 |
16.
איילת, את לא רואה
נועה,
25/07/05 06:52
|
|
 |
15.
עשב ירוק
ע,
צפון,
23/07/05 12:47
|
יופי שדל כתבה אפשר להרחיב על מקום המריחואנה והשפעתה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
שחר - תודה כל הכתבה היפה
נופר,
20/07/05 18:21
|
שרואה את ההיסטוריה במבט רומנטי מצועף... בדיוק איך שאני אוהבת.
לצערי גם אם גל צונאמי ענק ישטוף את כדור הארץ, ונתחיל את ההיסטוריה מחדש, נראה שההיסטוריה תחזור על עצמה בצורה זו או אחרת. זה טבעו של האדם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
פשוט עצוב מה שעשו להם.
ל"ת
מירב,
20/07/05 10:36
|
|
 |
12.
יפהיפה
גלוריה,
20/07/05 00:31
|
כתבה מרגשת הלוואי והיינו חיים ככה בפשטות ושיוויון....במקום במירוץ המטורף של החיים המערביים.......כבר מזמן שכחתי איך נשמע ציוץ ציפורים ואיוושת עלים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
יופי של כתבה
ל"ת
משה,
19/07/05 22:33
|
|
 |
10.
בעיה עם השקמים
חיים,
19/07/05 22:22
|
הם לא מתרבים אצלנו וכולם שתולים ע''י אדם, כאשר רובו ע''י חוטרים. אז השקמים בת''א אינם דימוי הולם לחזרה לטבע...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
היו היו אי פעם שקמים
שחר,
19/07/05 23:45
|
מקבלת את ההערה על תל אביב, על כל פנים אזור השרון היה מכוסה ביער שקמים טבעי, הרבה הרבה לפני קק''ל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
כל בני האדם רעים באותה מידה,
גיבי מגיב מגניב,
19/07/05 20:33
|
פשוט האדם הלבן הצליח לשכלל את רוע-ליבו לרמה של אמנות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וכדי לדייק
איילת,
20/07/05 07:34
|
כל הגברים הלוחמנים נפוחי האגו, מכל מין וצבע, הלבן, האדום, הצהוב, רעים באותה מידה, מחרחרי מלחמה ותאבי כיבוש ושליטה, פשוט האגו של הגבר הלבן שכנע את עצמו שהוא גם אינטלקטואל, שולט בידע, ולכן נעלה על יתר הגזעים, וכך השתכלל רוע לבו לדרגה של אמנות.
הבעיה היא המין הגברי כולו, לא גזע זה או אחר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ניצחון בנוק אאוט
קולות,
העבר הרחוק,
22/07/05 21:30
|
בתחרות על המשפט המטומטם ביותר בתולדות הניו אייג'
''הבעייה היא המין הגברי כולו''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא, ניצחון בנוק אאוט
גם קולות,
מהעבר הרחוק,
23/07/05 06:21
|
בתחרות המשפט המטומטם ביותר בתולדות הניו אייג':
תומר, אני מוכן לנקות לך חודש את הבית, רק תגיד כן...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יפה מאד איילת שאת מעירה לעודד
המושבעים,
25/07/05 02:31
|
על הפוזה שלו בפני עצמו. את טועה. הוא אינו לוחמני אלא לוחם על דיעותיו הנכונות והצודקות מול הניסיון שלך להכליל ולהשמיץ חצי מהאנושות. הוא אינו אדם ממורמר, אבל הוא חש מרירות על כך שעליו להסביר את עצמו לאדם שיטחי ובור כמוך וזו מרירות שרבים יוכלו להזדהות איתה.
אולי את חושבת שאת מצליחה להסתיר את כל השקר והזיוף שלך ואת והפוזה שלך בפני עצמך ובפנינו אבל את שוב טועה. למה המאמץ המיותר להצטייר כשפויה תחת השם איילת ובמקביל, תחת שמות אחרים, לירות באפלה ולפגוע באחרים ? איזה מין סוג של רוע זה ? גברי או נשי ? הרי לא מזמן קיבלנו ממך שיעור מאלף ברוע שאפילו מילא אותך גאווה. אז מה פתאום הצורך שלך ללמד אותנו מי הם הרעים ?
