 |
6.
ההבדל בין הודי ליהודי הוא ה''י''
ברוך הבנת את זה,
04/09/05 15:31
|
|
 |
עשרת הדיברות
THX1138,
05/09/05 03:55
|
אשר חלק מהן נילקחו מחוקי חמורבי, חלקים אחרים ממיצריים וכן מתוך פולחן הכוכבים הבבלי (שמירת השבת באה משם). אז למה לנו לירעות בשדות זרים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
הרהורים על המאמר המוזר:
י.,
04/09/05 09:31
|
א. אני לא זקוק לאישורו של אף הודי לגבי שמירת השבת. ב. יש לך את התורה המושלמת האורגינאלית ובמדובגת ביותר - זו של היהדות. מה לך לחפש אצל ההודים? ג. תגיד, אתה הבנת כל מה שכתבת?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התורה ''האורגינאלית''
Slik,
05/09/05 08:47
|
התורה ה''אורגינאלית'' שלך אינה אלא אוסף של מיתולוגיות אשר חלקן היתפתחו בכנען וחלקן יובאו מתרבויות סובבות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
ליהודי שאין לו מושג ביהדות
ירון,
מיאמי,
04/09/05 07:42
|
צר לי לקרוא אודות השקפותיך הרוחניות בכלל והיהודיות בפרט ואילו הרמבם היה קורא את המאמר שלך הרהורים על השבת בודאי שהיה רואה בך חוטא ומחטיא ופרשת השבוע ''ראה'' אף מוזכרים אנשים כדוגמתך בפרק יג'' פםוק א'' ושלמה המלך היה אומר ''טובה חוכמה מכלי קרב וחוטא אחד יאבד טובה הרבה'' ''דיברי חכמים כדרבנות וכמסמרות נטועים בעלי אספות נתנו מרועה אחד'' הזהר בלשונך פן תחטיא את בשרך .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה אתה טוען בעצם?
THX1138,
05/09/05 03:53
|
עד כמה שידוע לי, הכותב הוא בעל תואר שני במחשבת ישראל. ראיתי שאתה טוען שהכותב טועה וציפיתי לטיעוני נגד עינייניים אך התאכזבתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה לthx138
ירון,
מיאמי,
06/09/05 07:27
|
המחבר מצטט פסוק מקריאת שמע : ''ואהבת את ה' אלוקיך בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאודך'', אולם הוא מתעלם מהמשך הכתוב :''והיו הדברים האלה אשר אנוכי מצוך היום על לבבך ...''. הכתוב מתכוון על קבלת עול מלכות שמים , על-פי חוקי התורה היהודית שלא לעבוד אלוקים אחרים[ מה שמצוי בבודהיזם]. חוקי התורה היהודית בעניין השבת הם לא לעבור על ל''ט אבות מלאכה,שביניהן יצירת אש בצורה כזו או אחרת כמו נסיעה בשבת,דיבור בפלא' ,ואפילו שזה לצורך אהבת ה' .לא מחללים שבת כדי לקדש אותה , והעושה זאת הרי הוא כ''טובל ושרץ בידו''. אני תוהה איך אדם בעל תואר שני במחשבת ישראל יכול לקחת דת כמו בודהיזם[שהיא עבודת אלילים ופסלים] ולהלביש אותו על היהדות שהיא הניגוד הגמור לכך. זה נכון שצריך לאהוב את ה' ושהוא נמצא בכל מקום,אך יש דרך אחת לאהוב את ה' והיא ע''פ דרכו ולא כל אחד יאהב את ה' בדרך שנוחה לו, [ושיצטט בזה את הרמב''ם].
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה מגלה בורות.
THX1138,
07/09/05 03:47
|
הכותב לא הזכיר שום דבר שקשור לבודהיזם. למען האמת, כל המאמר הזה מצטט ממקורות שהבודהיזם היתנגד להם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
thx1138
ירון,
מיאמי,
08/09/05 05:58
|
אז סליחה הוא הזכיר הינדואיזם ולא בודאיזם ועדיין החידושים שהכותב מציע בדבר שמירת השבת אינם תואמים כלל את ההשקפה היהודית ואם עדיין לא הבנת שבמאמר זה הכותב בעצם עושה רפורמה ביהדות אז כדאי לך ללמוד את ספר שולחן ערוך ומשנה תורה לרמב''ם במקום להיתפלסף על מאמרים ברוח ההינדואיזם ''הט אזנך ושמע דברי חכמים ולבך תשית לדעתי הלא כתבתי לך שלשם במעצת ודעת להודיעך קשט אמרי אמת להשיב אמרים אמת לשלחיך ושמת שכין בלעך אם בעל נפש אתה אל תתאו למטעמותיו [גד לובן] והוא לחם כזבים''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קראתי
THX1138,
09/09/05 16:58
|
וגיליתי שהתפיסה שלך לגבי עבודה זרה, אשר מקובלת בעיניי רבים, היא מאוד שיטחית. לדעתי אפשר לומר אפילו שהיהדות שלך, בניגוד ליהדות המקורית, היא עבודה זרה של ממש. קרא את הספר ''יהדות ואלילות'' מאת אסא כשר. קרא גם מאמר חדש במדור זה בשם ''אלילים אדירים''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
והאין זה האדם הראוי לאהבתנו?
