 |
19.
חברי בני ברוך - הגעלתם אותי!!!
צופה המום,
02/06/05 11:25
|
אתם ממטירים קללות ומנסים להשתיק בגסות אובססיבית כל מי שחושב אחרת ומעיז להעביר ביקורת על הכתוב - על דרך ארץ לא שמעתם? בתור תלמידים לדרך רוחנית, אתם משרטטים במו תגובותיכם את דיוקנכם השלילי - אם אלו הן התוצאות אז במה טובה הדרך בה אתם הולכים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי זה בני ברוך?
צופה אובייקטיבי,
02/06/05 14:38
|
אין לי מושג בפוליטיקה שמאחורי הדברים, איני מכיר את חברי בני ברוך ובודאי שלא קשור אליהם. פשוט מאסתי באנשים המגיבים בקיצוניות וביהירות בעילום שם. אם אתה מזהה ביקורת עיניינית בכל מהתגובות המופיעות כאן, אז הבעיה היא אצלך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
לבני ברוך היקרים
מיכל,
01/06/05 17:34
|
חבל, חבל מאוד על מה שאתם עושים. נכון שהחכמה צריכה להיות היום פתוחה לכולם אבל מכאן ועד לרדוף אחרי אנשים, זה פשוט להוריד את החכמה לשפל שבשפל וחבל. חכמת הקבלה מיועדת למי שמעוניין בה, למי שהתפתח בו הרצון והכלי המתאימים, למי שהתעוררו בו שאלות קייומיות כמו- מה הטעם בחיי, מה מהותי, לשם מה באתי לעולם וכו'.. ולא למי שמחפש חכמה, מדע, גם אם הפן המדעי קיים בקבלה. אתם חושבים שמי שמחפש באמת יהיה לו כל כך קשה להגיע אליכם, בחיפוש באינטרנט אחר המילה קבלה אתם בין האתרים הראשונים שעולים. אז למה לרדוף אחרי האנשים הלא נכונים בNRG מעריב? למה להוריד את החכמה ואת בעל הסולם לשפל כזה? שימו לב לתגובות המזלזלות והמבישות... למה להוריד שכינתא לעפרא? חבל מאוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מיכל היקרה
נ,
01/06/05 19:14
|
הקבלה שייכת לכל בני האדם על פני כדור הארץ. אני למשל הגעתי אליה בעקבות שידורי בני ברוך בטלויזיה והכתבות בנרג'י, והיום תודה לאל, אני לומד ומתפתח... בני ברוך כל כך מתקדמים כך שזה יוצר דיסוננס במפגש עם שמרנות ופסבדו-פתיחות או פסבדו-קידמה... בגלל אינטרסים שונים ומשונים... הממסד הדתי מפחד לאבד את האוטוריטה שלו ואיתה את ממוניו, המדענים מפחדים לאבד מושאי מחקרם ואיתם את ממונם, וכו', כמובן שהדתיים האורתודוקסים ואנשי המדע יפסלו את הטיעון על הסף. יבוא יום וכולם ידעו את האמת, ועד אז מיכל היקרה, צרחי את אמיתותיך עד שגרונך יחר :) בהצלחה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
איש חכם פעם אמר:
רותה,
01/06/05 09:38
|
זה מאוד חשוב לשמור על ראש פתוח אבל חשוב יותר להשגיח שהמוח לא יחליק החוצה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רותה, אם אין מה להגיד
ע,
01/06/05 16:42
|
|
 |
כי אני לא איש חכם. אני בסה''כ..
רותה,
02/06/05 09:24
|
איש טיפש שיודע לזהות אנשים חכמים.
ובכתבה הזו לא זהיתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
התגובות כאן מזעזעות!
צופה אובייקטיבי,
31/05/05 19:32
|
איזו מלחמתיות, התנגדויות וזילזול. אני עוקב אחר התגובות כאן כבר זמן רב ומתקשה להבין מה מניע את האנשים להיות כל כך שליליים וציניים. לא משנה על מה הכתבה - ברגע שמישהו ישראלי, עכשווי, מופיע בה - כל הקלס יוצא. רב כזה או אחר, דיעה, שיטת ריפוי - הכל כשר להתנפלויות שלכם. מה הקנאה הזו? הטוקבקים שכאן כבר מזמן לא רציניים ועינינייים, אנשים מתוסבכים השתלטו עליהם!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אדם באמונתו יחיה, האמנם ?
