|
|
עד כה: 30 תגובות, ב- 13 דיונים.
|
|
|
הוסף תגובה
|
|
 |
13.
כרמל מה דעתך
תמר ושמעון,
19/12/05 20:17
| על האמונה האנושית כיוצרת מציאות? כלמר המציאות קיימת באופן עצמאי ונפרד מאיתנו כמובן, באמונה אנחנו לוקחים חלק פעיל ביצירה של המציאות, כאשר אנחנו מברכים ואומרים אמן, אנחנו למעשה מברכים שיתגשם שתתממש הברכה במציאות. לכן החיבור באמונה היא הנתינה וההשפעה שלנו, ההמשכה שלנו מאותם מקומות שמעבר לתפיסה הפיזית רוחנית שלנו. האמונה היא אמת בהתהוות היא הפעולה של האמת האמונה היא ידיעת הלא נודע הקבלה של הלא נודע , אנחנו מאמינים בשלמות, אמונה זו ידיעה פנימית ללא הוודאות הנחוות ברמה הפיזית המוכחת, האמונה היא ידיעה ויעד, מעתה ועד עולם, עד מילה מופשטת היא מקום הפתיחה של הסיום המוכר כביכול, ותחילת קבלתו של תפיסת הנצח מעל הזמן והתפיסת הדואליות, הוודאות היא זהוי וקבלה של כל גורם קיים ומוכח אנחנו יודעים בוודאות ומזהים רואים את האבן את המדרכה את השמש מזהים בוודאות את העולם המוכח הנחווה והמורגש הגדרת האמונה בכל פעם מחדש יוצרת מעצמה תפיסות תודעות חדשות ויצירה של מציאות מתחדשת כמו התאים המתחדשים בגופינו אנחנו לא יכולים שלא להאמין, גם אדם מיואש מאמין בייסורים שלו מאמין בחוסר תיקווה, האם האמונה היא בחירה או חיבור? בכל מקרה אני מאמינה בכוח היצירתי המשותף שלנו כבני אדם להעשיר את עולמינו הנחווה תמיד ממקום אחד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
כרמל מה דעתך
תמר ושמעון,
19/12/05 18:16
| על האמונה האנושית כיוצרת מציאות? כלמר המציאות קיימת באופן עצמאי ונפרד מאיתנו כמובן, באמונה אנחנו לוקחים חלק פעיל ביצירה של המציאות, כאשר אנחנו מברכים ואומרים אמן, אנחנו למעשה מברכים שיתגשם שתתממש הברכה במציאות. לכן החיבור באמונה היא הנתינה וההשפעה שלנו, ההמשכה שלנו מאותם מקומות שמעבר לתפיסה הפיזית רוחנית שלנו. האמונה היא ידיעת הלא נודע הקבלה של הלא נודע , אנחנו מאמינים בשלמות, אמונה זו ידיעה פנימית ללא הוודאות הנחוות ברמה הפיזית המוכחת, האמונה היא ידיעה ויעד, מעתה ועד עולם, עד מילה מופשטת היא מקום הפתיחה של הסיום המוכר כביכול, ותחילת קבלתו של תפיסת הנצח מעל הזמן ותפיסת הדואליות, הוודאות היא זהוי וקבלה של כל גורם קיים ומוכח אנחנו יודעים בוודאות ומזהים רואים את האבן את המדרכה את השמש מזהים בוודאות את העולם המוכח הנחווה והמורגש הגדרת האמונה בכל פעם מחדש יוצרת מעצמה תפיסות תודעות חדשות ויצירה של מציאות מתחדשת כמו התאים המתחדשים בגופינו אנחנו לא יכולים שלא להאמין, גם אדם מיואש מאמין בייסורים שלו מאמין בחוסר תיקווה, האם האמונה היא בחירה או חיבור? בכל מקרה אני מאמינה בכוח היצירתי המשותף שלנו כבני אדם להעשיר את עולמינו הנחווה תמיד ממקום אחד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תמר מאד אוהבת את הפרשנויות
כרמל,
20/12/05 16:44
| שלך לכל דבר נראה שיש לך חיבור עמוק לכל מני דברים. וכן אני חושבת שאמונה היא בחירה להתחבר, יש אותיות קרובות בין בחירה לחיבור ובעיני זה מרמז על כך שמהות הפעולה מאחוריהן אחת היא. לפעמים נראה שגם האדם הוא מתג בינארי בסיסי כמו מחשב 1 או אפס, חיבור או ניתוק? על מחשב יוצרים דברים מהממים בעזרת צירופים של אחת ואפס ואולי גם בנפש האדם. תודה לך שאשפרת לי להגות את האנאלוגיה הזו :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כן, גם בחירבון יש אותיות דומות.
