 |
19.
נקודות אי הסכמה
י,
11/04/05 00:29
|
''אבולוציה היא מטבעה טרנספורמטיבית וככזו מכנסת בתוכה מהלכים שחוצים את נקודת האל-חזור''
לנקודת אל-חזור יש משמעות בתהליך שהוא הפיך, שמאפשר חזרה בעצם מהותו. האבולציה היא מצב של תנועה מתמדת. היא כמו הזמן. אין בה בשום נקודה דרך חזרה, ולכן אין רלונטיות לנקודת אל-חזור.
''חציית נקודה זו, דמיונית ווירטואלית ככל שתהיה, נחווית על פי רוב כאירוע טראומטי במובן החיובי...רוב בני האדם אינו מתלהב מחציית גבולות מסוג זה'' החוויה הזאת של חציית גבול, עם ובלי אפשרות חזרה, היא אישית, ואינה תלויה בנקודה עצמה. היא אינה חייבת להיות פריצת דרך עבור הכלל. עבור מישהו שגדל בבית דתי, זו יכולה להיות הפעם הראשונה שהסיר את הכיפה. לחייל, הפעם הראשונה שהרג. לילד, לילה ראשון בלי אמא. לניל ארמסטרונג, צעד ראשון על הירח. זה יכול להיות המהלך המסורתי והקונפורמי ביותר, כמו טקס בגרות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
בסדר
זיבאב,
אטלנטיס,
10/04/05 21:56
|
בכתבה יש לא מעט נקודות מעניינות. אבל השמיכה שניסית לתפור סביב המאמר של טובלי יצאה קצת גדולה מידי למידותיו. מעניין, כשאיכות הכתיבה עולה רמת התגובות יורדת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כמו (ולהבדיל) בספרות טובה
י,
11/04/05 17:21
|
|
 |
זיבאב
בובי ראש-בטטה,
11/04/05 00:19
|
|
 |
17.
משה, ישו, מוחמד וכל השאר
אחד שזוכר,
10/04/05 16:58
|
כל החברה הנחמדים האלה, גורואים ומוארים ומה לא, הולידו בסוף את האינקיוויזיציה, נוער כהנא, הרב עובדיה, המתנחלים, בין לאדן, הטאליבאן, והיד עוד נטויה. אז מה זה שווה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
ורינת וי2.אולי תקחו את
מ.,
10/04/05 10:49
|
הענינים שלכם ללובי של המלון של אבא של רינת ותפסיקו לתופף לי מול החלון.
good luck kidos.(:
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
על האגו
יותם,
אילת,
10/04/05 02:44
|
קודם כל - ליעל - את כותבת נהדר.
על האגו
מדוע אין לנו עמדה מוחלטת כלפי האגו כתופעה שלילית בעולם? למה אנחנו לא מצליחים לראות את אשר הוא מחולל? הוא נמצא בכל מקום! בטלוויזיה, ברחוב, בעבודה ובכביש.
כוח ההרס האולימטיבי- זה שהופך את החיים על פני האדמה לגיהנום אמיתי- מלחמות, צער, דיכוי והשחתה- כולם פרי יצירותיו של השטן(ואני מקווה שאני מגזים) בכבודו ובעצמו.
אז מדוע אנו עדיין אוהבים אותו? שלא נאמר מקדשים אותו? עבורי, התשובה פשוטה- הוא עדיין לא גרם לנו מספיק סבל! ברגע שהוא ישתלט עלינו לחלוטין(ואני מעיד על עצמי עכשיו) עד שפשוטו כמשמעו לא נוכל לנשום יותר אז נראה את הולכת השולל העצמית שהובילה אותנו עד עכשיו, זאת שגורמת לנו להאמין שאנו יצורים מסכנים ונפרדים שכל זמן מנסים להוכיח את עצמם, לענג את עצמם, לקדש את עצמם.
עד מתי?
עד סוף העולם
יותם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
סליחה מראש
י,
10/04/05 00:40
|
הגעתי באיחור.
את המאמר ממש לא הצלחתי לסיים. אולי אני סובל ממנת יתר של קריאת תגובות לסדרה המקורית.
והתגובות - מצטער, אולי זאת התנשאות, ואולי זאת התרשמות של מי שנכנס מהאויר הצח שבחוץ לתוך חדר סגור, אבל באמת ההרגשה היא של בריכה שכולם משתינים במים (טוב, אולי חוץ מרינת וי2.:).
