 |
23.
היכן לומדים טאי -צ'י?
רן,
תל אביב,
07/07/05 09:37
|
|
 |
איפה בארץ?
ל"ת
י,
07/07/05 17:26
|
|
 |
ניצן מאמן בבי''ס ''היובל'' ת''א
מתאמן,
תל אביב,
07/07/05 19:21
|
|
 |
חפש את ניצן מיכאלי
ל"ת
טאי צ'י,
07/07/05 15:05
|
|
 |
22.
לנופר - בעניין השאלה האחרת...
י,
05/07/05 19:20
|
לגבי הנשואות הכל יחסי. אם את ''עוכרת השמחה'' של הבעל החוקי, את יכולה להיות הפנטזיה של האחר...
העניין הויזואלי כנראה מרכזי, אך ליתר בטחון כדאי לך לערוך סקר יותר נרחב, כי התשובה שלי היא אישית. זה כמובן לא אומר תמיד שכולם מסכימים על הטעם הויזואלי.
אבל עוד דבר - בואי נבדוק איזה חושים עוד יש לנו - טעם, ריח, שמיעה, מישוש. למרבה הצער יש מעט מעט הזדמנויות לבחון את השפעתם המגרה בחיי היום יום. ההופעה הויזואלית (ובמידה מסוימת הריח) הם כמעט הערוץ היחיד שבו יכול להווצר גרוי חושי-חושני בין אשה לגבר שנפגשים באקראי, ככה סתם באמצע היום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נופר - מצאת את בלה דונה?
ל"ת
י,
06/07/05 12:39
|
|
 |
שומו שמיים
נופר,
06/07/05 00:39
|
י'' יקר
סתם צחקתי. וזה היה נוח להתחבא שם בין כל התגובות שאף אחד לא ישים לב. כך שלפתוח את ה''דיון'' הבדיחתי הזה פה למעלה ועוד ברצינות , קצת מביך.... בכל אופן אין שום מצב שהייתי נשארת בכל מערכת יחסים מכל סוג - אם הייתי מרגישה כעוכרת שמחות :)....
הכנות שלך ושל יובל נפלאות. ואני סתם הצצתי לשיחה אישית שלכם, והגבתי בהתאם :)
והנה אתה כבר הרווחת שמישהיא מתעניינת בך (מזדהה כדיאנה). אם כי אחרי כל ההתחזויות וגניבת שמות וגם ביטויי לשון, כולם בעיני חשודים - עד שתוכח חפותם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שומי אדמה.
יובל,
06/07/05 06:43
|
גם אני צחקתי בעניין האשה החוקית. בפועל, עבור רוב הגברים, זה פשוט לא נכון שהיא עוכרת שמחות, אפילו להיפך.
לפחות לא בשנה הראשונה לנישואין :).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שנה אחת ???
נופר,
06/07/05 17:52
|
זה מה שאתה מקציב לנו ?
אני חושבת שאפשר להישאר מסמר הערב (ההיפך של עוכרת מסיבות) לאורך כל החיים. זה מצריך את כישורי פיתוח יכולת החשיבה , בדיוק כפי שתארת. ציטוט מדבריך : ..''היכולת של החשיבה להמציא עולם מונחים דמיוני ולהפוך אותו ל''ממשי'' היא עוד תכונה חשובה של החשיבה שאנו צריכים ללמוד.''...
שהרי שימוש בדמיון ובחשיבה יצירתית ,בהומור, בהבנה שכדי להפוך אמבטייה רגילה לג''קוזי סוער ושוצף צריך לעשות בו גלים...ולעוד מגוון של ''טריקים'' הם הם ששומרים על הגחלת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נופר
תשומי,
06/07/05 19:04
|
האם בעלך מסתכל לך בעיניים כשהוא מדבר איתך?
וכשהוא מדבר איתך מרחוק- האם את מרגישה שהוא מסתכל לך בעיניים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה, העיניים לא חמודות?
תשומי,
06/07/05 22:46
|
|
 |
תשומי - מה את כזאת רצינית ?
נופר,
06/07/05 20:26
|
ממתי הבעלים מסתכלים לנו בעיניים ?
הם מפוקסים בפינות החמד.... לא ?
זה חלק מהגחלת...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את מוכנה לפרט בעניין הג'קוזי?
ל"ת
י,
06/07/05 18:25
|
|
 |
מי שתל את התגובה : בעניין ההוא
ל"ת
???,
08/07/05 06:44
|
|
 |
בעניין ההוא
אני מוכנה לנסות,
07/07/05 14:14
|
http://www.purpledawn.de/pk/prince/sign-o-the-times/the_ballad_of_dorothy_parker.htm
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הפירוט לא יעבור את הצנזורה....
ל"ת
נופר,
06/07/05 18:58
|
|
 |
מעניין. אתה שמח?
תשומי,
06/07/05 14:52
|
|
 |
ומה עכשיו?
י,
06/07/05 10:08
|
אם אני לא אגיב יחשבו שגם אצלי אשתי עוכרת שמחה. אם אני כן אגיב, דיאנה תדע שאני נשוי ואז...אופס גיליתי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
באמת מה עכשיו ?
נופר,
06/07/05 18:18
|
י'' - יקר. מה זה חשוב אם גילית או לא ? במילא כל יעלת חן מגיל 16 ומעלה למדה ש: What is the one thing that all men at singles bars have in common ?
They're married.
כך שאין טעם להכחשות :)...
ולא. לא גיליתי מי זאת בלה דונה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חבל
ל"ת
דיאנה,
06/07/05 16:23
|
|
 |
:)
ל"ת
י,
06/07/05 18:24
|
|
 |
י', אתה גרוש?
דיאנה,
05/07/05 22:05
|
|
 |
ואני סקרן
י,
05/07/05 22:49
|
|
 |
21.
NO MIND
יוסי,
05/07/05 00:49
|
הוי כמה MIND בנסיון להיתגבר על טירטורו של זה... זן.... MIND....NO מחשבות הגיגים והיתחכמויות NO זן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Never mind
ל"ת
י,
05/07/05 10:59
|
|
 |
20.
חץ וקשת
הפועל תל-אביב,
מרכז,
04/07/05 22:16
|
מועדון קשתות ברמה עולמית פועל מדי יום שישי וערבי חג בין השעות 10:00 ל 14:00 במגרש הכדורגל ברחוב משמר הירדן. דרום גבעתיים. אתם מוזמנים לבוא ולבדוק את ה''מיינד'' שלכם וגם את ה''זן'' שלכם. קליעה נעימה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חלקו את הספר למתאמנים
אביב,
חפציבה,
05/07/05 11:35
|
|
 |
19.
מ.ט. השיטה המנצחת
מתרגל ברציפות,
הררית,
04/07/05 22:06
|
הגאוניות של המ.ט. היא שבעזרת מנטרה שאין לה משמעות, המיינד נרגע ואנחנו מגיעים למצב של עירנות למה שקורה באמת. המיינד והחשיבה הם כמו רעש במערכת שלנו, כאשר מסירים את הרעש, מתגלה לנו העולם האמיתי. מי שלא התנסה במצב מתמשך ללא מחשבות לא יבין זאת לעולם. דרך אגב, כל אדם מתנסה במצב דומה באופן טבעי ללא שימוש ב מ.ט. במעבר בין שינה לעיירות. תנסו להזכר בחוייה הזו בה אתם כבר לא ערים אבל עדיין לא נרדמתם, שם מתרחשות חויות רוחניות בלתי רגילות.. הסיבה להתנגדות למ.ט. (בדרך כלל של אלה שלא ניסו אותה) היא הפחד להיות בלי מחשבות. אנו רואים במחשבות שלנו נחס אישי בדיוק כמו שאנחנו מתיחסים לידע שאנו אוספים. אבל הצלחה אמיתית באה תמיד כאשר אנו מרפים מהמחשבות, ראו את מה שאומרים רוב הממציאים..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ההתנגדות למ.ט. באמת באה בגלל
מהאש יוגי,
04/07/05 23:33
|
הפחד. הפחד לשלם 7630 שקל עבור הקורס. ההתנגדות למ.ט. נובעת בדיוק בגלל הצורה שבה אתה מתבטא. בין השורות עולה צחנה של התנשאות ותחושת ''אנחנו הכי טובים''.
חאלס עם זה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הפוסל במומו פוסל
ל"ת
מתרגל נוסף,
05/07/05 22:03
|
|
 |
בדיוק. זה נכון. הפוסל
מהאש יוגי,
05/07/05 23:41
|
במומו פוסל. הפסילה הגורפת של אנשי המ.ט את כל הטכניקות האחרות והעמדת המ.ט כטכניקה הכי טובה שקיימת, האם זה לא הפוסל במומו פוסל?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
לאושו
נופר,
04/07/05 22:01
|
יוצא לי להכנס לאינטרנט בהבזקים קצרים, כך שאני מאבדת את השתלשלות הדו שיח.
