 |
24.
מאסטר כראש כת
שוש,
צפון,
30/09/06 00:41
|
הדוגמה של המרכז הישראלי לטאי צ'י הנה דוגמה קלאסית ומובהקת שבה לפי ההגדרות האקדמיות פועל המרכז ככת. למרכז ולראשו יש את כל סממני הכת. את זה לא ירגיש חניך רגיל, אך ירגיש גם ירגיש כל אחד ששורד במרכז יותר משלוש שנים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איך יודעים?
סקרן,
ת''א,
18/02/07 07:57
|
|
 |
23.
יש משהו שלא הבנתי
תלמיד,
18/12/05 06:43
|
איך יודעים מה ההבדל בין מצב אשר בו המורה מנסה לבחון את התלמיד, אפילו בצורה לא הוגנת כמו בסיפור עם ניר, ובין מצב שבו באמת התלמיד נעשה חסיד שוטה? הרי תמיד אפשר יהיה לטעון שכל מצב הוא לטובת אופיו של התלמיד והקטנת האגו שלו. אז מתי אפשר לבחון האם התלמיד לא רכרוכי ועושה כל דבר אפילו מטופש שהמורה מטיל עליו כיוון שהוא חושב שמדובר במשהו לטובתו? זאת נראת לי שאלה מאוד לא חד משמעית ופשוטה. הרי אחת מהשתיים:
1. התלמיד חושב שהמורה צודק - אולי הוא חסיד שוטה ורכרוכי ללא אופי משלו או עמוד שדרה?
2. התלמיד חושב שהמורה טועה - אולי הוא נפל בפח של האגו של עצמו ונכשל במבחן?
יש כאן מלכוד לא פשוט, וקשה לי להבין איך תלמיד, שבהגדרה בא ללמוד, יכול לשפוט בעצמו מהם כוונותיו של המורה. הרי תמיד יכול להיות משהו נסתר מתחת לפני השטח - אז או שהתלמיד יצא נשכר בכך שהוא מתכופף, או שהמורה יגרש אותו בכך שהוא טמבל העושה כל דבר שאומרים לו..
סוף דבר: אמנות לחימה הינה סיכון מחושב, אבל בהחלט סיכון שכדאי לקחת אותו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
טאי צ'י- אולי זה לא המקום לשאו
שמרית,
הרצליה,
28/10/05 15:19
|
לשאול אבל בכל זאת. לאחרונה אני מתענינת מאוד בתחום המדיטציה ובימים אלו מתחילה קורס. הבנתי שמרכיב מרכזי בטאי צ'י הינה המדיטציה. אפשר להגיע להארה באמצעות הטאי צ'י?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בכל דרך אפשר להגיע להארה
דוד כפרי,
29/10/05 11:39
|
|
 |
21.
המשך בסדרת הכתבות הללו
ל"ת
ראשד,
חיפה,
27/10/05 11:07
|
|
 |
20.
כתבה מענינת.כיף לקרוא
ל"ת
איל,
ראשון לציון,
26/10/05 19:05
|
|
 |
19.
בהמשך ל-18 שאלה לעומר/עמיתיו
דניאל,
חיפה,
24/10/05 19:53
|
יש לי שאלה לעומר או למתאמני טאי צ'י. אני שואל זאת לא בהתרסה חלילה אלא באמת כדי לקבל תשובה. אני מתאמן באמנות לחימה והמאמן שלי שאני מאוד מעריך אמר לנו כמובן כמשל ולא במילים האלו שהשימוש במילה צ'י הוא רק על מנת שהתלמיד ישלם כסף על אימונים של שנים והמונח היה נכון (אולי) בתקופה שבה הטאואיסטים חיו... 1. האם המאסטר הטיוואני פון לאו יודע את רזי הצ'י, האם הוא יודע לרפא מחלות של אנשים על ידי שימוש בצ'י כפי שרואיםבסרטים? 2. האם יש מאמן טאי צ'י בארץ שיודע להשתמש בקרב/ כריפוי בצ'י או שבארץ הגיעו רק ל''רמה חיצונית''? 3. האם יש מקום בעולם אשר אפשר לנסוע אליו ל-X זמן ובסכוי גבוה לקבל יכולות שימוש באנרגיות אלו? ומה ערכו של X ?האם קיימים מקומות כאלו גם בעולם ''המערבי'' כגון ארה''ב,אירופה? 4. האם אפשר להגיע לרמה כזו גבוה כאדם שחי במאה ה-21 ולא מקדיש את חייו לאמנות הלחימה ומתאמן רק כשעה ביום?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מישהוא יכול להפנות אותי לאתר
יזהר,
תל אביב,
28/10/05 18:49
|
|
 |
רעיון להבנת ה''צ'י''
יוסי,
27/10/05 18:55
|
כאחד שגר בסין כ-3 שנים ומבין קצת סינית אני יכול להגיד לכם שאין אמנות לחימה בסין שנקראת טאי צ'י.
זהו שם מערבי לאמנות שנקראת טאי ג'י.לכן,אין טאי צ'י יש טאי ג'י.
פירוש המילה טאי ג'י בסינית קשור לרעיון פילוסופי.פירוש המילה טאי צ'י קשור לשמה של אמנות לחימה ולאחוז ניכר ביותר מהאוכלוסייה לא יגיד דבר.
