 |
28.
יפה מאוד. אפשר גם בלי לפסול...
אמיר יהודה,
מושב עופר,
04/02/06 19:12
|
כרמל שלום. מאוד נהניתי לקרוא את שכתבת. לעניין, רהוט ונוגע בעיקר. רק דבר אחד הפריע. זה די מיותר לפסול דרכים אחרות בשביל להדגיש עד כמה הדרך שלך נכונה, במיוחד אם אתה לא בקיא בהם (תקני אותי אם טעיתי). בכל מקרה נהדר ותענוג לדעת שיש אנשים שיודעים איך להסתכל על אחד הספרים הגדולים שרובנו די מפספסים אותו. אמיר יהודה המרכז לאמנות החיים מושב עופר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
gooDluck on the new column :)
ל"ת
kapoosh,
NYC,
06/11/05 14:33
|
|
 |
26.
מעניין...
יוסי.ש.,
ראשלצ,
05/11/05 11:53
|
|
 |
25.
תמשיכו לעקוב אחרי כרמל!!!
תמר,
מרכז,
31/10/05 13:52
|
אני עוקבת כבר שנה. נהנית מאוד המפרשנויות המרעננות שלה ומהכתיבה . ממליצה בחם. קרעת אותי שפאגט בשרוואל לבן....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
אבקש תגובה
מאמין מאוד,
בן גוריון,
31/10/05 11:24
|
מה עם כל שאר הספר? מדוע המצוות? חלקן לא קשורות לכאורה לכלום. . .
אם הייתה לאנשים אלה הארה מדוע הם לא סיפרו זאת כך בדיוק (כמוך)? מדוע הם שיקרו? הארה עם חמלה והתחברות לא גורמות למישהו לכתוב שקר... כך שהתיזה שלך לא ממש הגיונית ולא ממש מתחברת לעצמה. בנוסף, אם קבוצת אנשים חוו הארה זה לא נותן להם כוח לכתוב ספר בעוצמה של התורה ובמיוחד של פרשת בראשית שהיא באמת (גם לחילוני ההדיוט) וגם לדתי המבין והחכם ביותר עולם ומלואו תרתי משמע. כמו שציינת על הפרשה נכתבו תילי תילים של פרשנויות. למיטב ידיעתי ואולי אני טועה על המילה בראשית בלבד נכתבו 70 מדרשים בזוהר בלבד. על כן, הייתי ממליץ לך להתעמק דווקא בפשט ולנסות להבין אותו... הוא לא כל כך קל להבנה כמו שהוא נראה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ביקשת תגובה
כרמל,
01/11/05 07:03
|
מה עם סבלנות? כל שאר הספר דורש את כל שאר השנה. למה שקר? מדובר בתורת אמת, אולי הכי אמת שיש כי היא הולכת ישר לתוצאה הסופית. שנית בוא לא ניקח את הסיפור הקטן שלי כסיפור בריאה עובדתי. שמתי אותו כאן כדי לתאר את ההיגיון אמחורי התורה הזו בעיני. הדבר אינו סותר את האפשרות שהיא ירדה מהשמיים דרך משה וכו'. זה ההיגיון הפנימי שאני מזהה בה, כביש עוקף הארה לתוצאות של אדם מואר. אולי זה מה שהבינו המקובלים. אולי הסיפרו שלי הוא עליהם, אחרי שכבר הייתה תורה, שהרי אין מוקדם ומאוחר בתורה. בוא לא נהיה כל כך לינארים עם החישבה שלנו. מסכימה איתך במאה אחוז שהסוד הכי גדול הוא בסוף בפשט וזה בדיוק מה שאני מנסה לפרש. המקום הזה הוא גם מאד פשוט, יומיומי, רק שינוי קטן בפוקוס.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
כרמל, ישר כח
מודי,
31/10/05 10:01
|
כל הכבוד. פרשנות מרתקת, אמיצה ואין מילים זולת כל הכבוד והמשיכי ככה. מחכה לסוף השבוע לפרשנות הבאה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
מרתק לקרוא היכן פרשת השבוע
רוית,
30/10/05 15:04
|
מוצאת את ביטויה בחיי היומיום שלנו.
כמו כן, מצא חן בעיני הרעיון שהרב גפני מאפשר לנשים ללמוד בבית מדרשו את פנימיות התורה ואת סודות הקבלה, מה שמאפשר לקול הנשי לחדור למקום מעוזם של הגברים (פה במדור ניו אייג') - למקום בו ישנה חקירה והתבוננות אמיצה.
אני מצפה לפרק הבא. המשיכי כך...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מאפשר לנשים...
