|
|
עד כה: 29 תגובות, ב- 19 דיונים.
|
|
|
הוסף תגובה
|
|
 |
19.
כרמל מעניין מאוד עוד פרשת שבוע
עודד,
מבשרת,
04/12/05 12:16
| מענינת
www.02net.co.il/Site/Templates/inPage.asp?catlD=125&doclD=12686&sublD=311
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
הדואליות הכלי אל שלמות הא''ס
תמר ושמעון,
04/12/05 01:17
| בעולמינו האנושי, כיוון שאנו רק מעידים על עצמינו הקולקטיבי, מתוך אשליה שהיא היא האמת האחת. אמת אחת והבלתי נתנת לעירעור היא, שהאמת מגוונת לאין סוף האפשרויות הקיימות של הבריאה ממנה. לכן לא יתכנו עולמות (יתכנו מלשון תוכן מלאות ממשות של פנימיות) ללא אותה דואליות. הדואליות, (הקצוות, השונות, חלקי השלם וכו') בוראה עולם חדש שלם בפני עצמו ודואלי, בו זמנית, מתוך ההזדווגות ההתחברות של הדואליות והם שניים שונים בהתחברות, יוצרים עולמות חדשים בדיוק כמעשה האהבה בין איש ואישה המולידה אדם חדש, חיים חדשים. וזו ההצצה אל הדינמיקה של הלא נודע והאין סוף. היש מאין, הרע הוא חסרון הטוב תחושת הרע היא של כאב, הכאב הוא הקריאה הנואשת אל הטוב השלם המרפא. תחושת האובדן הרע הער, מעורר את החושים את החיים לדרוש את הטוב, זו כמובן מטרת כל המטרות להשפיע טוב לגלות את הטוב שקיים בנו, האור הנסתר, עלינו לגלותו ע''י מעשים טובים, כוונות ומחשבות טובות, שיחרור מוחלט מהקיטרוג היום יומי אחד כלפי השני. עשו בז לבכורה המפתח כביכול של ''ההונאה'' הבילתי נמנעת של הדואליות, רבקה הרואה (כיוון שקיבלה זו בנבואה) את יצחק העיוור, מתקנת את הקצוות לאחד וזו משמעות הבכורה, הראשוניות, בכר - ברך, מטרתו לברוא עולמות מתוך הראשוניות ליצור חיים, לברך את שפע החיים. כל ''ההונאה'' של רבקה היא מעבר למוגדר האנושי, זו הכוונה רוחנית היא מעבר לדואליות והמוסר האנושי. השקר פה אינו אנושי אלא הכרחי ליצירת עולם חדש עלית מדרגה רוחנית מראיה מצומצמת של חיים ומוות ומעבר לו לא כלום. עשו העיד על עצמו כמת ולמה לי בכורה. עשו איש יודע ציד איש שדה , עשו הורג כדי להתקיים יודע מוות חי מחוץ לאוהל בשדה ויודע כמו וְהָאָדָם, יָדַע אֶת-חַוָּה אִשְׁתּוֹ , יעקב איש תם יושב אוהלים תם ולא מת, כי אינו יודע מוות, אלא חיים. יושב אוהלים, אוהל, היכל ופנמיות, השכינה בו כאמותיו שרה ורבקה. יעקב ועשו להט החרב המתהפכת,לַהַט הַחֶרֶב הַמִּתְהַפֶּכֶת, לִשְׁמֹר, אֶת-דֶּרֶךְ עֵץ הַחַיִּים. עשו שוותר על הבכורה בעבור נזיד עדשים סיפקא ת יצרו הרעב התובעני המידי כאן ועכשיו באמצעי זה בלבד מספק עשו ומשכך את הרע שבתוכו עלי ידי הרגעת הרעב, ולא שינויו וכדי שיעקב יעלה למדרגת ישראל עליו ללבוש מלבוש גוף וריח עשו ולמעשה עם הברכה עובר הוא צמצום יוצא מהתם ומהאוהל לחיות בעולם ההווה הגשמי כדי להיות לכלל ישראל הקו המחבר בין לבן לאדום בין שמאל וימין בין חסד וגבורה זהו יעוד הַקֹּל קוֹל יַעֲקֹב, וְהַיָּדַיִם, יְדֵי עֵשָׂו הידים מלשון מידי מידיות כאן ועכשיו ההווה רצונו של הגוף בחיים. הפנימיות שלנו היא קול יעקב, נביעת התום והטוב שבתוכנו. והרע קיים בנו ושניהם מתרוצצים בתוך נפשנו כפי שהתרוצצנו הבנים בקירבה, הרע המערער, השמאל הדינים מובילים את הבריאה וההתחדשות על ידי דרישתם הזדקקותם להתכלל בה, אך אין