|
|
עד כה: 55 תגובות, ב- 18 דיונים.
|
|
|
הוסף תגובה
|
|
 |
18.
סוף סוף
זן,
02/10/05 07:11
| אחלה כתבה. נמאס מכתבות פרשנויות תנו לנו רק ציטוטים של חכמי זן כמו כתבה נפלאה זו ולא רוצים את דעתם של כל מי שחושב שיש לו מה להגיד. ואנשים תפסיקו לקשקש ותתחילו לתרגל מדיטציה אף אחד לא יוכל להסביר לכם אף תובנה אחת חוץ מעצמכם אז תפסיקו להתעצל ולחפש עזרה מבחוץ כי אתם היחידים שיכולים לקדם את עצמכם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תפסיק לקשקש ותתחיל לתרגל
ל"ת
ג'ואל,
02/10/05 07:18
| |
 |
17.
לכל המוארים מטעם עצמם..
כבוי,
הצד האפל,
28/09/05 09:30
| אתם מעוררים בחילה .אתם הכל חוץ ממוארים,אתם מזבלי שכל .אתם מנופחי אגו שלמדו לענטז מילים. כמה אתם אומללים נפלתם למלכודת שטמנתם לעצמכם..ומה עוד אפשר היה לצפות יותר מאנשים שמחפשים בטירוף קצת אהבה..רואים אותי??!! שומעים אותי!!! כמה שאתם פטטים. סיתמו כבר..ביוב נשפך מהראש הקטן שלכם ומעורר בחילה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לינפושה אתה מאבד את זה
אחד שזוכר,
28/09/05 12:27
| |
 |
זה לא לינפושה. לינפושה לא כותב
ל"ת
עם שגיאות,
כתיב,
28/09/05 16:47
| |
 |
מאידך, ללינפושה תמיד יש בחילה
ל"ת
ותמיד הוא,
נגעל ממשהו,
28/09/05 17:46
| |
 |
למה אתה כל כך כועס?
א,
28/09/05 12:02
| כשטוב לך אתה לא כועס על איש. כשחסר לך אתה מממלא את עצמך מיידית{אך ריגעית} ע''י כעס אלימות .... פעם הייתי פועל בתגובה אליך וכועס עליך חזרה. אבל כח ההתנגדות הוא הכלי רב העוצמה שקובע את גורלינו. ולכן לא אתצטרף ואדבק בכעס שלך. כי אני היום מבין שאתה זקוק לעזרה. ואם אתה רוצה להרגיש טוב ולא לכעוס, תן מעצמך למישהו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הנה זיבולי מוח במיטבם...
כבוי,
הצד האפל,
28/09/05 12:20
| כעס זה דבר לגיטימי אם תתן לעצמך קצת לכעוס אולי תפסיק לפלוט שטויות בסדרות. אתה משתמש במילים כמו סם ,כמו כל השאנטי המזוייף הזה .אין ביניכם לבין האור כלום .וודאי שאני כועס כל דבר אתם מסוגלים להפוך לאופרת סבון .אוי כמה אנחנו יפים ומוארים .לא מוארים ולא בטיח .האור היחיד שדולק אצלכם זה אור הפופיק האגואיסטי וחסר הסיפוק שלכם . מוארים לא מכריזים על עצמם כמוארים הם בדרך כלל לא יודעים שהם כאלה .אבל הזיוף שלכם עולה על העצבים.אני כועס כי גם את החיפוש הכן אתם מצליחים לנכס לשיטחיות המטמטמת שלכם. די כבר !לא כל דבר צריך לפרוט לפרוטות אפסיות ורדודות..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לכבוי
אפסיות,
ורדידות,
28/09/05 16:53
| מי זה אתם? שלכם? אצלכם? מי הכריז על עצמו כאן שהוא מואר? בקיצור, על מי ולמי אתה מדבר?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אפסיות היא שיא פה....
כבוי,
הצד האפל...,
28/09/05 21:35
| כל המדור הזה מלא בזבל..ובתגובות מעורערות גועל ברמתן המוסרית והאנושית.אנשים פה מלאי חשיבות עצמית עד בחילה.אין תגובה פה שלא מעוררת רחמים כל כך היא מכוונת ניפוח אגו.אין אנשים פה יש אוסף של פרימדונות שעושות פוזות.עם שגיאות כתיב או בלי.הלוואי ושגיאות הכתיב היו פה הבעיה לינפושה..אתה סתם מתנשא ובאמת אם אתה מלווה את עצמך כל חייך לא מפתיע שכל הזמן משהו מעורר בך בחילה.זה מה שקורה כשאנשים רואים במוארות שלהם כביכול תואר להתהדר בו.אומללים נמאסתם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם אתה מואר
רוחנודניק,
29/09/05 21:04
| למה אתה מחפש את אישור הסביבה למוארות שלך?
אני מניח שלא כול התגובות כאן הם כפי שאתה מתאר לא כולם מתעסקים בעצמם כולכך הרבה ובטח שלא כפי שאתה מציג זאת יש גם אנשים פשוטים שמגיבים אנשים טובים שאוהבים את האמת
מוארים כבויים כולנו תקועים על אותו כדור אז אם כבר אז שיהיה בטוב הצחקתי אותי עם החתולים.. חג שמח
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני אגיד לך למה!!!