בנית לך תיאוריה שלמה על הרוע של המין הגברי שלקוחה כולה מפירסומת לדיאודורנט 24/7 של ג'ילט והינה בעלת אותו העומק.
בתגובתך תחת השם ''גם קולות'' הזכרת את המשפט ''תומר, אני מוכן לנקות לך חודש את הבית, רק תגיד כן... '' ואיפיינת אותו כמטומטם.
לנו זה דווקא נראה משפט שאין בו טיפת אגו, חשיבות עצמית, רוע או טימטום וכל כולו צער על פגיעה באדם אחר על לא עוול בכפו. ולמיטב ידיעתנו כתב אותו גבר.
האם חוסר היכולת שלך להתחבר להלך הרוח שהובע במשפט הזה מעיד על אטימותו וטיפשותו של כל המין הנשי ?
לשמחתנו, אנחנו יודעים מניסיון שלא.
ולמי שכתב תחת השם ''קולות''. גם אתה טועה. אולי בגלל שאתה חדש פה. ראשית, איילת מזמן נותרה לבדה בתחרות המשפטים המטומטמים ושנית, היא תמיד שוברת שיאים חדשים של טימטום, בעיקר כשהיא מנסה להראות כמה היא חכמה וזה קורה כמעט פעם ביום וללא כל התחשבות בתחושת הבחילה שהיא מעוררת בנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לינפושה, איך אתה מתנהג?
אמא,
רחובות,
25/07/05 06:38
|
ילד טיפש! תמיד אמרתי שכלום לא ייצא ממך חוץ מרוח וצלצולים והו-הא. תסתכל על אחותך המוצלחת ולך תלמד מקצוע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בסדר, לינפושה,
איילת,
25/07/05 06:03
|
התיאוריות שלך עליי כבר משעממות ומילותיך יורות באפלה ולא פוגעות בשום מקום.
הנטייה שלך להשתמש בגוף רבים כדי לתת לי תחושת רדיפה ושפיטה המונית, גם היא כבר חסרת תועלת ושקופה, שלא לומר מכוערת אימים.
הנטייה להתחזות ואחר כך לשוחח עם עצמך בהיתממות, ממש מצחיקה, ואתה ממש לא חכם אם אתה חושב שאתה מצליח לעבוד על מישהו ושלא רואים אותך.
אני חכמה יותר ממך, ושנינו יודעים את זה. תאוריות סדורות ולעוסות וטחינת אותו נושא במאות וריאציות כפי שאתה עושה, לא מעידות על חוכמה רבה. מקסימום על אובססיה לידע כדי להשתמש בו ככוח מעורר הערצה.
ברכותיי, אימצת לך את הרע שבכל מין: אלימות, תחרותיות קשה ורוע של המין הגברי, ומניפולטיביות של המין הנשי. איש מקסים אתה.
והצביעות, אוי, הצביעות...
נ.ב. חסוך לעצמך את ההכחשות. אתה מתנהג כמו אידיוט פתטי, וכולם רואים את זה.
נ.ב.ב תחושת הבחילה שלך היא בחילה מעצמך, אתה פשוט לא מספיק חכם להבין דבר כה פשוט.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הדחף החזק ביותר של הגבר...
א,
20/07/05 17:44
|
הדחף החזק ביותר של הגבר, הוא היצר המיני. כל האלימות הגברית ,הרדיפה אחרי עושר וכח - מטרתה להביאו כמנצח אל בין רגלי האשה.
הגברים קיבלו עידוד לאורך האבולוציה ע''י נשים הרואות באלימות הגברית תכונה מושכת של אב טוב שיוכל לדאוג לצאצאיו. אם הנשים היו בוחרות תמיד את הגברים העדינים והרגישים שבשבט ולא את החזקים יותר- לא היתה היום אלימות גברית.
