|
|
עד כה: 66 תגובות, ב- 19 דיונים.
|
|
|
הוסף תגובה
|
|
 |
19.
מהי פירוש המילה מדיטציה?
אורנה,
חיפה,
15/02/06 12:27
| |
 |
18.
בקורת
עידו,
תל אביב,
09/08/05 12:18
| אני חש צורך להגיב, בעיקר בשביל לא ליפול לתוך סינדרום ה''רוב הדומם''. השתתפתי ושירתתי במספר ריטרירים עם קריסטופר, ואני חש שהתרשמותי כלפיו התגבשה לאורך זמן. אינני רואה את עצמי כ''חסיד'' של כריסטופר. אינני גם רואה בו ה''מורה'' שלי בהא הידיעה. מאוד נהניתי לתרגל איתו וללמוד ממנו, ואני מאוד מכבד את פועלו שכולל פעילויות שלום וצדקה ברחבי העולם.
יש פה ללא ספק הרבה רגש שלילי מצד מתרגלים מסויימים כלפי כריסטופר. יכול להיות שזה צריך להוות חומר למחשבה בשבילו. למרות זאת ישנם דברים שנאמרו עליו שהם ממש בלתי הגיוניים ולא מאוזנים. איך אדם שמקדיש זמן כה רב לביקורים בארץ נתפש כשונא ישראלים,יהודים וכ'ו. הרי ברור שלא חסרים לו מקומות לא פחות ''נעימים'' בעולם לבקר בהם. אופיו והמנטליות שלו כמורה אינה מתאימה לכל אחד בברור. ועדיין, נראה לי שכל הקולות המייחסים לו תכונות אופי שלליות בכזו קיצוניות עשו זאת באופן וממקום לא מאוזן. לא כל אחד יעריך לשמוע דברים המאתגרים את דעותיו על המציאות שבה אנו חיים, אך דעותיו של קריסטופר בהקשר לסכסוך ששמעתי אינן חד צדדיות - הוא דיבר גם על הסבל של החיילים והאזרחים הישראלים. וכן שמעתי אותו מעביר ביקורת על התנהלות של מדינות שונות, וזאת בהתאם להקשר ולמקום בו הוא מדבר. אני לא ממש מצפה שלפני שהוא מדבר על המציאות הבעייתית בישראל הוא יתן סקירה גלובאלית של כל עוולות בעולם, רק בשביל לחסוך ממני אי נעימות. אני חושב שמבקריו הקיצוניים צריכים להביט טוב טוב מאיזה מקום הם משמיעים את דבריהם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פרווה
דוידי,
09/08/05 18:49
| זו בערך התחושה מהטיעונים שלך,אתה ממשיך ''קו הגנה''מגוחך ולא מבוסס שמשתמשים בו אנשים מעמותת תובנה ,והגישה שלהם היא להשמיע צרור של תשובות ושאלות ללא כל קשר לטענות שהועלו,כריסטופר יכול לעשות מה שהוא רוצה עם חייו הפרטיים,זה לא ענייני,כאשר אדם כמוהו חי בקצה של דיעות קיצוניות,גם כלפי יהודים דרך אגב,זה לדעתי פוגע ביכולת שלו לשמש כמורה ברמה מזוקקת,אני לא מעוניין לשבת אצלו בריטריט ולשמוע כל מיני הטפות והערות מרושעות כלפי המדינה שלי,העם שלי ,יש לי את זה מספיק ביום יום ,ועוד אני לא מוכן לשמוע את זה ממי שנראה לי שחי בשקר מסוים.כבר טענו שהוא עושה בדרך זו נסיון עם התלמידים שלו .תודה אני מוותר על זה ,ועוד כאשר סותמים לי את הפה מלהגיב ,ממש חוכמה גדולה.אני לא רואה את האסון הגדול שהוא לא יגיע לפה,לא חסר מורים טובים בלי כל התצוגות המיותרות שלו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אכן פרווה
עידו,
ת''א,
10/08/05 14:42
| התגובה שלי אולי היא באמת יותר פרווה לעומת שאר הסטייקים המדממים. אני עדיין חושב ש''חי בקצה של דיעות קיצוניות'', ו''חי בשקר מסוים'' ושאר הירקות הן התרשמויות לא שקולות שגיבשת. אם אתה סולד מלשמוע את דבריו של כריסטופר - כפי שאמרת תוותר. אני לא רואה את האסון הגדול בזה. כמו שאמרת, לא חסר מורים טובים. .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תועלת לציבור
דוידי,
10/08/05 16:14
| צריך להבין שתובנה היא עמותה,ובתור שכזו היא אמורה לשאוף לעשות את החזון הרוחני שלה ,הכי טוב והכי קרוב לרוח הבודהיסטית,ובכך לפעול לשינוי חיובי אצל אנשים שמחפשים שינוי בסדנאות של תובנה.אם תאסוף את במקבץ הגדול והמגוון של התגובות לטיטמוס.אני חושב שלא תוכל להשאר אדיש אליהן , ואפילו אם נקזז את כל ההשמצות,עדיין יש פה צל כבד על האיש .אין פה עניין אישי עם טיטמוס,אלא זה ברמה העקרונית,שיש סימן שאלה לא קטן לגבי האמינות-הכנות-והרגשות השליליים שלו.וחלק מהמחויבות של עמותת תובנה לציבור הכללי הוא,לנסות ולבחון דרכים כיצד לשפר את הדרך ליעדים שהיא רוצה להוביל אתהמתרגלים שלה.וחוסר הרצון לערוך בדיקות מחמירות כלפי כל הטענות כנגד כריסטופר,הוא סוג של פספוס במטרות של תובנה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הכל רק כסף
זלדה,
אצבע הגליל,
10/08/05 21:33
| הרוחניות עברה דירה מזמן. ללכת בתור יהודי, במדינת היהודים, לשלם ולהגדיל את הונו של אדם כזה, זה פשוט פשע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכים לחלוטין עם כול מילה !!
ל"ת
יעקב,
09/08/05 23:33
| |
 |
התעלמת מהטענות שהועלו.
דהאמא,
09/08/05 15:54
| לא נטען כאן שהוא שונא ישראלים ככאלה, אלא שהוא מבטא רגש נפוץ אצל אירופאים של עוינות חד-צדדית כלפי ישראל, וחשדנות בסיסית כלפי יהודים (למשל, כשהוא מזכיר אותם כ''עם הנבחר''). הוא מנצל מסגרת בה מוצדקים כללים היררכיים, לא-דמוקרטיים, כדי לקדם את האג'נדה הפוליטית השנויה במחלוקת שלו.
השאלה האם הפעילות שלו היא אכן 'פעילות שלום' היא בדיוק הנושא עליו אין הסכמה. שיחות דהאמא תפקידן לעזור לנו להיטהר ממשקעים במיינד ולא לגבש הסכמות פוליטיות כמסוג זה שאין להן זכר בכתבים.
כמו-כן, אף אחד לא שלל כאן שמיעת דעות פוליטיות מאתגרות, אלא שריטריט מדיטציה הוא לא המקום לכך.
