 |
9.
נכנס לכתבות ומזדעזע מהתגובות
שמואל א',
08/05/05 17:14
|
לא משנה על מה כותבים - על קרישנמורטי, על רב כזה או אחר, שיטת אומגה או על תפיסה רוחנית. אנשים כאן מגזימים ובגדול. מוצאים סיבות קטנוניות ומגוחכות לבקר ולהשמיץ את נושא הכתבה! נאלה שנכנסים לכתבות אלה ומגיבים, הם אלה שבאמת צריכים את הרוחניות באופן בהול. חברים הגזמתם, יש אמת בכל דרך ושיטה, אך היא אינה בהכרח מיועדת לכולם. נראה לי שיש כאן מסה גדולה של קנאים ושל בעלי אישיות גבולית, שבחרו להגיב מתוך האלמוניות הנוחה של האינטרנט. את התגובה הזו אני מפרסם בכמה כתבות כאן, בו זמנית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ציטוט משמואל א'
י,
08/05/05 23:13
|
''..., שבחרו להגיב מתוך האלמוניות הנוחה של האינטרנט.''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא הבנת מה זה ווירטואל...
ג.,
08/05/05 22:17
|
ידידי הנכבד... The Medium Is The Message... זה כל העניין... אנונימיות... השמצות... שנאות ואהבות... עימותים... אקשן... וגם הסכמות...
אם כל זה לא נראה לך... תחזור לנייר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
אני מסכימה עם 6 -- במלים אחרות
איריס,
06/05/05 17:01
|
צריך ראש קטן, שמישהו ינחה, ילמד ואחרי זמן קצר התלמיד נהיה ''דוקטור '' ומתחיל לבלבל את המוח כמו המורה שלו וכו וכו וכו. עברתי את כל המסלולים, לפני הרבה מאוד שנים, אני ותיקה. הכל הבל הבלים, הדתות, הכתות, המפלגות, האיגודים וכו. צריך אומץ וכוחות נפש כדי לעמוד על הרגליים ללא קביים של גורו, רב... יש כאלו שמגיעים למצב נפשי איתן כזה ויש כאלו(הרוב) שחייבים תמיכה רוחנית ואחרת במשך כל חייהם, הם גם מורישים את הפחד מחשיבה אינדיבידורלית לדורות הבאים. כדי להצדיק את חולשתם הם מגייסים את כל ה''עלים הנידפים'' כדי לא להיות לבד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איזה יופי של אמת, איריס
ל"ת
THHK,,
06/05/05 19:29
|
|
 |
7.
פורום קרישנמורטי
יובל,
כפר ורדים,
05/05/05 17:09
|
הנכם מוזמנים להיכנס לאתר הישראלי החדש ולהשתתף בפורום
www.krishnamurti.org.il
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
ישנם אנשים שחייבים את המסגרת
שי,
מרכז,
03/05/05 06:08
|
ולכן ימצאו מפלט רק במסגרות טוטליות כמו דת-אותם אנשים בנויים בצורה כזאת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
קרישנמורטי - לא קל לעיכול
שמעון הצדיק,
אי שם,
02/05/05 16:20
|
אין ספק בקהילה הרוחנית קרישנמורטי שנוי במחלוקת בגלל אופיו ושיטותיו ישנה דעה מוטעת שאדם מואר צריך להיות נחמד, חכם בריא ומשכמו ומעלה. אבל הספרות העתיקה שהגדירה את ההארה מדברת על שינוי פנימי בלבד. כלומר רק המואר יודע שהוא מואר ורק מואר אחר יודע שהוא מואר. לכן לנו נשאר רק להינות מכל אחד מהם לקחת את הטוב ולהמשיך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בגלל זה יצא לך שלשול?
ל"ת
שמשון הגיבור,
03/05/05 19:37
|
|
 |
האם תהיה מוכן, בבקשה, להגדיר ?