שמעת על המחזה ''ליזיסטרטה'' ? אשצת הנשים שזה קוריוז על הבמה ולא חלק מהמציאות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אוי א' - איך סידרת לך ככה את
נופר,
20/07/05 23:03
|
ההיסטורייה ?
כולנו מונעים מדחפים חזקים מאיתנו, שהם לאו דווקא מיניים. הדחפים לשליטה ולכוח, לכבוד ולממון, ולהראות שאנחנו הכי חזקים בעולם - גם טריטוריאלית , הם לא פחות חזקים ותוצאותיהם יותר הרסניות מדחפים מיניים אלו או אחרים.
אולי אם תראה את הסידרה : Into The West של סטיבן שפילברג (Steven Spielberg) על הכחדת התרבות האינדיאנית - תדבר אחרת. (תכין הרבה טישוז, הצפייה בסידרה כואבת שזה נורא).
ודרך אגב תוקפנות היא לא אלימות. התוקפנות היא הכרחית להישרדות. האלימות - לא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
א ו-ב
א,
ב,
24/07/05 14:24
|
א - כבר אמר מי שאמר שכל הדחפים הם סובלימציות של הדחף המיני
ב - הגדירי מהם בעינייך תוקפנות ואלימות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ל - א ב
נופר,
24/07/05 20:42
|
בהחלט יכול להיות שכל הדחפים הם סובלימצייה של הדחף המיני. אין ספק שאצל נשים (לצערי) הרבה מהדחפים , כמו : תוקפנות עשו סובלימצייה למניפולטיביות, שבעיני היא יותר גרועה מתוקפנות שגלוייה לעין.
אלימות היא אלימות לשמה. הרג לשם הרג. או התעללות במי שכבר נכנע לך. ולרוב האנשים שבעולם (לשמחתי) אין את התכונה הזו. תוקפנות הכרחית להישרדות. למשל: כל אם שרואה איום על צאצאייה אם היא תתקוף את האיום - היא מגינה על צאצאייה. וזו תוקפנות מבורכת (לעניות דעתי).
ואני לא חושבת שהנשים הן ש''סידרו'' את האבולוצייה בכך שהן בחרו בגבר שנתן דרור לתוקפנות . אלא התוקפנות היתה הכרחית אצל הגברים להגנה על הצאצאים היכן שחיו במבנים חברתיים (להבדיל מהדובים למשל, או כל החיות שאצלם הנקבה והגורים מתמודדים לבד עם ההישרדות). ק'יצר : הבחירה היא התוצאה של מיכלול תכונות ולא היא זו שיוצרת אותן.
ובשורה התחתונה אני חושבת שתוקפנות (במידה!!!) היא לא תכונה שלילית אלא חיובית.
ושלכל מין (גברים ונשים) יש את תפקידם הביולוגי והחברתי. אין בכך כל פסול או הטלת מום באחד המינים. נהפוך הוא !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה זה אשצת ?
ל"ת
?,
20/07/05 19:31
|
|
 |
אשמת
ל"ת
דיסלקט,
21/07/05 16:42
|
|
 |
תגובה מטומטמת. מלאה רוע ושנאה
יאן,
יפן,
20/07/05 15:05
|
אתמול אמרת שהכלל הוא אשליה, שקיומו של ההמון הוא הזיה נוחה מרדדת ומטשטשת שכל תכליתה לאפשר תפישות קיצוניות של שחור ולבן והיום ה''מין הגברי כולו'' הוא הבעיה והאויב שלך ?
ובתוך המין הגברי הרע, הנפוח מאגו, תאב הכיבוש והשליטה, את מחפשת גבר שיאהב יכיל ויקבל אותך כמו שאת ?
פניני חוכמה כמו שלך צריך לגנוז למאה שנה לפחות. האנושות עדיין לא בשלה לקבל ולהבין אותן.