המשיב,
01/06/05 10:38
|
והרי התשובה לשאלתך ברורה לצערי: עידן הני-אייג' מלא בתורות כה רבות, עד כי השוני בין כל תורה לתורה ובין שיטה לשיטה או דוקטרינה ברור מאליו.
ואם מתקשר אחד טוען שהוא מתקשר עם ''קבוצת החמש'', השני טוען שהוא מתקשר עם ''קבוצת השנים-עשר''. ואם כך, הרי שמתקשר אחר שפתח את השיטה ''האוניברסלית'' המאגדת את כל השיטות האחרות תחתיו מתקשר כמובן עם ''קבוצת המאה''.
והרי מדובר לא פחות מאגוצנטריות ומנסיון ברור לטעת בתלמיד הפוטנציאלי תחושה שמדובר בשיטה שאין דומה לה.
מכאן ניתן להבין גם את אופי התגובות של כל אדם על המאמרים הרבים.
אם כל אחד מבין ומפרש באופן אחר את הכתוב, והרי מובן מאליו שתהיה לו גם דעה אחרת ולעיתים אף הפוכה.
מדוע אם כך ההתנגחות הגדולה ? רק כדי להראות שהשני לא צודק.
זו תכונתם של בני-האדם, היכולת להוכיח זה את זה.
מדוע ? משום שאתה טועה ואני צודק.
ומה באשר לפלורליזם המחשבתי ? האם האנושות לא זקוקה למגוון דעות ? היא זקוקה להם ורק בזכות הפלורליזם התקדמה האנושות לראי המציאות המוכר לנו.
אבל כאשר אתה בטוח שאתה ''אוחז'' באמת האחת והיחידה, אתה נלחם עליה כמו אריה.
ואני אומר: מי שמכיר את האמת האוניברסלית, יודע היטב שהיא אינה שייכת לאיש.
האמת הזו כה רחבה עד כי ניתן לעיתים לחזות במצבים בהם גם אני צודק וגם אתה צודק ולעיתים גם אף אחד מאיתנו אינו צודק.
יש כל-כך הרבה אפשרויות, אבל את זה מעט מאוד יודעים לצערי.
אז עד שיפנימו זאת כולם, יתכן ונאלץ לספוג שוב ושוב קיטונות של איבה זה לזה.
וכל זה רק משום ששיטתך שונה משלי, רק משום שהבנתך שונה משלי. רק משום ששפתך שונה משלי או שחזותך שונה משלי.
טבע האדם לבחון את רעהו, וככל שהוא זר יותר, מנוכר או שונה יותר כך קשה יותר לקבל את דעתו.
יום טוב, המשיב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יום טוב למשיב
ל"ת
נאקה,
01/06/05 18:50
|
|
 |
אל המשיב: כל הכבוד!
צופה אובייקטיבי,
01/06/05 16:32
|
אכן קלעת לדעתי. הקושי שלי עם המגיבים כאן נובעת מכך שהם מגיבים ביהירות ובהתנשאות על נושאים ואנשים שאינם מכירים דייה. בכלל, ההשתוללות בתגובות האינטרנט ובעיקר בערוץ זה, עברה מזמן את גבול ההיגיון. נכון, זכותם של אנשים לדיעה שונה, אך יש דרך לבטא את הדברים. אם אדם אומר - ''לדעתי...כך וכך..'' זה דבר אחד, אך כשאדם כותב: ''זה הכל שטויות'', הדבר מצביע, לדעתי, על בורות. לדעתי, כוחם של המגיבים כאן קטן ומזמן היחס אליהם הוא כאל חריגים המסוגלים להביע דעתם השלילית רק בעילום שם. יחד עם זאת, אני מדבר על העיקרון ועל המעמקים הפאטתיים שאנשים מגיעים אליהם. קל לפסול בשפה צינית ואגרסיבית משהו או מישהו השונה ממך, התבונה האמיתית היא לתקשר ממקום אמיתי ואישי. ושוב, זוהי דעתי. לא אפול לדרמה של התוקפים כאן ולכן לא אייחס לדעתי תפיסה קולקטיבית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הרב לייטמן
אורי,
אי שם,
01/06/05 10:06
|
מרגיז הרבה מאוד אנשים והמבין יבין אבל אי אפשר לברוח מהאמת בסופו של דבר גם הם יצטרכו להתמודד למה הרב כל כך מרגיז אותם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכים בהחלט ...