מאמאמיה,
30/10/05 15:31
|
|
 |
21.
את כותבת מקסים ומרתק
ל"ת
זיו,
כפר סבא,
30/10/05 11:47
|
|
 |
20.
קראתי קצת מכתביה של כרמל
יהודית,קיבוץ.,
30/10/05 11:02
|
בלינק שהיא נתנה, ואלוהים איך שהיא מעלה נושאים שבינו ובינה וקשורים במין. לא ידעתי שרבנית יכולה לדבר כך. אולם זה היה ממש מרענו והוסיף לי כיון שלמרות שעברתי לפני שנה את גיל הארבעים עדיין מתלבטת בנושאי מין. ובמיוחד שגברים צעירים רואים בי טרף קל ולא מחייב שיכולים לעשות את מה שרוצים ואינם חשים כל התחייבות אפילו להסב את הראש אלי כנפגשים באקראי בשבילי הקיבוץ או בחדר האוכל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יהודית היקרה הצלחת לעורר בי
ירמי,
30/10/05 12:16
|
יסורי מצפון, למרות שכפי שאת יודעת והיטב, שני הדברים הללו זרים לי לחלוטין, גם יסורים וגם מצפון. אולם אוכל להתוודות במסגרת זו כיון שתמיד אוכל ליסוג לתוך השלילה הברורה של, לא אני כתבתי, וגם ההודעה בשיטה הינה למעשה מהן דרך מילוט. איני יודע אם הבחנת אבל מה שקרה לי היא התאהבות, כן התאהבות וכן בך, אולם לאחר שחזרתי מאותם מילואים, ואת בין המעטים שיודעת היטב היכן אני עושה אותם, באמצע מעשה האהבה התוודת בפני ששכבת עם גידי, כמובן שהגבתי בצחוק ובחוסר איכפתיות משלם, הרי לכך אומנתי תקופה כה ארוכה משירותי והמשכתי באותו לילה כאילו כלום,אולם לידיעתך הכאב ואת כרגע בודאי ןבודאי יודעת זאת היטב, הכאב שחשתי מאותו רגע ובמשך החודשים הבאים עולה עשרות מונים על הפציעה שלי בסדיר. אז נשבעתי שלעולם לא אתן לכזה כאב לגעת בי שוב, והשער היחיד הפתוח בפני למנעו, כפי שברור לך ולי היא התמזגות מוחלטת במחשבה ובמעשה עם חוסר מצפון מושלם בכל הנושאים הקשורים לכן, המין היפה והלא חלש כלל. אני רואה את מבטיך אלי מדי פעם, ומזהה בהן חוסר הבנה וגם כאב,אינך צריכה כלל וכלל לשלוח אלי שליחים או מכתבים כיון שאין הם עוזרים לך כלל. את הרי יודעת, אולי יותר מאחרים, עד כמה החלטתי אני. כיון שלמרות חוסר מצפוני המוצהר לעיל, כאבך הבלתי ניתן להסתרה, נוגע לי, מייעץ אני לך להתמסר לחברך החדש מתל אביב שברור לכל מי שעיניו בראשו שהוא רואה בך את התגלמות הלנה מטרוייה, עלי אדמות. ואהבתו אלייך עולה על האהבה של חוטף הלנה אליה. אני פונה אליך במושגים אלו כיון שאני יודע עד כמה הסרט טרויה נגע בעמקי נשמתך, הרי צפינו בו ביחד באותו שישי בלילה לפני המילואים הארורים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לדעתי כרמל מאד מודעת למיניות
יאלי.קיבוץ,
30/10/05 11:40
|
והראייה התמונה. ברור שבחרה תמונה שהיא אוהבת ושלדעתה מחמיאה לה, גם לדעתי. אולם הנשיות הפורצת והבלתי מוסתרת בתמונה זו מצביעה באופן חד וברור על מודעות ותשומת לב גבוהה ואולי אפילו, הייתי אומר בזהירות, מובילה, בתוך מארג מחשבותיה. הרי באותה מידה יכלה לשים תמונה שאינה חושפת את זרועותיה, אולי יושבת ליד שולחן עם נרות שבת וקוראת בתורה. אין אני רואה בכך חלילה חסרון אלה להפך, והייתי מאד רוצה לקרוא מהגיגיה בנושאי שבינו שלבינה כבחור צעיר שחווה כבר מין אולם די מתלבט במה ואיך וכו למרות הספרות העניפה בנושא. ברור לי שמחברים לא השכיל ומניסיון עם נשים שונות קיבלתי עד כה הכוונות מנוגדות, שלדעתי גם גרמו בכמה מקרים לסיום הקשר שלגבי היה כה משמעותי. יאלי, מהקיבוץ של יהודית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קיבוצניקים מחורפנים
ל"ת
מאמאמיה,
30/10/05 15:29
|
|
 |
19.