כבוי,
הצד האפל,
29/09/05 08:47
| זה בדיוק העניין אחי..גם אני, גם אני ,מואר ..אבל אף אחד לא שם עליי אני הולך ברחוב וצועק ,לא רואים לא רואים..מה אתם עיוורים ?אתם לא רואים את האור שלי??הם רק מסתכלים עליי כאילו מסתכלים על מסכן, יש גם כאלה שאומרים : לא רואים כלום !!... איך הם לא רואים ..אני מחבק אנשים צועק אהבה אחי אהבה..לא עוזר הם מתעקשים לא לראות.אבל אני יודע שאני מואר, אני יודע ..אהבה אחי אהבה . אני אפילו מנסה את זה על עצים .פוגש עץ מלטף אותו מנסה להעביר לו את אהבתי ..זה לפעמים עוזר אני רואה את הענפים יותר ירוקים..באמת לא בכאילו יותר ירוקים. או חתול נגיד חתול אני לוקח חתול ..אבל חתול זה לא דוגמא..אתה רואה אתה מבין אותי לא עוזר לא רואים. אבל זה שם מה שנשאר לי ,זה לכעוס .אז אני מרגיש הכי מואר.וגם מתייחסים אלי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כבוי, מכיר את השרוף?
ל"ת
גמור,
29/09/05 05:03
| |
 |
לכבוי היקר מהצד האפל
לינפושה,
29/09/05 00:30
| מה אתה רוצה מהחיים שלי ? אולי תדליק רק לשניה את האור ? מישהו חשב שאתה אני והתנפל עליך בגלל זה. איך זה בדיוק הופך אותי לאויב שלך אני לא ממש מבין.
אני דווקא מסכים כמעט עם כל מה שאמרת וממש מבין את הכעס שלך.
אני עצמי אגב, אף פעם לא קראתי לעצמי מואר (אפילו שאני כן) בגלל צניעותי המופלגת.
האם תוכל להסביר לי למה התכוונת כשאמרת שאני ''מלווה את עצמי כל חיי'' ? אני לא ממש מכיר אפשרות אחרת, אבל אני פתוח ללמוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
אגו
אופק,
תא,
27/09/05 15:44
| משפט שמשך את תשומת ליבי: [אני הבודהה. אני אני. אני אני-ללא-אני.] כשהאגו שלנו קטן הראייה שלנו מתגברת. אנחנו יותר חכמים ולכן גם פועלים בחוכמה- רגישים לזולת מאוד. במילים אחרות רגישים לעצמינו כי הגורל שנמצא בידינו מושפע ממעשינו שלנו כלפי אנשים אחרים. התשובות נימצאות בתוכינו. מחסומים וקליפות רבות מסתירות את האור שרוצא לצאת. כשהו נחסם זה כואב.
בקיצור אגו קטן שווה אדם גדול.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
האם עולם הישיבות חודר....
בועז,
ת.א,
27/09/05 10:48
| יש משהו עלוב ופטטי להיווכח שעולם הישיבות חודר ומזהם את את כנות החיפושים ,אחר האמת ,שהיא לא מטרה אלא אמצעי.מה ערכם של גילויי תובנות רונחיות שאין בהם ערך ארצי,ערך של מבחן החיים. האור איננו מצב סטטי שבו אתה בוהה בעצמך מואר ומתפעל.האור הוא תחילתו של שינוי עמוק באורך חיים ,ביחס שלך לסובב אותך, ביחס למהות עצמה של הקיום. האור איננו בא לתת למואר תחושה של שלווה ואושר אישי, על מנת שילך לעולמו שקט וטוב לב. האדם שראה את האור יודע שהוא קיבל איתו אחריות עצומה לאחר. העולם זקוק למוארים ,לא על מנת להתהדר במצב נדיר, אלא על מנת להוביל אותו (את העולם),בדברים הפשוטים ביותר של היום יום ,לרמה אחרת של התחברות בין אדם לחברו ,אדם ליקום כולו,אדם לטבע ואדם לכל גורם אחר שאיתו יש לו אינטראקציה. להיות מואר אינו סטטוס, זאת משימה המוטלת על מעטים, להציע דרך לאדם לצאת ממצוקותיו ,לא במנטרות ולא בסיסמאות ,ולא מהערצה עצמית ,אלא בהתנהגות ההולמת דרך חחיים אלטרנטיבית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
WHERE IS THE LOVE???
ל"ת
Avi,
ר''ג,
26/09/05 14:29
| |
 |
13.
כמו שנכתב
יוסקה תוכי,
ביתי,
24/09/05 02:33
| כמו שכבר מגיב חכם אחד כתב פעם: ''החיים הם בדיחה ובסה''כ צריך לתפוס את הבדיחה''.- זוהי הארה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
goodbye yossi
turtle, the,
life aquatic,
24/09/05 10:25
| |
 |
12.
מהומה על לא מאומה.
צ,
22/09/05 20:23
| בסך הכול מכתבים ילדותיים שמתארים רגשות של מתרגלת מתלהבת, כנראה בהשפעת סבלה ומותה הקרב,
אין בהם שום תובנות או הארות, אם כבר אז פחדי אגו כמו, מה יחשבו החברים אחרי שאמות?