אני עדיין צוחק מהרעיון של גליה למפגש רוחני של כל המגיבים...
שמח לראות שכולם בכושר, ומחכה לאיזה מאמר מעניין שיזרים משב אויר רענן.
שבוע טוב.
נ.ב. דלית משדרות היא לא לינפושה???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התשובה לגבי דלית ממש לא.
דלית.,
10/04/05 10:38
|
לגבי לינפושה, לא מסכימה עם הרבה מהתוכן אולם אוהבת לקרוא אותו, כי הוא מעניין. ואולי גם הוא פשוט קשור דרך גליה השנייה. מהכוון המנוגד לגליה הראשונה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
ללינפושה, השאלה היתה למה גליה
דלית שדרות.,
09/04/05 21:20
|
|
 |
אולי שמעת
גם אתה, שרלוק,
09/04/05 23:06
|
שוק העיתונות קורס. מעריב גם הפסידו בתביעה מעניינת לא מזמן. בעיני זה לא נורא כמו שזה נראה, אבל אולי זה כי אני משוק השירותים. לשאלתך, אולי גליה העורכת מנסה לדוג כתבים, ומצאה את גליה הכותבת כראויה לבמת תקשורת בחסות המדור, בהצלחה לשתיהן ושבוע טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
לרינת לשאלתך על המשל של מ.
י2.,
09/04/05 20:23
|
רינת שלום, ראיתי ששאלת את מ. בכתבה אחרת שיסביר למה התכון בהקשר הצפרדעים. כיון שלא ענה ובוודאי לא יענה, אני לוקח יוזמה, בנוסף יש לי הרגשה שאני כיר את מ,אולם שמו לא מתחיל ב-מ, אבל יש מ. בשם, נכון מ.?ודיברנו פעם על הנושא.
ההסבר הוא. הבאר הינה כל היונברס הזה. כל המדעים, כולל פילוסופייה קיומית, וכן כל מערכת הכוכבים וכו כו.
האוקינוס הוא כל האין סוף, שבתוכו היקום זה שלנו הוא רק כעין גרגר אבק אחד כיון שבתוך האין סוף הזה קיימים הרבה יקומים כמו שלנו וגם שונים.
יש חוקרים החוקרים את ההאוקינוס ויש חוקרים החוקרים את הבאר. כעת, חוקי הבאר שונים לחלוטין מחוקי האוקינוס. באוקינוס ישנם גלים עצומים ועומקים גדולים, בבאר לא. באוקינוס יש סערות והוריקנים בבאר לא. באוקינוס יש מיני מינים של בעלי חיים שאינם בבאר. האוקינוס הוא עצום וצריכים שיטות מתוחכמות כדי לנוע בו ובבאר לא.
האם יעלה על הדעת שאדם הרוצה ללמוד על האוקינוס ולנוע בתוכו יבקש עצה מחוקר של הבאר, לא ולא.
כיון שכך, כדי לדבר על גורו שהינו חוקר אמיתי ומתוחכם של האוקינוס, איני מדבר על שרלטנים, הינך צריך להיות חוקר אוקינוס, ולא חוקר באר ואפילו אם הינו אינטלגנטי מאד.
ורינת, שאלה אישית, את היית בסיום הקורס של עומר ובאת עם אחיו.ואת יודעת לאיזה קורס אני מתכון.
נ.ב.אם אינך יוצאת כעת אם אחיו, אשמח לדעת. למעשה זה לא נ.ב. אבל נשמע מתאים. י2.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
י2 בהחלט מקובל עלי ההסבר
מ.,
10/04/05 10:06
|
שלך והוסיף, שחוקר הבאר הנותן הסברים בהקשר לאוקיינוס אינו יודע שהאוקיינוס קיים ובטוח שהסבריו כוללים את הכל, ולכן הצפרדע מתפוצצת כשרואה את האוקינוס. מתדהמה פחד וראיית כל מה שחשבה שהינו הכל הינו בעצם כלום או כמעט כלום.
בהצלחה עם רינת, ואמרתי לך הרבה פעמים שמבחנתי זה יותר מבסדר.ואין סיכוי שאשנה כיוון. אתה יכול להתקשר, אני באותו אימייל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
השאלה
רינת,
09/04/05 22:52
|
באמת אישית מדי לכאן. אם היא חשובה, אולי כדאי שתעביר אותה לשם. ואתה יודע לאיזה ''שם'' אני לא מתכוונת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
הי תתעוררו בבקשה.
