופציה מצוינת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הימורים והפתעות
י,
26/03/05 23:26
|
מסכים לכל מילה בהסבר המלומד. אבל יש לי בעיה עם הכוון שאתה ויוסף ש. מושכים אליו. לדעתי אתם מדברים על הימור אבל מתארים משהו אחר.
בעיני יש להימור הגדרה מאד ברורה. הפעולה שלנו (של המהמרים) היא לבחור בחירה, להחליט החלטה בנקודה של אי ודאות. מרגע הבחירה, התהליך מתגלגל באופן שלמהמר אין שליטה עליו. הוא יכול לעקוב אחריו אך לא להתערב בו. בדיעבד, רגע הבחירה הוא האחרון שבו למהמר יש השפעה על התוצאה. מצד שני, דוקא מרחב התוצאות האפשריות של ההימור יכול להיות ידוע מראש. ועוד יותר מכך - יכולה להיות תוצאה מסוימת, ידועה, אשר אותה בדיוק מקוה המהמר להשיג.
אתה לעומת זאת מדבר על מסע או הרפתקה. תהליך של חיפוש, שבו מצד אחד, המחפש - הפתוח והבלתי משוחד, לא יודע מה ימצא בסופו של דבר. מצד שני, הוא לא רק משתתף פעיל, אלא יכול להיות השחקן והמשפיע העיקרי בתהליך.
המכנה המשותף בין מסע כזה והימור, הוא שבשניהם , ההתחלה ידועה כבר בהתחלה, והסוף ידוע רק בסוף...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכים איתך
יוסף.ש.,
צפון,
26/03/05 21:54
|
אכן ההימור הרוחני אין לו מטרה כמו למשל להגיע להארה. כל מטרה כולל הארה לא מאפשרת התפתחות אמיתית. אם צצות לי מטרות בדרך אני בקלות מרפה מהם וממשיך הלאה. אני לא מתנגד להם אלא רואה בהם צורך טבעי כמו אוכל ושינה מבלי לקדש אותם. המקצוע שלי הוא מהמקצועות שיש בהם הימור גדול - סחר בינלאומי. בכל רגע העיסקה יכולה ליפול, ללא סימנים מוקדמים. זהו שיעור רוחני במקצוע הכי חומרי. הנאה צרופה כל הזמן כמו של מהמרים. אכן צדקת יש לי שולחן עם בד ירוק וצדקה איילת אני מתעסק בזהב ויהלומים באמת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מאסטר
י,
27/03/05 11:07
|
|
 |
רואים מה זה אינטואיציה מפותחת?
איילת,
27/03/05 11:07
|
|
 |
יוסף, האם ניתן ליצור אתך קשר,
ימית.,
באר שבע.,
26/03/05 22:24
|
|
 |
yosefshi@bezeqint.net
ל"ת
יוסף.ש.,
צפון,
27/03/05 10:27
|
|
 |
מעניין. המון סוחרים יש פה.
מאסטר לינפושה.,
26/03/05 22:23
|
יש לי תחושה ''אינטואיטיבית'' שמיד יגיעו הרבה בקשות ליצור אתך קשר במייל :-)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חבל שלא הימרת על זה
ל"ת
י,
26/03/05 23:27
|
|
 |
6.
