 |
21.
בלבולי שכל
עשיו,
אדום,
13/12/05 18:49
|
אני שונא שנשים מייחסות לעצמן איזושהי מורכבות עמוקה. אתן לא מורכבות - אתן מתוסבכות ופסיכיות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
if you cant stand the heat
על כך נאמר,
14/12/05 01:00
|
|
 |
20.
כרמל תקראי נכון מה שכתוב
לאה,
ת''א,
12/12/05 12:58
|
את כותבת שבמות רחל יעקב לא בוכה אותה בטירוף וזה לא נכון-חלק גדול מהאבל הענק שלו על יוסף קשור בהיותו בנה של רחל וכך גם השמירה שלו על בנה הנותר בנימין.ובנוסף בפגשו את פרעה הוא אומר לו שחייו היו קצרים וקשים ומזכיר את מות רחל בדרך כטראומה שקצרה והרסה את חייו.התאוריה שלך יפה אבל לא קשורה למה שהמספר המקראי אומר.הסיפור שלך עצמאי ועדיף שלא תכפי אותו על הטקסט.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
תודה כרמל
מודי,
12/12/05 12:09
|
|
 |
18.
מאמר מדהים ומרתק ביותר. תודה.
ל"ת
יוסי,
ראשלצ,
12/12/05 11:03
|
|
 |
17.
עוד נקודת מבט
ג',
12/12/05 09:10
|
האמא של יעקב.רבקה היא אשה מאוד אקטיבית,אם נשפוט לפי הקנוניה שלה לסדר את הברכה לפי ראות עיניה. גם הפרשנים המסורתיים,מודים לפחות בחצי פה שרבקה 'תימרנה' כאן את בעלה,יצחק. יצחק לא יודע מה נעשה סביבו.העיוורון שלו הוא גם ברמה הסימלית. יהיה מעניין לקרוא את גישתו של יעקב,בהתחשב בכך שהוא מגיע מבית בו האמא קרובה יותר לטיפוס ה'לאתי'.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
נקודת ראות אחרת
י,
11/12/05 16:21
|
''כשרחל מתה בלידת בנימין, הוא אינו מתאבל בטירוף כמו במקרה של יוסף, למשל. הוא כבר במקום אחר של התבגרות פנימית...''
אני לא משוכנע שזה ההסבר הנכון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לכל אות במקרא יש אינספור רבדים
כרמל,
12/12/05 01:33
|
והסברים וודאי שבהקשר עם נרטיבים אחרים במקרא מותה של רחל יכול לשמש בצורות שונות. יש משהו מוזר בזה שאחרי כזו אהבה מטורפת אין מילה על התגובה של יעקב למוות שלה. כששרה מתה אברהם הספיד אותה ובכה לה וכל סיפור מערת המכפלה שם... הרבה מאד טכניקות פרשניות נשענות על תמיהות כאלו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
מבריק אבל דורש יכולת הכלה
יהודית,
ראשלצ,
11/12/05 11:16
|
מאז ומתמיד הספור של יעקב רחל ולאה רגש אותי באופן מיוחד ובמיוחד אהבתו של יעקב את רחל. סוג אהבה של גבר לאישה שנראה כלקוח באמת מסרט הוליוודי.מעולם לא חשבתי להסתכל על זה בצורה שהצגת. מבריק ודורש קריאה יסודית. ניתן להשתמש בכלים שהשתמשת לנתוח התמונה המקראית הזו ולקחת את זה לכל מיני מערכות יחסים בחיים שלנו, באמת כפי שכתבת בסוף. אנסה לפצח את התכנה הזו בדרכי שלי. תודה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
כתבה מבריקה-תודה
ל"ת
פרח,
11/12/05 09:40
|
|
 |
13.
את ''אני אוהב אותך לאה'' אבל זה
גם יהודה סעדו,
שר,
10/12/05 23:57
|
|
 |
אהוד מנור
ל"ת
י,
11/12/05 16:10
|
|
 |
12.