7,
09/04/05 17:43
|
|
 |
10.
עזבי פורצי דרך וגורואים
יעקב,
09/04/05 12:48
|
לצורך הדיון את אלה שהמוטיבציה שלהם היא פרנסה. נשארנו עבואי נדבר על מורה. מי רוצה להיות מורה? נוציא ם שניים: זה שיודע משהו ומשתוקק שכולם יחלקו את הידע הזה איתו, וזה שלא יודע שום דבר מיוחד, אבל מאד רוצה שיקשיבו לו \ יכבדו אותו \ ישימו אליו לב. לא קשה להבחין בין השניים, אם המורה מלמד אותך משהו שלא ידעת ושחשוב היה לך לדעת, הוא משתייך לסוג הראשון. אם לא, הוא משתייך לסוג השני, ואז המוטיבציה שלך להיות תלמידו לא קשורה בהרחבת הדעת, אלא בדברים אחרים כגון צורך בדמות סמכותית שתיקח ממך את האחריות לחייך וכד' פורצי דרך הם ענין לשיעורי היסטוריה כי אין פרספקטיבה נוחה מתוך הדרך עצמה לראות אם היא נפרצה עבור קהל גדול, או שהפרצה מתאימה רק למעטים. גורואים הם אכן ענין לתרבות שאינה משאירה מקום רב לאינדיבידואליות, ולאינדיבידואל. תרבות שלא סיימה את תהליכי המעבר מן המבנה החברתי הפיאודלי למבנה המערבי, על האפשרויות שהוא מעניק בתחום המוביליות החברתית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה עשיתם לתגובה שלי?
יעקב,
10/04/05 12:43
|
לא כך שלחתי אותה, ועכשיו אפילו אני לא מבין מה אמרתי. שלא לדבר על כך שנשלחה לפני עידנים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
חומר נוסף לחקירה מעמיקה בנושא
עמיר,
ארה''ב,
09/04/05 04:59
|
למעונינים בשפע של מאמרים מרתקים בנושא הגורו, אני ממליץ לבדוק את הכתובת הבאה: www.wie.org/j9 ולמאמר טוב בעברית: http://199.203.20.136/IEF/Interview/Interview+Latest/default.aspx
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
לינפושפששפששפשש
samlev,
09/04/05 00:41
|
כדיי להסביר לך את מה שכתבתי, אני צריך קודם כל להסביר לך את מה שאתה כתבת.
דבקות באמת היא לא ''הסכמה פנימית מלאה שלנו לראות את עצמנו בדיוק כפי שאנחנו, גם במחיר הנורא של ''גזירת גזר דין מוות על האפשרות להיות יותר ממה שאנחנו''. כפי שכתבת, דבקות באמת, היא פעולה ולא הסכמה, הסכמה פנימית מלאה ... היא המניע לדבוק באמת שהרי בלעדיה למה לנו לדבוק באמת? וגזר דין מוות וכו' הוא לא מחיר נורא שצריך לשלם כתוצאה מדבקות באמת אלא אם הדבקות באמת משמשת תשתית (מילה שהישמטת) לתיאור עצמי במובן של מי ומה אנחנו וכו', כלומר אם הדבקות באמת, הופכת להיות המטרה ולא האמצעי, אם העצמי מגדיר את עצמו תוך התיחסות לאמת רק אז גזר דין מוות המדובר, דבקות באמת, היא פעולה שמכוונת את ההתתפתחות שלנו לעבר האמת ולא היצמדות לאמת כזו או אחרת .
ועכשיו תורך להסביר לי : ''איזושהי התלהבות מוזרה סוחפת אותך יותר מדי בזמן האחרון עד שנדמה לי שאתה לא ממש מבין מה אתה אומר.''
כי נראה לי שגם מה שאתה אומר אתה לא מבין, מה הקשר בין התלהבות לבין זה שאני לא מבין מה אני אומר? או שבעצם התכוונת שרק נדמה לך ואז זה מובן, מותר לך לדמיין מה שאתה רוצה ואתה אפילו עושה את זה די טוב, אם גם נדמה לך שאתה דובק באמת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ותרשו לי להוסיף
איילת,
09/04/05 06:52
|
גם את הפיפי שלי לבריכה. מה זה משנה, בעצם, למה היא חמימה? זה נעים... מי יודע אם גאולת האנושות שכה חיכינו לה לא תתרחש בדיוק ברגע שכולנו נשב בבריכת ענק ונעשה פיפי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגידי איילת
חבר של אחות,
של מומו,
09/04/05 10:01
|
|
 |
לא.