כמובן,כמו בהרבה מושגים אחרים הקשורים למזרח,הביטויים המערביים לנושאים ''מזרחיים'' מתובלים בהמון מיסטיקה ורעיונות מופרכים מחמת בורות של האנשים שנתקלו בדברים וחסרו את היכולת להבין מה הם רואים ושומעים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אבל בישראל, אם תגיד לאנשים
דוד כפרי,
29/10/05 11:40
|
''טאי-ג'י'' לא יבינו על מה אתה מדבר, כמו שאם תכתוב ''צדאם'' לא יבינו שאתה מתקדם לסדאם חוסיין.
הויכוח על תעתיק הוא אקדמי, לא מעשי...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה זה צ'י?
דוד כפרי,
27/10/05 10:43
|
מצורף קישור להודעה שכתבתי על ''מה זה צ'י?'' בדיון בפורום אמנויות לחימה בתפוז, לפני כמה שנים. יש שם עוד דעות שכדאי לקרוא. לדעתי, צ'י זה לא מה שחשבת. http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/archive/viewmsg.asp?id=148&msgid=1129914
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה.עזרת לי מאוד.כנראה שפשוט
דניאל,
חיפה,
27/10/05 17:47
|
מכל הדיבורים ששמעתי (כנראה יש עוד הרבה אנשים כמוני שחשבו שהם יודעים מה זה צ'י) ומהסרטים קיבלתי רושם מוטעה. תודה גם לשאר התגובות הנעימות. כנ ראה שאנשי הטאי צ'י הם באמת מיוחדים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הצ'י
בועז,
תא,
25/10/05 11:27
|
הסיבה שאתה עדין מחפש אותו היא הסיבה שאתה עדין מחפש אותו.הנח לזנבך, שכח מכל הנושא, אי אפשר למצוא צ'י. אז אולי הוא ימצא אותך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צ'י
יואב,
תל אביב,
25/10/05 04:27
|
שלום דניאל, במידה והמורה שלך מלמד אומנות מזרח אסיאתית, וזאת התובנה אותה הוא משחרר לתלמידיו לגבי מהות הצ'י ואיך השימוש במושג התפתח... הייתי מציע לו לקרוא קצת על גוף האדם בראי הרפואה הסינית בפרט. ועל עקרונות הקוסמולוגיה הסינית בכלל, זה היה עוזר לו להבין מה הוא עושה בתור אחד שמלמד אומנות מזרחית. מפני שרוב האומנויות המזרחיות אם לא כולן, מבססות את העקרונות שלהן על אותו כוח פנימי או אנרגיה אם תרצה שמאפשרת לאומן לחימה לעשות דברים שאינם קשורים לחוסן שרירים אלא למשהו אחר, מספיק לראות הדגמות של נזירי שאולין כדי להבין פחות או יותר על מה אני מדבר.
לעצם העניין, אני מתאמן בטאי צ'י ואני יכול לאחל לך שתזכה פעם להיות חלק מהדגמה של עבודה בזוגות כאשר מאסטר לטאי צ'י עובד איתך, אתה תבין שיש אנשים שמסגלים לעצמם כוחות שהם מעבר לטכניקה ושרירים , אותו כוח פנימי שמכנים צ'י.
לגבי שאלותיך בהקשר לשליטה ברזי הצ'י בתחום הרפואה... ובכן, בסיס הטיפול של הרפואה הסינית וכך גם בשיאצו הוא שחרור חסימות אנרגטיות בגוף או אם תרצה הזרמת הצ'י דרך המרידיאנים בצורה סדירה וכך למנוע מחלות או לרפא אותן. האם מורה לטאי צ'י יודע לרפא? עצם עשיית הטאי צ'י מהווה רפואה אקטיבית לגוף המתרגל, מפני שעל ידי התרגול אתה מזרים את האנרגיה בצורה אופטימלית ועבודה מתמידה מחזקת את גוף המתרגל . לגבי ריפוי אחרים, אין ספק שמי שהוא ברמת מאסטר בטאי צ'י יש לו הכרות מעמיקה עם גוף האדם, אך אני לא מכיר שעצם ההתעסקות בטאי צ'י נטו מאפשרת לך לרפא אחרים, בדרך כלל אדם שמתעסק בטאי צ'י ויש לו נטייה ללכת לכיוון הרפואה , פשוט משלים את השכלתו בלימודי רפואה סינית, דיקור , שיאצו וכדומה.
לכל אותם מתריסים בביטויים כמו ''בלבולי מוח'' וכדומה, הפוסל במומו פוסל, אין זה ראוי לפסול משהו בצורה בוטה בלי להכיר אותו לפחות הכרות בסיסית. צר לי על אותם אנשים שמתיימרים ללמוד אומנות לחימה ומבטלים את כל ההקשרים ההיסטוריים , הפילוסופיים , והרפואיים שמתוכם אותה אומנות נוצרה וכך הפכה לאומנות. תנו כבוד לדרכם של אחרים ולאמונותיהם כי הפגנת חוסר כבוד מעידה יותר על זה שמפגין אותה מאשר על המושא..
חג שמח ומי יתן וגופנו יהיה מלא בצ'י כרימון
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צא מזה אחי
.,
24/10/05 23:11
|
אין כזה דבר. לא חשוב כמה שעות ביום תתאמן ולא חשוב כמה רחוק תיסע. ומי שאומר לך אחרת משקר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני לא יודע
עומר,
תל אביב,
24/10/05 23:09
|
אלה שאלות מאוד גדולות וקצת קשה לי להבין את הכוונה מאחוריהן. אם אתה מאוד מעריך את המאמן שלך עדיף שתנהג כעצתו, הוא אמור להכיר אותך ולדעת לכוון אותך הכי טוב. על פניו, יכול להיות שהוא היה מעדיף שלא תשתמש במילה צ'י בכלל, ואני יכול להבין את ההגיון שבדבר. בהצלחה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
בלבול מוח
אביב,
רמת אביב,
24/10/05 14:14
|
המאסטר הטיוואני דאג להוציא מהתלמיד המערבי יותר כסף.זה אופיני לסינים וכל ההסברים האחרים שעליהם מתבסס הסיפור של ניר מלחי הם בלבולי מוח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
מה המורה חושב?