(אגב, בלי קשר לכתבה - אין שום סתירה בין היותו של אדם אנטישמי לכך שיהיו לו חברים יהודיים. כך שזה לא טיעון)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכים לחלוטין עם כול מילה !!
ל"ת
יעקב,
09/08/05 23:33
| |
 |
17.
דעותיו הפוליטיות לא רלוונטיות
vnbvn,
vbnvn,
07/08/05 18:05
| להיותו מורה. ואם ביכולתו להנחות אנשים בצורה טובה והוא בעצם עושה את העבודה שלו טוב ומביא את הסחורה אז שיהיה אנטי ישראלי.. מה העיניין. ובכל מקרה יש צד דיי נאצי בהתנהגות היהודים לערבים ואני לא אומר שזה לא עובד בכיוון ההפוך. כל מצב הכיבוש הוא דבר רע הפוגע בשני הצדדים והכובש הוא תמיד האיש הרע שבעיניין וצריך להילחם בו ולעזור לעם הנכבש להשתחרר. אני ישראלי יהודי ועדיין אני רואה את הכאב בצד השני ואני רואה איך הכאב הזה דופק לי את החיים. ולהכאיב יותר לצד השני לא יכול לעזור.. עשינו כבר כמה נסיונות...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נסיונות
דוידי,
09/08/05 18:57
| איזה נסיונות עשינו??לא ברור למה אתה מתכוון,אולי אנחנו צריכים לעשות נסיונות כמו שעושים במדינות ערב???דיכוי המהומות בחומס בסוריה 1981??דיכוי המהומות בירדן,ספטמבר השחור[1970??הטיפול של ממשלת אלגיריה במחתרות שם בעשור האחרון??.לזה אתה מתכוון???? ובאופן עובדתי--התנועה הלאומית הפלשתינאית ומנהיגיה חברו באופן רשמי לתנועה הנאצית באמצע שנות השלושים,והמופתי חא''ג אמין אל חוסייני הצהיר בברלין בפגישה עם היטלר ,כי היטלר עשוי לסייע רבות לעניין של המאבק הלאומי הפלשתינאי,,אז תשתדל לדייק בהגדרות להבא,כל הרומן הזה בין הפלשתינאים לנאצים הוא דבר שמבוסס ביסטורית.וכל זה קרה לפני שקמה מדינה יהודית,ולפני שהיה כיבוש,זה אולי ישנה את דעתך??לא בטוח.אנשים נוטים שלא לתת לעובדות להסיח את דעתם.,
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כול הכבוד על הידע ההיסטורי
יעקב,
09/08/05 23:41
| שהפגנת פה. לרוב האנשים שמדברים פוליטיקה בארץ אין ידע היסטורי מתאים על מה שקרוי ''פלסטינאים'' ועל מה שקורה באמת בעולם הערבי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם אתה עוסק בפוליטיקה
יעקב,
08/08/05 11:51
| כמו טיטמוס במקום להגיב פה על הביקורת המוצדקת כנגד טיטמוס. חוץ מזה שכיהודי , בניגוד לטיטמוס, אני מצפה ממך לדעת למי באמת שייכת הארץ הזאת ולכן דבריך על כיבוש יהודי הם חסרי בסיס היסטורי. קצת ידע והבנה על הקשר בין עם ישראל לארצו זה 3500 שנים לא יזיקו גם לך. עבור טיטמוס זה יותר מדי כי הוא אינו עוסק באמת אלא בדמגוגיה ושנאה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הקרבה
דוידי,
07/08/05 23:51
| אז מה אתה מתכוון,להקריב את החיים שלך בכדי להיות מוסרי??אנחנו לא חיים באירופה אוו בשוויץ תזכור שאנחנו מדינה שעדיין אין לה גבולות מוכרים,ולמעשה אין לה גם לגיטימיות לחיות פה.מצד במדינות המוסלמיות,אתה חושה שכל הבעיה היא הכיבוש???באמת???אז נחיה ונראה שאנחנו הולכים לפנות שטחים אם זה יביא לאיזו רגיעה,אתה מאמין??אני לא.כי אני שומע-רואה-קורא גם בשפה הערבית,את הדברים שנאמרים ומושמעים במדינות ערב,ושם לא מדברים על כיבוש ולא על שלום ,מדברים שם על משהו הרבה יותר גרוע שהם מתכננים לעם היהודי פה.הכיבוש הוא רק הקש.לנו בטח זה לא מוסיף בריאות נפשית וחוסן.אבל כמו טיטמוס השנאה אלינו היא לא בגלל הכיבוש,הכיבוש הוא רק אמתלה.שונאים אותנו בגלל שאנחנו יהודים.ומי של מאמין ,מחכה לו תהליך מכאיב של התפכחות,אני לא ממציא את זה ,זה קיים כבר הרבה מאוד שנים השנאה הזאת,ולגבי טיטמוס -אין לי בעיה עם הדעות שלו ,יש לי בעיה עם ההטפות הארסיות ,בגזעניות שלו כנגד היהודים במסווה של הערות כנגד הכיבוש,להרבה שונאי יהודים עכשיו זה נוח לעטוף את השנאה שלהם ליהודים במסווה של ביקורת על הכיבוש,אחלה שיטה,זו גם השיטה של ידידנו המלומד טיטמוס
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכים לכול מילה.
יעקב,
08/08/05 11:44
| שמחתי לראות כי בניגוד לרבים וטובים בקרבנו אתה רואה נכוחה את המציאות הפוליטית שלנו וזה גם עולה בקנה אחד עם המסר הבודהיסטי לראות את הדברים כמו שהם בלי לטייח ולעוות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
חבל, חבל מאוד
a,
תל אביב,
06/08/05 14:29
| חבל מאוד שאילו הם פני הדברים. שמורה לויפאסאנה, שהמוטיבציה העיקרית בחייו אמורה להיות להפיץ את הטכניקה הזאת לכמה שיותר אנשים ללא שום תמורה, מכניס את הפוליטיקה לעניין -ובמעשה הזה מרחיק הרבה מאוד אנשים מהויפאסנה. המסקנות: א. ויפאסאנה היא לא בראש סדר העדיפויות שלו כאדם ומורה. ב. הוא לא מבין את ישראל והישראלים, גם מבחינת הדיעות הפוליטיות אבל בעיקר העניין של מה קורה שזורקים הערה פוליטית בכל מקום בישראל- כמו לזרוק גפרור על פחית נפט. הרי אנשים שבאים לקורס ויפאסאנה באים בדר''כ עם הרבה התנגדויות וחששות ותפקיד המורה הוא לנטרל את המיכשולים הללו כדי שאנשים יוכלו ללמוד טכניקה שתעזור להם בחיי היום יום. ואם הם באמת יתרגלו ויבינו הרי שהם יראו את המציאות לאור הדאהמה ויסיקו את המסקנות שלהם. אי אפשר להכריח אף אחד לחשוב בצורה מסויימת, במיוחד לא במסגרת רוחנית (נאורה ). בקורסים המאוד מובנים של גואנקה זה בחיים לא היה קורה, אבל גם עמותת תובנה צריכה להבין שכריסטופר הוא בעייתי להפצת הדאהמה בארץ (ובכלל).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טועים
דוידי,
07/08/05 02:36
| בעמותת תובנה לא מבינים את זה,אצלם יש הערצה עוורת לטיטמוס,ולא שום חוש ביקורת,והרי המקרה הזה של טיטמוס הוא מקרה קלאסי של צורך בהול לעשות ביקורת ולנהוג בחשדנות כלפי אדם שחשוד בשנאה גזענית,ותומך בגזענות ורצח עם,זה האדם שעומד בקריטריונים של בודהא?????????????????????זה אמור ללמד אנשים דרך חיים????????????????????? ככה גם העמותה וראשיה חוטאים בחטא כפול,שאינם מוכנים לראות את האדם הזה באור ביקורתי,,ומטעים גם את אלה שבאים ללמוד אצלם,ואולי זה ההבדל בינם לבין עמותת גואנקה, פחות חפיפנקייותא ביקורת--יותר בודהיזם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דברים נכונים בהחלט !!