ההימור שמצליח
יוסף.ש.,
צפון,
24/03/05 23:42
|
צריך אומץ להתפתח להארה ולכן זהו תהליך שיש בו הימור. המסלול המהיר להתגשמות יש כל הזמן הפתעות וכלום כמעט לא צפוי. חוויות ישנות מתגמדות מול חדשות, הסביה בדרך כלל לא תומכת והעבר מספק הוכחות רבות שזה לא יצליח. זה דומה למסלול של יזם הHI TEC אשר כדי להצליח צריך לבצע קפיצות מדרגה כל הזמן ללא זמן מנוחה. זהו תהליך רוחני צרוף כי מה שמחזיק אותו זוהי אמונה תמימה שהוא יצליח והוא בר מזל ללא רגשות אשמה. מתוך 100 אחד מצליח, מה מאפיין אותו? יכולת להמר על כל הקופה עם כוחמה למזער את הסיכונים בו זמנית. זאת אינטליגנציה ורוחניות בדרגה הגבוהה ביותר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שאלה מרכזית בכל הימור
י,
25/03/05 13:04
|
|
 |
אין כזו שאלה בהימור
יוסף.ש.,
צפון,
25/03/05 17:22
|
כאשר נשאלת שאלה כזו, אין הימור יש שיקול דעת המוח נכנס פה ועושה חשבון של כדאי לא כדאי התהליך נפסק, ממשיכים כמו קודם אבל בתפאורה אחרת, אין התפתחות ללא הימור. הבלתי נודע הוא חוייה חדשה ומפתחת, המוח לא יכול למנוע סיכונים חדשים. זהירות זה דבר אחר, אתה עובד את הכביש ללא פחד אבל הסתכלת לבדוק עם הכביש פנוי ללא פחד. אי אפשר להינות בנהיגה כאשר יש זהירות באויר. ההגנה הטובה ביותר היא חושים חדים וערניים. אתה תראה את התאונה לפני שהיא מתגשמת. אתה תרגיש את המחלה בשלבי התחלתה. אתה תזהה את השותף במבט הראשון. זה נראה מבחוץ כמו הימור אבל זה בדיוק ההארה. הפחד נעלם, האינטליגנציה של הטבע עומדת לרשותך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רולטה רוסית?
ל"ת
י,
25/03/05 23:14
|
|
 |
בכלל לא
יוסף.ש.,
צפון,
26/03/05 06:53
|
בתהליך הרוחני שיש בו מהמבט מהצד הימור אחד גדול, הוא לא הימור כלל. זה נראה כמו רולטה רוסית כאילו הסיכון הוא יחסית גבוה. אבל למעשה, אין פה סיכון כלל. המתפתח המטאורי לכאורה הוא אדם שיש לו אומץ אבל לא פזיזות, חוכמה ולא פיקחות, הבנה מהבטן ולא מהראש וכדומה. הוא צועד בבטחה בתוך הסערה כי הוא מבין איך העסק עובד. כמו ההולך המיומן על חבל. גם אם הוא ''יפול'', הוא יראה את זה כהישג, בשבילו זאת לא נפילה כמו לאחר, אלא עזרה של כוחות הטבע להחזירו למסלול. וכמו שהולך החבל האמיתי לא יפול כך הנוסע התמים במסע הרוחני יגיע למטרתו כשהו כל הזמן מתחזק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איך רוחני, אחי?
7,
27/03/05 01:41
|
בגוף ראשון אומר שקשה לי ליישב את התפיסה הדואליסטית המפרידה בין חומר לבין רוח, מבית מדרשו של אריסטו, עם התפיסה המוניסטית אשר אינה מוצאת הבדל ביניהם, הבאה לביטוי באופנישדות למשל, ועם השאיפה להארה מבית מדרשו של בודהה אשר מתקיים במקום שנמצא בין הרוח לבין החומר. האם יתכן שכל החברה חוזרים מהודו כמעריצים מושבעים של אריסטו דווקא, היחיד שיכול להעניק משמעות לכינוי ''רוחניקים''? האם יתכן שביקור במזרח מעורר רגשי דחיה בקרב הישראלי אשר גורמים לו לדחות על הסף את אחד העקרונות המרכזיים של התרבות לה נחשף? איזו משמעות יש להארה שבסופה התחלק העולם לשניים, חומר ורוח? בוודאי לא המשמעות המוקנית לה בדבריהם של בודהה וממשיכיו. ואריסטו הרי כלל לא דיבר על הארה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הופה !!! אורגזמה זה טוב.