מחכה לפרשת נח
גידי שיינמן,
ירושלים,
30/10/05 10:51
|
כרמל אני מסתדר מצויין עם ההארות שלך בנוגע לפרשת השבוע. אהבתי. (גם את לוינס)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
מרענן ומקורי
לילך חברה של אס,
30/10/05 00:09
|
כרמל שבוע טוב נגע לליבי עניין האחריות שהעלת רבים המקשקשים על פרשיות השבוע וכאן מצאתי מילים אמיצות ומאירות שכוייח
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
''אנוכי'' זה לא ''אגואיסט''
המאושרת לעד,
רמת גן,
29/10/05 18:21
|
תודה לאל יום יום שאת האגו שלי זרקתי בלמידה מדיטציה. אנוכי תמיד ההיה במקום ראשון, ''טוב לי,אז לאלה שאיתי גם טוב'' פעם לפני הרבה שנים הייתי ''קרבן'' ולידי תמיד עמד ''אגואיסט'', מאז אין לי בושה להיות ''אנוכית'' מהמציאות הטבעית ולא דימיונית תמיד אני מנסה לפרש ההווה, את פרוש העבר זרקתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
אהבתי את התמונה.
ל"ת
נימרוד,ירושליים,
29/10/05 09:51
|
|
 |
15.
שינויים
תמר ושמעון,
29/10/05 01:30
|
התורה כולה היא מאור ההשראה ופניה מתפתחים ומשתנים בהתאם לפנימיות היוצאת הנקראת פנים של המפרשים אותה. כל האנושיים המפרשים ומפרשות את התורה במהלך ההיסטוריה התודעתית הארוכה ניזונים ומזינים את ההתרחבות האבולוציונית הרוחנית תרבותית ומדעית החוויה האנושית ברגע שהאדם נהיה מודע לעולמו ולרצון שלו הדחף הרוחני לחשוף את כל המהלכים הגורמים הנסתרים שקיימים בעולמנו הוא יצר את המדע כל ענף במדע בעברית מכונה גם תורה, תורת האבולוציה למשל. הסתירות הסוביקטביות שלנו והפערים בפרשנות והתחושה שלנו את העולם יוצרות קונפליקטים אדירים בין בני אדם המוכנים להרוג ולהיהרג למען שמירה על הזהות הדימוי הרוחני שלהם, יש לנו לכאורה בחירה להתבונן בתורה לחבור למעין האור או לחיות בנתק, זוהי בחירה לכאורה, התורה ראשית ההתגלות הרוחנית שיצרה ערכים חברתיים מוסריים יצרה פנים וזהות לרוח, למופשט וללא נודע לנו. רבים הם האנשים דתיים הלומדים אותה כאמת גמורה, בחיבור ועיבור נפשותיהם אל האלוהים שאר האנושות החשה את הכוח הרוחני ונמשכת אליו מפרשת אותו מתוך העולם החיצוני, כולם מאמינים ומפרשים את התורה ממקומם וזמנם. ריבויי הגיוון הוא המפתח לחוכמת היצירה וההבנה של קבלת הגיוון כאל מפתח אל הלא נודע שהוא המופשט. הלא נודע או הכאוטי מנקודת התיחסות אנושית כמובן, התודעה היא שלנו, היא נרקמת בהתאם לרצונינו ומדרגתנו הרוחנית אנחנו צאצאי אדם וחווה מביטים על עצמינו דרך אותו חטא ראשון שפקח את עינינו והפריד אותנו מהחיבור התמים אל השפע האלוהי, ירשנו את אותו החטא ואת האדמה ירשנו את הנפרדות ואת העצמאות את הקושי והכאב ותודעת הלא נודע ובעיקר את המוות. החזרה אל המימד האלוהי זהו המסע הרוחני התורה היא הכנפיים האור הפוקח שוב את עינינו הפעם אל מקום שבו האל מראה לנו את עולמו עולם הנמצא מעבר לעץ הדעת טוב ורע, מעבר לדואליות של חיים ומוות האל השאיר את המפה והמילים לנו לקוראם זהו השראת עץ החיים, בחזרה אל התודעה האלוהית נעלה פקוחי עינים שוחרי טוב וחסדים, מקבלים בכוונה מהותית להשפיע שפע, אוהבי אדם אוהבי עולם. ההשלמה והקבלה של הדואליות היא האהבה שאנו רוחשים ומרעיפים לנו ולזולתינו בדומה לאלוהים לנו נתנה היכולת לשנות את עולמינו בכוח מחשבתינו, האחריות שלנו, כיוון שאנחנו שמעולם לא נפרדנו מהאלוהות הוא אחד ושמו אחד, האחריות שלנו היא לדעת זאת ליצור ולהזרים את הכוח והוויה של האהבה מעומק רצונינו רק כך נהיה דומים וראויים נחזור אל גן העדן למעשה ניצור אותו מחדש
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האם זה אתה רב פנים שכמותך?