דני,
רחובות,
01/06/05 07:25
|
אנשים תתחילו לחשוב חיובי ותקבלו חיוב . אם תמשיכו לחשוב שלילי כך גם החיים שלכם יהיו שלילים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כן, בהחלט! חיובי! תמיד חיובי!
רותה,
01/06/05 09:38
|
תמיד תמיד תחשוב חיובי על כל מה שאתה שומע/רואה/קורא. תקבל בחיוביות כל מה שמאכילים אותך. אל תפעיל את חוש הביקורת השלילי הזה. אל תטריד את עצמך בכל מיני דברים שלילים כמו הגיון ולוגיקה. אל תתן להוכחות שליליות לסתור את מה שמאכילים אותך כל מיני נוכלים ושרלטנים.
איש חכם פעם אמר: זה מאוד חשוב לשמור על ראש פתוח אבל חשוב יותר להשגיח שהמוח לא יחליק החוצה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רותה, אם אין מה להגיד
ע,
01/06/05 16:43
|
|
 |
ראה תשובה בתגובה 17
ל"ת
רותה,
02/06/05 09:25
|
|
 |
טוב, בסדר, למה להתנפל?
ל"ת
ישראלי עכשווי,
31/05/05 21:02
|
|
 |
ברומא - הייה רומאי
ל"ת
צופה אובייקטיבי,
01/06/05 01:01
|
|
 |
15.
הלייטמן הזה דורש לאטמה!!
מומחה לחבובות,
להלהלנד,
31/05/05 18:55
|
מישהו צריך להוריד לו צ'אפחה על הראס בוראס של הפלצן הזה. הקישקושים שלו נשמעים כמו הגיבובים חסרי הפשר של השף השוודי מהחבובות...בטח עורכי NRG הפלצנים לא יפרסמו את התגובה הזאת כי הם, יחד עם ה''בראנז'ה'' , קצת מפחדים להתעסק עם ''מקובלים''. עיינו ערך שמוליק, הלייצן, ווילוז'ני.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רמת התגובה מעידה על בעליה :)
ל"ת
פ,
31/05/05 23:30
|
|
 |
14.
זול
ל"ת
פוליאן,
טימישוארה,
31/05/05 18:48
|
|
 |
13.
לא מאמין שרב יחשוב על מליוני
שנים.,
31/05/05 18:05
|
זה סותר את ספר בראשית ובעצם את כל התורה ותפסיקו להכניס דברים בפיו של בעל הסולם שלא היו ולא נבראו ואפילו לא שמועה היו. יתכן שהבעיה של הרב לייטמן היא התסביך להתאים את התורה למדע במקום להבין שאין סתירה בין השניים והעולם נברא בשישה ימים למרות תוצאות בדיקות הפחמן ועוד. עיינו בספר ''אמונה ומדע'' הכולל את מכתביו של הרבי מליובאוויטש בנושאים הנ''ל ועוד .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רגע, רגע, רגע... תן לי להבין..
רותה,
31/05/05 18:31
|
אז אתה (או את) אומר שאנחנו צריכים להבין שאין סתירה בין התורה והמדע והעולם נברא בשישה ימים למרות תוצאות בדיקות הפחמן.
אין סתירה ???!!! התורה אומרת 6 ימים. המדע באמצעות בדיקות פחמן אומר מיליונים
... ועדיין... אין סתירה !!!!!?????
אתה בטוח שאתה מבין את המשמעות של המילה סתירה? אולי נתחיל בבדיקת איות פשוטה.
סתירה. אמור אחרי.. סמך.... תוו.... יוד.... ריש.... הא....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הרב לא סותר שום דבר
אורי,
אי שם,
31/05/05 18:22
|
הוא פשוט מסביר את מה שהיה מוסתר מהעם היהודי ומהאנושות בכלל במשך אלפי שנים בספרי הקבלה השונים (התנ''ך, הזוהר וכו') המין האנושי צריך להתקדם הלאה להכיר את הבורא להשתוות לבורא ללמוד לקבל מילוי באמת וזאת הדרך היחידה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
מהזיוניי שכל קיבלתי איידס במוח
ל"ת
רותה,
31/05/05 17:46
|
|
 |
לא יאמן...
