 |
26.
סערה בטאוס השקטה....
...!!!???,
04/07/05 23:24
|
ואנו תמהים האם באמת כל כך שקט שם? או האם השקט הזה הוא רק ע''פ השטח...
כולם נחלצו כדי להגיב ניסים והגיס וגם הילדה ואפילו טאוס באופן רשמי ....קהילת טאוס מגינה על עצמה....אבל ממה? אם הכל כל כך בסדר אז למה נדרשתם להגנה? מין הסתם תאמרו הותקפנו ולכן אנו מגינים...אז אשאל, ומדוע הותקפתם? האם יכול להיות שטאוס היא קורבן? האם ניסים הוא קורבן?
קורבן של מה? אגו? צרות עין? חוסר בחמלה? חמדנות? קנאה?...דרך השאלה והחקירה יכולה להבהיר דברים רבים. והאם לא כל דבר הוא מראה שלנו? האם טאוס לא נדרשת לחקירה עצמית פנימית אמיתית וכנה? האם באמת הדרך של ניסים היא דרך אמיתית ונכונה? האם היא נקייה מאגו? צרות עין? חוסר בחמלה? חמדנות? קנאה???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
הפיתרון לחידה
יוסי לב,
03/07/05 14:45
|
רועי שמגיב פה והוא חי שנה באי פארוס לדבריו הוא גיס של נסים אמון אח של אישתו אבל הוא לא כותב את זה כי מי שרגילים לתחמן כבר רגילים לתחמן וזה אומר הכול
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גילוי נאות
רועי,
פארוס,
04/07/05 19:59
|
יוסי יקר, אכן גילוי נאות שנכון להיאמר. יחד עם זאת ולמרות זאת, כל מה שכתבתי בתגובה נכון הוא.
כל מי שרוצה לבוא ללמוד בטאוס, גם אם הוא קרוב משפחה, מוזמן ומקבל את אותה תמורה כולל הנושא הכספי. אתה מוזמן לבדוק את הנושא. אתן לך אפילו את מספר הטלפון שלי אם תרצה כדי שתוכל לברר פרטים.
בכל מקרה, אולי כדאי לעזוב את אוסף המלל הזה שלא נראה לי שהוא כל כך חשוב, ולשוב ולקרוא את מה שכתוב בספר הטאו.
רועי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה מעיק על יוסי לב
אמיר,
03/07/05 22:33
|
נו יוסי, ספר לנו, מה באמת כואב לך? מה עשה אותך כל כך שלילי? אמא לא אהבה אותך? אבא לא היה בבית? ספר לנו שנדע מאיפה בא הרוע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה מעיק על אמיר?
יוסי לב,
03/07/05 23:16
|
תשים מראה ותראה בה כמה אתה רע שלילי וכועס........................... מה שכואב לי זה שמסתירים את האמת דוקא אנשים שהם כאילו רוחנים לא מבין למה זה מוזר לך ואתה קופץ עלי ככה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אז מה אם הוא גיס של ניסים?
אפרת,
04/07/05 15:12
|
מה הוא כתב, שרלוק? שהמחירים שם סבירים שאתה מוזמן להתקשר ולבדוק? איך העובדה שהוא גיס של ניסים הפכה לחשובה .בכלל, ולמה לדעתך הוא היה צריך לציין את זה ואם לא עשה זאת זה חוסר יושר??? סתם בלבולי מוח.
והמחירים שם באמת סבירים יחסית למקומות אחרים ואתה יכול לבדוק ואני לא גיסה של ניסים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
המחירים הם ביורו והם לא כאלו
אביעד,
04/07/05 18:52
|
זולים, אם תעשי השוואה ביו היורו לשקל תראי ש/זה יוצא יקר.....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
ניסים פירסם מאמר על הדרך הרביע
עמי,
03/07/05 10:37
|
הרביעית- עד עכשיו לא הבנתי אם הוא התכוון לדרך של גורדייף או לסמים.
מישהו מוכן להסביר לי בבקשה....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סמים
ל"ת
י,
03/07/05 13:18
|
|
 |
אם כך אז זה חמור מאוד, הוא
עמי,
04/07/05 18:54
|
מתאר את השפעתם כדבר חיובי????
דרך מהירה להגיע להארה, דרך לאמיצים????
זה רע מאוד!!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קרא בעיון
י,
05/07/05 11:30
|
את המאמר ואת שפע התגובות מכל הכוונים ותחליט מה שמתאים לך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
Summer school
mother,
England,
01/07/05 16:02
|
Dear Master I am from England and stays with my friend Orit in Israel who told me after reading comment no.21 that you surely opened school for retarded children. It suits me fine because I have such a child and I want to put him at school for the summer. My grand mother says you are an angel the nice way you treat the children! with one exception you should not let them play with butteries or matches. Tell me please what's the fee for the holidays.
yours mother
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
אהבה
עוד אחד סתם,
01/07/05 14:52
|
הוי מורדי האגו... כמה טוב שיש מישהו להילחם בו... זה הוא אשם - האגו הנורא, מקור הסבל ואויב האושר, שיש להרעיבו, להכחישו, להדחיקו, לבטלו עד שיעלם... הדרך לאהבה הגדולה (לדעתי האישית והלא מבוססת), עוברת דרך להכיר את האגו, ואז לקבל אותו במלואו, ומשם לאהוב אותו על כל צורותיו, ואז, יום אחד - הוא ילך לו, ונישאר בלעדיו. הלוואי שבמהלך חיי, אשלים את הצעד הראשון - להכיר אותו. זה כבר פרוייקט לחיים שלמים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
קצת על החיים בטאוס
Priya,
01/07/05 02:23
|
קראתי בשעה האחרונה תגובות רבות. אספר לכם קצת על החיים בקרבת ניסים אמון ואנסה להגיב מעט על מה שקראתי. אני לא מפורסמת, אין לי כסף וגם לא כישורים מיוחדים להציע לניסים אמון. עם זאת לניסים תמיד יש זמן להקשיב, ללוות. בכל יום הוא מצביע ומזכיר להקשיב לקולות: לציפורים ולרוח. מזכיר לעשות טוב, להימנע מלעשות רע ולנקות את המחשבה. ניסים בכל יום שואל לשלום כל הסובבים אותו ומנסה לעזור לנו להשקיט את המחשבות ולהתפנות לעשייה. אני מודה על הזכות לחיות בקרבת תמרור כמו ניסים שמצביע על כאן ועכשיו בכל בוקר וכך פותחים את היום בהקשבה ובעשייה. אין מילים לתאר את האושר הזה.
אני מתבוננת בניסים כבר מעל לשנה. בכל יום ויום הוא מגיע שליו, רגוע ופנוי. אין לו דרישות לעצמו. מסתפק במועט : אם נשאר אוכל מאתמול הוא הראשון שיאכל אותו, אם יימצא בגד במידה שלו הוא יציע אותו למישהו אחר. נדיב: יקבל כל תלמיד שיגיע, ללא קשר למצבו הכלכלי. אם הוא יישמע במקרה או יבחין שלמישהו במרכז חסר משהו כמו מעיל, רמקולים או בטריות , האדם יקבל זאת יום למחרת . צנוע: לא מעביר את הזמן בלדבר על עצמו, פנוי לאחרים ולעשייה. ניסים הוא האדם שמהווה דוגמא לפשטות, צניעות, פתיחות, טוב לב, נדיבות, שלווה, תמימות, פליאה וקסם. הלוואי שמה שיותר אנשים יזכו למפגש עם אדם יקר זה.
אילו עובדות מהחיים המופלאים בטאוס.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אלו עובדות בעיניים שלך...
...,
01/07/05 10:50
|
את לא מתארת עובדות את מתארת את החוויה האישית שלך יש הבדל.... ניסים לימד אותך גם לראות את האמת כמו שהיא באמת או רק דרך הפילטרים הורודים שלו? שדרך אגב הוא מאוד מתאמץ להחזיק בהם לשם כך היה צריך ללכת רחוק ולבנות מרכז נוצץ ביוון.
