 |
15.
קוק !?
דורון,
13/08/05 07:58
|
|
 |
14.
לאיילת
י,
12/08/05 13:31
|
|
 |
י, עניתי וזה לא עלה
איילת,
13/08/05 08:42
|
אז שוב: ברור שטפשי!
אוהבת אותך כתמיד ונהנית ממך בגלגולך החדש, ג'רי חמוד (סתאאאאם, י החמוד)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ברור
איילת,
12/08/05 16:03
|
עברנו קורס ביחד, לינפושה, אתה, צביקה ואני, ונותרתי אוהבת מתמיד את חבריי לקבוצת הלימוד המשוגעת הזאת, ומתגעגעת לאינטרקציה האינטימית.
ואני אפילו אומרת לך תודה, על הכול. באהבה איילת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
סתם בדיחה
י,
10/08/05 11:55
|
יהודי נוסע בירושלים מחפש מקום חניה ולא מוצא, ביאושו מרים ראשו לשמים ומתחנן ''אלוהים, אם אתה מסדר לי מקום חניה אני מבטיח שאני מתחיל לאכול רק כשר, לשמור שבת ולכבד את כל החגים''.
רק סיים את תפילתו, ראה אל מול עיניו מקום חניה, הרים שוב ראשו לשמים ואמר, ''טוב, לא חשוב, הסתדרתי כבר בעצמי...''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טוב!!
נהנתי,
11/08/05 07:28
|
|
 |
12.
מישהו כאן מכיר את ר. שטיינר?
אילדבאות,
09/08/05 18:52
|
כי יש מאמר על שטיינר וקוק כאן:
http://www.antro.co.il/iton/IS00AcharitAyamim.htm
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
כמה שזה מרגש ויפה!
יש למה לחכות!,
09/08/05 14:00
|
ניסתי לקרוא את המאמר ולהתעמק בו,אבל אני מוקפת באנשים שמברברים בטלפון וזה קצת קשה... בשורה התחתונה אני חושבת שהבנתי-אנחנו בפיתחה של גאולה. ובכן,קוראים יקרים,ע''פ מקובלים רבים,ביום ראשון הבא עליינו לטובה,או לחילופין ביום שני,המשיח אמור להגיע,אני לא משיחיסטית או משהו,פשוט קלטתי הרבה שמועות וסיפורים בסגנון, ואני סופר מתרגשת!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
טעות רצינית במאמר
נו,
באמת....,
09/08/05 13:23
|
תפסיקו לפרש את חכמת הקבלה ולהגשים אותה בעולמנו חכמת הקבלה היא חכמה רוחנית מעל העולם שלנו אז די לבלבל את המוח ותתחילו ללמוד את חכמת האמת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
מס' טעויות במאמר...
תלמיד,
09/08/05 12:14
|
1. התפיסה הפנאתאיסטית (שפינוזה) אומרת שאלוהים הוא העולם, אלוהים הוא הכל.. שאלוהים כבול למציאות...בעוד שהיהדות רואה את אלוהים כמכיל את העולם, אך הוא הרבה מעבר לו... 2. בספרו ש הרב ''אורות'' כותב, שיבוא יום ובו יתנכרו הבנים לארץ... כך שאין בכך חדש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
חישוב הזמנים לפי הקבלה
שי,
האידרא רבא,
08/08/05 20:40
|
לכל אותם יהודים טובים שמאיימים שיפסיקו לראות בארץ ישראל כ''אתחלתא דגאולה'',תפסיקו לאיים. לא אתם תקבעו,ואם תפסיקו להפגין רגע ותעמיקו יותר בחכמת הקבלה תבינו שלא אתם קובעים דברים כאלו. זמנה של הגאולה נקבע עוד מתחילת הבריאה.כמובן שלפני קץ הימים היו כמה חלונות בזמן שבהם היה אפשר להביא את הגאולה,אך עם ישראל פיספס,ולכן הגאולה תגיע בזמן שנקבע לאחר חטא אדם הראשון. החישוב הוא דיי פשוט. בגלל חטא אדם הראשון נקבע שעל כל!! בני האנוש לתקן את שחטא אדם הראשון ועל בני ישראל להוביל אותם לגמר התיקון.שחטא אדם הראשון הוא החטיא את כל הבריאה,ולכן נקבע שעל כל יום בריאה,יהיו 1000 שנות תיקון.שבוע בריאה=7,000 שנה. לפי החישוב הזה חצי יום שווה ל500 שנים,ושעה שווה ל41 שנים ושש שעות.ידוע שהגאולה תגיע בסוף האלף השישי-או יום שבת. לפי החישוב של ספר הזוהר הקדוש,ידוע שאנחנו מתחילים להרגיש את השבת מיום שישי בארבע אחה''צ. אזי,לפי כל החישוב הזה שמשווה שבעת ימי בריאה=7000 שנות תיקון,יום שישי הקוסמי החל בכ''ה באייר.מה קרה בכ''ה באייר???נכון מאוד,הכרזת העצמאות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ידוע, בטח ידוע ! לכווווולם :).