מאסטר לינפושה.,
26/03/05 21:38
|
יוסף, עכשיו אני בשוק. אנא, אני רוצה להיות תלמיד שלך ולחוות אורגזמה מתמשכת. צלצל אלי דחוף !!! עוד היום !!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רולטה
יוסף.ש.,
צפון,
26/03/05 21:19
|
התלמיד הרוחני אינו מהמר במישור החומרי. בדרך כלל לא ישחק בהימורים ובודאי לא יהמר על בריאותו וחייו. זהו תהליך הפוך לגמרי. התלמיד מקדש את גופו ומטפח אותו ולא פוגע בו. הוא יודע שגוף חולה לא מאפשר הארה. אבל ההימור הרוחני מרגש לא פחות. למעשה יש התרגשות כל הזמן כמו במצב של התאהבות. רק היא לא ממוקדת באדם אחד אלא בכל דבר. זאת הסיבה שרב המסטרים לא מקיימים יחסי מין. הם באורגזמה כל הזמן , כמובן מסוג אחר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התכוננתי כפשוטו
י,
26/03/05 15:48
|
רולטה רוסית - משחק בו מישהו ממש מהמר על חייו. ההימור סתמי. אין שם חיפוש רוחני. הריגוש גדול. מי שמהמר בשקל - הריגוש אפסי. מי שמהמר על כל רכושו - הריגוש גדול. מי שמהמר על חייו - הריגוש ענק.
אני לא התכוונתי להימור שאתה מתאר בתהליך החיפש הרוחני אלא התייחסתי למאמר המקורי ולכוונת המחבר - ההימור כפעולה אנושית היוצרת ריגוש ''מסתורי''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודק
יוסף.ש.,
צפון,
26/03/05 10:46
|
אכן, כאשר אני לא רואה את בן שיחי אני נוטה לגוף שלישי רגיל רק אחד על אחד אשתדל יותר תודה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גוף ראשון
ג',
26/03/05 08:23
|
יוסף, מדוע אתה מדבר בגוף שלישי ? אם אתה באמת מאמין לעצמך דבר בשם עצמך, הרי ברור שאתה מדבר על נסיונך האישי, ומשום כך אין צורך שתמציא מחפש רוחני דמיוני הנעתר ללשון ציווי. זה אולי יחשוף אותך לביקורת אבל יהפוך את מילותיך להרבה יותר אמינות בעיני. בהצלחה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פנינים, יהלומים, מרגליות
איילת,
25/03/05 05:34
|
והרבה הרבה זהב. יוסף, הפתח למערת האוצרות של אלאדין חבוי אצלך בבית, נכון?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
יש הבדל
גבריאל,
24/03/05 22:19
|
בין הימור בקזינו לבין ההימורים שאנו מבצעים בחיי היומיום. כשם שיש הבדל בין כל משחק לבין החיים האמיתיים. האיסורים של הדתות לא נוגעים כמובן לחיים, הם נוגעים למשחק, וזאת מחשש של הגזמה במשחק ופגיעה במהלך החיים. אין איסור באף דת להמר על אחת מן האפשרויות העומדות בפניך בכל צומת בחייך. להיפך, הדתות כולן מתייצבות בעמדת הפרשן והיועץ, ומייעצות מראש להמר על האופציה המועדפת עליהן. מאחר שכך, לטעמי, המאמר מופרך לחלוטין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
שהכל נהיה בדברו
ל"ת
אמן,
24/03/05 14:10
|
|
 |
3.
אח... תומר, תומר.
מאסטר לינפושה.,
24/03/05 13:23
|
כמה עצוב. ''זיקנתך'' מביישת את נעוריך.
התחלת במאמר יפה על תפישת ה''אני'' בבודהיזם ומאז אתה רק הולך ומתדרדר.
גיבוב של שטויות שאין לי אפילו חשק להפריך.
הכותרת הייתה צריכה להיות : ''עופר מקסימוב כמורה רוחני''. (בקרוב הקהילה).
רוצה להרוויח כסף בלי להמר ? הצע את התיזה ההזויה שלך לעורכי הדין של מקסימוב. אני בטוח שאפילו הם לא העלו בדעתם טיעון גאוני שכזה. הגנה על הלקוח שלהם בשם חופש הדת.
כפי שאחד מידידי הטובים ביותר נוהג לומר : foya,foya, nora,nora.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש מקום לשאול למה הדת
גליה,
24/03/05 17:08
|
כל כך היסטרית בנושאים כמו מין, סמים והימורים. במקום לסייג ולהגביל בצורה סבירה.