אורן,
02/05/05 21:08
|
האם תהיה מוכן, בבקשה, להגדיר מהו אדם ''מואר'' ? האם תוכל להסביר מדוע רק ''מואר'' אחד יכול לזהות ''מואר'' אחר, או שזו פשוט אקסיומה ? הסיפא של הדברים שכתבת סותרים,לוגית, את משפטיך הקודמים: הרי אם רק ה''מואר'' עצמו או ''מואר'' אחר מודעים להיותם כאלה, כיצד יוכלו ה''עמך'' הרגילים, ה''חשוכים'' להנות מהם ? פשוט שיקחו את דברתם בענין זה ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודק, שמעון הצדיק - כנראה שהוא
מנוסה ביוגה,
02/05/05 21:47
|
באמת צדיק, רק מואר יודע שהוא מואר ורק מואר אחר יכול לזהות אדם מואר. כשמוארים נפגשים הם מיד מתחברים באופן ספונטני ללא מאמץ - ממש כמו משדר ומקלט שעובדים באותו התדר, זה גם הסיבה שאחרים לא מוארים, אינם מזהים מואר - בגלל שהם ב'תדר' אחר - או במילים אחרות האנרגיה הרוחנית של מוארים זהה ושונה מהאנרגיה של אנשים לא מוארים. למואר שפוגש מואר אחר בפעם הראשונה 'לוקח' שבריר של שניה ל'זהות' את המואר השני!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ממש רציני ... !
אורן,
02/05/05 21:57
|
|
 |
זה לא צריך להטריד אותך כרגע...
מנוסה ביוגה,
02/05/05 22:19
|
תבין שכרגע חשוב שאתה תתחיל להתנסות ולתרגל, בלי להסתכל ימינה ושמאלה ולחשוב מי מואר ומי לא. אם תפגוש אדם מואר זה יכול לתת לך השראה וזה נפלא, אבל יותר חשוב מה אתה עושה בחייך הרוחניים. ובכל זאת כדי לתת לך את התחושה, הפגישה עם מואר יכולה להכניס אותך למימד אחר, הזמן עוצר מלכת, יש הילה אנרגטית חזקה באוויר, תחושה של קדושה, ריח של מתיקות באוויר, הרגשה של קלילות ורוגע, תקשורת והבנה ללא צורך במילים, תחושה עמוקה של סיפוק והכרה שזהו הדבר האמיתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חחהההההההההההההההההה :)
עפיפון,
02/05/05 22:52
|
די !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אתה קורע אותי מצחוק. הרגת אותי. זה לא חוקי מה שאתה עושה. :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה הבעיה??נפגעת מהביקורת
מנוסה ביוגה,
02/05/05 22:47
|
|
 |
אז תחליט כבר. אפשר לדעת
עפיפון,
02/05/05 22:27
|
אם מישהו מואר או שאי אפשר ?
כל התחושות שתיארת מתאימות גם למפגש עם באנג. אולי זה מה שהופך את התגובות שלך לכאלה הזויות ?