ל"ת
לא יודע כלום,
09/08/05 01:09
|
|
 |
כן אבל ממתי מתחילים לספור?
ל"ת
רפיף,
קניה,
09/08/05 00:40
|
|
 |
הספירה החלה
שי,
האידרא רבא,
09/08/05 03:23
|
|
 |
בן גוריון שולט
י,
08/08/05 23:54
|
מצד אחד, תמיד מנכים שליש מהעונש, כך שהגאולה מתרחשת בסוף האלף הרביעי, שזה שנת 350, שאז בדיוק אימצה האימפריה הרומית את הדת הנוצרית, כלומר ישוע הביא את הגאולה.
מצד שני, עכשיו יש שעון קייץ, והשבת נכנסת רק בחמש, שזה יוצא בדיוק בי''א בספטמבר 2001 כלומר הגאולה היא בכלל של המוסלמים.
שלישית, מאז חטא האדם הראשון, קמו עוד מיליוני חוטאים גדולים יותר, וכולם חייבים להענש, לכן הגאולה נדחתה לעוד שבע מיליארד שנה, כך שנאלץ להתאזר בסבללנות.
רביעית, אם במקום להתעסק בשטויות ולחזור עליהן כמו תוכי, היית גם לומד קצת היסטוריה, היית יודע שבכ''ה באייר לא קרה שום דבר מיוחד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הוי
אמיתי אמת,
09/08/05 04:49
|
שה' ישמור אותנו מפתאים שכמוך מילותיך הבוטים והאפיקורסים גורמים רק לגעגועים יותר חזקים למשיח שיגאל אותנו מליצנים שכמוך. המשיח ב''ה ישליט דיקטטורה נאורה, ויכריח אותך כופר לקיים את תורת ישראל. כי כמו שנאמר: ''מה שלא הולך דרך הראש הולך דרך הרגליים''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עשינו עסק
י,
09/08/05 11:48
|
מתחייב בזאת, שעם בא המשיח, אני חוזר בתשובה מלאה, מקבל עלי עול מצוות, קלה כחמורה, ומקבל בהכנעה ובאהבה כל עונש שיושת עלי.
אבל לא דקה אחת קודם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ל ''י'' האנטיטטנוס...
שי,
האידרא רבא,
09/08/05 03:17
|
כיוון שלא השארת שם,אני יכנה אותך ''אנטיטטנוס''. ראשית תודה על התיקון,בטעות לחצתי גם על האות כ,קום המדינה היה בה' באייר תש''ח כיוון שאין לך שום ידע בתורת הקבלה אני יסביר לך דיי בפשטות. כל הדברים שאמרת אין להם קשר,אפילו קטן למה שדיברתי. שנית אני מקווה שאתה לא יהודי,כי אף יהודי לא היה מעז לומר שישו הביא את הגאולה,הדבר היחיד שהביא ישו זה אסונות לעם היהודי. לגבי שאר החוטאים שקמו,מה הקשר לאדם הראשון?מה היה אדם הראשון אתה בכלל יודע?אדם הראשון היה אוסף של כל הנשמות שלנו ביחד,ומכיוון שחטא,החטיא את כולנו. במקום לנהל דיון ענייני,בחרת להגיב לגופו של אדם ולא לגופו של עניין,וחבל שכך,בסך הכל כתבת אוסף של שטויות ברמה של ילד קטן בשיעור תנ''ך כיתה ו'
הגב לתגובה זו
|
|
 |
באשר לתלמיד בכיתה ו'
יודעת משהו,
12/08/05 09:52
|
כותבים: ''אסביר'' ולא ''יסביר''. אני אסביר לך... ומכיוון שההסברים שלך די מטופשים וילדותיים, כי הפוסל במומו הוא פוסל, כדאי שתחזור ללימודים בכלל.
בהצלחה בשנה הבאה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שטויות בחינם
י,
09/08/05 11:43
|
אם אני, תוך דקה אחת, המצאתי לא פחות שטויות ממה שאתה הבאת אחרי שנים של לימוד, אתה לא חושב שאתה משחית את זמנך לריק? תן ליצירתיות שלך לעבוד.