מכיוון אחר,
לגמרי,
24/10/05 09:43
|
http://www.tapuz.co.il/blog/viewEntry.asp?EntryId=518251
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לדעתי אין קשר
ל"ת
זאב ארליך,
24/10/05 20:06
|
|
 |
16.
גדולה של המורה או של התלמיד?
.,
23/10/05 22:46
|
שני הסיפורים שנתת לאו דווקא מראים את הגדולה של המורה, אלא הם מראים את הגדולה של התלמיד. הלוואי והייתי כזה תלמיד...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
שאלה חשובה מאוד לדיון
שגיא,
חדרה,
23/10/05 18:37
|
האם יש בארץ מאסטר השולט ברזי הצ'י או הפראנה (בסדר גודל המתקרב לאלו של המאסטרים במזרח הרחוק או מישהוא ששמו הולך לפניו ב-א-מ-ת ובעל קבלות ולא קנה תעודה ורשם באתר אינטרנט מפואר סיפורים ללא אחיזה במציאות)? אני מתייחס לאמנויות לחימה פנימיות כגון טאי ג'י. (לגבי אייקידו הבעיה פחות קשה מכיוון שיש איגוד עולמי המחלק הסמכות ומורים שבאים לסמינרים אבל לא כל כך הסתדרתי עם שיטת הלימוד שמכריחה אותי ''ללמד את עצמי'' ועזבתי אחרי כחודש) בעידן המיסחור אני מאוד מבולבל. היום יש בכל חדר כושר מורה לטאי ג'י המציג תנועות זורמות ונפלאות כאשר הלחשושים מסביב מספרים שעשה קורס קצר בחו''ל וכבר מרגיש שיכול להדריך. במידה ויש כזה אהיה מוכן לנסוע אליו גם 3 שעות לכל כיוון בכדי להתאמן. אני מחפש כזה באמת! כבר הרבה שנים ולא מוצא. התחושה שלי לגבי אמנויות הלחימה הסיניות היא של הפקרות. כל כך הרבה אתרי אינטרנט וכל כך הרבה אכזבות. אני התאמנתי כעשר שנים באמנות לחימה קשה ואין לי מושג! מי באמת בעל שם ומי לא. גם לא לאחר מספר אימונים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש בארץ מורים מעולים שלמדו
דוד כפרי,
24/10/05 10:57
|
במזרח שנים רבות ויכולים ללמד אומנויות לחימה שונות על בוריין.
עם זאת, את מה שאתה מחפש לא תמצא - כי מורה טוב לא יראה לך קסמים ולא יספר לך על שליטה בצ'י, אלא יתן לך להתאמן על מה שאתה יכול.
אפילו לאנס ארמסטרונג התחיל (בילדותו) מאופניים עם גלגלי עזר. מורה טוב יתן לך את גלגלי העזר המתאימים לך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ממליץ
אבי,
24/10/05 06:55
|
http://www.hoogle.co.il/activity_details.asp?activity_id=3409
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא מצאת ולא תמצא
יוסי,
בייג'ינג,
23/10/05 23:20
|
הסיבה שלא מצאת מורה עם יכולות של ''שליטה'' בצ'י ובפראנה ובאנרגיה הקוסמית שך העולם היא שאין דבר כזה. אנשים יספרו לך הרבה ניסים ונפלאות כדי לקחת את הכסף שלך.ימלאו את ראשך בשטויות על צ'י שזורם מסביב ובתוך וגורם לכל מיני תופעות,החל מריפוי מחלות קשות עד לתיקשור עם עם יצורים מהחלל החיצון. מה רבה תהיה אכזבת התלמיד של מורה כזה כאשר ינסה יכולותיו אם בהצלבת ידיים{במקרה הטוב} או קרב אמת{במקרה הפחות טוב} ויגלה ששום צ'י שבעולם לא יעצור איגרוף שנשלח לפרצופו בעוצמה ומהירות גבוהה. מה שאני מנסה להגיד-אנשים ,עורו!!
מורחים אתכם,עובדים עליכם.גם כאלה שלכאורה הם מןרים בעלי שם עם מספר ענק שך תלמידים שמדבר על יכולות כאלה ואחרות ''שליטה'' בצ'י ,קי,או איך שךא תקראו לזה.
האמת עולה על כל סיפורי המעשיות הללו.{שהבסיס להם הוא סיפורי פולקךור מן המזרח-לעולם לא סיפורים תיעודיים אוריגינלים}
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חפש את אחי יותם
ל"ת
לא זוכר,
23/10/05 22:29
|
|
 |
14.
