 |
17.
גם אני שואל
ariel,
מרכז,
24/04/05 21:25
|
|
 |
16.
Where is my weekly article
ל"ת
Yoel,
23/04/05 07:54
|
|
 |
15.
ניסים אמון אתה כרגיל נפלא .
יעל,
אשדוד,
22/04/05 09:13
|
קוראת את המאמרים שלך ותמיד זה מצליח לשפר לי את מצב הרוח. תודה לך וחג שמח. אוהבת יעל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
יופי - - - ציפור קטנה
ל"ת
תימור,
תא,
21/04/05 21:04
|
|
 |
13.
האם יש לכתבה גירסא באנגלית
ל"ת
EP,
20/04/05 21:10
|
|
 |
12.
לניסים כתבה נפלאה אבל....
.,
15/04/05 00:44
|
שוב אתה כאילו יושב על ראש ההר, או במקרה שלך גבעה יוונית מתנשא מעל כולם כשזה רק אגו מתנשא ושואל כמו איזה מורה דגול...''האם אתם מוכנים לוותר על הצבעוניות והריחניות, על הטלנובלות וההיאהבויות מלאות הדרמה וכולי...'' כאילו שאתה ויתרת כאילו שאתה הלכת מעבר לזה.
היית נזיר ונפלת לתוך סמסרה לתוך אישה זוגיות ומשפחה וכל הדרמות שאתה חי בתוכן בקטע הזה כמו כולם. בנית לך מקום מה זה צבעוני שמכיל סדנאות מזה צבעוניות וריחניות...ריקודי בטן מסג'ים ובודהה באר....אתה שכל תורתך היא ריחות צבע וצילצולים של זורבה אתה מדבר על ללכת מעבר? אתה? הרי אתה הוא השבוי האולטימטיבי כי אתה גם מלא בעצמך, מרגיש נבון ומזלזל בתורת הבודהה והדרך שנטבעה ע''י גדולי המורים. אתה שלקחת לידך ללא אישור את העבודה הכמעט מקודשת של לימוד הקואנים, שמראיונות אישיים הפכת אותם לדיונים קבוצתיים, אתה שמזנה ומבזה את תורת הזן....האם אתה ויתרת על הציבעוניות שלך?
וכפי שכבר נאמר פה בעבר נאה דורש נאה מקיים....הרי מכל מה שאתה כותב פה אתה לא מקיים כלום? מתי כבר מתי תעשה את הצעד הראשון על הדרך להיות בן אדם אמיתי שלא לדבר על מורה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
''אוצר בלום''
סימן קריאה,
ראשלצ,
26/04/05 00:52
|
אולי תספר לנו במה אתה עוסק? לאיזה חוויות רוחניות הגעת? ספר לנו במילים שלך מהי תורת הזן וכיצד צריך לממש אותה? מה אתה עושה לממוש הזן? איזה ספר טוב קראת לאחרונה? אתה נראה לי, בחור מאד ''אינטליגנטי'' ממש אוצר בלום. שתף אותנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פרט חשוב אחד קטן...
לירון,
פ''ת,
21/04/05 13:01
|
כמו שאתה רואה- הכעס שלך עורר תגובות רבות.בדומה לגל מהתגובה הקודמת, גם אני קורא די בקביעות את הטור של ניסים וגם נהנה מהכתיבה, לפעמים יותר ולפעמים פחות. החשוב הוא שאני בוחר לעצמי מה לקחת איתי. אם ישנם דברים שנראים לי, אני לוקח. אם לא, לא לוקח. הכל מסתכם בבחירה. בדיוק כמו הבחירה לקרוא את הטור של ניסים. אני לא יודע אם גילו לך, אבל אתה לא חייב לקרא את הטור. אולי תפנה לטורים אחרים שעוסקים בטלנובלות או בתוכניות ריאלטי. יש שם תסכול וכיעור בשפע. בהצלחה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לו הכרת והבנת את ניסים באמת...