ולעניין מה היא הארה, מהתגובות הקודמות, כמה הארות:
בני האדם (וכל העולם החומרי) ''באו'' מהאור ומוארים מלידה, במשך הזמן נוצרות חסימות שסוגרות, מצמצמות, מסתירות את האור, האור לא נעלם וקיים כל הזמן, תהליך של שחרור החסימות וחשיפת האור הוא מה שמכונה ''מוארות'',
חדר חשוך אפשר להאיר עם נרות, נורה של 40 ואט, 60, או 100 ואט, בכל מקרה או בכל עוצמה של נורה, החדר יואר, יותר או פחות,
ככל שמשחררים את החסימות הפיזיות, הנפשיות והאנרגטיות, ''התדר''' שלנו עולה ועוצמה יותר גדולה של אור נחשפת,
אין דרך שבה אפשר לקבוע מי מואר יותר או פחות, גם אם אפשר היה לאבחן אם החסימות שוחררו, כל אחד נולד עם גוף/כלי שונה ובעל יכולת הכלה שונה ולכן ביטוי שונה לאור,
הרצון והניסיון לדעת מי מואר, אם מואר, וכמה מואר מבטא בין היתר, בריחה מאחריות ורצון להיתלות בסמכות רוחנית שתגיד ותכוון מה נכון ואיך צריך לחיות ולהיות,
במקום לחפש תשובות שאין (לפני שחווים) עדיף לשחרר חסימות שיש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יפה, שומעים שאת\ה בקבלה
ל"ת
אופק,
27/09/05 15:47
| |
 |
הכי אמיתי שיש!
ל"ת
רק,
אהבה,
24/09/05 04:52
| |
 |
11.
תגובה אחת מיני רבות
אורלי,
21/09/05 22:44
| למרות חוסר ההבנה שלי, הרתיעה והציניות (בא ביחד) מכל מה שמריח ממילים אוריינטליות בעלות ניחוח רוחני, המכתבים האלה ריגשו אותי והיתה לי תחושה מוזרה של משהו מוכר. של משהו שיום אחד אחוש ואבין. תקראו לזה מה שתקראו לזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
משהוא מוכר?
פאקונג ראש,
22/09/05 10:37
| |
 |
כן, משהו מוכר
מישו,
תבל,
22/09/05 13:14
| מתוך התנסות אישית, התעוררות הינה להכיר במי שאנחנו באמת, מי שהיינו תמיד ומי שנהיה לעולמים. כרגע אנחנו רק בחלום שמימי מצחיק לא יותר. כשתתעורר תבין.
שלך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
יפיופון שלי
אילדבאותה,
21/09/05 21:36
| תרקוד ערום בסלון שלי אני אבשל לך תרקוד ערום בסלון שלי אני אכבס לך תרקוד ערום בסלון שלי ואני אחייך מאושרת בוא אלי פרפר נחמד אתה תהיה ההארה שלי ואני אזרח
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
המיצובישי שדרס את הנזירה
ל"ת
זיבאב,
21/09/05 19:31
| |
 |
8.
המלאך חרטטאל היקר
אילדבאות,
21/09/05 17:29
| היום בפעם המיליון הגעתי להארה אני כולכך מאושר שרקדתי ערום בדיזינגוף סנטר
טימוטי לירי ריקי גל וזוהר ארגוב אפילו לא היו מבינים אקסטזה שכזאת
הגעתי לנקודה בה אני רוכב על סוס חשמלי לילדים ערום!
חרטטאל: לראשונה מצאת את הדרך להראות לתושביי תל אביב המדושנים הסמאים ממטיריאליזם אפופיי העשן הירוק האפטיים את אשליית הקניות הפסטורלית שלהם נפלא נפלא
אילדבאות: היה עליי לבוא אליך ישר ולהודות לך באופן אישי אבל הנהג אוטובוס לא נתן לי לעלות ערום ראיתי את פניי לפניי שאלוהים נולד ברורים יותר מבורותה של סנדרה רינגלר
האמת האבסולוטית של כול כתביי לאישה התגלו בבהירות
אני אסיר תודה על כך שהתלבשתי במהירות לפניי שניידות מישרה ואנשים בחלוקים לבנים עטו אחריי
לא גשש בלש ולא מיקי בוגנים יכולים לזעזע אותי
כול זה הוא תוצאה של החלטה לא להסתפק בהצלחה קטנה לא משנה כמה גלגלונים ופליק פלאק לאחור,בעירום,אאלץ לעשות.
חרטטאל: אכן זו היא דרך הבאבות אתה הסיטי באבא הראשון אילדבאות
אילדבאות: אני מקפיץ טקילות לעין מרוב התרגשות חרטטאל: אל תעצור את ההייפ אילדבאות: אני מלא בבושה אכלתי סביח אתמול יצא לי גרעפס שסובב את גלגליי הבריאה ובטעות שחררתי את ריטה חרטטאל: אל תגער בעצמך אילדבאות: אני נחנק מדמעות מהבצל אני מבין לעומק את כול סדרת גינג''י חרטטאל: כמה אצילי לתקשר חייזרים ביוכימיקלים אילדבאות: הארה זה טוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גמרת את כולנו חחחחחחחחחח
על החתום,
ירושלמים,
22/09/05 09:27
| ירושלמי: אתמול במשחק של בית''ר כשחיים יידה בי פיסטוק, חשתי במשהו מוזר. כל חיי רצו לנגד עיני.