יש עוד דברים שהם אמת פרט לשמיים הכחולים והציפורים, יש אנשים רעבים בצד הדרך ויש אנשים שסובלים...האם גם עליהם למדת להסתכל או רק על השמיים הכחולים והנוף היפה? האם למדת להיות בעלת לב רחב או לחילופין לראות עד כמה צר הוא ליבך? האם למדת להקשיב באמת לאנשים או רק לעצמך?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הזמנה
Priya,
03/07/05 19:19
|
הכל בסדר. אל תאמין למילים שכתבתי תבוא תראה ותחווה בעצמך אתה מוזמן לבקר בטאוס
הגב לתגובה זו
|
|
 |
להקשיב
קים, טאוס,
01/07/05 22:51
|
גם אני חי בטאוס. Priya תארה עובדות לגבי ניסים ולגבי החיים במרכז. מה שניסים מלמד אותנו זה לא לראות את החיים דרך פילטר בצבע מסוים, אלא פשוט לראות את החיים, כמו שהם. מזלי הגדול הוא שהגעתי לטאוס (וזה היה די במקרה), ופגשתי את ניסים. נכון, יש סבל. ויש אנשים סובלים בצד הדרך. והעבודה שלנו כאן היא להקשיב להם ולנסות לעזור. לנסות ולעזור להם לראות את מהות הסבל- ושהסבל מגיע מתוך בחירה שלהם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ומה איתך קים? אתה כבר לא סובל?
ל"ת
...,
03/07/05 16:07
|
|
 |
כן, גם אני סובל.
קים,
03/07/05 23:53
|
ובגלל זה אני כאן, כדי להפסיק את הסבל. דווקא כאן, רחוק מכל מה שאמור לגרום לי לסבל- אני מבין שאני סובל. ויש מי שאומר כל הזמן שאפשר לא לסבול, ויש מה לעשות בקשר לזה, וגם צריך. וכאן גם עושים משהו בקשר לזה, ולא רק מדברים על הסבל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה באמת נגע ללב,תודה על השיתוף
ל"ת
השפוי,
01/07/05 10:04
|
|
 |
20.
למה נרתעים מרגשות אנושיים?
רינת,
30/06/05 17:49
|
יש פה כמה אנשים שנבהלים נורא מרגשות אנושיים כמו כעס, אכזבה, ואני רוצה לשאול האם הרוחניות שלכם היא בעצם בריחה בכל אינטרקציה מפחידה? אתם ממליצים לאנשים לחיות חיים חלקיים! האהבה שמעל הכל, מכילה בתוכה גם כעס ושנאה, היא לא הודפת / מבטלת / מכחישה את הרגשות האלה. אם גדול עליכם, לפחות אל תוציאו לה שם רע של אהבה חלקית, צרת עין, כזו שמוכנה לטעום רק מהדבש של החיים. אהבה רינת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון...
סתם,
30/06/05 20:59
|
בואו נעודד את התוקפנות (אנושי), אלימות (אנושי), קנאה (מאוד אנושי) הוצאת לשון הרע ואמירת דברי כזב (אנושי) קנאה וצרות עין, שתלטנות, ולמה להעצר.. גם הפדופיליה אנושית, וגם גילוי העריות.. בואו נהיה אנושיים ונחייה את היצרים שלנו עד תום. , בואו נעודד ונבטא אותם, למה לא בעצם?..
או שאולי לא..? המממ.... תנו לי לחשוב קצת, תבלבלתי...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
''כל מה שאנושי, לא זר לי'' ציטוט
רינת,
01/07/05 14:58
|
כעס לא חייב להביא לכעס, אם יש לך אפשרות בחירה אמיתית. יש הבדל משמעותי בין קבלת הרע לבין ליצור אותו או לעודד אותו. אם קראת את ספר הטאו - גם איש הטאו, יתן את חכמתו לאדם הטוב ולאדם הרע... חשבת למה? והציטוט הוא של פילוסוף יווני מלפני אלף-אלפיים שנה, סליחה שאיני זוכרת את השם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טרנטיוס
ל"ת
י,
01/07/05 18:19
|
|
 |
סתם זו איילת ?
ל"ת
?,
30/06/05 23:51
|
|
 |
תודה רינת את כל כך צודקת
ל"ת
.,
30/06/05 19:32
|
|
 |
בשם האהבה..
ל"ת
סתם,
30/06/05 21:01
|
|
 |
19.
למגיבים בשלילה.
????,
30/06/05 14:29
|
נראה לי שמאז ששי טובלי הפסיק לכתוב מצאתם את ניסים כקורבן . למה הצורך: לבקר?לשלול?לשנוא?לקנא?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
וואו..
רן,
צפון,
30/06/05 11:44
|
יש כאן מהכל, גם התנשאות, גם מרמור, גם כעס, גם קנאה, גם כאב, גם אהבה, גם גאוה, גם אשמה...
כל כך הרבה דברים, ואולי אין כאן כלום ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואולי, יש כאן אפשרות אמיתית...
שלומי,
30/06/05 13:07
|
לכל אחד, לבחור את הדרך שלו, בתוך השנאה והאהבה והכעס והשלווה והשימחה והעצב, בלי להסתנוור מהכריזמה של אדם זה או אחר, בלי להיות מושפע מחלקי עובדות ומצגי שווא, במקומות מסויימים נקראים מניפולציה, הונאה או שטיפת מוח? הביקורת מאפשרת הבנה של 360 מעלות של הדבר, כל דבר שהוא, ואז חופש הבחירה של כל אחד מאיתנו גדל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
על יצרים ורוחניות
סתם,
30/06/05 12:39
|
ונשאלת השאלה, איך כל היצרים האלה מתקשרים לרוחניות, או לזן או לטאו או לבודהיזם או לאמת כלשהי?
והתשובה- הם לא. הם שייכים לאגו.
אז אולי אפשר להניח אותם בצד ולהתמקד במטרה שלשמה התכנסנו פה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אגו זה לא רוחני? סליחה?
.,
30/06/05 19:34
|
מה ההפרדה הנאורה הזו שאתה עושה? איזו רוחניות יש לך לעשות אם לא זו שמכוונת אותך לעבוד על התמוססות האגו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה צודק
סתם,
30/06/05 20:43
|
אכן התמוססות האגו היא המטרה.
האם אתה חושב שהדרך למוסס את האגו היא לחזק את הכוחות שמקיימים אותו?
נדמה לי שלא.
נדמה לי שהדרך למוסס את האגו לא עוברת דרך היצרים שמקיימים אותו אלא שואפת לעקוף אותם. אפשר להיפטר מהם, כלומר להתפתח רוחנית.
לא טיפוח האגו הוא שרוחני אלא להיפך - ההיפטרות ממנו.
אבל אולי אני טועה, מה אני יודעת.. סתם אישה פותה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
שבעים התרגומים
י,
30/06/05 00:24
|
הביקורת והמתקפה על התרגום שלחו אותי לבדוק בעצמי, ככל שאוכל.
צרפתי כאן עוד תרגום לאנגלית.
אפשר למצוא ברשת רבים. צרפתי את זה, כי הוא קיצוני במיוחד במרחק ובחופש שהוא מרשה לעצמו. מה זה אומר לגביו?
אינני יכול לקרוא את המקור. אך עיינתי בתרגומים הרבים, והם שונים. דומים ושונים. נראה כי רק מתוך קריאה של כולם ניתן ליצור תמונה של ''מה רצה המשורר'', ואולי גם זה לא. בכל אופן, לא מצאתי בתרגום של ניסים אמון דוגמא לחריגה או אי סבירות קיצונית מבחינת הרעיון. ואם ''שירה אינה רק רעיון ומשמעות שירה היא גם ובעיקר צורה.'' (ואכן כך) - אדרבא ואדרבא. אז מה רע?
THE EMBODIMENT OF TAO
Even the finest teaching is not the Tao itself. Even the finest name is insufficient to define it. Without words, the Tao can be experienced, and without a name, it can be known.
To conduct one's life according to the Tao, is to conduct one's life without regrets; to realize that potential within oneself which is of benefit to all.
Though words or names are not required to live one's life this way, to describe it, words and names are used, that we might better clarify the way of which we speak, without confusing it with other ways in which an individual might choose to live.
Through knowledge, intellectual thought and words, the manifestations of the Tao are known, but without such intellectual intent we might experience the Tao itself.
Both knowledge and experience are real, but reality has many forms, which seem to cause complexity.
By using the means appropriate, we extend ourselves beyond the barriers of such complexity, and so experience the Tao.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ליגאל
י,
30/06/05 20:28
|
טרחתי ועניתי לשאלות שהפנת אלי, אך לא זכיתי שתטרח ותתיחס.
ככה לא נוצר שיח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תשובה ל - י.