ביכולת הרע החסר ליצור חיים ובכל זאת הרע נע מכוח הטוב השואף לתיקונו. יצחק ברך את יעקב מעוורונו אך כיוון לעשו, אי אפשר לו לשמאל לרע, לקבל את הברכה כי לעולם לא יקבל את הטוב לקרבו ויעקב לראשונה נרדף, עצם העובדה שחייב הוא לראשונה לשרוד כמו עשו. עשו הוא הדינים, ומתוך הדינים יעקב מממש ומקבל לתוכו דינים במהלך כל ימי חייו והוא נבנה משם מרכבה לתפארת. השמאל רוצה לבטל את החסדים ולשלוט הקו האמצעי תפארת כולל את הרע בו קושר עוקד אותו (עקידת יצחק מרכבה לגבורה) ולא ממיתו אלא משנה אותו ומשפיע חסדים. הרע שבנו הוא שעובר את השינוי ותיקון. בהתבוננות אל תהליכים פנימים של הזדככות הנשמה, המסע מהרע אל הטוב על ידי חיבור של הכוח הניגודי המרכיב את השלם אל האין סוף הבורא עולמות כל הזמן ללא הפסק. הרע פוקח את עיננו להכיר ולקבל את הטוב כי הוא חסרונו ופקוחת עינים היא ראיה וזו התגלות החכמה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
כרמל שולתתתת!!!!111
ל"ת
יהודן,
פרסיץ 9,
04/12/05 00:53
| |
 |
16.
עשו איננו רע כלל ועיקר
rachel kapen,
west bloomfi,
03/12/05 23:46
| עשט איננו רע כלל ועיקר ואינו ראוי לשם הרע שהמקרא נותן לו. יעקב הוא זה-בשידול של רבקה אמו שהעדיפה אותו על אחיו הבכור-שקבל את ברכתו של אביו במרמה. עשו חש מרירות ואיבה כלפי אחיו, דבר המובן מאליו ולבסוף כפי שאנו יודעים, הוא לא נטר טינה לנצח והתפייס עם האח שנטל במירמה את ברכתו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
יש מקום בו עשיו עושה רע
סטודנט שלך,
ירושלים,
03/12/05 21:32
| בקריאה פשוטה, ולאור ההבנה של ספר בראשית, מכירת הבכורה פירושה מכירת הברכות. מה גם שעשיו ממשיך לשקר: 'ויעקבני זה פעמיים'! האם יעקב הכריח אותו למכור את הבכורה? מה גם שהתורה מדגישה את הזלזול בו זורק עשיו את הבכורה '...ויאכל וישת ויקם וילך ויבז עשיו את הבכורה'. אמנם יעקב משקר (ועל כך אומרים חז''ל שאת ה'צעקה הגדולה ומרה' שצועק עשיו - פורעים ליעקב ב'צעקה גדולה ומרה' שזועק מרדכי בשושן), אולם השקר הוא כלפי יצחק, ולא עוול כלפי עשיו. אבל בכל זאת, מאד מאד אהבתי את הטור שלך. כל הכבוד, וכדאי שתכניסי אותו למדור 'יהדות' ולא 'ניו-אייג'...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
יעקב ועשו מראה לנו אחים לא יחד
dafna57,
רמת-גן,
03/12/05 13:43
| ביהדות הסיפורים מראה לנו כי אם אחים אז לא היסתדרו מקנאה אז לאן הגיעו המלחמות בין אחים? אם ההורים מקבלים את התאומים באותה כמות של אהבה לשניהם אז האחים לא רק מיסתדרים ,גם האחים מאושרים כל הזמן,מחמאות ולא ביקורת יתנו לאחים להיות יחד,כנראה גם הסיפור הזה מראה שאילו לא היה ריב בין אחים שנמצאים בשליטה ישראל היתה נראית יותר טוב,יעקב ועשו זה דוגמה לנו כי יעקב ניצח את עשו כי היה לו שכל ,עשו היה יותר טוב בעבודה קשה,יכול להיות שאם היו יחד היה ליהדות הרבה ''זהב'' בכל העולם. לכל אחד יש את הפרוש שלו,או אמון של פרוש רב,זהו אמוני,שני בניי אחים שאחד בחכמה והשני בזהב,הם אוהבים אחד את השני והחיבור שלהם בעסקים יצליח מאוד.ביום שזה יתקיים הפרסם את זה כדי שנדע לתקן. דפנה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דפנה תענוג לקרוא.