חניתה איילת השח,
29/10/05 09:49
|
כולנו מתגעגעים לעוצמה הגיוון והריתוק של ל. יתכן פשוט שחסר הקטליזטור המתאים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חניתה את עיוורת.
תורה אורה,
29/10/05 19:39
|
זו מישהי בשם תמר שגרה בחול וכותבת קבוע על הדת ועל אהבת חייה הגדולה (שמעון).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איפה היא גרה,כי אני מרבה
איילת השחר,חנית,
30/10/05 10:55
|
בנסיעות לחול, במסגרת עבודתי בחברה בצפון, והיתי רוצה לדעת אם אפשר ליצור קשר איתה.אני עדיין מחפשת את אהבת חיי ולמרות שחוויתי די הרבה אהבות ואכזבות לא מעטות מעט גם כאלו שכמעט הכריעו אותי ליחלוטין. חיפשתי במסגרת הדת אולם לא יכלתי לקחת על עצמי את האיסורים השונים, ובמיוחד כמה שזה יראה מוזר את איסור הנסיעה בשבת, זה היום היחידי שאני חופשייה מהישיבה המורכזת מול תוכנה מסובכת והטיולים בשבתות כה מוסיפים לי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי זה ל.
ל"ת
שמות,
29/10/05 18:05
|
|
 |
ל. זה לא מ.
ל"ת
כ.,
30/10/05 12:18
|
|
 |
14.
לא ממש קראתי ריפרפתי מה אתם
חניתה מאיילת הש,
29/10/05 00:49
|
|
 |
13.
משמח מאוד, שבת שלום ותודה!
ל"ת
אחות אחת,
28/10/05 20:48
|
|
 |
12.
פרשנות מעמיקה ומרתקת
אייל,
28/10/05 18:31
|
הכותבת מראה בקיאות מדהימה בטקסטים פרשניים מגוונים, ללא ספק לאחר שנים ארוכות של מחקר ולימוד. עם זאת, השליטה בטקסטים אינה מגבילה אותה, והיא מגלה מעוף נדיר ביותר ועומק רוחני המעיד באופן ישיר על היותה מוארת ומורה רוחנית מהמדרגה הראשונה.
פשוט קראתי ונתפסתי. אין ספק שהליכה בדרכה של הכותבת תוביל אל רגעי ההארה הקדמוניים אותם היא מתארת ביופי שובה לב.
האם כרמל וייסמן מעבירה קורסים? היכן ניתן לקרוא עוד פרשנויות מאירות עיניים של גב' וייסמן?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גילוי נאות: כרמל אינה מוארת :)
כרמל,
29/10/05 00:55
|
טוב נו, אולי פעם בשבוע בין שתיים לשתיים וחמישה כשהיא נזכרת לשים לב. ההארה היהודית אינה נחלת גורואים שמעבירים קורסים, היא הארה דמוקרטית, התגלות המונית בהר סיני וציווי לכל יהודי לעשות את הפרקטיס. אין לך מה ללמוד ממני יותר משתלמד מכל אדם אחר או מהפעלת שריר תשומת הלב שלך. ועדיין, אתה מוזמן לבלוגים שלי! http://www.notes.co.il/carmel
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חבל
אייל,
29/10/05 12:34
|
דווקא נראה לי שיש לך המון מה ללמד ולהעניק לאנשים אחרים.
ברור שאת מכחישה שאת מוארת. אדם מואר לעולם לא יעיד זאת על עצמו, הדבר סותר את עצמו. אבל מי שקורא בין השורות, רואה זאת מייד. למעשה, ההכחשה מחזקת את זה. פשוט מדהים.
אנא, חלקי מן הידע העצום שלך, זה פשוט לא הוגן לשמור אותו לעצמך. או שמה זה אחד מן העקרונות שאת מנסה לרמוז להם?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הרף, חסיד שוטה!
ל"ת
לך ללמוד,
אצל ד. סופר,
29/10/05 16:17
|
|
 |
אני מקווה שאתה מסתלבט עלי :)
ל"ת
כרמל,
29/10/05 14:39
|
|
 |
שוטה? מסתלבט?