ותודה לעודד מסין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טייס בשייטת מטכ''ל, גבר-גבר
איילת,
21/07/05 07:11
|
יאן
סחר בנשים וניצול גופן - מבוצע על יד גברים (אין מצב הפוך, שנשים סוחרות בגופם ונשמתם של גברים)
בארץ יש בתי כלא רבים לגברים אלימים ורוצחים, בית כלא אחד לנשים אלימות. ואם תדבר איתן תיווכח לדעת, שרובן הגיעו למצבן אחרי ילדות ספוגת אלימות וניצול מיני - על ידי אבא שלהן, דוד שלהן או השכן.
גם האסירים הגברים האלימים הגיעו למצבם אחרי שספגו אלימות קשה בילדותם - מאבא כמובן (וגם אמא חטפה ממנו, לעיניהם).
עובדה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תירגע, יאן...
איילת,
21/07/05 06:39
|
מה אתה מתעצבן? אתה גורם לי לחשוד שאתה חושד שאני צודקת. ראית פעם נשים נלחמות (חוץ מעל המילקי)?
קירקופים, קרבות, מלחמות, רציחות, עינויים, גנרלים גאים, אונס נשים אחרי כיבוש, כל הכיבושים, כל מעשי האלימות האיומים ביותר, כל המצאות כלי המלחמה, בכל התרבויות, בכל השנים, נעשו תמיד בידי גברים, נגד בני מינם ונגד נשים חסרות מגן.
וכך זה קורה עד היום.
אתה רוצה להגיד לי שאתה מתנגד לעובדה הזאת? פה לא מדובר בתפישה של שחור ולבן, אלא במציאות שלצערי - שחורה.
לדוגמה: הנה, כבר יצרת עם עודד מסין פלוגה צבאית קטנה, ואתה כולך מוכן לקרב נגד המין הנשי ונגדי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זיכרון נשי = זיכרון קצר איילת?
עודד, סין,
24/07/05 13:11
|
מי שפתחה את המערכה במלחמת המינים היתה את. אנחנו רק ענינו לך.
זו עובדה.
ולמה שתאמיני? אני הרי גבר לא? אחראי לכל כך הרבה דם שנשפך... תבדקי מתי כתבת את ההודעה הראשונה שלך ומתי ענו לך.
את רואה? אמרתי בהודעה למטה שנשים מתכננות מזימות. אומנם לא הייתי רציני אבל אולי הייתי צריך להיות.
עכשיו את אמרת שאני חלק ממפלגה? אולי מתאים לי דווקא בפיתה.
אז בקיצור, עוד גול עצמי לאיילת. מפלגת ''עודד ויאן - קידמת הזמן'' רושמת לעצמה הפלה נוספת של היריבה איילת-המבולבלת, ועלייה לגמר גביע ה''עצור אותם לפני שיטמטמו אותנו''. שבוע הבא תשחק קידמת-הזמן מול קבוצת ראדיקליות פמיניסטיות. בואו נאחל להם בהצלחה!!
(כפיים, כפיים, הקהל זורק וורדים ובונבוניירות תוצרת חוץ)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שלא נדבר על המין הנשי
עודד, סין,
20/07/05 14:01
|
התככני, תאב הבצע, המנווט וחסר המצפון.
סתאאאאאאאאם אני לא מאמין בזה. איך אני אכליל ככה על כל כך הרבה בני אדם? אני מאמין בשיוויון, ושאם מישהו פגע בי זה לא בגלל שהוא גבר או אישה ולכן כל השאר, כל השלושה מליארד האחרים, גם כן מסוכנים לי לבריאות.
אני גם מאמין שיום אחד תמצאי גבר שיאהב אותך, ותוכלי לסלוח לי (למרות שלא עשיתי לך כלום אבל עזבי ההגיון כבר מזמן התאבד בשיחה הזאת) על זה שיש לי שמוליק ולא נחמה.
