 |
10.
מדיטציה שלא עושים בה כלום
ענת,
כרמיאל,
16/06/05 11:47
|
כול החיים שלי לימדו אותי שמי שיושב סתם כך וחושב הוא בטלן ועצלן אני מאוד אוהבת לשבת ולחשוב (הפסקתי ליראות טלויזיה כבר שנה ) אני אוהבת מדיטציות ובעיקר של לשבת ולא לחשוב וכול הזמן יש לי ציפור מהילדות שיושבת לי על הכתף ואמרת ''נו ניגמרו עבודות הבית?'' אין יותר מה לעשות בחיים ? ואני שואלת האם זה באמת בסדר שאני נותנת דרור לחופש '' ההתבטלות'' והיום אני מבינה שלא רק מותר זה גם חשוב להמשך חיים טובים יותר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
לצערי אני נהנה לקרוא אותך
חרדי,
08/06/05 00:22
|
הייתי מוכן לתקוף את ה''שטות'' החדשה,אבל מה לעשות שאלו דברי טעם. רק חבל ידידי כי בתורת ישראל תמצא את כל אלו,ושם הם רק התחלת המסע ולא הפסגה. להתראות בישיבה .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה
ל"ת
ניסים אמון,
12/06/05 11:33
|
|
 |
8.
דרך לא דרך ומאמר לא מאמר.
samlev,
07/06/05 18:21
|
מדיטציית שקט, או לא, זה לא ישיבה עם גב זקוף, אלא מצב תודעה מסוים, שיכול ורצוי שיתקיים תוך כדי חיי היום יום בכל מעשינו,
אותה ישיבה עם גב זקוף המכונה ''מדיטציה'', היא דרך לתרגול, לפתוח יכולת מודעת להיות בתדר המדיטטיבי, דרך אחת מיני רבות.
זה לא משנה באיזה דרך תרגול נבחר, מה שמשנה זה, אם הגענו לתדר המדיטטיבי או לא,
בקשר ''להניח לטבעי לעלות'', כאילו שהטבעי נמצא רק ''בחוסר עשייה'',
השקט המדיטטיבי נמצא ועולה בכל דבר שאנחנו עושים בחיי היום יום, ולא רק בישיבה חסרת מעש, הטבעי יכול לעלות בכל דבר, מכל דבר, בעשייה ובחוסר עשייה,
ההתנגדות שמתעוררת בעקבות תרגול מדיטציה לא קשורה לדרך התרגול, ישיבה שקטה, מנטרה וכו', אלא, להתמודדות עם רגשות מודחקים שמתחילים לעלות תוך כדי התרגול, רגשות קשים ולא נעימים, שאם לא היו כאלה, לא היה צורך להדחיקם,
יחד עם זאת, יש סוג אחר של התנגדות והיא קשורה לשיטת התרגול, יש שיתחברו לשיטה כזו או אחרת, תלוי במבנה האישיות, בכל מקרה , ההתנגדויות ''לדרך השישית'' כפי שניסים מתאר לא מיוחדות לדרך זו בלבד, אלא למצב המדיטטיבי עצמו.