ל"ת
נ,
01/06/05 03:21
|
|
 |
11.
קבלה ,מדע, וכל השאר
ח,
31/05/05 17:24
|
בהשקפת עולם של הדיוט כמוני, הקבלה היא התבוננות על האלוקות והעולם, המדע הוא התבוננות נוספת ושונה על העולם, וגם לתנ''ך ולספרות חז''ל יש מה לומר בנושא. במקום להתוכח רצוי שכל ''המלומדים'' למיניהם ילמדו להסתכל על העולם ממבטים שונים, ואז העולם יראה הרבה יותר הרמוני, לפחות ביחסים בין בני אדם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כן , כן , שתוק !!!!!
ל"ת
ל,
01/06/05 04:44
|
|
 |
10.
ומה עם 4 הפילים?
הודי,
31/05/05 17:08
|
ומה עם 4 הפילים שמחזיקים את כדור הארץ? מה הם, כלב? אם כבר מקשקשים, אז יש קשקושים יור מעניינים מהגיגיו של בעל הסולם - בפרט שכבר שנינו מרבנן שאסור לעבור תחת סולם...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
הערה עניינית למושג הזמן
יואל שאול,
31/05/05 17:07
|
אם הזמן אכן אינו קיים באופן אובייקטיבי, איזו משמעות יש למצוות הקשורות בזמן (''שהזמן גרמא'') כמו שבת, חגים וכו'?
ומה באשר ל''מקדש ישראל והזמנים''? מדוע לא לומר שהזמן הוא נברא כמו שאר הנבראים?
נראה לי שיש להרהר פעם נוספת באמירה הנחרצת הזאת, מפני שהיא שומטת את הקרקע מתחת להלכה ונותנת נשק בידי אלה המנגחים את הרב לייטנמ ובני ברוך מתוך היהדות האורתודוקסית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
עוד נסיון להשוות מיסטיקה למדע
דש,
31/05/05 16:37
|
חצאי עובדות מעורבבות אם פרושים מסטיקנים ובליל של מלים שמדברות על חוקי הטבע ככלי שמשרת את היוצר אמורות לתת לתמצית של הכתבה צביון מדעי. מדע זה מדע ומיסטיקה זה מיסטיקה נא לא להוליך את הקוראים שולל אסון להתוכח אם מישהוא שיודע קצת מכל דבר יותר קל אם מישהוא שלא יודע כלום.אני לא יודע כלום
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
KABALA...=AVODA ZARA D'YAMEINU
MORID A'MASECHA,
MEZIZ ASULAM,
31/05/05 15:19
|
|
 |
6.
האם בעל הסולם צובע דירות
יהודה גיאת,
תל אביב,
31/05/05 14:11
|
האם בעל הסולם צבעי,או שהוא יכול להלוות את הסולם שלו,
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא זה ולא זה
רותה,
31/05/05 17:22
|
הוא לא יכול להלוות את הסולם וזה לא כי הוא צבעי אלא כי הוא צריך אותו הלילה כדי להציץ לבחורות מתפשטות מהחלון של הקומה הרביעית (חתיכת סולם יש לבעל הסולם הזה)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגידו אתם דבילים או שאתם עושים
אריה,
31/05/05 20:45
|
את עצמכם? לעיתים אם אין משהו חכם לומר,עדיף לא לומר כלום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אכן! ולכן יש להצטער על כך ש...
רותה,
01/06/05 09:28
|
אכן! ולכן יש להצטער על כך שאף אחד לא אמר את זה לבחור עם הסולם לפני שאמר את מה שאמר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
הגל, לא?
ערן,
גני טל,
31/05/05 13:01
|
האם לא היה זה ההיסטוריון והפילוסוף פ.מ. הגל שתיאר את התפתחות העולם בצורה זו? במיעוט ידיעותי, אני זוכר היטב כי הוא משתית את התהליכים בעולם על תיזה ואנטיתזה אשר מתוכם פורצת סינתזה.
אין בדברי חלילה הקנטה כלפי הרב לייטמן או כלפי הרב אשלג, כי מחוור לי שתורתם עמוקה מני ים. רק תהייה קלה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מכיר אני שלולית שעמוקה מתורתם
ל"ת
רותה,
31/05/05 17:23
|
|
 |
רותה צודקת.