מחפשת מורה
גלית,
מרכז,
23/10/05 17:26
|
למדתי כ6 שנים קראטה ברמה גבוהה. אכן חסרים בארץ מורים טובים בעלי אישיות כמו שהמחבר כותב עליהם. היכן הם האנשים שיהיו- מנטורים, מדריכיםלאורך תקופות חיים ארוכות? לצערי עדיין מחפשת אחד כזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש הרבה מורים טובים, אבל כולם
דוד כפרי,
24/10/05 11:04
|
יתחילו את הלימוד בטכניקה. אפילו לאנס ארמסטרונג התחיל עם גלגלי עזר. גם אחרי 6 שנים וגם אחרי 60, מורה טוב יתן לך אתגרים להתגבר עליהם כדי להתחזק, ולא יפתור את בעיותיך בשבילך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
קונג פו זו המילה
קונג פו,
תא,
23/10/05 09:48
|
בארץ ישנן המון אומניות לחימה , לפעמים אני חושב יותר מכל מקום אחר בעולם משום שישראלים חולשים על כל מקום , ולכן צריך להבחין בין אומנויות הלחימה. בארץ ישנם כמה סוגים של ''אומניות'' קרב מגע ישראלי - מין שילוב של קרטה עם מגע מלא , סוג של שיטה שבאה כדי לספק לשירותי הביטחון כלי לנטרל אויב ,שיטה כוחנית ומספקת לטווח הקצר. ישנה אומנות יפנית שהיא האייקידו שהרעיון המרכזי בא הוא לדעת כיצד לנצל את כוחו של היריב לטובתך . הטאי-קואנדו ,שיטה קוריאנית היא יותר התקפית משולבת יותר עם בעיטות ואגרופים , קצב קרב מהיר אך לוקה קצת בחסר. קרטה- שיטה יפנית גם כן , חדה אך ברמות הגבוהות בעייתית משום אינה זורמת מידי. הסינים ,העם העתיק בערך כמו היהודים הם בעלי השיטה המפותחת ביותר בעלי שיטת הקונג פו שגם בא ישנם זרמים ,שיטה שכוללת אימונים מפרכים ביותר כדי להכשיר את האדם להיות לוחם ונזיר (ישנם מנזרים רבים בעמק השאולין שמוכנים ללמד זרים).לוחם קונג פו הינו אקרובט ובוא בעת חזק כמו פלדה דבר שאינו נמצא בשום שיטה אחרת. כמובן יש את האיגרוף התאילנדי , שיטה אכזרית בלי הרבה טאקטיקה שמאפיינת את התאילנדים.
מאסטר באומנות לחימה אינו אדם בעל חגורה שחורה , אלא אדם משכמו ומעלה , הוא לא יגיד לתלמידיו לתקוף אלא ילמד אותם להתגונן ולעזור לזולת. כל אותם אנשים שמכשירים אנשים כדי לנצח בקרב הם אנשים קטנים חסרי ביטחון שמנסים לעשות קצת פרנסה ולרוב לא יודעים יותר מידי .
מי שבאמת מתעניין יחפש מאסטר של קונג פו ויבין על מה אני מדבר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
Wonderfull
John,
22/10/05 18:35
|
|
 |
11.
בכל תחום ובכל נושא
תלמיד,
22/10/05 17:22
|
כאשר יש מורה ותלמיד, מתקיים ביניהם סוג של הירארכיה, כאשר המורה ממעל. המורה, באישיותו, התנהגותו, אורחותיו, מעביר לתלמיד הרבה יותר מאשר את נושא הלימוד הספציפי.
זה נכון באומנות לחימה, באמנות סתם, בלחימה סתם, בספורט, בבית הספר, בגידול כרמים - בכל נושא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
מורים
רעיה,
רמת גן,
22/10/05 15:06
|
טוב היה אם מורים רבים יקראו כתבה זאת ויבינו את גודל האחריות המוטלת על כתפיהם. אכן להורות יכול רק מי שהעמיק ועבר כברת דרך. אני תהה איך אפשר למנוע את מאות המורים החובבנים שאולי אינם גורמים נזק אך בהחלט אינם מועילים בהרבה לתלמידיהם. אני מצאתי מורה טוב ליוגה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
מהי לחימה?
לוחם עם עצמו,
22/10/05 12:51
|
תהליך ההתפתחות הרוחני הוא לחימה עם עצמך. את עצמך אתה משפר. התרגול הפיזי בלחימה הוא דרך לשלוט בתודעה דרך הגוף (כמו בתרגילי יוגה) לא לשכוח שמטרת הלחימה היא ניצחון, ניצחון של הרוח על החומר. האוייב אינו חיצוני לך אלא הוא המחשבות הלא מועילות שמתרוצצות במוחך. מחשבות אלה גם מביאות למעשים לא מועילים. הלוחם יוגע זאת ומתרגל מדיטציה להחזיר את השליטה לטבע שלמעשה מנהל את הכל בתבונה. רק ההתנגדות לחוקי הטבע יוצרים סבל. תנו למוח להרגע ולא תזדקקו לשליטה על כלום חג שמח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
המדריך מעל הכל
חשוב מאוד,
מרכז,
22/10/05 12:34
|
סיפור מעניין. גם אני חזרתי לאמנויות לחימה לאחר הרבה שנים, והקדשתי זמן לא מבוטל בלבחור מי יהיה המורה שלי.
כאמור, לימוד אמנויות לחימה זה בהחלט לא חוג ספורט, אלה דרך חיים.
חשוב מי ידריך אותנו באותה דרך...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
מורה הוא לא מורה לחיים
ש.,
22/10/05 10:46
|
ניתן לשלוט בטכניקה, ב''קי'', להיות בעל סיבולת אדירה ושליטה מוחלטת בגוף וזה עדיין לא אומר שאתה אדם טוב או מורה רע. ניר מלחי וצבר ארם הם מורים נהדרים, האם זה אומר שאני צריך להאמין באלוהים ולחזור בתשובה ??? כאדם בוגר עליך לקבל מהמורה את הידע הטכני וקודי ההתנהגות והאימון...כל היתר יבוא לבד ואין צורך לייחס זאת למורה אלא לדרך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מורה ללחימה הוא מורה ללחימה.