אם תטרח פעם לעיין בתנ''ך תראה שאין שום קשר בינו ובין מה שמלעיטים אותך. למשל, היית למד שהעולם נברא בשישה ימים.
אם יש לך משהו נגד צורת חשיבה של ילדים, אל תמציא תירוצים של כיתה ג' למה אתה לא יודע מתי קמה המדינה. (בטעות לחצתי על כ, ויצא לי כ''ה במקום ה'. פעמיים....)
אם היית לומד קצת חשבון, היית מגלה בעצמך שגם לפי השטויות שלך, שעה זה לא 41 שנה ו-6 שעות.
אם היית שואל, היית יודע ש''אנטיטטנוס'' יכול להציל את חייך אם דרכת על מסמר חלוד. מה שאי אפשר להגיד על כ''ה.
נ.ב. אני חוזר בי. בתגובה שלך בכל זאת היו יותר שטויות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גדול!!!אתה פשוט מעולה!
מומלץ בחום,
לקרוא!,
09/08/05 13:47
|
אומנם אני תומכת ב''האידרא רבא'' ומאמינה בגאולת העולם ע''פ הקבלה, אבל ממש נקרעתי מצחוק,אכלת אותו בלי מלח!סחתיין על השנינות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
SHAI KOL LECHAI
ל"ת
SHAI ATA GADOL,
14/08/05 06:57
|
|
 |
אתה שוב מסתובב סביב
י,
13/08/05 14:57
|
אם אתה סופר ''שעות'' דבר על שעות.
באיזה שעה מתחיל יום שישי? באיזה שעה זה בוקר? באיזה שעה זה 1740?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חשוב מאד !!!
דורון,
13/08/05 07:54
|
|
 |
בוקר יום שישי,החל בשנת 1740
שי,
האידרא רבא,
12/08/05 18:12
|
לא יום שישי עצמו. לפי הלוח העברי היום מתחיל ברדת הערב. אז לפי החישוב שיום קוסמי=41 שנים ו8 חודשים אנושיים,השעה הרביעית של יום שישי,תהיה בשנה העברית 5708 או 1948 למניין הגרגוריאני. שבת שלום...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא תצא מזה בחינם
י,
12/08/05 08:47
|
אם יום=1000 שנה למה יום שישי לא מתחיל בשנת 5000 ללוח העברי, בתום חמשה ימים? אם יום שישי התחיל ב1740- אז איך שעה 4 זה 1948?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני מסביר בפעם האחרונה...
שי,
האידרא רבא,
12/08/05 03:54
|
וכדי שלא יהיוכל מיני פירושי רש''י,אתם יכולים לקרוא בספר קונטרס היחיאלי של רבי יצחק אלפייה שנכתב בתחילת המאה ה-20. בחלק הספר שנקרא ''רמז הגאולה'',הוא מדבר על חשיבותה של שנת 1948 הלועזית(שנת הקמת המדינה). יום בריאה=1000 שנים 12 שעות קוסמיות=500 שנים שעה קוסמית=41 שנים ו8 חודשים. לפי החשבון הקוסמי הזה,יום שישי הקוסמי החל בשנה הלועזית של 1740 או 5500 לוח עברי. ידוע שאת הקדושה של השבת אפשר להרגיש כבר בשעה 4 של יום שישי. לפי החישוב שלמעלה,שעה 4 של יום שישי הקוסמי החל בשנת 1948 או 5708 ספירה עברית. לפי זה אנו רואים שהקמתה של מדינת ישראל חופפת עם תחילתה של שבת הקוסמית,ושל העידן המשיחי. יש בספר עוד חישוב לגבי שנת 5760 או 11 בספטמבר,1999.אבל זה בפעם האחרת. באהבת חינם,שי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה היינו עושים בלי ידיעתך...?
שי,
האידרא רבא,
11/08/05 18:01
|
מצטער לומר לך,אבל את לא יודעת כלום אם לא מעניין אותך מה זה האידרא רבא.אבל כנראה במקום לשאול ואולי ח''ו להחכים את מעדיפה להטיל רפש.האידרא רבא(בארמית האסיפה הגדולה)היא מערה לא רחוקה מקברו של רשב''''י (את יודעת מי זה נכון?)ששם קיבל רשב''י את כל סודות היקום מפיהם של משה רבנו ואליהו הנביא.לגבי לשנוא אחרי ט' באב,אין סיכוי,שנאה זה לא חלק מאוצר המילים שלי. לגבי יום שישי: יום שישי הקוסמי יצא ביום שישי ב4 אחה''צ תש''ח לפי חישוב שיום שווה 1000 שנה,ו12 שעות=500 שנה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגיד,אתה נורמלי??
