 |
17.
אז באמת יש יותר מאלוהים אחד
ל"ת
יאיר,
21/04/05 13:16
|
|
 |
16.
אם האדם יאכל הרבה פול...
חרטטני העולם,
19/04/05 17:33
|
|
 |
15.
בבבבבבבולשיט
דן,
18/04/05 16:13
|
|
 |
לא טוב לא כסף, מותק
ל"ת
אבי,
19/04/05 11:07
|
|
 |
אהה
גודר,
חיפה,
19/04/05 07:06
|
|
 |
14.
רק עכשיו קראתי
תום,
18/04/05 01:30
|
תודה על כתבה מקסימה, מצליחה בהחלט להעביר את רוח דבריו.
לפעמים מדהים אותי כמה משחקי אגו יש בתגובות כאן.... ובכל זאת תודה לכולם.
ד''ש לג'ינג'ית...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
האם טמטום עצמי הוא חקירה?
רוזן,
18/04/05 00:57
|
במה שונה דריסת כל מחשבה על ידי המנטרה ''מי אני'' מדריסתה על-ידי כל רצף הברות אחר (או הברה אחת)? איזו חקירה יש פה?
וגם,
- האני אינו קודם לאתה, האתה קודם לאני. ההוא (או הזה) מאוחר לשניהם
- העולם קיים מחוץ לתודעת האני. אומנם לא בהכרח כפי שהאני מכיר אותו אך הוא צמוד לאני לפני שהאני נפרד ממנו ומתרחק אל עצמו.
- הנבירה בעצמי מרחיקה מהשחרור
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טמטום עצמי אינו חקירה
ראובן (אינקה),
18/04/05 21:07
|
''טימטום עצמי'' הוא תרגול no-mind. בדרך כלל זהו רק שלב מאוד מוגדר בתרגול, על פי צרכי המתרגל.
חזרה על השאלה מי אני בחקירה אינה מילולית דווקא אלא כתהייה מתמשכת, משום כך אינה זהה למנטרה כלל. את ההבדל האמיתי כמובן שתגלה רק אם תתרגל את זה ואת זה.
אינקה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
hi, here is further explnation
qoute,
18/04/05 13:05
|
The word inquiry leads many people to think, wrongly, that the technique has more to do with asking questions than with focusing attention. Since the technique does involve questions, the misunderstanding is natural.
One of these questions, ''Who Am I?'', is the name of Ramana Maharshi's first written work. He meant to suggest that self-inquiry reveals the answer to this question, not that a seeker should ask the question over and over.
........ A Quotation About Self-Inquiry
''Devotee: If I go on rejecting thoughts can I call it Vichara?
''Maharshi: It may be a stepping stone. But really Vichara begins when you cling to your Self and are already off the mental movement, the thought-waves
the text is taken from here: http://realization.org/page/topics/self_inquiry.htm
have a nice day
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
כל התגובות על אופן מותו של
ניצן מיכאלי,
17/04/05 14:25
|
רמאנה מעידות על חוסר הבנה בסיסי. אדם כמוהו אינו מזוהה יותר עם גופו הוא מבין שמהותו היא בת אלמוות-נצחית, ולכן כשתמידיו בכו לפני מותו הוא אמר - אבל איני הולך לשום מקום, אני הווה. הגוף כמו כל דבר שנולד חייב למות בדרך זו או אחרת אבל אני תמיד כאן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
בזן אין שום דרישות להגדרות
ראובן (אינקה),
17/04/05 00:01
|
עומר יריב כותב: ''אם היה מדובר בתרגול זן, ייתכן והייתה מתווספת הגדרה כמו ''עליך להפוך לתשובה''...''
ובכן, אין שום הגדרה כזו בזן ואין שום סיבה להלביש על הזן הגדרות שאין בו כלל. תרגול הזן במקרה של השאלה ''מי אני?'' הוא להחזיק את השאלה בכל רגע, עד ששהמיינד נפתח. ''להפוך לתשובה'' אינו הגדרה בזן אלא הוראה לתרגול. משמעותה הוא לא להחזיק את השאלה בשכל בלבד אלא להתמלא בה עד שתהפוך לשאלה עצמה. לתשובה עצמה.