תגיד, אתה עומד על הראש כשאתה כותב את התגובות שלך ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
אוסף של דברי הבל מבולבלים
גיורא,
02/05/05 01:36
|
ה''מאמר'' הוא אוסף של קשקשת במסווה של מלים גבוהות. אשכולות-אשכולות של סיסמאות נבובות, שרלטנות בגרוש, ופסולת רטורית המבוססת על ההנחה (הנכונה בחלק מן המקרים, למרבה הצער) שהקוראים או השומעים במילא מבולבלים בעצמם וחסרי כל אוריינטציה. אני חש בוז ותיעוב כלפי אנשים מסוגו של הכותב, ונראה לי שהמוטיב העיקרי שלו זה בעיקר ציניות. כל המתעתעים האלה פשוט מעוררים גועל נפש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובתך לא עניינית
אחי היקר,
ת''א,
02/05/05 17:10
|
בעוד דבריו של הכותב עניניים. אם לא הבנת או התחברת - זה לא אומר שאתה צריך לכעוס ולזלזל במסר מאוד חיובי שיכול לקדם רבים בדרכם. Peace
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הבנה
גיורא,
02/05/05 21:49
|
מה לעשות, ידידי הדיגיטלי, אם באמת אין מה להבין ואין למה להתחבר ? האם כל תערובת של משפטים בנאליים וליקוטים אקראיים מכל מיני מקורות הינה תוכן נשגב ? מי שמכיר מעט את מקורות החשיבה הקלאסית יוכל כמעט בלא מאמץ לזהות את המקורות מהם סחב הליצן, מפה ומשם, את משפטיו הנפוחים. כנראה שהפתאים רק מתחלפים במהלך הדורות, ורוכלי הקלישאות יאספום תמיד אל חיק ''קהל חסידיהם'' כאסוף ביצים עזובות... כמה קל לתעתע בנפש האדם, וכמה חבל על כך !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לגיורא.
עפיפון,
02/05/05 22:08
|
קרישנמורטי הוא המקור האמיתי לרוב המקורות שאתה מכיר ו''שיטות רוחניות'' שונות אימצו לעצמן חלקי דברים שאמר.
לצערי המאמר הזה, שהוא הקדמה לספר ואינו עומד בפני עצמו, עושה עוול עם קרישנמורטי. ולא מראה את המקוריות של החשיבה והחקירה שלו. לכן אני יכול להבין את הרושם שנוצר אצלך. זו רק בחירה לא טובה של העורכים. תן עוד הזדמנות לפני שאתה מחליט באופן סופי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לעפיפון - עיין בלו''ז
גיורא,
03/05/05 08:48
|
איך הבחור יכול להיות מקור אם הוא חי רוב חייב במאה העשרים, ואילו שורשי החשיבה הקלאסית מתחילים אי שם באלף הראשון לפני הספירה ביוון וברומא ? או שאולי גם זו אחת מתכונותיו התרומיות ... ? הפלאגיאטור הזה פשוט ליקט בלא בושה רסיסי רעיונות מפה ומשם, הוסיף לתבשיל מלים בומבסטיות ביד נדיבה, רקח עיסה דביקה, והרי לך פסיאודו ''גישה פילוסופית'' בגרוש... !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
סתם קשקשן! חסר טעם לחלוטין!!
מנוסה ביוגה,
01/05/05 23:54
|
אין שום תוחלת או שום חידוש בדבריו, חלק מדבריו גם לא נכונים ותפיסתו גם לוקה בחוסר איזון, לדעתי זה נובע בחלקו בגלל עודף הערכה עצמית, מכיוון שהיו רבים שניפחו לו את האגו!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
די אחי, אל תהיה כבד. אם לשפוט
יוגה-נאדה.,
02/05/05 01:10
|
לפי הדרך שעברת עם טובלי, במאמר הבא של קרישנמורטי כבר תהיה משוכנע שהוא נאור, ובמאמר השלישי תודיע לנו שחבל שלא נפלה בחלקו הזכות להיות תליד שלך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כנראה שהגעתי למשהוא, אם אף אחד