אידרא,אתה דביל!,
11/08/05 15:53
|
ממש לא מעניין אותי מה זה האידרא רבא! אני יודעת(אני בת אם לא שמת לך לצורת הכתיבה,כנראה שהבנת הנקרא זה לא הצד החזק שלך...)שע''פ הקבלה העולם נחרב ונבנה מחדש כל 6000 שנה. זהו-זה!ואתה תירגע ומהר!אני לא שונאת אף אחד!את מי אתה מרמה בדיוק?תשנא אחרי 9 באב?מה אתה חושב שאלוקים זה איזה ילד בגן שאפשר לעבוד עליו?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי זאת איילת קיבינימט??
אורנה,
11/08/05 15:50
|
|
 |
מה, אני היחידה שקיללה כאן
איילת,
11/08/05 14:04
|
שמאשימים אותי בכל קללה? אני לא מקללת יותר, למדתי משהו... אני אפילו בקושי מגיבה, וגם זה לא תחת שם המותג ''איילת''.
תנו לחזור בתשובה בלי לפתוח לי תיק פלילי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הבנת הנקרא
י,
11/08/05 00:00
|
ציטוט: אני עדיין מחכה לחישוב ה''פשוט'' שלך (בינתיים ללא ההסבר מדוע יום שישי מתחיל בארבע אחה''צ)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יום שישי אינו מתחיל ב4
שי,
האידרא רבא,
10/08/05 19:19
|
שוב פעם בעיות בהבנת הנקרא? ההרגשה של שבת מתחילה להקרין בשעה 4 של יום שישי. לגבי קום המדינה,התאריך הוא ה' באייר תש''ח יום שישי,שעה ארבע! מקריות?אתה אולי תרצה לחשוב ככה,ולגבי הגיבורים שנפלו על הקמת הארת כבר נאמר שארץ ישראל נקנית בייסורים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה רבה על שהוכחת לי...
שי,
האידרא רבא,
10/08/05 19:09
|
שאתה באמת לא יודע על מה אתה מדבר,''האידרא רבא'' אינו כינוי אלא שם של מקום.אם באמת היית ''תומך'' בתורת הקבלה(תמיכה?מה היא מנסה להיבחא לכנסת?)היית יודע מה החשיבות של המקום הזה לתורת הקבלה.אבל כמו ''י'' בחיר ליבך החלטת להיטפל לגופו של בן אדם ולא לגופו של עניין.שיבושם לך.אני יחכה עד אחרי ט' באב כדי לשנוא חינם כמוכם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איילת חזרת לקלל ???
ל"ת
???,
10/08/05 19:07
|
|
 |
יא מטומטם!
הבנת הנקרא,
10/08/05 09:59
|
קראת לעצמך ''האידרא רבא'',לא? היית גם יכול לקרוא לעצמך ''מקרוני'' ואז הייתי כותבת: ''אומנם אני תומכת במקרוני,אבל...'' אני תומכת בתורת הקבלה,אותה אתה מייצג פה,אבל י' הרבה יותר חכם ושנון ממך,ולכן אני כתבתי לו סחתיין,הוא גדול!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגיד, למה תמיד אלוהים
תם,
10/08/05 08:37
|
מקיים את הבטחותיו על חשבונם של אחרים?
אם הוא הבטיח משהו לאברהם, למה 6000 איש צריכים למות בשביל זה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דבר אחד
י,
10/08/05 01:43
|
מה שאמרתי בעניין תש''ח היה על הסברי הניסים. זה אכן לא קשור למה שאתה כתבת.
דבר אחר - הפעם תפסת אותי. אין לי מושג באיזה שעה קמה המדינה. הייתי מהמר על חצות שבין 14 ל 15 במאי.
אני עדיין מחכה לחישוב ה''פשוט'' שלך (בינתיים ללא ההסבר מדוע יום שישי מתחיל בארבע אחה''צ)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חילול כבוד???