יגאל עשהאל,
גבעת יואב,
30/06/05 23:23
|
י. חביבי אני מצטער זה לא נראה לי אלא כפרוש עמוס מדי למשמעות הטאו עם רמיזה לפרק הראשון ולא תרגום של הפרק הראשון. הטאו טה צינג כמו כל שירה אמיתית מתאפיין בצמצום, מעט שמחזיק את המרובה. כשאתה קורא בו אתה חש בהד שמרטיט ומשאיר אחריו איזה סוד נעלם. הוא מהות חיה ונושמת. הוא הוא. מכאן התרגומים השונים כל כך, לפי נקודות המבט של המתרגמים, אבל כולם מחזיקים משהו מן המהות. התרגום של נסים הוא הרע שבהם כי הוא איבד לגמרי את המהות ונשאר רק עם הקליפה , הוא באר את השיר(כמובן לפי מידת הבנתו) ואיבד את הסוד. נדמה לך כשאתה קורא שהוא רוצה להראות כמה הוא מבין את השיר ועל ידי כך חומק לו השיר. זה דומה מאוד לאינטרפרטציה שהבאת אתה תסכים אתי שאין בה שירה.. האם הפרק הראשון בטאו טה צ'ינג לא מזכיר לך את הפרק הראשון בבראשית? ''בראשית ברא אלוהים את השמים ואת הארץ. והארץ הייתה תוהו ובוהו וחושך על פני תהום ורוח אלוהים מרחפת על פני המים ויאמר אלוהים יהי אור ויהי אור....'' בשני המקומות יש בריאה של עולם מצד אחד ותודעה שקולטת אותו מצד שני. חבל שאיני יודע סינית אז הייתי ודאי יורד יותר לעומק הדברים. אני מנסה להיות אובייקטיבי כמה שאני יכול אפילו שאני מבין שיש ביננו משהו אישי אשר קשה לי עליו לסלוח. אם אדם עם איכויות כמו שלו עלה כל כך למעלה זהו כנראה עולם הפוך (סלח לי עם פגעתי בך בדברי, אני מכבד מאוד זה שאתה נותן חשיבות לדברי)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה שהצלחת ללכוד במילים
י,
01/07/05 18:30
|
איננו טאו האמיתי.
(הפעם התרגום שלי:)
יגאל, תצטרך להחליט לאן אתה ממשיך מכאן.
בהצלחה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זנב לתפארת
יגאל עשהאל,
גבעת יואב,
30/06/05 07:23
|
אם אתה הוא י. שהגיב מספר פעמים קודם מדוע אינך מביא תרגום של הפרק הראשון אחר מזה שמופיע למעלה. אמור מה דעתך על הזנב שחובר לפרק הראשון של הטאו טה צ'ינג (מן המילה ''לחיות'' עד למילה ''טאו'') שאיננו שייך לפרק הראשון ולא נכתב ע''י לאו טסה. נניח שמשהו היה מוסיף לפרקים בתנ''ך תוספות משלו מה היית אומר עליו?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שאלה
י,
30/06/05 09:53
|
''אם אתה הוא י. שהגיב מספר פעמים קודם מדוע אינך מביא תרגום של הפרק הראשון אחר מזה שמופיע למעלה''
האם תואיל להסביר לי את השאלה ואת הקשר שאתה רואה בין הדברים?
נ.ב. לתגובתי ''תשובה'' -
התרגום לעיל של ניסים אמון הוא - ''זכאי מחמת הספק''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תשובה
י,
30/06/05 08:59
|
ראשית, דוקא הבאתי. ולא סתם תרגום, אלא משהו דומה למה שאתה עשית - עבודה של פיטר מרל שאספה שלל תרגומים, וניסתה להביא מעין אינטרפולציה, ואפילו צירפתי קישור לאתר ממנו אפשר להמשיך ולמצוא תרגומים רבים. משום מה לא פורסמה אותה תגובה. בהמשך אני מביא מספר ציטוטים מתוך אותה עבודה.
שנית, הבהרתי בתגובתי כי התרגום שהבאתי הוא ''קיצוני במיוחד במרחק ובחופש שהוא מרשה לעצמו'', ומכאן אפשר ללמוד שבין התרגומים האחרים יש מידה רבה יותר של קונצנזוס.
חזרה לעניין. כבר העדתי על עצמי שאני קורא בעניין ובהנאה את מה שכותב ניסים אמון (אם כי בזאת מסתיים הקשר שלי לעניין). הפריצה שלך לאויר יצרה מציאות שאי אפשר להתעלם ממנה, ואני (לצערי ואכזבתי)נוטה לקבל את דבריך, אם כי יש לי הרושם שבחרת בקו קיצוני למדי.
באופן יותר ספציפי, די נחרדתי להווכח שהתרגום המסוים מתוך הספר המסוים שמאד אהבתי מכיל תוספות אישיות ותלושות מהמקור כדבריך. אני משתדל לא להתכחש לעובדות.
מכל מקום, הן מתוך התחושות האישיות שנגרמו לי, והן מתוך סקרנות ועניין, עשיתי מה שלא עשיתי בעבר, ופתחתי במחקר קטן, לפחות לגבי התרגומים באנגלית אשר זמינים ברשת, וכן, רק לגבי הפרק הראשון.
התוצאה היא שמצאתי מקום לסלחנות לגבי התרגום האמור.
החלק המסיים - ''מעבר לשער התופעות זורם נהר הטאו'' יש לו הד ברבים מהתרגומים, ולכן אין בו שום בעיה. כך מובא הסיום באינטרפולציה של פיטר מרל: ''Beyond the gate of experience flows the Way, Which is ever greater and more subtle than the world.''
ה''זנב'' אם כן, הופך ל''מפרק אמצעי''.
החלק הבעייתי הוא אכן החלק הזה ''לחיות ללא פחד לחוש את העולם לחוות את המכשולים לדעת את העולם'' ואכן הייתי שמח אילו נכתב אחרת.
אבל, בא נעשה שנוי צורני קטן - ''לחיות ללא פחד - לחוש את העולם לחוות את המכשולים - לדעת את העולם''
התאור הזה נובע מתוך - To experience without abstraction is to sense the world; To experience with abstraction is to know the world.
כלומר, התרגום אולי לא מוצלח כל כך, אבל האמנם כדבריך ''דומה אולי לשירים ששרנו פעם בתנועות הנוער ואין לזה שום דבר עם טאו או לאו טסה.''? או בכל זאת כדברי, ''לא מצאתי בתרגום של ניסים אמון דוגמא לחריגה או אי סבירות קיצונית מבחינת הרעיון.''
ומעבר לכך, אם אני חוזר שוב על דבריך ''שירה אינה רק רעיון ומשמעות שירה היא גם ובעיקר צורה.''
שוב, מה שבדקתי היה רק לדגבי הפרק הראשון. בחינה מדוקדקת של יתר הפרקים אפשר ותביא אותי למסקנה שונה.
לגבי התנ''ך, כמי שמכיר את המקור, בשפת המקור, שהיא גם שפתי, לא הייתי מזיז קוצו של י', ולא מטעמי קדושה. אך מכיוון שבתרגום עסקינן, הדברים הם אחרים.
מצורף קישור (אחד מרבים) http://www.clas.ufl.edu/users/gthursby/taoism/ttc-list.htm
הגב לתגובה זו
|
|
 |
''צניעות'' 24, תרגום: ניסים אמון
לאו טסה,
30/06/05 07:48
|
''עמידה על הבהונות אינה עמידה איתנה הליכה בפישוק רגליים אינה הליכה יציבה.
אדם המציג עצמו לראווה משבח מאדיר ומהלל את עצמו רק עומד על בהונותיו או מהלך כברוז
המתנשא לא יאריך ימים המגזים בדיבור או פעולה מעשיו נמאסים''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לאו חביבי
יגאל עשהאל,
גבעת יואב,
30/06/05 10:48
|
לאו טסה חביבי
עוד לא התחלתי לדבר על עצמי אני כל הזמן מדבר עליך ולמענך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עלי?למעני??
לאו טסה,
30/06/05 12:17
|
לא זכור לי שמיניתי אותך לדובר או שאי פעם נתתי לך להבין שההבנה שלך אותי עדיפה על זו של אחרים...תרום אתה את פרשנותך הצנועה למילותי, ותן לאחרים לעשות את חלקם.