תודה וסליחה, תיכף אני הולך להתאבד שתוכלי לעשות ילדים עם החברה שלך, בשם השיוויון ופתיחות הדעת כמובן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לעודד
איילת,
21/07/05 07:21
|
סליחה, אני מתה על גברים וגם יש לי ילדים מהם.
אבל יש לי בהחלט בעיה עם התוצאות הקשות והרות האסון של התחרות הגברית הנערכת משחר ההיסטוריה, למי יש שמוליק גדול יותר.
ועוד לא נתקלתי בתחרות גודל של נחמות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עוד משהו איילת
עודד, סין,
24/07/05 13:22
|
אני יודע שכתבתי ''מפלגה'' במקופ ''פלוגה''.
הנה עוד הזדמנות בשביל לנגח את המין הגברי, היו שאת אוהבת כל כך להכליל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש אחוות ציצים בעולם??
עודד, סין,
24/07/05 12:58
|
אין מצב. לכי תראי איך נשים צוחקות על אחת שעשתה ניתוח (בגדלה או הקטנה, הרמה או השד יודע מה) בנימה שנובעת מקינאה או חוסר ידיעה.
אני משוכנע שקיימת תחרותיות בנשים בדיוק כמו בגברים. למי יש ציצים יותר גדולים/יפים, מי מושכת יותר גברים כמו זבובים לחר*, מי יזמינו לה יותר אלכוהול בפאב, מי תמשוך יותר מבטים (וזה הכל שיחות שהייתי עד להן). זה לא שטחי, נכון? זה ענייני נשים עמוקים ברומו של עולם.
עוד משהו. אם תראי ילדה בת 12-14 מדגמנת בגדי ים בטלוויזיה, כמו שהיה יש וייהיה, אני שם איתך מאה שקל שזה לא אבא שלה דחף אותה לעשות את זה אלא אימא שלה, שרוצה שכולן יראו איך הבת שלה הכי מוצלחת. כנ''ל לגבי ילדות שחקניות או זמרות בטלוויזיה.
עכשיו היות וחוץ ממה שכתבתי בהודעה עד עכשיו מורכב מסטיגמות (סטייל הודעתך הראשונה), נחזור לבית הקברות המטאפורי שלנו כדי לוודא שההגיון והאמת עדיין קבורים עמוק באדמה:
1) נשים הן ייצור קנאי להחריד וכל מה שיש להן בראש זה כסף וצומי.
2) נשים הן עם בלתי עצמאי ורובן ככולן מחפשות את דמות האב/בן/משפיט/אנס במערכות יחסים.
3) פמניזם הוא סוג של גזענות (אופס סליחה, זה משהו אמיתי).
4) פמניסטיות לא מסוגלות להנות מסקס.
5) נשים משתמשות בגופן להשגת מטרותיהן.
6) נשים אחראיות להרס נפשו וחייו של הגבר (עייני ערך שמשון ודלילה).
7) אישה אחראית לבגידת בעלה. ברגע שאישה יולדת היא זונחת את הגבר ומתרכזת בצאצא, כאילו לגבר אין קשר לנושא.
8) אישה אחראית לחטא הקדמון (חווה שבגדה באדם עם הנחש גרמה להרס המשפחה וזריקתה מגן עדן, ולעוד כל מיני דברים).
9) אישה היא נחש מתחת לקש. תמיד רוקמת מזימות בסתר, ומכישה כשמתאים לה.
10) בסתרי ליבה כל אישה רוצה להאנס.
שכחתי משהו? עכשיו בואו נראה אם ההגיון עוד מת.......יש שקט..... אין תזוזה....כן. ככול שהשיחה הזאת נמשכת זה פשוט נהיה יותר גרוע.