תמר,
NEW YORK,
04/09/05 01:53
|
האין זה האדם הראוי יותר מכל לדעת שנתן לנו הבורא והורה לאדם ''ואהבת את ה' אלוהיך בכל לבבך, בכל נפשך, ובכל מאודך''. הוא התכוון שלא יהיה פה עצוב, הוא לא חשב באותו הרגע על השמים, אלא רק על האדם, שיחיו יפרו וירבו באהבה שהיא מהות הבריאה ההתחדשות האין סופית. באהבת האדם את האל לומד האדם לחוות את חייו כראוי למקומו, צלם האלוהים, ללא פסילה ומסיכה ושלילה, שהיא עצם העבודה זרה. חיים מלאים באהבה לכל הקיים ביקום וכמובן לכל אדם. כל אדם הפוסל את הזולת בין המוכר או בין הוא זר במחשבה או במעשים, כאילו פסל את האלוהים. כל אדם הרואה את זולתו כחפץ, אובייקט ומשתמש בו לתועלתו וסיפוקו האנוכי, אותו האדם כאילו הוריד את הקודש מתחת לקיומו. ה' אחד ושמו אחד. האל הוא כל האפשרויות הקיימות. כל המחשבות, כל הגיוונים, השינויים, המינים, הצבעים, הריחות, הרבדים, התדרים, המילים, הצלילים, העולמות, היצירות, החלקיקים והתת חלקיקים וכל החללים שביניהם וכל החללים שביננו ובין הגלקסיות ויש חלל בלתי נראה יותר מחומר. ה' אחד ושמו אחד והכוונה היא גם להכל אין תחרותיות במימד האלוהי וכל מי ומה שברא טוב הוא. ואל הטוב אנחנו חייבים לכוון נפשותינו. ויהיה חלקנו טוב. ואם האל שרק אוהבנו, יוצר עולם אנושי מגוון כל כך, עולם אנושי עשיר בתפיסות וחוויות חיים שונות מנהגים מגוונים צבעים שפות ולשונות מי אותם אנשים היקומו לפסול את הזר להם ויותר מכול לכפות על הזר והשונה את הזהות הנעלה היחידה והנבחרת של אותם אנשים. אין בן אנוש שיש לו בעלות על האמת האלוהית. כל אדם חווה את האלוהים בדרכו האישית. זוהי זהותו הרוחנית הנוסטלגית והתרבותית. האבהת האל שווה לאהבת האדם. ה' אחד ושמו אחד. אנחנו הנבראים כבר כלולים בשמו האחד ולכן כל בני האדם מגוונים וזרים ככל שיהיו הם למעשה אחד. וכשאלו פוגעים בזולתם הם פוגעים באל ולמעשה פוגעים בעצמם. הרי רק על פני כדור הארץ יש כשישה מיליארד יקומים מקבילים ואני לא כללתי את כל בעלי החיים הצמחים כל החי והדומם על פני כדור הארץ, איזה עושר אושר אור ואהבה. שישה מיליארד יקומים מקבילים שקיבלו את הזכות להיות חלק במימד ההכרה והידיעה של היקום. המוח החושב שלנו הוא משדר ומקלט של כל התדריי המודעיות ביקום היוצר ומדבר עם עצמו, אותו נעלם המתבונן באהבה. שישה מיליארד יקומים מקבילים הללו חיים בתחושה של נפרדות והישרדות ולמעשה הם כלולים מ ה' אחד ושמו אחד. מצאו בדרכם הנפרדת והאישית את החיבור בכוח של הקבלה והשפעת האהבה כי רק כך המימד האלוהי פועל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
היהדות
מאור,
רחובות,
03/09/05 22:55
|
חבל שהוכחןת לחכמתה של היהדות אנו מחפשים בדתות אחרות ולא מאמינים במה שניתן לנו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין דתות אחרות.
THX1138,
05/09/05 03:50
|
האמת המוחלטת היא אחת ועל כן הדת היא אחת. כל מי שמבחין בין דתו לבין דתות אחרות מאמין בדת כוזבת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
החוכמה האלוהית לכל אדם
תמר,
NEW YORK,
04/09/05 02:45
|
החוכמה של האל האחד מתפרשת ויוצאת בנפשו של כל אדם מודע והיא אותו הדבר הנכלל בכלים שונים, אנחנו היהודים חייבים לדעת כי ניתנה לנו זכות גדולה ואל לנו להיות מתנשאים בגללה אלא ענווים כמשה ולדעת שכל אדם הוא יציר נברא ולהבין את כליו. הדתות החדשות היום בניגוד לדתות שפעלו בזמן אבותינו ונכחדו, נולדו תחת ההשראה האלוהית התפיסה של המימד האלוהי, אין זכויות אלא רק לאלו הדבקים באהבת האל והאדם ועולמו על כל גווניו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
תודה גד
שרונה,
02/09/05 14:34
|
|