בכל אופן בתגובתך אלי מדיון 11 אתה אומר : ''..ואם לא היית מאוהבת אף פעם, לא תצליחי להבין על מה מדברים''... היא משפט הנפץ שבו מסכמים כל המוארים ונותני הדיקשות למיניהם את טיעוניהם. זהו משפט מכוער למדי . (כי הוא בנימה אישית). אבל אם כבר ירית את משפט החוותיות לשמה (האהבה) שלא עוברת דרך המיינד אז : כמו יובל, גם אני זוכרת את עצמי מאוהבת מגיל הגן בערך. ובאותם זמנים תחלופת האהבות גם מאוד אינטנסיבית. אלו אהבות ילדות שבהן אנחנו מאוהבים באגו שלנו ובהשתקפות שלנו ולאו דווקא במושא אהבתינו. ובכלל לא תמיד מכירים אותו לפנים ולפנים. זה ממשיך לגיל ביה''ס היסודי ואפילו תחילת הנעורים בהם אפשר להתאהב במורה (אצלי זה היה המורה לתנ''ך), בשחקן קולנוע, בסופר, משורר או הטרזן השכונתי. עדיין זו השתקפות של האגו שלנו כי אנחנו יודעים מעט מאוד על מושא אהבתינו ועל נתינה ורבדים אחרים של האהבה בכלל. עם מכת ההורמונים (הורמוני המין) בגיל ההתבגרות ומעלה ועם התפתחותן של יכולות אינטלקטואליות מתחילים ניצני האהבה האמיתית. האהבות הן כמובן בכל מערכות היחסים (הורים, ילדים, אחים , חברים וכו'') אבל נמשיך בקו של בינו לבינה... כאן כבר ההתאהבות היא כבר במושא עצמו ולא בעצמנו. אנחנו אוהבים אדם בשל מה שהוא, נטו. ולא בגלל התחושה השמימית שזה נותן לנו. התחושות שלנו הן הנילווה והתוצאה לאותה התאהבות. הנטייה של אנשים היא הגעגועים לחזור למחוזות המפץ הגדול, של הריגושים, הפרפרים בבטן, האור בעיניים, הריחוף, הניצוצות וההזיות האין סופיות של ראשית האהבה. שהן למעשה רק הסטארטר שמניע את כל מושג האהבה - הנרחב. לא כל משיכה מינית או חוויתית טהורה תוביל אותנו למחוזות האהבה ארוכת הטווח. שבה יש גם את תחושות : הנינוחות,החמימות, ההגנה, התמיכה,הנתינה לשמה, ההזדהות עם אהובינו בתחושותיו וחווית האושר לפעמים היא גם דרך אושרו של הזולת . האהבה מתרחבת ומשנה פנים וצורה ונשזרת גם ברכות ובעידון ובהזדהות מוחלטת לפעמים עד איבוד האני, תוך ראיית מושא אהבתך במרכז ולא האני שלך במרכז.
ואין דין אהבת גברים כאהבת נשים. כל אחד ואהבתו הוא. וכל יחיד ואהבתו הוא.
והכי חשוב שתמיד שליטת המיינד תהייה מעורבת ושזורה במערבולת החושים והתחושות, כי לפעמים אנשים עושים את טעות חייהם בהסחפות עיוורת אחרי הרגשות (או מה שהם מדמים כרגשות) והתוצאה במקרה הטוב היא היפרדות של זוגות שהתפכחו משכרון החושים הרגעי, ובמקרה הרע כשבן הזוג יכול לרצוח את בת הזוג על רקע רגשות סוערים שלא ניתנים לשליטה (כמובן שכל מה שאמרתי בלשון זכר יכול להיות בלשון נקבה)..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את לוקחת את הדוגמה למקום אחר.
אושו,
ג'בלפור,
04/07/05 22:47
|
הדוגמה לא התכוונה להתעסק במהות האהבה והקשר שלה למינד. הדוגמה התכוונה לומר שיש חוויות או התנסויות שרק כאשר חווים אותם, אפשר להבין על מה מדובר. ללא ההתנסות, אין שום דרך להבין על מה מדובר.
לעומת זאת, יש התנסויות שלמרות שלא חווינו, עדיין אפשר להבין על מה מדובר. לדוגמה, מעולם לא קפצתי בנג'י אבל אני יכול להבין את החוויה של הפחד, הריגוש, וכו' כי עברתי חוויות מאוד דומות במצבים אחרים.
שחרור מהמינד הוא משהו שונה. שונה כמו שרגש האהבה הוא שונה מכל תופעה רגשית אחרת שאנחנו מכירים ולכן כדי להבין אותו באמת , צריך לחוות אותו. יכול להיות שזה נשמע מתנשא. שזה יוצא כאילו אני התנסתי במשהו שאת לא התנסת וזה מעצבן לשמוע. אבל העובדה היא, בלי קשר להתנסות האישית שלי, שיש חוויות שאם לא חווינו אז אי אפשר להבין אותם. וזאת הכוונה שלי לגבי החוויה של השחרור מהמינד. כל עוד לא חווים את החוויה הזאת, אז בטח שהיא לא קיימת וגם לא יכול להיות מובן איך היא יכולה בכלל להתקיים. כשחווים אותה , היא קיימת. אי אפשר להסביר אותה אבל מישהו אחר שחווה את אותה החוויה, יכול להבין על מה מדובר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני מעז לנחש
י,
05/07/05 22:58
|
שבעת קפיצת בנג'י חווים גם שחרור מהמיינד, ללא תוספת מחיר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ל-י , בקשר לבנג'י
אושו,
06/07/05 22:43
|
בקפיצת בנג'י אפשר לחוות בסוף שיחרור מהמינד רק כאשר יש גם שחרור מהחבל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אושו,
samlev,
04/07/05 23:49
|
אתה אומר שאתה יכול להבין את החוויה של הפחד, כי עברת חוויות דומות,
למה שחרור מהמיינד הוא משהו שונה? פחד, זה לא חוויה רגשית כמו אהבה?
וכשאתה אומר שאתה מכיר מניסיון העבר, חוויות של פחד וריגושים, אתה בעצם אומר, שמה שהיה הוא שיהיה, או במילים אחרות, אתה חי בעבר,
לא יכול להיות, שממש לפני קפיצת הבנג'י, תחווה משהו שאתה לא יכול לתאר לעצמך, בלי לחוות באמת?
אולי פחד שונה ממה שאתה חושב, קטן או גדול ממה שאתה חושב או שיעלם לגמרי, אולי יגיעו לך תובנות חדשות וחשובות,
כך שבמקרה הטוב, אתה יכול לדעת רק על מרכיב אחד או שניים, ממשהו שלא חווית, על סמך ניסיון קודם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגיד samlev
סטודנטית,
לפתולוגיה,
05/07/05 01:36
|
הכישרון הזה להיטפל תמיד לתפל ולהפוך אותו בכוח לעיקר תוך כדי דיון מייגע שמשאיר את כולם מותשים בלי לקדם אותם מילימטר קדימה זה כישרון מולד או שיש קורסים כאלה ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שםלב
אושו,
05/07/05 01:00
|
אני כנראה לא מסביר את עצמי מספיק טוב או משתמש בדוגמאות בלי להסביר אותם מספיק טוב.
אני השתמשתי בדוגמת הבנג'י כדי לתאר מצב שבו מתעוררים רגשות שאותם אני מכיר מהזדמנויות אחרות. לכן אפשר קצת להבין מה קורה בקפיצת בנג'י. זה בניגוד לשחרור מהמינד שזאת תחושה והתנסות שונה לחלוטין מכל מה שאנחנו מכירים ולכן אין לנו דרך אמיתית להבין את המצב הזה.
לכן שחרור מהמינד הוא משהו שונה. התחושה שזה סוחב איתו היא תחושה שלא הייתה מוכרת עד הרגע שזה קרה. תחושה חדשה לחלוטין שמאוד קשה להעביר אותה במילים. כמו אותו ילד בן ארבע שפתאום התאהב. זאת תחושה חדשה וראשונית. איך הוא יכול לתאר אותה לילד בן ארבע אחר שעדיין לא התאהב, ולגרום לילד הזה להבין מה זאת אהבה?
לכן נתתי את הדוגמה על אהבה. מי שלא חווה את התחושה הזאת של ההתאהבות, לא יוכל לעולם להבין את התחושה ולא משנה איך נסביר את זה.
לגבי מה ששאלת, אז כן, יכול להיות שלפני קפיצת הבנג'י אני אחוה משהו חדש שמעולם לא חוויתי אבל תהיה לי, בדרך כלל, נקודת התייחסות. פחד בבנג'י יהיה אולי שונה אבל פחד באופן כללי , אני מכיר. אולי באמת יגיעו לי תובנות חדשות, אבל התנסות בתובנות חדשות, זה גם משהו שאני מכיר. אז כמו שכתבת, יש מרכיב אחד או שניים שאני מכיר ואז יש לי כבר נקודת התייחסות.