.,
22/04/05 18:19
|
|
 |
תנו לו חבר'ה
אייל,
מרכז,
21/04/05 08:42
|
כל שבוע הוא צריך לפרוק את התיסכולים שלו על ניסים התרגלנו כבר והתעלמנו אבל הוא מתמיד,תשומת לב זה משהו שמקבלים לא לוקחים ידידי היקר אז בהצלחה לך ותפסיק לנסות להרעיל אותנו ותתחיל לנסות להתנקות מהשלילה ותראה איך הכל יקבל פרופורציות. ולא לא תשיג את מטרתך אם תנסה להיות יותר בוטה כל שבוע לנו זה ממש לא מזיז כבר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לנו? אל תשים אותי ביחד איתך...
משה,
22/04/05 18:20
|
אני דווקא נהנ מהביקורת שכולל עובדות אמת על ניסים ולא השתפכויות של אנשים עיוורים. תמשיך נקודה לעורר ישנים...
משה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מזה משנה
רון,
אשדוד,
19/04/05 10:41
|
אם הוא הצליח ללכת מעבר, הוא בא להסביר את הזן ולא את עצמו, ולפי דעתי הוא מסביר את הזן בצורה ממש מצוינת. לדעתי עדיף לא לזלזל גם אם אתה צודק, זה לא מנומס וזה נותן הרגשה לא נעימה, קבל את דבריו גם אתה לא מסכים לו. זן מאסטר גודו וופו נישיג'ימה שבא מהשושלת המפוארת של דוגן בודהידארמה ובודהא (גואטמה), הוא גם נשוי ויש לו ילדים, למרות שהוא בן 80 ומשהו הוא עובד, וזה לא מפריע לדרך חייו ולתרגול הזן שלו. אני ממליץ שתקרא את הספר שלו ''לפגוש את הדרקון האמיתי'' יום טוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
more practice needed
שובל,
16/04/05 16:12
|
נקודה היקר (או יקרה), הרבה מילים משולבות בתגובה שלך. מה עומד מאחוריהן? כעס, פחד, אכזבה, שנאה, קנאה? ומה אתה עושה על מנת לעזור לאנשים? אם יש דבר שהזן כן מטיף לו, הוא איהצמדות לשום דבר. לא לטקסים, לא לשאלות, וגם לא לדרך. המהות היא זו שחשובה ולא הצורה. בא מורה, ומעביר את התורה בדרך שלו. ואז באים אחרים ומעבירים ביקורת. קודם תעשה, אחר כך תגיד מה לא טוב אצל אחרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה לא יודע מה אני עושה.
ל"ת
.,
16/04/05 22:38
|
|
 |
כן, אני יודע.
שובל,
17/04/05 00:12
|
אתה מפיץ- לפחות בתגובה הזו- שליליות. אתה מבקר, בלי לתת אופציה אחרת, ואת זה כולם יכולים לעשות. על מה אתה מתלונן? שמישהו אחר עושה משהו על מנת שאנשים אחרים יוכלו, ולו רק לזמן קצר, ליהנות? ''...מרגיש נבון ומזלזל בתורת הבודהה'' אתה כותב. כבר אמרו פעם- אם תפגוש את הבודהה בדרכך, הרוג אותו. ''...העבודה הכמעט מקודשת של לימוד הקואנים'' אתה כותב. לך לזן מאסטר, איזה שתחפוץ (הרי לא תבחר בניסים אמון), ותשאל אותו מה קדוש. לימוד קואנים לא תהיה התשובה. ''...מזנה ומבזה את תורת הזן'' אתה כותב. אם עקרון אחד שהוא כן קדוש בתורת הזן, זהו הרגע הזה, ה''כאן והעכשיו''. לשבת כל היום מול הקיר (האם זה מה שאתה עושה) זו היצמדות למדיטציה, ולא הדרך הנכונה לשחרור. בצורה כזו, גם מאה שנה של מדיטציה לא יספיקו לך כדי להשתחרר. הצבעוניות של הזן רואה את כל העולם, כמו שהוא. וזה מה שמלמדים נזירי זן- העולם הוא מה שיש בחוץ, ולא בין ארבעת חומות המנזר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כנראה שהיית הרבה במנזרים
.,
22/04/05 18:23
|
|
 |
לאט לך
זאב,
צפון,
15/04/05 20:42
|
חבר יקר ואפילו אתה צודק. ואפילו אתה הכי הכי, אז אי אפשר להשתמש השפה יותר נקיה,נעימה ולא כזו מעליבה (בעיקר את עצמך)? אז היה שלום אח אובד ונשוב ונפגש על המים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לנקודה הסמוי מן העין