חרטטאל: זוהי תחילת ההארה
ירושלמי: לא היה אור במגרש, ביקשתי מחיים שידליק את האורות בבקשה
חרטטאל: ומה חיים עשה ?
ירושלמי: אמר שהארה זה טוב וטוב זה הארה, אמר רכשנו מסלול רקורטני משוכלל
חרטטאל: נו, ומה מה מה היה אז? הדליק? הדליק ?
ירושלמי: ישבנו בחשיכה שנינו עירומים על המגרש, פיצחנו חידות זן וזרקנו את הקליפות לכל עבר.
חרטטאל: לא זן, אלא זין. זין. לא הבנת עד עכשיו ?
ירושלמי (נכלם): לא. אני חש בושה.
חרטטאל: אל תגער בעצמך. עשית טוב. הטוב הוא טוב הוא טוב מאד.
ירושלמי: סליחה על שהתלהבתי. חרטטאל: יאללה ביתר, יאללה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גדול !! הכי מואר שיש :))))))))
ל"ת
רונית,
ירושלים,
22/09/05 02:51
| |
 |
מתוך הביקורות
המדיה,
21/09/05 22:56
| ''פארסה או שמא סטירה, או שמה פרודיה, על העידן החדש והגורואים. על הארות, תובנות ומה שביניהם. מעורר מחשבה, משובב, מצחיק, מרומם נפש, ועוד אי אילו איברים. אבל בעיקר עושה חשק לסביח. ''הסביח של יוסי''- רח' החצילים 2. ת''א.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אכן, סטירה במיטבה, אהבתי
סחתיקה על הטיקה,
ת''א,
21/09/05 19:04
| אם היו בי הכוחות לכתוב מגילה, הייתי כותבת אחת, אבל אין, (הם נגמרו מקשירת חצאיות שמקורן ב''נו לוגו'') אבל אני בהחלט שמחה להגיד שטוב שיש כמה אנשים שחושבים כמוני
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אילדבאות, תעשה לי תאומים זהים
ל"ת
גיזלה,
21/09/05 17:55
| |
 |
7.
תובנה על ערש דווי
רננה,
תל אביב,
21/09/05 17:03
| תובנה או לא, אם נניח שהיא אכן האמינה בכל מה שהיא כתבה (והרי אפשר לכתוב את כל זה גם בלי להאמין למילה כתובה אחת) אז היה לה הרבה יותר קל לקבל את המוות המתקרב מאשר לנו. אז אם זה אפילו רק שרת את המטרה של הקלת הגסיסה - גם זו לטובה. מה שנקרא whatever works.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
תהיות
איילת,
21/09/05 16:08
| כתבה מעניינת ביותר, אבל,
אני מניחה שהמורה של יאקו הוא מואר בדרגה הגבוהה ביותר, כפי שהוא מעיד על עצמו. אם כן, צרם לי לקרוא שהוא מכנה את התופעות של שאריות האגו של מוארים ''מבחילות ביותר'', וכן שהוא ''מודד זמנים'' לכל שלב ודרגה של הארה בטון תחרותי, ומתגאה בתלמידתו ש''לקח לה פחות משבוע''.
זה גורם לי לתהות: א. מאין נובע הצורך של המורה למדוד זמנים להצלחה בתרגול, אם לא מהאגו, שנטייתו תמיד לדרג, לקטלג ולהשוות.
א. איך מורגשת בחילה של מוארים והאם זה לא קצת שיפוטי, יהיר ואנושי-נחות לכנות משהו ''מבחיל''.
ב. האם ייתכן שלמורה של יאקו נשארו שאריות אגו של מוארים, אלה שהוא מכנה ''מבחילות'', ושהוא לא בדיוק סיים עם זה גם אחרי 10 שנים, כפי שנדמה לו?
תקן אותי אם אני טועה, תומר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איילת היקרה
ת.פ.,
21/09/05 19:15
| נגעת כאן בנקודה חשובה.
אני בהחלט לא חושב שהארה רוחנית פירושה חוסר מוחלט בשיפוטיות. הראייה לתוך טבע הדברים איננה אומרת שנכנסנו לתוך גן עדן של שוטים בו אין הבדל מבחינתנו בין, נגיד, אסטרולוגיה לאסטרונומיה, אמריקה לאסיה, מיץ תות לשתן.
יותר מכך, לעניות דעתי מצב בו קיימת מחיקה של הבדלים, הגדרות וערכים הוא מצב של הארה חלקית, בוסרית, שלא הגיעה למיצויה.
כאשר אנחנו משיגים היטב את הקיום אנחנו אכן רואים שהוויה הינה אחדותית, נצחית, ''נכונה'' תמיד, אך ראייה זו אסור לה שתבוא, לדעתי, על חשבון הראייה של הקיום כמורכב מריבוי וזמניות ו''לא-נכוניאויות'' רבות.