בקיור, תגידי שטעית, שהכללת, ושאת מבינה שהנסיון היה לך עם גברים לא מקיף כמו שאת חושבת, תתנצלי על ההכללות המגעילות שלך ונלך הביתה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אמן ואמן
ל"ת
איילת,
25/07/05 05:45
|
|
 |
גברים גם היו מלחינים ומשוררים,
נופר,
24/07/05 20:59
|
סופרים והוגי דעות, פילוסופים וממציאים, פורצי דרכים - בהמון תחומים של החיים שכולנו נהנים מפירותיהם, אומנים ואמנים, מדענים וחוקרים,רופאים ומורים - ומה אם לא כל אלו מעידים על רגישות הנפש ותיעול עדינותה ? המצאות ''גבריות'' היוו עמוד שידרה איתן שנטווה כחוט השני לאורך כל ההיסטורייה ותרמו למען בריאות האוכלוסייה כולה ושיפור אורח חייה. גם פיזית, גם נפשית וגם רוחנית.
אז אולי במקום להיכנס למלחמת נשים-גברים שלא קשורה לכתבה יפה זו, וסתם מעכירה את האווירה , נדגיש את היופי בכל מין ומה יש לנו ללמוד ולתת אחד לשני ? ובעיקר לחיות בהרמוניה ובשלום וליצור קשרים בהם אנו שוזרים את הנתינה וההכלה והקבלה ומעל לכל האהבה - אחד של השני, ולא ההתנצחות וההתפלמסות העקרות והמעקרות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עודד
איילת,
24/07/05 15:12
|
כל מה שכתבת על הנשים, כל אלה הם פיתוחים הישרדותיים שפיתחו הנשים, תולדה של חברה הנשלטת באלימות על ידי גברים מאז ומתמיד.
אשה לא תלך להרביץ, היא תתכמן כדי לשרוד. כל אחד משתמש במה שהוא יכול.
הייתי רוצה לכתוב שלא התכוונתי שאתה ספציפית שפכת דם, רציתי להגיד שפשוט תבחן קצת את ההיסטוריה ותקרא עיתון יומי או שניים כדי שתראה כמה אני צודקת עובדתית, אבל אתה נשמע כל כך לוחמני וממורמר בתגובתך זאת (אני לא קונה את הטון הכאילו משועשע והשואב-את-כוחו-מציניות של דבריך. משפט אחד קטן ומסכן שלי העיר אצלך את האריה מרבצו כאילו התכוונתי אליך ספציפית, וזה אומר דרשני). אני בטוחה שאתה חושב על עצמך שניחנת בהמון שכל ישר והיגיון, אבל זאת רק הפוזה שלך בפני עצמך.
רציתי להתנצל על ההכללה, אבל נדמה לי שבמקרה שלך, האלימות שלך, שהחלה להנץ כאן גם אם במסווה של תרבותיות עדיין, רק מוכיחה את דבריי.
לצערי, ההכללה המגעילה שלי כוללת אותך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
מקסים מקסים תודה תודה
ל"ת
אוהיו,
19/07/05 17:04
|
|
 |
7.
מצחיק
ל"ת
fgh,
19/07/05 15:51
|
|
 |
6.
אז הם היו מקרקפים
עודד, סין,
19/07/05 15:14
|
בני אדם בעודם בחיים... ביג דיל... הם אהבו מאוד עצים.
רק שתדעו שמי שאתם מעריצים כל כך היו סאדיסטים כלפי בני עמם ואחרים בצורה שלא תאמן. ולא היה משנה המין או הגיל של מי שטיפלו בו כי לצ'יף היה חזון למועד אחרי ביקור באוהל העשבים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הגזע הלבן הרבה יותר גרוע
ענן כחול,
19/07/05 19:34
|
הגזע האירופאי הלבן רצח השמיד שדד ורמס תרבויות בכל רחבי העולם ! והיה הרבה יותר אכזר מכל שבט קניבלים שאי פעם דרך על האדמה ! כולל שרפת אנשים בעודם בחיים ...