מנוסה ביוגה,
02/05/05 14:21
|
|
 |
למנוסה- תרגילים בהתפעלות
איילת,
02/05/05 18:13
|
עוד בשחר ילדותם של של תלמידי מדע הרוח לעתיד, ניתן להבחין בנטייה מיוחדת שלהם ליראת כבוד. ישנם ילדים המביטים ביראת-קודש אל האנשים שאותם הם מעריצים. הם עושים זאת במידה כה רבה שאינם מעזים להעלות לגביהם מחשבה כלשהי של ביקורת או התנגדות. ילדות וילדים כאלה, בהתבגרם, הם מאושרים בכל שעה שמזדמן להם להביט אל מה שממלא אותם ביראת כבוד. משורות הילדים הללו מתפתחים תלמידים רבים של מדע הרוח. הנעצרת פעם ליד פתח ביתו של אדם נערץ, והתמלאת יראת כבוד, בעת היכנסך אל הבית כאל מקום קדוש? אם כך, הרי התעורר בקרבך רגש העשוי לשמש זרע, ממנו תצמח בעתיד דרכך אל מדע הרוח. ברכה היא לכל אדם צעיר להיות בעל רגשות כאלה על מנת לבנות עליהם. טעות לחשוב כי תכונה זו מוליכה לרגש של נכנעות והשתעבדות. מה שהיה בילדות יראת כבוד כלפי בני-אדם, מתפתח ברבות הימים ליראת כבוד כלפי האמת וההגעה לידי הכרת הדברים. ...הכוונת הלב לעומקי יראת הכבוד נתנה למתקדש את הכוח להרים את ראשו אל מרומי הרוח ולהגיע לידי הכרת מהותם העילאית של הדברים. לא נוכל לטפס אל מרומי הרוח בלי לעבור קודם דרך דלתות הענווה. ידע אמיתי נרכש רק לאחר שלמדו להעריכו. זכותו של אדם להסב את עיניו כלפי האור, אבל קודם עליו לרכוש לו זכות זו. רודולף שטיינר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אז ככה:
עלמה,
03/05/05 23:21
|
דארלינג, לפני כל משפט של אדם אחר- שימי מרכאות. סתם הצעה קטנה. שנית- מה רצית להגיד חוץ מהמילה ''יראת כבוד''? זה נשמע בשורה התחתונה כמו רצון לקבל קצת תשומת לב. אל תקחי את המאמר כ''כ קשה- זה רק מאמר. לא נאה לך- תני ביקורת. יאה לך?!- תני משפט או שניים כפידבק טוב. ניטרלית?!- תמשיכי הלאה.. בהצלחה דארלינג בחוג לכתיבה יוצרת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עוד לדרור
איילת,
04/05/05 17:55
|
בוא לא נהיה צבועים, ההתנשאות הריקנית והפסאודו-קלילה של עלמה לא פחות אלימה ותוקפנית מכינוי גנאי קטן או שניים. כדאי שתלמד לראות את זה. עלמה היא זאת שצריכה להתנצל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חולה עליך, י'
ל"ת
איילת,
04/05/05 17:45
|
|
 |
לדרור
י,
04/05/05 13:18
|
|
 |
איילת היקרה
דרור,
04/05/05 10:49
|
מה זה ? גידופים וקללות הם ממש לא לענין, לא כאן ולא בשום צורת שיח תרבותית בין בני אדם. הם בודאי לא מוסיפים שום תובנה חדשה. לדעתי את צריכה להתנצל, ולהמנע מצורות התבטאות מסוג זה. שקלי בבקשה את הדברים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לעלמה
הסופר,
04/05/05 07:11
|
|
 |
עלמה - תיעלמי
איילת,
04/05/05 05:59
|
לא נכנסים באמצע ומתחילים להשפריץ מלים שלא קשורות לכלום, כשאין לך מושג מה קורה. טיפשה ופלצנית
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וואלה
י,
03/05/05 00:10
|
עמדתי המום ומלא יראת כבוד לנוכח הניסוח רב העצמה, ואמרתי לעצמי ''וואלה, איילת, מאיפה?''. בסוף הגעתי לשורה האחרונה, ואז אמרתי ''אהה''. (ואת יודעת שאני לא ציני).
כדי למנוע את אי ההבנות שראיתי בתגובות בהמשך, עצה קטנטנה - לעטוף כל ציטוט במרכאות.