אבל אנחנו מדיינים על הדוגמה ולא על הנושא. כשמפרקים את הדוגמה לגורמיה, היא מאבדת מערכה כדוגמה והופכת לנושא בפני עצמו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אושו, באופן כללי אתה כן יכול
samlev,
05/07/05 07:20
|
לקבל מושג על שחרור מהמיינד,
ואולי צריך לבדוק מה ההגדרה של שחרור מהמיינד,
אפשר לחוות מצב כזה או דומה מאוד גם במצבי מדיטציה עמוקה, זה יכול לקרות באופן חלקי או מלא ואו לזמן קצר,
יכול להיות, שאי אפשר להבין מה היא החוויה שמישהו אחר מתאר, אבל לאחר שחווינו בעצמנו, אפשר לקלוט שכבר היכרנו, גם אם באופן כללי כמו שאתה אומר, את החוויה הזו, שחרור מהמיינד, וכמו באהבה אולי כבר מהילדות
אבל עדיין, מושג כללי לא רלוונטי להכרת החוויה, כי כל חוויה היא ספציפית ושונה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לשםלב
אושו,
05/07/05 09:29
|
נורא קשה להגדיר שחרור מהמינד כי בהגדרה עצמה יהיו הרבה מושגים מופשטים שלא יצליחו להסביר לנו את המצב הזה (של שחרורו מהמינד).
לגבי התנסויות זמניות במצב הזה בזמן מדיטציה, יכול מאוד להיות שאתה צודק. הבעיה פה היא בעיה אישית שלי ואיך אני רואה את המציאות דרך המינד שלי. אצלי, למרות שאני מתרגל המון שנים מדיטציה, ועשיתי טכניקות שונות, מעולם לא חוויתי מצב אמיתי של שחרור מהמינד בזמן מדיטציה. אז יכול להיות שבתפיסה שלי זה מצב שפשוט ''נופל'' עליך , בלי קשר לתרגולים רוחניים. אולי אנשים אחרים ממני, כן חווים מצבים כאלו בזמן מדיטציה. ויש אנשים שמתארים חוויה כזאת שפשטו קרתה להם למשך זמן מה באופן ספונטאני. אז אולי אתה צודק ויש לאנשים למה להתייחס כשאומרים שחרור מהמינד, אבל זה בתנאי שהם באמת חוו את החוויה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
תראה אושו, אתה צודק, אין טעם
יובל,
04/07/05 20:04
|
לחזור על דיוני עבר מעגליים.
מה שאני לא מבין זה למה אני מחבב אותך, על אף התהום העקרונית הפעורה בינינו, ועל אף שהטיעונים שלך תמיד מרגיזים אותי.
רק עוד דבר אחד בגלל שהכנסת לדיון את המדיטציה הטראנסצנדנטאלית.
להתרכז בחזרה על הברות חסרות משמעות זו בדיוק לא הדרך להבין את תהליכי החשיבה, גם אם זה יכול לייצר רגיעה מסוימת.
כדי להבין אותם צריך לראות אותם בפעולה ולבחון כיצד הם מעצבים את המציאות היומיומית שלנו.
טופו הגדירה את זה יפה מאד למטה.
ואגב, אושו לא סבל את המ.ט :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לגבי מ.ט.
אושו,
04/07/05 23:01
|
זה לא משנה אם אתה משתמש בהברות חסרות משמעות או בתהליך מודע של חשיבה. אם אתה מצליח לעבור אל הרובדים היותר מעודנים של החשיבה, זאת מדיטציה טרנסנדנטלית.
לגבי ההבנות של תהליכי החשיבה, אין לי שום נסיון בהבנות האלו ואני לא מבין בדיוק מה אתה עושה. אבל אני מסכים שהמחשבות מעצבות את המציאות שלנו. אתה יכול לראות את זה אפילו בתגובות שלנו פה .
ולגבי אושו ומ.ט. אז אושו לא סבל אף אחד חוץ מאת עצמו וגם את עצמו , היו ימים שהוא לא סבל. בעיקרון, כמעט כל גורו (חוץ מאמה ובהגוואן שלא מעניין אותם איזו טכניקה אתה עושה ולא רוצים במיוחד שתבוא אליהם מלבד אולי לקורס אחד כדי שתלמד לתת דיקשה ותוכל אחר כך לתת לאחרים ) תמיד יגידו שהם הכי טובים והטכניקה שלהם הכי טובה. אחרת התלמידים שלהם יחפשו גורויים אחרים. התלמידים צריכים להאמין שהטכניקה של המורה שלהם היא הכי טובה אחרת הם יחפשו מורה עם טכניקה יותר טובה. אושו לא היה יוצא דופן בסצנה הזאת והוא פשוט ביטל את כל שאר הטכניקות ואמר שהן שטויות והמציא הרבה טכניקות חדשות משלו. אני עדיין חושב שהדרך לקבוע מי באמת מורה טוב היא לפי כמות התלמידים שמשנים את התודעה שלהם בעקבות המפגשים שלהם עם המורים או עם הטכניקות שלהם. הבעיה האמיתית היא לקבוע מי מהתלמידים אומר אמת ומי לא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נו
טופו,
04/07/05 21:39
|
גם אני לא סובלת מ.ט. יש לי שאלה אחרת. איך אתה מבין אינטואיציה וידיעה ספונטנית ביחס ל''חשיבה''?
קראתי את התיאור שלך על אומניות זן (קשתות וכו). מההתנסות שלי- יש בוודאי איכות של ריכוז אבל באותה מידה גם הרפייה. הכוונה צריכה להיות מאוד מפוקסת, וזו פעולה חשיבתית, אבל כל השאר- בין אם זה צורות של הגוף (פוזיציה או סדר תנועות בקאטה) ובין אם זה רשמים שמתקבלים והנטייה למיין אותם לתבניות ודימויים ומושגים- צריך להיות רפוי לגמרי כדי שהתנועה או הפעולה תהיה נקייה ומדויקת. אין תכנון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תראי, זה מאד תלוי במה המטרה
יובל,
04/07/05 23:36
|
שלנו בתרגול האומנויות הללו. האבסורד הוא בכך שאם המטרה היא באמת פיתוח תשומת לב אז אנחנו צריכים להחליף אומנות כזו כל חודשיים שלושה.
מה שקורה, זה שבהתחלה כל תשומת הלב שלנו מרוכזת בעניין, אבל ככל שהמיומנות שלנו עולה, אנו זקוקים, לכאורה, לפחות תשומת לב בזמן הביצוע.
בין כל סוגי האינטיליגנציה שיש לנו, יש גם אינטיליגנציה וזיכרון מוטוריים-גופניים. לאחר תהליך מסוים של למידה שדורש תשומת לב, האינטיליגנציה הזו או הזיכרון המוטורי, לוקחים פיקוד ומתפקדים על ''טייס אוטומאטי'' ואינם דורשים את אותה המידה של תשומת לב. אולי לכך את מתכוונת במונח הרפיה. לכך שמרגע מסוים נדרשת פחות תשומת לב מאשר בהתחלה.
זה בולט יותר ככל שסוג התירגול דורש תנועה מהירה יותר כמו למשל באומנויות לחימה. אחרי 50 פעם שעשינו קאטה מסוימת היא כבר חקוקה בזיכרון שלנו ויכולה להתבצע עם מינימום תשומת לב. כמובן שיש מחשבה על הקאטה ברקע ובלעדיה היא לא הייתה מתבצעת, אבל אפשר בו זמנית גם לריב בראש עם השכנים או להכין רשימת קניות.
כמובן שניתן להמשיך גם בשלב הזה לפעול בתשומת לב ולהמשיך לשכלל את היכולת עוד ועוד על פי עקרונות שדומים לשכלול היכולת בשיטת פלדנקרייז באמצעות פיתוח אינסופי של רגישות לניואנסים של התנועה, אבל בדרך כלל אנשים נוטים לעצור ברמה מסוימת ול''שכלל'' את המיומנות שנרכשה רק מהבחינה של להפוך אותה ליותר ויותר אוטומאטית במקום להפוך דווקא להיות רגישים ליותר ויותר דקויות של הפעולה, מה שמצריך תשומת לב מתמדת במקום מניעים אחרים כמו תחרותיות למשל.
כשהתחרותיות, או הרצון לבצע במהירות הם המניעים השולטים, תשומת הלב לפרטים הופכת להיות דווקא גורם מעקב, מפני שהיא מאטה את התנועה.
מכאן לדעתי התחושה של הרפיה דווקא כשאין צורך באותו ריכוז של תשומת לב כמו בהתחלת הלימוד.
וכמובן, כשהתבנית הכללית נלמדה והופנמה אין כבר צורך בתכנון, רק בתמונה של התבנית הכללית.