כתבה מסוג מטריד
מוטרדת,
10/12/05 20:26
|
עושה רושם של תאוריית כלאיים שנוצרה בידי כאלה שרוצים הודו, אבל בבית. טנטרה יהודית? זה נראה כאילו ניתוח הדברים אולץ להתאים לכל מיני רעיונות אופנתיים. ניו אייג', נו...
העניין הוא שהתוכן הבעייתי מוסווה בתוך כתיבה רהוטה, מזלה של וייסמן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האמת שיש תפיסה מפותחת למדי
כרמל,
12/12/05 01:30
|
של ''טנטרה'' יהודית שראשית המאמר הוא התחלה של זה ויש עוד פרשנויות בפרשה זו ואחרות שקשורות לזה שקצרה היריעה מלהכיל במאמר אחד. טנטרה זה קידוד יותר מוכר לאנשים מאשר ''שמירת הברית'' נכון? השימוש במונחים מכורים מתחום הניו אייג' אינו התנחמדות אלא תרגום לשם העברת דיוק כוונת המקרא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
תודה כרמל, מחכה לכתבות הבאות
לאה,
תא,
10/12/05 14:00
|
|
 |
10.
מי הוא כותב המאמר?
תדהר,
באר שבע,
09/12/05 19:34
|
מאמר מדליק, בחרתי בו כדי להשתמש בעבודה שאני צריכה להגיש במכללה! רציתי לדעת מי הוא הכותב?!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בתור אחת שמלמדת במכללה אני
כרמל,
10/12/05 01:33
|
חייבת להזהיר אותך שזה טור דיעה אישי. הוא לא קביל כמאמר לעבודה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
התחזקות הדת מדרדרת את מעמד האש
שרעבי הפמינסט,
09/12/05 18:04
|
מעמד האשה בהלכה היהודית נחות(ראו אתר דעת אמת ) ובמקום לאחד את הכוחות נגד כוחות הסיטרא אחרא הדתיים בארץ ולפעול לשינוי הלכתי הנשים אדישות למצבן והדתיות שבינהן הפנימו את כתוצאה משטיפות מוח של האייטולות ומאימנות ואפילו מצידקות את ההלכות הגזעניות והמפלות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לשרעבי הנודניק
בחורה דתיה,
canada,
11/12/05 04:53
|
לאן שאני לא מסתכלת אתה נדחף עם המנטרות הקבועות בנוגע למעמדה הנחות של האשה בהלכה. אני שמחה בשבילך שגילית את אתר דעת אמת. לבריאות. ממליצה לך בחום לנשום עמוק ולשתות הרבה מים. אם בכל זאת בוער לך תנסה משהו קצת יותר מועיל מטוקבקים אגרסיבים תחת כל טור אפשרי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
וגם - לא כל הנשים אוהבות גברים
ברק,
09/12/05 16:29
|
|
 |
7.
איזה שטויות, בחיי
ברק,
09/12/05 16:27
|
כל אישה יכולה לזהות את עצמה כאחת משתי טיפוסי נשים סטריאוטיפיות? באיזה זכות בדיוק את מכניסה 50% מהאוכלוסייה לתוך שתי קופסאות? זה הרי ברור שלכל אישה יכולה להיות כל תכונה, ולכל גבר יכולה להיות כל תכונה, ולכן אי אפשר להגיד שגברים שונים מנשים (רק סטטיסטית, וגם זה רק תוצאה של חינוך לקוי). NRG אמור להיות אתר רוחני, ולא אתר דיכוי נשים (או גברים).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קצת תשומת לב לא תזיק
כרמל,
10/12/05 01:32
|
כל אישה יכולה לזהות את עצמה על הציר. ציר בין שני ארכיטיפים, הלו??
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא נכון
ברק,
10/12/05 16:54
|
מכיר נשים שלא מזהות את עצמן על הציר הזה, אלא דוקא על ציר שמשלב בין גבריות ונשיות, או אפילו רק ציר של גבריות. מכיר גם אנשים שלא רוצים לזהות את עצמם על הציר הזה, לא מרגישים קשורים אליו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ציר נשיות-גבריות האו אותו ציר
כרמל,
11/12/05 10:27
|
בשינוי אדרת כשלאה מייצגת פן ''גברי''.