ואן בזן עסקינן, אז בסופו של המאמר נשאלת השאלה: ''מהו טבעו האמיתי של העצמי?'' ויש תשובה ארוכה בעקבותיה. אבל האם התשובה הזו היא אבן טבעו האמיתי של העצמי, או רק הסבר מלומד עליו? מתרגל זן היה מקבל על תשובה כזו 30 מלקות מהמאסטר...
ראובן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אבל...
עומר יריב,
הודו,
19/04/05 10:42
|
קודם כל, אתה צודק. ''עליך להפוך לתשובה'' זה יותר יעני-זן מאשר זן אמיתי. הסיבה לחוסר דיוק כאן היא שניסיתי לחבר את רמאנה למשהו מוכר כדי להפוך אותו למובן יותר.
בקשר לתשובה על טבעו האמיתי של העצמי... רמאנה לא היה זן מאסטר. הייתה לו את הדרך שלו לנסות ולהעביר את מה שלא ניתן לומר במילים. תשובות כמו אלו היו צריכים, על פי הסיפורים, להוציא ממנו בכוח כמעט. התשובה האהובה עליו הייתה השתיקה. אותה, מה לעשות, קצת קשה להעביר בכתבה שכזו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יפה ונכון
גליה,
17/04/05 10:59
|
ההסבר על תירגול הזן.
אבל
אנחנו המערביים לא חייבים להיות זנים אדוקים שגרפו עלים למסטר 30 שנה ואחר כך גילו או לא גילו את האמת. אין שום סיבה לחקות אותם אלא רק לקחת את האמת הבסיסית.
מותר לנו לדעת את הסוף האינטלקטואלי כבר בהתחלה ועדיין להמשיך עם התירגול הרוחני של מי אני?
ובקשר למלקות... גם המסטר צריך ללמוד משהו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הסוף האינטלקטואלי בהתחלה
ראובן (אינקה),
18/04/05 21:03
|
מותר לנו הכל, אבל לדעת אינטלקטואלית זו רק אשליה של ידיעה. עדיף שלא ליפול בתוכה.
ולגבי המלקות... לא הייתי מוותר עליהן. ולו רק כדי להזכיר לנו שאיננו חיים בעולם וירטואלי ולכל מעשה שלנו יש משמעות אמיתית ועזה ביותר.
אינקה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
למה מיינד? מה מוח זה לא טוב?
אסי,
הרצליה,
15/04/05 21:46
|
מה הקטע עם המיינד הזה למה מיינד זה בא לתאר איזשהו משהו אחר שהוא בעצם לא מוח ? האם הכוונה היא לסטטייט אוף מיינד? למה עומר יריב מתעקש לומר מיינד מיינד מיינד מיינד מיינד למה? למההההההההההההההה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה מיינד?
עומר יריב,
הודו,
19/04/05 10:47
|
בדיאלוג הניו-אייג'י, יש שימוש רב במילה ''מיינד'', שאין לה לרוע המזל מילה מקבילה במשמעות בעברית. המיינד כולל את המוח אבל לא רק אותו. באופן כוללני, מדובר על מכלול המחשבות והרגשות של האדם, סך הפעילות המנטלית שלו.