על אינטואיציה, בהזדמנות אחרת אם תזכירי לי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כוונתי
ט.,
05/07/05 09:49
|
שאפשר לנתב את תשומת הלב למקום אחר, ויש לה מספר התנהגויות נוספות חוץ מ''וקטור'' ממוקד מטרה. אם בלימוד א''ל כדוגמא- אני מזהה שני שלבים עקרוניים אחרי הפנמה בסיסית של תנועה- גילוי וחזרה. הגילוי (של דקויות או איכויות או הבנות חדשות) יכול לקרות כשנפרצת השליטה המכוונת על התנועה. החזרה היא מיקוד חוזר של תשומת לב על הטכניקה בנסיון להפנים את מה שגילינו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
כמה מלל!
חיים,
04/07/05 17:44
|
|
 |
15.
מבחן המציאות
בתיה,
רמת השרון,
04/07/05 12:19
|
שלום לך אני קוראת את הכתוב אוהבת את הנושאים בהם בחרת- את הדרך שבה אתה נוגע בכל נושא את המילים הנבחרות בקפידה ובכל זאת עולה בליבי שאלה האם כל הידע ההבנות והתובנות המופלאות ממלאים את תפקידם כראוי דווקא בשעה בה יש לנו צורך אמיתי לדבוק בהם?או שאולי בשעת אמת שזה בדכ שעת קושי אמיתי דווקא אז אנחנו שוכחים הכל וזה חוזר חלילה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בתיה צודקת
יניב,
רמת אביב,
04/07/05 13:53
|
זה קורה לתשעים וחמישה אחוזים מהאנשים כי זה האחוז שעובד רק עם השכל ולא נותן ''לרפואה'' החוויתית להכנס.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תלוי בשלושה דברים
י,
04/07/05 13:49
|
מה היכולות והמגבלות האמיתיות שלך.
כמה ואיך תרגלת כדי להוציא את היכולות מהכח אל הפועל.
מזל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
מאמר מצוין
אבי,
חולון,
03/07/05 19:24
|
|
 |
13.
zen = budhism = taoism = bulls
avi tzanani,
hatikva,
03/07/05 17:28
|
|
 |
12.
זה לא אינטלקטואלי
איציק בר,
תל אביב,
03/07/05 14:22
|
להבין זה לחוות. להבין בראש זה להבין ברובד רדוד ופלקאטי. עשו טאי צ'י,יוגה או כל אמנות מזרחית עם תנועה ונשימה ואז חזרו לקרוא את דוד מיכאלי.( אחד שהיה עמוק בתוך השכל והצליח לצאת החוצה.)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני יכול להסכים איתך
י,
03/07/05 17:40
|
אם תוריד את המשפט ''להבין בראש זה להבין ברובד רדוד ופלקאטי. ''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
אומנות הפעולה.
יובל,
03/07/05 12:27
|
למה להפוך את האינטלקט למוקצה ? גם החשיבה היא פעולה. פעולה נלמדת. כמו סידור פרחים. כמו ציור. כמו שירה. ניתן לפתח את אומנות החשיבה מתוך תשומת לב. ממש כמו אומנות לחימה. מניין הרעיון שאם החשיבה שלנו לקויה ומציגה בפנינו עולם מטושטש ומבולבל, אנו צריכים להפסיק לחשוב ? אם אנו מבשלים גרוע אנו צריכים להפסיק לבשל ? או דווקא לחקור ולשכלל את מיומנויות הבישול שלנו ? איך אפשר להפוך לאומן של החיים מבלי להיות אומן של החשיבה ? אם החשיבה קובעת כיצד נראים חיינו, אז אולי מה שאנו צריכים הוא דווקא תשומת לב לתהליכי החשיבה ולא שאיפה לחיים ללא מעורבות של האינטלקט.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יובל
י,
03/07/05 23:35
|
לחשיבה יש תפקיד חשוב ותועלת רבה, אך במידה רבה היא נפרדת מן החוויה הישירה והבלתי אמצעית.
אחד ההבדלים המובהקים בין חשיבה ופעולה הוא הקשר הישיר והמיידי אל ה''מציאות''.
בעוד שברמה זאת או אחרת כולנו חושבים, ומקיימים חלק מרכזי מעולמנו כחוויה חשיבתית, הרי שרבים מאיתנו נוטים ''להזניח'' את עולם הפעולה, ולעשות דברים באופן אוטומטי ובלתי מודע לחלוטין.
הפניה אליך (לטעמי) היא לא לחדול לחשוב, אלא להיות ער לפעולה. בין היתר זה ידרוש ממך להניח לחשיבה בעת שאתה מתמקד בפעולה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
י' אתה מציג את הדברים באופן
יובל,
04/07/05 01:30
|
קצת שונה.
הכותב טוען שהאינטלקט לא צריך להיות מעורב בפעולה, רק לצפות בה, להיות מודע, ובכך סותר את עצמו כמיטב מסורת ה''נו-מיינד''.
תשומת לב הינה מעורבות ישירה של האינטלקט בפעולה ושמירה על הפעולה בגבולות שנקבעו ע''י האינטלקט. גבולות של יופי דיוק ומיומנות.
זה בדיוק הפוך מפעולה אוטומטית ובלתי מודעת. פעולה כזו נעשית ללא חשיבה, ולכן ללא תשומת לב. החשיבה היא שמכוונת את תשומת הלב לפעולה.
בחוויה האישית שלי, אין משמעות לאמירה שפעולה מודעת היא פעולה ללא חשיבה. פעולה מודעת היא דווקא פעולה שהחשיבה מעורבת בה ביתר שאת. אם הכוונה היא שהחשיבה לא תנדוד למחוזות אחרים בזמן הפעולה, זה עניין אחר.
הדבר החשוב ביותר, הוא להכיר בכך שהחשיבה היא הפעולה העילאית ביותר שהאדם מעורב בה. כל הפעולות האחרות נובעות ממנה. אנו חווים את עולמנו דרך המושגים והדימויים שלנו. כל חוויות העצב והשמחה, כל החוויות החושיות שלנו, וכל הפעולות האחרות שלנו הן תוצאה שלהם.
לכן הפעולה המרכזית שצריכה להיעשות מתוך תשומת לב מלאה ולא באופן אוטומאטי ובחשיכה היא החשיבה עצמה, מתוך בחינה מתמדת של המושגים והדימויים שלנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
על מה אתה חושב כשאתה מזיין?
י,
04/07/05 10:51
|
(יובל, אם אתה מוצא שהכותרת בוטה, אני מתנצל מראש. היא באה לחדד מסר מסויים, ולא באה לפגוע בכבוד שאני רוחש לך).
נסה לראות את הדיון כ''אפלייה מתקנת''. כאשר החשיבה צברה כח כה רב (מהסיבות שציינת), על חשבון דברים אחרים, אנו באים ומחזירים אותה לגודלה הטבעי, ומפנים מקום לאותם דברים שנדחקו הצידה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
על איילת, לא?
ל"ת
מארק שאגאל,
04/07/05 18:06
|
|
 |
על מה באמת אנחנו חושבים י' ?
יובל,
04/07/05 14:29
|
אם הבנתי נכון, אתה מנסה לומר שחוויה חושנית עוצמתית מבטלת את החשיבה ? אבל גם בדוגמה הספציפית הזו זה לא מדויק.
ללא דימויים מעוררים, לפני ובזמן המעשה, המיניות האנושית הייתה נראית אחרת לגמרי. בעיקר, היא היתה הרבה יותר נדירה והרבה פחות מרכזית בחיים שלנו.
מה שמלבה, ומקיים, את התשוקה המינית הוא המחשבה עצמה. גם בתחום הזה, אם משהו מסיח את דעתך, כלומר את מחשבותיך, בין אם זה מס הכנסה או האשה החוקית :), הפעולה אינה יכולה להימשך.
מה שגורם לנו לבצע רוב הזמן פעולות אוטומאטיות ולא מודעות הוא היסח הדעת. כלומר העובדה שאין הרמוניה בין פעולת החשיבה הפונה לכיוונים אחרים לבין פעולות אחרות המתבצעות באותו זמן.
לפעול מתוך תשומת לב אין פירושו לפעול ללא חשיבה אלא לכוון את החשיבה לכיוון מסויים ולא להניח לה להתרחש מעצמה באופן אוטומאטי.
לצערי, זה נושא שלא הצלחנו להגיע בו להסכמה גם בדוגמה של הקשת. טענתי אז, ואני עדיין טוען, שאם הקשת היה מפסיק באמת לחשוב, הוא היה שוכח את המטרה, את החץ, ואת הקשת, ופשוט נרדם.
מה שהוא עושה בפועל זה לרכז את החשיבה בכל הנתונים הרלוונטים לקליעת החץ למטרה ולא מאפשר לדעתו (מחשבתו) להיות מוסחת ע''י גורמים אחרים.