ל"ת
נסיך הביצה,
שלולית פיתוח,
31/05/05 18:38
|
|
 |
4.
אז הנה בדיחה על אלוהים וזמן...
נ נמ נמל נמלה,
31/05/05 11:47
|
אחד עולה לעולם של מעלה ופוגש את הקדוש יתברך. שואל אותו אחד את הקב''ה: כמה זה מליון דולר עבורך? עונה הקב''ה זה ממש כלום, כמו פרוטה... וכמה זה מליון שנה עבורך? זה ממש זניח, כמו שניה אחת... אז תעשה לי טובה אלוהים, אנא שלח למשפחתי למטה מליון דולר... עונה הקב''ה: טוב, רק שניה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
רמה נמוכה
גיאופיזיקאי,
30/05/05 21:59
|
רמה נמוכה של הצגת הדברים. OK. בהתהוות כדור הארץ פעלו ''כוחות'' מחממים וכוחות ''מקררים''. אז מה? מה זה אומר על הבשלת הפרי?! ועל יתר היקום....
לא הוסבר הקשר בין החלוקה ל-4 רמות: (דומם, צומח, חי, ומדבר; או- מוצק, נוזל, גז ופלסמה) לחלוקה הדואלית האוניברסלית בין הכח הבונה לכח ההורס.
שיווי משקל- הרמונייה בין הכוחות: לא קיים דבר כזה, כי גם ''השיווי משקל'' נודד. לדוגמא: בעתיד השמש תכלה וכדור הארץ יקפא למוות.
החלוקה לבונה והורס: הכח המקרר שהייה חיובי כשכדור הארץ רתח יהפוך לשלילי כשכדור הארץ יקפא - ולהפך: חום שאין חיים בלעדיו היה הכוח השלילי שהלהיט את הפלנטה מהתחלה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה
לגיאופיזיקאי,
31/05/05 12:37
|
אני מניח שאתה מבין שלא הוכנסו כל פרטי הספר בכתבה בת עמוד אחד לא?! אם כך כל שאלותיך מבוטלות לפחות עד שתקרא את כל הספר... ''סייג לחכמה שתיקה''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני מניח שגם ברבע פרק בן 500
ט,
30/05/05 23:09
|
מילה מתוך ספר גיאופיסיקה לא ניתן לספר ולבאר את כל התורה כולה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תשובה ל-ט
גיאופיזיקאי,
31/05/05 13:35
|
אתה צודק. -ולכן אם הייתי צריך להסביר את ''התורה כולה'' ב500 מילים הייתי מסרב. מה שכן, הייתי יכול לתקצר נושא אחד או שניים בצורה טובה, למשל: כיצד נוצרים מאגרי נפט, כיצד נוצרה מערכת השמש, מחזור הפחמן בכדור הארץ, וכד'.
הכתבה הנ''ל היא ברמה נמוכה כיוון שחוץ מאמירות ברמת סיסמאות אין בה כלום. ואיני פוסל בכך את תורת הקבלב שאיני מכיר... אני רק אומר שNRG לא סיפקו כתבה ששוה לקרוא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זו לא כתבה זה חלק מפרק
ט,
31/05/05 14:48
|
|
 |
איכס, ממש לא טעים!!!
ל"ת
החכם באדם,
בית המקדש,
31/05/05 18:34
|
|
 |
2.
בעוד עשר, עשרים שנה
פ,
30/05/05 20:59
|
יבין כל העולם מהו שיעור קומתו של הרב לייטמן הצדיק אשר מביא אור לעולם כולו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואני גם יודע למה צריך 20 שנה
רותה,
31/05/05 17:31
|
הסולם הזה הוא חתיכת סולם בן סולם וצריך לפחות 20 שנה של טיפוס עד שבן אדם יטפס מתחתיתו ועד קצהו.
ורק אז!!! כשהוא יגיע גבוה גבוה לראש הסולם כולם יראו את שעור קומתו (של הסולם)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רותה את משו...