גל,
15/04/05 20:11
|
נכנס בן אדם לאינטרנט. קורא מאמר בהיר מאוד, לטעמי, על מדיטציה. שם הכותב: ניסים אמון. אישית, איני מכיר אותו, אבל אני קורא את הטור שלו די בקביעות, ותמיד נהנה, לעיתים יותר ולעיתים פחות. ואת/ה, מגיע/ה גדוש במטענים, בידיעות, בדעות ובשיפוטים (אודות הכותב)- כוס התה שלך נשפכת על גדותיה, כוס המים שלך מה זה עכורה. או שתתעקש/י על העכירות, שצבעוניותה מאוד שחורה, אדומה, מרירה וכועסת במקרה שלך - או שתשתדל/י להצטלל, תניח/י למה שאין בו ולו שמץ כאן ועכשיו, ותתייחס/י לדברים עצמם. סופשבוע שמח גם לך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
למס 10- יהדות- דת גזענית
למספר 10,
ת''א,
13/04/05 13:25
|
האים רק ליהודים מגיע להיות מאושרים? מדוע היהדות לא פתוחה לכולם? ואם גוי מעוניין להיות יהודי-מדוע ממררים את חייו? מדוע אני לא פוגש הרבה יהודים מאושרים? היהדות טוענת לביטול האגו - האמנם?? אז ''אנחנו'' ''היהודים'' ''העם הנבחר'' זה לא אגו?? גאוות יחידה וארוגנטיות הנאצים החזירו ליהודים באותה מטבע לצערי. כדאי שנתחיל להתבונן על עצמנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לצערי
רון,
אשדוד,
21/04/05 20:05
|
|
 |
10.
לא מתאים ליהודים
הצופה,
13/04/05 09:04
|
עבור היהודי כל מה שיש לזן להציע הוא רק חלק מהיהדות. גם ביהדות בסופו של דבר מגיעים לאותה רגיעה אבל זה רק חלק ממכלול הרבה יותר גדול.
כמו כן ישנם דברים הרבה יותר חשובים מאותה רגיעה ביהדות. למשל להיות אדם מושלם או במילים אחרות לחיות לפי ההלכה היהודית.
ניסים חבל פעם היית דתי,מה עזבת ומה קיבלת בתמורה? כוס מים צלולים? את זה יכלת לקבל גם בבית. בשבילך כנראה כבר מאוחר מדי,אבל לפחות אל תהרוס לאחרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צופה יקר-תקן אותי אם אני טועה
לירון,
21/04/05 13:22
|
ההלכה היהודית, או ליתר דיוק-האנשים שהגו את ההלכה, למעשה קובעים עבורך מה לעשות ואיך לעשות בכל דבר ועניין. למעשה לאדם הדתי אין כל צורך לתקשר עם אלוהים בעצמו כי כבר יש אנשים שדיברו איתו והם יודעים בדיוק מה הוא רוצה. גם אין כל צורך לחוות ולהתנסות כי יש אנשים שחוו והתנסו והם קובעים עבורך מהי הדרך הטובה ביותר בשבילך. אבל גם לכל זה אין חשיבות. אם ע''י קיום ההלכה אתה חש כי אתה אדם טוב יותר, שלם יותר ומאושר יותר-אזי זוהי הדרך הנכונה בשבילך!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ובהמשך לתגובתו של ראובן
לירון,
פ''ת,
21/04/05 13:12
|
אתה גם מקבל את ההזדמנות להקשיב לעצמך ולסמוך על עצמך. היהדות שוללת את הרעיון הזה מאחר והאנשים שהגו את ההלכה כבר אומרים לך מה לעשות ואיך לחשוב. אם יש אנשים חכמים שכבר דיברו עם אלוהים ויודעים מהי הדרך, אז למה לי להתאמץ ולחשוב בעצמי?או לנסות ,רחמנא ליצלן, לדבר עם אלוהים בעצמי? ככה אין לך כל צורך לחוות דבר בעצמך כי יש אנשים שכבר קבעו עבורך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה יש בדת שמביא אותך לרגיעה
שי,
מרכז,
13/04/05 13:59
|
ולראית הדברים בצורה צלולה בהירה ונטולת אגו? אני באופן אישי -לא ראיתי שם משהו כזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מתאים לכל אחד
ראובן,
13/04/05 12:27
|
הזן לא אומר לך מה עליך לעשות בצלילות הזו שאתה משיג. הוא רק מצביע על כך שכשאתה מגיע לשם אתה יכול לעזור לאנשים באמת.