צריך להבדיל בין היעדר חשיבה, שבגלל פרשנות מוטעית הפך לאידיאל של חסידי הזן, לבין תשומת לב לפעולה שהיא פועל יוצא של חשיבה מכוונת ונשלטת.
לקשתות, כמו לסידור פרחים, כמו לקליגרפיה, יש ערך בכך שהן מאמנות באופן עקיף את תשומת הלב שלנו, כמו גם ערך אסטתי.
אבל הערך שלהן מוגבל בדיוק לכך, על אף שהוא נופח מעבר לכל פרופורציה באגדות על המאסטרים של הזן (הסרט ''גיבור'' הוא דוגמה טובה לג'אנר, על אף שהזן לא מוזכר שם באופן ישיר).
הדבר האמיתי, הוא תשומת לב לחשיבה עצמה. זה מתחיל כשמבינים עד כמה היא מרכזית בחוויה האנושית וכיצד הכל מתחיל ונגמר רק בה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לנופר - יגעת מצאת
י,
05/07/05 10:56
|
התשובה ''בלה דונה'' היא לא שלי.
במדור אחר מישהו שאל אותי לגביה, וכאן האיזכור הוא ציטוט.
אני מציע (וממליץ) לך, לגבי נושאים ומושגים שאינך מכירה להשתמש בנפלאות מנועי החיפוש. זה אחד התחומים בהם האינטרנט מצטיין יותר מכל, ותמיד יכול להניב תוצאות מפתיעות, ולגלות אתרים חדשים ומעניינים.
אני מרבה לעשות זאת, ובמידה רבה גם בדיונים כאן, הן כדי ללמוד דברים חדשים, הן לודא או לבדוק דברים לפני שאני שם בתגובה שלי, והן כדי להציג ציטוטים מדויקים. כך שההמלצה היא בהחלט מנסיון אישי.
בהצלחה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
י''-ודוש - אתה חמוד אמיתי !
נופר,
05/07/05 00:49
|
זיהיתי זאת מהשנייה הראשונה ! נו ....באמת יש מעט יהלומים בכתר הניו - אייג''. ואתה וחברינו יובל בראשם. . רק שקראתי מאוחר את התגובה : ''צמצמי את הרשימה'', ולא הבנתי למה היא מתייחסת. בכלל יוצא לי לקרוא לפעמים מאוחר מידי תגובות כאן.... היה שלב שבו עוד זרקתי משהוא מעודד לאוויר, ואח''כ אמרתי שאין טעם. לפעמים שום הגיון לא עובד. סערות הנקם משתוללות וכנראה שצריך לתת להן לחלוף. וצריך נשימה ארוכה לשם כך.
ולנושא אחר - תמיד סיפרו לנו הנשים שלגברים יש גירוי ויזואלי , לכן בנינו על זה את כל ''ההופעה '' המינית. פתאום אני קוראת כאן חדשות ונצורות בדבר המיניות הגברית, שהופכות את עולמי, בהן יובל טוען שבכלל האשה החוקית היא היא עוכרת השמחות ...
נו...מה יהיה עלינו הנשואות עכשיו ?
מי זאת בלה דונה ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
השלושה שכאן
י,
04/07/05 23:31
|
''וסוף סוף אני קוראת הגיון נקי וצרוף וקוהרנטי בתגובות כאן. (שגם י'' והחבר שלו ''לוקים'' בו :)...)''
הם רק שניים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איזו רשימה ?
נופר,
04/07/05 23:17
|
|
 |
על בלה דונה, כמובן.
ל"ת
י,
04/07/05 16:27
|
|
 |
נופר - תצמצמי את הרשימה:)
ל"ת
י,
04/07/05 16:18
|
|
 |
יובל, גם לך יש בעיות
י',
04/07/05 06:47
|
|
 |
זה כבר חידוש מדעי
י,
04/07/05 13:45
|
איילת מתחזה ל-samlev מתחזה לי'.
כמו מפגינים מטופשים, רודפים אחרי לכל מקום, ומנסים לפוצץ לי את ההופעה.
תהיו לי בריאים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שעמומון ? למי את מתכוונת ?
נשמה,
04/07/05 18:35
|
את לא רואה שאיבדת את יכולתך לשעשע ?
מה דעתך למדוט קצת על משמעות השעמום בחייך ?
אה, ושכחת להגיד מיי-אפסיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זאת הופעה זאת?
הקהל,
04/07/05 16:24
|
|
 |
יובל - אתה הפרח בגננו !
נופר,
03/07/05 18:58
|
רק היום יצא לי לקרוא את הכתבה. וסוף סוף אני קוראת הגיון נקי וצרוף וקוהרנטי בתגובות כאן. (שגם י'' והחבר שלו ''לוקים'' בו :)...) כל ביקוע האטום הניו - אייג''י של שוחרי קוקטייל הרוחניות שמנסים לנטרל את החשיבה ומסבירים על האגו כישות נפרדת ועל המיינד כיישות עצמאית ועל הרוח כנפרדת מהגוף - מצחיקים ומעציבים כאחד.
תודה לך יובל על אומנות החשיבה שלך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מינד ואגו
אושו,
03/07/05 21:48
|
המינד והאגו אינם נפרדים זה מזה.
ההפרדה נעשית בצורה סמנטית. זה נעשה כדי שאפשר יהיה להבין, בדיוק על ידי אותו אינטלקט ואותה חשיבה שאתם אוהבים לפאר, את התופעות הנלוות לפעולת המינד והאגו.
צריך לחשוב כשצריך לחשוב.
כשלא צריך לחשוב (ויש הרבה זמנים כאלו במשך היום) אז לא צריך לחשוב. השחרור מהמינד מאפשר את זה ואז החושים חווים את המציאות בצורתה המקורים ולא דרך פרשנות המינד. וזאת כבר חוויה מהממת שעבורה שווה הכל.
כאן בדיוק הבעיה. את זה אנחנו לא מסוגלים לעשות. כאשר מישהו בכל זאת מצליח ומגיע למצב הזה, הוא צריך להסביר לאנשים שרוצים להבין ומשתמש במילים שאנשים מבינים לתאר מצב שאי אפשר להבין במילים.
אז אנחנו מתחילים עם הפילוסופיה. כן אינטלקט, לא מחשבות, כן אגו ,לא מינד וכו'. אי אפשר להבין וחבל על הפרשנויות המיותרות. אבל מכיוון שזה נורא קשה לנו לא לנסות להבין אז מסבירים לנו בנפרד על אגו ועל מינד ועל התכונות של כל אחד מהם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הציניות שלך בנוגע לחשיבה נכונה
יובל,
04/07/05 00:38
|
בהחלט מובנת. זו אינה משימה קלה לחשוב נכון. קל יותר לפטור משימה כזו בביטול. התחושה העמומה של גודל הנטל גורמת לנו לרצות להפסיק לחשוב ולהעדיף התנסות ב''חוויות מהממות'' נעדרות חשיבה ש''שוות את הכל''.
חיות וצמחים חווים ''חוויות מהממות'' כאלה כל הזמן.
השאיפה והיכולת להבין, הן הן מותר האדם.
ההצהרה שלך ש''אי אפשר להבין, וחבל על הזמן'', מבטאת חולשה והרמת ידיים, לא עובדה אובייקטיבית.
חשיבה נכונה מתחילה מהבנה יסודית של המושגים בהם אנו משתמשים, אגו מיינד הארה וכו', ובחינה מדוקדקת של החוויות הישירות שאליהם הם מכוונים. לא נדיר בכלל שאנו מרכיבים משפטים תיאוריות והשקפות עולם מילוליות שמאחוריהן למעשה לא עומד כלום. זה לא מונע מהן להפוך לכח המניע של חיינו. היכולת של החשיבה להמציא עולם מונחים דמיוני ולהפוך אותו ל''ממשי'' היא עוד תכונה חשובה של החשיבה שאנו צריכים ללמוד.
זה הצעד הראשון, ואולי כשהחשיבה מבינה את החשיבה, כשהמושגים המתארים את המטרות של הזן או כל שיטה רוחנית אחרת מובנים לנו מהיסוד, אנו עשויים לגלות שהכמיהה ל''חוויות מהממות'' נעלמה כמו הכמיהה לשחק בצעצוע האהוב שלנו מגיל שנתיים (אגב, דימוי של אושו המקורי).
ותודה לפרח על הפרח :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יובל
אושו,
04/07/05 15:21
|
כתבת '' זו אינה משימה קלה לחשוב נכון. קל יותר ... ולהעדיף התנסות ב''חוויות מהממות'' נעדרות חשיבה ש''שוות את הכל''.''