ל"ת
ט,
31/05/05 23:33
|
|
 |
אולי התכוונת לשיעור קומתו של
שאולי,
31/05/05 02:49
|
בעל הסולם ? לא ראיתי פה שום דבר משל לייטמן. רק בעל הסולם...בעל הסולם... בעל הסולם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למעשה הוא ''בעל ת'סולם''
ל"ת
ק,
31/05/05 04:28
|
|
 |
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח :-)
ל"ת
רותה,
31/05/05 17:27
|
|
 |
רבי יהודה אשלג הוא בעל-הסולם
אבי,
פ''ת,
31/05/05 13:10
|
כפי שגם ניתן לראות בכתבה רבי יהודה אשלג הוא בעל-הסולם ולא כמו שהבנת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הסולם הוא שלי
ל"ת
יעקב,
31/05/05 14:20
|
|
 |
1.
קראתי נכון?
י,
30/05/05 18:13
|
כדור הארץ קיים מליוני שנים???
ומה בפרקים הבאים? כדור הארץ סובב סביב השמש? המינים השונים נוצרים ונעלמים ע''פ התאמתם לסביבה? הכל התחיל במפץ גדול?
יש! יש תקוה! יש אלוהים!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יוני פרימיטבי בעל הסולם שייך ה
ל"ת
ב,
31/05/05 13:04
|
|
 |
''לחיי ההתקדמות...''
יוני,
31/05/05 03:22
|
אני שותף ''להתרגשות'' שלך. האנושות עלתה עוד שלב,(וגם בו ישנו דיאלוג בין כוח מהרס וכוח בונה.)-המדע משלב זרועו עם המיתוס הגדול-''התורה''ופלגיה. נכון הדבר שהרב הנחמד לא חידש דבר,אך אל נתעלם מהעדות של מאמר זה-עדות כי משרתי האל הופכים גמישים בתפיסתם-''ויראו בני האדם כי המדע הארצי מציע יותר מספקולציה שמיימית מעורפלת''.
זוהי התקדמות......- אך האם ייתכן כי רב זה הוא מניפגעי שנות ה-70 -(הצורך במיזוג ואהבה) אם לא, אין לי עוד רעיונות. הרי עד לפני לא הרבה שנים,הצהרה מסוג זה (כמו הצהרתו של רבנו) היתה מביאה עליו מינימום -סקילה באבנים.
לחיי ההתקדמות...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שני טיפשים - אתה וזה שמעליך
אלדד,
31/05/05 13:47
|
הוא בסך הכול מצטט את בעל הסולם רבי יהודה אשלג - (תבדקו מתי הוא חי,הרבה לפני איינשטיין ולפני כל המפצים למיניהם) זה שלא למדתם כלום ואתם ניזונים מכל מיני ספקולציות של מדענים וקונים כל תאוריה מטומטמת שמוכרים לכם בזמן שהמזון האמיתי נימצא לפיתחכם זה מאות בשנים מעיד אלפי מונים על בורותכם ורדידותכם המחשבתית תמשיכו לשים ידיים על העיניים וצמר גפן באוזניים ולהתהלך בחשיכה, ואני מצידי אמשיך לרחם עליכם!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אפרופו טיפשים
הקונפורמיסט,
31/05/05 16:15
|
הרב יהודה אשלג נולד בשנת 1885. אינשטיין פירסם את תורת היחסות בשנת 1905. אז אלא אם אתה חושב שכב' הרב כתב את פירוש הסולם בעודו בן 20, יוצא שהוא ממש לא היה לפני ''אינשטיין והמפצים'', ולפי חשבוני יוצא שהטיפש והבור והרדוד עם הידיים על העיניים וצמר הגפן באוזניים הוא אתה. אני יודע שקשה לך להבין את זה, אבל תנסה: קיימת אפשרות שאתה לא צודק. נסה להבין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אשלג חי בתקופת איינשטיין
אסף,
ת''א,
31/05/05 16:07
|
|
 |
אלדד- סתירה פנימית
קומפורטי,
31/05/05 15:53
|
השמחה והששון שלך ושל שאר משבחי בעל הסולם נובעים מכך שהוא השכיל ברוב תבונתו להקדים את ענקי המדע. מצד שניאתה מכנה את המדע ''תאוריה מטומטמת'' ו''ספקולציה של מדענים'' וכיו''ב דברי זלזול. האם אין בכך סתירה וכשל הגיוני?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שלום לקונפורמיסט