ל"ת
ירמי,
04/12/05 02:13
| |
 |
הפרשנות שלך נכונה
תמר ושמעון,
04/12/05 01:10
| כל השתנות של כוונות היא קבלת הטוב הקיים בזולת. אני משנה את דעתי עליך, אנני מכירה אותך ואני חשה שאת שונה ממני ונוצרת לי תפיסה מוקדמת של מי שאת והיא כלל לא מבוססת על האמת נניח שאני ממקמת אותך בחתך קבוצה של גזע, עדה, מצב כלכלי, טון הדיבור שלך, אוצר המילים שאת משתמשת וכל המכלול שהוא את וכך אמי יוצרת דעת מוקדמת שנבנת בראשי ומכתיבה את היחס שלי אליך. אני יודעת שבין כל בני האדם יש חיבור ורצונות משותפים אם אני מתבוננת בך ומאמצת את ההרגשה שאת בן אדם כמוני זקוקה לאמון הקשבה ואהבה אני פותחת את ההחיבוק שלי הפנימי אליך ואל כל אדם החיבוק קיים במחשבות החיוביות אנחנו כל בני האדם חיים את המציאות שאנו יוצרים אותה אנחנו יכולים לתקן ולאחד בין הזהב לחכמה על ידי התכוונות רצון אמונה ואהבה שאנו כלולים ומשפעים אחד לשני גם אם אין ביננו שום דבר משותף בשוני טמון היצירה והאהבה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קראתי ונהנתי.יפה.תודה.
ל"ת
ירמי או מ.,
04/12/05 02:14
| |
 |
13.
בפרשה הזו יש גזל משפטי פשוט
עזר,
03/12/05 02:54
| תקראו שוב את הפרשה. לא סתם אין תיארוך של זמנים. דיי ברור ש''הויתור'' על הבכורה התבצע שנים לפני שבכלל יצחק התעוור. יש להניח שמדובר על משהו בתקופה המוקדמת, שנות ה- 20 לחייהם של יצחק ויעקב, והרי פרשת גזילת הבכורה התבצעה קרוב יותר לשנות ה- 40-50 של השניים. מדוע בכל הזמן הזה יעקב לא בא לספר לאביו על ההבטחה? כי יעקב לא היה מסכים. מכורה (וירושה) אלו דברים שבסמכות ההורה לתת ולא לילד לקחת, כך שיעקב הוא רמאי פשוט ואימו מעדיפה אותו על פני אחיו- בנה שלה. כל בית משפט בישראל היה גוזר עליו עונש על קבלת דבר במרמה. איך אומה שטוענת להתבססות על יושר ותורת אמת מקדשת רמאי פשוט כאב עמנו?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חז''ל באמת מבקרים את יעקב.