לחשוב נכון זאת איננה משימה אפשרית. המושג נכון הוא נזיל ומשתנה ונשאר ברמה פילוסופית. כשרוצים להפוך אותו למעשי אז מה שהיה נכון היום יהיה כבר שונה מחר. כך שחשיבה נכונה מוגבלת מאוד והמונח נכון נשאר ברמה פילוסופית ולא מעשית. לגבי ''נעדרות החשיבה'', בעולם ה''נורמאלי'' אין כזה דבר. ניסית פעם להפסיק לחשוב וגם הצלחת? יש מחשבות שונות (יותר כאלו או יותר אחרות) אבל מעולם לא הצלחת לחדול מתהליך החשיבה בין אם עמוק ומלא תובנות ובין אם שטחי ומלא בשטויות. המינד תמיד עובד ולכן הוא שולט. זה נכון לגבי כמעט כל אדם ואדם. ובכלל, אם אפשר לחשוב, אולי אפשר גם לא לחשוב?
כתבת: ''חיות וצמחים חווים ''חוויות מהממות'' כאלה כל הזמן. '' זה לא נכון מבחינה ביולוגית או זאולוגית. ליונקים יש מינד. יש להם חשיבה והם לא חווים את המציאות ללא התערבות של המינד. המינד שלהם, נכון שהוא לא מפותח כמו שלנו, עדיין מתערב ברמה פרימיטיבית כזאת או אחרת, וגורם לבע''ח לקבל החלטות. אז את החוויה הזאת של שחרור מהמינד אין להם.
כתבת: ''השאיפה והיכולת להבין, הן הן מותר האדם.'' נכון מאוד. וגם את היכולת להשתחרר מהמינד, יכולת שאין לבע''ח. זה במסגרת היכולת שלנו להבין.
כתבת: ''ההצהרה שלך ש''אי אפשר להבין, וחבל על הזמן'', מבטאת חולשה והרמת ידיים, לא עובדה אובייקטיבית.''
אני אומר, זה לא מבטא חולשה והרמת ידיים אלא שולח אותנו לנסות דרך אחרת. וזאת כן עובדה אבל סובייקטיבית ולא אובייקטיבית (עד כמה שדבר סובייקטיבי יכול להיות עובדה) כי אין בכל הנושא הזה עליו אנחנו מדברים עובדות אובייקטיביות. ואולי חוסר הרצון שלך לבדוק האם קיימת האפשרות שעליה אני מדבר היא היא הרמת ידיים וביטוי של חולשה?
כתבת ''חשיבה נכונה מתחילה מהבנה יסודית של המושגים בהם אנו משתמשים, .....חשובה של החשיבה שאנו צריכים ללמוד.''
זה נכון מה שכתבת. זה גם נכון לגבי כל הטיעון שלך. אולי אתה בעצמך הרכבת כאן משפטים ותיאוריות והשקפת עולם מילולית שאין מאחוריה כלום מלבד תרגול חשיבה אינטלקטואלי ושום דבר מעשי?
כתבת: ''זה הצעד הראשון, ....נעלמה כמו הכמיהה לשחק בצעצוע האהוב שלנו מגיל שנתיים (אגב, דימוי של אושו המקורי).''
אושו אמר את הביטוי הזה (אם אני זוכר נכון כדרך לבטא מצב שבו כאשר ההארה מגיעה אז כל דבר אחר נעזב כמו הצעצוע של ילד בן שנתיים. עד שהיא לא מגיעה, אז הכמיהה היא לחוויות מהממות כי אין לנו שום יכולת להבין מהי הארה בהתנסות סובייקטיבית אז אנחנו נמשכים לחוויות מהממות.
מלבד כל זה, אני מסכים אתך במאה אחוז שצריך הבנה בסיסית של המושגים כמו מינד, אגו, הארה. אבל אלו מושגים מופשטים. כדי להבין באמת מושגים מופשטים, עלינו לחוות אותם בצורה אמיתית וישירה ולא בצורה אינטלקטואלית. ממש כמו הדוגמה הפשוטה ואולי קצת פשטנית על טעם של תפוח. כל הבנה , ותהא מעמיקה כל שתהא, לא תיתן לך הבנה מהו טעם של תפוח עד שלא שמת ביס. אותו דבר לגבי הארה, מינד, אגו ועוד מושגים מופשטים כאלו. צריך התנסות ישירה אחרת אנחנו לא ממש מבינים על מה מדובר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חשיבה נכונה
אושו,
04/07/05 16:55
|
אם בעזרת חשיבה, אתה יכול להגיע אל מקור המחשבות ואז לעבור אל מעבר למחשבה עצמה, אז זה כבר תרגול של מדיטציה. יש לה אפילו שם. מדיטציה טרנסנדנטלית. מעבר למחשבות עצמם, אתה יכול להיות צופה אמיתי בתהליך החשיבה עצמו.
אם אתה חושב, אתה עדיין לא צופה במחשבות. אבל, שוב, מה אתה רוצה להשיג עם זה? מה הרובד המעשי של התהליך הזה? הרי אצל אנשים אינטיליגנטים תהליך החקירה המחשבתית קורה מעצם האינטליגנציה הטמונה בהם. השאלה לאן זה לוקח אותם ומה יש במקום אליו התהליך לקח אותם?
ואגב, אני לא טוען שאני משוחרר מהמינד ברמה החושית. לצערי אני עדיין מפרש כל דבר ולא מצליח לחוות את החושים ללא התערבות של המינד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בלחשוב נכון התכוונתי קודם כל
יובל,
04/07/05 16:04
|
להבין את המכאניזם של החשיבה עצמה. היא זו שמניעה אותנו לחפש חוויות שמעבר לחשיבה באמצעות דימויים מעוררים שלא ירדנו לעומקם ושספגנו מאחרים כאילו הם לא מושגים מופשטים אלא מוחשיים ומובנים מאליהם.
אם לחשוב נכון פירושו להיות בעד או נגד משהו, הדעות הללו בהחלט יכולות להיות שונות לפני 100 שנה או בעוד 100 שנה. אבל כשמדובר, כפי שאני התכוונתי, להבנת החשיבה עצמה, אז למה שאנו מגלים יש תוקף להבנת המחשבה וההתנהגות האנושית גם 2000 שנה לפנינו ו2000 שנה אחרינו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אוי אושו...
נופר,
03/07/05 23:12
|
אין לי אפשרות להתדיין עם מי שהגיע לכאן ממחוזות ההארה . כי כל התפישה הבסיסית שונה במהותה.
החושים והאני והאגו והשכל והמיינד כולם חלק אינטיגרלי ממך שלא ניתן להפרדה . הם שזורים וקשורים זה בזה ותלויים זה בזה. הם לא יישות עצמאית ואין להם קיום נפרד בפני עצמם. וגם אם תשב שנים מול קיר ותשכנע את עצמך שאתה מזדכך וחווה את המציאות כפי שהיא בלי הפרעת המיינד - דרך החושים בלבד, זו עוד אשלייה עצמית של מזמרי ה''רוחניות'' הנו אייג''ית החדשים. המיינד שלך הוא המוח, והשכל, והנפש, והרוח, והזכרון, והדעה, והכוונה, והמחשבה, והרצון שלך - והוא פעיל כל הזמן .
החושים שלך לא חווים כלום בעצמם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נופר
אושו,
04/07/05 11:34
|
''המינד והאגו אינם נפרדים זה מזה.
ההפרדה נעשית בצורה סמנטית. זה נעשה כדי שאפשר יהיה להבין, בדיוק על ידי אותו אינטלקט ואותה חשיבה שאתם אוהבים לפאר, את התופעות הנלוות לפעולת המינד והאגו.''
זה מה שכתבתי.
זאת אומרת שאני מסכים איתך שהמינד והאגו אינם נפרדים. זה כתוב כבר במשפט הפתיחה.
מפרידים אותם בצורה סמנטית (מילולית, לצורך העניין) כדי שנוכל לדבר עליהם בצורה נפרדת.
לגבי היכולת לחוות ללא השתתפות המינד, זה כבר עניין של התנסות. או שיש לך ואז את מבינה. או שאין לך ואז אי אפשר להבין ואז כל דיון בעניין הופך למיותר.
כשאת מאוהבת, אין לך אפשרות להוכיח את התחושה המיוחדת הזאת של האהבה. ואם לא היית מאוהבת אף פעם, לא תצליחי להבין על מה מדברים.
אבל בכל זאת נכתבו המון ספרים על התחושה הנפלאה הזאת של האהבה וכל אחד מסביר את זה מהזווית שלו.
עכשיו תתארי לך כמה זה מגוחך כשאדם שלא היה מעולם מאוהב מסביר לאדם אחר, שגם הוא לא היה מאוהב, מה זאת בדיוק אהבה והם גם מתווכחים ביניהם מי צודק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הורמונים בגיל 4 ?
יובל,
04/07/05 17:59
|
אולי יותר מאוחר. או שאולי בכל זאת הורמונים מפני שהם המתווכים של כל ההתרחשויות בגוף שלנו. לא רק המיניות.