ל"ת
איילת,
09/04/05 11:20
|
|
 |
7.
ענייניות הויכוח
צדי,
רמלה,
08/04/05 20:47
|
להבנתי הסיבה לתגובות העוינות לשי טובלי נובעות בעיקר מתחושת האנשים שיש משהו לא ענייני בכתיבתו של שי שכן רק ימים ספורים לפני פרסום הכתבה הוא התייצב באופן מיוחצן על משבצת הגורו - ובכתבה הוא מסביר למה זה לא אומר שהוא ''שיכור''. כשם שאת הכתבה שלך אפשר לקרוא תוך התייחסות עניינית לכתוב, אצל שי זה היה קשה יותר, והתגובות ביטאו זאת. מעבר לכך יש הרבה הטפת מוסר וביקורת של שי על הכותבים, ובכלל על האנשים בארץ. וזה קצת מזכיר לי את הבעל הפסיכולוג שרב עם אישתו ובמהלך הריב הוא מגייס את הידע הפסיכולוגי שלו כדי להסביר לה כיצד היא צריכה להשתנות ומה לא בסדר אצלה. יש בכך חוסר יכולת בסיסית להסתכל פנימה, להיות באמת פתוח ללימוד עצמי, יהירות וכדומה - במקרה של שי הקוראים מרגישים בכך מיד ולכן התגובות בהתאם. חבל, כי זה מסית את הדיון מהמקום הענייני שבו הוא צריך להיות, ותודה לך שהחזרת אותו לשם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
האמת ?... מי מצא ?
בלה בלה,
08/04/05 19:42
|
האמת יכולה להיות גם בחרצן של זית... לא צריך יותר מדי מילים גבוהות במובן הזה הטאואיזם מדהים, בלי הרבה מילים, החוכמה והאמת מול העינים... הייתי בערב עם שי טובלי, הוא טוען בכתבה בעיתון שהוא אינו גורו אבל הוא מדיף ניחוח או שמא לומר - סירחון, של גורואיות... עדיף בעיני לומר אני גורו ! וללכת עם זה עד הסוף או להחליט ''אני לא גורו'' וגם בזה ללכת עד הסוף. שי טובלי , מדבר אמת, שמעתי אותו. אין לי ויכוח לגבי המסר שלו. אבל - הפריע לי מאוד התחושה שהוא לא החליט מהו באמת? גורו? אחד האדם ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
הכתבה הזו מזכירה לי סיפור:
מ.,
08/04/05 11:01
|
בבאר אחת חייה צפרדע שמחה ומאושרת.מעולם לא יצאה מחוץ לבאר, וכיון שכך היתה משוכנעת שזה למעשה המקום עם כל המיים בעולם כולו. יןם אחד ביקרה אותה צפרדע אשר חייה באוקינוס. הצפרדעה מהבאר שאלה אותה מאיפה היא באה, וזו מההאוקיינוס אמרה ממקון שיש שם הרבה מים. כמו רבע מהבאר שלי? לא הרבה יותר. כמו מחצית? לא לא הרבה יותר. זו מהבריכה נשמה ושאפה אויר ושאלה כמו ..כמו כל הבאר שלי? לא לא לא ממש הרבה יותר. לא יתכן אין כזה דבר. החליטו ללכת לראות, כשזו מהבאר ראתה פעם ראשונה את האוקינוס,והבינה שכל מה שהיה לגביה עד כה, כל האפשרויות ה מימיות, למעשה הינו לא כלום ביחס לאוקינוס, התפוצצה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
אף גורו לא המציא משהו חדש
גליה,
08/04/05 03:43
|
כמו שיש אנשים שמריחים את האופנה החדשה בביגוד עוד לפני שכולם ראו אותה, כך הגורו או הנביא מזהים אמת חדשה.
אין גורו שאומר משהו חדש, אלא שיש באוויר משהו חדש, ויש מישהו שמזהה את זה, יודע לבטא את זה במילים, יש לו מישהו שמייחצן אותו, כמו שאפלטון ייחצן את סוקרטס. במצרים עוד לפני משה היה מלך אחד שדיבר על אל אחד. חמורבי כתב ספר חוקים עוד לפני התנ''ך, קופרניקוס גילה לפני גלילאו שהארץ מסתובבת סביב השמש, וכך הלאה.