בגלל שכרגיל אנחנו תקועים במציאות של דברים וערכים, אנחנו מתלהבים מאוד למצוא את עצמנו לפתע במציאות של אחדות מוחלטת וטוב מוחלט. אבל ההתלהבות הזו חייבת לעבור.
מה שקורה למיסטיקנים רבים הוא מעין ''קיבעון מיסטי'', אם אפשר להתבטא כך, בו הם לעולם מעדיפים את האחדות ודוחים, אם לא ממש שוללים, את הריבוי. כך הם בעצם נופלים לפח הנדיר יותר, אך המגביל לא פחות, מזה שבו אנחנו נמצאים בדרך כלל: בעוד שבדרך כלל אנחנו תקועים בתופעות היחסיות והזמניות. הם תקועים באחדות המוחלטת והנצחית.
כל עוד נמשיך לחלק את הקיום לתופעות+ריבוי+הגדרות+ערכים=רע מול ריק+אחדות+שתיקה+טוב-מוחלט=טוב, הרי שעדיין נהייה תקועים בין לבין, עדיין נהיה ממתינים ל''זה'', עדיין נברח מכאן ונרצה לשם.
אלא שכנראה, ובאופן פרדוקסלי, form is emptiness and emptiness is form, כמו שטוענת סוטרת הלב, כלומר הדברים ריקים מעצמיות, אבל הריקות מתגלמת, הפלא ופלא, בדברים!
לכן אין באמת הבדלה והפרדה בין אחדות לריבוי, זמני ונצחי, יחסי ומוחלט, והדואליזם הזה הוא האחרון שאנחנו צריכים לראות את חוסר התוקף שלו. רק אז נגיע הביתה.
מה יוצא מכל זה? שאם יש משהו מבחיל, אומרים שהוא מבחיל. ההבדל בין אמירה כזו של מבין לכזו של לא-מבין הוא שהמבין יודע כי לבד מהיות הדבר מבחיל, הוא גם מגלם במבחילותו את האמת הנצחית הגבוהה הנוצצת בכל הדרה, הודה ואורה. זה הבדל שאין חשוב ממנו, אבל קשה לשים לב אליו אם אתה לא אותו אדם שמבין.
ומה עוד? שנראה לי שאם יש מורה, מואר או לא, הרי ששיפוטיות היא אחד מהכישורים שהוא לא יכול בלעדיהם. כי אם הוא לא יודע מה יותר רע, קשה לו להורות מה יותר טוב. ובשביל זה הוא בכל זאת מורה.
ומה לסיום? תודה על תיקוני שגיאות הכתיב שלי. יש לי בעיה עם זה :).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
היי תומר !
איילת,
21/09/05 21:05
| תודה על המיני-כתבה הנוספת שכתבת למעני.
אני מבינה מה אתה אומר. הרבה פעמים אני מנסה להרגיש! מה זה להיות מואר. לא חשבתי לרגע שאדם מואר מסתובב עם חיוך דבילי נצחי על הפנים בלי יכולת להבחין בגווני הגוונים של הריבוי והגיוון של הקיום.
לא חשבתי שהוא נמצא במצב עוברי ושורה בנירוונה בין צורות, צבעים וצלילים חסרי פשר ומשמעות. להיפך, אני בטוחה שהוא מודע לכל ההפכים ומה שביניהם, ושעולמו-מודעתו פשוט התרחבו והתחדדו פי טריליארד.
אנחנו מדברים הרבה כאן על צלילו וניחוחו של האגו, ועל איך ניתן להבדיל באמצעותם בין מוארים פארש לבין מי שבאמת כזה. איך אנחנו עצמנו מנסים לתפוס בזנבו הדקיק של האגו של עצמנו באמצעות שמיעת הצליל שלו, הרחת ניחוחו, כל אחד כמיטב החוש החזק שלו, עד שהוא נהיה מוכר ותפיס.
אני תופשת מואר כאדם שהפך להיות אנרגיית האהבה עצמה, שהיא, למעשה, כל מה שקיים. מי כמוך יודע ואף ניסה להוכיח באמצעים לוגיים שהארה זה רק טוב הוא טוב הוא טוב. אם יצא לך להתנסות באקסטזי, למשל, באופן טבעי או כימי, בטח חווית את ההרגשה הזאת, שכולך מתפוצץ מאהבה כלפי כל מי שמולך, שאתה יודע שאתה האהבה עצמה ושאין דבר פרט לה.
האם אתה מדמיין את עצמך ברגעים הללו, כשאתה מדבר עם מישהו, אומר מילים שיפוטיות כמו מבחיל, מגעיל, זוועתי, נוראי וכדומה? האם אתה בכלל מסוגל במצב כזה להרגיש בחילה, גועל, התנגדות או ציניות כלפי משהו?
לא. אתה מלא חמלה לכל דבר, אפילו כלפי קיר הגבס שבסלון. אתה רואה, נניח את האגו של האדם שמולך ואם אתה רוצה ללמד אותו משהו, אתה תראה לו בשיא העדינות, ובדרך כלל עם המון הומור, מה שאתה רוצה להראות לו.
לעניות הרגשתי, אין מבחיל בעולמו של המואר האמיתי.