ל"ת
יעקב,
נס ציונה,
06/08/05 17:11
| |
 |
15.
אתמול כתבתי מה שבא לי,יצא סלט
nissimlev,
05/08/05 07:26
| אתמול כתבתי מה שבא לי,יצא סלט אחריי זה קראתי תגובות ויצא שאדם הזה לא אוהב אותנו במיוחד אז מי צריך אותו זה רק יזיק להישתעבד אליו בסך הכל אני גם רוצה לחיות ולהינות על השפע רוחני וחומרי בבלנס אז חבר או שתיים או סתם אנשים תובים פותרים את הבעיה רק צריך להיתמקד בעעצמח כמה דקות ביום לשנות את זרם החיים ולכנס פנימה בלב איפוא שיש מצבור החיים .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רק אתמול?
:),
06/08/05 07:49
| |
 |
אבל סלט חמוד
ל"ת
איילת,
07/08/05 08:12
| |
 |
14.
medutation=avoda zara
ל"ת
avram,
mercaz,
05/08/05 02:04
| |
 |
צנעני, למה החלפת שם ?
ל"ת
מיצי,
05/08/05 05:57
| |
 |
13.
ממש נהניתי מכתבה
רון,
אשדוד,
04/08/05 21:45
| |
 |
12.
לדעתי
צ'קרה צנעני,
04/08/05 16:39
| הויכוח הזה מיותר. לשואפים להרמוניה ניתן לרכוש קריסטל אבולנג', ניתן להשיג דרכי, תודה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
מה יהיה?
היצר הרע,
04/08/05 16:13
| האדם בנוי מאגואיזם. נטו, או יותר נכון ברוטו.. :-) כשהנשמה צוברת גלגולים האגואיזם רק גודל במילים פשוטות - הילדים שלנו יהיו יותר ויותר אגואיסטים לא ניתן לשלוט בתהליך למרות שאנו מאוד רוצים זה נובע מירידת המצב מעולמות עליונים התיקון חייב להתבצע על האגואיזם ולא באמצעות דיכוי האגואיזם בכל מיני שיטות (מדיטציות וכו') התיקון יכול להתבצע אך ורק בעזרת השיטה שהנחילו לנו המקובלים (האר''י, בעל הסולם ועוד) מי שמגיע ליאוש הסופי והמוחלט מגיע ללמוד קבלה. אלו שלא - יסתובבו עוד שנים רבות לנסות ולהשתלט על האגואיזם המשתולל ברחבי העולם. ואז..נתראה. יום טוב וחיפוש נעים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
השיחה בין כריסטופר לקרישנמורטי
עומר,
ת''א,
04/08/05 11:19
| השיחה ההיא בין כריסטופר לקרישנמורטי היתה מוקד של עניין אצלנו בחבר'ה לפני כמה חודשים. קראנו אותה, דיברנו עליה, חשבנו עליה וכו'. ההתרשמות שלי היתה שלאורך כל השיחה כריסטופר לחלוטין לא הבין את קרישנמורטי, וייחס לו שוב ושוב עמדה שקרישנמורטי רק ניסה להתנער ממנה. אני לא ממש זוכר פרטים, אבל אשתדל למצוא את הטקסט ולרשום תגובה מפורטת יותר.
(התגובות המזעזעות שלמטה גורמות לי להרגיש קצת לא נוח להוסיף כאן עוד ביקורת על כריסטופר, אז רק אציין שאני לחלוטין לא מזדהה עם ההאשמות בדבר אנטישמיות, פוליטיזציה מיותרת וכו')
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם בודהיסטים היו מבינים את
ג'וני,
04/08/05 12:21
| קרישנמורטי הם היו מפסיקים מיד להיות בודהיסטים. לכן בודהיסט שמבין את קרישנמורטי זו סתירה מושגית. וזה על אף שלא מעט בודהיסטים מנסים לנכס לעצמם את קרישנמורטי .
הם נוהגים להזכיר את הערכתו לבודהא אבל שוכחים לציין שהוא אמר שאם בודהא היה מובן, הבודהיזם לא היה קיים.
בכל מקרה, אשמח לקישור לטקסט המקורי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מכיר זן בודהיזם?
מתרגל,
08/08/05 01:36
| זה הכי קרוב לקרישנמורטי וזה עדיין בודהיזם. זה לא נכון להפיל את כל הבודהיזם כי הוא הסולם בדרך לשער ורק כשתעבור בשער תוכל באמת לשרוף את הסולם...אבל זה תהליך של גילגולים ארוך ארוך. וגם אחרי שעברת בשער צריך הרבה אומץ ויכולת בכלל לזהות מה שייך לסולם ואיפה אפשר כבר לשרוף. אז הזהר בשחצנות של האגו בדבר הבודהיזם. וקרא כמה ספרי זן אבל הכי עדיף סע לקוריאה או יפן לכמה ריטרים של זן אם יש בך אומץ ומספיק אנרגיה כדי להכיר את התודעה שלך באמת כדי שתוכל להגיע לשער ולשרוף את הסולם.
דרך אגב לא השער ולא הסולם באמת קיימים אני מקווה שאתה מבין את זה ולא נצמד למילים אהה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם אני אשמח לקישור...
עומר,
ת''א,
04/08/05 13:27
| אני לא חושב שהטקסט של השיחה ההיא קיים באינטרנט, לצערי.
כריסטופר, על פי הראיון שמעלינו, לא קורא לעצמו בודהיסט.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שיקרא לעצמו אישימוטו
מיטלהפופיטה,
04/08/05 14:10
| מי שטוען שהוא לא קורא לעצמו בודהיסט ואחר כך אומר את המילה דהארמה בכל משפט שלישי שלו הוא א. בודהיסט ב. משקר לעצמו כדי לא לחוות את הדיסונאנס הקוגניטיבי שלו, או משקר במודע לאחרים כדי לרכך התנגדויות אפשריות שלהם.