יוני,
04/12/05 00:17
| למשל, יש מדרש שאומר שה''זעקה גדולה ומרה'' שזעק מרדכי (במגילת אסתר) היא עונש על ה''צעקה גדולה ומרה'' של עשיו, אחרי שיעקב גזל ממנו את הברכות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מצבים גורלים
תמר ושמעון,
03/12/05 21:15
| ההתבוננות בחומרה ביעקב ורבקה כרמאים וגזלנים וההשלכה על עצמנו היא מאוד מענינת האם אתה עזר מתבונן ושופט את עצמך בחומרה כזו? האם אתה עזר עוזר לעצמך לרכך את הגבולות המוסרים שלך? האם גם אתה מישר את העוגה כדי להראות אותה בפני עצמך שלמה? האם אי פעם עגלת פינות האם אי פעם שקרת? השאלות הללו באות לעורר מחשבה עד כמה אנחנו בני האדם באמת מוסריים מתי אנחנו מרשים לעצמנו לחרוג ואומרים זה רק שקר קטן, אסור לספר, הם לא ידעו כאילו זה לעולם לא קרה. עזר, מעבר לשפיטה טוב או רע, אשם או לא אשם, פושע או לא פושע, ישנו מימד של ההשלכה וההתבוננות בכוח האפקאיבי שלנו ליצור מציאות. המקרא אינו מספר אם רבקה ויעקב אי פעם התכוונו לגלות ליצחק העוור את האמת, הדחף שלהם היה גורלי, זה היה ציוי רוחני לא היתה להם ברירה, ואנחנו פועלים מתוך דחף גורלי שיוצר קונפליקטים עם הערכים המוסריים שלהם ותאמין לי עזר, ההדחקות הללו כל כך נפוצות ואנשים עושים לעצמם הנחות גדולות, רק כדי שלא יעמדו במצבי לחץ וחרדה שנוגדים את הרצון לממש את הדחפים שלהם היצר, מישרים את העוגה הפגומה, יעקב שילם מחיר כבד בחייו על הבכורה הוא קיבל אותה בדין ולא בחסד ולכן הבכורה שלו הייתה קשה את הזוגיות שלו קבל במרמה חיתנו אותו עם לאה, כאשר הוא חשב שזו רחל שרק למענה עבד ארבע עשרה שנה, תראה את איך הגורל שלו כמו DNA משכפל עצמו שוב ושוב בצורות שונות כאילו המעשים שאנחנו עושים מתגלמים במציאות מעצבים אותה וחוזרים אלינו כבומרנג כך אנחנו יוצרים את חיינו, תביט בצורה רחבה ולא אנכית תראה את המעשים של בני האדם כצורות רבות מימד המשפיעות על המציאות ויוצרות אותה, ומצד שני עד כמה אנחנו נדחפים על ידי מהווים נסתרים ואולי זהו הגורל שלנו ''והעיקר לא לקטרג כלל - כי באמת העולם כולו גשר מאוד ורב מימדי בו זמנית
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כי כניראה
מורי,
03/12/05 10:53
| האמא ניחנה באינטואיציה להבין שיש ביעקב את האכויות הדרושות להעביר את המסר הנכון להמשך הדרך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון,ועושה רושם
אייל,
03/12/05 12:37
| שהאומה הפנימה את ''המסר הנכון'' של אביה ותראה איפה היא היום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לבן הוא שחור
תמר ושמעון,
03/12/05 23:44
| וואתה מתכוון לאביה לבן, שרמיה והסתרה והתערבות מכוונת ומניפולטיבית של המציאות בכדי לקדם אינטרסים שנחווים כאישים ולמעשה הם מהלכים גורלים שמשפיעים עליו ומעצבים את המציאות. שרה לא הייתה יכולה לבצע את מה שרבקה צוותה לעשות, גם אברהם וגם יצחק רימו את שליטי המקום והציגו את נשותיהם כאחיותיהם כדי לשמור על חייהם הפעולות שלהם נבעו מפחד הפרטי שלהם. ה' לא הנחה אותם לעשות כך. לבן רבקה הם לא גזע השקר, הם בני אדם המונעים על ידי דחפי הישרדות מצד אחד (פחד דחפ) ומצד שני דחפים מכוח הגורל שהוא מעבר להבנה. וברבקה היה גלום הדחפים והצווים והיא ענתה ליעקב שאמר לה: אוּלַי יְמֻשֵּׁנִי אָבִי, וְהָיִיתִי בְעֵינָיו כִּמְתַעְתֵּעַ; וְהֵבֵאתִי עָלַי קְלָלָה, וְלֹא בְרָכָה. יג וַתֹּאמֶר לוֹ אִמּוֹ, עָלַי קִלְלָתְךָ בְּנִי; אַךְ שְׁמַע בְּקֹלִי, וְלֵךְ קַח-לִי. ולבן עשה ליעקב מה שרבקה עשתה ליצחק. ושוב