ובקשר לשאלה אם אתה מדבר על עצמך או לא..הרשה לי לגחגך בנימוס על תשובתך...''אני'' יצרתי את ניסים אמון'' אני'' תירגמתי יותר טוב ממנו,- הנה קראו- ''אני'' כתבתי שיר נפלא (הרי הוא לפניכם..) ''אני'' יודע טאו וזן יותר מכולם פה ולכן אלמד אותם ואטיף להם, ''אני'' גדול כל כך שבזכותי יש לי גם בן גאון למתמטיקה ואפילו השכן שלי כותב בזכותי שירים.. במשך כמה ימים אני קורא כאן על ''אני'' ואני ולמה אתה יותר טוב מניסים. אני כבר מכיר אותך יותר טוב מאשר את עצמי...
אגב לא ברור לי למה אתה מתגאה כל כך ש''יצרת אותו בעזרת שיריך ודעותיך'' כפי שכתבת למטה, אם אתה כל כך לא גאה ב''יצירתך''- האם שיריך ודעותיך יוצרות ''שרלטנות''??
שחרר אותנו, יגאל יקר, מהאני ואני שלך.. כבד עלינו, אפילו עלי. קצת צניעות בבקשה. תודה מראש...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה, לאו
אמיר,
30/06/05 22:57
|
לא הייתי יכול לנסח את זה אחרת. יגאל מתחיל להזכיר אחד, מנחם יוסיפוביץ, שהיה מתקשר לכל תוכנית רדיו, רק כדי שישמעו את שמו ברדיו.
יגאל, זה נהיה פאתתי, משהו פה מריח כמו ..... קנאה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סליחה טעיתי
יגאל עשהאל,
גבעת יואב,
30/06/05 18:15
|
אני מצטער חשבתי שזה היה לאו טסה האמיתי. אתה לא חושב שזה קצת מתנשא לקרוא לעצמך כך. האם יש לך חלק בהרכבת הזנבות?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
נסים יש לך פה כדור שלג מדרדר
רויטל,
30/06/05 00:00
|
ככל שתמשיך לכתוב פה לצורך תפארת הגאווה כך תמשכנה ותגברנה התגובות והמבוכה.
מה תעשה? ללכת לאחור כבר אי אפשר להמשיך קדימה מסוכן, מה תעשה? מה תעשה?
הנה ואולי לראשונה יש לך הזדמנות פז להתמודד עם קואן מהחיים שלך עצמך. בהצלחה!
ועל אף שעכשיו זה נראה קשה ומייסר יבוא יום ותגיד הרבה תודה לזה שפה פתח במריבה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בשבח המבוכה
יגאל עשהאל,
גבעת יואב,
30/06/05 07:40
|
לא שמעת? נגד הטפשות אפילו הזן חסר אונים. תמשיכי בדרך!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה טאו לא זן...כמה בלבול...
ל"ת
.,
30/06/05 09:44
|
|
 |
המומחית לטאו וזן
יגאל עשהאל,
גבעת יואב,
30/06/05 10:59
|
סליחה מורתי
נגד הטפשות גם הטאו חסר אונים.
אגב קואן זה לא טאו אם את בכלל יודעת מה ההבדל בין טאו וזן. האם אם את יודעת כתבי אני מת לדעת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה מת לדעת
י,
30/06/05 20:23
|
|
 |
יגאל יקר הנקודה אינה תגובה שלי
רויטל,
30/06/05 12:11
|
התגובה של הנקודה אינה שלי, זה שאומר שטאו זה לא זן וכמה בלבול.
אני בהחלט התכוונתי לזן ותגובתך הראשונה הייתה מאוד לעניין. אז תודה לך על ברכת הדרך.
מסוכן להגיב פה אהה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון, היא שוקלת הרבה..
סתם,
30/06/05 20:53
|
|
 |
האמת אינה קלה
רויטל,
30/06/05 19:58
|
קשה להסתכל על האמת העירומה, לכן ציפינו אותה בעטיפות נוצצות שונות ומשונות. עם הזמן בדיוק כמו בסיפור הכלבלב והזאב התחלנו להאמין בשקרים של עצמנו, ואז כשמישהו בא ומצביע על השקר או על האמת האמיתית יש זעזוע וכתוצאה פחד גדול. ומפחד כולנו אומרים ועושים דברים נוראיים.
גם אני הייתי שמחה לראות ניסים יותר אמיץ, יותר אמיתי, יותר נוגע בפחד באמת, יותר נוגע באמת ומתוך עצמו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה
יגאל עשהאל,
גבעת יואב,
30/06/05 18:26
|
אני מצטער, סליחה. אני לא מבין למה כמה מן החברה כועסים עלי. כל מה שאני אומר הוא אמת לאמיתה. ואני חותם על זה בשמי ולא בשם אחר כמו שעושים כמה שמחרפים ומגדפים אותי. אמנם לא אמרת הרבה אך הייתה בדברים רוח טובה מפייסת. אני מודה לך מאוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
בשאלת התרגום
יגאל עשהאל,
רמת הגולן,
29/06/05 16:47
|
אני בטוח שאף אחד מכם לא שולל ממני את הזכות לביקורת בעניינים שפעם היו מאוד קרובים ללבי.
אתם ודאי יודעים שמה שתורגם למעלה הוא הפרק הראשון מתוך הטאו של לאו טסה. כדי להסביר היטב את עצמי תרגמתי מילולית את הפרק הראשון מתוך הטאו בעזרת ארבעה טקסטים שונים של תרגום שנמצאים ברשותי:
הטאו שבוטא איננו הטאו הנצחי השם המוגדר אינו השם האמיתי האין קדם לשמיים וארץ היש הוא אימם של ריבוא היצורים. רק החופשי מתשוקות יקלוט את המהויות הנסתרות ובעל התשוקות יראה רק את ריבוי התופעות שניים אלה מקורם אחד הוא אך שונים הם בשמותיהם. למקור זה אנו קוראים עמקות, או נכון יותר עמקות אין חקר, זהו השער דרכו יעלו ויבואו חלקיה של תבל רבא.
זה עשיתי באמצעות ארבעה מקורות שונים ובכולם לפרק הראשון אותו האורך. זה מקביל לתרגום של נסים עד לשורה שמסתיימת במילים ''מקורם אחד''. כל מה שנכתב משם והלאה זה לא לאו טסה אלא נסים אמון: לחיות ללא פחד לחוש את העולם לחוות את המכשולים לדעת את העולם וכו' דומה אולי לשירים ששרנו פעם בתנועות הנוער ואין לזה שום דבר עם טאו או לאו טסה. אם לאו טסה קרא את הדברים שנסים הדביק בסוף הפרק הוא ודאי מתהפך הרבה פעמים בקברו. אינני חושב שהוא היה מפרסם דברים אלה בשמו.
אני חושב שהתרגום לא נעשה מסינית, אולי מאנגלית ואולי אפילו לא זה. זה נראה כמו שיכתוב מעברית יפה לעברית קלה למתחילים לפי מידת ההבנה של נסים. שירה אינה רק רעיון ומשמעות שירה היא גם ובעיקר צורה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תרגום לדוגמא
י,
29/06/05 23:28
|
The Way
The Way that can be experienced is not true; The world that can be constructed is not real. The Way manifests all that happens and may happen; The world represents all that exists and may exist.
To experience without abstraction is to sense the world; To experience with abstraction is to know the world. These two experiences are indistinguishable; Their construction differs but their effect is the same.
Beyond the gate of experience flows the Way, Which is ever greater and more subtle than the world.