אגבים - 1.הנה, הגשמת את ההמלצה ''להביא דברים בשם אומרם'' 2.אהבתי את חלקו השני של הציטוט (החל מ ''אם כך''). 3.אני מעיין בתגובות כאן ומריח דם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ל-י'
איילת,
03/05/05 06:28
|
אתה מוזמן להמשיך להיות המום ומלא יראת כבוד אלי, בכל מקרה. אם הייתי עוטפת במרכאות, הייתי מפסידה את האפקט הזה כלפיי, אפילו שנמשך רק כמה שניות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לאיילת
היינץ,
02/05/05 21:30
|
צר לי להיות בוטה, אך אנא, רדי נא ממרומי הפומפוזיה. השתכשכות בביטויים ערטילאיים, והצטעצעות במלים קלושות משמעות היו מאז ומתמיד מקלטם של עצלני המחשבה. האם תוכלי בבקשה לנסות ולנסח שוב בבהירות ובפשטות את מה שאת רוצה לומר ? הורדת קליפות המלים הבנאליות יכולה להיות תרגיל לוגי מענין, ומי יודע - אולי עוד יצא מזה משהו ... ?! קדימה איילת, הרימי את הכפפה ! דלגי מעל הסארקאזם, הצטיידי במנת האומץ הנדרשת, וצאי לדרך מחדש כשאת נחושה לעשות שימוש גדול יותר בשכלך הישר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה אפילו עם עצמך לא יכול לדבר
עופיפון,
03/05/05 18:28
|
|
 |
ובעיקר בפחות פלצנות
ל"ת
המשך..,
03/05/05 18:24
|
|
 |
לעפיפון
אפיפית,
03/05/05 17:37
|
ואתה הוא בטח נציג העובדות העולמי הרשמי, ובידיך החותם המכשיר דבר מה לעובדה מוכרת ומקובלת. בזמנך החופשי אתה מפרשן כתבי מוארים ומפיץ פרשנויותיך לקהל הרחב כפרשנות-עובדתית מאת המבין הגדול עפיפון. לא הבנת משהו? עפיפון כבר יבין בשבילך. לך תתחרע על המנוסה ביוגה, יותר מתאים לך. נגמר לך למי ללעוג?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה פתאום אמת אובייקיבית ?
עפיפון,
03/05/05 15:24
|
כבר חקקת בסלע שהאמת שלך היא מה שמרגיש לך נוח ונעים באותו רגע ושאף אחד לא יבלבל אותך עם העובדות. אז מה אם זה אומר שאת משוחחת רק עם עצמך במסווה של דיאלוגים עם קוראים אחרים ? שיתביישו להם הם בעצמם. חוצפנים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איילת, כמה רעיונות
היינץ,
03/05/05 09:54
|
קטונתי מלהשיא עצות לאנשים שאיני מכיר (וגם לגבי מכירי לא תמיד אני יודע מה טוב עבורם). אומר לך רק מה הפרקטיקה, בהקשר הנדון, שאני מנסה לאחוז בה: 1. לעשות הבחנה ברורה בין הנחות בסיס לבין היסקים הבנויים עליהם. 2. לנסות לוודא שההנחות המוקדמות יש להן על מה לסמוך, בין אם המציאות המוכרת, ובין אם תוצרים של עיבודי תובנה. 3. להשוות, לשקול, לבחון שוב ושוב מזוויות שונות, לעמת עם דעות ורעיונות אחרים. 4. לזכור את הכלל החשוב: ''יגעת ומצאת - תאמין, לא יגעת ומצאת - אל תאמין''. 5. ובעיקר, להזהר מערב-רב הגורואים הצצים חדשות לבקרים (קרוב לודאי מאז עמד האדם על דעתו), הם ועדרי חסידיהם השוטים. לבחון כל רעיון לגופו, ולא עפ''י הכריזמה של שרלטן זה או אחר.