סובבים בני האדם סביב שאלת משמעות הבכורות והיא זכות ההתהוות הראשונה שממנה ממשיכים עולמות. יעקב קיבל פעמים את הבכורה בדרכי רמיה, את שלו, שקנה מעשו ונעשה לעשו כדי לקבלה ואת בכורת לבן לאה, היא עצמה בכורה לרחל ומה היא הבכורה? זכות הלידה? הרצון שבלב? מההוים תשוקות? ואולי זה מעבר להגיון והשגה של מה שנראה לנו נכון. ושוב טורפים את הקלפים, הגורל מתעתע בנו וזה קסם החיים התבניות שלפיהם אנחנו פועלים לרב ניסתרות והלבן והשחור לא כל כך ברורים אחד מהשני, הכפילות קיימת לא רק בין שקר ואמת אלא בתפקיד שיש לאדם שפועל כנגד הטבע החיצוני למען קידום הצרכים שלו וכנגד רצונות של אדם אחר, ולמעשה בעודו עושה כך הוא פועל יוצא של גורל שנחתם מעל זמנו, רצונו של יצחק עומד מול רצונה של רבקה והיא פועלת מכח הנבואה, לה אין שום ברירה, השקר הרמיה גלום בה ומופעל רק לשם קיום ההבטחה של ה' לאברהם אבינו וההבטחה הזו היא מעבר למוסר, היא מצב רוחני ונשאר לנו להאמין ולראות את עצמינו ככח מאזן בין אמונה עיוורת פנטית שהורסת כל אמות מוסר בשמה, לבין אמונה כמו של רבקה שמקדמת את מה שצריך להתהוות ולקרות, אנחנו חייבים להשאיר את הנשמה שלנו פתוחה ככל האפשר כדי לתת לעצמנו מקום להתחדש מדי יום, המוסר עומד בפתחו של העתיד המתהווה, ההתחדשות והבריאה, המוסר עומד בראש ובראשונה ביננו בין אדם לחברו ורק אנחנו שופטים את מעשינו ואנחנו אחראים למוסר שלנו ובידינו ובמעשינו אנחנו יוצרים עולם אך בפנימיותינו מחשבותינו אנחנו מקדמים בריאה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
Esaw the opportunistic hunter
jul,
jul,
02/12/05 21:22
| Esaw is an opportunistic, ruthless hunter. Paradoxically, when Jacob offers him a humble vegetarian meal, he intuitively accepts it. But he is unable to read ‘between the lines’. However, when the authoritarian father clearly indicates that the soul should lead and guide our life, Esaw cries: He finally realizes how immoral material life is.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
vegitarian should be more
uri,
03/12/05 20:34
| |
 |
11.
ותודה רבה, הטור שלך נפלא.
ל"ת
שבת שלום,
02/12/05 16:07
| |
 |
10.
מאבק עכשוי בין החושך הדתי לבין
המרן שרעבי נ''י,
באנו חושך לג,
02/12/05 14:53
| בשנים האחרונות יש מאבק המתעצם בין כוחות החושך החרדיים הניתמכים ע''י הסיטרא אחרא והשואפים להקים מדינת הלכה אלימה בנוסח הטאליבן באפגניסטאן לבין כוחות המוארים הרוצים מדינה נאורה עם מוסר אוניברסאלי אשר לא רוצים להיות נשלטים על ידי אייטולות ועדת טפילים הסרה למרותם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
U become what U resist
Alfassy,
M.Klita,
02/12/05 13:10
| U cannot always keep on resisting .I know one addage from Confucius who advised :''The sweetest part of the temptation is to cede to it'' I saw the same inion at Herbert Strasse (red zone) in Hamburg:UND DASS SCHOENSTE DER VERSUCHUNG IST:IHR NACH ZUGEBEN
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
מקסים, תודה
ל"ת
שרהנ,
02/12/05 13:05
| |
 |
7.
עשו התרועע עם בנות הארץ...
איתי,
02/12/05 12:53
| האליליות. הנה דוגמא למעשה רע שעשה. כמו כן היהדות אינה מצדדת בציד חיות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אלא באכילתן לאחר גידולן?
ל"ת
אורי,
ת''א,
03/12/05 20:31
| |
 |
6.
תודה. תענוג יום שישי שלי.