אולי אבל, לאור התשובות השונות שהתפרסמו פה, לא יזיק להבהיר את העניין הזה באופן יותר מדוייק. מישהו מרים את הכפפה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לדעתי
חסרת הסמכות,
21/04/05 18:09
|
|
 |
אאוץ'
עומר יריב,
הודו,
23/04/05 09:08
|
|
 |
אולי אתה? שווה כתבה עם השוואה
קוראת נאמנה,
ומעריכה,
19/04/05 15:46
|
|
 |
מינד באופן שלילי זה היצר הרע ב
nissimlev,
16/04/05 00:17
|
מינד באופן שלילי זה היצר הרע באדם ובאופן חיובי היצר הטוב שלו, ואדם צריך לתכנן באיזה מחשבות להישתמש אם הוא מיתכוון להיתקרב לבורא .היא בכוננת לא לט לכל מחשבה לצוץ בלי ביקורת לאן מועדות פניה . מחשבה טובה מעשים טובים מחשבה רעה מעשים רעים .דעת את הבסיס שלהם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
המינד הוא לא המוח
יוסף.ש.,
צפון,
15/04/05 23:00
|
המוח הוא הכלי שמפעיל את המיינד. המוח הוא החומרה והמיינד הוא התוכנה. מחשבה היא מיינד, יכות הפרדה וביקורת היא מינד, תנועת האינפורמציה במוח היא לא מיינד. המיינד מאפשר לתקשר בין בני אדם, להבין בעיות וכדומה. אבל המיינד כאשר הוא מוגבל מביא סבל כאשר הוא עושה טעויות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מינד ומוח
יורם,
15/04/05 22:35
|
מוח הוא איבר שמורכב מחומר. מוח הוא מונח אנטומי. מינד, לעומת זאת, לא עשוי מחומר. זוהי ישות מופשטת שמחוברת אלינו או נמצאת בתוכנו ואחראית על המחשבות, על תחושת העצמי, על פיענוח הקלט של החושים ופרושם. לפי אחד התיאוריות, יש רק מינד אחד לכל האנושות. קוראים לו באנגלית Thought sphere או ספרת המחשבות.
התאוריה אומרת שכל המחשבות שהיו אי פעם למין האנושי נמצאות בספרה הזאת. לנו יש מכשירי קליטה ואנחנו מתחברים למחשבות בהתאם למצב התודעה שלנו, ואנחנו משדרים את המחשבות שלנו חזרה לאותה הספרה, אחרי שצבענו אותן באישיות שלנו, דרך חור שנמצא באחורי הראש שנקרא ''בינדו''. פעם בכמה אלפי שנים, נדמה לי שכל 11,000 שנים, הספרה הזאת עוברת ריסט כמו מחשב. התאוריה גם נותנת לנו תיקווה ואומרת שזה יקרה בשנת 2012. משהו שקשור ביחס הסיבובים בין כדור הארץ וספרת המחשבות. נחכה ונראה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
ועוד בהמשך למה שכתבתי קודם אני
nissimlev,
15/04/05 19:17
|
ועוד בהמשך למה שכתבתי קודם אני ימשיך להבעיר איך החוויות הרוחניות ממשיכות להיתקיים למרות שכבר המורה לא קיים בגוף שלו. ככשאני הולך ברחוב יש כל מיני חברה ויש אחדים שסוחבים איתם זרע ממורה משויים בלו שלהם .ככה שכל מורה חיי וקיים באיזה אדם וכל החוויות הם כאן שלמעשה הם חוויה הקשורה לכוח עליון בוורציה שונה אם אחד רוצה לחוות פשוט הוא גם צריך לט זמן לעצמו להפנים פנימה לתוך הלו והוא ברוחו יגלה את האמת שהבניי אדם הם הקירבה של השם והמשך הדורות וכל הצדיקים ועככסיו מי צדיק בן הצדיקים זה ממש לא משנה כי אין צדיק שיעשה טוב ולא יחטע כי צדק נשקף משמיים לעזור לאלו שהם חסריי אונים או חסריי איגו להצדיק את עצמם , בסופו אדם הוא סתם ואם בא לא חסד הנה מה טוב ימה נעים לו. כי חסד זה רצון השם ונכוחותו. והיתגלמותו באדם .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
לא בחר - לא מואר!
samlev,
15/04/05 17:57
|
ברמת מודעות של ''מואר'', המוות הפיזי הוא בחירה מודעת, ''המואר'' יודע מתי זמנו להיפרד מהגוף הפיזי ונשאר לו רק לבחור את הדרך, את צורת המוות.
לכן השאלה שאפשר לשאול היא : למה בחר למות דווקא בדרך זו ולא אחרת?
הסרטן במקרה הזה הוא בחירה אישית שלו ולא ''עונש קארמתי'' כזה או אחר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואתה כמובן מואר, אחרת לא
samzain,
15/04/05 21:49
|
היית יכול לדעת את זה ? נכון ?
מה ?
אה, סליחה, רק קראת את זה באיזה ספר ?
הבנתי.