קישורים להרבה תרגומים והסברים: http://www.clas.ufl.edu/users/gthursby/taoism/ttc-list.htm
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שלום לך יגאל
גל,
29/06/05 18:14
|
יגאל, אין ספק שעניין חדש ממלא את ימיך, ואף במה לפרסום שיריך ותרגומיך ודעותיך. מצוין. אין ספק שניסים עושה לך שירות יפה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הזאב והכלבלב
יגאל עשהאל,
גבעת יואב,
29/06/05 22:15
|
גל התלמיד הקנאי
נסים שלך נוצר בעזרת שירי ודעותיי, תזכור לולא אני נסים שאתה מכיר לא היה קיים. הוא הסתובב הרבה עם שירי ונראה שלמד מהם לא מעט, גם לך זה לא היה מזיק כל כך, לכן דע אני עשיתי שרות יפה קודם. אגב אני לא זקוק להערכה. אם אינך יודע יש גם כאלה שמספיקים לעצמם. אני עושה מה שאני עושה בגלל רגשי אשמה וכמוך גם אני מקנא לאותן אמונות ודעות מהן נבנתי. אני אוהב משלים ולכן אמשיל לך ולכל הקנאים למורם משל, אם אתה מסוגל לחשוב תבין למה אני מתכוון: פעם היה כלבלב של עיר שמאס בעיר ורצה לחיות חיים של חופש ודרור. הלך ליער ופגש באחיו הזאבים. ''איך יכול אני לחיות ביער ?'' שאל. ''לך לזאב הזקן'' ,אמרו לו ,''והוא ילמד אותך איך לחיות ביער חיים של חופש ודרור.'' הלך אל הזאב הזקן וישב ללמוד אצלו. אמר לו הזאב הזקן: ''ראה אין הבדל רב בין כלבים לזאבים רק שאתם בעת פגישה מריחים זה את זה בתחת ואילו אנו מריחים זה לזה באף. עשה כמוני ואף זאב לא ירגיש.'' שמח הכלב וכן עשה. כל פעם שפגש זאב הריחו באף ואיש לא ידע כי מן הכלבים הוא. וכך חיי שנים ביער חיי דרור ונעשה מכובד ונערץ על כל יושביו. גדל נשא אישה, בנה לו בית לתלפיות הרביץ תורה הרויח הרבה וראה שמחה בחייו. אחרי הרבה שנים עשה הזאב הזקן משתה והזמין את כל יושבי היער. נכנס זאב אחד הריח את הזאב הזקן באף והתיישב, נכנס זאב שני הריח את הזאב הזקן באף והתיישב. נכנס גם הכלב שבנתיים בגר והלבין, בא להריח את הזאב הזקן באף עצר אותו הזאב הזקן ואמר: ''לא חביבי אצלי אתה יכול להריח בתחת.''
תודה רבה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ליגאל עשהאל
ללא שם,
01/07/05 01:24
|
בחצי שעה האחרונה אני קוראת את תגובותך לטורים האחרונים ועלתה לי שאלה אחת: לא נמאס לך להתייסר דרך מילים ואותיות? לא נמאס לך לסבול? עצב , ותקווה שתוכל לקרוא את המילים שניסים כותב והמילים תעבורנה בתוכך ותזרומנה דרכך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יגאל זה מעולה הסיפור הזה...
.,
29/06/05 23:51
|
אתה ענק ענק ענק....זה בדיוק ניסים עושה כמו זאב כבר כל כך הרבה זמן שגם הוא התחיל להאמים בשקר של עצמו, אבל בעצם הוא כלב מריח בתחת.....גדול.
אני מעולם לא הייתי איש של ספרים ועל אף שקיבלתי במתנה את תרגום הטאו של ניסים עלעלתי ולא התחברתי...על אף בורותי בכל פעם שניסים ציטט משם משהו או אפילו בכמה שירים הבודדים שקראתי בספר הרגשתי פשוט שניסים שם משתעשע כותב מעצמו וחותם בשם לאו טצה....כמה גדול היכולה להיות חוצפתו של זה אני תמהה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יגאל זה בדיוק מה שהרגשתי
אורי,
29/06/05 17:13
|
בחלק מהשירים יש מעברים חדים, כאילו מישהו אחר החל לכתוב פתאום את המשך השיר, ובדיוק לשורות האלה לא מצאתי הלימה בתירגומים אחרים. זה התחבר לי לתוספות החינניות שניסים הרשה לעצמו להוסיף בגוף הספר, כמו גם להקדמה המתיפיפת. הוא היה צריך לקרוא לספר הזה -''ואריאציות על טאו טה צ'ינג'' מאת ניסים אמון ואז הייתי מודה לו מעומק לבי על הספר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נא להצביע! אל תיהיו פאסיבים!!
סתם אדם מהישוב,
29/06/05 23:30
|
אני מבקש היום לעשות סקר קצר עם הקוראים של הטור של ניסים. אבקש מכל קורא שמרוצה מהכתיבה השבועית של ניסים: יש להוסיף תגובה עם הכותרת ''מרוצה''. כך תוכלו אתם הקוראים לבקש בצורה יפה אך גם החלטית וברורה מיגאל ואחרים לפנות את הבמה ולתת לנו להמשיך ולהנות מהמאמרים של ניסים. אני מצטער שזו הדרך שאני מבקש לנקוט אבל תוכן התגובות וצורת הכתיבה שלכם אינן עינייניות. הן אינן מגיעות ממקום נקי או ממקום של ביקורת בונה וכך הן פוגעות בהנאה של קוראים רבים ובוודאי בניסים. יגאל אני לא מכיר אותך, מאחל לך כל טוב, באמת. אם יש לך חשבון אישי כלשהו עם ניסים אנא פנה אליו באופן אישי, אני בטוח שתוכלו לנקות את המשקעים. אני חושב שאין זה ראוי לפתוח נושאים אישיים שלכם כאן. דרך אגב אם אתה מחפש תור ב- NRG פנה ישר למערכת. (-; בברכת הצלחה, סתם אדם מהישוב
נ.ב - אל תיהיו פאסיבים!!! מי שמצביע מביע!!!
למען הסר ספק - אני מכיר את ניסים רק מההרצאות שלו ולא באופן אישי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זנב לתפארת
יגאל עשהאל,
גבעת יואב,
29/06/05 23:02
|
החכם עיניו בראשו והכסיל בחושך הולך.
טוב שעוד מישהו הבחין בזה. תארתי לי שכמו הזנב שהוסיף בפרק הראשון הוא הוסיף זנבות גם לפרקים האחרים. אבל אין לי הספר ולא יכולתי לבדוק. האם חשב שאיכות כתיבתו דומה לזו של לאו טסה ואיש לא ירגיש? אני המום ולא יודע מה לחשוב. תודה רבה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
בכל זאת
ת',
29/06/05 14:53
|
אני סבורה שיש איזה דבר מה, מעבר לפולמוס שהתעורר פה, שרבים מפספסים. ומבחינתי, לפחות, זהו העיקר. היתר לא רק שאינו מעניין, אלא הוא גם בגדר רכילות שולית. טוריו של נסים אמון, המתפרסמים מזה שנים אחדות באינטרנט העברי, פתחו עבור רבים מאיתנו את השער למקומות שחיפשנו מבלי שידענו שהם אמנם אפשריים. עבור אנשים רבים, אני מעזה לומר, הם היו השער הראשון. אני, באופן אישי, אסירת תודה על כך לנסים אמון, בין אם שהה במנזר הקוריאני שנים או שנה, ובין אם ביקש רשות להכליל השיר בספרו ובין אם לאו. מאז טוריו של נסים הלכתי כבר הלאה, לדרך שלי, שאגב אין בה גורואים, אין בה רוח הנרכשת בכסף, וגם לא מורים ברורים בשר ודם. רק מתחלפים, עוברים, באים. וקרישנמורטי. אני עדיין נהנית לקרוא את טוריו של ניסים, ונדהמתי כשגיליתי עכשיו את התגובות מהסוג החדש שהצטברו פה מסביב. ואגב, עשהאל, גם אם דבריו כליל האמת מנקודת מבטו, נשמע לי בעיקר כמו אגו שעלה לפתע ממצולות כלשהן. לא יותר. תודה נסים (וזה בהחלט בא ממעמקי הלב ותודה לכם על ההקשבה. ת'
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צנזורה
ת',
29/06/05 18:17
|
דבריי צונזרו, שלא לצורך, בניגוד להגינות הבסיסית ולאתיקה הנהוגה באתרי האינטרנט. אני מבקשת לתקן זאת: במקור ציינתי כי ''דבריי נאמרו ממעמקיי הלב, גם אם נסים הוא שרלטן, צרצר של כסף, עוצמה ומעמד''. כל מי שקורא את דבריי מבין היטב את רוח הדברים (דהיינו: עזרתו אינה מושפעת כהוא זה מדברים אלו - איני טוענת לרגע שכזה הוא ניסים), ולכן יש חשיבות רבה לטקסט שצונזר. זה גם מוזר, גם מיותר וגם מעקר את דבריי מתוכן. אבקשכם לתקן זאת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
בלי ''נושא'' אי אפשר לקרוא
ר,
צפון,
29/06/05 14:49
|
|
 |
12.
יגאל עשהאל,
גבעת יואב,
29/06/05 13:26
|
אני בטוח שאף אחד מכם לא שולל את הזכות שלי לביקורת בעניינים שפעם הייתי מאוד קרוב אליהם.