בתקופה שלנו עם התקשורת השקופה, לעתים קרובות ישנם כמה ממציאים לאותו עניין באותה תקופה, וזה רק עניין של מזל מי יצא עם ההמצאה ראשון.
לכן אין מה לפחד שילך לאיבוד איזה משה או בודהה חדש.
היה משהו בדברי שי טובלי שטען משהו שנשמע כמו: ''אין נביא בעירו.'' קשה באמת לפרגן לאנשים שמכירים אותם אישית או כמעט אישית באמצעות אמצעי התיקשורת.
עם זאת, מניסיוני ולפי התגובות של הקוראים, נראה לי שגם מניסיונם של הקוראים, קל לי להבין את מקור הציניות בנוגע לגורואים. פגשתי יותר מדי אנשים שבטוחים שהם לפחות סגני אלוהים לפני ידיעותיהם וכישוריהם, בעוד שיש להם ידע קטן ספציפי והם רחוקים מאוד ממי שהם מתיימרים להיות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לגליה
מתרגלת,
08/04/05 14:13
|
הצעה תהיי זהירה...את לא גורו ואת לא יודעת מה באמת גורו מרגיש ומה תפקידו ומה הדרך הנכונה לו לבצע אותה. כל התשובה שלך מלאה בבורות המבוססת על רעיונות ולא על חוויה...לכן המלצה הזהרי...
ועוד דבר איזה אמת חדשה את חושבת שכבר יש למצוא? האמירה הזו לבדה כרוכה בטעות חמורה ובסיסית בכל תפיסתך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מתרגלת, בזבזת את זמנך
איילת,
09/04/05 06:45
|
על תרגולים. כל מה שאמרת לגליה, את יכולה להחיל על עצמך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איילת שוב מתחכמת....
מתרגלת,
09/04/05 14:28
|
כל כך נהנית מדל שפתיך...זה ממש נקטר לנישמתך....
ואולי לא הבנת דבר וחצי דבר מתשובתי ולכן יש לך צורך בלהדוף והקניט בכל תשובותיך...חבל שלא ניתן להתייחס אליהן כמשהו שהוא יותר מבידור גרוע...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למתרגלת נפוחת האגו
איילת,
09/04/05 19:50
|
אולי לא הבנתי דבר מדברייך, ואולי כן הבנתי ואני רק נגעלת מתגובתך לגליה. אני מבינה שנוח לך לחשוב שלא הבנתי, ושאני סתם מקשקשת. נוח לך לראות רק את הצד המתחכם שבי. היית מתה שהתחכמתי, בעניין שלך לא היה בדבריי שום בידור, אלא רצינות מוחלטת, והתכוונתי לכל מילה: בזבזת ועדיין את מבזבזת את משאבייך על תרגולים. אבל תמשיכי, בסבבה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טוב קיבלתי הסבר לשאלה ההיא
דלית, שדרות.,
08/04/05 12:45
|
|
 |
סליחה, אבל מה הייתה השאלה ?
ל"ת
לינפושה,
08/04/05 22:50
|
|
 |
3.
גורו במאה העשרים ואחת
נימרוד,
07/04/05 23:56
|
יעל,
התחלת את מאמרך עם שי טובלי, ולכן אתייחס גם אני אליו. לדעתי, ''הבעיה'' עם שי טובלי וקהילתו שמרוב התעסקות ברוחניות על סוגיה השונים נדמה שהוא ורבים אחרים שוכחים כי החיים, יהיו אשר יהיו, יהיו אוטנטיים יותר אם אנו נתמקד בעובדה הבסיסית של עצם הקיום, בפלא של החיים עצמם.
צריך להתמקד ''בקיום'' ולא להיסחף כל-כך בהסחת הדעת של החיים, וזאת כדי לא להחמיץ את עצם הקיום. במילים אחרות, האדם צריך להישמר כדי לא לאבד את עצמו מפני הסחת הדעת של החיים, קרי נפילה או היטמעות ביומיומיות החיים. נפילה לתוך היומיומיות מביאה לכך שאדם חדל להיות חופשי.
לגבי מאמרך – יש לי המון מה להגיד. אני חולק עליך כמעט בכל נושא ורעיון...