אז אני קראתי ספר אחר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בררבררבררבררברר
צי'טה,
17/04/05 06:34
|
|
 |
מישהו כאן שם זין קטן
איילת,
16/04/05 17:54
|
נראה שהוא פוחד ממוארים כמו מהשטן חזור לים, קיפוד פחדן!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה מטומטמת של שםזין קטן
ג'ורג'יה,
16/04/05 03:20
|
|
 |
7.
זה לא פייר מה שאתה עושה יורם,
ר,
15/04/05 10:27
|
קודם אתה טוען בלהט שלא ניתן בכלל לקיים שיח רוחני ואפילו הצלחת לשכנע כמה אנשים, ועכשיו אתה מגיע עם שלל הצהרות, דעות, רעיונות תהיות, ואינספור הנחות מוסוות בדבריך שאתה כביכול יודע דברים שאין עליהם עוררין.
יש לי המון מה להגיד כמעט על כל מה שאמרת, אבל מה הטעם ? ברגע שאני אתחיל לדבר, אתה תגיד לי ששיח רוחני אינו אפשרי. ובאמת, כיצד יתכן שיח כזה אם כל אחד משוכנע שהפנטזיה שלו היא המציאות ? אבל אתה ? אתה כבר היית בסרט הזה פעם , לא ?
האם אינך רואה עד כמה אתה דומה ליורם הקודם שרדף אחר חזיונות שווא רוחניים ולא ראה אף אחד ממטר ?
האם אתה לא רואה שרק החלפת חיזיון שווא אחד באחר ? סמכות אחת באחרת ? יוהרה אחת באחרת ?
צא מזה אחי, רד לעם ותתלכלך איתנו בבוץ. קצת מסריח פה, אבל קריר ונעים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש משהו בדבריך
יורם,
חיפה,
15/04/05 11:52
|
אבל אם תקרא טוב את מה שכתבתי , תראה שכל שלל הרעיונות אינם שלי. אני חוזר על דברים לעוסים ומשומשים ששמעתי מאחרים וקראתי בספרים וליקטתי פה ושם.
זה אינו שיח רוחני. זה היה כתשובה לשאלה לתומר מחדרה על יכולת הריפוי וההתרפאות של ראמאנה מהרשי . הבאתי גרסאות שונות, לא שלי, כי לי אין תשובה ברורה לשאלה הזאת. ואם תשים לב, אחר כך גם אמרתי את זה בתשובה לאורלי שחשבה שאני יודע משהו.
אתה יכול להגיב על כל מה שאני אמרתי או על מה שמישהו אחר אמר ואם אתה מוצא בזה טעם אז יש טעם. אני קורא מאמרים פה וממשיך לקרוא ספרים בנושאים האלו כי אני אוהב את זה. אם יש לי חשק לכתוב, אני אכתוב. לטעמי, זה לא תורם להתפתחות הרוחנית שלי (כפי שאני מבין אותה) אלא להבנות אינטלקטואליות אבל זה כיף. יש לפעמים שנמאס לקרוא על דברים שלא חווים ויש לפעמים שדברים שחווינו פתאום משתקפים מתוך הכתוב וזה יופי. הביקורת שלי על השיח הרוחני הייתה במקורה כנגד שי טובלי ולא כנגד מה שקורה בעולם התגובות פה. מבחינתי, אם אדם מגיב, בכל צורה שהיא, אבל עדיין יודע לבחון את עצמו מאיפה באות התגובות שלו, הרגשות הנלווים לתגובות, אז יש איזשהו רווח מהתגובות שהוא יותר מרווח אינטלקטואלי. זה יכול להיות חשוב אבל זה תוצר לוואי של מה ששי טובלי דיבר עליו ולא נראה לי שלזה הוא התכוון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אאאאאאאהההההההההההה.