היו שבטים אינדיאנים אכזריים יותר והיו אכזריים פחות ...אבל הם לא פלשו לשום אדמה לא להם ...במסעות בזיזה ורצח ! האינדיאנים שמרו על מסורתם תוך השתלבות עם הטבע בלי לשנותו וללא גרימת כל פגע לסביבה! לא כמו האירופאים שהפכו את העולם לבית חרושת גדול ומסריח ! בייחוד איפה שאתה נמצא ...בסין !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם אתה סאדיסט
עודד, סין,
20/07/05 05:19
|
זה באמת משנה איפה אתה עושה את זה...?
ואם כבר התחלת עם תורת הגזע האיומה, ''סין.. גזע לבן''??
אף אחד לא חף מפשע. אנחנו חושבים שהאינדיאנים חיו בשלום עם כוכב הלכת כולו פשוט בגלל שככה זה ראה לנו מכאן. מעניין עד כמה טוב זה היה נראה לו האוכלוסייה האינדיאנית היתה מונה כמאה מליון פרטים. הם או היו מנצלים את הסביבה כאילו אין מחר, או גוועים ברעב.
האירופאים אולי כבשו, אבל בלעדיהם קיים סיכוי יותר מסביר שבלעדיהם לא אתה ולא אני היינו פה ולו עקב הפיתוחים שלהם בענף הרפואה. אבל אני לא רואה אנשים מעריצים את הכפות רגליים של נובל, של אדיסון ועוד ממציאים אחרים שהפכו את חיינו לנסבלים קצת יותר.
ומי ש הופך את ככב הלכת למזבלה זה אנשי הכלכלה, לא האדם ה''לבן'' כולו.
חוץ מזה, איך השימוש ברובים התיישב עם הפילוסופיה האינדיאנית אגב?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ני-הו ?
ענן סגול,
20/07/05 20:40
|
עודד שלום ! כן התכוונתי לסין ! כל המפעלים שם מייצרים מוצרים עבור ועל-ידי העולם המערבי ...סין הפכה לבית חרושת של המערב ! מה גם שמוצא האינדיאנים הוא מאזור סין (אבל זו אגדה אחרת) נכון האירופאים המציאו הרבה המצאות שהקלו על חיינו ושיפרו אותם ...אבל מצד שני הקידמה יצרה גם את רוב סיבות שגורמות לקיצור החיים ...זיהום אויר ומקורות מים ...קירנה...אוכל משמין ורווי כולסטרול ...ועד התחממות כלל עולמית ! בקיצור לא מעוקצם ולא מדובשם ! העולם היה הרבה יותר טוב יפה ונקי אם התרבות המערבית לא היתה השלטת והחזקה ! ועוד תראה ...שיבוא שינוי ...ונחזור למקורות...שהם : השתלבות בטבע תוך שמירה על שלמותו !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התכוונת ני האו? :-)
עודד, סין,
24/07/05 13:18
|
זה שהאינדיאנים הם מונגולים זה לא בדיוק אגדה. היתה הגירה המונית דרך מיצרי ים ברינג באחד מעידני הקרח המשניים, ובמהלכה היגרו המוני בני אדם מאיזור מונגוליה לצפון אמריקה.
אז מה אתה אומר? אנחנו צריכים לחיות במערות כל החיים לאסוף גרגרים? אל תשכח שעם הטכנולוגיה התפתחו גם המדע והפילוסופיה, וגם נבנתה אמונה אנושית. חקלאות היא טכנולוגיה גם כן, והיא מה שהעלה אותנו מרמת מלקטי הגרגרים לנקודה ההתחלה של התפחות הגזע.
נכון שיש זיהום אוויר, קרינה סלולארית, והתחממות כלל עולמית בשנים האחרונות. אבל האם העולם היה יפה יותר לפני 10000 שנה, כשחיינו ע דגיל 25-30 והשקענו את כל מה שאנחנו בצייד וספירת כוכבים?
לא נראה לי.