מקווה שהועלתי במעט.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הבהרות לעפיפון
איילת,
03/05/05 05:22
|
אתה מייחס לפרשנויות שלך לטקסטים איכות של אמת אובייקטיבית, אז הרשה לי להבהיר: א. ניסיתי להביא משהו למנוסה ביוגה, אבל לא שהוא ''חוטא'' בגאווה, זאת פרשנות שלך. הוא הבין אותי, וזה העיקר. ב. לא הוצאתי דברים משום הקשר, כוונת המחבר הייתה מה שאמרת, אבל גם מה שהוא כתב ומה שאני הבנתי. לעתים יש רובדים בכוונות הכותב ובהבנת הקורא. אתה שיטחת את כוונתו וראית בדבריו רק מה שיכולת לראות. בכל אופן, תודה שניסית להבהיר אותי ואת שטיינר, אפשר לעשות זאת בפחות פסקנות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני מוכנה לעשות כל מה שתרצה
איילת,
02/05/05 22:15
|
אם תסיר אתה ראשון את הקליפה ותגדיר למעני (כולל דוגמאות) מהם ביטויים ערטילאיים, מהן מלים קלושות משמעות (לעומת עצומות משמעות), מהן מלים בנאליות ומהו שכל ישר. גם זה יכול להיות תרגיל לוגי מעניין. השערתי היא שדווקא אתה הוא ה''מצטעצע במלים פומפוזיות''. ושדווקא אתה הוא שנזקק לבדיקת קליטה של המציאות (שכל ישר). ואני לא יודעת אם שמת לב, אבל ציטטתי את שטיינר כדי להבהיר נקודה, ותגובתי לא היתה סרקסטית כלל. תגיד, היינץ, מה אתה מסתבך איתי? אתה לא יודע שאני לא אוותר לך?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הבהרות להיינץ.
עפיפון,
02/05/05 22:00
|
תגובתה של איילת היא העתק של קטע מספרו של רודולף שטיינר ''כיצד קונים דעת העולמות העליונים''. איילת עשתה שימוש בקטע הזה כדי להסביר ל''מנוסה ביוגה'' שהוא חוטא בגאווה ובחוסר יראת כבוד ובכך הוציאה את הדברים מההקשר הנרחב שבו הם מופיעים בספר וגרמה להם להיראות כ ''השתכשכות בביטויים ערטילאיים, והצטעצעות במלים קלושות משמעות''.
במקור, כוונת המחבר הייתה להסביר כיצד פיתוח של רגשות מסויימים מפתח בנפש יכולות חישה של תופעות שאינן נקלטות באמצעות החושים הרגילים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ועוד משהו לאיילת
מנוסה ביוגה,
02/05/05 21:05
|
מדבריך עולה שאת הגעת למסקנה - השד יודע איך - שאני בתחילת דרכי הרוחנית או אפילו עוד לא התחלתי בדרך הרוחנית - אז מעניין לי את התחת מה את מבינה או חושבת, אבל מה שבטוח הוא שאת לא פרח מוארים אלא קוץ בתחת ובכל מקרה הרוחניות שלך היא ברמה אפסית!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לאיילת
מנוסה ביוגה,
02/05/05 19:45
|
אני לא מתווכח עם מה שכתבת, אני לא יודע מה הרקורד שלך בעשיה רוחנית, אבל אני חושב שמה שאני הספקתי לשכוח בנושא תירגול ענווה, יראת כבוד, סגידה, שירות ללא תמורה, הסתפקות במועט, התנזרות וכו' - את עוד לא התחלת לתרגל, אז באמת בלי רצון להשמע שחצן או לפגוע, לפני שכותבים משהוא למישהו צריך להכיר אותו ולדעת מה הוא עשה ומה לא עשה, שהרי מעשים חזקים ממלים ואם אני נשמע לך כמו שאת אומרת, זה לא אומר שלא תרגלתי שנים רבות צניעות וכו' וגם לא צריך למהר להסיק מסקנות, כי אולי אם היית פוגשת אותי ברחוב, הייתי דווקא נראה לך אדם די צנוע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דעה