ר,
15/04/05 12:04
|
אז עכשיו אני מבין יותר טוב למה התכוונת, ואשמח לקרוא תגובות נוספות שלך. וכדי שלא להתיש אותך אומר רק שאני לא שותף לקונצנזוס שהזכרת, אף כי נכון יהיה להגיד שלא היו לו מתנגדים בוטים, בעיקר משום שהוא לא אמר מעולם דבר מה בוטה או מאתגר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וואללה
יורם,
15/04/05 12:40
|
זה נכון מה שאתה אומר בקשר לראמאנה שהוא לא אמר דברים בוטים או מאתגרים ולכן היה עליו קונצנזוס. לא חשבתי על הנקודה הזאת. יכול להיות שגם העובדה שהוא עזב את הגוף בשנת 1950 (אם אני זוכר נכון), הוא עוד לא הספיק לעבור את כל הביקורת המערבית דרך תלמידים מערביים ולא הספקנו לקבל עליו דיווחים מקיפים כמו שיש על מורים אחרים. למרות זאת,אני , באופן אישי, מאוד אוהב אותו והוא עזר לי בנקודת משבר שהייתה לי ועד היום משהו ממנו נמצא אצלי, לצערי משהו קטן ביותר. לכן, שוב תודה לראמאנה מהרשי על מה שנתת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אל תחמיר אתו
י,
15/04/05 16:26
|
האם בזה שלא אמר דברים בוטים - לא אמר כלום? (כמו כל נאומי הפוליטיקלי קורקט הדביקים)
האם הקונצנזוס הוא בעצם על הצורה ולא על התוכן?
האם נראה לך שאילו היה חי עד ימינו היית שומע מכל מיני תלמידים על ניצול מיני ועל חשבונות בנק ובתים מפוארים?
אני מנחש ש''לא'' לכל השאלות. או שמר דברים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תלוי מה אתה רוצה ללמוד
רונן,
19/04/05 02:59
|
כי אם אנס הוא מורה טוב אז יש לי גם שני רוצחים שכירים, מגייס מתאבדים, ומטיף לג'יהאד, שמחפשים תלמידים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ל-י על קונצנזס
יורם,
16/04/05 17:50
|
אני מניח שכולם אוהבים לראות אדם צנוע שאינו מבקש לעצמו הרבה לא בתחום החומר ולא בתחומים אחרים. ראמאנה היה כזה ולכן קל שיהיה עליו קונצנזוס.
למרות זאת, ישנם מורים אמיתיים ( לפי הרגשתי כמובן) שכן דורשים כיבודים כאלו ואחרים וזה נראה לנו לא טוב. בעקבות כך אנחנו מחליטים שהם שרלטנים ומפספסים הזדמנות ללמוד. הבעיה שאין לנו שום יכולת אמיתית לדעת מיהו מורה אמיתי ומיהו לא. זוהי רק החלטה אינטואיטיבית.
האם מורה שאונס תלמידה לא יכול להיות מורה בגלל שיש בו את היכולת לאנוס?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש בו משהו מנחם - בראמאנה
אורלי,
15/04/05 15:50
|
אולי אף אחד במערב לא הספיק ממש להכירו בכדי להעביר בקורת ולסמן עמדות כלפיו אך עובדה אחת היא שיותר מכל תקופה אחרת בחייו כיום הוא מוכר למספר הכי גדול של אנשים באופן יחסי מבעבר - כנראה שהוא תמיד בא בזמן !!! פשוט לוקח לאנרגיה זמן להגיע ממקום אחד למקום אחר אבל עכשיו הוא גם כאן!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
עם הבן אדם יש בו דרך לשבת בשקט
nissimlev,
15/04/05 04:55
|
עם הבן אדם יש בו דרך לשבת בשקט בהגות פנימית לזמן מסויים התהליך של ההבדלה יתחיל להיתעורר אצלו והוא ימצא את הדרך לטוב שבתוכו וככה זה תהליך שצריך לעבוד עליו ברצינות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כמה נכון
יוסף.ש.,
צפון,
16/04/05 23:41
|
לשבת המקום שקט, לכבות את הסלולרי. לעצום עיניים ולתת למחשבות לרוץ. ככה מתחיל התהליך הפנימי ואם מאט הנחיה הולכים הלאה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
יש לי עוד שאלה
גברי,
15/04/05 00:55
|
|
 |
זה ממש לא חשוב לי. העיקר
שייקה,
15/04/05 05:57
|
|
 |
4.
המלצה...