אתם ודאי יודעים שמה שתורגם למעלה הוא הפרק הראשון מתוך הטאו של לאו טסה.
ניסיתי לתרגם מילולית את הפרק הראשון מתוך הטאו בעזרת ארבעה טקסטים שונים של תרגום:
הטאו שבוטא איננו הטאו הנצחי השם המוגדר אינו השם האמיתי האין קדם לשמיים וארץ היש הוא אימם של ריבוא היצורים. רק החופשי מתשוקות יקלוט את המהויות הנסתרות ובעל התשוקות יראה רק את ריבוי התופעות שניים אלה מקורם אחד הוא אך שונים הם בשמותיהם. למקור זה אנו קוראים עמקות, או נכון יותר עמקות בלי סוף, זהו השער דרכו יעלו ויבואו חלקיה של תבל רבא.
זה עשיתי באמצעות ארבעה מקורות שונים וכולם מסתיימים באותו מקום. זה מקביל לתרגום של נסים עד לשורה שמסתיימת במילים ''מקורם אחד''. משם והלאה זה לא לאו טסה אלא נסים: לחיות ללא פחד לחוש את העולם לחוות את המכשולים לדעת את העולם וכו' דומה לשיר ששרנו פעם בתנועות הנוער ואין לו שום דבר עם טאו או לאו טסה. יש לי הרושם שלאו טסה מתהפך הרבה פעמים בקברו. אינני חושב שהוא היה מפרסם דברים אלה בשמו.
אני חושב שהתרגום ודאי לא נעשה מסינית, אולי מאנגלית ואולי אפילו לא זה. זה נראה כמו שכתוב מעברית יפה לעברית קלה למתחילים לפי מידת ההבנה של נסים. שירה אינה רק רעיון שירה היא גם צורה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
''ספר הטאו'' בתרגומו של ניסים
Tao's,
29/06/05 13:17
|
התרגום של ניסים הוא תרגום מקסים. הוא חי, הוא קולח, הוא עכשווי והוא לא אקדמי. הדיוק של הראש הרבה פחות חשוב בתרגום הזה מהשמחה והפשטות של הלב, מהם הוא מגיע. הכבוד והפשטות שניתנו לספר בעיצובו הם מקסימים. הטאו נמצא גם בפרטים. בדיוק הטבעי והפשוט שלהם. זהו המסר של הספר, זהו המסר של התרגום, זהו המסר של האריזה.
העניין עם התגובות בטור הזה הוא, שיותר משהן מגיבות לנאמר בטור, הן מגיבות לניסים. מרבית מגיבי הטור מתקשים, ככל הנראה, להמצא בעת קריאת הטור בכאן ועכשיו, אלא אם כן התגובות הן בעצם לתמונה של ניסים בראש הטור ולא לטור עצמו. הם מגיבים, כשמפיהם מדבר שק של שליליות ופחד אותו הם סוחבים על גבם מבלי משים, ומטיפים למי שכל רצונו הוא לעשות טוב לאנשים וגם מקווה באותה עת להתפרנס מזה. במכולת אתם משלמים? לרופא אתם משלמים? אם תגיעו לטאו'ס, לא תשלמו כלום על מה שבאמת תספגו שם ועל הלב שיפתח לכם שם, תשלמו רק על הפעילויות, כמו בכל מקום אחר.
אל תכעסו על מי שמציע לכם חופש, ולמה לכם לחפש חסרונות כשיש כל כך הרבה לקחת.
אני מאחל לכולכם הרבה שמחה וקלות. השמש כמעט באמצע השמיים, פעיות של כבשים בחוץ, ותיכף ארוחת צהריים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רן ציקי תרגעו תנו לניסים להגן
ל"ת
על עצמו,
29/06/05 23:40
|
|
 |
התרגום של ניסים
אורי,
29/06/05 16:55
|
הביקורת שלי על התירגום של ניסים היא שרוח התרגום אינה נאמנה למילים שהוא מתרגם... בתירגומו יש הרבה כבוד, אין פשטות. יש תחפושת של פשטות, שבעצם מעבירה מסר של יוקרה. אין צניעות, יש הצטנעות. יש הרבה דיוק והתכווננות, לרעיון כלשהו שניסים בחר להבין, אין זרימה טבעית, מתפצלת ומתאחדת, הנפגשת במקום הכי נמוך.... הספר הזה לא זורם כמו מים, כמו שהוא אמור היה לזרום. לדעתי האישית, כמובן. כשנותנים דברים בחינם אבל לוקחים עליהם הרבה כסף, זו הונאה. התרגום הזה נהדר ומרשים. אבל הוא מתרחק מהטאו, כמו שאני מבין אותו, ולפעמים עדיף ללכת למגיד עתידות שינבא את העתיד, מללכת למדען מכובד שטוען שמצא נוסחה לניבוי העתיד. כי אצל הראשון, what you see is what you get. אצל השני, זו שרלטנות. ולכל אוהבי ניסים אמון, אלה עם העיניים העצומות ואלה עם שעיניהם פקוחות - האם פיו וליבו שווים? אני שואל באמת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
ואם כבר הוזכר הרב ברג
המאוכזבת,
29/06/05 02:08
|
שימו לב לקישור הבא: http://www.katot.org
המכון לחקר הקבלה- ''היהודים הביאו את השואה על עצמם''
מזעזע לא? לא פלא שיש לנו שם רע בעולם....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
מישהו ראה את המחירים בפארוס
מס הכנסה,
29/06/05 01:54
|
של הקורסים? גם אם אני רוצה להיות רוחני ולעשות קורס אצל ניסים זה נורא קשה. מה גם שמחיר הקורס אינו כולל לינה וכרטיס טיסה ליוון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
החיים בט'אוס
רועי,
פארוס,
30/06/05 18:36
|
אני מתגורר מעל לשנה במרכז טאוס באי פארוס ביוון.
חשוב לומר: מחירי טאוס אינם כלל ועיקר יקרים יחסית למרכזים אחרים בעולם כולל ישראל. נכון הוא שהמחירים ביוון כיום עלו בעקבות היורו.
טאוס מסבסדת מכיסה את הלימודים שלי במקום. כל מי שרוצה לבוא וללמוד ולשבת מדיטציה מוזמן. ברור הוא שישנם דברים שצריך לשלם עליהם כמו אוכל. שוב זה עדיין לא יקר כמו במקומות אחרים.
כדאי לבדוק ולברר ולצלצל אלינו. תמיד נשמח שיבואו אנשים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רועי זה גיס של ניסים
ל"ת
יוסי,
03/07/05 14:18
|
|
 |
בטח תשמחו אם הם משלמים
ל"ת
...,
01/07/05 02:03
|
|
 |
8.
מעבר למציאות זורם הנהר שהייתי
dafna57,
רמת גן,
29/06/05 01:03
|
לפעמים אין מילים,לא המציאו חדשים, הטאו הוסיף הרבה דברים טובים, מיום שהתאוה נמחק לי גיליתי סודות, וכך גיליתי כי כולנו בנו מאותו מקום, מיום שהתחלתי לחיות ללא פחדים, ידעתי הכל על עולמי והעולם כולו. חבל שבארצינו רק מבקרים שופטים אחד את השני,התחרות בנינו רק הורסים אח באח וגם אחות באחות, תקותי שנבין כי לכל אחד פרוש אחר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
חשוב לנו לומר
זוג אוהבים,
28/06/05 22:42
|
אנו מכירים את ניסים אישית, כאסיסטנטים לשעבר בטאוס, יוון. מצאנו עצמנו מתכווצים ומופתעים לאור הגיגים של תוקפנות וארס אשר מצאו לעצמם מקום דווקא בדפים אלו. לאחר כמה החלפות מבטים ומחשבות חשבנו לפלוט למתחם מפוקפק זה את מה שמרגישים אנשים שעבדו עם ניסים,שהו במחיצתו ולמדו ממנו דבר או שניים.
טוב,נעים,אמיתי, מעניין ומסקרן.