ויפאסנה זה נחמד, אבל אם מתמקדים יותר מדי בתחושות הגופניות אז השכל מתרגל לעשות כל מיני דברים בחושך בלי לספר לנו על זה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני מסכים (בערך)
ל"ת
עומר,
ת''א,
05/08/05 02:22
| |
 |
9.
מעניין שתמיד מבקרים בודהסיטים
צבי,
04/08/05 10:14
| על זה שהם כל היום עושים מדיטציה ולא איכפת להם מהעולם, והנה כשיש בודהיסט שמתערב בפוליטיקה ישר אומרים לו שתוק ולך לעשות מדיטציה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אי הבנת הנקרא
אלמוני,
תל-אביב,
04/08/05 13:30
| ידידי ,אתה כנראה לא קראת היטב את התגובות,כל אדם שמנסה להשפיע ולשנות בהתנהלות של הפוליטיקה ==זה מבורך,איש לא מגנה את טיטמוס על נסיונו להתערב בפולטיקה,בניגוד לחסידיו השוטים שהולכים אחריו בעיניים סגורות,יש אנשים שיש להם ביקורת חריפה עליו כאדם-כבודהיסט ,ההתערבות שלו מקורה בשנאה גזענית פתולוגית ליהודים{תבדוק טכסטים שלו אחורה 5 שנים}ואם כך הם פני הדברים ,אפשר גם להטיל ספק באמיתויות שלו כבודהיסט,ואם ההארה והנאורות שלו דומים לדעות הגזעניות שלו אז ,חבל''ז.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה טועה ומטעה
יעקב,
נס ציונה,
04/08/05 11:33
| שנאת ישראל הפתולוגית של טיטמוס אינם מבטאת התערבות כנה בפוליטיקה ורצון טוב אלא רשעות לשמה וצביעות. מה שברור ההפך מבודהיזם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
קראתי עד שהיתעייפתי ואני יגיב
nissimlev,
04/08/05 08:07
| קראתי עד שהיתעייפתי ואני יגיב בהראם פשותLA TVB MTAIM LSSBVR AT HRASS AM AXD ISS LV MDITZZIH VKSSR LMVRH SSNGE TTIPH BAMT SSL HXIIM AZ ISS CIVVN BEZRT HSSM SSB EL HMDITTZZIH SSLC VTN LH HIZDMNVT LLMD AVTC AIC LZZAT MHPLVNTTR SSL HGISIMIVT ממממב סליחה יצא באנגלית אז ככה נדיטציה היא טובה לשינוי לטובה אבל גם מסוכנת שסאדם לא רוצא להישתנות כי הוא צריך לוותר על עעצמו בכדיי להיתתפח,כי למרות שחממה זה הכל נעים להיות שם אצל האיגו , מורה טוב בונה חממה רוחנית ככה שלא מקשה על המעבר בין ,אמא לאבא אמא שמרה אותנו בחממה אדמה אבינו שבשמיים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
קריאה לסטיבן פולדר
יעקב,
נס ציונה,
04/08/05 01:50
| סטיבן פולדר הוא ידידו של טיטמוס הרבה שנים והוא זה שמארח אותו בארץ כול שנה במסגרת של רטרטים של עמותת תובנה. אני קורא לסטיבן פולדר אותו אני מכיר מספר שנים ומוקיר לקרוא את התגובות פה ולהבין עם מי יש לו עסק. אני קורא לסטיבן להפסיק לארח את טיטמוס בארץ עד שלא יחדל מהאנטי ישראליות הארסית שלו ומהתנהגותו הנלוזה והשחצנית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
וואו, איזה תגובות!
אור,
04/08/05 01:09
| בהחלט מאירות את כל הראיון האור חדש, ומעלות את הצורך להיזהר בתהליך ''עשיית רב''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
תגיד לי התחלקת על השכל?
סתמי,
04/08/05 00:48
| ממתי הבריטים עושים רצח עם בעירק? עד כמה שידוע לי, העירקים רוצחים את עצמם יפה מאוד גם בלי עזרת הבריטים והאמריקאים. וגם אם מתבצעים בעירק מעשים חמורים או פשעי מלחמה, הגדרתם כרצח עם או השוואתם עם מעשי הנאצים מעידה שלא באת לשכנע אלא לקשקש. נ. ב. אתה זקוק בדחיפות לשיעורי לשון ותחביר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רצח עם
אלמוני,
תל-אביב,
04/08/05 03:15
| בריטים עסקו ועוסקים ברצח עם מזה כמה דורות,בהודו --בפלשתינה--בבורמה--{כאשר היו אימפריה,,,,,,}וכעת בעירק,ואם אתה לא רואה מה הולך שם ,אז אתה זקוק לניעור רציני ,הפשעים של סאדאם נגד עמו מחוירים מול הכאוס שבריטים והאמריקאים יצרו בעירק בצורה מתוכננת.והמעשים האלה בהחלט באותה ליגה עם המעשים של הנאצים,לא פחות,רצח עם זהו רצח עם,נקודה.והנוכל --טיטמוס הוא שותף לרצח העם הזה בעקיפין ,על ידי כך שאינו נאבק בזה.אלא נאבק ברשע הישראלי בלבד,אני מודה לך על ההפניה לשיעורי תחביר,השתכנעתי עמוקות לאור הרמה הזבוהה של מה שכתבת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה שקרן דמגוג
י,
11/08/05 13:01
| |
 |
4.
טיטמוס נגד היהדות:
שלומי,
ר''ג,
04/08/05 00:25
| אני קורא באתר של טיטמוס מאמר שלו על הסכסוך ומוצא באמת כמה דברים מקוממים. http://www.insightmeditation.org/Social_Political.htm#anchor606565
הוא רומז לרגשות העליונות של היהודים הרואים עצמם כעם נבחר (וגם קובע עובדה מפוקפקת על האינתיפאדה כבחירה של הישראלים):
The Chosen People seem to have chosen a nightmare daily existence as the effect of trying to resolve their problems over The Land through denying the rights of Palestinians. הוא בוחר להציג באור שלילי דווקא את הרב מאיר לאו, בהחלט דמות דתית מתונה ולא פוליטית, בהתבטאות ''מזעזעת'': Ashkenemazi Chief Rabbi Israel Meir Lau travelled around Israel last week saying that the killing of Palestinian terrorists has the ''full backing of Jewish religious law.'' ניסיון להראות את הישראלים כנאצים חדשים: ''I want to kill every Palestinian. I wake up with this thought every morning. This is the only solution'' said the 40 year-old Tel Aviv office worker. ''The Final Solution?'' I asked. ''Yes, I know it is a terrible thing to say but this is what I'm thinking everyday.''