שי,
האידרא רבא,
09/08/05 20:58
|
אין פה שום חילול כבוד ח''ו,כל החללים מתו על הגנת הארץ,ועל הזכות שתהיה לנו ארץ.אבל התקומה,היא נקבעה עוד מתחילת הבריאה,ובן גוריון ירום הודו,ושאר מקימי המדינה היו רק המוציאים לפועל של התוכנית הרוחנית. שים לב גם באיזה שעה ויום הוקמה המדינה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אכן קשה קשה להבין
י,
09/08/05 18:36
|
שאתה מתכוון ל ''6000 שנות תיקון'' אם אתה כותב, ואני מצטט - ''שבעת ימי בריאה=7000 שנות תיקון''
רוצה להיות ענייני - אתה רשאי לכתוב ''החישוב הוא דיי פשוט'', אבל כל המספרים שכתבת, אפילו בעולם המושגים שלך, הם לא נכונים, ולא עקביים.
רוצה להיות ענייני - שב וכתוב בפירוט ובדייקנות את החישובים שלך. בדוק. ואז, ורק אז תציג אותם. ועוד לא הבנתי אם אתה מצטט (ואז הטעויות מטרידות יותר כי מלמדים אותך דברים לא נכונים) או ממציא (וזאת יומרה לא קטנה).
דבר אחרון, ההסברים על הניסים שחזינו בתש''ח מקוממים מאד, ובעייני הם חילול כבודם של מעל לששת אלפים מאחינו שהקריבו את חייהם כדי שלך ולי תהיה מדינה. הנס הזה היה כולו מעשה ידי בשר ודם, ואם לא הבנת קודם, אז זאת הסיבה שבחרתי בכותרת ''בן-גוריון שולט''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ל''י'' ול''תומכת''
שי,
האידרא רבא,
09/08/05 16:42
|
''אמנם אני תומכת באידרא רבא''??? מה זה אומר בכלל?מה את חושבת שהאידרא רבא זו איזו מפלגה דתית אולי??? אני מקווה שלא ומאמין שאת יודעת במה מדובר. ואשר לך ''י'',אני יודע שהעולם נברא בשישה ימים,ואני יודע מתי קמה המדינה,וכיוון שהורדת לי לוולה,אין לי ברירה אלא לבעוט.שישה ימים ברא את העולם וביום השביעי שבת וינפש. 6000 שנות תיקון,ובאלף השביעי,שבת הקוסמית.זה כל כך קשה להבין? אני מתנצל על הכינוי אנטיטטנוס,בדיוק שמעתי מערכון של הגשש,ופולי כינה את גברי במילה הזו וזה הצחיק אותי.בכל מקרה אפשר לנהל דיון ענייני בנושא בלי לשון הרע ושאר ירקות.יום טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
לאמא
יהודי דתי,
08/08/05 20:03
|
כתוב:''עם עקש תתעקש ועם נבל תתנבל ועם פתלתול תתפתל''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ומי אמר -
י,
09/08/05 00:07
|
הָסֵר מִמְּךָ, עִקְּשׁוּת פֶּה; וּלְזוּת שְׂפָתַיִם, הַרְחֵק מִמֶּךָּ
אולי שפינוזה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לאמא
יהודי דתי,
09/08/05 03:16
|
עכשיו ברצינות, אולי לא הסברתי את עצמי מספיק, וזה מיועד יותר למחבר שהפגין ידע חלקי במשנתו של הרב קוק. וגם פירושים לא נכונים נתן. המחבר מסביר את האמירה ''שלא ידחו את הקץ''-כלומר שלא ינסו להכריח את הקב''ה להביא את הגאולה, בעוד לפי מה שאני יודע זה--שלא יחטאו, יעשו תשובה, וע''י זה לא ידחו את הגאולה. את העובדה שהרב קוק ראה בכל אלוקות זה בגלל שהיתה לו את התכונה היחודית לראות שמלא הארץ כבודו. ככתוב. ולא כמו שהמחבר הסביר- תפיסה פנתאיסטית-כלומר מוכל כולו בתוך האל האחד. פנתאיסם הינה תפיסה אבולוציונית מיסודה-מה שלא נוכל לומר על הרב קוק, את הלגלוג של המחבר על אהבתו של הרב לאויר א''י קשה להסביר אלא באי הבנה של מחבר חילוני המחטט במידע יהדותי ומפרשו כראות עיניו נמו אברהם בורג ''המתקדם'' שהשמאל רווה ממנו הרבה נחת.--בגמרא כתוב אוירה דא''י מחכימה'' ומשם שאב הרב את החכמה הזו. בנוסף זו לזות שפתיים לכנות את הרב בתואר ''מיסטיקן''. ובאשר לתגובתך,אצלך דתי זה חבר בכת של מאמינים עיוורים, צר אופק, ואני לא יהדות אלא שפינוזה... כואב לי על כך שאת טועה ומתעה. באם יש ברצונך להתמודד באומץ אינטלקטואלי וללא דעות קדומות את מוזמנת להכנס לאתר: www.hidabroot.co.il בהצלחה, כי דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום,
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יהודי דתי, אתה טועה ומטעה
גם דתי,
09/08/05 08:14
|
פעמיים קראתי שאתה כותה שהמחבר טען שקוק ''פנתאיסט'', בעוד שבמאמר כתוב בפירוש ''פנאנתאיסט'', עמדה שונה בתכלית שהרב אכן החזיק בה. קרא נכון...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ועם
הרב אשך,
08/08/05 23:33
|
זונה, תזדיין ועם ביטוח לאומי, תנצל, ועם אברך חמוד, תמשמש, ועם אובד דרך בשבת, תסקול,
ממש זן. אז בכל זאת אתה עובד עבודה זרה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
מביך....