ל"ת
נומורולוג,
20/12/05 21:03
| |
 |
מה זאת אומרת
לא כרמל,
19/12/05 23:34
| המציאות קיימת באופן עצמאי ונפרד מאתנו?
מה זה ''המציאות'' ? של מי?
האם אמונה וידיעה פנימית זה אותו דבר?
תראו, לא רציתי להגיד מקודם, אבל כשאני קורא את הפרשנות שלכם למושג אמונה, אני פתאום מתחיל לחשוב על אמונת שווא, מה אתם אומרים, יש דבר כזה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
כרמל, תאמיני לי,
עמנואל,
18/12/05 17:08
| אל תאמיני לאף אחד :)
יש לי בעיה עם המושג חיבור בהקשר של אמונה, אבל יכול להיות שאנחנו מפרשים ומבינים אחרת את ''המושג'' הזה.
ענית רק לשאלה על הדרגות ולא על הגדרת אמונה.
מבחינתי, אמונה זה מושג שנובע מחוסר ידע, אני לא יודע אם את דוברת אמת, אבל אני מאמין לך או לא, או לרבי, או לח''זל וכו'.
במידה מסוימת ובמקרים מסויימים אין לנו ברירה אלא להאמין, אבל השאיפה ההתפתחותית היא לצמצם כמה שיותר את מצבי האמונה למצבי ידיעה. וכך, ברמות התפתחות נמוכות נזקקים יותר לאמונה, כדי לגשר על חוסר הידיעה, בתהליך התפתחות המודעות, בין היתר או כפועל יוצא, ''מעמידים למבחן'' את האמונות ומאששים או מפריכים אותן.
עוד שימוש, באותו הקשר, באמונה, הוא כסוג של מצפן שמכוון אותנו. שמענו או נתקלנו ברעיון ''חדש'', לא מוכר, ויש לנו את הרגשת האמון או חוסר האמון לגביו, וכך נחליט אם לבדוק ולהיכנס יותר לעומק הרעיון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אמונה פרה וטרנס-רציונאלית
כרמל,
18/12/05 23:36
| יש אמונה שהיא פרה רציונאלית ממקום של הכנעה, שאני לא יודע אז אני בוחר להאמין כמו שתיארת. יש אמונה שהיא טרנס רציונאלית, שהיא סוג אחר של ידע, הרי האנאלייזר המוחי שלנו אינו האמצעי היחיד לחוות ידע בחיים. אמונה במובן הזה היא סוג של ידיעה אינטואיטיבית סוג של בטחון גמור גם אם אין עובדות ודאיות לבסס אותה, ''כאשר ישא האומן את היונק'' אמונה מלשון אומן, כאם שנושאת תינוק בחיקה והוא יונק ידע וזה חלק ממנו ויש לו בטחון מלא במקום הזה.
הסתמכות קיצונית על רציונאל יכולה מאד לעוות את החיים. כל דבר שתחפור בו מספיק לעומק יתערער לך כי אין באמת ודאויות ברורות, ראה מה קורה בפיזיקה בעשורים האחרונים... לפעמים דווקא מתוך הידענות הזו צריך לדעת מתי להרפות מזה ולזנק ממקום של בטחון אחר. זה אף פעם לא לוותר על זה, זה תמיד שלך הרציונל הזה. אבל אין להסתמך באופן קיצוני על דבר אחד אף פעם. לא רק על אמונה ולא רק על רציונאל. החיים הם ריקוד שאליו אתה מביא את כל מה שיש לך והחכמה היא לדעת מה נכון לכל רגע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה שברור, שהמושג אמונה
עמנואל,
19/12/05 08:28
| כמו הרבה מושגים אחרים, לא מוגדר באופן ברור ואחיד.