באופן כללי הוא מתאר בפרטים את הסבל הפלסטיני ומתעלם לחלוטין מהסבל הישראלי. כל הטיפוסים הפלסטינים הם רגישים ועדינים. הישראלים באופן כללי הם טיפוסים שליליים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה ספציפית לציטוט
אסף פדרמן,
05/08/05 12:19
| הייתי נוכח כשהאשה אמרה את מה שאתה מצטט בסוף התגובה שלך. היא אמרה את זה לפני קהל. זו דעה איומה ומזעזעת שנאמרה בקור רוח. הבעיה היא שאנשים מחזיקים בדעות כאלו ומרגישים ככה ולא שכריסטופר מצטט אותם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התשובה שלי
דהאמא,
05/08/05 17:48
| אני לא חושב שנטען כאן שטיטמוס משקר בקשר לאירוע, אלא שהוא בוחר להביא ממציאות מורכבת עם המון פרטים רק את הפרטים המתאימים לרושם אותו הוא רוצה ליצור. הדברים נאמרו בתקופה קשה כאשר אוטובוסים התפוצצו בכל מקום מסביב. הוא מתעלם מההקשר בהם הדברים נאמרו ומאמירות קשות באותו כיוון שהושמעו ומושמעות בתקשורת הפלסטינית, במסגדים וכו'. הרי ברור שמאמר זהה היה יכול להיכתב בדיוק מהצד השני עם פלסטינים במקום ישראלים ולהיפך. כל העמדה שלו נשענת על ההנחה שהאינתיפאדה ופיגועי התופת הם בחירה של הישראלים. מכיוון שלבודהיזם אין שום קשר לאמיתות או שקריות ההנחה הזו, רצוי שטיטמוס ישתוק ולא ינצל לרעה את ישיבתו על כסא הדהאמא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה ספציפית לתגובה הספציפית
סתם אחד,
05/08/05 17:09
| האשה אומרת שהיא מודעת לכך שהיא אומרת דבר נורא. העיתוי של האמירה אינו מוזכר אבל צריך לזכור שממש לא מזמן (שנתיים) אנשים פחדו לצאת לרחוב או לעלות על אוטובוסים מחשש שיצטרכו לגרד אותם מקירות ותיקרות.
עכשיו, כמה פלסטינאים ישנם שחושבים את אותו הדבר על ישראלים אבל לא חושבים שזו מחשבה נוראה אלא רואים במחשבה הזו מחשבה רוחנית נעלה ורואים בביצוע שלה מעשה דתי נעלה של הקרבה עצמית ? מיליון ? שני מיליון ? שלושה מיליון ?
מה היה הסיכוי של טיטמוס לשוחח שיחה דומה עם אשה בעזה ולצאת משם חי ולדווח עליה ?
איך אפשר לסמוך על מי שראייתו היא ראייה פוליטית לא מאוזנת שנועדה לטפח תדמית אישית מזויפת, שיהיה מורה מתאים למדיטציה שבה אנחנו אמורים לראות את הדברים כפי שהם ?
ומשום מה בחרת להתעלם מהמניפולציה שבעצם העלאת השאלה : ''הפתרון הסופי ?'' שמקשרת בין הפתרון הנאצי לבעיה היהודית לבין תגובה רגשית על התערערות הביטחון הקיומי בעקבות הכרזת המלחמה של ארגוני הטרור על אזרחי ישראל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה לאסף פדרמן
דוידי,
ירושלים,
05/08/05 23:45
| חבל מאןד שאתה עולה על שביל של אטימות,אטימות לביקורת,ואטימות לסבל של אחרים,בעיניך טיטמוס הוא כנראה השתקפות של בודהא,אתה לא מוכן לחשוב על האפשרות שהוא טיפוס אחר,אולי אפילו נוכל-במודע.בשביל טיטמוס הצבוע הפלשתינאים הם המסכנים והקרבן,אז תרשה לי להגיד שבעיניו גם העם הבריטנ הנאור הוא קורבן של הנאצים,ולא כך היא האמת,הבריטים והאמריקאים עשו פשעי מלחמה כנגד אוכלוסיה אזרחית לא פחות ממה שהיטלר עשה,ההפצצות בגרמניה היו פשע מחריד,והשמדת עם במיטבה,כל זה לא מנע מהבריטים להרגיש מסכנים וצודקים,וכך מר טיטמוס ממשיך את התחושות המדומות שלו לגבי היהודים,כמה שלא ינסו לפגוע ולפוצץ אותם הם תמיד יישארו אשמים,וגם עכשיו כשעמו הנאור עסוק בהשמדת עם בעירק הוא מעז החוצפן הנוגל להאשים אותנו בפשעים,מדהים כמה ''אדם מואר ''יכול לפתח עור של פיל,ולהמשיך ולשקר לעצמו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עדות אישית
תלמידה של כ',
06/08/05 22:47
| אני מכירה את כריסטופר מזה יותר משבע שנים. הוא תמיד היה מורה יוצא מן הכלל. היה לי קשה מאוד כשהסתבר לי שהוא גם... בן אדם, גבר, שטועה. אחרי משבר מבחינתי עברתי לפאזה אחרת לגמרי ביחס שלי אליו: כריטופר הוא אדם והוא פועל מהמקום הזה. בזכות זה הוא מורה כל כך טוב, כי הוא מבין וחי את חולשותיו. באשר להשמצות, בפירוש, כאילו הוא אנטישמי או אנטי ישראלי - זה ממש לא נכון. קראתי בעיון את התגובות שהעירו על כך. זו טעות שנובעת מחוסר רגישות של הכותבים לסבל הצד השני ומההרגל הכל כך מושרש שלנו לראות את כל העולם רק דרך ''האם זה טוב ליהודים?'' כריסטופר נמנה על ארגון שפועל להקמת משרד לעשיית שלום בבריטניה וחוזר בכל הזדמנות על מספר המלחמות בהן היתה מעורבת בריטניה במאה האחרונה. הוא מסתייג מכל אלימות! כל מי שפגש אותו יודע כמה שהוא אמפטי, חומל ותמיד מודאג מפגיעה באנשים או יצורים חיים אחרים. צברתי המון המון שעות של שיחה ועבודה משותפת איתו ברטריטים, גם בארץ וגם בחו''ל. הוא אינו מושלם, הוא אינו מואר, אך הוא פועל לעשיית טוב כל הזמן ועושה זאת בהצלחה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
צבוע
דוידי,
ירושלים,
03/08/05 17:29
| אני בהחלט מסכים עם התגובה שכריסטופר הוא סוג של אנטישמי מודרני,וליתר דיוק שונא יהודים מודרני,ולא יעזור שהוא עוטף את זה בבודהיזים ושאר ירקות,אני גם לא מופתע מזה.הבנאדם בא מתרבות שערך השנאה והצביעות הוא מאוד דומיננטי בה,וחבל שאדם כזה עוד מחזיק מעצמו כאדם נאור--שיש בו חמלה--הכל יש בו ,חוץ מאהבת בני אדם,חבל מאוד,אולי כדאי לו לחזןר למנזרים וללמוד עוד קצת על אהבה של אמת.אני בטוח שאם יפשפש היטב במעשיו ודבריו של הבודהא ,הוא יוכל לעזור לעצמו הרבה ,וגם אני חייב לציין שאני ממש ממש לא בכוון של ימניות או השקפת עולם באיזור הזה,וחבל שאין לו קצת ביקורת על הפשעים כנגד האנושות שמבצעת אנגליה ואמריקה בעירק, ועל שיתוף הפעולה האנגלו גרמני טרום מלחמת העולם השניה,הגמל לעולם לא יראה את הדבשת שלו,חבל מאוד
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה טועה בגדול
יואב,
03/08/05 19:04