תומר,
ירושלים,
08/08/05 17:41
|
כר בפיסקה השניה טעות מביכה למי שמציג עצמו כמשכיל. ''גמרה'' במקום ''גמרא''.
טעות קטנה שמצביעה על רמת המאמר כולו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
.
ל"ת
הרב קוקו,
08/08/05 16:56
|
|
 |
4.
הכל כבר נכתב ב''חמורו של משיח''
כבר מגיע,
חמור לבן,
08/08/05 16:50
|
כל הניתוח המלומד והמדויק שמציג כאן תומר (בסיועו של ארן) הוא חזרה מדויקת על הצגת הדברים בספרו פורץ הדרך של ספי רכלבסקי ''חמורו של משיח''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חמורו של משיח
דייזי,
חיפה,
08/08/05 17:47
|
כמו שהכותב כותב, כתבי הרב קוק הם רלבים מאוד מאוד, ואפשר להוציא מהם רעיונות רבים ואפילו הפוכים - אפילו בתוך הציונות הדתית אפשר לראות אנשים הפוכים בדעותיהם שמגדירים את עצמם תלמידים של הרב צבי יהודה קוק, כמו הרב יואל בן נון והרב אברהם שפירא שהם ממש הפוכים בדעותיהם ויש עוד דוגמאות. נראה לי שמי שבאמת רוצה להכיר ולא לשנוא או להדביק סטיגמה כדאי לו ללכת ישר למקורות או לאנשים ולדבר איתם ולא לניתוחים אנתרופולוגים שונאים ומתנשאים כמו ''חמורו של משיח''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הפוך גוטה הפוך
כבר מגיע,
חמור לבן,
09/08/05 00:49
|
חמורו של משיח הולך בדיוק למקורות ומראה מה כתוב בהם. שלא לדבר על זה שהוא מבוסס על שיחות רבות עם האנשים עצמם. בן נון ושפירא אמנם שונים, אבל בפרשנות הבסיסית הם זהים - פעמי המשיח מצלצלים בתקופתנו ויש לעשות באופן אקטיבי כדי להביא אותו. בקיצור, מומלץ למגיב ללכת למקורות או לאנשים ולדבר איתם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי זה גוטה?!כולם אומרים את זה!
ל"ת
מה זה,
לכל הרוחות??,
09/08/05 13:51
|
|
 |
3.