ל"ת
cajuina,
ים,
02/12/05 12:29
| |
 |
5.
תודה, ממש מקסים.
ל"ת
דנה,
02/12/05 12:11
| |
 |
4.
אהבתי, כרמל
סתווית,
02/12/05 12:06
| נחמד מאוד. רק לא מסכימה לפרשנות של גפני. לראות את הרע, להתייחס אליו, להכיר בקיומו- זה כן. אבל ''לאהוב'' אינו מונח מתאים, לדעתי. מעבר ומעל להפכים יש אחדות, זה נכון אבל זה לא אומר שכשרואם את ההפכים יש גם לאהוב את הרע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
Yadav :Esav; vekolo :Ya'akov
Jacqueline,
Arad,
02/12/05 11:37
| Only one thing ,we can learn from this approach. That the Goiim (Essav) are handworking and producing and we :(Ya'akov) are only talking ,talking.( VEKOLO
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
טוק-טוק...הלו!!
יוחנחמד המטביבי,
02/12/05 11:15
| מי עורך פה את המדור? מה כל מי שקצת מגניב לו וזורם לו ובסבבה לקרוא בתנ''ך מוזמן לזלזל באנינותו של הקורא? הכותבת משתמשת במחנה המשותף של בורות ביחס לכתובים. לכן היא מרשה לעצמה להציג את עשיו כ''רע'' בתחילת המאמר. ובסוף היא משכנעת אותנו שאם נקרא את הפרשה ''בעיניים נקיות'' נראה שעשיו לא באמת רע והמסר האמיתי הוא כמובן זן-בודהיסטי של אחדות ניגודים .אולי המורה להילינג היתה מגדירה את זה יותר טוב.
אכן עשיו לא מוצג כרע ויעקוב לא מוצג כטוב. הגדולה של הטקסט, וכבר עמד על כך לפני ניטשה, היא בכך שהדמויות בו לא מעוצבות על פי מודל חד משמעי של טוב ורע. כשאם מעדיפה בן אחד על פני אחיו אין פה צדק. הבחירה כמו האהבה היא שרירותית. לכן פרשנות ניו-אייג'ית פוסט יונגיאנית שמנסה לראות כל דבר כאלגורייה לתהליך פנימי היא אונס ואחריו סירוס. מזלינו שאת תורת ישראל הקדושה קשה לסרס בקלות והגחלים בגיהנום כבר לוחשות את שמם של חוטאי העולם הזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
מעניין,
pxpx,
tlv,
02/12/05 11:11
| אבל הייתי אומרת שהיהדות ויחסה למוסר צבועים מיסודם, בכל הגישה הפטרונית הזו שמוצגת בצורה מגמתית בתורה ובלימודיה. בעיניי, מאז ומתמיד הצטיירו יעקב ואימו כ''רעים'' בעוד יצחק ועשיו כפשוטים ומוסריים שרימו אותם, כמו שציינת בפיסקה האחרונה. אם נחשוב לרגע, הגיבור המוערץ, אבי האומה- יעקב, מרמה עוור בערוב ימיו למען שפע, בעידודה הפוליטי של אימו. כאן לדעתי מונחת התשתית לשחיתות המקובלת בהרבה מחוזות יהודיים ''כשרים''. (ודי להזכיר את מושג ''התלמיד החכם'', את הפוליטיקה החברתית של השטאטל, את הפוליטיקה הישראלית). את ההיבט הזה הייתי בוחנת לעומק: מה זה אומר היפוך התפקידים של הטוב והרע (ביחס לשפע) בראי הדורות, בנפש היהודי המודרני: מה אז הוא המואר /קבלי/אלוהי ומה הוא המעשי/חומרי/ ארצי? ולמה הצד האלוהי כביכול, צריך להטות מוסר ולהשתמש באי צדק, על מנת להשיג ברכה? ברור כי אין תורה ללא קמח, אבל למה בדרכי מירמה? וכמובן לא הייתי נמנעת מהשוואה לקין והבל, בני נוח ושאר צמדי אחים המייצגים את האפל והמואר בנפש האדם. דרך אגב, הקשרים לתורתו של יונג היו מחזקים את המאמר. שבת שלום.
הגב לתגובה זו
|
|
|
|
|
|
|