| כ.טיטמוס הוא מהמבקרים החריפים ביותר של התנהגות הבריטים כלפי עמים אחרים בעבר ובהוה.זכותו של כל מתרגל שבא לרטריט עימו לא להסכים עם דעתו על הנעשה כאן,אבל,אין הדברים נאמרים בשם בודהא או דהרמה,אלא על פי התרשמות אישית שלו מסיטואציות אליהן הוא נקלע,וברור שהם נושאים איתם תוכן מוסרי ופוליטי על פי השקפתו.ומכאן הדרך אל הדהמה קצרה.אבל גם אז! על המתרגל להתבונן בתגובות שעולות בו כדי להכיר את הלא אישי שבהן,,,את המותנה. ואםיש עדיין צורך בתגובה,אז עדיף להמנע משקר,כמו הוספת טיטמוס למדורת הצביעות האירופית המצוייה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה מחמיץ את העיקר
יעקב,
נס ציונה,
03/08/05 19:47
| הייתי ברטריט עם טיטמוס וראיתי אותו מקרוב מספר ימים. הביקורת עליו אינה מתמקדת בכך שהוא מבקר את המדיניות הישראלית אלא בכך שהוא מנצל לרעה את מעמדו תוך כדי הרטריט כדי להביע את דעותיו הפרטיות ולהטיף מוסר לאחרים. מי שמו? מה הוא יודע על העם היהודי, ארץ ישראל ותולדות הסכסוך עם הערבים? חוץ מזה שהתנהגותו שחצנית ומתנשאת, צבועה וחסרת טאקט. הוא לדוגמא טען שאנו קמצנים משום שאיננו נותנים מספיק דאנה. הוא אינו מופת להתנהגות של מורה וויפאסנה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכים
דוידי,
ירושלים,
03/08/05 20:50
| לכל מה שכתבת,התכונות הללו ידועות לי היטב,אבל אני מעדיף לא להתמקד בתכונות הממש אישיות,אלא לחשוף את הצביעות והדו פרצופיות שהאיש'' הדגול והמואר'' הזה ,נוקט כלפי העם היהודי,כמו הרבה אירופאים אחרים,אצל הצבוע הזה מוות של יהודים ורצח ילדים יהודים לא נכללים במושג חמלה,החמלה שמורה לבני עמים אחרים בלבד,ואיך אפשר ללמוד דוגמא אישית מנוכל רגשות כזה ,זה נשגב מבינתי,אילו בודהא היה פוגש אותו אני בטוח שהיה מזהה את את כל המטען השלילי והרע שיש באדם הזה,והיה מזהיר אנשים שלא להתקרב אליו,זהירות מהרודף בצע ''המואר'',,,,,,,,,,,,,,,,,
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בכל זאת
דוידי,
ירושלים,
03/08/05 19:43
| צר לי אבל טיטמוס לא שונה ממדורת האנטישמיות האירופית,הוא רק יותר מתוחכם קצת,ברור לי שאדם ''נעלה ''כמוהו צריך וחייב למעשה להביע את דעתו לגבי עוולות אנושיות בשם מדיניות פוליטית,אבל מדוע זה לא שמעתי ממנו התבטאויות חריפות כנגד רצח העם באליגיריה?{שלוש מאות אלף הרוגים}כנגד השמדת עם בסודן{כמיליון נרצחים}כנגד מעשי הרצח הברבריים של לוחמי החופש הפלשתינאים?מדוע יש כל זעקה כזו חזקה כנגד היהודים?ובכדי שלא יהיהו לך חיים קלים ,אני מדגיש שאני עמוק בצד השמאלי של הפולטיקה פה,אז בבקשה תחשוב בצורה הגונה על מה שכתבתי לך יום טוב לך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה מה שבאמת היה חסר?
יואב,
03/08/05 21:05
| הפגנת סלידה מכל רצח עם שאי פעם אירע? האם עליו לעבור דרך ההיסטוריה של הזועות כדי לציין את הבעיות שקיימות כאן,לדעתו? האם זה באמת מאזן משהוא ? ומה הקשר לנטייה הפוליטית שלך? אם היית ימני,האם זה היה הופך אותך לפחות ראוי לתגובה רצינית? מאיפה הציפייה הזו שאיש דהמה יהיה נטול כל פנייה או דיעה על המתרחש סביבו? מי נפגע ממנו יותר?מישהו בריטריט פה או אנגלי ששומע ביקורת קשה? האם אי אלימות איננה דרישה לגיטימית?הרי היא מופיעה בחמשת חוקי הסילה הבסיסיים ביותר. האם המעבר בתגובות לכתבה הזו מענייני תרגול להתקפה אישית נובע מכך שכריסטופר לא ליטף את האגו של המתרגלים ששמעו אותו,כלומר לא איפשר בריחה נוחה מתחושת הקבס שממלאת רבים מאיתנו,אלא בחר לעשות את ההפוך מכך,ולנצל את הרגיעה היחסית שמתקיימת בריטריט כדי להפגיש אותנו בחזרה ובייתר שאת עם המציאות מסביב,בשעה שהלב פתוח מעט יותר?האם זה מה שגרם לתחושת הסכנה?שכשמאלן נפגשת עם החרא שאנו חיים בו לא דרך הציניות?אחרת מה בדיוק הופך אותו ל''אנטישמי''? איך הגענו מדיון מדוד ושקול על הדהמה לטקטיקות של לימור לבנת?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה שחסר
דוידי,
ירושלים,
03/08/05 21:34
| יואב ידידי,זה חוש הוגנות וביקורת עצמית שחסר לאדם הזה ,ובמיחוד הדברים עוד יותר חריפים כאשר הו עוד עןטף את עצמו בכל מיני תארים וכינויים מזוייפים ושקריים.אני לא דורש הפגנה של סלידה מכל רצח שהיה אי פעם,אני מדבר על טווח סביר של זכרון אנושי חי ,והבעיות כאן לא ייפתרו אם מישהוא יתייחס או לא,אבל למה לא לגנות את הכיבוש הברברי המזעזע שמקיימות אנגליה ואמריקה בעירק??יש לך מושג כמה בני אדם נרצחים שם כל יום??.{35|} וכל זה בחסות המוסר המפותח של אנגליה ,לא סביר בעיניך שמר כריסטופר המואר ישמיע איזה גינוי קטן לרצח עם בשיטות של הנאצים שהאנגלים עוןשים בעירק?זה מוגזם לדרוש את זה?כמובן שכשמדובר ביהודים הוא מייד מתעורר.ואני מאוד רוצה לשנות פה את המצב,אני לא שמח ממה שקורה פה,אני מיואש ועצוב מזה,יכולנו לחיות פה אחרת,אני לא זקוק לליטוף אגו של כריסטוספר אני זקוק לפחות צביעות=לפחות גישה מוסרית מתנשאת שמבוססת על שקר והונאה,אני מוכן לקבל כל ביקורת ,קשה ביותר ,בתנאי שהיא אכן באה ממניעים הגונים ואמיתיים,צר לי שאתה משתמש בהגדרות של ''לימור לבנת''זה לא לרמת הדיון פה.וכריסטופר חי באנגליה למיטב הבנתי אז איך הוא חי במדינה שהצבא שלה עושה מה שהנאצים עשו פחות או יותר.בעירק????????כנראה שזה לא מי יודע מה מפריע לו,לאנגלים זה מותר לבצע השמדת עם ,ליהודים אסור להגן על עצמם מרצח ,זה פשע בעיניו של ''המואר הגדול'',זוהי גם בושה וחוסר רגישות של עמותת תובנה שמארחת אותו בארץ.העמותה מחטיאה את אחת מהמטרות של הויפאסנה'',היפטרות מאגו מאוס '' מרוע==משקרים==כל אלה לעניות דעתי לוקה בהם ידידנו ''המואר''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נקיון פנימי
דוידי,
ירושלים,
04/08/05 03:06
| אני בהחלט מסכים איתך לגבי תהליך הניקיון,וזה תמיד יהיה קשה ,כאן או בכל מקום אחר,משום היותנו מוקפים בבני אדם,היכולת להביט לעצמי במראה ולומר לעצמי שאני ממשיך להאבק למען הטוהר הפנימי שלי היא משימה שאני לא מתכוון להכשל בה,ויחד עם זאת לא לשכוח שבהרבה מקומות בעולם אנשים נרצחים-מעונים-וסובלים סבל רב ביותר,על לא עוול בכפם,ואני מחוייב לתת משהו מהיכולות ומהכוחות שלי למען בלימה של ההשלמה עם התהליך הנפשע הזה ,לילה טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם כך הם פני הדברים...