איך אתה עוזר לאנשים? על ידי מילוי תפקידך. תפקיד זה יכול להיות רב, דיין, סופר סת''ם, רופא, שופט, גבאי או כל דבר אחר. הצלילות מאפשרת לך לעשות אותו טוב הרבה יותר.
וצופה יקר, דרך הזן אינה מתיימרת לדעת בשבילך מה טוב לך. היא רק מעודדת אותך לבחור ולהחליט כל רגע עבור עצמך מתוך צלילות ולא מתוך כפייה, פחד, לחץ או מניפולציה.
ראובן (אינקה)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לדעתי
רון,
אשדוד,
21/04/05 20:09
|
היהדות היא דת מצוינת עם המון חכמה, אני מצאתי המון חוכמה שדווקא דומה לזן בקבלה. ישנו רב ממש מצוין שהוא משהו גדול בקבלה - הרב לייטמן, אפשר להוריד הרצאות שלו. לדעתי הדת מצוינת אך למרות זאת יש המון אנשים שלא יודעים מהם עושים ומכניסים אנשים לתוך הדת, נצלנים, אפילו אנשים בדרגת רב יכולים לדבר שטויות ויש המון כאלה והכי גרוע זה שהם מאמינים במה שהם אומרים ואוטמים את עצמם לדברים אחרים. אני ממליץ שתקראו את מדור הקבלה האתר הוא ממש מעניין. אל תדחו את היהדות, סה''כ אחלה דבר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
תגובהל4
רמי,
12/04/05 21:25
|
אני מניח שזו החוויה של אדם מת. יש לנו עוד קצת זמן לחוות ריקנות כפויה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ההנחה שלך שגויה
ראובן,
13/04/05 12:32
|
אלא אם כל הילדים נולדים מתים. ;)
מצב הצלילות מזכיר מצב של ילד: תוהה, מתרשם וספונטאני. בטוח בעצמו ללא גבול, ולומד ללא הרף.
אבל זה נכון שיש הרבה אנשים שהחלק הזה כבר מת בהם, לכן ההנחה שלך יכולה לשקף לך עד כמה נחוץ לך דווקא התרגול הזה.
ראובן (אינקה)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הפואנטה
קץ',
13/04/05 08:44
|
היא לא כפויה. היא באה מתוך הסכמה טבעית שנובעת מהבנה ברמת החוויה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
בשביל להתנתק חלקית ממחשבות
יעקב,
12/04/05 21:20
|
צריך להשקיע שעות רבות במניפולציות אינפנטיליות על הפנית תשומת הלב למקומות חסרי משמעות. מתאים לאנשים שהזמן חסר משמעות עבורם ואילו לא חסר להם שקט וצלילות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
די לפלסף
יניב,
תא,
12/04/05 20:25
|
הכל מאוד פשוט אנשים אוהבים לסבך הכל ומנסים ליצור איזשהוא עומק מלאכותי בעזרת מלים יפות וציווים רוחניים כל אחד צריך ליהיות אדם טוב לעצמו ולזולת והדרך להגיע לזה היא לזכור זאת עד שהולכים לישון
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התבוננות פנימה
איציק,
13/04/05 08:41
|
ענה לעצמך : כמה מן היום אתה אכן מצליח ''לזכור'' לעשות זאת? המיינד מתוחכם מכדי לאפשר לך זאת. וכאן תומכת המדיטציה. ולעניין אחד אתה בהחלט צודק. כשאתה ''יודע'' זאת המלים מאבדות ממשמעותן. אך הן לעזר למי שפוסע בדרך - כמו כולנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
מימוש הייעוד - המשך
איציק,
ת''א,
12/04/05 19:33
|