ועוד- מורה הוא בן תמותה, יתרה מזאת תלמידיו הם בני תמותה. מכאן שהיכולת ללמד וללמוד היא מוגבלת. ניסים מורה נהדר, אך לא מושלם, כי אין כאלה. החכמה היא לקחת את הטוב והמתאים מכל מורה וללכת הלאה. גאטה גאטה פארגאטה... המורה, כמו פסיכולוג, מציב עצמו בעמדה שגורמת לכולם להשליך עליו את מה שקשה להם עצמם. זה יכול להיות מבלבל.. הרבה אהבה לכולם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה הזמן להחריש
י,
29/06/05 10:53
|
מול תגובתו של יגאל עשהאל, אשר לא רק שהזדהה וסיפר על עצמו, אלא שסיפורו ןמעמדו זכו בגדול לאימות של ניסים אמון, לא ניתן להעמיד שום תגובה נגדית.
בודאי ובודאי לא תגובה כללית בעילום שם.
אך גם תגובה ממי שיזדהה, כחבר, תלמיד, אסיסטנט, לא יכולה לעמוד מול המורה.
יש רק אדם אחד שיכול (וצריך) להתייחס, להזים או לעמוד מול יגאל עשהאל.
זה ניסים אמון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם אתם כבר משבחים אז נראה
חרם האוהבים,
29/06/05 01:51
|
אתכם מפרסמים את שמותיכם האמיתיים ומספרי טלפון על מנת שנוכל לעמת את מה שאמרתם. ''זוג אוהבים''- זה יכול להיות קרוב משפחה של ניסים. דרך אגב אני לא נגד לקחת כסף אבל למה הקורסים ביוון כל כך יקרים? מה זה קורסים לעשירים בלבד?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אשליות אשליות רבות לעולם
ל"ת
אינן מתגשמות,
28/06/05 23:57
|
|
 |
6.
פרסומת במסווה רוחניות
דוד מסיקה,
28/06/05 22:13
|
ניסים מפרסם שיר מהספר שהוא תרגם - במיוחד בשבוע הספר, ואפילו נותן לנו בלארג'יות את הכתובת של אתר הבית של מחנה הרוחניות היקר שלו ביוון! איזה נשמה גדולה! תודה ניסים ונפלאות! גדול אלוהי השיווק הרוחני!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה יש לכם?
חיים, יפו,
29/06/05 19:15
|
מה הבעיה שלך? לא טוב לך אל תקרא. מה מרגיז אותך? יש חופש כל כך גדול מתחת לרגלינו ומכל עבר, אבל אנשים בוחרים להישאר בבית בוער מחשדנות, קנאה ותסכול, ולכעוס על מי שבוחר לחיות באוויר החופשי. למה כל כך חשוב לך להטיף לכלא הרגשי שלך? למה כל כך חשוב לך לשטוח קבל עם ועדה כעס, חשדנות, טינה? היפטר מהם, במקום לפזר אותם לכל עבר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
התירגום של נסים לוקה בחסר
אורי,
28/06/05 21:57
|
התירגום של ספר הטאו שניסים אמון פירסם בעברית, הוא בעייתי מאוד. אני ממליץ לכל מי שהמילים המקוריות חשובות לו לקרוא תרגומים בשפות אחרות ולהשוות. לדעתי האישית לגמרי, הבעיה העיקרית בתירגום שלו היא בחוסר צניעות אמיתית. הוא יודע לדבר על צניעות אבל ניתן לראות בתירגום העברי עד כמה אין צניעות בדרך מחשבתו ודבריו. לא ברור מאיזו שפה תירגם ניסים את הספר (סינית או יפנית?), מהו הרקע שלו בשפה ובתרבות הסינית, לאיזה נוסח של ה''טאו טה-צ'ינג'' התרגום נאמן (במהלך אלפי השנים הצטברו מס' נוסחים עם ניואנסים קלים ביניהם), ועוד ועוד. בכל תירגום שהוא, נמצאת גם פרשנות של המתרגם, והתירגום משפה כה שונה מעברית מבחינה תחבירית וכו' דורש פרשנות ובחירה רבה בין אפשרויות שונות. השוואה בין תירגומים לאנגלית לבין התירגום של ניסים לעברית מעלה שבחירות התירגום של ניסים נגועות בהרבה תחושת יוהרה, רוממות של ''החכם'' ושל ידיעת האמת, ובניגוד לצניעות, לאי הידיעה ולשפלות הרוח האמיתית אליה מכוון הטאו. אז לסיכום, תיזהרו לכם ממטיפי האמת למיניהם, גורואים ונוכלים אחרים, ותסמכו על האינטואיציות שלכם בחיפוש אחר האמת שלכם. והשאלה החשובה ביותר היא האם יש בבן אדם צניעות אמיתית, כי זו גם הגדולה של מורה אמיתי - מורה רוחני או מורה למתמטיקה או מורה לחלילית. לדעתי האישית, כמובן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התרגום
הספקן,
צפון,
28/06/05 23:52
|
מנוגד לגמרי לרוח הטאו. זהו תרגום חופשי מדי בשפה דלה כנראה מאנגלית, נראה שהמתרגם לא מבין דברים לעומק. התרגום של קאלו עדיף בהרבה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התרגום מעולה
א''א,
28/06/05 22:41
|
והספר נפלא. מומלץ בחום, לכולם. אפשר לעיין בו שוב ושוב ותמיד למצוא תשובות לשאלות העמוקות והחרישיות ביותר שבכם. ספר מסתורי וקסום שלא נגמר.
אין שום יוהרה באיש הטאו וגם לא יכולה להיות. החכם אינו יהיר והיהיר אינו חכם. אם אתה רואה יוהרה בדוק, אולי היא נמצאת בעיניך שלך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שיר לא טוב
אולג,
קרית אתא,
29/06/05 10:37
|
א''א אני חושב שאתה רק רוצה לעשות פרסומת למשהו אתה לא יודע. אשה שלי אירינה למדה שיר כזה באוניברסיטה של פטרוגרד . היא לדברת עברית טוב. היא להגיד זה לא שיר כמו היא למדה. השיר היא למדה מאוד חזק. זה היא אומרת לא שיר זה קקמייקה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קקמייקה
יגאל עשהאל,
גבעת יואב,
29/06/05 18:53
|
אולג יקירי
אני מסכים עם כל מילה שלך ואשמח לשוחח אתך ועם אשתך על הדברים. אגב מה זה קקמייקה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני מסכימה לחלק מהדברים
מירה,
28/06/05 22:35
|
כשקראתי את הספר הרגשתי את העוצמה שבו אבל גם את חוסר הצניעות. מין סגידה לטאו, בעוד הטאו לא זקוק לסגידה בכלל בכלל... להפך... אפילו בעיצוב של הספר, קו נקי כל כך של פונטים, כריכה פשוטה, אבל עם זאת כל כך הרבה הוד והדר. שוב, מאוד מרשים ומזמין הערצה, אבל מרוחק מרוח הטאו שמיים וארץ. נסים, אתה שם לכתוב תשובה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
על תרגום הספר.
אהרון,
29/06/05 10:06
|
תודתי לניסים על התרגום האסתטי של הספר. ובהקדמה לתרגום שלו, מעיד ניסים על המרוכבות והבעיתיות שבתרגום.
יש עוד כ4-5 תרגומים של הספר לעברית, למשל : - ''ספר הדרך והסגולה'' - דן דאור ויואב אריאל, הוצאת מפעלים אוניברסיטאים. - ''דאו דה צינג'' - תרגום של יורי גראוזה וחנוך אלקלעי, הוצאת מוסד ביאליק. - שלמה קאלו - תרגם גם הוא.
ומי שבאמת הדברים חשובים בעיניו, והם אכן כך, צריך לנוע בין התרגומים השונים ולאחדם על מנת לחוש ולהבין את משמעותם העמוקה של הדברים.
בברכת הצלחת הדרך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
עד עכשיו נהנתי לקרוא אבל לאחר
מתלבט,
28/06/05 20:25
|
מה שהיה בשבוע שעבר עם יגאל, אני מתחיל להטיל ספק אם ניסים באמת איש ישר ולא שרלטן.
לצערי כבר עברתי את המכון של הרב ברג-הם היו מלכי השרלטנים!!!! וליגאל לא היה אינטרס לפרסם סתם דברים, אלא אם כן הם אמיתיים. יש מישהו שחושב כמוני???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ותודה על שהעלית את השאלה
י,
28/06/05 23:45
|
כי אחרת הייתי מפספס את כל הסיפור.
ממה שקראתי, יגאל, כמו במחזה טוב, מעמיד את ניסים במקומו. זה לא בהכרח הופך אותו לשרלטן או נוכל, אבל מראה על ענווה שגדלה לגאווה.
מעתה תקרא ותהנה, אבל תצטרך לשים דגש יותר על הכתוב ופחות על הכותב.