רק הערה קטנה - לדעתי את טועה בתפיסה כי האבטיפוס של הגורו במאה העשרים ואחת יהיה אדם בשר ודם, מעיין אישיות עולמית פורצת דרך בסיגנון של ביל גייטס, דיוויד בקהאם או ביל קלינטון. לדעתי, ריבוי ערוצי התיקשורת (כבלים, לווין, עיתונים, מאגיזים ירחונים), פרסומות, אינטרסיים כלכליים, פוליטיקה ואינטרנט – פועלים בו''ז אחד כנגד השני, ולכן כולם יחדיו מונעים את הופעתו של אדם רוחני כשזה (מעין בודהא, משה או ישו מודרני - בשר ודם).
האבולוציה האנושית ועידן האינטרנט (המטריקס, אם תרצי) וכוחות הבולמים זה את זה (תיקשרות המונים, דמוקרטיה, פוליקיה עולמית, כלכלה, תרבות, שפה ואינטרנט) מביאים את האנושות אל סף כניסה לעידן אינדיווידואליסטי הדוגל בתרבות של אנטי-גורו אנושי.
למרות שענית בחיוב על השאלה - האם יתכן שיחיה אדם בקרבנו - לא בודהא, ישוע או משה רבנו, שכיום אנו יכולים להתרווח בנחת בכורסאותינו ולצטט מהם ללא חשש - אשר יביע ודאות מוחלטת לגבי האמת שאותה מצא, ויונע על ידי דחף טהור, אנטי-אגואי בעליל, לפעול וליצור עם אנשים אחרים, שיהיו תלמידיו?''.
את טועה לחלוטין. מבער הבערות יהיה, אם כך, לא אדם ספיציפי כזה או אחר, כי אם סינטזה רעיונית, תרבותית של חוקים עקרונות, מוסכמות ואמיתות) כלליים ושיוויניים ללא חותם של אדם ספיציפי כזה או אחר. הסינטזה הזו תהיה נגישה לכל בני האדם ע''י האינטרנט או הסלולאר למשל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
נעים מאוד מאוד להכיר
samlev,
07/04/05 20:05
|
האם את מוכנה להרחיב ולהסביר את ''חוקרת ויוצרת עצמאית בתחום הפילוסופיה הקיומית'' ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חפש בגוגל.אולי תמצא,כי לא נראה
רינת ירושלים.,
08/04/05 11:04
|
|
 |
ממש לא
ל"ת
samlev,
08/04/05 16:02
|
|
 |
1.
תודה מקרב לב, באמת.
לינפושה.,
07/04/05 19:38
|
ואני לא אומר זאת בציניות. כשאת אומרת: ''דבקות באמת כתשתית לתיאור עצמי במובן של מי ומה אנחנו, ... (היא) כגזירת גזר דין מוות על האפשרות להיות יותר ממה שאנחנו'' ,
את מדברת בכנות ששי טובלי מעולם לא הרשה לעצמו, ואת הופכת את כל הדיון לבהיר וברור בעוד ששי עושה מאמצים אדירים לטשטש בדיוק את הנקודה הזו.
כמובן שזה לא מסתדר לי עם התואר שבו חתמת על המאמר. אם האמת אינה נר לרגלייך, מה נותר בדיוק לחקור ? פשוט תמציאי מה שבא לך, ולכי עם זה עד הסוף. ערבבי טוב ורע, שמן ומים, נקודות מבט סותרות ומשלימות טגני את הקציצה שלך בשמן עמוק והציעי אותה בפיתה עם טחינה. לאחרים כמובן, מפני שאת עצמך יודעת ממה היא מורכבת ולא תעזי לטעום ממנה.
ואז תוכלי לפרוס שוב את כנפי היצירתיות שלך ולהמשיך לעוף אל על וליצור לך עוד ועוד יצירות דימיוניות ועצמאיות בתחום הפילוסופיה הקיומית והיקומית. (עצמאיות גם במובן שהן פרטיות שלך, אבל בעיקר במובן שהן אינן כבולות לכל אמת שהיא. כי בינינו, האמת הרי ממש ממש מכבידה, ולא מאפשרת לנו להתעופף גבוה על כנפי הדימיון, ובקיצור, האמת סתם מבאסת, נטל מיותר שרצוי לנפנף מעלינו במהירות האפשרית).