יואב,
03/08/05 23:47
| לא נותר לנו אלא לחזור איש איש למסלולו ולתהות על קנקנו של המונח ''מורם מעם'' ולדומים לו.למעשה הדיון ביננו ,בנפרד לחלוטין מעניינו של מר טיטמוס,כולל בתוכו שאלה אקוטית ומעודנת מאוד:איפה מתחילים בנקיון? שהרי הציווי ע למי שהולך בדרך הוא פשוט ביסודו:עליך כל יום להיפטר כמיטב יכולתך מפחד שנאה ואשלייה.אני מוצא את עצמי כיום כמי ששייך באופן אינסטינקטיבי לאלו שפונים פנימה כדי לפנות משם את המיותר-לא בנסיון להפטרות מלאכותית ,כמובן-וזאת כדי שהפעולה על הסובב תנבע ממניעים נכונים.הסבך שאנו שרויים בו אינו מכבד רצון שכזה כלל.והוא נע באופן תדיר בין קצה של יאוש ועצב לשנאה וחרדה קיומית.נראה לי ששנינו מסכימים על כך שההתמודדות חייבת לכלול מפגש גם עם הביקורת החמורה ביותר.אם זו אינה נובעת ממאמצים כשרים וכנים,חרפתה נופלת אך ורק על מי שמשמיע אותה. מי ייתן ונהיה אנו זהירים וחסרי אינטרס שכזה בדברינו.ומי יתן והרעב לפשפש בכליו של האחר תפסק בנו לחלוטין.זו,אגב,אינה קריאה לפאסיביות נרפית אלא למשנה זהירות,שנאמר,הרי,שמי שמבקש לשהות בדהמה רואה בכל חריגה ממנה סכנה מיידית.ישנם לא מעט מורים ששכחו את זה,אבל זו ממש לא הבעיה. אני שם מבטחי בבודהה ,בדהמה ,ובסנגה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אדם מואר
דוידי,
ירושלים,
03/08/05 22:56
| האם לדעתך ברכט היה אדם מואר?ובכל זאת הוא עזב את גרמניה כאשר הרגיש שהמדינה שלו והשלטון שלה הופכים להיות מרושעים וצמאי דם,אני חושב שאדם כמו כריסטופר שטוען לרמה רוחנית גבוהה שהוא נמצא בה.צריך לקום ולעשות מעשה,לנוכח תהליך השמדת עם שאנגליה מעורבת בו בימים אלה, בעירק .ולא להסתפק בביקורת חריפה שנובעת ממניעים גזעיים ,אדרבה שיוכיח את גדולתו במעשים ובביקורת שווה,אבל לא כך הם פני הדברים ,ואני מדגיש לצערי , אני לא חושב שהוא תמך בהתערבות של אנגליה,אבל כאשר אנשים מסוגו של כריסטופר שותקים==יש בכך משום הכשר לרצח,היוזמה שאתה מדבר עליה להקמת מעין ארגון מעקב באנגליה ,היא בחזקת עורבה פרח,לא יצא מזה כלום ,משום שלא התכוונו להלחם על זה באמת,כריסטופר יכול להמשיך לחיות את חייו בשקט ובשלווה.והצבא האנגלי יכול להמשיך ברצח עם שהוא עסוק בו ,אין מי שממש יפריע להם בזה,אני חושב כמוך שהוא אדם נעים הליכות,ונינוח,.הביקורת שלי אינה ברמה האישית .אלא ברמה המוסרית עקרונית,כמו שאני מצפה שגם פה בארץ ייצאו אנשים במחאות חריפות נגד הרג ועינויים של אנשים אחרים,כך אני מצפה שכריסטופר ייצא חוצצץ כנגד דברים כאלה ---לא רק כנגד יהודים,ואני מכיר אותו לא רע ,ואני עוקב אחרי דבריו כאן בארץ ובפורומים אחרים,והאדם הזה לוקה בחוסר ביקורת עצמית בדרגה חמורה.אין פה התלהמות,אלא עוצמת התגובות מלמדת שהאדם הזה מושך אש,ואולי כדאי שיקשיב וישאל את עצמו למה???אין רע בביקורת .הביקורת היא לא באוםפן טוטאלי על האדם כאדם,לפחות לא מבחינתי.אלא על המוסר הכפול שהוא נוהג כלפי היהודים שמנסים לחיות פה בודהא לא ציפה לראות אחרים הולכים וזועקים חמס כנגד עוול ורוע,אלא הו בעצמו יצא לדרך בכדי להאבק בזה,כך הציפיה מאנשים שטוענים שהם מורמים מעם ==לצאת למאבק לפני המחנה,אבל ללא מרכיבים של צביעות,וללא מניעים של שנאת גזע,ולצערי הגדול בעיניי כריסטופר הוא שונא יהודים סמוי,שמחביא את השנאה שלו מאחורי איצטלה של ''בודהיסט נעלה'' --ובודהיסט נעלה היה אחוז פחות ברגשות של איבה לבני עם אחד,אלא מלא ברגשות של אהבה לתקן את האי צדק בכל מקום בו הוא קיים.כולל בארצו שעלתה על מסלול של רשע ודמים.אני מודה לך על התגובה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חזרת לנקודת המוצא
יואב,
03/08/05 22:24
| כריסטופר,יחד עם עוד קבוצה של אנשי ציבור בבריטניה ,ניסה לדחוף הצעה להקמת משרד לשלום בתוך ממשלת אנגליה שיעבוד במקביל למשרד הביטחון המכונה אצלהם משרד המלחמה.כשהוא הציג לפנינו הצעה זו הוא דיבר באופן נוקב ביותר על הששון והשמחה שמלוים את הממשל הבריטי בנכונותו להשתתף בכל קונפליקט בעולם בו נדרשת התערבות צבאית.זה מה ששמעתי מפיו יחד עם עוד מילים מאוד לא מחמיאות להיבטים שונים במנטליות הבריטית.לפיכך אינני יודע מאיפה אתה כה משוכנע שהוא תומך בהתערבות אנגליה בעירק.כל מה שאני שמעתי מצביע על ההיפך מכך. בנוסף,לא נתקלתי בחצי מילה המצביעה על חוסר חמלה כלפי קורבנות יהודים.