שי,
תל אביב,
14/04/05 23:57
|
לאלו מכם שרוצים להפוך את דרכו של ראמנה מהרשי לדרכם הרוחנית, אז ממליץ לקרוא על מורה ישראלי נדיר, שקשור קשר עבות לראמנה מהרשי. לבדיקתכם ושיפוטכם. www.darshannath.org
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
עומר כתבה מצויינת ובהירה.
ל"ת
מ.,
14/04/05 18:48
|
|
 |
2.
שאלה ליוסף ש. או למי שיודע
תומר,
חדרה,
14/04/05 17:48
|
בכתבה הקודמת דובר על כך שהוא נפטר ממחלת הסרטן שהתפשטה בגופו. האם אדם מואר לא יכול לרפא מחלות? ישו- שהנוצרים טוענים שהיה מואר היה עושה את זה. מה אתם חושבים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה לכל אלו שענו לי
ל"ת
תומר,
חדרה,
15/04/05 17:56
|
|
 |
ואולי לא היו הדברים מעולם?
ל"ת
י,
15/04/05 00:54
|
|
 |
הו הארה שלי, הו הארה שלי.
מואר,
15/04/05 07:24
|
ההיית ? או חלמתי חלום ?
לחן : יהודה שרת. מילים : רמאנה מהארישי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הארה לא בהכרח מסיימת את הסבל!
יוסי,
מרכז,
14/04/05 23:58
|
אדם מואר יכול להבין דברים לגבי היקום ולהגיע לתובנות גבוהות. אך, כל עוד הוא אינו משחרר את עצמו מכל דפוסי המחשבה מגבילים (לפעמים הם תקועים במקומות עמוקים ביותר), עדיין הוא יכול להיות חולה. יכולות ריפוי הגבוהות ביותר שישנן לאדם לא תמיד יכולות לעזור לו מול עצמו, אלא בדרך של עבודה על הדפוסים ושחרורם. בגישה המזרחית (בודהיזם וכו') אנו עובדים על התודעה בצורה של חשיבה חיובית, סגפנות, חקירת האני וכו'. גישה זו מאפשרת להגיע להארה, אך לא בהכרח לשינוי דפוסים מרכזיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ראמאנה ומחלתו
יורם,
חיפה,
14/04/05 22:36
|
לגבי למה ראמאנה לא ריפא את עצמו. זאת שאלה טובה ומאוד טבעי שהיא תתעורר. לעולם לא נדע תשובה ברורה לשאלה הזאת. ישנן גרסאות שונות. 1. ששאלו את ראמאנה מהרשי למה אתה, בתור מורה עם כוחות כל כך גדולים, לא יוצא מארונצ'אלה ומתקן את העולם? הוא ענה שהעולם מושלם ואין מה לתקן בו. ''תראו לי איפה יש בעיה?'' הוא שאל בתימהון. זה לוקח אותנו למקום קצת קשה להבנה. לאדם כמו ראמאנה, שחי באחדות עם אלוהים (וזאת הנקודה שקשה לנו להבין), כל דבר נראה כיצירתו המושלמת של אלוהים. הכל זה מארג אחד גדול ושלם ללא דופי. וזה כולל מלחמות ופשע והרג ותאונות ודתות ודודו טופז. אפילו שהפועל חיפה הולכת לרדת ליגה לא נראה לו דבר בעייתי. 2. ישנה הגרסה היותר קלה לעיכול שאומרת שאדם כמו ראמאנה מהרשי לוקח על עצמו קארמה רעה של העולם. כתוצאה מכך מתפתחים אצלו דברים רעים כמו מחלות. כמו שאתה שם לב, ישנו איזשהו קונפליקט משמעותי בין הגרסה הראשונה והשנייה אבל ברוך הבא לעולם השיח הרוחני. אם בגרסה הראשונה, אדם מואר לא רואה דברים במונחים של טוב ורע אלא הכל שלמות אז איך זה שפתאום הוא רואה קארמה רעה ומחליט לעזור? אבל שתי הגרסאות מאוד פופולאריות באזור טירובנאמאלי. 3. עוד אומרים שאדם כמו ראמאנה מהרשי נמצא במצב גבוה מאוד של הארה ולכן העצמי שלו והאגו שלו פשוט לא קיימים. וזה ברמה כזאת גבוהה שכל התייחסות לעצמו היא כמו התייחסות לכל דבר ביקום. הוא לא מזהה את עצמו יותר עם הגוף שלו אלא עם כל הבריאה. כמו שכתוב במאמר ''אני זה ברהמן'' אני הוא היקום, הבריאה, הבורא וכל השאר''. לכן אין לו סבל ממחלה למרות שהיא שם. הוא מתייחס אליה בשוויון נפש. 4. חוקי הקארמה חלים על כולם (כמו שמישהי כתבה פה) וגם על אנשים מוארים. לכן אם בגלגול קודם שלו הוא עשה משהו שבגללו מגיע לו סרטן אז הוא יקבל סרטן. למרות זאת, יש כאלו הטוענים שיש להם יכולת לשחק עם החוקים ולשנות אותם. (ראה גרסה 2). שוב קונפליקט?