אני לא ממש מבינה איך אישה יכולה לזהות את עצמה רק על ציר של גבריות. כלומר, אני מבינה שהיא נאלצת לעשות זאת כשהתרבות פטריארכלית והדבר עובר נטורליזציה, אבל מזה בדיוק אנחנו מנסים להשתחרר. זה שאנחנו לא מודעים לציר כלשהו או שאנחנו לא חשים מחוברים אליו זה לא מבטל את קיומו. הציר של רחל לאה הוא רק סוג אחד של ציר נשי, יש לזה ממדים רבים אבל אם סיפור אחד יהיה מרובד מדי הוא יהיה לא מובן לחלוטין. בשביל זה יש רובד אחר בכל שבוע. מצד שני תראה לי אישה אחת שלא עוסקת מבחינה פנימית בסוגיות של זוגיות ואימהות. אחת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מהו הציר חוה\לילית
הי כרמל,
12/12/05 00:01
|
אם לא דואליות והדחקה של פן נשי (המיני שהפך לדמוני) מזוית מבט פטריאכלית-גברית-יהודית? אפילו רות שמאחדת בתוכה את רחל ולאה עושה ''תיקון לילית'' דרך ערפה שבו בלילה שמפנה עורף נאנסת ע''י 100 גברים וכלב 1. אמאלה.
וד''א - תודה, אני כתמיד נהנית ולומדת מהטורים שלך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
:) הספר מוצלח ומרתק. חילקתי
הי כרמל,
14/12/05 00:49
|
|
 |
אכן כך זה מוצג גם בספר המדובר
כרמל,
13/12/05 14:34
|
אני אל יודעת אם עורפה נאנסת או נכנסת לאורגיה ההזויה הזו מרצונה. ייתכן שזו פשוט פנטזיה של אמוראים בקפוטות.. :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ולא שמתי לב למשפט האחרון
ברק,
11/12/05 13:09
|
שלך בכלל. אישה אחת שלא עוסקת בסוגיות של זוגיות ואמהות?
איזו אטימות, אלוהים.
לא שמעת על נשים שלא רוצות ילדים? אולי תיכנסי לפורום 1105 בתפוז.
לא שמעת על נשים לסביות? נשים א-מיניות? כן, רוב בני אדם עוסקים בזוגיות. מה בין זה לבין מה שיש לאדם בין הרגליים?
באמת מצטער שלא כל דבר עובד לפי הקופסאות שלך... אין לי בעייה עם דיעות פרטיות מסוג כזה, אבל להרעיל את כל הסביבה עם הכנסה של נשים לכאלה תבניות? זה כבר באמת מסוכן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה לא נכון
ברק,
13/12/05 02:46
|
כי אם התכחשות היא סוג של יחס, וגם גברים מתכחשים לדברים האלה, אז אין שום הבדל בין נשים ולגברים. את שוב מנסה בכוח להצמיד לנשים תבניות, ולא כל אישה מעוניינת בזה, ואת כמובן לא יכולה לייצג את כל הנשים ולתת לנשים 2 אפשרויות בהן הן יכולות לזהות את עצמן. זאת בדיוק המשמעות של דיכוי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חחחה... גם לא לרצות ילד זה
כרמל,
12/12/05 01:26
|