ההרגשה שלי מהמאמר היא, שהוא נכתב ברשלנות ובחוסר חשק מסוים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ביקורתי ולכן בהתנגדות
מריה,
שרון,
10/06/05 18:04
|
אני רוצה לדבר עלי, כשאני קוראת משהו, אני רוצה ללמוד, ולכן אני בהתמסרות מלאה. אני תמיד יכולה לבחור לא לקבל את הדברים ( כשאנשים מתכוונים ''לא מתחברים''), בשבילי תמיד יש מה ללמוד. גם הביקורת שלך- samlev , היא משהו שאפשר ללמוד ממנו, בהחלט לא ללמוד על מהי מדיטציה... אבל בהחלט ללמוד על התנגדות וביקורת שלנו, על המלחמות המיותרות, על התנצחות, התחכמות, מרירות, פרשנות במקום יצירה, חוכמולוגיה בגרוש... כמה חבל.... כמה מיותר. אני עושה מדיטציה כל יום, רק בשקט האפשרי מסביב (המכוניות ברחוב, שאון הגלים בים, ציוץ הציפורים, דיבורים מרוחקים וכאלה...) אבל בטח לא כשילדתי מקריאה לי קטע חשוב בשבילה, יש מקומות שבהם התמסרות אחרת רצויה וחשובה. תחיו טוב ותתמסרו. זה כל הסיפור. תודה ניסים המון אהבה לכולם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בשביל שיהיה לך על מה לבסס
זה משנה,
08/06/05 00:12
|
את דבריך- התנסות. אני שמה לב מאיך שאתה מתבטא שאתה רגיש לחיווי האנרגטי- טכניקות מדיטציה שונות ''מפעילות'' אותנו אנרגטית בצורה שונה. אני מסכימה לגמרי שמדיטציה צריכה ויכולה לחלחל לחיי היומיום ולעלות ולצוף בכל רגע, בכל עיסוק. אבל, אני גם חושבת שאם היית מכיר את משמעות המושג הטאואיסטי wu wei היית מבין יותר לעומק מה מייחד את הטכניקה הזו. מי שיש בו שקט גדול לוקח אותו איתו לכל מקום, והשאר צריכים לשבת קצת כדי שזה יצטבר בהם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני באמת לא
samlev,
08/06/05 08:06
|
מכיר המושג '' wu wei '', ואשמח אם תתארי ותסבירי לי את הייחוד של טכניקה זו,
הכוונה שלי היתה לעשות את ההבחנה בין תרגול מדיטציה, לבין החוויה המדיטטיבית עצמה,
נתקלתי בהרבה אנשים שחושבים שהתרגול, כלומר הישיבה עצמה, היא המדיטציה ומגבילים לעצמם את החוויה רק לזמן התרגול ולא לוקחים אותה גם לחיי היום יום שלהם,
מהרגע שכבר יש את היכולת להיות בתדר המדיטטיבי, לא צריך את ''הישיבה'', כדי להיות במדיטציה, בלי שום קשר באיזה טכניקה השתמשנו כדי לתרגל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
samlev היקר
אמיר,
07/06/05 20:22
|
|
 |
מה זה משנה?
ל"ת
samlev,
07/06/05 21:30
|
|
 |
אני רוצה להגיע לתדר שלך
ל"ת
אמיר,
07/06/05 21:58
|
|
 |
אתה פשוט גאון.
איילת,
07/06/05 19:12
|
יש לך יכולת מדהימה לאבחן את המצב הנפשי של כותבי מאמרים. האם אתה יכול לאבחן גם אותי ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כן, אם תפרסמי מאמר
ל"ת
samlev,
07/06/05 19:42
|
|
 |
7.
אוהבת אותך ואת מאמריך ניסים
יעל,
אשדוד,
07/06/05 16:37
|
|
 |
6.
Who?
roy,
USA,
07/06/05 16:31
|
Who is going to pay the bills if I am to sit and do nothing?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Dear Roy
שי,
מרכז,
07/06/05 20:21
|
No one said you have to sit all day long and do nothing if you stay awake for something like 12 hours you need to dedicate about 50 minutes within each day for meditation(25 min . twice a day give it a try-it feels good
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודק רועי 100% !
ל"ת
המציאות,
07/06/05 17:42
|
|
 |
who ever payed them ?
ל"ת
IRS,
07/06/05 17:07
|
|
 |
5.
שאלה לניסים
ג',
07/06/05 13:59
|
ניסים, איך מסתדרת הדרך הזאת עם אורח החיים המערבי, אם בכלל ? מה אומרים החכמים לגבי הזמן, ההיקף והעקביות של התרגול ? תודה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה די פשוט
שי,
מרכז,
07/06/05 20:17
|
עליך להקדיש כל יום ועדיף פעמיים ביום זמן לעצמך ולמדיטציה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה
ג',
08/06/05 09:46
|
|
 |
הוא צודק
ל"ת
ניסים אמון,
12/06/05 11:34
|
|
 |
4.
האמת עלולה לצאת לאור
לא הבנתי,
07/06/05 13:43
|
ופרצופו האמיתי עלול להתגלות ?