נותר רק להוסיף לזה את הנטייה של חלק הולך וגדל של המגיבים לראות בחשיבה הגיונית ועיקבית מכשול לחיים מלאים ופוריים ולהעריץ לעומת זאת חשיבה אבסורדית ותחושות עמומות מלאות סתירות שהן רק כמיהות אישיות בתחפושת של ''אינטואיציות'' והנה פתאום אנחנו מנותקים לגמרי מהמציאות וכל אחד חי לו במטריקס האישי שלו. וסתם סקרנות, חשבת פעם מי הוא זה שמזין אותך באינקובטור הענק שבו כלואים כל חשיבתך וחושייך ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לינפוש
samlev,
07/04/05 21:58
|
אני דווקא הבנתי את ''בעיית האמת'' שמתארת יעל, אחרת ואני לא חושב שהאמת אינה נר לרגליה, להפך הגמור אפילו, מה שיעל אומרת זה לגביי ההתיחסות לאמת. היא מתארת מצב שבו קבלת האמת של כל הגדולים שקדמו לנו כאמת מוחלטת מקבעת את האמת וע''י כך מונעת התפתחות מעבר לאותה אמת שהיא יחסית לאותו שלב התפתחותי, אין אמת אחת לכל שלב ורמה בהתפתחות האישית, האמת משתנה בהתרחבות בהתאמה להתפתחות המודעות שככל שהיא מתפתחת מסוגלת להכיל יותר חלקים מהאמת , יעל גם הגדירה את זה יפה כ'' תקרת זכוכית או חסם עליון שלא ניתן לעבור אותו'' או במילים שלי, כל שלב בסולם מייצג את גובה או גודל תפיסת האמת בשלבי ההתפתחות השונים, לא נוכל לטפס לשלב הבא בסולם אם נאמין שהוא השלב האחרון המוחלט,בעוד שצריך להתיחס לאמת הנ''ל כאל ''נקודת זינוק להמשך ההתפתחות, וכבסיס שמשמש כ''אמת זמנית'' בלבד עד שיוכח אחרת'', ולהוכיח אחרת, זה תוצאה מתהליך התפתחותי שבו לא מתיחסים לשום אמת כאמת מוחלטת, עד אין סוף.
רות סוף.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא מדוייק.
לינפושה,
07/04/05 22:58
|
הכותבת התיחסה לאמת פעמיים. היא אמרה דבר אחד, שאתה מגיב עליו, והיא אמרה דבר נוסף, שאני הגבתי עליו. דבקות באמת אינה מרוץ אחר נוסחה שניתן לקבץ במספר משפטים שנאמרו ע''י דמות היסטורית כלשהי. היא הסכמה פנימית מלאה שלנו לראות את עצמנו בדיוק כפי שאנחנו, גם במחיר הנורא של ''גזירת גזר דין מוות על האפשרות להיות יותר ממה שאנחנו''. ודבקות באמת היא בדיוק גזר דין מוות כזה. בכך היא צודקת מעבר כל ספק. היא פשוט אינה מוכנה לשלים עם גורל אכזר שכזה, וזה מובן, מפני שזה באמת גורל אכזר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שאלות (אם אני לא מוחרם)
א,
08/04/05 15:41
|
האם האמת והטוב הם דבר אחד? אותו הדבר? האם מה שהוא לא אמת לא קיים? האם תחושת פחד היא אמת? מה הופך דברים לאמת?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ללינפושה ולשם-לב
מתרגלת,
08/04/05 14:26
|
שניכם ויעל אבודים בים של מילים רעיונות וקונספטים ולכן אין לכם אמת ברורה מול העיניים. קראתי הרבה תגובות שלכם ואתם כל כך נהנים מתודעתכם שזה כמו תינוק שמתענג בתוך בריכת מים חמימים...רק שהתינוק לא קולט שחימימותם נובעת מהשתן של חבריו לבריכה.
האמת פשוטה מונחת מול עיניכם כל הזמן, היא לא תלויה בכלום ולא משתנה במידה ורמת הרוחניות של המתרגל משתנה...שאם כן היא תשתנה אזי מה שקראתם לו קודם האמת לא באמת היה האמת!!!
גם ברגע זה יש אמת מול עיניכם וגם אם תגיעו להארה מוחלטת עדיין אותה אמת תשב ברור מול עיניכם....ביום שתפגשו אמת כזו אמת מוחלטת תדעו שעליתם על דרך תרגול שתוכל להוביל אתכם להתפכחות.
המסך מואר והאותיות השחורות כתובות על רקע סגול.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למתרגלת
לינפושה,
08/04/05 22:42
|
אולי את צודקת. איך אני יכול לדעת ?
אולי אם את ושמלב, תפסיקו להשתין לי במים, אני אחוש בקור ואצא מהם.