אייל,
29/10/05 18:13
|
אני דובר את שעל ליבי, לאחר שהרגשתי חיבור נדיר לדבריה של כרמל.
זו האמת שלי וזו זכותי. גם אם אתם חושבים אחרת, אין סיבה להעליב או להשתמש במילים בוטות או מבזות. לא מתאים לכם, אל תקראו.
האנרגיה השלילית שאתם מפזרים על ידי כך שאתם כופים באלימות את תמונת העולם שלכם לא תורמת לאף אחד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש כאן אנשים שמתחזים אלי
כרמל,
30/10/05 10:20
|
נא לא תהייחס לכל הודעה ברצינות, הדיון הזה קצת מטופש, אנא בואו נפסיק אותו...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אז, עכשיו, אחרי שכרמל קראה לך
איילת,
30/10/05 06:24
|
''מסתלבט'', אתה עדיין חושב שהיא מוארת? ואולי היא שוב רומזת למשהו, במוארותה הרבה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צבי החמוד והיקר התשובות לשתי
גב.וייסמן,
29/10/05 00:44
|
|
 |
אתה שקוף מדי
ל"ת
דחף,
28/10/05 20:27
|
|
 |
11.
כבר אמרו לפני:
אדם,
28/10/05 18:28
|
בתחילה ברא האדם את אלוהים ואחר כך גם ניכס אותו לעצמו. משמע עם לא הייתי פה החכמה והאמת לא היו יורדות לאדמה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
שבת שלום
מתבונן,
28/10/05 18:26
|
|
 |
9.
כרמל,
סוסון-ים,
28/10/05 18:15
|
רציתי לשמוע אותך בפסטיבל סגול אבל לא מצאתי את מתחם 'בית חדש'. חבל, אולי בפעם הבאה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
היינו במבצר למעלה :)
ל"ת
כרמל,
29/10/05 00:50
|
|
 |
8.
למה פרשנות אם אפשר ללמוד בדיוק
חי,
28/10/05 16:59
|
מי היה אדם הראשון, ואת כל סיפור ההתגלות האלוהית לחכמינו הראשונים כמו אברהם והלאה בעזרת חוכמת הקבלה... בזבוז זמן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רציתי ללמוד, אבל לא היו לי 50,
דלפון,
01/11/05 12:02
|
|
 |
7.
נהדר!
ברברה אלה,
28/10/05 16:43
|
יש מקרים קשים במיוחד. כאשר נולדת להורים אנוכיים המאשימים ועולבים כיוון שאת לא עונה לציפיותיהם החריגות ואת, מנסה לשמור על שפיות יחסים עמהם, עליך תמיד לבוא לקראתם, לסלוח ללא התנצלותם, להבין את מקומם, ולמרות פגיעותך המובנת לנסות לא להיפגע. זה ק ש ה !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איזה ציפיות
כרית,
28/10/05 20:25
|
|
 |
אל תשאל
ל"ת
ציפה,
29/10/05 00:46
|
|
 |
6.
great truth-enligthning
tovazentner,
montreal,
28/10/05 14:52
|
thank you for writting this ,it brought light to me, and if each one of us will read it without the ego in the midle, we have a chace to save this frigtning world, shabat-shalom
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
אהבתי!!
ל"ת
תודה,
ניק,
28/10/05 14:49
|
|
 |
4.
ללא קשר לחיבור או אי החיבור
חגית,
פה לידך :),
28/10/05 13:13
|
שיש לי לעניין הניו אייג' (בטח לא בהקשר אחד עם קדשי ישראל)- אני מוצאת ששבעים פנים לתורה זה משהו שבא לידי ביטוי בפרשנויות רבות. וזה מחכים ומלמד.
תודה על דברים חדשים. נהניתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
פרשנות עם אומץ
אורן אנטין,
28/10/05 12:52
|
כשמישהי באה לטקסט המקודש והידוע ביותר עם אומץ לחדש וגישה רחבת אופקים - זה תמיד יהיה מעניין. בהצלחה כרמל :) הוספתי אותך לסיבוב קריאת יום השישי שלי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
ניתוח מעניין מאוד
דן,
אשדוד,
28/10/05 10:22
|
|
 |
1.
איזה קשקשת איומה
מזועזעת,
28/10/05 09:58
|
|
 |
פוסל במומו פוסל
ל"ת
שיעבור לך,
28/10/05 14:04
|
|
 |
איזו אנרגיה קשה יש לך, ואוו
מזועזעת,
ממזועזעת,
30/10/05 14:55
|
תקראי את זה מחר שוב, בכיף תראי שהכל יהיה הרבה יותר טוב
הגב לתגובה זו
|
|