וכשאתה במקום ובזמן הנכון - אתה מממש את ייעודך. כי פשוט אין מקום אחר בו אתה אמור להיות. ומעבר לייעוד הבסיסי והגדול אותו כולנו מחפשים (או מוצאים), חיינו בעצם מורכבים מאינסוף ייעודים כל רגע ורגע- מחיבור רצף רגעי ההווה. וההגעה אליהם - באימון המדיטטבי החוויתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
זו הדרך למימוש היעוד האישי
איציק,
תל אביב,
12/04/05 19:26
|
מצטרף לאמירותייך הילה וכדאי להוסיף שתחושת השלווה, ובעצם ''ההתבוננות ממרחק מה'' מאפשרת להמיר את הדרמה, שמונעת מאתנו מלראות את האמת- בתובנה הבסיסית.תובנה זו היא היכולת להביא את עצמנו להיות , בסבלנות ובשוויון נפש במקום הנכון ובזמן הנכון. כשאתה שבע ועסוק - האוכל לא קיים עבורך. כשאתה מרגיש במקום הנכון - הזמן אינו קיים עבורך. הוא אינו בחסר ואינו בעודף.כי אתה הווה את הוויתך מתוך אותו איזון .מי יתן וכל יצור חי יהיה מאושר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
כמובן שאחליף ואסביר לכם גם למה
הילה,
12/04/05 17:37
|
כוס מיים נקייה אינה משעממת ולא מיוחדת. היא האמת מבלי כל ההסחות. היא הקבלה של המציאות כפי שהיא ללא התנגדות למצב הקיים או התפסות אליו. היא ההבנה שאנחנו יוצרים לעצמנו את קשת הצבעים, שהעולם בעצמו אינו צבוע כלל, ועל כן אנו יכולים לבחור דרך איזה חלק של הקשת אנו רוצים להסתכל. מתוך ההבנה הזו נוצר אדם שהוא אדון לחייו. הוא בוחר את הצורה בה הוא רואה את עולמו, ואינו נתון לחסדם של סיטואציות חיצוניות. על כן אין לו צורך לרדוף אחר גורמים חיצוניים שמסבים לו אושר. את הסערות בראשו שגורמות לו להטלטל ממצב של שמחה קיצונית לעצב קיצוני, מחליפה שלווה. ומאותה שלווה פנימית, שמאפשרת הסתכלות כנה ומקבלת על המציאות, מבלי הרצון המתמיד להתכחש אליה ולדחות אותה, נובעת שמחה איתנה ועמוקה. שמחה אשר אותה הנפש המעורפלת ''המיים העכורים'' זוכה בה רק פעמים ספורות ונדירות בחייה אם בכלל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יפה מאוד, הילה
איילת,
13/04/05 05:58
|
בתור מישהי שפעם פחדה הגדול ביותר היה להיות משעממת ולא מיוחדת (ועוד יש שאריות) ואחזה בפנטזיות נוספות כמו שסערות קיצוניות הן החיים עצמם ובתור בורחת קיצונית מהמציאות ונלחמת בה (לשעבר), אני מסכימה עם כל מילה שלך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
ניסים אין כמוך!!!!!!! number 1
ל"ת
מנוסה ביוגה,
12/04/05 16:12
|
|
 |
2.
בהמשך לכוס המים
יוסף.ש.,
צפון,
12/04/05 14:41
|
כוס המיים באמת דימוי טוב. כאשר פני המים שקטים ונקיים קורה דבר נוסף. כל השתקפות על פני המים היא בדיוק כמו שהיא, לא מעוותת. מודעות נקיה הינה שלב ראשון במסע הרוחני, לאחר מכן קורה דבר נוסף מכניסים את כוס המים למיכל גדול והמים מתפזרים, כל טיפה קיימת אבל היא חלק מהאוקינוס, זה המצב האלוהי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
שאלה קשה ביותר
ל"ת
ברברה אלה,
12/04/05 12:49
|
|
 |
אל תוותרי, המשיכי להתאמץ.
רווח,
12/04/05 22:25
|
|