בכל מקרה, לקרוא לזה חוויה הורמונלית, בכל גיל, זה רק לשים על זה תווית ולעשות חלוקה שחוויתית אינה קיימת.
גם אם הורמונים הם הסיבה, או חלק ממערך הסיבות, החוויה עצמה אינה הורמונאלית.
זו חוויה מאוחדת של הגוף וההכרה. היא נחווית באמצעות שילוב של תחושות גופניות חזקות דימויים ורגשות. לכן זו חוויה מיינדית.
זו עניות דעתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סחתיין , יובל
אושו,
04/07/05 16:40
|
וכנראה שוב נחזור על אותם טיעונים מעגליים המוכרים לנו טוב ממחוזות אחרים, אז באמת חבל להשחית מילים. אני עם ההתנסות שלי, אתה עם שלך. וגר זאב עם כבש וטלה עם גדי יירבץ.
אבל שאלת שאלות ואני אענה. ה תאהבות היא חוויה שמתרחשת גם במינד ולדעתי לא רק שם אבל זה כבר תלוי בהגדרה של המינד. ההתאהבות היא רק דוגמה למשהו מסויים ואתה לקחת אותה לשימוש אחר.
התופעה של שיחרור מהמינד קרתה לי באמצע החיים. זאת עובדה. הספקולציות אם זה מצב הפנוטי או אמיתי נשארות בגדר ספקולציות שאי אפשר לאמת אותן לכאן או לכאן.
הדוגמה של ההתאהבות לא באה להוכיח שההתאהבות לא מהמינד. הדוגמה באה להראות שיש חוויות שצריך לעבור אותם בשביל להבין על מה מדובר ושום הסבר, מעמיק ומקיף ככל שיהיה, לא יצליח להעביר לך את התחושה האמיתית אם לא חווית את החוויה עצמה. הגישה שלך שהארה יכולה לבוא דרך האינטלקט, היא גישה ישנה בת למעלה מ2500 שנים. שאנקרה דיבר עליה כאחת מששת הדרכים להארה. קוראים לה דסקרימינציה. ובהמשך הוא מדבר עליה כדרך לחופש מהמינד, מהאשליה שהמינד מייצר. אז אני מאחל לך הצלחה בדרך הזאת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התאהבות
י,
04/07/05 16:21
|
היא חוויה הורמונלית יותר מאשר ''מיינדית''. ואלה שני דברים שונים.
זאת עניות דעתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
השימוש בטיעונים האלה
יובל,
04/07/05 15:01
|
כדי להציג את עצמך כאילו יש לך משהו שאין לך, אינו במקומו.
כמה שאלות :
האם התאהבות היא חוויה שאינה מתרחשת בתוך המיינד ?
אותה ה''יכולת לחוות ללא השתתפות המיינד'', האם היא כישרון מלידה אצלך ? תופעה שהתרחשה לה מעצמה סתם כך באמצע החיים או שמישהו סיפר לך על זה קודם ? הדליק לך את המיינד על העניין וגרם לך להאמין שזה אפשרי גם עבורך ?
האם מי שסיפר לך על זה היה אדם שמעולם לא התנסה בכך בעצמו, כמוך, ורק הותנה, כמוך, על ידי אדם אחר להאמין שזה אפשרי ?
התאהבות היא חוויה מיינדית לחלוטין. היא טבעית לנו ואנו לא צריכים שיספרו לנו עליה כדי שנחפוץ בה או כדי שהיא תתרחש מעצמה. אני זוכר את עצמי מאוהב ומסוחרר עד כאב בגיל 4.
היכולת לחוות ללא מעורבות של המיינד, היא דבר מה ששמעת עליו מאחרים, השתכנעת בו, ושכנעת את עצמך, באמצעות המיינד המתוחכם שלך, שהוא התרחש אצלך.
זו חוויה מיינדית לחלוטין (שיכולה להופיע למשל בעקבות דיקשה, בתנאי ששילמת מספיק כסף, ואני חושד שאתה יודע למה אני מתכוון :)). רק שבניגוד להתאהבות, זו חוויה מלאכותית-סוגסטיבית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כשתפסת את הדג צריך לשכוח מהרשת
ל"ת
רויטל,
03/07/05 16:14
|
|
 |
הגיוני. רק שחסידי הזן חושבים
יובל,
03/07/05 16:49
|
שזה סופר-קול לצאת לדוג ללא רשת, ושהדג יקפוץ להם ישירות לפה, בלי קשקשים מטוגן ומתובלן, ישר מהנהר. זו אותה תבנית מיסטית שבתוכה צומחות כל האמונות התפלות. לא שחרור מתבניות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הבהרה לחסידי הזן
רויטל,
04/07/05 00:11
|
אי אפשר להשתחרר ממיינד כשאתה משתמש במיינד כדי לעשות את זה. אם הבנת את הכיוון ואתה יודע את התרגול אז תניח ללימודים ולחשיבה לתאוריות ולסיפורים ותכוון לתרגול.
אם עוד לא הבנת את הכיוון והתרגול קשה לי להאמין שעוד ספר באמת ישנה את זה. הייתי ממליצה לצאת למסע ולמצוא מורה אמיתי שיכוון צלול.
ושים לב! כשתפסת את הדג!!! (בזמן עבר) עליך לשכוח מהרשת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בסדר. כל זמן שאנחנו מסכימים
יובל,
04/07/05 01:32
|
שעד שלא תפסנו את הדג אנחנו חייבים להחזיק חזק ברשת ולשכלל את המיומנות שלנו בתפעול שלה, לא יהיו בינינו חילוקי דעות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני מצטער רויטל אם עשיתי רושם
יובל,
05/07/05 01:19
|
כאילו אני מורה למשהו. בטח שלא לזן. אני אפילו לא תלמיד מתחיל.
חשבתי שזה מובן שאין לי כל כוונה לוותר על הרשת, בטח לא לפני שאתפוס איזשהו דג וכנראה גם לא אחרי.
אנחנו הולכים בכיוונים שונים לחלוטין וכפי שתראי בדיון 17, אני לא חושב שיש טעם בהתנצחות אין סופית כשהנחות היסוד שמהן אנו יוצאים הן כל כך שונות.
הגישה שלי היא שאסור לוותר על החשיבה והשכל. חשוב הרבה יותר להבין למה החשיבה והשכל מתביישים בעצמם וחושבים שהאמת והאושר נמצאים מעבר להם.
חשוב לבדוק מהיכן ומדוע אימצנו את האמונה הזו שבעיניי היא אמונה תפלה שנשענת על אגדות ילדים וניזונה מהעצלות המובנית בטבענו שגורמת לנו לקבל בקלות וללא התנגדות טענות מופרכות על סמך סמכות אקזוטית כזו או אחרת מבלי לחקור אותן ולרדת לעומקן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ההכוונה שלך נשמעת קצת כמו...
רויטל,
04/07/05 23:49
|
הצמדות לרשת. קשה לי לראות תלמידים שלך מרפים ממנה מכיוון שאתה כל כך תומך בה בכל הטיעונים שלך. ברגע האמת האם תוכל לשחרר אותה? ברגע האמת האם תלך מעבר אליה ללא פחד? ברגע האמת האם בכלל תדע איך? זכור כי לא תוכל להשתמש בה כדי להיפתר ממנה!!!
י ש להיזהר מכמות השימוש ברשת וכמות החשיבות שנותנים לה גם לתלמידים מתחילים. מורי זן יודעים לשים את הרשת בפרופורציות הנכונות על מנת שיוכלו להסירה מתחת לרגליך ברגע המתאים.
ללא ספק נדרשת מיומנות אדירה להסית את הרשת מתחת לרגלי המתרגל ללא להפיל אותו ברגע האמת והאיכות הנדרשת למורה אמיתי היא חמלה אדירה המאפשרת לו לבצע את הפעולה.
יובל, האם אתה מבין את כוונתי? האם חווית בחייך את הרגע בו המורה מולך הסית את הרשת עליה עמדו חייך וכל מה שהחזיק אותך בחיים לרגע קט זו החמלה בלבד?
מכיוון שהחמלה הנדרשת הייתה שם כדי להחזיק אותך ברגע הסתת הרשת ומנעה את התרסקותך ובמובן זה הצילה את חייך עומס אדיר של פחד מתפוגג ואתה תמצא אולי לראשונה כי אינך מפחד בלי הרשת ושכן הרשת הסתירה הרבה דברים ויצרה הרבה אשליות ....
הרשת מסתירה את האמת ...אבל אני מרגישה שאיני יכולה להעביר את זה במילים כי זה רק יותר מתסכל לנסות ולהסביר את זה בעיקר למערביים.
בכל מקרה בהצלחה וסליחה אם אני מקשה, זה פשוט לב ליבו של הזן והוא כל כך לא ברור פה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כן טופו. בדיוק לזה התכוונתי.