לעסוק בסוגיות של אימהות, מנקודת המבט של השלילה. גם התנגדות היא סוג של עיסוק ב-. אתה חשוב שלאה רצתה ילדים? ואגב אין להסיק מנטיה מינית על אימהות, אין קשר בין לסבית למישהי שלא רוצה ילדים. תשמע, אלו אינן קופסאות, זה נושאים שלאן שלא תלך לא תוכל להתחמק מהם במציאות התרבותית שלך, גם אם תתכחש אליהם ההתכחשות היא סוג של יחס. יאללה אני פורשת מהדיון הזה. מיציתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ממש לא מסכים
ברק,
11/12/05 13:04
|
מה ז''א איך אישה יכולה לזהות את עצמה על ציר של גבריות? את מאמינה שנשים מנוגה וגברים ממאדים? בני אדם הם בני אדם, בלי קשר למה שיש להם בין הרגליים. אין יצורים שונים ''נשים'' ו''גברים'', אלה רק הבחנות מדומות של החברה (שהן תוצאה כמובן של חינוך מגדרי, תרבות פטריאכלית וכו'). אגב, את שוללת את קיומם של טרנסג'נדרים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אז את טועה לגבי טרנסג'נדרים
ברק,
13/12/05 02:38
|
יש טרנסג'נדרים שמוגדרים ע''פ ציר שמניח 2 קטגוריות ג'נדר, ויש טרנסג'נדרים שמוגדרים ע''פ ציר עם אינסוף קטגוריות ג'נדר (ציר רציף), ויש טרנסג'נדרים שמבקשים שלא להיות מוגדרים על ציר הג'נדר כלל. הסוג הראשון מכונה לרוב טרנסקסואלים, הסוג השני מכונה ג'נדרקווירים. אני בהחלט מזהה את עצמי כג'נדרקוויר (מהסוג השלישי). בכל אופן, מפריע לי לראות תבניות מגדר במקום בו יש חיפוש של האמת, כי האני האמיתי (אם נתעלם לרגע מזה ש''אין אני'' ע''פ הבודהיזם), ודאי שלא מוגדר ע''י אוסף סטריאוטיפים סופי וקיצוני (מגדר) בו בכלל אין קשר בין איברי הקבוצה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ברק, קשה לקיים אתך דיון כי
כרמל,
12/12/05 01:27
|
אתה מבלבל בין מקרי מבחן לקונספטים פילוסופים. גם טרנסג'נדרים מוגדירם על ציר שמניח 2 קטגוריות ג'נדר. אי אפשר להתחמק מזה. אנחנו ממש לא מדברים באותה שפה, עזוב, זה לא חשוב, שכל אחד יחיה עם התפיסה שלו, לא קרה כלום, לא חייבים להסכים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הציר שהזכרת הוא אותו ציר
כרמל,
11/12/05 10:23
|
|
 |
ברק, אתה יודע מה זה ארכיטיפ?
ל"ת
שאלה לברק,
11/12/05 01:16
|
|
 |
לא יודע מה זה ארכיטיפ
ברק,
11/12/05 13:05
|
יודע מה זה סטריאוטיפ, עם זה עוזר.
יודע ומרגיש היטב (לצערי)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זאת לא רק תיאוריה
ברק,
14/12/05 19:18
|
זאת המציאות עצמה. לא רק שבפועל ''אין אני'', הזהויות האלה כזהויות כל כך מצומצמות לא יכולות לייצג מציאות כה מורכבת. מי שרוצה לתת למיינד לקבוע לו זהויות מצומצמות לעצמו - שיהנה (למרות שהוא לא יהנה). אבל לקבוע זהויות לאנשים אחרים - זה כבר ממש חסר הגינות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא אהרוס לך את
נו טוב.,
14/12/05 00:53
|