נראה לי שבכל הנושאים האלו יש משהו יותר חזק מהדת. וההסבר של תומר נראה די מעניין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סקס סמים ורוקנרול
י,
24/03/05 22:50
|
בואי ננסה לענות על שאלתך.
ראשית - ה''היסטריה'' היא לאו דוקא של הדת, אלא של ממסד שליט באשר הוא. תראי מה עמדת המדינות השונות באותם נושאים. תראי את הקשר בין עמדה של מדינה לנושא, ובין עמדתה לזכויות הפרט בכלל.
שנית, למרות שהערתי בתגובה קודמת על הרקע לאיסורים, אני מרחיב ואומר שהעניין אינו רק איסור אלא שליטה מונופוליסטית. הדת מסכימה למין - אבל רק בברכתה ובחתימתה. המדינה מסכימה להימורים - אבל רק מטעמה.
מדוע זקוק הממסד למונופול על אותן הנאות? כי אלה הנאות שאנשים מוכנים לשלם תמורתן והרבה. כי אם יש לאנשים גישה חופשית לאותן הנאות, הממסד כבר לא כל כך מעניין אותם. אבל אם אותן הנאות ניתנות בחסות הממסד הן הופכות אותו לחיוני וחזק.
השאלה האחרת היא מה יש באותם נושאים שהזכרת שהופך אותם לכל כך מהנים ומושכים. נראה לי שאני פתור מלענות לפחות בעניין המין.
גליה - תמיד נעים לשמוע אותך, ולצערי זה קורה בקיצוב רב. האם את היא מאותן הנאות שהממסד השתלט עליהן?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
', תן לי להמר
איילת,
25/03/05 05:27
|
|
 |
באופן מתמטי ניחשת נכון
י,
25/03/05 13:02
|
באותה מידה זה נכון גם שאני מתקרב לשמונים. אבל כאן ההימור כבר יותר גדול.
אני מקווה שההימור הסב לך עונג:)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הסברים ותהיה
י,
26/03/05 16:58
|
מתגובתך אני תוהה האם ההנאה שבהימור שמורה רק לרגע הנצחון.
בעניין ההסבר -
כל אחד, תמיד, בכל גיל, הוא בן 27 פלוס מינוס. תלוי פלוס כמה או מינוס כמה. לכן, בניחוש כזה, את לא יכולה לטעות לעולם. זה הימור בטוח. ואכן, גם במקרה שלי, הניחוש נכון.
כל מי שגילו פחות משמונים, מתקרב כל הזמן לשמונים. מי שעבר את גיל שמונים כבר מתרחק ממנו. במקרה שלי, הניחוש שאני מתקרב לשמונים גם הוא נכון, אבל כאן, הייתה האפשרות שהניחוש לא נכון, ולכן ההימור היה גדול יותר.
לגבי מה שאני מנחש שהייתה כוונתך המקורית - טעית!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא, כי אני
איילת,
26/03/05 07:50
|
|
 |
היי גליה.
מאסטר לינפושה.,
24/03/05 21:46
|
בהחלט יש מקום לשאול. אין מקום להצדיק את ההימור כפעילות רוחנית, תפילה, דרך להשיג איבוד שליטה והרפיה רוחנית, ושאר ירקות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
שלוש הערות
י,
24/03/05 12:40
|
האיסורים הדתיים הם לא על דברים מזיקים אלא על דברים מהנים. מניעת הנאה מחזקת סמכות, ומייצרת כח הן לשולט על המאמינים, והן למאמינים על הלא מאמינים.
בהימור אין בהכרח ויתור על שליטה, אלא המרה של שליטה מעשית בשליטה דמיונית. המהמר הזורק את הקוביות בטוח שבכח רצונו בלבד הוא יכול לגרום להם ליפול בהתאם לרצונו. בטוח ביכולתו בדרך מסתורית לנחש את התוצאות.
תחושת ההתעלות היא לאו דוקא מעצם ההימור אלא מעצם הסכנה. אשף ההליכה על חבל לא רואה את עצמו כמהמר, אבל הוא זוכה לריגוש עצום מתחושת הסכנה.
למרות כל אלה - ויתור על שליטה יכול להיות מתגמל ביותר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
וואו.
ל"ת
מיכל,
24/03/05 12:33
|
|