יובל,
04/07/05 16:16
|
קלעת במדויק לנקודה המרכזית. ניסיתי להדגיש אותה יותר בתגובות האחרות. זה באמת הדבר הכי חשוב בעיניי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יפנים אוכלים דג נא
טופו,
04/07/05 14:38
|
יש להם חיבה יתירה ליצורי ים שקשה מאוד לדוג, ונא או לא נא- עוברים עיבוד מדוקדק ומדויק עד שמגיעים לצלחת ומשם לקיבה
בעיני אתה צודק בדבריך על אומנות החשיבה. אנ אפילו חושבת שאדון מיכאלי כותב כפי שהוא כותב על זן - עם הרבה תוכן אינטלקטואלי ומפעיל אינטלקט, בדיוק כביטוי לטענה שלך. (גם אם תוכן המסר שלך סותר את משפט הסיום שלו).
בכל אופן , הזכרת אך לא פרטת ולא הדגשת, נקודה מאוד חשובה והיא ש''חשיבה נכונה'' היא תוצר של חשיבה על חשיבה. חקירה של תהליכי חשיבה. זה תהליך וחוויה מאוד מאוד שונים מהחשיבה הכפייתית על תוכן המציאות. זו בחינה של האופן בה נתפסת המציאות. זה כמו ההבדל בין לשבת ולראות סרט (שכך רובנו ''חושבים'') לבין להתבונן במלאכות של הצלם והעורך, פיתוח הפילם והקרנת הדימויים על מסך. במקרה הראשון כולם יושבים ועושים אוווווו ואהההההה ואויייי בהזדהות שלמה, תחת האשלייה האופטית של 24 פריים לשנייה, כמובן מחכים להפי אנד. בשני החשיבה באופן טבעי נוטה להתהפך ולחפש את הבמאי והמפיק, את מחולל הרעיון מחולל התהליך
חשיבה כזו היא גם סרט. זה דוקומנטרי מסוג the making of....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יובל, כל הכבוד. אתה חכם אמיתי.
אמא,
03/07/05 19:04
|
ואוסיף הערה צינית- למה הרבה גורואים רוצים שנפסיק לחשוב? חשבתם על זה?? מפסיקים לחשוב ואז הולכים אחריהם כחסידים שוטים, ומצייתים כמו כבשים. צודק יובל. צריך לחשוב נכון, לא להפסיק לחשוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אמא יקרה לי
אושו,
03/07/05 21:50
|
ואוסיף הערה צינית- מה זה לחשוב נכון? מי קובע את קנה המידה לחשיבה נכונה? אמא?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא לבשל זה קל..
ל"ת
ולא לחשוב?,
03/07/05 13:45
|
|
 |
10.
פגם בדרך המחשבה ?
עודד,
השרון,
03/07/05 11:55
|
יש לי שאלה, אם המחבר אינו ער כפי שאותם מסטרים של זן ערים האם הדברים שלו אינם מתאימים כחומר לימוד ? האם הוא בכלל רשאי ללמד ? האם הוא אינו יכול לפגוע במישהו עם אותו חומר לימוד לקוי ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מיהו המורה
גילי,
תל אביב,
04/07/05 13:13
|
התלמיד הוא הבוחר את המורה ולכן, אתה בוחר אם להעניק למחבר המלומד את התואר. מידת הערות של המורה איננה רלוונטית ליכולת שלך לקבל ממנו, כך למשל, המורה שלי בקושי גמר חינוך ים תיכוני (אבל איזה עומק). לא מובן לי כיצד מאמר יכול לגרום לנזק ולדעתי אין לך מה לחשוש - קפוץ באומץ למים הקרים. בהצלחה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
מצוין, ועוד משהו
ת',
03/07/05 00:36
|
למה הבנאדם עם משקפי שמש שחורים בתמונה?! כשאני חושבת על זה זה נראה לי קצת מפתיע, לא?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודקת. דוד צריך להתגלח ולהוריד
משקפיים,
ותגלחת,
03/07/05 07:11
|
|
 |
התמונה טובה כפי שהיא
מונה ליסה,
03/07/05 16:17
|
|
 |
8.
zen = avoda zara
ל"ת
avi tzanani,
hatikva,
02/07/05 17:28
|
|
 |
בלי עובדים זרים
י,
02/07/05 19:56
|
|
 |
7.
משעמם ולא ברור בכלל
אב,
02/07/05 13:47
|
לא הבנתי כלום. האם הזן זה קשקוש מקושקש או שהכותב לא יודע להסביר???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
ZEN CHEN
יצחק,
02/07/05 12:01
|
סיני
בכפר קטן במישורים האיניסופיים של הקיסרות חיו בקושי אב ובנו. היה להם סוס אחד ושדה קטן מהם הוציאו פרנסתם. ''איזה בר מזל'' אמרו תושבי הכפר,'' ילד אחד וסוס אחד ומצליח להתפרנס'' ''איני יודע אם טוב או רע הדבר'' ,היה עונה הקשיש. יום אחד רכב הילד על הסוס נפל ושבר את רגלו. ''איזה מסכן'' אמרו תושבי הכפר,''ילד אחד וגם הוא עם רגל נכה'' ''איני יודע אם טוב או רע הדבר'', ענה הקשיש. יום אחד הופיעו נציגי הקיסר עם צו גיוס לכל צעירי הכפר, הילד הצולע לא גויס. ''איזה בר מזל'' אמרו ''איני יודע'', השיב הקשיש יום אחד ברח הסוס. ''איזה מסכן'', אמרו ''איני יודע'' השיב לאחר מספר חודשים שב הסוס עם עדר סוסים ''איזה בר מזל'', אמרו ''איני יודע'', השיב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
היה לי בעל כזה פעם.
גרושה,
03/07/05 08:24
|
הוא לעולם לא היה מוכן להודות בשום דבר לפני שהיה בטוח שזה לטובתו. היית שואל אותו: ''נכון שאנחנו בבית''? הוא היה אומר: ''אני לא יודע''. בסוף התגרשתי. למה? כי הוא היה שמוק מעצבן ובוגדני. וכן, אני כן יודעת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אה, אז היית נשואה ל-י...
ל"ת
פומלית,
04/07/05 07:49
|
|
 |
אם יש הארה - זאת הארה
ל"ת
ג',
03/07/05 15:17
|
|
 |
מזכיר זקן סנילי אחד שהכרתי פעם
אבי,
02/07/05 14:49
|
|
 |
הוא לא היה סנילי
ל"ת
נו,
הביצה,
03/07/05 02:29
|
|
 |
5.
מצוין...
מורי,
01/07/05 22:17
|
כרגיל, דוד מיכאלי יודע לעניין ולהסביר באופן מרתק. אני נהניתי והועשרתי. תודה רבה דוד ומצפה לבאות...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
נושא
שם,
אזור מגורים,
01/07/05 19:11
|
|
 |
3.
משעמם
יוסי,
מרכז,
01/07/05 18:38
|
די כבר למלים והסיפורים האלה הפכתם את הזן לתעשייה ולמסחר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בדיוק.
שפוי,
03/07/05 08:26
|
מכל נוד עושים משהו יענו משמעותי. די כבר עם הסגידה לשטויות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לשפוי המתחזה
השפוי המקורי,
03/07/05 13:05
|
לפני שאתה מנסה להתחזות לי, אתה צריך לשפר את האינטלגנציה שלך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סליחה, בכלל לא ראיתי אותך.
שפוי מס' 2,
03/07/05 19:08
|
ודרך אגב, תשים אות יוד אחרי הלמד. ודרך אגב ב': אם אתה חושב שאתה השפוי היחידי, אז מקומך עם כל ה''שפויים'' האחרים (נפוליאונים, אלויסים, וכ' וכ')
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
ויש גם מי שמשתינים בשנתם
ל"ת
י,
01/07/05 17:52
|
|
 |
LOL
ל"ת
רופא,
03/07/05 08:20
|
|
 |
1.
תודה
דינה,
01/07/05 17:20
|
אם הייתי יודעת איך... הייתי משמיעה את קולה של מחיאת כף יד אחת. תודה, דינה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בארט סימפסון פתר את זה
נו,
הביצה,
03/07/05 02:30
|
|
 |
בבקשה, ספר עוד
י,
03/07/05 23:36
|
|
 |
קל מאד
יוסף.ש.,
צפון,
02/07/05 11:24
|
את מרימה את כף ידך האחת עושה תנועה באויר וזהו. מה שמעת? מחיאת כף אחת משמעותה למשל: לעשות פעולה בלי לצפות לתגובה נגלית הקול של מחיאת כף אחת לא נשמע ע''י האוזן הגסה אבל נשמע ע''י השמיעה העדינה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
*------*
wei-lu,
03/07/05 01:09
|
no mirror no friction this is a direction, it is not for acting, it is for being just be yourself..
הגב לתגובה זו
|
|