דוד כפרי,
24/10/05 11:37
|
מורה לאמנות לחימה הוא בפירוש מורה לחיים. לא למדתי אצל צבר, אבל ניר מלחי בפירוש אינו מלמד חזרה בתשובה אלא אמנות לחימה נטו. אני אצלו כבר 16 שנים, חילוני הייתי וחילוני נשארתי.
לטעון שהכל יבוא ''מהדרך'' זו תמימות נפלאה, אבל בכל-זאת תמימות. בלי מורה שיכוון, שיחזיר לדרך בכל פעם שהתלמיד סוטה ממנה, אין אפשרות להמשיך בדרך.
מורה שאינו מציב אתגרים - כן, גם אתגרים מוסריים - בפני תלמידיו, מנוון אותם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דוד, אתה לא הבנת אותי
ש.,
24/10/05 13:49
|
לא רמזתי שצבר או ניר מנסים להחזיר בתשובה (הייתי תלמיד של צבר) אלא ההיפך, שהם מלמדים את הטכניקה (לפחות צבר) וממנה אתה כבר מתפתח הלאה. למדתי 5 שנים אצל טנמורה סנסיי, 2 אימונים כל יום ולא התרשמי מאישיותו באופן מיוחד, אבל עצם התרגול החוזר ונשנה של טכניקות מסויימות בונה בך מערכת תגובות והתניות שהשלכתן בהרבה מעבר לקרב עצמו.
מעולם לא ייחסתי לטכניקות שלו (שהיו מרשימות ביותר) שום דבר שאני עצמי או כל אחד אחר לא יכול להגיע אליהם בהשקעה נכונה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ש. שלום,
דוד כפרי,
29/10/05 11:44
|
לא למדתי אצל טנמורה אבל שמעתי מצבר שהיתה לו הערכה גבוהה מאוד ליכולות הטכניות של מוריו ביפן, לצד הערכה נמוכה מאוד על האישיות של חלקם, לפחות. אין לי מושג אם הוא התכוון גם לטנמורה.
ברור לי שיש הבדל בין לימוד טכניקות ללימוד ערכים; אפשר בהחלט ללמד אחד בלי השני, לא ברור לי איך מלמדים את השני בלי הראשון.
זכיתי ללמוד אצל מורה שיודע ללמד ערכים מתוך אמנות הלחימה; זו, לדעתי, ההבחנה הגדולה והחשובה בין ''שיטת לחימה'' לבין ''אמנות לחימה''.
וכן, ברור לי שיש רבים שיחלקו עלי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
מספר 4+5 אותו אדם
מספר 7,
22/10/05 08:56
|
|
 |
איך עלית על זה?
מ.,
22/10/05 09:45
|
|
 |
סחטיקה!
ל"ת
ראובן,
קניון רננים,
23/10/05 18:47
|
|
 |
5.
מספר 4 אתה פשוט לא מכיר.
מ.,
22/10/05 02:08
|
אם תקרא קצת על אייקידו, תבין כמה אומנות האייקידו זו הדרך להתפתחות רוחנית. ומורה ברמה גבוהה באומנות לחימה כמו אייקידו הוא מורה רוחני.
ישנם דרכים שונות להתפתחות רוחנית וכל אחד בוחר את הדרך המתאימה לו. אין זה אומר שכל אומנות לחימה היא רוחנית, אולם אומניות לחימה שמבוססות על קי או פרנא או שליטה ברוח הפנימית היא רוחנית ביותר. פראנא או קי זה דבר קשה ביותר להגיע אליו שרק מורה מיומן ורוחני יכול לללמד.
מורה ששולט ב''קי'' זה דבר אחר לגמרי וחוכמתו ורמת האיטלגנצייה שלו אינם שנויים במחלוקת.
כמובן שאין הרבה מורים כאלו בזמן שיש הרבה מורים שטוענים להיות מורים לאומנות לחימה אבל אם אינם שולטים בקי אינם מורים אמיתיים אלה מדריכים בכירים וכדומה.
איך יודעים שמורה הוא מורה אמיתי, זה קורן ממנו, וכשנמצאים במחיצת מורה אמיתי הרגשת השלווה המלאות והרצון להמשיך להשאר לידו עוד ועוד או השמחה שחשים שהולכים אליו הם הסימנים.
הפרופו ''אבי אבות הטומאה'' למה לחשוב שלילי, חשוב במקום זאת על טוהר, למשל, מורה בעל ידע רוחני שהוא גם מורה לאומנות לחימה, זה דבר נהדר מלהיב ומדרבן.:) דעתי האישית בלבד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מספר 5 אתה פשוט לא מכיר
מאסטר פין,
22/10/05 03:32
|
עד כמה אני מכיר אומנויות לחימה בכלל ואייקידו בפרט ואת כל הילת הקדושה המזויפת שמיוחסת לאומני לחימה קשישים. אם אתה מעדיף לחיות בתוך אגדת ילדים על אנשים ששולטים באנרגיה עלומה שהופכת את האינטיליגנציה שלהם לבלתי שנויה במחלוקת (?), אז מי אני שאהרוס לך. אבל מצד שני אתה עוד מעט בן 32 . לא הגיע הזמן שתתבגר ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בסרט KILL BILL 2 ראיתי
לורי הפרננן,
22/10/05 10:18
|
את המורה הקשיש והוא בהחלט הרשים ונראה אוטנטי לחלוטין מה שמוכיח שזו לא הילה מזוייפת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יותר מזה. אני ראיתי בקיל ביל 1
מאסטר פין,
22/10/05 11:52
|
מישהי שקירקפו אותה למוות עם קאטאנה חדה כתער (עבודת יד, פנימי גובלן) ואחר כך היא הופיעה במלאכים של צ'ארלי כאילו כלום.