וכמובן יש עוד כל מיני סברות יותר היקפיות שאומרות שהדרך שבה הוא חי עם המחלה הייתה שעור לתלמידיו, וגם שהמחלה נתנה אפשרות לתלמידים להתקרב אליו יותר על ידי זה שהייתה הזדמנות לטפל בו וככה לזכות בהתפתחות רוחנית ועוד ועוד. לגבי למה הוא לא ריפא אחרים, גם כאן קשה לדעת בדיוק אבל כנראה זה לא היה התפקיד שניתן לו. בניגוד לישו למשל. ראמאנה היה התגלמות של שיווה ולשיווה אין במבנה האופי שלו תכונות של מרפא. מכל המורים הרוחניים של המאה העשרים, ראמאנה מהרשי היה המורה הכי פחות שנוי במחלוקת והיה עליו קונצנזוס גורף. ג'י ראמאנה ותודה לך על הכל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יורם, היית בארונצ'לה ?
אורלי,
14/04/05 22:52
|
|
 |
הייתי באזור במסגרת אחרת
יורם,
חיפה,
15/04/05 01:24
|
אבל לא צריך לסוע להודו כדי לדעת את מה שכתבתי. אני פשוט חוזר על דברי אחרים או על דברים שכתובים בספר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ישוע נצלב בסוף.
מואר,
14/04/05 21:58
|
ולפני הסוף, השטן הציע לו להוכיח כי הוא אל על ידי כך שיאכל אבנים וכך יקיים את עצמו. ישוע סרב. הבנה רוחנית אמיתית משנה את היחס לגוף ולעולם הפיזי בכלל, ותכליתה אינה לרכוש כוחות מאגיים לשליטה בעולם הפיזי. גם לא ריפוי, על אף שיכולות להיות לה תוצאות לוואי כאלה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בריאותו הפיזית של המואר
יוסף.ש.,
צפון,
14/04/05 20:07
|
בריאותו הפזית של האדם תמיד קשורה לבריאותו הנפשית. ברור שאדם מואר בשיא הבריאות הנפשית ולכן לא יחלה כלל (למעט תיקונים קלים). יותר מזה, המואר בוחר את רגע המוות לפי שיקוליו. לא ניתן לשפוט את ראמנה מהרישי לחומרה כי הוא ללא ספק מואר ואחד המורים הגדולים אבל ישנו דור של מורים שלקחו על עצמם את תחלואי תלמידיהם כמו יוגננדה. בכל מקרה הם מתפקדים ללא רבב עם מחלה קשה ואינם סובלים נפשית כלל. בכל מקרה למואר אין כל פחד מהמוות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תבדיל בין כישוף קסמים כוחות על
מתרגלת,
14/04/05 19:38
|
טיבעיים והארה...אלו הם דברים שונים לגמרי...
פה במערב יש מיש-מש שקוראים לו רוחניות או ניו-אייג' וכל מי שמטפל לא משנה באיזו טכניקה אנרגיות דיקור הומאופטיה וכו' וכל מי שמתרגל מאומניות לחימה ועד מדיטציות וכד' וכל מי שסתם לובש לבן ומנגן על טרבוקות נכלל בתוך הסל הניו אייג'י הזה....כל האנשים האלו שונים מאוד במה שהם עושים בכיוון שלהם וביצירה שלהם...אבל פה במערב לכולם מתייחסים כאילו הם באו מאותו סל והם בעלי אותה שריטה...