בלי לדקדק בקוצו של י', אני מסכים איתך :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
שאלה
אבישי,
רמלה,
18/12/05 10:24
| שאלה לגבי המאמר היפה שכתבת. אם הבנתי נכון יעקב בדרך הרוחנית שלו מעלה, הוא מצא את עצמו נמצא לצד הנשי שלו או במילים אחרות נמשך לגברים ? ושאלה שנייה: מה אם כן הוא עשה עם זה? האם הוא חווה חוייה מינית עם גבר ? מה הכוונה מצא את האיזון בין הצד הנשי שלו לצד הגברי ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין הכוונה לנשיות וגבריות מגדרית
כרמל,
18/12/05 23:31
| כפשוטה ולא במובן מיני אלא לחלקים שונים בנשמה שלנו שמוכנים בקבלה באופן מטאפורי בחינת ''נוקבא'' ובחינת ''זכר'', זה די ברור שזה משהו מעבר למגדר ומעבר לדואליות בכלל אבל אני לא בטוחה לגמרי לגבי כל מה שכוללים שני הכוחות האלה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
איפוה הייתי עד כה
ורד בר,
מרכז,
18/12/05 00:15
| שלום כרמל, בשיטוט מקרי אחרי משהו אחר בכלל נתקלתי במדור המרתק שלך על פרשת השבוע. הערב קראתי רק את הפרשה האחרונה, כי אני לחוצה בזמן. מחר אתיישב לקרוא את יתר הפרשנויות שלך. מה אגיד לך נהניתי מכל מלה. מזוית הראייה, מתובנות והמשילוב מהופלא בין המדרש למודרני. כל הכבוד. עשית לי את השבוע. כי מזמן אני מחפשת 'פרשת שבוע' שתכיל את כל המרכיבים - הגברי והנשי, העתיק והעכשוי. קנית לך עוד מעריצה. .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה רפורמית פמיניסטית
ל"ת
טיפוסית........,
18/12/05 07:44
| |
 |
8.
אני מתחזק בחיי הטפילות שלי
מתדרדר בתשובה,
18/12/05 00:01
| מהרגע שבו התדרדרתי בתשובה התרדרתי תיפקודית.הפסקתי לעבוד ואני אפילו נהנה מזה שיש מי שמזיע עבורי ככתוב בספר בראשית ''בזיעת החילונים תאכל לחם'' והפסקתי לשרת במילואים.למדתי בעולס הדתי שזה מוסרי לרמות לגנוב ולעשוק את המדינה כי היא לא שלי אלא של הפריץ החילוני בקיצור טוב לי טוב לי בהתחזקות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ועוד שכחתי להוסיף..
מתדרדר בתשובה,
18/12/05 07:49
| מאז ההתדרדרות, הפכתי להיות נרקומן, נואף , מנבל פה ,אלים, מכה את הורי, יושב בבתי מרזח, בטפול פסיכיאטרי, עורך אוגיות פרועות... ועוד הרשימה ארוכה... ח ב ל'' ז
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
סיפור העין.... נו נו נו...
ל"ת
שיר,
בטאי,
17/12/05 22:51
| |
 |
6.
שיכולי האותיות האלה
שפי,
17/12/05 18:36
| הם בעיניי חסרי טעם. הם תולדה של זמנים שבהם אסור היה להגיד/לכתוב טקסט עצמאי, דברים שאינם בגדר הסתמכות-פרשנות לקדמונים, לטקסט המקורי של התורה. אבל היום מותר, התרבות הלא-דתית הנוכחית מאפשרת לומר מה שרוצים אפילו בלי להתייחס כלל לפרשת השבוע. ולכן שיכולים שכאלה, האמצעי הזה (שכמובן לא כרמל המציאה אותו) הוא היום מלאכותי, שלא לומר מגוחך. בשונה מהנעשה בספרות המודרנית, להרגשתי ''הסופר המקראי'' לא התכוון לשיכולים שכאלה. יש לנו בעיה בלדעת מה היתה בזמנו משמעותה של המילה ''שרית'', למשל, וכמובן שהטקסט של התורה עמוס בדימויים, אבל זהו.
ה''קושי להבחין בין הצד הנשי לצד הגברי'' הוא חלק מהותי בהתמודדות עם השטן (גם בעיניי המלאך בפרשה הזאת הוא דימוי לשטן, ותשתדלו לא לשכוח שגם השטן-בכבודו-ובעצמו הוא דימוי...). הפמיניזם האמריקאי, למשל, הוא כשלונן של נשים בהתמודדות עם השטן שבהן, לא פחות מזה ולא משהו אחר מזה.
http://israblog.nana.co.il/blogread.asp?blog=98991
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
כרמל,
עימנו,
17/12/05 18:19
| ''יעקב ממשיך להתנדנד בין בחינת ''יעקב'' לבחינת ''ישראל'' כי המודל היהודי להארה אינו ''הגעתי ועכשיו אני נח בנירוואנה'', אלא ''רצוא ושוב'', עלייה וירידה בסולם''
התאור הזה לא מתאר, לדעתי, דרך של עליות וירידות, למרות שכך היא באמת הדרך, אלא מתאר תהליך של מעבר ממצב של חוסר מודעות, למודעות. כשמשתחררים מדפוס מסוים, בהתחלה עדיין קיים ההרגל הישן, אנחנו עם רגל אחת כאן, במודעות ורגל אחת שם, בחוסר מודעות, בדפוסיות. התגובה הדפוסית מתעוררת מצד אחד אבל אין גיבוי ריגשי מצד שני, אנחנו כבר במקום אחר.