אלדד,
31/05/05 17:51
|
ידעתי שיהיה מי שלא ישכיל לרדת לסוף דעתי(זה גם חוק בטבע) בעל הסולם לא המציא כלום ולא אף ענק רוח אחר כתבתי במפורש שהמזון נימצא לפיתחנו זה מאות בשנים והוא שאוב מהתורה בכלל והזוהר והקבלה בפרט בעל הסולם הוא דוגמא ליהודי שהגיע לדרגה שמאפשרת לו להבין את הכתוב כבר והוא בעצם מתרגם לשפתנו את הכתוב לא ציינתי מתי הוא חי אלא התכוונתי לקדמוניותו ביחס לכותב הכתבה ואני גם מבטיח לך שהוא לא טרח לקרא את איינשטיין לפני שפירסם חיבורו לגבי התאוריות שעליהן דיברתי - כוונתי היא למופרכות מיסודן כדרוין ודומיו שהחילוני הממוצע מחזיק אצלו קרוב לחזה , למיטב ידיעתי המפץ הגדול כשלעצמו לא עומד בסתירה לתורה אלא כשמסבירים אותו בהסבר לא אמוני וללא יד מכוונת אפשר להמשיל זאת כך : הידע בתורה הוא כמו גננת שמחזיקה משו מכוסה ביד , וכל הילדים בגן במקום לשאול אותה מה יש לה שם זורקים באוויר ניחושים למינהם , חלקם קולעים בערך ורובם מקשקשים סתם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התנצלות
שמואל שגב,
תל -אביב,
03/06/05 16:46
|
אם כך הם פני הדברים אני מתנצל לפעמים יותר חשוב אפילו מהעובדות והאמת לסיים ויכוח עם חיוך. כאשר האדם חש מותקף מבחינה אישית הוא מתבצר בעמדתו ואז מה שאנו מכנים חשיבה רציונלית . מפנה את המקום לחשיבה תגובתית. החשיבה הזאת נובעת מקורה בצד הפחות מפותח של שכלנו, לכן אם תרצה השפעה אמיתית במהלך דיון זכור לנטרל את הענינים האישים. דוגמא לפניות לא מאימות : לדעתי פספסתה משהו . ישנו מכלול של נתונים שלם שאתה מחסיר. כאשר אדם לא חש מאוים באופן אישי הסיכוי ליצור דיאלוג פורה גדל. פופוליטיקה היא דוגמא קלאסית לדברי ולמרות שהרכב המשתתפים שם ברובו מכיל משכילים רמת הביטוים מזכירה יותר גנון במקרה הטוב . לכן ההשתלכות שלי לא הייתה במקומה ואתה התעלתה מעל הכעס ששלחתי לעברך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לשמואל היקר!
אלדד,
02/06/05 11:55
|
אכן אני מתנצל על השימוש במילה טיפשים זה ניכתב באינסטינקט של התקוממות כנגד הדברים המופרכים שהם כתבו וחס וחלילה מלהאשים אותי בשינאה כלפי מישהו וצר לי שזה הרושם שנוצר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וככה יצאנו למלחמה
שמואל,
תל -אביב,
01/06/05 23:10
|
החכמים נגד הטיפשים, המדויקים נגד ההוזים. האם משהו מתבשל אצלך בבטן שסותרים את דעתך, ואם כן למה? אם מישהו טיפש או שאינו הגיע לרמתך הינה שתי אפשרויות מומלצות, תתעלם. או שתגיב מתוך שמירה על כבודו הבסיסי של האדם אפילו אם הוא טיפש. המלחמה בשל עולם דעות שונה משלנו הינו בבחינת רעה חולה והביא את האנושות למבוי סתום של שיח חרשים אלימות וכו'. כאן אתה מכנה אדם בשם המרגש אהבל. אולי קצת נסחפתה אפשר לאמור אתה טועה חבר יקר. שנאת חינם כלפי אדם שהוא שותף לגורלך בעבור תפיסת עולם שונה אולי תתבונן פנימה ותבין שבית המקדש חרב בגללך. אם תגדיל לעשות תתנצל, תמיד יהיו אנשים שיחשבו בטעות או שלא אחרת ממך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אלדד יצאת אהבל שב בשקט!!
ל"ת
אין גדולה,
כמו בי''תר,
31/05/05 18:32
|
|