מה אתה אומר?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
מעניין אם האינדיאנים
אילדבאות,
19/07/05 14:57
|
חיו חיים חסרי-אגו. כלומר, גם כשנלחמו, גם כשגנבו סוסים, גם כשקירקפו את יריביהם, האם היה זה בדרך שבה נמר צד את טרפו או משהו כזה.
אם כן, הרי באמת הדת המונותאיסטית, אם נתבונן בה מנקודת מבט סוציולוגית (ולא אמונית), מנסה לתת תשובה לבעיה שהיא עצמה יצרה: כלומר התרבות שהתפתחה בארץ-ישראל וביוון הכניסה את האדם למלכודת האגו (החטא הקדמון וכו') ואחר כך מבקשת לזה פתרון (משיח וכו').
כמובן שרק כניסה למשחק האגו תוליד התקדמות מדעית וטכנולוגיה (וגם, חייבים להודות, תיאולוגיה קצת יותר מרשימה מזו של האינדיאנים...), אבל אולי זה לא שווה את זה - האם לא היינו יותר מאושרים אם היינו חיים חיים שבטיים שכאלה?
תודה לשחר, בכ''א.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
סוף סוף כתבה על הקסם האידיאני
ל"ת
ולא עוד זיוני,
שכל על קארמה,
19/07/05 14:49
|
|
 |
צודק. סוף סוף כתבה על התרבות
אינדיאנית,
20/07/05 07:19
|
|
 |
3.
שאמניזם ואינדיאנים
נגה,
דרום,
19/07/05 14:43
|
יופי של כתבה, לחיות בהרמוניה עם הבריאה , זוהי מהות השאמניזם, ואם אני לא טועה על כך מבוססת דרכם ותרבותם של האינדיאנים. למי שרוצה להעשיר את הידע בנושא מוזמן לפנות לאתר ה''רוח הגדולה'' www.shamansvision.com
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
כן, יום אחד כל זה יקרה...
א,
19/07/05 14:41
|
וגם אנחנו נזכה למות מעששת בגיל 33. חוץ מזקני השבט המקומטים, שיגיעו איכשהו לגיל 60.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שאין קוקה-קולה אין עששת
ל"ת
וחיים יופי בלי,
זיהום ומתח,
19/07/05 19:36
|
|
 |
עששת נמצאה על מומיות ושלדים
א,
20/07/05 17:50
|
עששת נמצאה על מומיות ושלדים של האדם הקדמון שנמצאו במערות. היא היתה גורם מוות די רציני, וממש לא נעים. אבל כמובן, רק אחרי שהגיעה למוח.
אתה יודע למה לא היה מתח ? מפני שכל קונפליקט שגרם למתח, לא רוסן ע''י התרבות, אלא הפך לעימות פיזי . (מה שמנסים לעשות היום בספורט).
קל להסתכל באידיאליזציה על תקופה שאנחנו לא מכירים..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
פלישתם של הסמולנים הצלבנים
אאא,
19/07/05 14:17
|
הלבנים למזרח התיכון,במטרה לכפות את הדת הנוצרית ואת אורח החיים המערבי בכוח הזרוע,על היהודים ועל הערבים,לא שונה במאומה מהפלישה האירופאית במאה ה 14 לצפון אמריקה,דרום אמריקה,אוסטרליה,אפריקה ומרכז אמריקה. הקולוניאליזם האירופאי החדש,אשר הסמול הנוצרי הלבן מהווה את חוד החנית שלו,גרוע שבעתיים מהקולוניאליזם הקודם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חוסר הבנה
דוד,
25/07/05 08:50
|
התגובה המתלהמת הזו לא מבוססת לצערי,היהדות היא אבן תמיכה מרכזית בנצרות,ישו -פאולוס--היו יהודים,הנצרות לא פלשה לפה ,היא תמד היתה פה כחלק מהמציאות המורכבת כאן ,מה שאי אפשר לומר על האיסלם שהוא נטע זר במקום הזה מבחינה הסטורית כמובן
הגב לתגובה זו
|
|