מקריאת דברי המורה של יאקו (כמובן, יד עשירית, אבל אין לי מידע אחר), שמעתי את צליליו המוכרים לעייפה של אגו ''מוארים'' סטנדרטי, בדיוק זה שהוא טוען שכל כך קשה להבחין בו עד שזה לוקח עשר שנים להיפטר מהשאריות, ושהוא הצליח בזה.
אבן הבוחן היחידה שלי לדעת מתי גם הרבדים העדינים ביותר של האגו לא קיימים עוד היא להרגיש את המידה של טוהר האהבה שמעביר דרכו המואר, ככל שאני יכולה בכלי הקטן והפרימיטיבי שלי. אבל זה הכלי היחיד שיש לי, ואני לא מאמינה לאף אחד שאומר.
והרי שיפוטיות וביקורתיות הם ההפכים של אהבה. לא שנאה, שיפוטיות היא ההיפך מאהבה. מי שכולו אהבה, רואה הכול ומודע, אבל לא שופט, משווה, מודד ומפריד.
ואותו מורה של יאקו, אגיד זאת במילותיה הפושטיות של לא מוארת וכן שיפוטית, נשמע לאוזניי הפנימיות קצת שוויצר, מרים עצמו מעם, או אם תרצה, יותר מדי מחזיק מעצמו.
ונראה לי שגם יאקו עצמה לא גילתה עדיין את עוצמתה האמיתית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
היי איילת!
ת.פ.,
22/09/05 16:38
| את באמת חושבת שהמורה של יאקו יהיר? אני ממש לא. אבל גם אני לא מכיר אותו, והוא ודאי כבר מת. בכל אופן, בעניין אבן הבוחן שמגלה מוארים אמיתיים. ראשית, ההארה פנים ורבדים רבים לה (כפי שראינו אצל יאקו), ויש הרבה אנשים שנמצאים אי שם בנבכי הספקטרום האדיר שלה, ואני לא יודע מה כבר נחשב בשבילך ''מואר'' ומי לא. אבל אם נתייחס למה שאני מחשיב ''הארה'' (ואכן המילה הזאת כבר יצאה מכל הגופים האסטרלים, אבל מה אפשר לעשות, עוד יותר לא בא לי לומר ''נאור'' או כל מני כאלה), אישית אני לא חושב שניתן לדעת מי ''שם'' על בסיס מה שהוא/היא אומרים או עושים, וכבר דנו בזה במאמרים קודמים, אסף פדרמן ואנוכי. הארה היא אולי הדבר האחרון שאפשר למדוד בעולם הזה, ובעולם שבו מודדים כל דבר, ברוך השם שכך.
מה שכן, אני חושב שכאשר האדם מספיק עמוק בפנים בעצמו, האינטואיציה היא הכלי הטוב ביותר כדי לזהות הארה. לכן אולי מדברים על ה''ריח'' של המואר: משהו אתרי, עדין, דק מן הדק.
אבל זה לא העיקר. העיקר הוא לא לפצל את הקיום.
את כותבת ששיפוטיות היא ההפך מהאהבה. שיפוטיות אינה ההפך מהאהבה. לאהבה אין הפך. את בעצמך כותבת שאין דבר פרט לאהבה ושהיא כל מה שקיים. את מבינה, זה בדיוק מה שניסיתי לכתוב בתגובתי אתמול, שצריך מאוד מאוד להזהר ממצב בו אנחנו מתלהבים לאללה מאיזו חוויה שהיתה לנו (אקסטזי או לא) ורואים בה את האמת *להבדיל* מחיי היומיום והכאן והעכשיו שלנו. כי אין להבדיל.
וזה לא שהחוויה של האקסטאזה אינה חשובה: לדעתי היא חשובה מאוד. היא זו שרומזת לנו על הצד השני של הקיום: הצד המוחלט והאחדותי. אבל בדיוק משום שזה הצד השני, זה לא יכול להיות הצד היחיד. האמת היא לעולם שני הצדדים ביחד, ומה שמפליא הוא שהם באמת לעולמי עולמים ביחד!
לכן הארה אינה פשוט (לדעתי) היי תמידי, ואינה חוויה - היא קודם כל ראייה נכונה של המציאות. תובנה. ודאי שהיא כוללת אהבה חסרת גבולות ועוד מני קלישאות, אבל היא לא שוללת את האפשרות לשפוט ולהכריע. כאשר את אוהבת את הכל בצורה כזו את בהחלט יכולה לומר: זה דוחה אותי, ועדיין לאהוב מאוד את מה שדוחה אותך. כן: יש פה פרדוקס. מה אפשר לעשות, זה המצב :).
יודעת מה, ברשותך אנסה משל (ישו היה טוב בזה): מלכות השמיים נמשלת לתמונה. כאשר אנחנו רואים תמונה, אנחנו מזהים את הדמויות בתמונה. יחד עם זאת, ברור לנו לגמרי שכל הדמויות מחוברות למצע אחד, שמדובר בתמונה אחת. ולהפך: גם אם אנחנו יודעים שלפנינו תמונה אחת, רקע אחד שמתוכו עולות (או ליתר דיוק: הוא) דמויות רבות, אנחנו עדיין יכולים בקלות לזהות את הדמויות, את הגבולות ביניהן, ואפילו לומר איזה מהן מוצאות חן יותר בעיננו, ואיזו פחות - כל זאת למרות שברור לנו לחלוטין שהן כולן אותה תמונה אחת יפיפיה, אותה יצירת אומנות מופלאה.