הערות
1,
1,
08/08/05 16:16
|
1) חבל שבסופי הציטוטים אין הפניה מסודרת למקורות בכתבתי הרב קוק. 2) לא מדויק לומר שאין בתורת הרב קוק התייחסות הלכתית אל שינויי העולם. במקומות רבים ושונים קרא הרב קוק לסוג אחר, נוסף של לימוד כגון: קישור פרטים וכללים, איחוד אגדה והלכה, הבנת התוכן הפנימי של המצוות וטעמן הקבלי/ רזי. שינויים אלו בלימוד התורה היו עתידים לגרום גם לשינוי בהתיחסות ההלכה לעולם המשתנה והפיכתה לרלוונטית יותר כלפי חלקים רחבים מהעם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
הרב קוק היה מקובל גדול
ט,
08/08/05 15:47
|
כל מקובל אמיתי בימינו יודע זאת. מפעל ההתנחלות שנאחז בגשמי הוא סילוף משנתו הרוחנית של הרב קוק, מעין מוטציה חולנית של הדבר האמיתי והעמוק שקוק דיבר עליו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
תגובה
יהודי דתי,
08/08/05 13:29
|
אין סוף לטפשות בכתבה, הכותב מתימר שהוא מבין את משנתו של הרב קוק, (פנתאיזם=לתפיסת עולמם של האוולוציונים האתאיסט) בקצור...כל האמצעים הרשעים יתנו לגימטימציה להכפשת גדולי ישראל שהכותב אינו מגיע לקצה ציפורן חכמתו של הרב! וכמובן מה לא ישלף ויסלף עובדות בכדי להצדיק עת ההתנתקות?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כבר בכותרת רואים שיש עסק
ל"ת
עם רשע,
08/08/05 17:25
|
|
 |
ליהודי דתי
פליפר,
08/08/05 15:37
|
אני לא מכיר מספיק טוב את היהדות. הייתי רוצה פעם להעביר שבת עם יהודים דתיים ולהכיר מקרוב את הדרך הרוחנית שלכם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לפליפר
יהודיה דתייה,
חוץ מב-סקס,
08/08/05 18:23
|
אתה מוזמן לעשות איתי את השבת ולהכיר מקרוב את דרכי הרוחנית, או לעשות אותי בשבת, מה שתבחר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רק רגע
י,
08/08/05 23:27
|
זה - ''דתייה חוץ מב-סקס'' או - ''אתה מוזמן לשבת חוץמב-סקס''
זה שני דברים שונים לגמרי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טוב, הבנתי, קצת מאוחר
פליפר,
08/08/05 19:09
|
שמישהו עובד עלי.
תמיד לוקח לי קצת יותר מידי זמן להבין.
אבל הצלחתי לצחוק מהשורה ''לעשות אותי בשבת''. סחתיין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ליהודיה דתיה, באמת תודה
פליפר,
08/08/05 19:07
|
על ההזמנה.
האם את מוכנה, באותה פתיחות יפה ומשוללת תנאים שקיבלת אותי, לבוא לסדנת דיקשה (טכניקה להעברת אנרגיה למען התפתחות רוחנית שאיננה קשורה לדת) שאני מארגן? בשם ההדדיות והפתיחות ואהבת הזולת. הסדנה מאוד צנועה ולטעמי אין בה עבודת אלילים, יש הפרדה בין נשים וגברים (יושבים באותו אולם אבל בשני צדדים נפרדים).
כל ההוצאות שלך עלי כולל נסיעות וזה לא יהיה בשבת או בחג.
אני מקווה שתגלי פתיחות ואף מוכן להיות הראשון לעשות את הצעד, בתנאי שתהיה הדדיות בהחלפת החוויות הרוחניות ולא משהו חד צדדי. במידה ואת רצינית המייל שלי הוא yoram@deeksha.co.il
ולגבי סקס, כמו שכתבת. חוץ מב-סקס. אכבד את הדרך שלך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בואנה בואנה,
י,
08/08/05 23:35
|
|
 |
נו, נו
פליפר,
09/08/05 09:23
|
ככה זה כרוצים משהו, ( לא סקס, במקרה הזה) אז נורא מתלהבים ולא רואים את הפרטים הקטנים.
אני מחפש אנשים דתיים, לא קיצוניים, ששואפים באמת לקדם את ההתפתחות הרוחנית שלהם, כדי שיתנסו בדיקשה. אז מההתלהבות שיש פתאום מישהו כזה, נסחפתי ולא ראיתי את הפרטים הקטנים.