אם זה לא מהווה הוכחה חותכת לשליטה שלה בקי/צ'י/פראנה/אנרגית חיים מסתורית, ובכוחות ריפוי על טבעיים, אז אני לא יודע מה כן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לדעתי הקירקוף לא היה ממש אמיתי
לורי ה.,
22/10/05 13:40
|
אלה ביום שבעזרת תפאורה מתאימה יצרו את הרושם לצופים התמימים. גם אני נפלתי בפח הזה בהתחלה. אולם הסבירו לי שהיום ישנן שיטות שבעזרת מיחשוב סרטי, הדברים נראים מציאותיים לחלוטין. וגם הסכין רק נראתה חדה, אולם בודאי היתה עשויה מפלסטיק רך. כך שהשחקנית במלאכים של צארלי רק היתה צריכה לשנות איפור או להחליף ביגוד ולא עשתה שימוש בכוחות מיוחדים כל שהם. אם תקח לדוגמא את הסרט גיראסיק פארק היו שם דינזהאורים עצומים ואיומים שלמעשה לא קיימים כלל. אותו דבר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ללורי
שי,
22/10/05 14:29
|
בהתחלה חשבתי שאתה\את ציניים אבל אח''כ , בקריאה שנייה ראיתי שזה נכתב ברצינות !!! אתה\את זקוקים לעזרה, ודחוף!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
השאלה מה זה להתבגר ומה זה אגדה
מ.,
22/10/05 09:43
|
יתכן שאתה מכיר אייקידו מהצד הטכני ולא תרגלת קי ופרנא,אחרת לא היית רואה בזה סיפורי ילדים. ההתבגרות שלך מרמזת שויתרת על העיקר.
מה עוד יש בחיים חוץ מרוחניות ולדעת מי אתה באמת. עוד מכשיר וידיאו או טלפון סלולרי משוכלל יותר. מכונית חדשה ועוד חדר לביית.
האם זה יביא לך אושר האם זה יחכים אןתך האם זה יקרב אותך לדעת מה היית לפני שנולדת והאם זה יעזור לך בזמן שתצטרך לעבור הלאה מהחיים.
לא את הביית או המכונית או חשבון הבנק או כרטיס האשראי וד לא את בני משפחתך תיקח איתך והם גם לא יעזרו לך ברגע הקובע באמת. העזרה הטובה ביתר לבני משפחה לדעתי היא להקנות להם שאיפה רוחנית.
הדבר היחיד שימשיך אתך הלאה זה המיינד שלך, ואיכותו ויכולתו וטוהרו הם אלה שיקבעו את מהלך חייך הבאים. לראות בזה אגדות או ילדותיות, לגבי זה המציאות ואלו הם החיים האפשריים הריאליים היחידים.
אני לוקח דוגמא ממורים שיכולתם להתעשר כללית כה ברורה, אולם כל חייהם מבלים תרגול רוחני ולימוד רוחני, כיון שברור להם שהעולם הזה הוא פשוט חלום ארוך שכל רגע ושנייה יכול להסתיים.
הם רואים את החיים כיום שוק אחד גדול שבו נפגשים כולם לזמן קצר ובסיומו כל אחד חוזר לבדו למקום אחר.
או לינת לילה במוטל, האם כשתגיע למוטל לכמה לילות מייד תרוץ החוצה לקנות רהיטים ואביזרים שינעימו לך את שהותך במלון. זה כמובן חסר משמעות וטיפשי. כנ''ל לגבי החיים שגם הם עומדים לעבור ואין איש יודע מתי, אזי במקום להשתמש האנרגייה שלך כולה ל''ריהוט'' החיים, עשה את המינמום ההכרחי ושאר הזמן הקדש לרוחניות.
אם אומנות לחימה אינה דרכך, ישנם דרכים רבות אחרות.
סרי סואמי שיבננדא אומר: יוגה האהבה ללא פשרות לאלהות (בהקטי יוגה) לאלו שהרגש אצלם חזק. קארמה יוגה לאנשי המעש. ראגה יוגה לאנשים שהמיסטיקה אצלם היא הדומיננטית. וגאנאנה יוגה לאנשים שאצלם האינטלקט מוביל. בכל אחד מהזרמים הללו יש גם ממהזרמים האחרים.
מה עוד יש בחיים מלבד התפתחות רוחנית. עוד משגל ועוד ארוחה ועוד טיול ועוד סרט, אבל האושר שתביא לעצמך ולאחרים כאשר תתקדם רוחנית ותתפקח מהאשליה שאוחזת בנו כה חזק, הוא עצום.
פאדמה-סמבה-הבה שהוא יותר מהאורים והתומים בבודיהזם אומר. שאם ברור לנו לחלוטין שהגלגול הבא שלנו הוא כאדם, אין כל צורך בתרגול רוחני, אבל המצב רחוק מאד מלהיות כך.
לי אין כל ידע מלבד אמונה ו''ילדותיות'':) הפרופו 32 איך הגעת לזה? כולנו למעשה אחים לגורל ולדרך וכל מה שאנו צריכים להציע אחד לשני זה עזרה במדרון התלול של רוחניות שאין בלתו.:):)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טוב. בסך הכל ניסיתי להציע לך
מאסטר פין,
22/10/05 10:47
|
עזרה במדרון התלול של הרוחניות. הבעיה שלי היא שאני אף פעם לא מצליח. כולם מתחלקים לי מהידיים :).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שיר להאקלברי פין-סאן
צידי הדרך,
22/10/05 14:49
|
גם פרחים בשדות הקטל מפיצים ניחוח בר
עת ציפור קוקו מתקתקת קוד מורס מוסר לבר מינן
סנדלי קש בלויות לצידי הדרך, אך כפות רגלי גדלו מזמן.