אז מה ? האמת אינה אושר ? כדי לראות את האמת על עצמנו צריך לסבול ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האמת היא אושר
יוסף.ש.,
צפון,
07/06/05 16:25
|
במדיטציה זו שמתוארת פה מתגלה לך האמת שהיא אושר לא מוגבל. אבל הסיבה שמעט משתמשים בה כי בהתחלה יוצאים מחשבות לא נעימות (שהיו אצלנו תמיד) וזה מרתיע את רב המתרגלים שפורשים מהתחלה. פה חייבים מדריך מנוסה שיסביר מה קורה עד שהשלב עובר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שיקאנטזה
שיחות זן,
דעות והסברים,
07/06/05 23:47
|
זה קשה כי אין בה טכניקה מכוונת, אין שום דבר להתמקד בו, זו טכניקה ''ריקה'' ממניפלוציה. ממה שקראתי זו לא מדיטציה שמתאימה למתחילים. זו איכות מנוחה שצריך להתרגל אליה בהדרגתיות וכדי לא לברוח תוך כדי צריך ''כישורי מדיטציה'' מפותחים (כמו ריכוז, יכולת להרפות, מקום לשקט וכו, ויש טכניקות הרבה יותר יעילות וממוקדות לתרגול אלו). אני לא חושבת שיש טכניקה שיכולה להבטיח מה מתגלה דרכה, אבל זו המדיטציה הכי נקיה ופשוטה שמצאתי (וכדי שתהיה מדיטציה, צריך לתרגל די הרבה).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה צודק יוסף וגם אפשר להוסיף
שי,
מרכז,
07/06/05 20:16
|
שיש אנשים שקשה להם פיזית לשבת בחוסר תנועה ולא לעשות כלום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה. ולחשוב שי' חשב שאיבדת את
עכשיו הבנתי.,
07/06/05 16:50
|
|
 |
3.
לניסים, מה ההבדל בין זן לטאו?
מירב,
07/06/05 13:32
|
ניסים אתה משתמש במושגים של זן ומשייך אותם לטאו. דרך ללא דרך שער ללא שער הם מושגים מעולם הזן אבל אתה משייך אותם לטאו. אז אולי תוכל להסביר מה ההבדל בין זן לטאו באמת?
כי שקאנטזה היא המלכה של המדיטציות אולי אבל זאזן הוא המלך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הזן והטאו
שי,
מרכז,
07/06/05 20:14
|
הזן נוצר בסין כשהבודהיזם ההודי פגש את הטאואיזם(הסיני)-ואח''כ הובא הזן ליפן-שם הוא דומיננטי עד היום. לכן בזן עצמו יש יסודות מהטאואיזם....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש שיחלקו עליך
דן,
אשדוד,
10/06/05 18:36
|
אינני יודע מה נכון
אבל יש שאומרים שהזן לא נוצר משילוב הבודהיזם עם הטאואיזם אלא הוא הוא הלימוד האמיתי של הבודהא ההיסטורי
והזרמים האחרים של הבודהיזם התפתחו בעקבות פירושים שונים של דבריו ובעקבות הצורך בחוקים וטקסים בקהילת התלמידים
זה מה שאני זוכר כרגע ממה ששמעתי לפני חודשים מדבריו של מאסטר הזן (בזרם הסוטוזן היפאני) גודו וואפו נישיג'ימה. אולי זה נכון
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הסבר
לא ניסים,
07/06/05 14:36
|
''שיקן-טאזה'' ביפנית פירושו רק לשבת. ''זאזן'' אומר לשבת זן. זה אותו הדבר רק בכינויים שונים. ירח ולבנה הם רק שמות, אבל ה''ירח'' הוא זהה. זה הכל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא משכנע עדיף שניסים ינסה
ל"ת
תודה,
07/06/05 17:11
|
|
 |
2.
מילים מילים, אבל מה עם שקט?
ל"ת
ט.,
07/06/05 13:29
|
|
 |
1.
אהבתי מאוד מאוד
ל"ת
סוואמי אננדה,
07/06/05 12:36
|
|