אבל התנאי הראשון הוא שתפסיקו להשתין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למתרגלת - צודקת !!!
יותר מדי בלה-בל,
08/04/05 19:38
|
יותר מדי בלה-בלה... אפילו נאמת כבר לא מוצאת את עצמה בסבך המילים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את מי את מנסה לשכנע?
אורן הקטן,
חי-פה,
08/04/05 15:40
|
או יותר נכון - למה חשוב לך לשכנע? למה כל כך הרבה סימני קריאה? סבבה לך שמצאת את האמת שלך, אבל אולי לכל אחד יש את האמת שלו, ועבורו היא לא מול העיניים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מתרגלת חביבה...
אורן הקטן,
09/04/05 19:23
|
עוד כמה סימני שאלה: ומה אם אין ''אמת מוחלטת''? ומה אם האמת שאת רואה היא רק האמת שלך? (ולא שזה רע)
נכון שהרבה אנשים אוהבים להגדיר ''צדק'' כאמת, ובשם ה''צדק'' שלהם פוגעים באחרים - האם את לא עשה זאת בעצם זה שאת מגדירה את קיום ה''אמת המוחלטת'' ואולי גורמת (כמו מספר גורואים) לאנשים עוגמת נפש בכך שאינם מגיעים אליה?
אגב, לא ענית על שאלתי הראשונה - למה חשוב לך לשכנע? (בסימני קריאה התכוונתי ל''קביעות''...)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לאורן הקטן...זו בדיוק הבעיה
מתרגלת,
09/04/05 14:35
|
שבמערב של שנות האלפיית לכל אחד יש את האמת שלו והיא מקודשת מקודשת מקודשת....רק שהיא כל כך לא האמת המוחלטת וזו הבעיה ולכן יש ויכוחים של מי האמת יותר נכונה ויותר אמיתית וראה לאן הגיעו פני הדברים...אנשים רוצחים בשם האמת הסובייקטיבית שלהם...אז הנה הרבה נקודות ובלי סימן קריאה אחד.
יש הרבה דרכים להגיע לאמת המוחלטת ולכל אחד יש נטייה ללכת בדרך שמתאימה לו אבל אמת יש אחת ומי שמצליח להתנער משלל הסחות הדעת יכול לראות אותה מאוד ברור. ולא אני לא אומרת שאני תמיד רואה אותה אך יש לי העונג לפגוש אותה מדי פעם דרך התרגול וזה רק מוכיח לי כמה תרגול יש לעשות כדי לפגוש בה רק לעיתים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם כבר דיוק אז :
samlev,
08/04/05 06:23
|
''דבקות באמת כתשתית לתיאור עצמי במובן של מי ומה אנחנו...''
הדגש : כתשתית לא כתשתית - לא גזר דין מוות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שמלב
לינפושה,
08/04/05 22:48
|
איזושהי התלהבות מוזרה סוחפת אותך יותר מדי בזמן האחרון עד שנדמה לי שאתה לא ממש מבין מה אתה אומר.
תקרא בבקשה את התגובה הזו שלך ותאמר לי אם יש בה משמעות חבויה שלא הבנתי.
להבא, אם אין לך משהו חכם להגיד, אתה תמיד יכול להעתיק את התגובה שלך לזיבאב בפעם הרביעית ולהדביק אותה לכאן. אני מבין שלדעתך היא מתאימה לכל נושא, מביקוע גרעיני ועד לידה טבעית. היא אומנם סתמית וחלולה, אבל לפחות לא טיפשית כמו מה שכתבת לי כאן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נמאס לי מבעלי
איילת,
09/04/05 09:36
|
|
 |
מסכים איתך.
לינפושה.,
09/04/05 07:00
|
מי שלא הבין כלום, בטוח שמה שלא הבין הוא טיפשי. זה קרה לך כבר כמה פעמים, ובסוף הבנת. לכן אני מציע לך לחכות יום או יומיים, ולהתיעץ שוב עם בעלך לפני שאת מגיבה. עד אז, את סתם מחממת לי את המים בבריכה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי שלא מבין כלום
איילת,
09/04/05 06:42
|
בטוח שמה שלא הבין הוא טיפשי. הכול כדי להצדיק את עצמנו, נכון לינפושה? תתעמק - תבין, וזכור את הביטוי האלמותי שלך ''עצלות המחשבה'', גם אתה לוקה בזה לא מעט (אני יודעת, אתה בטוח שלא).
הגב לתגובה זו
|
|