*
הד קול עמום אד אבק במדרון תלול
ענן יחיד עוטף את פסגת הקילמנג'רו
גם זה אפקט הפרפר ומיתוסים אינם מתים לעולם.
*
תם ונשלם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בלי פרופורציה
קלאודיו,
מרכז,
22/10/05 13:03
|
לדעתי, הדבר הטוב ביותר שקרה כאן זה הדיון עצמו. בקשר לאומות לחימה, אין לשכוח, מצד אחד, שמדובר בנשק, ועכשיו השאלה הראשונה: את מי הייתה מעדיף שילמד אותך להשתמש בנשק הזה? מישהו מוסרי או מישהו חסר מצפון?
מכאן נובע כל ''הילה'' מסביב לנושא. ומכאן למה קשור ללימוד א.ל. לתדרוך ''דוחני'' או מורלי.
מדריך, ולא משנה ממה, הוא קודם כל סמל ודוגמה. אם זה היה רק מדובר מלהעתיק תנועות, מספיק היה לצפות בקלטת וידאו או ללמוד בלט קלאסי.
מצד שני, אין לעלות את המדריך לגובה השמיים. האמת, כתמיד, איפשהו באמצע... ורק התלמיד (או זכות התלמיד), לקבוע את הגבול...
נכון שיש אנשי חלשי רוח שיחפשו בכל דבר סימון לכיוון וזה מחזיר אותנו למשפט הקודם.
מי שמסתפק עם הצד הטכני של א.ל., שיהנה רק מזה. בא.ל. יש הרבה יותר.
תפקיד המדריך הוא לחשוף את זה מפני התלמיד, ומוכנות וערנות של התלמיד לזהות אותם וכשרונו כדי לפתח אותם.
לא יותר מזה. וגם לא פחות....
קאמפאי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
גישה פסולה היא אבי אבות הטומאה
מאסטר פין,
22/10/05 00:05
|
אסור שמורה לאומנות לחימה יהיה משהו אחר מעבר למורה טכני שמלמד את התלמיד מהי הדרך היעילה ביותר להשתמש בגופו במצבים מסוימים.
וגם זה בגבולות מאוד מצומצמים מפני שהפרופורציות הגופניות, החולשות והיתרונות בגופו של המורה שונים מאלה שבגופו של התלמיד.
רק אגו מנופח של המורה, הפוגש בתלמיד מבולבל המחפש ביטחון , הופכים מורה לאומנות לחימה למורה רוחני או מורה לחיים.
מהרגע הזה, כל האיוולת וההרס ההדדי שקיימים בין מורה רוחני לתלמידו מופיעים גם במערכת היחסים שבין המורה לאומנות לחימה לתלמידו.
באותו הרגע התלמיד נותן למורה רשיון לתת ביטוי לכל החוליים הנפשיים שלו ולכל האינטרסים האישיים שלו במסווה של עזרה לתלמיד.
גם הסיפור של בועז וזרובבל וגם הסיפור של ניר מלחי ממחישים את זה מצוין.
מי שבאמת רוצה לעזור לאדם אחר, עוזר לו להתמודד עם המצוקות שקיימות בחייו מאליהן ולא מוסיף על מצוקותיו כדי ''לחזק אותו''. זה קו מחשבה מעוות שבקצה שלו נמצא מאסטר שאונס את תלמידיו כדי ללמד אותם להתמודד עם תחושת הקורבן.
יש דבר נעלה ביותר ביכולת שלנו לחוש הערצה. אסור לנו לאבד את היכולת הזו.
אבל אנחנו חייבים להיות מודעים לדרך שבה הערצה יכולה לעוור אותנו, ולדרך שבה בשילוב עם בלבול אישי ותחושת חוסר ערך עצמי היא יכולה לגרום לנו לשפוט ולהעריך את המציאות בצורה מעוותת ולחיות כמבוגרים בתוך אגדות ילדים שחיברו עבורנו בעלי אינטרסים.
במציאות, המיומנות הגבוהה ביותר באומנות לחימה וביכולת השימוש בגוף אינה הופכת אדם בשום פנים ואופן לחכם, וככל שאדם נוטה להציג כך את עצמו זה רק מעיד על טיפשותו ועל חוסר ההבנה שלו.
דווקא הצורך שלו להיות נערץ מהסיבות הלא נכונות והבלתי מוצדקות הללו הוא בדיוק מה שמעיד על קטנותו כאדם.
סנדלר אומן, רופא שיניים מומחה, או מומחה לאומנות לחימה, הם בדיוק סנדלר אומן, רופא שיניים מומחה, או מומחה לאומנות לחימה. לא יותר.
אדם חכם, שמבין את החיים, יכול להיות גם מישהו שאפילו לא יודע להכין חביתה כמו שצריך ומצליח לשרוף אפילו סלט.
אין קשר בין הדברים.