בשבילך י, אני מוכן לעשות את זה בחינם ולא ב- 5000 אבל רק עם סקס ;-)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ליעודי דטי
אפיקורוס גמור,
ק''ק חיפה,
08/08/05 15:01
|
ראשית אולי רצוי שתלמד מעט לשון הקודש (למשל, את ההבדל שבין ''עט'' ו''את'' וכן גם תחביר בסיסי ודקדוק), ואחר כך תתפנה להפצת חכמת ארץ הקודש בעם הסגולה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לפני
בן-יהודה,
08/08/05 16:01
|
שאתה מטיף לאחרים על שגיאות כתיב, .... כותבים אפיקרס ולא אפיקורוס... הועד למניעת בורות באזור חיפה והסביבה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לאפיקורס
יהודי דתי,
08/08/05 15:53
|
עבור שוב על מה שכתבתי ,אין שם טעויות, כנראה שהשנאה עוורה את עיניך, אבל מחול לך, גם כשניסית להכפיש ע''מ להכפיש דתי ותו לא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אף אחד לא רוצה לשמוע אותך אז
יהודי לא דתי,
08/08/05 13:58
|
לך תתחבא בישיבה שלך, אולי שם תמצא איזה קיר שיקשיב לך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תתפלא
יהודי דתי,
08/08/05 14:24
|
אבל הרבה דוקא שומעים אותי, למעט כופרים בורים ,גיס חמישי, ויהודים מומרים. זה שאתה לא מעונין להשיב לי ניחא, אבל למה לדבר בשם כולם?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה זה כופר? בוא והשמע את דבריך
ל"ת
יהודי לא דתי,
08/08/05 14:46
|
|
 |
כופר זה
יהודי דתי,
08/08/05 15:18
|
יהודי שעבר ברית מילה עשה בר מצוה ואח''כ הלך לרעות בשדות זרים, לשנא דתיים וכל מה שריח יהדות נודף ממנו, שיודע יותר טוב לדקלם את שפינוזה מאשר פסוק בתהילים, מניסיוני הרבה ''כופרים'' שארע להם אסון אחר אסון, נפתח להם משהוא מאטימות הלב ופנו לרב לקבל עצה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יהודי דתי, רק אל תלך מה נעשה
יהודי לא דתי,
12/08/05 19:49
|
|
 |
ליהודי דתי -אתה סתם אדם מתוסכל
יהודי לא דתי,
11/08/05 23:27
|
מהחיים, אני לא שונא יהדות אני סולד רק מאנשים טיפשים שחושבים שהם יודעים הכל, יום אחד תגלה שאין לך שום רוחניות בחיים ושאתה סתם אדם ריק ומתוסכל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין כמו אמא עיוורת על אמת
א.,
בית,
10/08/05 14:20
|
במידה ואת זקוקה למסכת אבות בכתב ברייל (אבל חסרת אמצעים)המקור, ''דעלך סני''.
הלל הזקן (שאין לך מושג באלפית של שמץ קלוש על היהדות האמיתית שלו), הוסיף לאותו אהבל שבא ללמוד על רגל א', ''ואידך זיל גמור''. את היא השונאת ואין א' מדבר אלא מהרהורי לבו. לו הלל הזקן עניין אותך היית טורחת (לכל הפחות) ללמוד יותר ממשפט על הליכותיו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי שזורק אבנים הוא פרחח
י,
09/08/05 12:02
|
ולא משנה אם זה ערבי מהשטחים או אלוהים.
הבעייה היא בדיוק בזה שיש מי שמפרשים את הדברים שהבאת (שלא אתה המצאת, אלא שמעת ממישהו, ועוד רבים שמעו) ונוטלים בידם אבני חצץ או אבנים גדולות יותר, והולכים לעשות בעצמם כמעשה אלוהים, ומטילים את האבנים באלה הסוטים בעיניהם מתורת ישראל, למשל במי שנוסע בשבת בכביש עוקף חצץ.
ואחר כך אתה עוד מעז לומר ''דרכיה דרכי נועם''. ישמרנו אלוהים מאלה המדברים ועושים בשמו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
השכלה בסיסית ביהדות
יהודי דתי,
09/08/05 05:21
|
אצל הרבה הסוטים מתורת ישראל מגיע להם ע''פ המשל סלע בראש! אלא מאי ידוע שהקב''ה הוא קל רחום וחנון ארך אפיים ורב חסד וכו'. הוא מפורר את הסלע לחצץ, ועל כל חטא הוא זורק עלינו אבן חצץ, מחוץ למשל זה אסון אחר אסון. עד שיתחיל להתעורר, ותאמין לי אני מכיר הרבה כאלה, לא מאחל לך זאת, כדאי שתעשה כביש עוקף חצץ ותתן לשכל לנער את האטימות שבלב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איזה נסיון יש לך
י,
08/08/05 23:32
|
עם ''הרבה כופרים'' שארע להם אסון אחר אסון? האם לך, או לאלוהים, יש יד או רגל באסונות הללו?
מזכיר לי קצת את המאפייה. גם אצלם, כשהם פוגשים ''לא מאמינים'', מסתבר שאחרי כמה אסונות, משהו נפתח ומשתנה אצלם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שפינוזה הרבה יותר יהודי ממך.
אמא,
08/08/05 18:28
|
אתה דתי, כלומר חבר בכת של מאמינים עיוורים. תפסתם לכם מונופול על היהדות, בעוד שאתם סטיה של היהדות האמיתית, שהלל הזקן צמצמה למשפט אחד: מה ששנוי עליך, לחברך לא תעביד. אתם שונאים תרבות אחרת משלכם, ואתם רוצים לכפות את צרות אופקיכם על כולנו. אתם לא יהדות.
הגב לתגובה זו
|
|