זו בורות וכך גם לגבי שאלתך, אדם שמתרגל ואדם מואר ואדם לא מואר ואדם לא מתרגל לכולם יש גוף ולכל גוף יש את הקארמה או המבנה והחולשות שלו...והכי בטוח כולם מתים בסוף מתאונה ממחלה או מדום לב כולם אבל כולם מתים. תלוי מה היה כיוון דרכו של המתרגל בחייו לא כולם פונים לכיוון הכישוף הקסם ואפילו לא לכיוון הריפוי העצמי, הדרך היא ארוכה ומגוונת וכל אחד מתמקד בעיקר של דרכו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל אחד ותפקידו
יוסף.ש.,
צפון,
14/04/05 20:16
|
רב האנשים שמגיעים להארה מלאה הם לא מורים. כלומר אין להם תפקיד ללמד אחרים. ההארה במקרה זה מאפשרת להם לבצע את תפקידם ויעודם המקוריים בצורה הטובה ביותר. מרפאים בכל השיטות לא מתימרים להיות מוארים. כל אחד יש לו כשרון מיוחד ויכול לעזור רק למספר מסויים של אנשים. המואר שאינו מורה עוזר לאחרים לא על ידי עשיה אלא בנוכחותו בלבד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
כולם כבר יודעים
גליה פ.,
14/04/05 14:01
|
או לפחות רוב אלו שקוראים את המאמרים כאן שיש אני ויש עצמי. שהכל הוא תודעה ואתה הוא זה, שהתודעה שלך היא הכל. שיש את השלב שהוא גם אין וגם יש. ורבים מוכנים ברגע זה להשתחרר מה''אני'' ושואלים כל היום: מי אני? מי אני?
רבים כבר חוו אפילו חויות של אין אני, של הכל אחד, של הכל הוא תודעה, של אושר ואהבה פתאומיים, למשך זמן קצר מאוד.
אבל אני ואני חושבת שגם רבים אחרים עדיין לא הגיעו ל''שם''.
עדיין נאחזים ב''אני'' ללא מוצא למרות כל השיטות.
מה זה? למה זה קורה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תרגעי, כולם כמוך, הם פשוט
פנחס,
15/04/05 23:01
|
מרמים את עצמם ומשכנעים את עצמם. אין כזה דבר הארה. הביולוגיה שלנו לא מאפשרת זזאת. יש התנסויות מסטיות קצרות מועד ביותר, זה כל מה שמאפשרת הביולוגיה של המח שלנו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה על התשובות
ל"ת
גליה פ.,
15/04/05 22:28
|
|
 |
zen shmen
G.G,
U.S.A,
15/04/05 00:29
|
All of you go lern some HASIDUT yes our old jweish HASIDUT we all afraid of it only because it is a real truth but actualy if you have the guts i'm sure you'l find it amasing it tuch any issue
Hag Samaiach
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שאלה מצויינת תמשיכי לשאול
.,
14/04/05 19:45
|
זו בדיוק מהות הדרך, לשהות בתוך השאלה כל הזמן רגע לרגע לא משנה מה התשובה תחזרי לשאלה.
אל תרצי להשאר תמיד בחוויה הנעימה באחד באהבה באושר כמו שאת קוראת להם, אם את תופסת אותם אותם אז כבר איבדת אותם...תמיד אבל תמיד חזרי לשאלה לא משנה מה התשובה ומה החוויה שכרגע עברת חזרי לשאלה.
זה תרגול זן אמיתי KEEP DON'T KNOW MIND WHICH IS CLEAR LIKE SPACE
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה זה? למה זה קורה?
רמאנה,
כאן,
14/04/05 17:06
|
כמו שנכתב בכתבה, תשאלי את עצמך?
מי זה ששואל את השאלה?
? ! ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואני שואל
ג'ורג'י בוי,
16/04/05 15:08
|
|
 |
זאת אני התודעה העצמית שלך
ל"ת
יש לך תחת חמוד,
18/04/05 00:41
|
|