וחשוב להכיר את השלב הזה, כי נקודת המעבר-בחירה הזו, יכולה לבלבל אותנו, אם לא נדע להבין ולהפריד את הדפוס המכני הישן מההבנה והרגש החדשים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון מאוד
תמר ושמעון,
18/12/05 00:02
| ההשתנות הפנימית שלנו ממעברי תודעה שקורים לנו ושאנו זקוקים ורוצים בהם מעוררים ומערערים אותנו בו זמנית, אנחנו מזהים את עצמנו על פי תבנית התנהגותית רגשית מחשבתית שחוזרת על עצמה. הקושי, המשבר שמלווה את ההשתנות היא ברמה הפיזית ממש, הגוף לא מדביק את הרצון והכמיהה לשינוי, המוח שלנו מייצר כימיקלים שמשנים את הגוף שלנו, המוח יוצר קשרים ארוכי טווח שמעצבים את התפיסה התודעתית שלנו, בכל גירוי וחוויה מתרגמת לחומר מעוררת יצור של חומרים מולקולות מעוררי התודעה. בכוח האמונה, רצון וגורל אנחנו יכולים לשנות את הפיזיות שלנו, דומה לאדם המכור לאוכל או לסמים המוח והגוף שלו זקוקים למקור הגירוי כדי להביא את עצמו למצב של איזון רגיעה ושלמות. ממצב של חוסר שליטה מוחלט כאב והרס תמידי ומתוך רצון לחיות המכור מכיר ומאמין שיש כוח אחר חזק מכל גורמי ההתמכרות שלו הוא מנתק עצמו ומכניס את גופו ונפשו למשבר, הפחד המשבר הוא טבעי, אתה כבר לא מזהה את עצמך יותר, התבניות הישנות המוכרות של מצבי התודע דורשים ביטוי, אבל הרצון שלך לוקח אותך למקום חדש בריא חזק יותר ואתה בונה את התודעה החדשה שלך, זהו התיקון. הגוף והנפש רוח נשמה מחוברים ומשפיעים בזרימה מתמדת. אין לנו מספיק הארה, הכרה בכוח הרוחני שלנו, אבל הוא עצום מעבר לכל מידה שאנחנו מדמינים, השנויים מביאים משבר של זהות וערעור היכולת לפעול מתוך תחושה של שלמות. יעקב לא יכול היה לפעול מבלי המשבר מבלי שירד או יתמודד עם הלא נודע שבו כיוון שפיזית היה נפרד מחלקו האחר עשו. הקונפליט שיעקב חיי אותו עוד ברחם אימו הוא המהות שמעוררת אותו לפעולה ושינוי. הכוח שמוציא את יעקב מהאהל אל חרן חזרה לכנען ושוב למצרים הוא הכוח האלוהי העצום שאנחנו חלקו והוא מעבר לגבולות העצמיות שלנו הכוח שמשנה את הגוף שלנו משני תאים הבאים מאבא ואמא שלנו המתאחדים באמא והכוח הזה דוחף ומוציא אותנו מרחמה השינויים שאדם עובר במהלך שנות חייו הן יום יומים מוכרים לא מורגשים אבל מאוד מאוד דרמטיים וקיצוניים ובגלל שאין אנו אוהבים את מצבי השינוי והתיקון הדינמיקה של התיקון שהיא נחלתינו מתעוררת רק מתוך המאבק והמשבר אנחנו מתעוררים לשינוי מתוך כאב, הכאב הוא המוציא אותנו לפעולה לשינוי, יעקב מגלה שהכוח שלו לא בא בעוצמה הפיזית שלו אלא בכוח האמונה האלוהית. אדם חזק היכול לכל משבריו ואסוניו אדם היוצא לצד השני מוסיף לנפשו את נשמתו את אלוהיו ומתחבר ומגלה את העוצמות האנרגיות המולידות והמחיות אותו, ומשנות אותו ללא הפסק. מרכז הכוח שלנו הוא באמונה של מציאות רוחנית המבריאה אותנו, באין ספור דרכים מופלאות, הלוואי ויבוא היום שהצמיחה והגדילה הרוחנית תודעתית שלנו וכל השינויים לא יתעוררו מתוך האין ברירה של הכאב והסבל ושהשינוי יביא את עונג היצירה והפליאה והאהבה בכוחו של אחד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תמ''וש,
עימנו,
18/12/05 06:31