התיאוריה האל-מגדרית :) רק אל תסתכל למטה שלא תקבל סחרחורת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אז שוב
ברק,
13/12/05 02:43
|
אני לא חושב שיש ציר כזה זכרי ונקבי. זכר ונקבה מסמלים איברי מין, ולא שום התנהגות חברתית. יש ציר של גבריות ונשיות, שמכיל *אינסוף* אפשרויות, כי הוא רציף ולכן כל אדם עומד בו בערך במקום אחר. בנוסף, לא כל אדם מעוניין להגדיר את עצמו על ציר הגבריות-נשיות, כי הוא מטופש ומיותר (כן, לא כל אחד רוצה להגדיר את עצמו ע''פ אמות מידה של פאסביות, כישרון טכני, אהבת כדורגל, אהבת ילדים או כל מיני רעיונות אקראיים שהצטברו במהלך השנים). אני לא חושב שכל לסבית מתעסקת בנשיות שלה, יש בוצ'יות שאין בהן שום דבר נשי והן לא מזהות עצמן כנשיות בשום צורה. ולגבי המשפט האחרון אני ממש לא מסכים. גם גבר נוקט עמדה שלא להיות אמא, זה הופך אותו לבוחן את ציר הנשיות? במובן מסויים בגלל שאנחנו חיים בחברה מגדרית, אנשים בוחנים את עצמם על הצירים האלה, ולא בהכרח בהתאם למין. וכמו שאמרתי קודם, יש אנשים שבכלל לא מתייחסים לצירים האלה במהלך החיים, כי אלה צירים מאד מאולצים שהם אך ורק תוצאה של היסטוריה תרבותית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אוקי, אבל אל תכעס כלכך :)
המשך- לברק,
11/12/05 22:33
|
זה בהחלט עוזר ומסביר. כשקראתי את דבריך היתה לי הרגשה שאתה מתבלבל בין סטריאוטיפים לארכיטיפים, ואולי אם תבין את ההבדל תראה שמה שכרמל מציעה כאן זה לא כלוב של דימויים חברתיים ותרבותיים (מהזן שמקרינים עלינו ואלינו מכל עבר בחינוך ובתקשורת וכו), אלא מפתח שאפשר לעבוד איתו להתפתחות. אז אם סטריאוטיפ אתה מכיר אני לא ארחיב, ברבי וקן אישה וגבר. ארכיטיפים הם סמלים, עקרונות שמייצגים כוחות או תבניות אופי מסוימות- שמתגשמים בכל מיני צורות. לדוגמא יין ויאנג הם ארכיטיפים של נקבי\זכרי אצל הסינים. שיווה\שאקטי אצל ההודים (ומעניין שאצלם שאקטי הנשי הוא הכוח האקטיבי ושיווה הזכרי הוא השקט.). זו פריזמה שאפשר להסתכל דרכה על כל גבר או אישה או זוג או תופעה בטבע כדי לראות את הכוחות הדואלים והמשלימים שפועלים בהם. ההבדל הוא שלא מדובר בדימוי של בן אדם אלא בסמל של עקרון נפשי שפועל בו. אז במובן הזה חוה\לילית או לאה\רחל הם סמלים שמייצגים כוחות משלימים בתוך הנפש, והאינטגרציה שלהם היא תהליך של איחוד, של גילוי האחדות מעבר לדואליות. אם כרמל תסלח לי, אולי אפשר לומר בפשטות יותר שהיא מצביעה על תהליך של לקבל צדדים מודחקים ''אפלים'' או סתם שונים ממה שאנחנו רגילים לקבל על עצמנו במודע- או מה שאחרים מצפים מאיתנו להיות בהתאם לאיך הם יכולים להכיל אותנו. זה מאוד רלוונטי לסיפור חייהם של כל הלא-סטרייטים למינהם.