ברור שלא ליויתי אותו בכל ריטריט,ואין לי הקלטות של כל מילה שיצאה מפיו.המעט שכן שמעתי איננו תומך בגירסאתך כלל. לא ייתכן,מן הסתם שלא פגשנו באותו מורה,ואין לי ממש הסבר לניגודי הגירסאות ביננו.אני לא הכרתי את שמו לפני הרטריט,ולא ידעתי שום דבר על היותו ''מואר גדול''.כשישבתי מולו הוא עשה עלי רושם של אדם נעים הליכות שמשרה אוירה של פתיחות ונינוחות סביבו.השיחות עצמן עסקו בדרך,כשהמימד הפוליטי בהן היה בעיקר לצרכי אנקדוטות,לאיור הטענות על המציאות ועל הדרך שהיא נקלטת בנו.אם הדברים שאתה שמעת היו כה פרועים ומרושעים,אני שותף לאכזבתך. הטענה על ''לימור לבנתיות'' איננה מיוחסת בהכרח כלפיך,אלא להפתעתי מכך שמורה ידוע ומוערך למדי בקרב רבים אינו זוכה לביקורת על התנהלותו באופן זהיר ומדוייק אלא ''זוכה'' לקטילה והשמצה גורפת כאחד הפוליטיקאים נמוכי המצח שלנו.האמת...דוקא יצא לי לשמוע ביקורת יותר רלונטית על דרכו אלא שזו נדמית כחסרת עניין לאור ההתלהמות. אני מתנצל על השימוש בבטוי שבחרתי,אם הוא הוריד את רמת הדיון.ועלי לציין שהטוקבקים במדור זה,ובמיוחד בעקבות כתבות של אסף פדרמן אכן ניחנות במידה גבוהה יותר של שפיות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
אסף פדרמן - תקרא את תגובה 1
יהודי,
ארץ ישראל,
03/08/05 15:41
| כדי לדעת מי הוא טיטמוס האמיתי . אסף פדרמן- במקרה זה פיספת בגדול כי פנית לאיש הלא מתאים לפנות לקהל היהודי ישראלי שמתענין בוויפסנה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
אנטי-ישראלי שטוף שנאה
Buddhapalita,
03/08/05 15:06
| אני מצטער להגיד שטיטמוס מאוד לא הרשים אותי אישית. הדעות הפוליטיות האנטי-ישראליות שלו והתיאורים שלו את היהודים הרעים שבחרו בחיי גיהינום של מול הפלסטינים המסכנים והטובים גורמים לי להבין שמדובר כאן במתייפייף מהשורה.
מפריע לי גם השימוש הדמגוגי שהוא עושה ברעיון הבודהיסטי של אי-אלימות. הוא מנסה לעורר רושם כאילו לפי הבודהא נקיטה באי-אלימות אמורה להביא שלום פוליטי או צבאי, מה שאין לא שום אחיזה במציאות. אנשים כמוהו מבלבלים בין חמלה אמיתית לבין תפישה פוליטית תמימה ומופרכת.
יש לציין אני אישית רחוק מלהיות ימני בדעותי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
''שטוף שנאה''? הגזמת...
מתרגל,
03/08/05 17:39
| כריסטופר לא בא לישראל פעמיים בשנה כי הוא שונה ישראלים. יש לו ביקורת עמוקה על המדיניות הישראלית כלפי הפלסטינים, הוא אכן מגנה בכל פה את הכיבוש, אולי אפילו בצורה קצת פשטנית, אבל זה משותף לו ולאירופאים רבים בזממנו. עדיף זה על המשך התמיכה השקטה בכיבוש, בכ''א.
אני מציע שתיכח ממנו רק את חכמת הדהרמה שיש לו להציע - זה כבר הרבה מאוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ניצול לרעה של היררכיה
דהאמא,
03/08/05 18:22
| השאלה היא למה הוא מדבר על זה במעל כסא הדהמה כשלא ניתן לענות לו או להתווכח איתו. הוא מנצל בזה את ההיררכיה בין מורה לתלמיד המוצדקת מבחינת הלימוד, כדי לקדם רעיונות פרטיים שלו שלא קשורים בדהאמא. בכל מקרה, לא יעלה על הדעת שיפתח דיון באמצע הרצאת דהאמא על העומק האסטרטגי של ישראל, תוכניות החמאס וכדומה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכים לחלוטין
יעקב,
נס ציונה,
03/08/05 15:33
| השתתפתי בסדנת וויפסנה עם טיטמוס בנווה שלום לפני מספר שנים. גם אני התרשמתי כי מדובר בדמגוג לא קטן, מתנשא, שחצן ואנטי ישראלי חריף שהעליב אותנו לא מעט. כמו כן יש לזכור כי הוא בריטי ולכן הצביעות והאנטי ישראליות שלו אינם כה יוצאי דופן בהשוואה לבני עמו האחרים. בריטי נשאר בריטי גם אם הוא מגלגל עינים לשמים באצטלה של בודהיסט. לסיכום הוא רחוק מלהיות דמות מופת בודהיסטית. ועצה אחרונה: טוב תעשה עמותת תובנה שמארחת אותו בארץ כול שנה עם תנתק את הקשרים עמו עד שיתקן את דרכיו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל מה שאתה אומר הוא אמת גמורה
לא חשוב השם,
04/08/05 00:53
| במיוחד התלהבתי מהטענה ''בריטי נשאר בריטי''. אכן אמת גדולה שאפילו טובי הלוגיקנים לא יהיה בכוחם להפריך. עוד שני צעדים ואתה מואר. ישר כוח!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רק תלמד להבדיל בין עיקר לתפל
באמת לא חשוב,
השם,
04/08/05 01:33
| |
 |
תגובה קטנה
יעל,
07/08/05 04:52
| |
|
|
|
|
|