| |
 |
האמונה באהבה המשך
תמר ושמעון,
18/12/05 22:45
| שבוע הבא ביום שלישי תשודר תוכנית של ברברה וולטרס על גן העדן ראיונות אם אנשים שחוו חויות רוחניות פילוסופים אנשי דת גו עדן אינו מקום אחד, זוהי אמונה. אני מאמינה שגן העדן נמצא בנו כפוטנציל כבחירה, הבית שלנו כדור הארץ השתנה מעל לכל נבואה ואו דמיון אנחנו האדם שינה אותו בכוח האמונה והרצון וסיפוק הצרכים האנושים של ההתגברות על המגבלות שלנו ישנם סוגים רבים של אמונה יש את האמונה הראשונה בקיום שלנו האמונה שכל מה שיצרנו וסובב אותנו תרבות, כסף, שפה, ארצות, טרטוריות, גבולות, כדור הארץ שמסתובב סביב השמש, למעלה, למטה, קדימה, אחורה, מושגים שאנחנו יצרנו, מי אמר את המילה הראשונה? אנחנו מאמינים בטבעיות ברפואה במידע שזורם מאנשים אחרים כלמר כוח האמונה שלנו במה שסובב אותנו הוא טבעי מולד ונחוץ ואנחנו לא מפקפקים בו אחרת נשתגע, האמונה היא מצב של תודעה, ארצות הברית מאמינה בחירות ושוויון לכל. אך כשניסחו את מגילת העצמאות השוויון היה לכל גבר לבן, נשים ושאר האנושות לא היו כלולים. הם האמינו בשוויון וראו עצמם כבני אדם עליונים ובאמת שאר האנושות חיבקה ושיכללה את האמונה בשוויון וחופש הקיום. ישנה אמונה אחרת והיא אמונה בלא נודע הטוב באור הממלא כל מציאות, כוח החיים הבלתי מתכלה זו אמונה רוחנית אמונה במימד שאוהב אותנו במימד שברא אותנו, אין לו קול ופנים, הוא הכל, הפנים שלו הם שלנו, הקול שלו הוא הקול שלנו ובידינו המפתח ליצירת מציאות על ידי עשיה שלנו למענינו, עם הגענו לירח ופצחנו את הקוד הגנטי וצמצמנו מרחקים של זמן ותנועה קווצנו את העולם והכל בכוח רצון ואמונה של קבוצות אנושיות בעלות חזון, מדוע אנחנו כל כך ספקנים וחסרי אונים אחד מול השני מדוע אחנו ממהרים לכעוס, לפגוע, לבגוד, לגזול, להאשים, לשקר גם לעצמינו לאחל רע לאנשים הסובבים אותנו, לקטלג קבוצות של אנשים ולהפוך אותם ללא אנושיים? אין לי מושג אולי אתה יודע? שמעון ואני מיישמים ופועלים לפי האמונה שלנו מגששים מידי יום וכל יום וכל מפגש הוא הזדמנות חדשה ליצור טוב. המציאות נראית בעינים שלנו אנחנו חולקים את הראיה הזו אחד עם השני שוטי הנבואה שרו ''הרי דבר ידוע, שבאהבה נברא עולם, שום דבר אינו קבוע והנצח לא נמדד בזמן'' אבל חיינו כן קצובים והמוות הלא נודע מלווה אותנו ובידינו הבחירה להאמין ולחיות או לשבות ולמות החיים הם ההזדמנות שלנו ליצור טוב, ולגלות את העוח העצום מאחוריו המקום שאנחנו חיים בו הוא החומר שלנו, הצרכים שלנו מובלים אותנו, האמונה היא מקור נביעה והזדמנות ליצור עולם המתרחב אל האין סוף. עולם המשווה צורה עם בוראו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה על כל טיפה
ל"ת
תענוג לקרוא,
אתכם,
19/12/05 20:41
| |
 |
האמונה באהבה 1
תמר ושמעון,
18/12/05 22:44