ד''א, יש לי כמה חברות לסביות והן כולן מתעסקות בנשיות שלהן גם דרך פריזמה של אמהות (אולי זה גם קצת עניין של גיל?), גם אם התפיסה שלהן את עצמן כאמהות שונה או מורכבת יותר ממה שרגיל לצפות. גם להחליט לא להיות אמא זה נקיטת עמדה לגבי נשיות, ואני בטוחה שזה נושא דיון לגיטימי ופופולרי בפורום שהזכרת :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
תודה
ושראל,
09/12/05 16:10
|
אומרים על לאה שהיא מסמלת את השמש ועל רחל שהיא מסמלת את הירח לעולם לא הבנתי איך העיניים הרכות מסתדרות עם לאה,ובמשך זמן רב אפילו חשבתי שהתיאור מיוחס לרחל! הסברת לי את הסיבה לשגיאתי תודה על המאמר היפה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
נשים הן לא מעגל נקבי
בת אדם,
09/12/05 14:01
|
וגברים הם לא אנרגית קו זיכרי, גם ההבדלים ביניהם הם קצת יותר מורכבים ממה שאת מנסה לשטט בעט עדין! איזה שטויות ובילבולי ביצים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אכן נשים ונשיות וגברים וזכריות
כרמל,
09/12/05 18:32
|
זה ממש לא אותו הדבר, אלו שני כוחות שמצויים בכולנו ורמזתי לכך שסיפור לאה-רחל קורה גם בנפשו של יעקב. יש פה כמה רבדים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני לא חושבת שהיא מנסה להגדיר
תופסת לא תופסת,
09/12/05 16:16
|
את ההבדלים בין גברים לנשים, אלא מנסה להציג את ההתפתחות הרוחנית של יעקב על פי בחירותיו את הנשים שעימו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
שבת-שלום כרמל יש לך עוד ללמוד
dafna57,
רמת-גן,
09/12/05 13:31
|
בחיי היה לי הרבה קשר,אני קורא לזה קשר כי עכשיו אני מבינה כי לא היה לי זוגיות,בגיל 17 כבר הייתי נשואה וילדתי בן לאדם שחשבתי שזאת אהבה,לא ידעתי שההתחברות שלי לאדם היה ממרד להורי,שבועים אחרי הנשואין ואני לפני לידה ביקשתי להתגרש,אבל כמובן היה התנגדות שלו,הוא רצה אותי למרות שהיה הולך עם נשים,באותה תקופה חשבתי אולי אני לא טובה במיטה,למדתי מזונות ומסרטים כחולים להיות במיטה טובה,אבל באותה תקופה גם חשבתי אולי ישתנה האדם הרע,מכול זיון היה לי הריון והייתי רצה לעשות הפלה,בהריון האחרון השארתי העובר וזה היה מתנת גרושים. בגיל 27 הייתי גרושה אבל עדין לא ידעתי מהי אהבה,שוב היכרתי אדם והתחלתי לחיות איתו בתנאי שלי:לא אלימות ולא בגידות,חייתי איתו 11 שנה הוא היה מוטרף עלי כי כבר הייתי,ברחוב אינטלגנציה בבית אופה ומנקה,במיטה זונה.אבל לאחר 8 שנים התחיל לי הבנה כי זה לא זוגיות אלה קשר כדי לשרוד,נילחמתי לי כמה שנים כדי להיפרד,למזלי הטוב הייתי בסדנא אצל ניסים אמון וכבר אני עם קשר לא מתאים,באותו יום שחזרתי הביתה מהסדנא ידעתי כי הייתי עם 2 גברים בחיי כי היה לי ''רחמים'' באותו רגע אמרתי לו:''רחמים בארה''ב אין לו כניסה לביתי,התפטרתי ממנו למרות שניסה להישאר בכוח ,בעזרת ניסים אמון הבנתי כי אם יצאתי מדרך החושך ויש לי מלחמה עם אדם שחור עלי לקחת הגנה מפנסי החושך,עמדתי על הגדר וביקשתי הגנה מהפנס שבחושך,באותו לילה התפטרתי מהאדם השני. כן הבנתי אז גם שבין שני האדם היה אדם טוב שאהב אותי באמת והפסדתי אותו כי לא ידעתי אז כי גבר צריך לאהוב אותי יותר ממני. לפני 7 שנים היתחברתי לאדם שהתשוקה פעל איתו לא כמו שעברתי בחיי,אבל הוא לא ידע עדין מהי אהבה,אני כבר קלטתי כי צאקרת המין והלב פועל יחד,אבל זה שחשבתי שאוהב אותי היה אשליה. כרמל כן אני בת 48 ואני לבד כי הבנתי כבר כי עדין לא היה לי אהבה כי לא ידעתי מהי אהבה. כרמל ניטשה אמר:''אין לי נסיון אין לי עצה''.כן הכתבה שלך זה הספרים והסיפורים שמילדות לא לימדו אותנו כלום,באנו מהורים שלא ידעו מהי אהבה אמיתית.דפנה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לכולנו יש, גם לניסים אמון
ל"ת
רונית,
09/12/05 16:04
|
|
 |
רונית מענין מה יש לך לכולם ?