ג',
03/05/05 13:01
|
זאת דעתי, קבל זאת או לא, לי זה לא משנה. אין כוונתי לפגוע בך, אתה לוקח את הדברים על עצמך ושוב, זוהי זכותך המלאה. נראה שאתה סוחב גבנת די רצינית דווקא מהדברים שנועדו לשחרר אותך, אתה מזדהה איתם בצורה מוחלטת וזה גורם לך לסבל ברגע שהם מאותגרים. הרבה אהבה וקצת רוע. ג'
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תרגילי צניעות
איתמר,
03/05/05 09:26
|
יכול להיות שהוא מוציא פמפלטים ומודעות בעתונים עם תיאורים מפורטים של צניעותו ? אולי המודעות האלה מופיעות במדור ''ענווה'' ? ואולי הוא פשוט עושה תרגילי ענווה וצניעות שלוש פעמים ביום לפני הארוחות ? לך דע ...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תרגילי צניעות
איתמר,
03/05/05 08:56
|
יכול להיות שהוא מוציא פמפלטים או מודעות בעתונים עם תיאורים מפורטים של צניעותו ? אולי המודעות האלה מופיעות במדור ''ענווה'' ? ואולי הוא פשוט עושה תרגילי ענווה וצניעות שלוש פעמים ביום לפני הארוחות ? לך דע ...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איילת, תודה על הציטוט,
רוס,
03/05/05 07:30
|
|
 |
באמת ובכנות
י,
03/05/05 00:16
|
לא הבנתי מה זאת אומרת ''תירגול ענווה'' ו ''תרגלתי צניעות''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לינפושה לעניים
ל"ת
י,
03/05/05 00:00
|
|
 |
לג'
מנוסה ביוגה,
02/05/05 21:22
|
אני אודה לך אם תחסוך ממני את דעתך המתחסדת והצבועה, האגו שלך גם צבוע וגם נגוע ברוע, גם כן עוד אחד שמומחה לאגו רוחני, אתה לא רואה בכך שחצנות לקבוע מה אני מייצג ומה זה אגו רוחני - כאילו אתה מכיר אותי מספיק טוב ובעל ידע כזה באגו כדי לקבוע זאת? אתה קטן ולא מספיק חכם כדי לייעץ לי וכל שכן לבקר אותי? תתבייש אתה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין לי רקורד
איילת,
02/05/05 21:09
|
ולא תרגלתי מעולם שום תרגיל מוכר פרט להתנסות בעצמי באומץ הרב ביותר שאני יכולה לגייס. אני אוטודידקטית במדעי הרוח, כך שאין לי תעודות להשוויץ בהן. אתה לא מבין, זה לא משנה לי מה עשית, וגם את כל מה שתיארת, אפשר לעשות מתוך אגו, מבלי לחוש בכך. אם הייתי פוגשת אותך ברחוב, אולי היית נראה לי דווקא די צנוע, אבל כשהייתי מכירה אותך קצת, אני חוששת שהייתי נוכחת לדעת שאתה פחות צנוע ממה שאתה חושב (גם, בלי לפגוע או להעליב).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מוץ
ג',
02/05/05 20:56
|
מנוסה, אתה מייצג בדבריך את כל מה שנקרא אגו רוחני, לטובתך וותר עליו, אתה עושה מעצמך צחוק וזה מביך.(סליחה על הבוטות)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
נו יופי... האם ק. שינה משהו ?