גם אני.
אולי ניסים אמון יתחיל לחתום בשם ''אנונימי''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מבין לליבך, נפגעתי מאוד מניסים
.,
28/06/05 21:32
|
לפני שנים והייתי בקבוצה של אנשים שנפגעו ממנו. עד היום יש חבר שלא מוכן לשמוע על זן ומדיטציה כי זה מזכיר לו את ניסים. אתה מבין איזו חתיכת קארמה זו לניסים?
ניסים לא מבין כמה נזק הוא מייצר לעצמו ולאחרים. ניסים מנסה לייצר אשליה והוא כל כך שבוי בה בעצמו בדיוק כמו שיגאל אמר...סופו של שקרן שיאמין לשקרים שלו עצמו...
ניסים מלמד ומכוון לכך שסופו של המסע הרוחני הוא בזה שתמצא לך פינת גן עדן בעולם הזה. זו כזו אשליה מסוכנת וזה כזה שקר וטעות. אבל הוא כל כך מאמין בזה שהוא הלך לבנות לו כלוב של זהב ועכשיו הוא כבול...את הכלוב הזה הוא כבר לא יעזוב כנראה...
ועוד ציטוט קטן ונבון של יגאל שהפנה את ניסים לכך כי שכח את תלמודו וכי הזן והטאו כמו המים הם שואפים להמצא במקום הנמוך....במקום זה ניסים בנה לא ארמון בו הוא המלך....מסע גם קצת בכיוון הפוך מהבודהה שהיה לו הכל והוא הבין שעליו לעזוב את זה כדי לזכות בהארה או בחופש המוחלט או בהוויה המוחלטת...מילים מילים מילים...אבל ניסים הולך הפוך...קצת רגרסיה מבחינת הבודהה...הוא התחיל מחיפוש כן ואמיתי והסתאב בתחושת כוח ותאוות תהילה ועושר ועכשיו הוא מוכר את החלום להמונים כשכמובן הוא מחזיק בדוגמא האישית....משל החרב המתהפכת...
מוזר שכל זה קורה בדיוק כשסוף סוף ניסים פתח את טאוס לקהל ודווקא עכשיו חשב שכולם ינהרו בהמוניהם אליו....
ניסים תתעורר, די למכור אשליות, אומנם אתה אומר ליגאל שאתה חי בצניעות אבל די להסתכל על הארמון היווני ורצפת הטאטמי מיפן שהטסת לאולם הדהארמה כדי להבין שפשטות וצניעות הן ממך והלאה והלא אתה מתגאה בארוחות הגורמה במסעדה שלכם...או לא?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה ניסים עשה לך בדיוק? שנפגעת?
השפוי,
28/06/05 22:10
|
ניסים לא עושה רושם של אדם רע, אז אולי תספר איך הוא פגע בך בדיוק? וכך נוכל להבין על מה אתה מדבר, וגם לניסים יהיה אפשרות להגיב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה זה בן אדם רע?
.,
28/06/05 23:53
|
ניסים הוא אדם עם הרבה אגו כמו כל אחד מאיתנו. הוא שואף לטוב ובורח מרע, מחבק אושר ודוחה סבל. באפליה הזו לא יכול ליפול מורה רוחני בטח לא מורה זן ובטח ובטח לא מי שקורא לעצמו זן מאסטר. כל עוד המורה הרוחני נופל שם הוא עוד לא עשה את הצעד הראשון על הדרך כך שללמד בטח ובטח שאסור לו.
כשהוא דוחה סבל הוא דוחה אנשים סובלים. כשאני סבלתי במקום לתת לי שיעור אמיתי מהלב הוא רק פגע בי. הוא הרגיש שאני מאיים עליו מכיוון שראיתי דרכו, ראיתי את שקר החן והבל היופי שהוא ניסה כל כך למכור ואני סרבתי לקנות, ראיתי את תאוות הבצע שלו שהייתה מאוד מאוד בוטה, ראיתי כיצד נצמד לכל בן אדם שיש לו הרבה מרשרשים בכיסים ושם מפורסם וכיצד התעלם מאלו שאין להם מה להציע לו אלא באו לבקש את הלימוד הטהור.
ראיתי וחוויתי בגידה באמון שנתנו בו כתלמידים במקום הפשוט ביותר של חמלה ובני אדם.
אני שמח לאמר היום שלמרות אנשים כמו ניסים שרדתי בדרך והצלחתי להגיע למורים אמיתיים. ולכן אני כותב פה כדי שאנשים לא יפלו ברשת האשליה המאוד מתוחכמת הזו של ניסים ובדיוק כמו שיגאל אמר ניסים הוא שרלטן מין המעלה הראשונה האשליה שהוא מוכר נראית כל כך אמיתית ולכן היא כל כך מסוכנת... השמרו מפניו ומשכמותו כמו מאש. תאמינו בעצמכם ואל תחפשו אחרי מי ללכת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נקודה יקרה
אייל,
צפון,
29/06/05 10:51
|
''אני שמח לאמר היום שלמרות אנשים כמו ניסים שרדתי בדרך והצלחתי להגיע למורים אמיתיים''.
אינני שופט אותך וזכותך לחשוב או להרגיש מה שאתה רוצה אבל אחרי הציטוט ממה שכתבתי הייתי מניח שאם היית לומד משהו ממוריך האמיתיים לא היינו קוראים את תגובותיך כאן אלא באמת היית מתקדם במסע שלך ,אבל כנראה שגם מוריך האמיתיים לא הצליחו ללמד אותך משהו ואני מקווה שלא תתחיל להאשים גם אותם (הרצפה עקומה אתה יודע...) באופן כללי זכותו של כל אחד לחוות דעה אבל אני לא חושב שיש מקום לכזה עליהום על ניסים. ואם באמת כל אחד מאיתנו למד משהו אז הוא היה מבין שקיצוניות איננה חיובית לשום כיוון אז תנו לחיים ולמציאות לעשות את שלהם וכל אחד יחווה את מה שהוא אמור לחוות כולל ניסים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בן אדם רע
...!,
29/06/05 10:46
|
זה בן אדם כועס, מריר, ופחדן, שבמקום לנסות ולפתור את המחלה שהוא מטפח בנשמתו מקדיש שעות רבות לפגוע באחרים ולהוציא את דיבתם רעה כשהוא מסתתר ולא חושף את שמו. למשל, אדם שיושב כל היום מול המחשב וקורא את ניסים אמון שוב ושוב, באופן אובססיבי, רק על מנת לבקר אותו ולהכפיש אותו. אתה יודע.. בן אדם ששנאה, פחד כעס ושליליות שולטים בליבו..זה בן אדם רע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חותם על המשפט האחרון
ל"ת
י,
29/06/05 00:43
|
|
 |
ספר הטאו
י,
28/06/05 20:54
|
לא נכתב על ידי ניסים אמון.
אם אתה חושש שיהנה מהתמורה הכספית - תעיין בו בחנות ואל תקנה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
אתה שוב ממחזר!
ל"ת
אריאל,
מרכז,
28/06/05 18:26
|
|
 |
2.
בעיני
י,
28/06/05 17:09
|
זה התרגום היפה והטוב ביותר לספר הטאו בעברית. בנוסף, הספר מוגש ומעוצב בצורה מאד אסטטית ונעימה - פנינת זן אמיתית. מתנה מומלצת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה טאו לא זן...כמה בלבול...
ל"ת
.,
28/06/05 20:32
|
|
 |
אז אל תקנה
ל"ת
י,
28/06/05 20:53
|
|
 |
1.
עכשיו הכל ברור!!!
ל"ת
שרון,
28/06/05 15:42
|
|
 |
לשרון, כוונת המשורר....
השפוי,
28/06/05 16:33
|
היא, שבני האדם רגילים לראות ולהגיב רק לעולם החומרי/פיזי, וזה מהווה בשבילם הכל. אבל ניתן דרך הרוחניות, להעמיק את הראיה שלנו, מעבר לעולם החומרי ושם נמצא הטאו. הטאו בזן זה כמו הנירוואנה בבודהיזם, וכמו התודעה הניצחית בהינדואיזם, וכמו אלוהים בדתות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין טאו בזן..די עם הבורות כבר
ל"ת
.,
28/06/05 20:44
|
|
 |
וואלה! טאו זה בטאואיזם.
ל"ת
השפוי,
28/06/05 22:03
|
|