מה את אומרת?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2 שאלות פשוטות
ערן,
22/09/05 23:34
| איילת ותומר,
1. למה חשוב לאפיין את ההארה?
2. למה חשוב לדעת אם המורה של יאקו הוא מואר?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Accurate answer
Eran,
26/09/05 11:14
| |
 |
מאותה סיבה שחשוב לך לשאול
גרגמל,
23/09/05 15:45
| |
 |
תומר היקר
איילת,
22/09/05 21:27
| אני אומרת שבדיוק כך, הארה אי אפשר למדוד, ואילו המורה של יאקו מודד את הארתה בדייקנות רבה, כמו איזה מדען של הארה, תוך כדי השוואה אל עצמו ואל אחרים, דירוג דרגות ושימת אצבע ''מדויקת'' על המקום שבו היא נמצאת.
יהירותו חמקמקה היא ונסתרת, ושנינו מסכימים שהאינטואיציה היא הכלי היחיד המאפשר לאדם הקטן להרגיש מי נמצא מולו, איפה הוא נמצא וכמה אגו נשאר לו.
באינטואיציה שלי אני מרגישה את יהירותו. את אגואו.
בעניין שיפוטיות היא ההפך מאהבה, ועוד איך יש ההיפך מאהבה. נכון שהיא כל מה שקיים באמת, אבל קיימת לנו, כבני אדם בגוף נושא מוח, גם האשליה שיש דברים אחרים פרט לה. הרי זאת העבודה שלנו, לסלק את כל פריטי האשליה בזה אחר זה עד ההכרה והידיעה שרק אהבה יש.
באהבה אתה מקבל את כל מה שיצרת (וכל מה שאתה נתקל בו בעולמך, עד הפרט הקטן ביותר, הוא יצירה שלך), בדיוק כפי שהוא, ומתבונן בו בעונג. ככה אלוהים עושה, יוצר ומתבונן בלי שום שיפוט. סקרן לאן יקחו את עצמם יציריו, ולא מנסה לעצור בעדם. מרוצה מיצירתו כפי שהיא ונותן לה להתפתח לפי רצונה. זאת אהבה ללא תנאי. כשאתה שופט, זה אומר שיש משהו לא בסדר, שמשהו אתה רוצה לשנות, ושאתה הוא שיודע הכי טוב מה לא בסדר ומה צריך לשנות, וזאת אשליה של השכל, וזה שם אותך מיד לכאורה במקום עליון, מעל מה שאתה שופט. וזה תכף מפריד. ועוצר. ומנתק מהתהליך הטבעי של הדברים. וכשאתה לא עושה את כל אלה, האקסטזה טבעית ונצחית, כי רק כיף לך כל הזמן לאהוב את מה שיצרת. אתה לא כפוי לעשות כלום חוץ מלהסתכל בעיניים אוהבות על כל דבר וככה לדעת אותו לעומקו. אתה לא כפוי לטחון את השכל כל הזמן או לחוות דעה. ובלי דעות, אתה לא כפוי להיות אתה. אתה יכול להיות הכול וכל דבר ומה שתרצה מתי שתרצה. לא כיף ואקסטטי? לא היי תמידי?
ואין בכך שום ויתור על מודעות לפרטים, על זיהוי גבולות או על ראייה נכונה של המציאות. פשוט - כל הדמויות מוצאות חן בעיניך.
ושיתוף אחרון קטן: אני מכירה היטב את הפרדוקס של לאהוב את מה שדוחה אותי. בשבילי זה לא פרדוקס בכלל. אני נמשכת ל''דוחה ולמגעיל'' כמו שאני נמשכת ליפה ולנעים (כולל ריחות). זה בטח נחשב פרוורסיה, אבל בלי השיפוט השכלי, ב''דוחה'' יש הרבה פעימות חיים חזקות ורעננות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נעמה יקרה
איילת,
23/09/05 05:33
| לא, אני מתכוונת לחיים, אבל נתת דוגמה טובה שלא חשבתי עליה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איילת יקרה
נעמה,
23/09/05 00:19
| את מתכוונת לסקס אנאלי ? פיכסה יא מגעילה. את ממש חולה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לדעתי,
הכי מואר בכפר,
סבא,
22/09/05 21:14
| טוב עשית שהכנסת תובנה לעניין. יסוד החוכמה הוא היסוד שרוב שוחרי ההארה נוטים לבוז לו משום מה.
אהבה רגשנית ואקסטאטית, ללא חוכמה, יכולה להיות הרסנית ממש כמו שנאה. כמו גם חוכמה ללא אהבה.
אם כבר הזכרת את ישוע, ניתן לתמוך בטיעון שלך באמצעות אזכור של ישוע על הצלב, האומר : ''אבי, סלח להם כי אינם יודעים מה הם עושים''.
זו אולי הדוגמה המושלמת לדרך בה אהבה וחוכמה (שיפוט-וביקורתיות) אינם סותרים זה את זה אלא יכולים לחיות זה לצד זה בהרמוניה מושלמת.