| האמונה היא מצב נפשי רוחני state of mind עוצמת האמונה נותנת תחושת וודאות של קיום believe faith ידיעת המוחלט, התכוונות רוחנית של מציאות מיוחלת, מציאות בהתהוות, אמונה היא הזהות הרוחנית שלנו, היא החיבור, האמונה היא המקום שאנו יוצרים, האמונה שלנו יוצרת מציאות. האמונה היא כוח של יצירת תודעה היוצרת מציאות. האמונה היא התמודדות שלנו אם הלא נודע האמונה היא אמת שלנו, פרטית וקולקטיבית. האמונה היא תפיסת המציאות, האמונה היא רפואה. האמונה עוזרת לנו להשתייך אחד לשני להסכים על מציאות אחת מובנת, האמונה מאפשרת לנו כמו מילים לזהות את העולם שאנו חיים בו, אנשים בעלי כוח אמונה חזק משפעים את תפיסת העולם היחודית סוביקטיבית שלהם על הכלל. הכלל ניזון ומקבל השראה כוחות ותקווה, אנשים מאמינים הופכים את המציאות שלהם לוודאית ואחת, הם מאמינים ויוצרים מציאות בו זמנית, לכן האמונה יכולה להיות מסוכנת אם המאמינים מציירים את תפיסת העולם שלהם לפי תבנית וחוקי האמונה שאותם יצרו והורגים ומעלימים כל מי שלא מאמין בתפיסת המציאות שלהם. ההסטוריה מלאה בדוגמאות טרגיות שכאלה. אמונה טובה היא אמונה המתאזנת ומשתנה, זו אמונה שבסיסה המוחלט הוא אין סופי ומעבר לכל דמיון, יש חיים רבים מעבר לגבולות התפיסה שלנו, האמונה שהטוב יוצר חיים, הרע מביא מוות האמונה שהגמישות הרוחנית שלנו והקבלה של תפיסת עולם ללא קטרוג. אמונה שהמחשבות שלנו הם מעשים והאמונה שלי שהכוח נמצא ביצירת הטוב. שם נמצאת התקווה שכולנו מיחלים לה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שאלת מישהו אחר אבל בא לי לענות
כרמל,
18/12/05 08:39
| לדעתי אין בזה דרגות. זה מתג כמו חיבור וניתוק. זה למעשה סוג של חיבור כשספק וביטול מכרסמים בו. החיבור יכול להיות רופף וקרוע או חזק ורחב זה המובן של דרגות בעיני. אבל אמונה זה להיות מחובר בעיני.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכימה בהחלט!
ל"ת
כרמל,
17/12/05 22:56
| |
 |
4.
תודה על הכחמה שלך והזוית...
קוראת נאמנה,
17/12/05 17:43
| |
 |
3.
Great article
Jacob,
New York,
17/12/05 08:27
| Thanks for the enlightning and fascinating writing.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
תודה רבה!
הדס,
טורונטו,
17/12/05 08:01
| כרמל, תודה רבה על המאמר המאיר. כל השבוע אני מחכה כדי לקרוא את פירושך לפרשת השבוע שתמיד משלים ומבהיר דברים שקראתי בעצמי בזוהר ובמקורות אחרים. יישר כוח!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
תודה כרמל נכון ''מה שלא הורג מחשל''
dafna57,
רמת-גן,
16/12/05 19:06
| כן כמה זה נכון שבזמן שלמדתי לעלות מסולם ה''סבל'' כמה פעמים נפלתי.הייתי למטה בסולם כמעט ואיבדתי את חיי,אבל גם שעליתי במהירות זיכרונות העבר הפיל אותי ,אבל למדתי גם לעלות לאט,כן קומה קומה אני עולה מהסולם למטה לכיוון למעלה ולא למטה,גם עכשיו יש לי הבנה גם לא להיות במקומות שפוגעים,כי לפעמים מפגיעה גדולה אי-אפשר להמשיך את החיים,ביום שאמר לי ניסים אמון כי הסולם של ה''סבל'' זה לתוך למטה באדמה,הבנתי כי אני צריכה לצאת מהאדמה בסולם.כן אני מודה לניסים אמון שבזכותו למדתי לצאת מהאדמה,כן עכשיו ה''סבל'' שלי זה רק פיזי כי ''תיקון טעות כזמן הטעות''.דפנה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ומה שהורג מחשל את אמא
ל"ת
סוואמי,
פסטרמי,
17/12/05 11:45
| |
 |
או מה שמחשל הורג את אמא
ל"ת
ברברה אלה,
17/12/05 21:36
| |
|
|
|
|
|