dafna57,
רמת-גן,
09/12/05 16:30
|
הלואי והיה לי לפני 20 שנה מה שלמדתי מניסים,כן יש ללמוד ממנו הרבה,אבל בישראל קשה להבין אדם טהורץדפנה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דפנה רונית זו מתחזה בשם קיווי
ירמי,
10/12/05 02:39
|
שהוא קצת דומה לגברים שתארת.
מאד מעריך את הכנות והעוצמה העכשוית שלך. על נסים אמון אני שומע כל הזמן מסרים חיוביים מאד מאנשים שאני מאד מעריך כולל ממך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ירמי תודה ושבת-שלום מדפנה
ל"ת
dafna57,
רמת-גן,
10/12/05 14:53
|
|
 |
3.
כתבה מקסימה!
מירב38,
09/12/05 13:25
|
אכן, כל אחת מאיתנו יכולה למצוא בעצמה הן את רחל והן את לאה כעירבוב מופלא שיוצר אותנו, הנשים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
יעקוב מסמל את הפחד הגברי
לאה-רחל,
09/12/05 13:16
|
מפני העוצמה הנשית. כמו שכתבת, בכל אישה קיימים שני הניגודים והרצף בינהם אבל כמה נשים מרשות לעצמן להוציא את ה''לאה'' ולחיות אותה במלואה? כמה נשים מרשות לעצמן לחיות את העוצמות המיניות והרוחניות שלהן בגאווה?
עדין, לצערנו, מרבית הנשים מסתירות , אפילו מעצמן, את דמות הלאה ועסוקות בלהציג דימוי שקרי של רחל הענוגה והחיישנית במקום לתת ביוטי לכל הצדדים של הנשיות.
את המשחק הזה קבע הפחד הגברי החושש מהעוצמה הנשית (ובמיוחד העוצמה המינית) אבל הנשים אשמות לא פחות ואולי יותר. הן משתפות פעולה באופן מלא עם הדימוי השקרי המפחית מעוצמתן.
יותר מכך- בעוד שכיום גברים בעולם המערבי כן פתוחים לקבל את האישה החזקה המודעת לעצמה ולמיניותה, והכוח המיני שבה מושך אותם, דווקא נשים רבות נלחמות בצד הזה של הנשיות ויוצאות נגדו, בעצמן ובנשים אחרות.
הסיבה היא פחד. הפחד שיש למי שתופס את עצמו חלש מפני העוצמה.
לעיתים גם מפני העוצמה שבו אבל בוודאי מול עוצמתם של אחרים. פחד אינסטינקטיבי, חייתי , מפני הכוח, שאלפי שנות תרבות ומאה שנות מהפיכה פמיניסטית לא הצליחו לגבור עליו.
השלב הבא במהפיכה הפמיניסטית יהיה שנשים יפסיקו לשחק את המשחק הגברי המקטין את קומתן וויתנו ביטוי מלא, בלי שום התנצלות לצדדים העוצמתיים שבהן כולל המיניות. כל עוד זה לא יקרה- וזה תלוי בעיקר בנשים - המהפיכה הפמיניסטית לא תתקדם.
והגברים? הם יפסיקו לפנטז שהם יותר חזקים מהנשים אבל מצד שני יהנו מנשים שנותנות ביטוי לכל הצדדים שלהן ולא מציגות צללית חד מימדית ושקרית וגם יהנו מסקס יותר טוב. :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
יופי של כתבה, אהבתי
ל"ת
לילית,
שרון,
09/12/05 12:52
|
|
 |
וואו, מאמר מצויין, תודה
ל"ת
רונית,
09/12/05 13:55
|
|