מבקשת הסליחה משתמעת הכרה בכך שיש כאן מעשה מבחיל, מעשה שראוי לעונש על פי כל חוקי הבריאה. מעשה רע. נקודה. סימן קריאה. שאם לא כן, אין צורך לבקש רחמים על הפושעים. זה הצד של החוכמה, המבדיל בין טוב לרע. ויחד עם זאת יש כאן גם חמלה והבנה לדרך שבה דווקא היעדר החוכמה, הבורות, של מי ש''אינם יודעים מה הם עושים'' (כנראה סמכו יותר מדי על האינטואיציה שלהם :) ), היא אחד היסודות העומדים בבסיסו של הרוע.
זהו שילוב מושלם והרמוני של שיפוטיות וביקורת (חוכמה), עם הבנה חמלה ואהבה.
אבל האמירה ש''כאשר האדם מספיק עמוק בפנים בעצמו, האינטואיציה היא הכלי הטוב ביותר כדי לזהות הארה.'' היא בעייתית ואפילו חותרת תחת יסודות החוכמה והתבונה.
האם זו אינה אמירה המעניקה רשיון להיעדר חוכמה ? כל אדם חושב שהוא מספיק עמוק בתוך עצמו. מיליוני החסידים של סאי-באבא נשענים על אינטואיציה ועל אהבה סנטימנטלית ואקסטאטית. לא על חוכמה או תובנה. ולא תצליח בחיים לבלבל אותם עם עובדות או סרטי וידיאו.
בעיה נוספת היא האמירה ש''לא ניתן לדעת מי ''שם'' על בסיס מה שהוא/היא אומרים או עושים''.
מהשלמה עם ההגדרה הזו ניתן להסיק שהחתול שלי והג'וקים של שחר שילוח אולי מוארים ממש כמו הבודהא, כי מי יודע מה הם באמת חושבים עמוק בלב ?
אני נאלץ לחלוק על כך.
החיצוניות, (דיבור, מעשה ), תמיד מעידה על הפנים. כל פעולה, דיבור, מעשה, הם ביטוי להלך הרוח הפנימי של העושה, לתפישת העולם הכללית שלו, ולרגשות, למחשבות, ולדחפים שלו ברגע הנתון של ביצוע הפעולה.
הכלל הזה נכון לג'וקים, לחתולים ובעיקר למוארים.
אולי היכולת שלנו לעמוד על הקשר הזה לוקה בחסר, אבל זה לא אומר שהדבר בלתי אפשרי, אלא רק שהיכולת הזו היא חלק מיסוד החוכמה שאנחנו מתעצלים לפתח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למואר הכפר
איילת,
23/09/05 05:43
| |
 |
אינטואיציה היא
איילת,
23/09/05 05:29
| שילוב הרמוני ומדויק של חוכמה, ידע ושליטה בפרטים הקטנים למיליוניהם + הפעלת הבטן ולב לשם תחושה + עיבוד נתונים בשליפה מהירה = הפעולה או המחשבה הנכונות ביותר לאותו רגע.
האינטואיציה אינה איזה תירוץ פרימיטיבי של באבות למעשיהם, ולא ניחוש עתיד בלי שום נתונים.
הגיע הזמן להחזיר את כבודה של האינטואיציה כחוכמה עליונה המשלבת את כל הכלים. נכון, יש מקום לטעויות, אבל אם אתה אינטואיטיבי, אתה תלמד מהן במהירות שיא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל הכבוד לך, איילת.
רונית,
ירושלים,
22/09/05 02:47
| מקסים לקרוא את הדברים החכמים האלה, ואני עדיין נדהמת מרמת הכתבה עצמה. אכנס שוב...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שאלות טובות איילת, נתת חומר..
14,
21/09/05 22:32
| |
 |
5.
טוב להשוות את ההתנסות שלה
טריבולוס,
21/09/05 15:57
| לזו של ג'וליאן מנורוויץ'. זה מבהיר יפה מאוד כיצד מצבי מחלה חריפים מנתקים את האדם מחווית המציאות הרגילה שלו וגורמים לו לשקוע בהזיות שתמיד תואמות את התרבות שעיצבה אותו ואת ה''ידע'' הקודם שהאמין בו. משום מה אף בודהיסט או נוצרי עם חום גבוה אינם חווים התגלות של מוחמד. האם אין בחיפוש הרוחני משהו שהוא נעלה הרבה יותר מחיפוש אחר חוויות מרטיטות והזיות מהממות ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וחום גבוה אינו ממש הכרחי.
טריבולוס,
21/09/05 17:17
| הוא רק מאיץ תהליכים של הפנוזה עצמית שבדרך כלל נמשכים עשרות שנים לתקופה של ''פחות משבוע''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
תומר כרגיל הרחבת את דעתי. תודה
ל"ת
שלמה,
21/09/05 15:34
| |
 |
3.
יפה מאד! מעורר ומחכים
סטמבוך,
21/09/05 15:31
| |
 |
2.
אלה שזוכים רק לקנשו
איילת,
21/09/05 15:19
| |
 |
1.
תומר, מיטת חוליה
איילת,
21/09/05 15:15
| |
|
|
|
|
|