ג.,
01/05/05 22:26
|
ק. אשר הרצה בדר''כ בפני קהל שטחי רדוד ומטופש לא הצליח לחולל את הטרנספורמציה המיוחלת אפילו בקרב תלמידיו הקרובים (ראי את הביוגרפיות השונות שנכתבו: מרי לויטנס, ג'יאקר פופול, פיטר מישל... וגם בתה של רוזלינד אשתו של חברו הטוב ביותר של ק. במשך 30 שנה אותה פינק ק. בזיונים במשך כל אותו זמן תוך שהוא מכניס אותה להריון מספר פעמים ואף כופה עליה לבצע הפלות)... אז אולי מספיק עם כל הזיוני שכל הרדודים הללו !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אולי אתה יכול להגדיר מה זה
חוקר קהלים,
01/05/05 23:05
|
בדיוק קהל שטחי רדוד ומטופש.
במחשבה שניה אין צורך. נתת לנו דוגמה חיה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בבקשה
ג.,
02/05/05 08:07
|
קהל שטחי רדוד ומטופש - הוא קבוצה של אנשים מבולבלים אשר שומעים דברי הבל מפי אדם זה או אחר בולעים כל מילה בשקיקה, נוטים להערצה עיוורת, חסרי כל ביקורתיות, וחסרי כל יכולת להציב בפני האיש את העובדה הפשוטה שהוא אומר דברי הבל.
לגבי הערתך המסיימת... ידידי אתה יכול לחשוב שאני שטחי רדוד ומטופש... אגב רוב הזמן גם אני חושב כך... אין לי כל התיימרות מעבר לכך בניגוד לקרישנמורטי ורמאים אחרים.
אתה יכול לזלזל ולהמשיך בדרכך, לגמוע את דבריהם של רמאים, או שלחלופין אתה יכול לעצור ולשאול את עצמך במה באמת מדובר.
אז תבין אולי שכל זה הבל הבלים... ורק עבודה אמיתית, אישית, עצמאית.. בלי גורו... בלי אנטי-גורו... בלי מאסטרים.. ובלי מורים מזויפים... רק בעצמך תוכל להגיע למשהו...
בברכה, ג.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זו באמת שאלה טובה.
שרון,
09/05/05 21:39
|
זו באמת שאלה טובה אם ק. שינה משהו. אבל לפני שנתפניה אליה. אני מציע לך, אחי, עזוב אותך מהרכילות וזה לא משנה אם היא נכונה וכו' . מה המדד למורה טוב ? הרי יש הרבה תלמידים של טיוהר או של אושו שמעידים על עצמם שהוארו. אז ? אז גם אתה ואני ניסע לקוסטה ריקה ניקח איוווסקה ונרקוד במסיבה שטיוהאר ( או מושיקו ) מתקלט בה. הדברים של ק. הם חותכים כי הם האמת. זה שאף אחד לא עשה איתם משהו... זה דבר אחר לחלוטין. תקרא אותו שוב אולי, ממקום אחר, ממקום שלא רוצה להבין, לנכס לעצמו את הידע. לא יודע. אל תשםוט בחומרה את כל התלמידים של ק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אדוני הוא ליצן חצר ?
חוקר קהלים,
02/05/05 09:20
|
הלא זה בדיוק מה שק. אמר. נראה לי שהושפעת ממנו עמוקות. אז מה הקטע ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה הקטע של מי ?
ל"ת
שרון,
10/05/05 11:03
|
|
 |
שרון יקרה, יש לך מזל שעברתי פה
חוקר קהלים,
11/05/05 02:06
|
במקרה.
''מה הקטע'' כוון ל-ג.
להבא, התבונני בתאריך ובשעה של התגובות שנוטות להתערבב. זה יעזור לך לעשות סדר בבלגן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
כשקוראים המבט מתרחב...
דוד,
חיפה,
01/05/05 20:27
|
כשקוראים המבט מתרחב... אך בקיום עצמו קיימת אלימות, כוחנות ומאבק.
כמו ככתוב ביהדות לכל הקיום דרוש גם היצר...
יש חוקים מאוד ברורים בתורה. אם הולכים לפי זה משיגים גם רמה והתנהגות רוחנית ומוסרית גבוהה.
הגב לתגובה זו
|
|