די לטמטום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נגרות
שי,
ירושלים,
24/10/05 12:33
|
בבס''ד מוסאשי בספר חמש הטבעות כותב כי אומן לחימה הוא כמו נגר. אין הבדל בכל אומנות. ההבדל הוא בין ידיעת האומנות או ידיעת הטכניקה. אומן לחימה הוא אומן בלחימה, ביכולת להתמדד מול מצבים שונים. אכן אין קשר בין היכולת הטכנית לרמה של אומן לחימה אפילו בלחימה. יכול להיות אומן לחימה אשר יודע מעט מאד חומר ועושה את זה בצורה מאד לא מרשימה. אבל הוא כל יום מצליח להתמודד עם האימון היומי ואם השילוב הבלתי אפשרי בין עבודה משפחה ועיסוקים אחרים. חג שמח
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכים לכל מלה
שי,
22/10/05 10:36
|
|
 |
דברים חשובים
אל תעבדו עלי,
22/10/05 02:46
|
כל הכבוד למאסטר פין. דבריו מאירי עיניים ומכניסים את הכתוב לעיל להקשר מעניין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
אני לא מבינה בתחום
מימי,
תל אביב,
21/10/05 23:29
|
והמאמרים האלה הם הצצה מעניינת לעולם אומנויות הלחימה. תודה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
יש גבול
עומר,
תל אביב,
21/10/05 20:30
|
האם אפשר לבחור מורה? האם אפשר לבחור אהבה? אני סבור שכן. יכול להיות שמורה ירצה להזיק לתלמיד שלו. זה יהיה מורה רע. יכול להיות שזה לא יזיק לתלמיד שלו, אבל קשה לי לחשוב על זה בתור מצב חיובי. מה הגבול? זאת השאלה הגדולה. כנראה שהגבול שונה מתלמיד לתלמיד, ממורה למורה, מסיטואציה לסיטואציה. בהחלט באחריות התלמיד לבדוק שהוא לא עובר את הגבול האישי שלו. אני מקווה לגעת בנושא זה בכתבה הבאה. בכל מקרה, אני סבור שאם תלמיד אינו חושב שהמורה רוצה להטיב עימו, עליו לקום וללכת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
ומה הגבול?
אסף,
לא רחוק,
21/10/05 19:21
|
עומר, זה מעניין מאוד ומעורר כמה שאלות: מה עם מורה שמשפיל את תלמידיו באופן בלתי הוגן? מה עם מורה גזעני? האם בשם ההתמודדות, צריך להשפיל מבט ולקבל הערות כאלו? בכלל, איך מבדילים בין מורה טוב, שעושה דברים ''רעים'' בשביל התלמיד למורה רע שעושה דברים ''רעים'' משיקולים אחרים? האם זה בכלל משנה?
ועוד שאלה: האם אפשר לבחור מורה?
אסף ד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צריך לבחור מורה בקפידה רבה !
ב.,
22/10/05 06:21
|
תבדוק מיהו המורה.
אם הוא מלמד אומנות לחימה, האם התנהגותו הולמת ? איך הוא כאדם ? איך הוא מתנהג עם אשתו ומשפחתו ? חבריו ? אנשים מהשורה ? האם הוא ממשיך ללמוד אצל מורו או הוא החליט שכבר הוא יודע הכל ? האם הוא ממשיך שושלת מוכרת ושיטה מוכרת ? האם יש לו תלמידים ותיקים ? האם הוא מלמד 10 שנים ויש לו תלמידים שהוותק שלהם רק שנה ? האם כשאתה מסתכל על התלמידים הבכירים אתה אומר ''ככה אני רוצה להיות'' ? האם הוא מממש בחיים את אומנות הלחימה אותה הוא מלמד ?
בקניית אוטו אתה בודק ? בקניית דירה אתה בוחן מספר דירות ? כדאי לעשות אותו הדבר גם עם מורה. שמעתי פעם שכסף זה משהו שאפשר להשיג עוד אבל 5 שנים שהשקעת אצל מורה לא מתאים לא יחזרו ....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צריך לבחור מורה בקפידה רבה !
ב.,
22/10/05 06:21
|
תבדוק מיהו המורה.
אם הוא מלמד אומנות לחימה, האם התנהגותו הולמת ? איך הוא כאדם ? איך הוא מתנהג עם אשתו ומשפחתו ? חבריו ? אנשים מהשורה ? האם הוא ממשיך ללמוד אצל מורו או הוא החליט שכבר הוא יודע הכל ? האם הוא ממשיך שושלת מוכרת ושיטה מוכרת ? האם יש לו תלמידים ותיקים ? האם הוא מלמד 10 שנים ויש לו תלמידים שהוותק שלהם רק שנה ? האם כשאתה מסתכל על התלמידים הבכירים אתה אומר ''ככה אני רוצה להיות'' ? האם הוא מממש בחיים את אומנות הלחימה אותה הוא מלמד ?
בקניית אוטו אתה בודק ? בקניית דירה אתה בוחן מספר דירות ? כדאי לעשות אותו הדבר גם עם מורה. שמעתי פעם שכסף זה משהו שאפשר להשיג עוד אבל 5 שנים שהשקעת אצל מורה לא מתאים לא יחזרו ....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צריך לבחור מורה
כנה אוריה,
השרון,
25/10/05 09:14
|
כל ה טוב ויפה, לבחור מורה בקפידה רבה זה אכן דבר חשוב. אבל חמש שנים של חיפוש אחר מורה ראוי מבלי ללמוד אינן צ'ק חוזר גם כן, זה כבר על חשבון ''מר זמן''. לא פחות ממורה לא מספק. ישנה אחריות התלמיד לבחור ללמוד, אין מי שאין ללמוד ממנו כשהתלמיד מוכן. (כסף אפשר להשיג עוד, זמן לא כל כך)... ואם כבר שילמת - כדאי שתפיק משהו טוב מכול לימוד כך לא רד הכסף והזמן לטמיון... כדאי להזכיר קצת אחריות משותפת בהתכוונות הלימוד...
הגב לתגובה זו
|
|